SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Me mooie koelkast is ook binnengekomen(vergeten foto van te maken) maar het is deze
Hoef ik niet me voedsel kwijt in 1 van de 2 beschimmelde koelkasten in de keuken
Muren zijn nog beetje kaal... dat komt omdat de muur van beton is... niet door te komen met een normale boor dus, moet hiervoor een betonboor eventjes dagje gaan uren.
todo list:
• twijfelaar.
• bankstel.
• muur decoreren.
• Stellage monteren in de bijruimte (kon dus ook niet vanwege de muur).
Ja en...? Daar heb je als normale consument helemaal niets aan... Alleen bedrijven kunnen inkopen doen bij de makro.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:53 schreef YskaFredriksson het volgende:
Voor de mensen die nog op kamers gaan en nog huishoudelijke dingen zoeken..
In de aanbieding bij de Makro vanaf dinsdag voor de komende 2 weken
http://www.metro-mcc.nl/papernewsfolder/folder_new.asp?active=523
Niet alleen bedrijven, ook mensen zoals mijn ma die via-via aan zo'n kaart kon komenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:57 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ja en...? Daar heb je als normale consument helemaal niets aan... Alleen bedrijven kunnen inkopen doen bij de makro.
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:43 schreef Dale. het volgende:
Update van: Studentenkamers #13
Gisteren en vandaag bezig geweest met verhuizen en opbouwen:Ziet er goed uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Me mooie koelkast is ook binnengekomen(vergeten foto van te maken) maar het is deze
[ afbeelding ]
Hoef ik niet me voedsel kwijt in 1 van de 2 beschimmelde koelkasten in de keuken
Muren zijn nog beetje kaal... dat komt omdat de muur van beton is... niet door te komen met een normale boor dus, moet hiervoor een betonboor eventjes dagje gaan uren.
todo list:
• twijfelaar.
• bankstel.
• muur decoreren.
• Stellage monteren in de bijruimte (kon dus ook niet vanwege de muur).![]()
Is dat nou een brandweerkazerne door je raam heen?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
Ik denk dat als jij aan de eerste 5 mensen vraagt die jij morgen tegen komt of zij een Makro pas hebben of daar aan kunnen komen dat minstens 1 ja zegt.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:57 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ja en...? Daar heb je als normale consument helemaal niets aan... Alleen bedrijven kunnen inkopen doen bij de makro.
Ja ok maar dat mag dus eigenlijk niet hequote:Op zondag 6 februari 2011 02:10 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ik denk dat als jij aan de eerste 5 mensen vraagt die jij morgen tegen komt of zij een Makro pas hebben of daar aan kunnen komen dat minstens 1 ja zegt.
Niet alleen bedrijven, ook stichtingen kunnen aan die pasjes komen. En anders is 1 topic op Fok! genoeg met de vraag of iemand een pas heeft.
Er mag wel meer nietquote:Op zondag 6 februari 2011 11:41 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ja ok maar dat mag dus eigenlijk niet hemaar waar is dat topic
![]()
wie wil er in godesnaam BOVEN een popcentrum wonen?quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:38 schreef Cerbie het volgende:
Weer even volgen
In Nijmegen is eindelijk het groene licht gegeven voor de nieuwe Doornroosje met daarboven studentenwoningen. Perfecte locatie natuurlijk, 50 meter van het station, centrum, poppodia met de lift bereikbaar
Verwachte oplevering midden 2014.
Eeuwige studenten?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wie wil er in godesnaam BOVEN een popcentrum wonen?![]()
maar hoe zit het met geluidsoverlast daar? hoor je iedere stap in de andere kamers of valt dat mee?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:38 schreef loecje het volgende:
waarschijnlijk zit er wel een slot op de deur. genoeg privacy lijkt mij.
ik ken die woningen niet. dat zou je aan iemand moeten vragen die daar woont.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:09 schreef julian6 het volgende:
[..]
maar hoe zit het met geluidsoverlast daar? hoor je iedere stap in de andere kamers of valt dat mee?
woonkamer + keuken van 21 m2 is toch niet zo bijzonder?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:56 schreef julian6 het volgende:
keuken van 21m2? woonde je in een villa ofzo?
Een campingkoelkastje/box?quote:Op zondag 20 maart 2011 23:04 schreef Thealexfiles het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor een (goedkope) kleine koelkast? Dus niet zo'n groot bakbeest als een aantal posts hierboven. Woon op een kleine kamer, 12m2.
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:43 schreef Dale. het volgende:
Update van: Studentenkamers #13
Gisteren en vandaag bezig geweest met verhuizen en opbouwen:Update. Kamer nu met bankjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Me mooie koelkast is ook binnengekomen(vergeten foto van te maken) maar het is deze
[ afbeelding ]
todo list:
• twijfelaar.
• bankstel.
• muur decoreren.
• Stellage monteren in de bijruimte (kon dus ook niet vanwege de muur).,
Targets:
- Volgende maand. TV Meubel en TV
- Over 2 maanden. Nieuw bedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha ja idd voor dit laatste beetje wel ja. Maar nieuw bed mag ook welquote:Op woensdag 6 april 2011 18:54 schreef loecje het volgende:
je spaart langzaam je inboedel bij elkaar?
ik ga dit weekend verhuizen
Gruwelijk keurig zeg, waar/wat studeer je?quote:Op woensdag 6 april 2011 20:04 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Mijn huidig kamertje. Klein, maar ik vind hem zelf wel heel fijn, het is echt mijn kamer! 'Gelukkig' ga ik volgende week verhuizen naar een studio
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha, die reactie krijg ik altijd, wel grappig. Mijn huisbaas is ook altijd onder de indruk als 'ie langs komt! Dit is een kamer in Groningen. Zelf stuur ik in Leeuwarden, lerarenopleiding maatschappijleer!quote:Op woensdag 6 april 2011 20:06 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Gruwelijk keurig zeg, waar/wat studeer je?
Heeeel leuk ingerichtquote:Op woensdag 6 april 2011 20:04 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Mijn huidig kamertje. Klein, maar ik vind hem zelf wel heel fijn, het is echt mijn kamer! 'Gelukkig' ga ik volgende week verhuizen naar een studio
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi gematchte tinten.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:04 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een voorwaarde om een huisvestingsvergunning te krijgen binnen een gemeente, maar ik zou niet op voorrang ofzo rekenenquote:Op donderdag 7 april 2011 14:21 schreef Halve_Maen het volgende:
Ik wilde hier geen speciaal topic voor openen maar hoe zit het als je ergens economisch gebonden bent, kan je dan makkelijker/sneller een kamer/woning krijgen?
Zelf woon ik dichtbij a'dam (helaas niet de gemeente zelf) en werk in a'dam. Maar wil nu zo langzamerhand weleens het huis uit en vlakbij werk wonen.
Weet overigens ook niet of dit het juiste topic hiervoor is.
Ziet er mooi en rustgevend uitquote:Op dinsdag 19 april 2011 11:49 schreef Janett het volgende:
Ik ben dit weekend net verhuisd naar een studio en ik ben erg blij met het resultaat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er mooi uit... maar werkplek?quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:49 schreef Janett het volgende:
Ik ben dit weekend net verhuisd naar een studio en ik ben erg blij met het resultaat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed voor elkaarquote:Op dinsdag 19 april 2011 11:49 schreef Janett het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
welke student heeft nu een werkplek nodig?quote:
die staan netjes opgeborgen in het kastjequote:Op dinsdag 19 april 2011 19:46 schreef Lottekoekkie het volgende:
....en inmiddels met mixer en broodrooster aangezien pakket volgens tnt is afgeleverd![]()
Nou... een kunstacademiestudent dacht ik zo.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:41 schreef loecje het volgende:
[..]
welke student heeft nu een werkplek nodig?
de eettafel is bij mij net zo goed een bureau maar ik kan ook heerlijk op de bank zitten leren.
Euh... techniek student iig... Ik zou echt niet zonder me bureau kunnen. Kan ik gewoon wat papieren, boeken, laptop en boel andere fratsels op dumpen zonder er direct ook naar hoeven te moeten om kijken omdat ik straks om 18:00 op datzelfde bureau moet eten...quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:41 schreef loecje het volgende:
[..]
welke student heeft nu een werkplek nodig?
de eettafel is bij mij net zo goed een bureau maar ik kan ook heerlijk op de bank zitten leren.
ik woon in zelfde soort woning als janett
bij mij ziet het er zo uit:
kamer
[ afbeelding ]
keuken (inmiddels met kookplaat):
[ afbeelding ]
Bij die studio's van Loecje en Jannet, mag je niks kleuren o.i.d..quote:Op woensdag 20 april 2011 01:35 schreef Mishu het volgende:
Leuke studentenkamers. Ik heb ook een kamer gekregen (Amsterdam centrum) maar daar ga ik denk ik veel meer kleur bij gebruiken dan jullie doenDe muren worden een diepe warme kleur gelig groen, taupe en okergeel, misschien 1 wand donkerpaars. En dan voor de rest een grijze nette bank enzo en teak meubels. Lekker modern, een tikje folkklore en hippie, zoals ik ben. Ik houd ook van gebreide materialen enzo
had ik ook wel gedaan als het had gemogen. er mag niets met de muren gedaan worden. niet verven, niet boren en eigenlijk niets wat de muur beschadigd.quote:Op woensdag 20 april 2011 01:35 schreef Mishu het volgende:
Leuke studentenkamers. Ik heb ook een kamer gekregen (Amsterdam centrum) maar daar ga ik denk ik veel meer kleur bij gebruiken dan jullie doenDe muren worden een diepe warme kleur gelig groen, taupe en okergeel, misschien 1 wand donkerpaars. En dan voor de rest een grijze nette bank enzo en teak meubels. Lekker modern, een tikje folkklore en hippie, zoals ik ben. Ik houd ook van gebreide materialen enzo
Valt wel mee, maar van de verhalen die ik gehoord heb wil je er niet wonen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:09 schreef julian6 het volgende:
[..]
maar hoe zit het met geluidsoverlast daar? hoor je iedere stap in de andere kamers of valt dat mee?
Mijn ervaring is dat je in je innercircle het snelst een kamer kunt fixen. Mijn woningjacht duurde 3 uren en die van mn vriendinnetje 1 dag en we zitten allebei op een topplek in Groningen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:06 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik wil ook een studio. Heb het helemaal gehad met een kamer. Sta nu ingeschreven op studentenwoningweb alleen schiet het niet echt op. Iemand met nog alternatieve tips?
Ik woon al op een kamer in Amsterdam, ik ben nu in een levensfase beland dat ik opzoek ben naar zelfstandige woonruimte, waarbij ik niks hoef te delen met anderen, behalve vriendin. Wat is trouwens de website van Innercircle? Aangezien ik op google op iets anders uitkom.quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:12 schreef princess-a het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je in je innercircle het snelst een kamer kunt fixen. Mijn woningjacht duurde 3 uren en die van mn vriendinnetje 1 dag en we zitten allebei op een topplek in Groningen.
Iedereen vertellen dus dat je een kamer zoekt, gooi het op Facebook, Hyves, Twitter, bel mensen die in dezelfde stad wonen etc..
Hahah ik bedoelde met inner circle je eigen inner circle = mensen die je kent, je vrienden/kennissenkring.quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ik woon al op een kamer in Amsterdam, ik ben nu in een levensfase beland dat ik opzoek ben naar zelfstandige woonruimte, waarbij ik niks hoef te delen met anderen, behalve vriendin. Wat is trouwens de website van Innercircle? Aangezien ik op google op iets anders uitkom.
Volgens mij heb je dan in Amsterdam totaal geen kans van slagen, gezien de wachttijden bij de woningstichtingen en de absurd hoge huren via particulieren. Ik vind het in Zwolle al lastig zat om de stap te kunnen maken van een studentenkamer naar m'n eigen plekje.quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ik woon al op een kamer in Amsterdam, ik ben nu in een levensfase beland dat ik opzoek ben naar zelfstandige woonruimte, waarbij ik niks hoef te delen met anderen, behalve vriendin. Wat is trouwens de website van Innercircle? Aangezien ik op google op iets anders uitkom.
Hehe ''je'' voor het woord over het hoofd gezien :p.quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:06 schreef princess-a het volgende:
[..]
Hahah ik bedoelde met inner circle je eigen inner circle = mensen die je kent, je vrienden/kennissenkring.
Ik ben niet per definitie op zoek naar een ruimte in Amsterdam, het kan ook daarbuiten; zoals Utrecht, Hoofddorp, Diemen, Amstelveen, Of zelfs Leiden, Den Haag. Ik schrok wel toen ik een Amsterdamse woonstichting vroeg naar de gebruikelijke termijn op het wachten van een woonruimte. Die persoon zei gewoon met droge ogen een gemiddelde wachttermijn van 8 tot 10 jaarquote:Op zaterdag 30 april 2011 23:11 schreef CindieY het volgende:
[..]
Volgens mij heb je dan in Amsterdam totaal geen kans van slagen, gezien de wachttijden bij de woningstichtingen en de absurd hoge huren via particulieren. Ik vind het in Zwolle al lastig zat om de stap te kunnen maken van een studentenkamer naar m'n eigen plekje.
Ik ben een keer of 8/9 ergens wezen kijken volgens mij. Geen flauw idee hoe vaak ik gereageerd heb, dat was in 2007quote:Op zondag 1 mei 2011 09:46 schreef Mirel het volgende:
Ik ben benieuwd, na hoeveel keer reageren kregen de Utrechtse mensen hier een kamer in Utrecht? Ik kijk even in m'n reactielijst op kamernet, kopieerde alles en plakte het in Notepad++ zodat ik de hoeveelheid regels kon zien: 177 sinds augustus 2010.
Kijk je ook naar de tijdelijke verhuur op de website van studentenwoningweb? De truc - als je nog niet zo lang staat ingeschreven - is om daar vooral te reageren wanneer er een cluster aan woningen wordt aangeboden.quote:Op zaterdag 30 april 2011 22:06 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik wil ook een studio. Heb het helemaal gehad met een kamer. Sta nu ingeschreven op studentenwoningweb alleen schiet het niet echt op. Iemand met nog alternatieve tips?
Het is helaas niet mogelijk om als student zowel voor Ymere als Studentenwoningweb ingeschreven te staan. Het gevolg is namelijk dat mijn inschrijving voor Studentenwoningweb komt te vervallen. http://www.woningnet.nl/u(...)20okt%2008.pdf?IID=5quote:Op zondag 1 mei 2011 14:33 schreef eriksd het volgende:
Of schrijf je in voor tijdelijke verhuur direct bij corporaties zelf.
http://www.ymere.nl/ymere(...)0&tuin=0&serre=0&p=1
Heb je zo een huis voor een ruime 2 jaar te pakken.
Woon je ook op een kamer of nog thuis?quote:Op zondag 1 mei 2011 15:34 schreef eriksd het volgende:
Oh, ik sta bij alle 3 ingeschreven dus zal wel meevallen. Als ik via SSW reageer zie ik dat ook verschijnen in woningnet.
Ik woon op mijzelf.quote:Op zondag 1 mei 2011 15:36 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Woon je ook op een kamer of nog thuis?
Klopt, kan ook gewoon. Alleen wanneer je direct via Woningnet een woning zou betrekken (maar die kans is uiterst klein) dan vervalt je inschrijving bij Studentenwoningweb.quote:Op zondag 1 mei 2011 15:34 schreef eriksd het volgende:
Oh, ik sta bij alle 3 ingeschreven dus zal wel meevallen. Als ik via SSW reageer zie ik dat ook verschijnen in woningnet.
Ik hoop echt dat het binnen een half jaar lukt op Studentenwoningweb, om een ''eigen'' woning te krijgen.quote:Op zondag 1 mei 2011 23:49 schreef bluejean het volgende:
[..]
Klopt, kan ook gewoon. Alleen wanneer je direct via Woningnet een woning zou betrekken (maar die kans is uiterst klein) dan vervalt je inschrijving bij Studentenwoningweb.
Maar zoals ik eerder al aangaf: op de website van Studentenwoningweb staan ook vaak tijdelijke huurwoningen voor studenten. Dit gaat via de reguliere Amsterdamse woningbedrijven, zoals Ymere en Stadgenoot.
Ga er toch wonen. Mij lijkt het juist heel leuk daar nadat ik ben wezen bezichtigen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 19:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Valt wel mee, maar van de verhalen die ik gehoord heb wil je er niet wonen.
Die Mirel heeft een verlichte geest hequote:Op woensdag 15 juni 2011 17:40 schreef Mirel het volgende:
Je eigen gedeelte (kamer)? Soms zie ik dat mensen op hun eigen kamers een deurbel hebben en een eigen postvakje in de gang.
oke bedankt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:04 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Die Mirel heeft een verlichte geest he![]()
![]()
Dat huisnummer is je persoonlijke nummer zodat je huursubsidie kunt aanvragen.
huisnr is 53. kamernr 5quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:32 schreef julian6 het volgende:
Ik ga wonen op huisnummer 53 -5 op de 13e verdieping. Iemand enig idee waar die -5 voor staat?
Is een geldig bewijs van studiefinanciering een kopie van een afschrift (waarop de storting van afgelopen maand staat)?quote:Tevens vragen wij je om de volgende documenten mee te nemen (ook als je deze al hebt ingeleverd):
- Een recente verklaring van de DUO - IB Groep waarin vermeld staat wanneer je met je studie begonnen bent en waarmee je aantoont dat je studiefinianciering ontvangt.
dat doe ik sowieso denk ik. Ik hoop dat het voldoende isquote:Op vrijdag 17 juni 2011 01:29 schreef Ansu het volgende:
Even afdrukken maken met je gegevens van de website ook, zo had ik het ook gedaan bij de bank!
Het gaat er niet om of iets wel of niet geloofwaardig is, het feit dat dit al te kennen gegeven wordt door de beheerder is al niet deugdelijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:59 schreef eriksd het volgende:
Niets downloaden![]()
En jij gelooft dat er een soort schrikbewind gevoerd wordt?
Ik heb het over illegaal downloaden, zoals software, films.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:02 schreef Miendientje het volgende:
Hoe kun je nou op internet of je mail binnen halen zonder te downloaden? Bij elke pagina die je bekijkt ben je toch al aan het downloaden? Ik vind 13m2 trouwens nog best mee vallen, gewoon niet te veel troep in neer zetten.
toevallig ben ik daar net gaan wonen. Dat je niks mag downloaden heb ik niet gehoord. Ik hoop derhalve niet dat het waar is dusquote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:53 schreef Floris-Roderick het volgende:
Ik zit ook in een dubio, zojuist te horen gekregen dat ik een kamer gekregen heb in Amsterdam Noord (Cleyndertweg). De kamer al bezichtigd, alleen staat mij een aantal dingen niet aan. De omtrek van 13m2 (kamer). De gemeenschappelijke ruimtes zijn smerig. Het tweede is nog te overzien. Omdat ik regelmatig in het centrum met vrienden eet. Wat mij minder aanstaat is het feit dat ik minimaal 2 jaar daar moet zien uit te houden, en dan is zo'n kleine ruimte op den duur irritant. Wat ook nog eens bezwarend kan uitvallen is het feit dat je in deze studentenflat niks mag downloaden. Dat werd nog maar eens benadrukt tijdens de rondleiding. Ik zou dan ook graag een eigen (digitaal) televisie/internet/telefoon pakket willen nemen, wat hier niet mogelijk is.
Wat zouden jullie doen? Deze kamer nemen of wachten op een betere aanbieding.
Dat zou of aan de persoon kunnen liggen die je hier niet op gewezen heeft, of de beheerder lult onzin. Had je tijdens je rondleiding ook die man die een beetje mank liep? Ik vraag me overigens af of je zelf digitaal televisie kunt aanschaffen, voorop je kamer.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:48 schreef julian6 het volgende:
[..]
toevallig ben ik daar net gaan wonen. Dat je niks mag downloaden heb ik niet gehoord.
er is maar 1 beheerder geloof ik, harm heet ie? Oude forse vent van in de 50?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:50 schreef Floris-Roderick het volgende:
[..]
Dat zou of aan de persoon kunnen liggen die je hier niet op gewezen heeft, of de beheerder lult onzin. Had je tijdens je rondleiding ook die man die een beetje mank loop?
Grijs harig toch? Ik zou maar eens contact met hem opnemen. Hij heeft het wel degelijk gezegd.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:51 schreef julian6 het volgende:
[..]
er is maar 1 beheerder geloof ik, harm heet ie? Oude forse vent in de 50?
Ja, overigens zit ik nu de handleiding door te lezen mbt internet. Er staat:quote:
Op de 1e pagina van die handleiding staat "De algemene gebruikregels worden je in januari 2005 toegestuurd. Zou best kunnen dat dit heel erg verouderd is dus.quote:Zijn er beperkingen in het dataverkeer (downloadlimieten)?
Daar is nog geen reden toe. De Key hanteert een fair-use policy. Wél zal bekeken worden of op de 10 Mbit lijn naar de commerciele provider een beperking in volume en/of tijd moet worden ingesteld. Bijvoorbeeld geen grote downloads in de avonduren.
Maar is dat wel mogelijk? Heb jij die vraag aan hem voorgelegd, dat je binnen het complex je eigen provider kunt nemen?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:55 schreef julian6 het volgende:
Mocht er in ieder geval een verbod gelden zoals jij zegt, dan merk ik dat vanzelf wel. En dan stap ik gewoon over op een andere internetprovider.
Nee maar daar zijn vast wel manieren voorquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:55 schreef Floris-Roderick het volgende:
[..]
Maar is dat wel mogelijk? Heb jij die vraag aan hem voorgelegd, dat je binnen het complex je eigen provider kunt nemen?
Kun je trouwens een router op aansluiten?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:56 schreef julian6 het volgende:
[..]
Nee maar daar zijn vast wel manieren voor
router kan altijd toch? hoorde alleen dat draadloos niet mogelijk was, maar dat moet ik allemaal nog uitzoeken. Ik moet al mn spullen er nog heen verhuizen nlquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:59 schreef Floris-Roderick het volgende:
[..]
Kun je trouwens een router op aansluiten?
Lekker is dat, een laptop dat niet functioneel gebruikt kan worden. Weet jij overigens of je de televisie digitaal kunt aansluiten, of is alles alleen analoog.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:00 schreef julian6 het volgende:
[..]
router kan altijd toch? hoorde alleen dat draadloos niet mogelijk was, maar dat moet ik allemaal nog uitzoeken. Ik moet al mn spullen er nog heen verhuizen nl
Nee weet ik ook niet, maar analoog kan je met zo'n kastje wel omzetten in digitaal geloof ik. Dat zou je moeten uitzoeken dus.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:05 schreef Floris-Roderick het volgende:
[..]
Lekker is dat, een laptop dat niet functioneel gebruikt kan worden. Weet jij overigens of je de televisie digitaal kunt aansluiten, of is alles alleen analoog.
Nee hij gaf aan dat het ten strengste verboden is om software, films of andere vormen van illegaal gebruik aan te wenden. Daarbij gaf hij als voorbeeld aan, dat er oud kamerbewoners zijn die heden ten dage (nog steeds) een schadevergoeding aan het betalen zijn, omdat een instantie hun aansprakelijk heeft gesteld voor inbreuk op hun eigendomsrechten. En mocht hij een vermoeden hebben, dan zal het hem niet bekoren, alle gegevens af te staan mocht er een bedrijf naar vragen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:06 schreef julian6 het volgende:
Zou best kunnen dat hij zegt dat je niet mag downloaden omdat het internet voor de rest van de bewoners dan langzamer gaat. Er staat alleen geen duidelijke limiet in de gebruikershandleiding, dus zolang je het niet de spuigaten laat uitlopen is er weinig aan de hand denk ik.
Lijkt mij een stuk verstandiger. Sowieso, Cleyndertweg, daar moet je niet willen zitten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:46 schreef Floris-Roderick het volgende:
Eriksd, nergens blijkt uit, dat ik een regelliefhebber ben. Ik geef juist het tegenovergestelde aan. Waarbij je iets als ´boeiend´ kunt afwimpelen door er ´rebels´tegen in te gaan, maar zolang er een boete opstaat van 60 euro maakt het wel degelijk uit. Ik denk dat ik maar voor Uilenstede ga. Snel internet, zonder zulke bizarre voorschriften.
Hangt van de kamer af.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:25 schreef Floris-Roderick het volgende:
Kun je trouwens aanspraak maken op huurtoeslag op de Uilenstede?
Nice. Waar woon je?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:26 schreef Mishu het volgende:
Ik had aan mezelf beloofd dat ik nog foto's van mijn eerste en meteen waarschijnlijk laatste studentenkamer zou plaatsen hierVoor het harde werk wat ik er in heb gestopt
![]()
[ afbeelding ]
Zitzakkie..
[ afbeelding ]
Bankie...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedje...
[ afbeelding ]
Fotobehangetje.. (don't mind de troep)
[ afbeelding ]
Uitzichtje...![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Garderobekastje..
[ afbeelding ]
Wastafeltje..
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Wat details.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:03 schreef Floris-Roderick het volgende:
[..]
Ik heb het over illegaal downloaden, zoals software, films.
Films downloaden is niet illegaal in NL.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:12 schreef Floris-Roderick het volgende:
[..]
Nee hij gaf aan dat het ten strengste verboden is om software, films of andere vormen van illegaal gebruik aan te wenden. Daarbij gaf hij als voorbeeld aan, dat er oud kamerbewoners zijn die heden ten dage (nog steeds) een schadevergoeding aan het betalen zijn, omdat een instantie hun aansprakelijk heeft gesteld voor inbreuk op hun eigendomsrechten. En mocht hij een vermoeden hebben, dan zal het hem niet bekoren, alle gegevens af te staan mocht er een bedrijf naar vragen.
Amsterdamquote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nice. Waar woon je?
Althans, hoeft niet exact hé.
lekker kleurrijk en fijn zo'n apart slaap gedeelte. ziet er best groot uit zo op de foto'squote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:26 schreef Mishu het volgende:
Ik had aan mezelf beloofd dat ik nog foto's van mijn eerste en meteen waarschijnlijk laatste studentenkamer zou plaatsen hierVoor het harde werk wat ik er in heb gestopt
![]()
[ afbeelding ]
Zitzakkie..
[ afbeelding ]
Bankie...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedje...
[ afbeelding ]
Fotobehangetje.. (don't mind de troep)
[ afbeelding ]
Uitzichtje...![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Garderobekastje..
[ afbeelding ]
Wastafeltje..
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Wat details.
Loecje, bij een beetje logisch nadenken had jezelf ook op het antwoord kunnen komen. Het is relatief lastig om in Amsterdam aan een studentenwoning te komen. Daarbij is de ligging (Amsterdam Noord) perfect. Aangezien je binnen 10 minuten in het centrum bent. Overigens is downloaden wel degelijk (gedeeltelijk) strafbaar. Volgens de Wetgeving over downloaden kun je films, en muziek legaal in beheer hebben. Echter is het strafbaar om software, of games te gebruiken. Daarnaast vervalt de juridische kader tegenwoordig geleidelijk. Jurisprudentie leert ons dat de rechterlijke macht gaandeweg van deze patronage afstapt, http://www.volkskrant.nl/(...)-toch-illegaal.dhtml.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:33 schreef loecje het volgende:
Floris-Roderick.
als je zoveel tegen die kamer hebt waarom denk je er dan überhaupt over na? ga lekker verder zoeken.
downloaden is niet illegaal dus daar kunnen ze helemaal niets tegen doen. wel tegen extreem data verbruik maar als jij je downloads niet op max snelheid zet is er niets aan de hand.
draadloos kan niet? als jij een kabel hebt, je gooit daar een wifi router op en waarschijnlijk kan je dan zonder problemen draadloos.
wat betreft tv, je kan altijd zelf digitenne aanvragen voor paar euro per maand.
De ligging is wel degelijk perfect. En daar ging het om.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:17 schreef eriksd het volgende:
Tsjonge, waar je allemaal wel niet over kan tobben bij het vinden van een kamer.
En Amsterdam-Noord perfect?
daar geef je zelf ook het antwoord. je stelt te hoge eisen want woningnood. die woningnood is er nu eenmaal dus je moet genoegen nemen met minder. je noemt nu allemaal positieve punten maar hiervoor had ik je enkel over paar negatieve punten horen doordrammen. misschien denk ik dan wel heel makkelijk maar dan maar niet extreem downloaden en geen digitale tv.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:14 schreef Floris-Roderick het volgende:
[..]
Loecje, bij een beetje logisch nadenken had jezelf ook op het antwoord kunnen komen. Het is relatief lastig om in Amsterdam aan een studentenwoning te komen. Daarbij is de ligging (Amsterdam Noord) perfect. Aangezien je binnen 10 minuten in het centrum bent. Overigens is downloaden wel degelijk (gedeeltelijk) strafbaar. Volgens de Wetgeving over downloaden kun je films, en muziek legaal in beheer hebben. Echter is het strafbaar om software, of games te gebruiken. Daarnaast vervalt de juridische kader tegenwoordig geleidelijk. Jurisprudentie leert ons dat de rechterlijke macht geleidelijk van deze bescherming afstapt, http://www.volkskrant.nl/(...)-toch-illegaal.dhtml.
Ik ga er eens rustig over nadenken.
SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 18-06-2011 11:37:56 ]
We hebben het over de Cleyndertweg, right?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:18 schreef Floris-Roderick het volgende:
[..]
De ligging is wel degelijk perfect. En daar ging het om.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:27 schreef loecje het volgende:
[..]
daar geef je zelf ook het antwoord. je stelt te hoge eisen want woningnood. die woningnood is er nu eenmaal dus je moet genoegen nemen met minder. je noemt nu allemaal positieve punten maar hiervoor had ik je enkel over paar negatieve punten horen doordrammen. misschien denk ik dan wel heel makkelijk maar dan maar niet extreem downloaden en geen digitale tv.
er is geen woning perfect, zeker geen studentenwoning. ik kan bij mn eigen ook wel negatieve punten opnoemen maar die wegen gewoon niet op tegen alle positieve punten.Dat dacht ik dus ook.. hoe kunnen zij weten wat ik download?SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Downloaden is ook niet illegaal, maar bij de meeste torrentprogramma's kan je het uploaden niet uitzetten.
Deep packet inspection is een schending van de privacy.. volgens mij mag dat sowieso niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:19 schreef toenie het volgende:
Er zijn meerdere manier om het dataverkeer te controleren, maar de vraag is of dit ethisch ook verantwoord is (ik bedoel, we doen nu toch al moeilijk over downloaden). In het geval dat ze specifiek willen controleren op downloaden, dan zullen ze packetsniffing moeten doen en/of software installeren die groottes van elk gedownload item bij gaat houden. Dat is vrij lastig en daarbij ook nog eens heel duur om zoiets aan te schaffen. Het lijkt me heel vreemd als ze dat systeem hebben runnen, gezien er niet eens wireless internet is..
Nieuwsgroepen ja.. als dat echt voordelen biedt tegenover privé torrent sites dan ga ik dat ook doen.quote:Het punt van downloaden moet je niet erg streng nemen. Dat eventuele voorgangers aan het betalen zijn aan instanties, zal dan te maken hebben dat zij grootte hoeveelheden licentiegeboden software, films en/of muziek hebben aangeboden op het internet (denk aan meer dan 10.000 bestanden). Dan gaat dat over uploaden. Downloaden van films en/of muziek is niet illegaal en ik zie niet in waarom ze dat dan zouden willen blokkeren. Het enige wat ik mij dan nog voor kan stellen is dat ze niet willen dat mensen downloaden met torrents. Want bij torrents zijn vervelend voor je mede-internetgebruikers omdat deze de verbinding soms zo goed als neer halen. Daarnaast moet je bij torrents bijna verplicht uploaden, waarna je weer ten die kwestie aan hikt.
Dus je kunt best downloaden, maar doe dat dan niet met torrents. Er zijn genoeg andere manieren om bestanden binnen te halen.
Wow ziet er goed uit! Viastudentenwoningweb of op een andere manier gekregen? Ik ben wel benieuwd:Pquote:Op zondag 19 juni 2011 21:42 schreef Bhuddy het volgende:
Toffe kamers hier! Mooi die studio's!
Ik woonde vanaf januari in Osdorp, maar sinds 1 juni in de Derde Oosterparkstraat.. Heb een kamer van 18m2 in een pand wat net gerenoveerd is, gedeelde badkamer met bad.. Impressie (vrijwel alles IKEA, maar toch):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ http://img812.imageshack.us/img812/8259/75617697.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img405.imageshack.us/img405/1656/36923749.jpg (copy/paste deze link) ]
Inmiddels is er wel wat aan de inrichting gesleuteld maar dit geeft een goed idee van de sfeerHeb de kamer volledig kaal gekregen, dus geen vloer (IKEA Tundra geworden) en geen gordijnen.
Hoeveel betaal je als ik vragen mag?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:50 schreef Bhuddy het volgende:
Nein, kamerhulp.nlwil geen reclame maken, maar erg prettig is aan die site dat reageren ook gratis is..
Met de connexxion bussen bij buikslotermeerplein ben ik er in minder dan 10 minuten..quote:Op zondag 19 juni 2011 22:08 schreef icebliss het volgende:
Toen ik nog op de Cleyndertweg woonde kón ik niet eens downloaden omdat iemand de internetkabels in het plafond van de keuken had doorgesneden om zijn eigen server eraan te kunnen hangen (dat werd pas na drie maanden ofzo ontdekt) waardoor ik geen internet hadDegene die dat heeft gedaan om een up- en downloadcentrum oid te maken zal best wel een boete hebben gekregen ja. Maar ik neem aan dat 90% van de huurders die daar zit regelmatig een film of album binnentrekt.
Verder lijkt het mij redelijk onmogelijk om binnen 10 minuten in het centrum te zijn, misschien als de N-Z lijn af is maar anders vraag ik me af welk vervoersmiddel je gebruikt.
Nice.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:42 schreef Bhuddy het volgende:
Ik woonde vanaf januari in Osdorp, maar sinds 1 juni in de Derde Oosterparkstraat.. Heb een kamer van 18m2 in een pand wat net gerenoveerd is, gedeelde badkamer met bad.. Impressie (vrijwel alles IKEA, maar toch):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inmiddels is er wel wat aan de inrichting gesleuteld maar dit geeft een goed idee van de sfeerHeb de kamer volledig kaal gekregen, dus geen vloer (IKEA Tundra geworden) en geen gordijnen.
Ziet er strak uit.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:42 schreef Bhuddy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor hoeveel dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:07 schreef morgane het volgende:
Netjes! Ik zoek nog steeds een 2-kamerappartementje in Nijmegen.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Sinds wanneer bepalen je kamergenoten of je op een bepaalde kamer op de Uilenstede krijgt, om er te wonen als student(studentenwoningweb), terwijl DUWO de eigenaar ervan is. Kreeg net een e-mail van studentenwoningweb, waarin dat vermeldt staat.
Dat is toch geen studentenkamer meerquote:
Dat is al 40 jaar zo ongeveer?quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Sinds wanneer bepalen je kamergenoten of je op een bepaalde kamer op de Uilenstede krijgt, om er te wonen als student(studentenwoningweb), terwijl DUWO de eigenaar ervan is. Kreeg net een e-mail van studentenwoningweb, waarin dat vermeldt staat.
Stiekem is het wel een beetje het verkeerde topic ja. Maar ik studeer nog wel!quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:25 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Dat is toch geen studentenkamer meer
Nee, mongool. Ik woon al vier jaar op kamers. Maar dat kun jij ook niet met je beperkingen overzien, dat er nu eenmaal mensen zijn die van kamers wisselen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 03:55 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
![]()
Altijd bij pa en moeke gewoont knul?
Niet bij Ymere of de Key.quote:
Kom nou, al minstens sinds 2009.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:46 schreef VeX- het volgende:
Het is pas iets van de afgelopen maanden dat kamers in UIlenstede van sww via coöptatie gaan.
Daar staat 13 m2 in totaal, maar er zit ook nog een klein gangetje in en een badkamer.. de kamer zelf is ongev 3 bij 4 maar ik vroeg me af of iemand de precieze afmeting wist.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:12 schreef Mishu het volgende:
Dat staat in de advertentiebeschrijving...
Via hospiteren, dat moet wel als je in het centrum wilt wonen en een actief huis wilt. Alleen bij de grote complexen gaat het wel eens via loting.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 20:04 schreef Mishu het volgende:
Hoe ben je er aan gekomen? En hoeveel betaal je er voor?
Mooie eettafel! En de vloer is ook prachtig (in je 2e kamer!)quote:Op vrijdag 8 juli 2011 18:36 schreef love_sharon het volgende:
Ik woon in een studentenhuis met 13 personen. Het zijn twee herenhuizen die samen zijn gevoegd en zelf vind ik het erg mooi omdat bijna alle kamers hele hoge plafonds hebben en veel karakter. Eerst wat foto's van mijn oude kamer (ben sinds een maand doorverhuist):
[ afbeelding ]
Het was krapjes maar prima te doen
[ afbeelding ]
Het enigste wat ik van deze kamer mis, de ramen. Vond het iets leuks hebben dat je zo ouderwets naar boven moest tillen en dat ze zo groot waren![]()
Mijn nieuwe kamer waar nog wat dingen aan moet gebeuren:
[ afbeelding ]
Eet/zit hoekje. Er komt nog een schilderij aan de muur boven de balk. Vind het zo te wit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er komt nog een andere bank die donkerbruin is met wat lichte subtiele kleuren erdoor heen. Alleen was de levertijd 3 maanden dus moet nu nog 2 maanden wachtenOok komt er nog een andere bijzettafel
![]()
[ afbeelding ]
Mijn lampNiet zo'n duidelijke foto maar het is een van mijn favoriete dingen uit mijn kamer.
[ afbeelding ]
Nieuwe rolgordijnen zijn ook al besteld, tot die tijd moet ik het doen met deze lelijke maan/stereen ding![]()
[ afbeelding ]
Mijn boekenkast (wat onderhand meer een voorraad/rommelkast is geworden) en kledingkast.
Leidenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:41 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Mooie eettafel! En de vloer is ook prachtig (in je 2e kamer!)
Waar is het?
Nice! Is het daar leuk studeren? Ik droom stiekem altijd nog van een studie criminologiequote:
Oeh, binnenkort maar even kijken dus bij de Xenos!quote:Op maandag 11 juli 2011 17:01 schreef loecje het volgende:
mooie tafel! xenos heeft nu grote opruiming, ook de tafeltjes enzo.
hoe heb je die stroken (behang?) op de muur gemaakt?
Nice!quote:Op maandag 11 juli 2011 14:59 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb een nieuwe eettafel (voor een tientje op marktplaats gekocht en opgeknapt!) en ladekast, die ik als tv kast gebruik! Nu wil ik nog een nieuwe salontafel (de Xenos heeft hele mooie!) en nog een klein rond tafeltje (Dalom van Ikea, maar die is elke x niet op voorraad)
Overigens ben ik niet goed in foto´s maken, as you can see!
Ja, of je moet een lijst kopen voor je poster? En die dan aan touwtjes hangen. Maar lijsten zijn natuurlijk best duurquote:Op maandag 11 juli 2011 21:53 schreef loecje het volgende:
geeft echt een mooi effect ja.
ik heb nu ook steeds meer aan de muur. ik moet alleen nog ff bekijken hoe ik het beter kan ophangen.
een poster zit nu vast met veel te veel magneetjes.
en nee zo'n posterstrip werkt niet want daar is mijn poster (deurformaat) te groot voor.
vastlijmen op een plaat wil ik eigenlijk ok niet want dat verhuist zo moeilijk.
Dankje!quote:
Is dit misschien een optie voor je?quote:Op maandag 11 juli 2011 22:05 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Ja, of je moet een lijst kopen voor je poster? En die dan aan touwtjes hangen. Maar lijsten zijn natuurlijk best duur
Ik wil ook nog een mooie poster voor de andere kant, want daar heb ik kleine foto lijsten hangen, maar dat is te klein voor zo'n grote muur! Kan alleen nergens mooie posters vinden
[..]
Dankje!
Ja ik ben zelf heel positief. Mooie stad, gezellige kroegen en iedereen is erg actief. Zelf denk ik wel dat een leuk huis erg belangrijk is maar die zijn er hier gelukkig genoegquote:Op maandag 11 juli 2011 14:56 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Nice! Is het daar leuk studeren? Ik droom stiekem altijd nog van een studie criminologie
Al veel langer. Maar het verschilt per eenheid. Je kunt als eenheid coöptatie aanvragen, mits het merendeel van de eenheid daarmee akkoord gaat. Tegenwoordig heeft het merendeel het, maar met reageren kun je bewust kiezen voor een kamer zonder coöptatie.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:46 schreef VeX- het volgende:
Het is pas iets van de afgelopen maanden dat kamers in UIlenstede van sww via coöptatie gaan.
Thanksquote:Op donderdag 14 juli 2011 22:52 schreef Dale. het volgende:
Netjes princess-a! Gefeliciteerd ermee! Heel veel malen beter geworden!
Thanksquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:02 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Ziet er goed uit zeg! Zeker een hele verbetering! Waar in Groningen is het?
Ja hequote:Op donderdag 14 juli 2011 23:23 schreef loecje het volgende:
princess-a, mooi geworden zo
veel groter trouwens dan ik zo van de buitenkant dacht.
Wat een ontzettend leuke kamer!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Bazenkamer in de maak
De grote vraagquote:Op zaterdag 16 juli 2011 01:00 schreef princess-a het volgende:
[..]
Wat een ontzettend leuke kamer!Waar en hoeveel?
Ikea, most likely. Waar iedere student z'n inrichting vandaan haalt.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 01:35 schreef BlackLining het volgende:
Waar halen jullie allemaal die hoogpolige tapijten vandaan?
Ik kan er overheen kijken hoor, maar dat kost toch een godsvermogen?Ik begin onderhand een beetje een grove hekel te krijgen aan die plastic vloer hier dus ik wil er wat op leggen om mijn voetjes enigszins comfortabel te houden
Maar dan natuurlijk wel zonder dat hele vinyl eruit te gaan slopen.
Ook wezen kijken laatst. Maar ik vind echt niks onder de 100 en dat vind ik toch een béétje veel voor een vloerkleedquote:Op zaterdag 16 juli 2011 01:41 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ikea, most likely. Waar iedere student z'n inrichting vandaan haalt.
Ik heb een vloerkleed van de Ikea, hoogpolig. Echt heerlijk, maar jij wil het door de hele kamer? Wel echt een hele toffe kamerquote:Op zaterdag 16 juli 2011 01:35 schreef BlackLining het volgende:
Waar halen jullie allemaal die hoogpolige tapijten vandaan?
Ik kan er overheen kijken hoor, maar dat kost toch een godsvermogen?Ik begin onderhand een beetje een grove hekel te krijgen aan die plastic vloer hier dus ik wil er wat op leggen om mijn voetjes enigszins comfortabel te houden
Maar dan natuurlijk wel zonder dat hele vinyl eruit te gaan slopen.
Dat ziet er echt mooi uit hoor, ben benieuwd in Augustus!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Bazenkamer in de maak
U komt maar langsquote:Op zaterdag 16 juli 2011 09:15 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Dat ziet er echt mooi uit hoor, ben benieuwd in Augustus!
Arnhem, en hij kost vrij veel, maar hij is voor twee personenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 01:00 schreef princess-a het volgende:
[..]
Wat een ontzettend leuke kamer!Waar en hoeveel?
Ik en mijn vriendin zijn beide student, de 'kast van een huis' waar wij naar toe gaan is in totaal 45m2 voor twee personen. Wij houden er allebei niet van om zo'n stink douche en schimmel keuken met iemand te delen, dus ja dan heb je gewoon een grote kamer nodig.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:30 schreef julian6 het volgende:
dat zijn toch geen studentenkamers meer.. ik zie alleen maar kasten van huizen voorbij komen in dit topic. Niemand die een kamertje van 3 bij 4 heeft hier?
Vandaag een vloer leggen in mijn nieuwe kamer, het ziet er nu zo uit:
Ik heb 13 m2 voor mijzelf. Incl douche/toiletquote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik en mijn vriendin zijn beide student, de 'kast van een huis' waar wij naar toe gaan is in totaal 45m2 voor twee personen. Wij houden er allebei niet van om zo'n stink douche en schimmel keuken met iemand te delen, dus ja dan heb je gewoon een grote kamer nodig.
Dan heb je echt een kleine kamer.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:33 schreef julian6 het volgende:
[..]
Ik heb 13 m2 voor mijzelf. Incl douche/toilet
Vriend van mij heeft eens op 7m² gezeten.. ik vind 13 m2 nog royaalquote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:34 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dan heb je echt een kleine kamer.
Maar wel een mooie ervaring om op terug te kijken laterquote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:34 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dan heb je echt een kleine kamer.
Daar kom ik voor in dit topic, maar heb nog geen een bezemkastje voor zien komen hierquote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:45 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik ben juist zelf heel erg benieuwd hoe mensen hun kamer inrichten die tot categorie 'echte studentenkamers' horen.
Wat voor delict heb je gepleegd dat je daar neer bent gezet?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:30 schreef julian6 het volgende:
dat zijn toch geen studentenkamers meer.. ik zie alleen maar kasten van huizen voorbij komen in dit topic. Niemand die een kamertje van 3 bij 4 heeft hier?
[ afbeelding ]
Wat voor vloer ga je trouwens leggen?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:51 schreef julian6 het volgende:
[..]
Daar kom ik voor in dit topic, maar heb nog geen een bezemkastje voor zien komen hier
Ik zal wel wat foto's plaatsen als ik klaar ben, anderhalve week nog ongeveer.
Nou ik heb toch meer dan een jaar in een kamer van 12m gezeten en daar ook een foto van gepost, gelukkig kan je bij ons in huis doorverhuizen dus vandaar een grotere kamerquote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:51 schreef julian6 het volgende:
[..]
Daar kom ik voor in dit topic, maar heb nog geen een bezemkastje voor zien komen hier
Ik zal wel wat foto's plaatsen als ik klaar ben, anderhalve week nog ongeveer.
Wij hebben een massief houten vloerquote:Op zaterdag 16 juli 2011 16:14 schreef julian6 het volgende:
[..]
Laminaat (deco) van de gamma
bijna klaar nu
En zie het verschil nu de vloer er ligtquote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:30 schreef julian6 het volgende:
[ afbeelding ]
Had je de lijn niet beter over de breedte kunnen leggen? Lijkt je kamer wat breder van.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:38 schreef julian6 het volgende:
[..]
En zie het verschil nu de vloer er ligt![]()
[ afbeelding ]
maandag plinten leggen en dan is het af
De Hampen is verkrijgbaar in best wel wat kleurtjes en kost 10 euro (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80203782#/50203788/). Dan is er ook nog een grotere versie van de Hampen die in twee verschillende afmetingen verkrijgbaar is en weer een aantal verschillende kleurtjes. De kleinste afmeting kost 30 euro (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90203767#/90203767/). Verder heb je nog de Aborg en de Flokati. Hoezo niet onder de 100 euro te verkrijgen? Makkiequote:Op zaterdag 16 juli 2011 01:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook wezen kijken laatst. Maar ik vind echt niks onder de 100 en dat vind ik toch een béétje veel voor een vloerkleedZo'n laagpolig ding heb ik ook nog wel, maar ik ben verslaafd aan die hoge. Dat is voor mij dus echt een reden om af en toe naar huis te gaan, mijn ouders hebben dat dus door heel de woonkamer liggen. Heer-lijk
We gaan volgende maand maar weer eens verder zoeken. Nu is het geld op en zit ik net in een nieuwe kamer. Heb trouwens deze reeks pas net ontdekt dus ik moet nu 14 delen gaan doorlezen voor inspiratieAls het enigszins ingericht is zal ik ook eens foto's gaan posten. Als ik het me herinner.
Heel tof!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Bazenkamer in de maak
Ik heb deze en hij is echt geweldigquote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:49 schreef CindieY het volgende:
[..]
Had je de lijn niet beter over de breedte kunnen leggen? Lijkt je kamer wat breder van.
Enneh, 3 bij 4? Neuh, zo'n studentenkamer heb ik niet. Ruim 16 vierkante meter, al een dikke 3.5 jaar lang (ik ben nooit opgeschoven of wat dan ook).
[..]
De Hampen is verkrijgbaar in best wel wat kleurtjes en kost 10 euro (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80203782#/50203788/). Dan is er ook nog een grotere versie van de Hampen die in twee verschillende afmetingen verkrijgbaar is en weer een aantal verschillende kleurtjes. De kleinste afmeting kost 30 euro (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90203767#/90203767/). Verder heb je nog de Aborg en de Flokati. Hoezo niet onder de 100 euro te verkrijgen? MakkieWaarom overigens persé hoogpolig? Laagpolig of gewoon gladgeweven geeft ook al een fijner gevoel.
Die zijn echt miniquote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:15 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik heb deze en hij is echt geweldig.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30122552
De arme studenten posten hier gewoon niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:37 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik heb echt een zielige kamer vergeleken met de fotos hier.
Ik ben niet eens zo heeeel arm. Ik zal binnenkort eens proberen het op 1 foto te krijgen. Ik heb echt zo'n bij elkaar geraapte kamer. Enige wat ik heb gekocht is een bed en een klein kastje.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:38 schreef Tegan het volgende:
[..]
De arme studenten posten hier gewoon niet natuurlijk.
Nee, dat had veel meer tijd gekost. En er was nog een belangrijke reden waarom dat onverstandig was maar kan daar even niet opkomenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:49 schreef CindieY het volgende:
[..]
Had je de lijn niet beter over de breedte kunnen leggen? Lijkt je kamer wat breder van.
Enneh, 3 bij 4? Neuh, zo'n studentenkamer heb ik niet. Ruim 16 vierkante meter, al een dikke 3.5 jaar lang (ik ben nooit opgeschoven of wat dan ook).
Gelukkig compenseert mijn kamertje een beetjequote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:37 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik heb echt een zielige kamer vergeleken met de fotos hier.
Bedankt! Ik ben zelf ook zeer tevreden met het resultaatquote:
Die trap, die kamerquote:Op vrijdag 15 juli 2011 23:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Bazenkamer in de maak
Mijne is wel groter. 20m2 ongeveer.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:46 schreef julian6 het volgende:
[..]
Gelukkig compenseert mijn kamertje een beetje
jouw eerste kamer? Ik zou ook wel groter willen maar sommige kamers hier zie ik mezelf pas op mn 30ste in zitten ofzo. Ik ben nu bijna 20quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:49 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Mijne is wel groter. 20m2 ongeveer.
Denk dat het er ook een beetje aan ligt waar je prioriteiten liggen. Ik ben vrij plotseling op kamers gegaan en kreeg toen ook van iedereen van alles, dit heb ik aangevuld met een eettafel van ikea en een nieuw bed en klaar, de kamer die ik toen had met bij elkaar geschraapte inrichting heeft gewoon in dit topic gestaan. Daarna heb ik (3 jaren lang dus) elke vakantie overgewerkt en van dat geld nieuwe meubels gekocht en de gekregen spullen vervangen voor meubels die bij elkaar passen. Ook heb ik jaren in een kamer van 17,5 meter gezeten, totdat ik huisoudste was en door mocht verhuizen naar een grote kamer.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:41 schreef Tegan het volgende:
Dat bedoel ik. Niet perse arm. Maar de studenten die gewoon van alles bij elkaar hebben gekregen en het verder weinig interesseert
.
Mijn moeder.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:35 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
heb je je opblaaspop nou weggejorist?
Volgens de 'regels' van het laminaat leggen ligt het goed. Je hoort het namelijk met de naden richting het raam te leggen zodat je die minder ziet in het strijklicht.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:46 schreef julian6 het volgende:
[..]
Nee, dat had veel meer tijd gekost. En er was nog een belangrijke reden waarom dat onverstandig was maar kan daar even niet opkomen
Ja, precies 3 bij 4,20 meter. Het is erg lastig een degelijke kamer te krijgen in Amsterdam, ik ben dus dik tevreden.
[..]
Gelukkig compenseert mijn kamertje een beetje
Eerste zat ik vanaf januari, 11m2 met nog een ketelhok eraan waar alle zooi inkon. Nu binnenshuis naar de grootste kamer gegaan. Connecties enzo.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:52 schreef julian6 het volgende:
[..]
jouw eerste kamer? Ik zou ook wel groter willen maar sommige kamers hier zie ik mezelf pas op mn 30ste in zitten ofzo. Ik ben nu bijna 20
Wat is dit nou voor uitspraak? Ik denk dat dat zeker niet opgaat voor een heleboel studenten hoor.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:41 schreef Tegan het volgende:
Dat bedoel ik. Niet perse arm. Maar de studenten die gewoon van alles bij elkaar hebben gekregen en het verder weinig interesseert
.
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:02 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor uitspraak? Ik denk dat dat zeker niet opgaat voor een heleboel studenten hoor.
Heeft het gros van de studenten niet zo'n kamer?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:40 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Ik ben niet eens zo heeeel arm. Ik zal binnenkort eens proberen het op 1 foto te krijgen. Ik heb echt zo'n bij elkaar geraapte kamer. Enige wat ik heb gekocht is een bed en een klein kastje.
Als ik hier rondkijk niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:04 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Heeft het gros van de studenten niet zo'n kamer?
Ik heb ook al mijn spul bij elkaar geraapt hoorquote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:41 schreef Tegan het volgende:
.
Ja hij is fijn, er is gisteren 4 keer een hoofd gestoten aan de balk er bovenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:48 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Die trap, die kamer. fucking vet.
Of begrijp ik je verkeerd? Het lijkt net alsof je zegt dat de studenten die een grote kamer hebben verwend zijn en alles maar van hun pappie en mammie vragen. (en krijgen)quote:
Misschien toeval? En ik heb zelf gewoon fucking geluk gehad, anders zat ik nu nog in die rottige kamer van 13m2.quote:
Ik heb het niet per se over de grootte van de kamer, maar meer over hoe netjes iedereen eht heeft ingericht en hoe alles bij elkaar past.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:07 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Of begrijp ik je verkeerd? Het lijkt net alsof je zegt dat de studenten die een grote kamer hebben verwend zijn en alles maar van hun pappie en mammie vragen. (en krijgen)
[..]
Misschien toeval? En ik heb zelf gewoon fucking geluk gehad, anders zat ik nu nog in die rottige kamer van 13m2.Als ik kijk naar mijn vriendinnen in Groningen dan heeft iedereen een 'kleine' kamer hoor.
Ik zeg niets over de grootte of over wie de meubels heeft betaalt. Ik zeg alleen dat de studenten die hun inrichting niets interesseert/niet matcht met elkaar/het een bij elkaar gekregen hoop is (dus dat ze niets hebben gekocht alleen gekregen van mensen die het wegdeden), dat je die studenten niet hier vind posten...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:07 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Of begrijp ik je verkeerd? Het lijkt net alsof je zegt dat de studenten die een grote kamer hebben verwend zijn en alles maar van hun pappie en mammie vragen. (en krijgen)
[..]
Misschien toeval? En ik heb zelf gewoon fucking geluk gehad, anders zat ik nu nog in die rottige kamer van 13m2.Als ik kijk naar mijn vriendinnen in Groningen dan heeft iedereen een 'kleine' kamer hoor.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:09 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Ik heb het niet per se over de grootte van de kamer, maar meer over hoe netjes iedereen eht heeft ingericht en hoe alles bij elkaar past.
Ah, excuses. Dan heb ik het verkeerd begrepenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:14 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik zeg niets over de grootte of over wie de meubels heeft betaalt. Ik zeg alleen dat de studenten die hun inrichting niets interesseert/niet matcht met elkaar/het een bij elkaar gekregen hoop is (dus dat ze niets hebben gekocht alleen gekregen van mensen die het wegdeden), dat je die studenten niet hier vind posten...
Dat ze het niet interesseert vind ik niet erg.. sommige mensen maakt het niet uit hoe hun kamer eruit ziet. Ik denk dat je meer doelt op mensen die al die spullen die ze hebben als vanzelfsprekend zien (verwaand). Daar kan ik me ook heel erg aan ergeren, vaak worden ook al hun kosten ook nog betaald door pa en ma.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:14 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik zeg niets over de grootte of over wie de meubels heeft betaalt. Ik zeg alleen dat de studenten die hun inrichting niets interesseert/niet matcht met elkaar/het een bij elkaar gekregen hoop is (dus dat ze niets hebben gekocht alleen gekregen van mensen die het wegdeden), dat je die studenten niet hier vind posten...
Dat was de reden geloof ik! Verder leuke sfeervolle kamerquote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:58 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Volgens de 'regels' van het laminaat leggen ligt het goed. Je hoort het namelijk met de naden richting het raam te leggen zodat je die minder ziet in het strijklicht.
oh okequote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:32 schreef Tegan het volgende:
Oh, daar had ik het totaal niet over hoor.
Heb je een linkje naar de ikea site?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:49 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Oeh, binnenkort maar even kijken dus bij de Xenos!
Dat zijn behangpanelen van de Ikea en die heeft mijn vader onder de houten latjes vast gemaakt. (Gewoon even los schroeven en ze eronder doen.) Gelijk een stuk voller en knusser gevoel.
http://www.ikea.com/nl/nl(...)s/living_room/10702/quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:53 schreef Probability het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar de ikea site?
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:56 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
http://www.ikea.com/nl/nl(...)s/living_room/10702/
Ziet er leuk uit. Zie alleen nog niet helemaal voor mij hoe je dat hebt gedaan.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:56 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
http://www.ikea.com/nl/nl(...)s/living_room/10702/
zo bij elkaar geraapt is het bij mij ook begonnen. maar langzaam aan steeds meer spullen vervangen. verkopen op marktplaats en anders (meestal 2e hands) ervoor in de plaats.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna twee jaar geleden ben ik hier gaan wonen met een minimum aan spullen in een grote (21m2) kamer. Inmiddels wel wat dingen erbij gehaald waardoor m'n kamer behoorlijk vol is. En dat terwijl ik nog steeds een klerenkast mis eigenlijk.
Het is dan wel een bij elkaar geraapt zooitje, het is wel mijn zooitje
[ Bericht 5% gewijzigd door Jovatov op 20-07-2011 22:06:15 ]
Yep die heb ik.. Eigenlijk nog niet echt aan gedachtquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:40 schreef Cerbie het volgende:
Heb je onderburen? Anders zullen ze heel blij met je zijn.
Dat blijkt wel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:36 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Yep die heb ik.. Eigenlijk nog niet echt aan gedacht
Lijkt me toch wel verdomd fijn, zo alles voor jezelf als studentquote:Op vrijdag 2 september 2011 12:34 schreef toenie het volgende:
Eindelijk eens een wat betere camera dan die van mijn mobiel. Toch valt me de kwaliteit nog steeds wat tegen. Maar goed, bij deze nog een aantal foto's van de inrichting van mijn studio.
[ afbeelding ]
"Woonkamer"-gedeelte
[ afbeelding ]
Aan de muur de - op dit moment - enigste muurversiering.
[ afbeelding ]
Foto genomen als ik in het woonkamer-gedeelte zit.
[ afbeelding ]
Keukentje
Heb ook nog een badkamer met douche en wasbak, maar dat is niet zo bijzonder.
Idd, ziet er goed uitquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:01 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel verdomd fijn, zo alles voor jezelf als student
Zal eens kijkenquote:Op zondag 9 oktober 2011 09:36 schreef Clemenza het volgende:
@DutchErrorist Kom op dan met die fotozo horen alle studentenkamers er toch uit te zien
Goeie tip! Bedankt!quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:19 schreef loecje het volgende:
gewoon in groningen gaan wonen en op en neer reizen naar utrecht
ik zou je wel aanraden maximaal 3 dagen naar college te gaan om oververmoeidheid te voorkomen.quote:
Kamer komt me erg bekend voor, is dit niet een complex bij het Science Park in de buurt?quote:Heb ook nog een badkamer met douche en wasbak, maar dat is niet zo bijzonder.
Dit artikeltje al gelezen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:09 schreef Jessy_A het volgende:
Iemand die in een container aan het Damsterdiep woont? Wil er zelf gaan wonen (bijna genoeg punten, jeej). Ik ben wel benieuwd hoe ze er van binnen uit zien, vooral badkamer.
Kringloopwinkels bij langs lopen, zo weinig mogelijk Ikea.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:55 schreef Ezell het volgende:
Jeetje, wat hebben sommige van jullie grote en mooie kamers! Ik ga over ongeveer een week op kamers. Hebben jullie nog tips? Ik moet alles trouwens nog kopen.
Mijn kamer is iets groter dan 16m2. Dat vind ik nog best groot voor in Utrecht. Ik wil me binnenkort ook inschrijven. Waarschijnlijk ga ik me ook nog in een andere stad inschrijven omdat ik niet zeker weet of Utrecht wel iets voor mij is.quote:Op zondag 23 oktober 2011 00:06 schreef loecje het volgende:
(bijna) iedereen begint klein.
direct weer inschrijven bij de woningbouw e.d. zodat je over paar jaar naar een studio of iets kan.
Goede tip! Misschien logisch, maar daar had ik zelf nog niet aan gedacht.quote:Op zondag 23 oktober 2011 00:09 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Kringloopwinkels bij langs lopen, zo weinig mogelijk Ikea.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |