Egypte is best een rijk land. Ze hebben heel veel dingen behalve toerisme.... Alleen is alles massaal verkeerd uitgedeeld.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoe? Zie die chaos. Ik hoop dat de egyptenaren zo slim zijn hun nationale schatten niet te verpesten... Zowel om de historische als toeristische waarde. Het is al een arm land, als het toerisme wegvalt dan hebben ze nóg minder
Daar zeg je inderdaad wat...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:41 schreef Daniel1976 het volgende:
Dit is de eerste live revolutie die we ooit meemaken besef ik me net
Dat is mooi, beter dan dat dat ook nog rellen wordtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:42 schreef Oorlogsheld het volgende:
demonstranten en leger nog steeds vriendelijk tegen elkaar lijkt het. Applaus zelfs voor het leger
Wou net zeggen, uniek.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:41 schreef Daniel1976 het volgende:
Het lijkt te lukken godzijdank.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:42 schreef Oorlogsheld het volgende:
demonstranten en leger nog steeds vriendelijk tegen elkaar lijkt het. Applaus zelfs voor het leger
En nationale trots, Egyptenaren waren tot grote dingen in staat in het verleden. Laten we hopen dat die geschiedenis bewaard blijft. Ik wil graag nog eens naar Egypte om die geschiedenis van dichtbij te bekijken.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Doh. Maar toerisme is een van de grootste inkomstenbronnen van het land. En buiten dat, het zijn hún nationale schatten. Dat je TV-stations en overheidsgebouwen in de fik steekt snap ik...
Dat besef ik me heel de tijd dat ik jullie comments mee lees en de live streams plus CNN volg.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:41 schreef Daniel1976 het volgende:
Tsja hij had 1 uur en 45 minuten geleden al een toespraak gegeven, althans dat was aangekondigdquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:43 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb het gevoel dat Mubarak is gevlucht. Weet niet waarom maar denk het serieus. Waarom is ie nog steeds niet met een toespraak gekomen dan?
quote:REU: 410 WOUNDED IN CAIRO ON FRIDAY, SOME WITH BULLET WOUNDS - MEDICAL SOURCES
De vraag is nog achter wie het leger gaat staanquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:44 schreef Oorlogsheld het volgende:
misschien ook tactiek van de demonstranten. Het is moeilijker voor het leger om te schieten op mensen die voor je applaudiseren?
Waar zie je dat?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
Zoals ik al zei, soldaten uit de geschutkoepels met witte vlaggen, zwaaiend.
Zolang het museum maar niet gaat.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:45 schreef GasTurbine het volgende:
National Board of Women Rights ook in de fik?
Kan ook gewoon een val zijn he.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
Zoals ik al zei, soldaten uit de geschutkoepels met witte vlaggen, zwaaiend.
Zoals ook in Tunesië gebeurdequote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:46 schreef Loveless85 het volgende:
Aldus Al Jazeera gevechten tussen politie en het leger.
Ene wel aan de kant van de bevolking en de ander niet dus?
Idd, dat moet serieus een van de mooiste musea zijn ter wereld, met de schatten van de oudheid. Zou serieus een verlies zijn voor de hele wereld als dat in vlammen op ging.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zolang het museum maar niet gaat.
Ik denk dat het leger eerder achter het volk gaat staan dan als de politie.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:46 schreef Loveless85 het volgende:
Aldus Al Jazeera gevechten tussen politie en het leger.
Ene wel aan de kant van de bevolking en de ander niet dus?
Niet zo snel, het moet eerst bevestigd wordenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:46 schreef deleriouz het volgende:
Einde Mubarak, Egyptenaren gefeliciteerd!
ja, dat is waar hij altijd verblijft en letterlijk woont.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:47 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Niet zo snel, het moet eerst bevestigd worden
Waar is hij eigenlijk? Weet iemand waar hij was, vanochtend ofzo?
Ik hoorde iets over sharm el sheik?
Bestel pizzaquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Oorlogsheld het volgende:
Fuck ik moet nog boodschappen doen! Ik moet nog eten! ik moet nog van alles doen maar ik zit vastgeplakt aan de nieuwe media
Idem hier. Vind het af en toe ook echt ontroerend.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:43 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat besef ik me heel de tijd dat ik jullie comments mee lees en de live streams plus CNN volg.
Goed dat hier speciaal een tijdelijke forum voor is gemaakt
Hebben wij gelukkig al gedaan, toen was er 1 topic doorheen gejaagd...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Oorlogsheld het volgende:
Fuck ik moet nog boodschappen doen! Ik moet nog eten! ik moet nog van alles doen maar ik zit vastgeplakt aan de nieuwe media
Ik heb pizza in de vriezer en blijf waar ik ben.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Oorlogsheld het volgende:
Inderdaad, zeker nu het leger de kant van de bevolking lijkt te kiezen kan hij beter even zoete broodjes smeren bij de VS en die zullen ongetwijfeld adviseren (of aanbieden) hem daar weg te halen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb er wel vertrouwen in dat de VS momenteel aan Moebarak proberen duidelijk te maken dat er een tijd van komen en gaan is en dat de tijd van gaan voor Moebarak nu gekomen is.
Het enige wat Washington hoeft te doen is een afspraak maken met het Egyptische leger en Mubarak moet dan wel naar Saoedi-Arabië vluchten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb er wel vertrouwen in dat de VS momenteel aan Moebarak proberen duidelijk te maken dat er een tijd van komen en gaan is en dat de tijd van gaan voor Moebarak nu gekomen is.
Er staat een link in de topicpointer hier, hou het sticky topic hier in de gaten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Ulpianus het volgende:
Jongens, ik heb een drukke avond ook al vind ik het jammer dat ik niet kan bijdragen en volgen van dit topic.
Iemand een link waar ik alle bevestigde berichten kan volgen op de telefoon?
Thuisbezorglijn?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Oorlogsheld het volgende:
ik moet straks 2 tot 3 uur weg :/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:49 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik heb pizza in de vriezer en blijf waar ik ben.
Hebben ze haar veroverd?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:45 schreef Misstique het volgende:
LiavanBekhoven Lia van Bekhoven
#skyverslaggever Liberation Square in handen van demonstranten
Twitter:quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:47 schreef Onverlaatje het volgende:
Twitter: (AJ = Al Jazeera)
AJ report from Alexandria suggests the Egyptian army's decided which side they're on, and it's not Mubarak's - shaking protesters' hands.
AJ reporter in Alexandria saying Egyptian army shaking hands with protesters.
CNN stream staat in de sticky.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:51 schreef Infection het volgende:
Zijn er nog meer livestreams dan alleen al-jazeera?
Waaromquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:52 schreef rakotto het volgende:
Baradei heeft huisarrest en politie is nog steeds bij zijn huis.
In Suez is een garage in de fik gestoken die van een NDP partij was.
Update update,
Elektriciteit wordt nu in Suez uitgeschakeld.
Dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom heet dit forum "Midden Oosten"?
De revolutie van Tunesie en Egypte kan je beter onder Noord Afrika scharen.
Dank, al denk ik dat ik toch heel de avond dit topic ga verversen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:50 schreef Misstique het volgende:
[..]
Er staat een link in de topicpointer hier, hou het sticky topic hier in de gaten.
you aint seen nothing yet!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Niet veel bijzonders meer moet ik zeggen, vanmiddag was spannender..
Moeten ze vooral doen... verergerd de situatie alleen maar.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:52 schreef rakotto het volgende:
Baradei heeft huisarrest en politie is nog steeds bij zijn huis.
In Suez is een garage in de fik gestoken die van een NDP partij was.
Update update,
Elektriciteit wordt nu in Suez uitgeschakeld.
als je het alleen volgt om de spanning en sensatie, dan is er iets mis met jou, in mijn ogen dan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Niet veel bijzonders meer moet ik zeggen, vanmiddag was spannender..
Auto update ftw.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:53 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Dank, al denk ik dat ik toch heel de avond dit topic ga verversen.
Het is zo massaal, en zeker nu het leger de orders lijkt te negeren is het gewoon gedaan. En de vraag niet meer óf hij gaat, maar hoe. Blijft hij wachten en dragen ze straks z'n kop door de straten of neemt hij hulp van andere landen aan en ontvlucht hij Egypte.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:53 schreef Carine-C het volgende:
Op CNN hebben ze het gewoon al over "post Mubarak" , de vraag is niet meer óf hij gaat maar hoe hij gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |