Ik heb het over illegaal downloaden, zoals software, films.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:02 schreef Miendientje het volgende:
Hoe kun je nou op internet of je mail binnen halen zonder te downloaden? Bij elke pagina die je bekijkt ben je toch al aan het downloaden? Ik vind 13m2 trouwens nog best mee vallen, gewoon niet te veel troep in neer zetten.
toevallig ben ik daar net gaan wonen. Dat je niks mag downloaden heb ik niet gehoord. Ik hoop derhalve niet dat het waar is dusquote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:53 schreef Floris-Roderick het volgende:
Ik zit ook in een dubio, zojuist te horen gekregen dat ik een kamer gekregen heb in Amsterdam Noord (Cleyndertweg). De kamer al bezichtigd, alleen staat mij een aantal dingen niet aan. De omtrek van 13m2 (kamer). De gemeenschappelijke ruimtes zijn smerig. Het tweede is nog te overzien. Omdat ik regelmatig in het centrum met vrienden eet. Wat mij minder aanstaat is het feit dat ik minimaal 2 jaar daar moet zien uit te houden, en dan is zo'n kleine ruimte op den duur irritant. Wat ook nog eens bezwarend kan uitvallen is het feit dat je in deze studentenflat niks mag downloaden. Dat werd nog maar eens benadrukt tijdens de rondleiding. Ik zou dan ook graag een eigen (digitaal) televisie/internet/telefoon pakket willen nemen, wat hier niet mogelijk is.
Wat zouden jullie doen? Deze kamer nemen of wachten op een betere aanbieding.
Dat zou of aan de persoon kunnen liggen die je hier niet op gewezen heeft, of de beheerder lult onzin. Had je tijdens je rondleiding ook die man die een beetje mank liep? Ik vraag me overigens af of je zelf digitaal televisie kunt aanschaffen, voorop je kamer.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:48 schreef julian6 het volgende:
[..]
toevallig ben ik daar net gaan wonen. Dat je niks mag downloaden heb ik niet gehoord.
er is maar 1 beheerder geloof ik, harm heet ie? Oude forse vent van in de 50?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:50 schreef Floris-Roderick het volgende:
[..]
Dat zou of aan de persoon kunnen liggen die je hier niet op gewezen heeft, of de beheerder lult onzin. Had je tijdens je rondleiding ook die man die een beetje mank loop?
Grijs harig toch? Ik zou maar eens contact met hem opnemen. Hij heeft het wel degelijk gezegd.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:51 schreef julian6 het volgende:
[..]
er is maar 1 beheerder geloof ik, harm heet ie? Oude forse vent in de 50?
Ja, overigens zit ik nu de handleiding door te lezen mbt internet. Er staat:quote:
Op de 1e pagina van die handleiding staat "De algemene gebruikregels worden je in januari 2005 toegestuurd. Zou best kunnen dat dit heel erg verouderd is dus.quote:Zijn er beperkingen in het dataverkeer (downloadlimieten)?
Daar is nog geen reden toe. De Key hanteert een fair-use policy. Wél zal bekeken worden of op de 10 Mbit lijn naar de commerciele provider een beperking in volume en/of tijd moet worden ingesteld. Bijvoorbeeld geen grote downloads in de avonduren.
Maar is dat wel mogelijk? Heb jij die vraag aan hem voorgelegd, dat je binnen het complex je eigen provider kunt nemen?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:55 schreef julian6 het volgende:
Mocht er in ieder geval een verbod gelden zoals jij zegt, dan merk ik dat vanzelf wel. En dan stap ik gewoon over op een andere internetprovider.
Nee maar daar zijn vast wel manieren voorquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:55 schreef Floris-Roderick het volgende:
[..]
Maar is dat wel mogelijk? Heb jij die vraag aan hem voorgelegd, dat je binnen het complex je eigen provider kunt nemen?
Kun je trouwens een router op aansluiten?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:56 schreef julian6 het volgende:
[..]
Nee maar daar zijn vast wel manieren voor
router kan altijd toch? hoorde alleen dat draadloos niet mogelijk was, maar dat moet ik allemaal nog uitzoeken. Ik moet al mn spullen er nog heen verhuizen nlquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:59 schreef Floris-Roderick het volgende:
[..]
Kun je trouwens een router op aansluiten?
Lekker is dat, een laptop dat niet functioneel gebruikt kan worden. Weet jij overigens of je de televisie digitaal kunt aansluiten, of is alles alleen analoog.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:00 schreef julian6 het volgende:
[..]
router kan altijd toch? hoorde alleen dat draadloos niet mogelijk was, maar dat moet ik allemaal nog uitzoeken. Ik moet al mn spullen er nog heen verhuizen nl
Nee weet ik ook niet, maar analoog kan je met zo'n kastje wel omzetten in digitaal geloof ik. Dat zou je moeten uitzoeken dus.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:05 schreef Floris-Roderick het volgende:
[..]
Lekker is dat, een laptop dat niet functioneel gebruikt kan worden. Weet jij overigens of je de televisie digitaal kunt aansluiten, of is alles alleen analoog.
Nee hij gaf aan dat het ten strengste verboden is om software, films of andere vormen van illegaal gebruik aan te wenden. Daarbij gaf hij als voorbeeld aan, dat er oud kamerbewoners zijn die heden ten dage (nog steeds) een schadevergoeding aan het betalen zijn, omdat een instantie hun aansprakelijk heeft gesteld voor inbreuk op hun eigendomsrechten. En mocht hij een vermoeden hebben, dan zal het hem niet bekoren, alle gegevens af te staan mocht er een bedrijf naar vragen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:06 schreef julian6 het volgende:
Zou best kunnen dat hij zegt dat je niet mag downloaden omdat het internet voor de rest van de bewoners dan langzamer gaat. Er staat alleen geen duidelijke limiet in de gebruikershandleiding, dus zolang je het niet de spuigaten laat uitlopen is er weinig aan de hand denk ik.
Lijkt mij een stuk verstandiger. Sowieso, Cleyndertweg, daar moet je niet willen zitten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:46 schreef Floris-Roderick het volgende:
Eriksd, nergens blijkt uit, dat ik een regelliefhebber ben. Ik geef juist het tegenovergestelde aan. Waarbij je iets als ´boeiend´ kunt afwimpelen door er ´rebels´tegen in te gaan, maar zolang er een boete opstaat van 60 euro maakt het wel degelijk uit. Ik denk dat ik maar voor Uilenstede ga. Snel internet, zonder zulke bizarre voorschriften.
Hangt van de kamer af.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:25 schreef Floris-Roderick het volgende:
Kun je trouwens aanspraak maken op huurtoeslag op de Uilenstede?
Nice. Waar woon je?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:26 schreef Mishu het volgende:
Ik had aan mezelf beloofd dat ik nog foto's van mijn eerste en meteen waarschijnlijk laatste studentenkamer zou plaatsen hierVoor het harde werk wat ik er in heb gestopt
![]()
[ afbeelding ]
Zitzakkie..
[ afbeelding ]
Bankie...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedje...
[ afbeelding ]
Fotobehangetje.. (don't mind de troep)
[ afbeelding ]
Uitzichtje...![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Garderobekastje..
[ afbeelding ]
Wastafeltje..
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Wat details.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:03 schreef Floris-Roderick het volgende:
[..]
Ik heb het over illegaal downloaden, zoals software, films.
Films downloaden is niet illegaal in NL.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:12 schreef Floris-Roderick het volgende:
[..]
Nee hij gaf aan dat het ten strengste verboden is om software, films of andere vormen van illegaal gebruik aan te wenden. Daarbij gaf hij als voorbeeld aan, dat er oud kamerbewoners zijn die heden ten dage (nog steeds) een schadevergoeding aan het betalen zijn, omdat een instantie hun aansprakelijk heeft gesteld voor inbreuk op hun eigendomsrechten. En mocht hij een vermoeden hebben, dan zal het hem niet bekoren, alle gegevens af te staan mocht er een bedrijf naar vragen.
Amsterdamquote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nice. Waar woon je?
Althans, hoeft niet exact hé.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |