Egypte is best een rijk land. Ze hebben heel veel dingen behalve toerisme.... Alleen is alles massaal verkeerd uitgedeeld.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoe? Zie die chaos. Ik hoop dat de egyptenaren zo slim zijn hun nationale schatten niet te verpesten... Zowel om de historische als toeristische waarde. Het is al een arm land, als het toerisme wegvalt dan hebben ze nóg minder
Daar zeg je inderdaad wat...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:41 schreef Daniel1976 het volgende:
Dit is de eerste live revolutie die we ooit meemaken besef ik me net
Dat is mooi, beter dan dat dat ook nog rellen wordtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:42 schreef Oorlogsheld het volgende:
demonstranten en leger nog steeds vriendelijk tegen elkaar lijkt het. Applaus zelfs voor het leger
Wou net zeggen, uniek.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:41 schreef Daniel1976 het volgende:
Het lijkt te lukken godzijdank.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:42 schreef Oorlogsheld het volgende:
demonstranten en leger nog steeds vriendelijk tegen elkaar lijkt het. Applaus zelfs voor het leger
En nationale trots, Egyptenaren waren tot grote dingen in staat in het verleden. Laten we hopen dat die geschiedenis bewaard blijft. Ik wil graag nog eens naar Egypte om die geschiedenis van dichtbij te bekijken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Doh. Maar toerisme is een van de grootste inkomstenbronnen van het land. En buiten dat, het zijn hún nationale schatten. Dat je TV-stations en overheidsgebouwen in de fik steekt snap ik...
Dat besef ik me heel de tijd dat ik jullie comments mee lees en de live streams plus CNN volg.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:41 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja hij had 1 uur en 45 minuten geleden al een toespraak gegeven, althans dat was aangekondigdquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:43 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb het gevoel dat Mubarak is gevlucht. Weet niet waarom maar denk het serieus. Waarom is ie nog steeds niet met een toespraak gekomen dan?
quote:REU: 410 WOUNDED IN CAIRO ON FRIDAY, SOME WITH BULLET WOUNDS - MEDICAL SOURCES
De vraag is nog achter wie het leger gaat staanquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:44 schreef Oorlogsheld het volgende:
misschien ook tactiek van de demonstranten. Het is moeilijker voor het leger om te schieten op mensen die voor je applaudiseren?
Waar zie je dat?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
Zoals ik al zei, soldaten uit de geschutkoepels met witte vlaggen, zwaaiend.
Zolang het museum maar niet gaat.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:45 schreef GasTurbine het volgende:
National Board of Women Rights ook in de fik?
Kan ook gewoon een val zijn he.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
Zoals ik al zei, soldaten uit de geschutkoepels met witte vlaggen, zwaaiend.
Zoals ook in Tunesië gebeurdequote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:46 schreef Loveless85 het volgende:
Aldus Al Jazeera gevechten tussen politie en het leger.
Ene wel aan de kant van de bevolking en de ander niet dus?
Idd, dat moet serieus een van de mooiste musea zijn ter wereld, met de schatten van de oudheid. Zou serieus een verlies zijn voor de hele wereld als dat in vlammen op ging.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zolang het museum maar niet gaat.
Ik denk dat het leger eerder achter het volk gaat staan dan als de politie.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:46 schreef Loveless85 het volgende:
Aldus Al Jazeera gevechten tussen politie en het leger.
Ene wel aan de kant van de bevolking en de ander niet dus?
Niet zo snel, het moet eerst bevestigd wordenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:46 schreef deleriouz het volgende:
Einde Mubarak, Egyptenaren gefeliciteerd!
ja, dat is waar hij altijd verblijft en letterlijk woont.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:47 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Niet zo snel, het moet eerst bevestigd worden
Waar is hij eigenlijk? Weet iemand waar hij was, vanochtend ofzo?
Ik hoorde iets over sharm el sheik?
Bestel pizzaquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Oorlogsheld het volgende:
Fuck ik moet nog boodschappen doen! Ik moet nog eten! ik moet nog van alles doen maar ik zit vastgeplakt aan de nieuwe media
Idem hier. Vind het af en toe ook echt ontroerend.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:43 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat besef ik me heel de tijd dat ik jullie comments mee lees en de live streams plus CNN volg.
Goed dat hier speciaal een tijdelijke forum voor is gemaakt
Hebben wij gelukkig al gedaan, toen was er 1 topic doorheen gejaagd...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Oorlogsheld het volgende:
Fuck ik moet nog boodschappen doen! Ik moet nog eten! ik moet nog van alles doen maar ik zit vastgeplakt aan de nieuwe media
Ik heb pizza in de vriezer en blijf waar ik ben.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Oorlogsheld het volgende:
Inderdaad, zeker nu het leger de kant van de bevolking lijkt te kiezen kan hij beter even zoete broodjes smeren bij de VS en die zullen ongetwijfeld adviseren (of aanbieden) hem daar weg te halen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb er wel vertrouwen in dat de VS momenteel aan Moebarak proberen duidelijk te maken dat er een tijd van komen en gaan is en dat de tijd van gaan voor Moebarak nu gekomen is.
Het enige wat Washington hoeft te doen is een afspraak maken met het Egyptische leger en Mubarak moet dan wel naar Saoedi-Arabië vluchten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb er wel vertrouwen in dat de VS momenteel aan Moebarak proberen duidelijk te maken dat er een tijd van komen en gaan is en dat de tijd van gaan voor Moebarak nu gekomen is.
Er staat een link in de topicpointer hier, hou het sticky topic hier in de gaten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Ulpianus het volgende:
Jongens, ik heb een drukke avond ook al vind ik het jammer dat ik niet kan bijdragen en volgen van dit topic.
Iemand een link waar ik alle bevestigde berichten kan volgen op de telefoon?
Thuisbezorglijn?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Oorlogsheld het volgende:
ik moet straks 2 tot 3 uur weg :/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik heb pizza in de vriezer en blijf waar ik ben.
Hebben ze haar veroverd?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:45 schreef Misstique het volgende:
LiavanBekhoven Lia van Bekhoven
#skyverslaggever Liberation Square in handen van demonstranten
Twitter:quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:47 schreef Onverlaatje het volgende:
Twitter: (AJ = Al Jazeera)
AJ report from Alexandria suggests the Egyptian army's decided which side they're on, and it's not Mubarak's - shaking protesters' hands.
AJ reporter in Alexandria saying Egyptian army shaking hands with protesters.
CNN stream staat in de sticky.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:51 schreef Infection het volgende:
Zijn er nog meer livestreams dan alleen al-jazeera?
Waaromquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:52 schreef rakotto het volgende:
Baradei heeft huisarrest en politie is nog steeds bij zijn huis.
In Suez is een garage in de fik gestoken die van een NDP partij was.
Update update,
Elektriciteit wordt nu in Suez uitgeschakeld.
Dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom heet dit forum "Midden Oosten"?
De revolutie van Tunesie en Egypte kan je beter onder Noord Afrika scharen.
Dank, al denk ik dat ik toch heel de avond dit topic ga verversen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:50 schreef Misstique het volgende:
[..]
Er staat een link in de topicpointer hier, hou het sticky topic hier in de gaten.
you aint seen nothing yet!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Niet veel bijzonders meer moet ik zeggen, vanmiddag was spannender..
Moeten ze vooral doen... verergerd de situatie alleen maar.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:52 schreef rakotto het volgende:
Baradei heeft huisarrest en politie is nog steeds bij zijn huis.
In Suez is een garage in de fik gestoken die van een NDP partij was.
Update update,
Elektriciteit wordt nu in Suez uitgeschakeld.
als je het alleen volgt om de spanning en sensatie, dan is er iets mis met jou, in mijn ogen dan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Auto update ftw.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:53 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Dank, al denk ik dat ik toch heel de avond dit topic ga verversen.
Het is zo massaal, en zeker nu het leger de orders lijkt te negeren is het gewoon gedaan. En de vraag niet meer óf hij gaat, maar hoe. Blijft hij wachten en dragen ze straks z'n kop door de straten of neemt hij hulp van andere landen aan en ontvlucht hij Egypte.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:53 schreef Carine-C het volgende:
Op CNN hebben ze het gewoon al over "post Mubarak" , de vraag is niet meer óf hij gaat maar hoe hij gaat.
Dan kunnen ze niks meer. Ook niets meer volgen. Denk ik hoor.quote:
God ik hoop het.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:43 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb het gevoel dat Mubarak is gevlucht. Weet niet waarom maar denk het serieus. Waarom is ie nog steeds niet met een toespraak gekomen dan?
Als je geen reden hebt om binnen te blijven heb je ook geen excuus om niet te protesteren.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:53 schreef Infection het volgende:
[..]
Moeten ze vooral doen... verergerd de situatie alleen maar.
Werkt niet op mijn telefoon al vind ik wel dat de functie complimenten verdiend.quote:
Nee, je ziet het verkeerd. Ik vind het mooi zo'n revolutie, het volk in opstand tegen de macht en vooral als het lukt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:53 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
als je het alleen volgt om de spanning en sensatie, dan is er iets mis met jou, in mijn ogen dan.
of ik vat het verkeerd op.
Twitter:quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:51 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Twitter:
Soldiers in Alexandria leaving tanks, shaking hands with protesters.
Je weet wel wat het doel is van die bevolking he?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Inderdaad. Veel mensen kunnen hier een voorbeeld aan nemen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, je ziet het verkeerd. Ik vind het mooi zo'n revolutie, het volk in opstand tegen de macht en vooral als het lukt.
Het zal wellicht per stad/regio verschillen?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:55 schreef Daniel1976 het volgende:
kom op jongens, kan iemand echt bevestigen dat het leger echt gekozen heeft
Ah, ik dacht.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, je ziet het verkeerd. Ik vind het mooi zo'n revolutie, het volk in opstand tegen de macht en vooral als het lukt.
als dat klopt,quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:55 schreef Breekfast het volgende:
Er zijn berichten dat het leger samen optrekt met de demonstranten tegen de politie?
Wie kan daar meer over zeggen?
Politie is vaker in handen van een foute leiding gevende dan het legerquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Maar ik snap nog niet hoezo de Police Mubarak steunt en het leger gelijk al de protesterende. Lijkt me eerder andersom omdat het leger bevelen moet aannemen van hogere en de politie al eerder de wapens kan neerleggen.
volgens eerder genoemde berichten zou de politie in alexandrie geweigerd hebben met scherp te schieten de politie is naar huis daarquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Maar ik snap nog niet hoezo de Police Mubarak steunt en het leger gelijk al de protesterende. Lijkt me eerder andersom omdat het leger bevelen moet aannemen van hogere en de politie al eerder de wapens kan neerleggen.
iemand?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:54 schreef Oorlogsheld het volgende:
kan je trouwens het beeld laten meebewegen met de auto-update?
Okay. Je kwam op mij ook een beetje over alsof je alleen voor de spanning keek.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het enige wat ik zelf zag was tanks waarvan de inzittende vlaggen wapperden en een journaliste die zij dat ze zag dat het leger iedereen de hand aan het geven was.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:55 schreef Daniel1976 het volgende:
Een leger staat er vaak losser van terwijl overheden de politie vaak gebruiken als een privéleger.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Er is dienstplicht in Egypte. Diegene die daar in de APC's rijden zijn de gewone burgers die verplicht in dienst moeten voor 2 jaar. Dat zijn eigenlijk gewone burgers. Mijn neef heeft ook in het leger gezeten en toch demonstreerde hij vandaag mee!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nee, maar ze doen er wel lang over om voor Mubarak te kiezen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:55 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik heb gewoon iets met het land, kijk maar in mijn profiel, eerste interessequote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:57 schreef Staal het volgende:
[..]
Okay. Je kwam op mij ook een beetje over alsof je alleen voor de spanning keek..
Eigenlijk hartstikke dom om een dienstplicht leger te hebben als je een dictator bent.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Er is dienstplicht in Egypte. Diegene die daar in de APC's rijden zijn de gewone burgers die verplicht in dienst moeten voor 2 jaar. Dat zijn eigenlijk gewone burgers. Mijn neef heeft ook in het leger gezeten en toch demonstreerde hij vandaag mee!
Ja maar goed, dan moet het paleis aangevallen worden en de rest van de regerings gebouwen en men moet de regeringsleiders te pakken krijgen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, maar ze doen er wel lang over om voor Mubarak te kiezen.
Als hij slim is smeert hij hem. Ongetwijfeld wil de US hem wel de hand reiken en helpen naar S-A ofzo te verdwijnenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef intellectuele_user het volgende:
De wereld wacht al 2 uur op Hosni Mubarak... niemand weet waar hij is
Het lijkt alsof de overheid dood isquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:59 schreef Ensaf het volgende:
hallo mensen wat is me dat toch wat de met die brand enzo waar is de brandweer dat wil ik weten
Waar ligt dat paleis?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar goed, dan moet het paleis aangevallen worden en de rest van de regerings gebouwen en men moet de regeringsleiders te pakken krijgen.
Heb geen jofele verbinding. Maar ik wist niet dat ik op jou gereageerd had. Bedoelde een andere user. Sorry. Het is voor mij bijna niet te volgen dit.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon iets met het land, kijk maar in mijn profiel, eerste interesse
Het is altijd slimmer om even af te wachten en dan voor de winnende partij te kiezenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, maar ze doen er wel lang over om voor Mubarak te kiezen.
Was Hosni Mubarak niet een generaal? Misschien dat ie daarom wat meer steun heeft van het leger dan als hij geen generaal zou zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Als hij slim is smeert hij hem. Ongetwijfeld wil de US hem wel de hand reiken en helpen naar S-A ofzo te verdwijnen
Dat is wel fijn, want ik heb er vanmiddag niks van meegekregen..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:00 schreef Loveless85 het volgende:
Zowel op Al Jazeera als CNN nu oude beelden van eerder deze dag
Waarom stopt de politie er niet mee?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:00 schreef Oorlogsheld het volgende:
unconfirmed reports that police and army have clashed in cairo
Omdat ze jaren lang hebben gemartelt en mensen hebben laten verdwijnen, nu zijn ze bang voor hun veilige leventje.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Waarom stopt de politie er niet mee?
oh het zijn gewoon supporters rellen?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Huh klopt het toevallig dat vandaag Egypte tegen Algerije moest voetballen?
Ze zijn bang of eigenbelang.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Waarom stopt de politie er niet mee?
het lijkt wel op ajax feijenoordquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:02 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
oh het zijn gewoon supporters rellen?
Werd tijd ook, hij heeft eigenlijk de grondwet al overtreden door een aantal handelingen wel en niet te doen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:02 schreef Daniel1976 het volgende:
Zegt al jazeera nu :
mubarak stept down after 30 years?
Jup, een van de leiders juist van de opstand in '52. Na de aanslag op Sadat aan de macht gekomen... de laatste jaren al wat op z'n retour, maar hij was de laatste van het clubje officieren dat in '52 aan de macht kwam, dus de vraag was al hoe/wie de opvolger werd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:00 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Was Hosni Mubarak niet een generaal? Misschien dat ie daarom wat meer steun heeft van het leger dan als hij geen generaal zou zijn.
Bron: Twitterquote:BREAKING NEWS: The entire staff of the Israeli Embassy in Cairo has been evacuated by helicopters!
Volgens twitter.quote:BREAKING: The entire staff of the Israeli EMbassy in Cairo has been evacuated by helicopters! #Jan25 #fb
Op TV is het wel live. Staat er duidelijk bijquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:05 schreef Loveless85 het volgende:
webcam is weer terug op CNN, moeilijk te zeggen of het live is.
even in NWS kijken ik probeer even overzichttopic in elkaar te draaienquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:05 schreef reetveter het volgende:
Woow, di tis gewoon allemaal langs me heen gegaan. Staat er ergens, op die link in de OP na, ergens meer info.
Good 'ol Wiki?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:05 schreef reetveter het volgende:
Woow, di tis gewoon allemaal langs me heen gegaan. Staat er ergens, op die link in de OP na, ergens meer info.
Als je wacht is er altijd wel een intellectuele user die je helptquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:06 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Good 'ol Wiki?
http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Egyptian_protests
We zijn nu bezig alle topics uit NWS in MO te zettenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:05 schreef reetveter het volgende:
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Jordanie ook protesten en in Jemen zijn duizend man de straat op..
http://www.nrc.nl/ en http://www.volkskrant.nl/ brengen het wel als groot nieuws.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:06 schreef Loveless85 het volgende:
Op nu.nl is het nog steeds niet echt groot nieuws ofzoOp de Telegraaf wat meer, maar die zetten het nog in caps en dikke vette letters als Tante Toos d'r poes van 18 al 2 dagen kwijt is
Het verspreid zich als een lopend vuurtjequote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik vind het echt zo zonde dat er niet een soort CNN is in nederland. En nee, RTLZ komt niet in de buurt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:10 schreef Beaudelaire het volgende:
Er is echt geen enkele Nederlandse zender die er aandacht aan besteed.
Ze gaan gewoon door met fucking Lingo en RTL Boulevard.
Viel mij ook op, lang leven het internet!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:10 schreef Beaudelaire het volgende:
Omdat Nederland een egoïstisch land is, die alleen gebeurtenissen in eigen land wekenlang blijft berichtenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:10 schreef Beaudelaire het volgende:
Die stonden er al.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:08 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
We zijn nu bezig alle topics uit NWS in MO te zetten
Dus kijk zo even hier: Midden-Oosten
Ja echt belachelijk dat NL alleen maar aandacht heeft voor de eigen kleine dingetjes.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Viel mij ook op, lang leven het internet!
Moet dat dan?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:11 schreef dvdfreak het volgende:
Het Midden-Oosten zal nooit pro westers worden
de sukkels, ik zie nu bilderberg clinton op tvquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:10 schreef Beaudelaire het volgende:
Democratisch is al een hele stap vooruit, vooral voor de mensen daar natuurlijk ...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:11 schreef dvdfreak het volgende:
Het Midden-Oosten zal nooit pro westers worden
Nee met wikileaks als je echt terug naar de bron wil.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:11 schreef Oorlogsheld het volgende:
Is dit nu inderdaad allemaal begonnen door die ene persoon die zichzelf in brand had gestoken in Tunesie?
druppel > emmer.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:11 schreef Oorlogsheld het volgende:
Is dit nu inderdaad allemaal begonnen door die ene persoon die zichzelf in brand had gestoken in Tunesie?
Straks voor de gein wel even kijken inderdaad. Om half vier was er een herhaling met de mededeling dat er om drie uur het volgende journaal zou zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:06 schreef Oorlogsheld het volgende:
ben benieuwd hoe de oude media NOS dit verhaal straks gaat brengen.
Yepz. Wat de dood van 1 man wel niet kan betekenen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:11 schreef Oorlogsheld het volgende:
wutquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:12 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee met wikileaks als je echt terug naar de bron wil.
Al die makke schapen lopen straks gewoon achter de eerste de beste nieuwe dictator aan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:11 schreef fullmetal het volgende:
Nu een uur zitten luisteren: Militairen doen met de protesters mee, ze vallen ze in ieder geval niet aan. Politie is verdwenen, toch blijkt er dat in kleine hoeveelheden er nog tegenstad aanwezig is van Politie.
Nu vraag ik me af, Militairen en Moslim brotherhood nemen de overheid over, en beloven banen, vrede, blablabla. Er komt een verkiezing, overheid, ets.
Het is algemeen bekend dat president Pro-Westen is, en Brotherhood staat zelfs bekend als terroristische organisatie bij vele landen. Voordat je het weet krijg je Iran 2.0
Journaal24, maar die zenden nu zeker een herhaling van het 18:00u Journaal uit?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:10 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
Ik vind het echt zo zonde dat er niet een soort CNN is in nederland. En nee, RTLZ komt niet in de buurt.
Wikileaks was in ieder geval niet de inspiratie van de revolutie in Tunesie.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:12 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee met wikileaks als je echt terug naar de bron wil.
Dat was natuurlijk de druppel... de onrust is er al veel langer.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:11 schreef Oorlogsheld het volgende:
Als hij in leven wil blijven is dat idd niet heel onverstandig van hemquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:12 schreef rakotto het volgende:
En men begint weer over de moslim broederschap te praten. AUB zeg![]()
Anyhoo, Mubarak moet het land wel uitgevlucht zijn. Samen met de rest van de NDP... Er is helemaal niks meer vernomen van hun.
Dacht dat het begon met dat geld wat die president voor zichzelf hield volgens wikileaks.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wikileaks was in ieder geval niet de inspiratie van de revolutie in Tunesie.
De geest is eenmaal uit de fles, om even toepasselijke woorden te kiezenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:09 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Het verspreid zich als een lopend vuurtje
Nope.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:13 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dacht dat het begon met dat geld wat die president voor zichzelf hield volgens wikileaks.
Tuurlijk, anders klopt de benaming Midden Oosten voor dit subforum niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Geweld tegen protesters hielp ook een handje.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:11 schreef Oorlogsheld het volgende:
Of dat geheel terecht is...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:15 schreef Ludacriss het volgende:
Al Jazeera English
![]()
Haalt USA helemaal onderuit!
Vrij makkelijke opmerking.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kan het NL volk een voorbeeld aan nemen. Hier pikt men echt alles.
Ben, Amsterdam Slotervaart | 18:02 | 28.01.11
Ik heb een klacht over deze reactie
Het geen is dat amerika dit altijd net zo doet, maar dan met andere landen.quote:
Ik vind Cairo er bijvoorbeeld niet zo uitzien hoe jij het stelt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:16 schreef karton het volgende:
[..]
Vrij makkelijke opmerking.
Mensen hebben hier een dak boven hun hoofd, eten op tafel, werk en goede voorzieningen. Als dat wegvalt gaan het hier ook los.
hoe oud ben je?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik vind Cairo er bijvoorbeeld niet zo uitzien hoe jij het stelt.
Maar wat is er met die groenteboer ik begrijp het niet.
Dat is nog helemaal niet zeker natuurlijkquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:16 schreef Tware het volgende:
En na de protesten wordt egypte Iran 2.0, met een complete moslimfundamentalistische nieuwe overheid .
Misschien doen ze dat omdat Amerika dan wat goud kan krijgen.. als er maar geld beschikbaar is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:16 schreef Loveless85 het volgende:
Die kerel op Al Jazeera krijgt echt het vuur aan de schenen gelegd, en terecht. Want de VS zegt dus gewoon dat ze Mubarak nog steunen 'vanwege de goede relatie'
Hele heikele situatie, als ze Mubarak en de zijnen hierin gaan helpen dan is de hele verbeterde relatie met (het volk van) het Midden-Oosten weer teniet gedaan denk ik. Maar het is natuurlijk ook maar afwachten of de 'nieuwe regering' zo pro-westers gaat zijn als de oude was.
Ja. Hoorde je die vrouw niet de Amerikaanse hypocrisie benoemen tegen die Amerikaanse ambassadeur?quote:
Nee, ik hoor niet alles. Ben van mening dat het leger hard moet ingrijpen met niet-dodelijke wapens en alle leiders moet afzetten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:17 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ja. Hoorde je die vrouw niet de Amerikaanse hypocrisie benoemen tegen die Amerikaanse ambassadeur?
Alsof de VS niet corrupt is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:18 schreef Toverheks het volgende:
De VS hebben Egypte vrijdag opgeroepen de grondrechten te respecteren en geweld te vermijden.
Alsof iemand het wat uitmaakt wat Amerika vindt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:18 schreef Toverheks het volgende:
De VS hebben Egypte vrijdag opgeroepen de grondrechten te respecteren en geweld te vermijden.
Amerika maakt echt geen $%^# uit wie aan de macht is. Als er maar vrede en economische stabiliteit is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:18 schreef ethiraseth het volgende:
Amerika muppet: we steunen mensen die grondwetten schenden niet
Al-jazeera: en Egypte dan? Er zijn zeer sterke aanwijzingen dat de verkiezingen een farce waren. Waarom steunt Amerika de president dan nog?
Amerika muppet: u legt woorden in mijn mond.
Dit is natuurlijk een schandalige uitspraak van Joe Biden, nog geen 24 uur geleden:quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:19 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Alsof iemand het wat uitmaakt wat Amerika vindt.
Een groenteboer in Tunesië heeft zichzelf in brand gestoken uit onvrede met het beleid in dat land. Dat zorgde voor een (letterlijke) vlam in de pan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat was er nou met die groenteboer?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mohamed_Bouaziziquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat was er nou met die groenteboer?
Ach ja, Amerika dat praat over grondrechten, democratie e.d. is alleen maar hilarisch. Net als die Clinton eerder, wat een berg stront kwam er toch uit haar mond.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:21 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een schandalige uitspraak van Joe Biden, nog geen 24 uur geleden:
Mubarak has been an ally of ours in a number of things. And he's been very responsible on, relative to geopolitical interest in the region, the Middle East peace efforts; the actions Egypt has taken relative to normalizing relationship withwith Israel. I would not refer to him as a dictator,
Heh, ja, lekker de oppressie van Mubarak vervangen door een theocratische dictatuur.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:22 schreef dvdfreak het volgende:
Hopelijk haalt de Muslim Brotherhood genoeg zetels om te regeren.
Ik denk dat je dan juist zo'n kwibus als in Iran krijgt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:22 schreef dvdfreak het volgende:
Hopelijk haalt de Muslim Brotherhood genoeg zetels om te regeren.
Dictatuur hè.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:23 schreef Oorlogsheld het volgende:
Oh en ik vind dat de overheid niet de mogelijkheid moet hebben om het internet plat te gooien. Dat is pas crimineel
Heb die search hier al een tijdje openstaan iddquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:24 schreef BeSimple het volgende:
Egypt wordt heel snel trending. Moet je zoeken op twitter op egypt.
http://twitter.com/#search?q=egypt
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:28 schreef Oorlogsheld het volgende:
Als rtl opent met suarez wordt ik gek
quote:PROTESTERS STORM EGYPTIAN STATE TV BUILDING - AL ARABIYA TV QUOTING ITS CORRESPONDENT. STATE TV STILL ON AIR
Wat ik vreemd vind want tot nu toe heb ik ze nog niet aan de kant van het volk zien staan.quote:
Wat verwacht je van z'n chaos? Iemands vinger slipt, klant iemands vriend neer. Die gaat tekeer.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:28 schreef Black_Ninja het volgende:
Wat ik nu hoor en lees is dat er toch met scherp wordt geschoten. Op al-jazeera.net lees ik 400 gewonden waarvan sommige met schotwonden. Gaat het dan toch nog fout?
dat is pas echte oorlog!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:27 schreef SoldMayor het volgende:
BBC : Egyptian army air flights in the sky
Military airplanes patrolling the sky over #Cairo
Ook niet tegen het volk.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:29 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Wat ik vreemd vind want tot nu toe heb ik ze nog niet aan de kant van het volk zien staan.
Of Winamp.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:31 schreef -jos- het volgende:
Iemand een link naar Al Jazeera voor VLC player? Mn firefox doet kut.
http://english.aljazeera.net/watch_now/ doet het niet?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:31 schreef -jos- het volgende:
Iemand een link naar Al Jazeera voor VLC player? Mn firefox doet kut.
Jawel maar wat sloom en na een tijdje loopt die achter.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:32 schreef fotostarter het volgende:
[..]
http://english.aljazeera.net/watch_now/ doet het niet?
Die zullen dan ook wel weer opnieuw gaan vervelen jaquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:32 schreef Frutsel het volgende:
Hoe zouden ze nu in Iran kijken naar deze protesten, nadat ze daar zijn mislukt?
Als Egypte zou lukken, zou dat ook voor Iran nieuwe mogelijkheden scheppen?
Bij mij doet hij het wel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:32 schreef fotostarter het volgende:
[..]
http://english.aljazeera.net/watch_now/ doet het niet?
Zou me niets verbazen. Helemaal als ze zien dat andere bevolkingen het ook op eigen kracht kunnen redden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:32 schreef Frutsel het volgende:
Hoe zouden ze nu in Iran kijken naar deze protesten, nadat ze daar zijn mislukt?
Een ding is zeker, en dat is dat het Iraanse regime geen traan zal laten om dictator Mubarak.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:32 schreef Frutsel het volgende:
Vreemd, loopt hier aardig. Afentoe een hik, maar loopt nu zeker al een half uur stabiel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Jawel maar wat sloom en na een tijdje loopt die achter.
Ik denk wel dat het binnenkomt in Iran. Lijkt me gunstig.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:32 schreef Frutsel het volgende:
Er ontstaan toch al rellen in andere MO landen?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:32 schreef Frutsel het volgende:
Jemen klaagde al dat al jazeraa het uitzendtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Er ontstaan toch al rellen in andere MO landen?
Tot nu toe nog protesten, Jordane en Jemen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
check dit topic Duizenden in Jemen eisen vertrek presidentquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Tot nu toe nog protesten, Jordane en Jemen.
Ja maar in Iran hebben ze het kortgeleden nog geprobeerd en we hebben allemaal gezien hoe dat afliep. Daarom denk ik ook dat als Egypte slaagt, dit echt de sleutel is tot nog meer...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:34 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Generals taking over ?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:34 schreef rakotto het volgende:
Update, arabische Aljazeera
De leger staat in het staat televisie gebouw. En het leger doet niets tegen de mensen, maar alleen het leger is in het gebouw!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |