abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91947509
Welkom bij deel 14 van het topic 'Studentenkamers'!
Dit topic betreft informatie en foto's van voormalige studenten. Studenten variëren nogal qua inrichting van hun eigen studentenkamer. In dit topic wordt een vervolg aangeboden op de vorige delen. Men kan hier goed een beeld krijgen wat een gemiddelde student qua kosten kwijt is en hoe een studentenkamer eruit kan zien.

Enkele voorgaande topics:
Deel 1: Studentenkamers
Deel 2: Studentenkamers #2
Deel 3: Studentenkamers #3
Deel 4: Studentenkamers #4
Deel 5: Studentenkamers #5
Deel 6: Studentenkamers #6
Deel 7: Studentenkamers #7
Deel 8: Studentenkamers #8
Deel 9: Studentenkamers #9
Deel 10: Studentenkamers #10
Deel 11: Studentenkamers #11
Deel 12: Studentenkamers #12
Deel 13: Studentenkamers #13

Enkele foto's uit het vorige deel:

kamer van ainoo:

Kamer van lienekien:

Kamer van princess-a:

[ Bericht 5% gewijzigd door dynamiet op 27-01-2011 17:28:26 ]
pi_91947835
Vanaf nu geen offtopic geklets meer over de Bodenterein studio's in Groningen hiervoor kun je in dit topic zijn: Bodenterein studio's Groningen
pi_91948653
deel 13 linkt naar deel 12 ;)
pi_91948721
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 17:25 schreef loecje het volgende:
deel 13 linkt naar deel 12 ;)
Zag ik ook toen ik plaatjes aan het invoegen was, nu gefixt. ;)
pi_91948798
Iemand die misschien heel toevallig in een appartement van het Intermezzo-complex woont in Tilburg? Ik wil er misschien wel gaan wonen, maar wil het wel eens van binnen zien. O-)
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_91951595
Weer even volgen :)

In Nijmegen is eindelijk het groene licht gegeven voor de nieuwe Doornroosje met daarboven studentenwoningen. Perfecte locatie natuurlijk, 50 meter van het station, centrum, poppodia met de lift bereikbaar :P
Verwachte oplevering midden 2014.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:54:03 #7
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_91990085
Voor de mensen die op kamers gaan of in een studio en je zoekt nog (nieuwe) pannen..
Nu in de aanbieding bij de Makro. 4 pannen van Sola voor 35 euro inclusief.
Ik heb zelf ook een pannenset van Sola op een dergelijke manier op de kop getikt en ben er nu na anderhalf jaar nog steeds tevreden over. Alle oren zitten er nog aan ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_91991932
En weer volgen :) Hopelijk meer foto's dan in het vorige deel ;)
pi_91992287
Geef het goede voorbeeld ;)
pi_91992565
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:43 schreef dynamiet het volgende:
Geef het goede voorbeeld ;)
Heb alleen dit collage ;)

http://img340.imageshack.us/img340/6799/20100825.jpg
pi_92389808
Update van: Studentenkamers #13

Gisteren en vandaag bezig geweest met verhuizen en opbouwen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Me mooie koelkast is ook binnengekomen *) (vergeten foto van te maken) maar het is deze

Hoef ik niet me voedsel kwijt in 1 van de 2 beschimmelde koelkasten in de keuken :r

Muren zijn nog beetje kaal... dat komt omdat de muur van beton is... niet door te komen met een normale boor dus, moet hiervoor een betonboor eventjes dagje gaan uren.

todo list:
• twijfelaar.
• bankstel.
• muur decoreren.
• Stellage monteren in de bijruimte (kon dus ook niet vanwege de muur).
  zaterdag 5 februari 2011 @ 22:53:11 #12
242204 YskaFredriksson
pi_92390271
Voor de mensen die nog op kamers gaan en nog huishoudelijke dingen zoeken..

In de aanbieding bij de Makro vanaf dinsdag voor de komende 2 weken
http://www.metro-mcc.nl/papernewsfolder/folder_new.asp?active=523
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_92390468
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:53 schreef YskaFredriksson het volgende:
Voor de mensen die nog op kamers gaan en nog huishoudelijke dingen zoeken..

In de aanbieding bij de Makro vanaf dinsdag voor de komende 2 weken
http://www.metro-mcc.nl/papernewsfolder/folder_new.asp?active=523
Ja en...? Daar heb je als normale consument helemaal niets aan... Alleen bedrijven kunnen inkopen doen bij de makro.
pi_92397583
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:57 schreef Dale. het volgende:

[..]

Ja en...? Daar heb je als normale consument helemaal niets aan... Alleen bedrijven kunnen inkopen doen bij de makro.
Niet alleen bedrijven, ook mensen zoals mijn ma die via-via aan zo'n kaart kon komen :)
Het was bedoelt voor 'boodschappen' voor haar werk, dat doet ze echter niet meer, maar ze mag de kaart + toegang gewoon houden.
pi_92397984
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:43 schreef Dale. het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Me mooie koelkast is ook binnengekomen *) (vergeten foto van te maken) maar het is deze
[ afbeelding ]

Hoef ik niet me voedsel kwijt in 1 van de 2 beschimmelde koelkasten in de keuken :r

Muren zijn nog beetje kaal... dat komt omdat de muur van beton is... niet door te komen met een normale boor dus, moet hiervoor een betonboor eventjes dagje gaan uren.

todo list:
• twijfelaar.
• bankstel.
• muur decoreren.
Ziet er goed uit ^O^
Is dat nou een brandweerkazerne door je raam heen? :D
  zondag 6 februari 2011 @ 02:10:47 #16
242204 YskaFredriksson
pi_92398437
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:57 schreef Dale. het volgende:

[..]

Ik denk dat als jij aan de eerste 5 mensen vraagt die jij morgen tegen komt of zij een Makro pas hebben of daar aan kunnen komen dat minstens 1 ja zegt.

Niet alleen bedrijven, ook stichtingen kunnen aan die pasjes komen. En anders is 1 topic op Fok! genoeg met de vraag of iemand een pas heeft.
pi_92403739
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 02:10 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Ik denk dat als jij aan de eerste 5 mensen vraagt die jij morgen tegen komt of zij een Makro pas hebben of daar aan kunnen komen dat minstens 1 ja zegt.

Niet alleen bedrijven, ook stichtingen kunnen aan die pasjes komen. En anders is 1 topic op Fok! genoeg met de vraag of iemand een pas heeft.
Ja ok maar dat mag dus eigenlijk niet he :P maar waar is dat topic O-) :P
  zondag 6 februari 2011 @ 14:56:35 #18
242204 YskaFredriksson
pi_92411509
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:41 schreef Dale. het volgende:

[..]

Ja ok maar dat mag dus eigenlijk niet he :P maar waar is dat topic O-) :P
Er mag wel meer niet ;) ik gebruik mijn pasje trouwens wel regelmatig voor evenementen e.d. En als de Makro dergelijk gebruik niet wenselijk zou vinden, waarom is er dan zo'n grote kledingafdeling aanwezig met heel veel wintersport spul en allemaal snowboards. Dat is allemaal voor persoonlijk gebruik hoor echt niet voor binnen een bedrijf. En al het speelgoed rond Sinterklaas en met kerst (ongeveer 300m2)... Tuurlijk, een gedeelte zal heus worden ingekocht voor de bedrijfs-sinterklaasviering maar het meeste gewoon door particulieren hoor.
En dan heb je nog de tuinsets. Niet de tafels die je vaak tegenkomt op terrassen maar meer de dingen die je (bij mij o.a.) weer bij particulieren in de tuin tegen komt.
Ik denk dat ze zonder de particuliere verkoop wel bijna de helft van de inkomsten mislopen.

En ik bedoelde met een topic: open er 1 met de vraag naar en whoppaa! ;) of je zegt waar je woont.
pi_92899742
Ik heb sinds vandaag een kamer in Amsterdam achter vondelpark, yeah :D. Weten jullie of er nog leuke kringloop winkels in de buurt zijn? Anders is IKEA nog altijd een optie.
pi_94324506
Ik wil binnen 3 maanden aan de H. Cleyndertweg in Amsterdam Noord gaan wonen (woon op dit moment ook in noord maar wil graag op mezelf). Weet iemand hoe het zit met de privacy op de kamers?
pi_94329858
waarschijnlijk zit er wel een slot op de deur. genoeg privacy lijkt mij.
pi_94330060
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:38 schreef Cerbie het volgende:
Weer even volgen :)

In Nijmegen is eindelijk het groene licht gegeven voor de nieuwe Doornroosje met daarboven studentenwoningen. Perfecte locatie natuurlijk, 50 meter van het station, centrum, poppodia met de lift bereikbaar :P
Verwachte oplevering midden 2014.
wie wil er in godesnaam BOVEN een popcentrum wonen? :') :o
Ja doei.
pi_94336967
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wie wil er in godesnaam BOVEN een popcentrum wonen? :') :o
Eeuwige studenten? :P
pi_94340627
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:38 schreef loecje het volgende:
waarschijnlijk zit er wel een slot op de deur. genoeg privacy lijkt mij.
maar hoe zit het met geluidsoverlast daar? hoor je iedere stap in de andere kamers of valt dat mee?
pi_94341355
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 18:09 schreef julian6 het volgende:

[..]

maar hoe zit het met geluidsoverlast daar? hoor je iedere stap in de andere kamers of valt dat mee?
ik ken die woningen niet. dat zou je aan iemand moeten vragen die daar woont.
je hoort altijd wel iets van je buren. als je dat niet wilt moet je een hutje op de hei nemen.
pi_94341620
Oe dit ga ik wel volgen, even de oude doorspitten. Ben in 1 jaar trouwens 3 keer verhuisd (tijdelijke kamer, toen kamer met eigen sanitair, 21m2 plus nog gedeelde woonkamer en keuken van 21m2, maar niet zo fijne locatie, nu fijne locatie maar kamer van 17 vierkante meter, praktisch geen woonkamer en sanitair delen met twee niet-schoonmakers) en ga nu als het goed is naar iets definitiefs. Vandaag vloer gekocht :D
pi_94399434
keuken van 21m2? woonde je in een villa ofzo?
pi_94399546
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:56 schreef julian6 het volgende:
keuken van 21m2? woonde je in een villa ofzo?
woonkamer + keuken van 21 m2 is toch niet zo bijzonder?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  zondag 20 maart 2011 @ 23:04:09 #29
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_94399872
Heeft er iemand nog tips voor een (goedkope) kleine koelkast? Dus niet zo'n groot bakbeest als een aantal posts hierboven :D . Woon op een kleine kamer, 12m2.
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
pi_94400237
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 23:04 schreef Thealexfiles het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor een (goedkope) kleine koelkast? Dus niet zo'n groot bakbeest als een aantal posts hierboven :D . Woon op een kleine kamer, 12m2.
Een campingkoelkastje/box?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_94401083
Zoek even op een tafelmodel koelkast!
pi_95128747
Ik typte hier iets wat niet in dit topic thuis hoorde, ahum..
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_95129911
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:43 schreef Dale. het volgende:

SPOILER
[ afbeelding ]

todo list:
• twijfelaar.
• bankstel.
• muur decoreren.
Update. Kamer nu met bankje :),
Targets:
- Volgende maand. TV Meubel en TV :D
- Over 2 maanden. Nieuw bed :D

SPOILER
pi_95129960
mooi bankje :D
pi_95130025
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:38 schreef loecje het volgende:
mooi bankje :D
pi_95130654
je spaart langzaam je inboedel bij elkaar?
ik ga dit weekend verhuizen *O*
pi_95132776
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:54 schreef loecje het volgende:
je spaart langzaam je inboedel bij elkaar?
ik ga dit weekend verhuizen *O*
Hahaha ja idd voor dit laatste beetje wel ja. Maar nieuw bed mag ook wel :9 en ik ben het een beetje zat om films te kijken op me laptop.
pi_95132876
TV staat bij mij ook op wensen lijstje. maar eerst noodzakelijke dingen.
heb nu camping tv waar ik hoofdpijn van krijg. ik zie dat geflikker van het beeld. dus uiteindelijk heb ik dat ding nooit aan en kijk ik alles ook op mn laptop want beter beeld:P
pi_95134411
Mijn huidig kamertje. Klein, maar ik vind hem zelf wel heel fijn, het is echt mijn kamer! 'Gelukkig' ga ik volgende week verhuizen naar een studio :)

Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
  woensdag 6 april 2011 @ 20:06:08 #40
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_95134545
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:04 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Mijn huidig kamertje. Klein, maar ik vind hem zelf wel heel fijn, het is echt mijn kamer! 'Gelukkig' ga ik volgende week verhuizen naar een studio :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gruwelijk keurig zeg, waar/wat studeer je?
pi_95134809
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:06 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Gruwelijk keurig zeg, waar/wat studeer je?
Haha, die reactie krijg ik altijd, wel grappig. Mijn huisbaas is ook altijd onder de indruk als 'ie langs komt! Dit is een kamer in Groningen. Zelf stuur ik in Leeuwarden, lerarenopleiding maatschappijleer!
pi_95137478
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heeeel leuk ingericht O+
pi_95163920
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi gematchte tinten. :)
pi_95167265
Ik wilde hier geen speciaal topic voor openen maar hoe zit het als je ergens economisch gebonden bent, kan je dan makkelijker/sneller een kamer/woning krijgen?

Zelf woon ik dichtbij a'dam (helaas niet de gemeente zelf) en werk in a'dam. Maar wil nu zo langzamerhand weleens het huis uit en vlakbij werk wonen. ;)

Weet overigens ook niet of dit het juiste topic hiervoor is. :')
pi_95174871
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:21 schreef Halve_Maen het volgende:
Ik wilde hier geen speciaal topic voor openen maar hoe zit het als je ergens economisch gebonden bent, kan je dan makkelijker/sneller een kamer/woning krijgen?

Zelf woon ik dichtbij a'dam (helaas niet de gemeente zelf) en werk in a'dam. Maar wil nu zo langzamerhand weleens het huis uit en vlakbij werk wonen. ;)

Weet overigens ook niet of dit het juiste topic hiervoor is. :')
Het is een voorwaarde om een huisvestingsvergunning te krijgen binnen een gemeente, maar ik zou niet op voorrang ofzo rekenen
pi_95707492
Ik ben dit weekend net verhuisd naar een studio en ik ben erg blij met het resultaat

dinsdag 19 april 2011 @ 12:43:34 #47
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_95709264
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:49 schreef Janett het volgende:
Ik ben dit weekend net verhuisd naar een studio en ik ben erg blij met het resultaat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er mooi en rustgevend uit O+
Mooie inrichting!

Haha, die verhouding tussen die tafel en stoelen doen mij denken aan van die theekransmeubels voor kinderen. Als in, die stoelen zijn best groot in vergelijking met die tafel. Maar dat heeft zeker wel iets leuks :)
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_95709408
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er mooi uit... maar werkplek?
pi_95712536
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed voor elkaar
pi_95727763
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:48 schreef Dale. het volgende:

[..]

welke student heeft nu een werkplek nodig?
de eettafel is bij mij net zo goed een bureau maar ik kan ook heerlijk op de bank zitten leren.

ik woon in zelfde soort woning als janett
bij mij ziet het er zo uit:

kamer

keuken (inmiddels met kookplaat):
pi_95728150
....en inmiddels met mixer en broodrooster aangezien pakket volgens tnt is afgeleverd *O* ^O^
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_95728223
Ziet er erg gezellig uit, jullie ook allemaal van harte met jullie nieuwe plek.
Veel plezier samen ^O^
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_95729295
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:46 schreef Lottekoekkie het volgende:
....en inmiddels met mixer en broodrooster aangezien pakket volgens tnt is afgeleverd *O* ^O^
die staan netjes opgeborgen in het kastje ;)
pi_95730268
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:48 schreef Dale. het volgende:

[..]

Ik studeer aan de eettafel of op de bank. Nooit een bureau gebruikt.
pi_95734577
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:41 schreef loecje het volgende:

[..]

de eettafel is bij mij net zo goed een bureau maar ik kan ook heerlijk op de bank zitten leren.

Nou... een kunstacademiestudent dacht ik zo.
pi_95737843
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:41 schreef loecje het volgende:

[..]

ik woon in zelfde soort woning als janett
bij mij ziet het er zo uit:

kamer
[ afbeelding ]

keuken (inmiddels met kookplaat):
[ afbeelding ]
Euh... techniek student iig... Ik zou echt niet zonder me bureau kunnen. Kan ik gewoon wat papieren, boeken, laptop en boel andere fratsels op dumpen zonder er direct ook naar hoeven te moeten om kijken omdat ik straks om 18:00 op datzelfde bureau moet eten...
  woensdag 20 april 2011 @ 01:35:34 #57
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95747444
Leuke studentenkamers. Ik heb ook een kamer gekregen (Amsterdam centrum) maar daar ga ik denk ik veel meer kleur bij gebruiken dan jullie doen :@ De muren worden een diepe warme kleur gelig groen, taupe en okergeel, misschien 1 wand donkerpaars. En dan voor de rest een grijze nette bank enzo en teak meubels. Lekker modern, een tikje folkklore en hippie, zoals ik ben. Ik houd ook van gebreide materialen enzo :)
pi_95751205
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 01:35 schreef Mishu het volgende:
Leuke studentenkamers. Ik heb ook een kamer gekregen (Amsterdam centrum) maar daar ga ik denk ik veel meer kleur bij gebruiken dan jullie doen :@ De muren worden een diepe warme kleur gelig groen, taupe en okergeel, misschien 1 wand donkerpaars. En dan voor de rest een grijze nette bank enzo en teak meubels. Lekker modern, een tikje folkklore en hippie, zoals ik ben. Ik houd ook van gebreide materialen enzo :)
Bij die studio's van Loecje en Jannet, mag je niks kleuren o.i.d..
pi_95859440
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 01:35 schreef Mishu het volgende:
had ik ook wel gedaan als het had gemogen. er mag niets met de muren gedaan worden. niet verven, niet boren en eigenlijk niets wat de muur beschadigd.
er komt bij mij nog wel wat meer aan de muur zodat het wat minder kaal is. maar dat moet wat creatief aangezien je niet mag boren. er zit bovenaan de muur een lat waarin geschroefd mag worden dus creatief bezig gaan met kabeltjes enz.

nette grijze bank en teak meubels? vind ik ook mooi maar zoals de meeste studenten hebben ik daar niet direct het geld voor. wat ik nu heb staan is in 3,5 jaar bij elkaar verzameld. eindelijk is er een beetje eenheid. ik begon met allemaal krijgertjes.
  zaterdag 23 april 2011 @ 19:19:28 #60
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95894478
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 18:09 schreef julian6 het volgende:

[..]

Valt wel mee, maar van de verhalen die ik gehoord heb wil je er niet wonen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_96181697
Echt duidelijke foto's zijn het niet, maar ik woon dus ook sinds kort in zo'n studio in Groningen.
In plaats van dat kleine eettafeltje komt er nog een 4 persoons eettafel, maar die moet ik nog halen!

pi_96182176
Mooi hoor! Jij hebt dat raampje aan de zijkant erbij, dat is wel vet zeg :).
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:06:45 #63
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96187017
Ik wil ook een studio. Heb het helemaal gehad met een kamer. Sta nu ingeschreven op studentenwoningweb alleen schiet het niet echt op :(. Iemand met nog alternatieve tips?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_96187231
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:06 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik wil ook een studio. Heb het helemaal gehad met een kamer. Sta nu ingeschreven op studentenwoningweb alleen schiet het niet echt op :(. Iemand met nog alternatieve tips?
Mijn ervaring is dat je in je innercircle het snelst een kamer kunt fixen. Mijn woningjacht duurde 3 uren en die van mn vriendinnetje 1 dag en we zitten allebei op een topplek in Groningen.

Iedereen vertellen dus dat je een kamer zoekt, gooi het op Facebook, Hyves, Twitter, bel mensen die in dezelfde stad wonen etc..
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:42:08 #65
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96188752
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:12 schreef princess-a het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je in je innercircle het snelst een kamer kunt fixen. Mijn woningjacht duurde 3 uren en die van mn vriendinnetje 1 dag en we zitten allebei op een topplek in Groningen.

Iedereen vertellen dus dat je een kamer zoekt, gooi het op Facebook, Hyves, Twitter, bel mensen die in dezelfde stad wonen etc..
Ik woon al op een kamer in Amsterdam, ik ben nu in een levensfase beland dat ik opzoek ben naar zelfstandige woonruimte, waarbij ik niks hoef te delen met anderen, behalve vriendin. Wat is trouwens de website van Innercircle? Aangezien ik op google op iets anders uitkom.

[ Bericht 1% gewijzigd door MisterJ.Lo op 30-04-2011 22:47:34 ]
pi_96190056
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik woon al op een kamer in Amsterdam, ik ben nu in een levensfase beland dat ik opzoek ben naar zelfstandige woonruimte, waarbij ik niks hoef te delen met anderen, behalve vriendin. Wat is trouwens de website van Innercircle? Aangezien ik op google op iets anders uitkom.
Hahah ik bedoelde met inner circle je eigen inner circle = mensen die je kent, je vrienden/kennissenkring.
pi_96190250
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Volgens mij heb je dan in Amsterdam totaal geen kans van slagen, gezien de wachttijden bij de woningstichtingen en de absurd hoge huren via particulieren. Ik vind het in Zwolle al lastig zat om de stap te kunnen maken van een studentenkamer naar m'n eigen plekje.
I reject reality and substitute my own
  zaterdag 30 april 2011 @ 23:13:17 #68
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96190327
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 23:06 schreef princess-a het volgende:

[..]

Hahah ik bedoelde met inner circle je eigen inner circle = mensen die je kent, je vrienden/kennissenkring.
Hehe ''je'' voor het woord over het hoofd gezien :p.
  zaterdag 30 april 2011 @ 23:13:57 #69
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96190367
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 23:11 schreef CindieY het volgende:

[..]

Volgens mij heb je dan in Amsterdam totaal geen kans van slagen, gezien de wachttijden bij de woningstichtingen en de absurd hoge huren via particulieren. Ik vind het in Zwolle al lastig zat om de stap te kunnen maken van een studentenkamer naar m'n eigen plekje.
Ik ben niet per definitie op zoek naar een ruimte in Amsterdam, het kan ook daarbuiten; zoals Utrecht, Hoofddorp, Diemen, Amstelveen, Of zelfs Leiden, Den Haag. Ik schrok wel toen ik een Amsterdamse woonstichting vroeg naar de gebruikelijke termijn op het wachten van een woonruimte. Die persoon zei gewoon met droge ogen een gemiddelde wachttermijn van 8 tot 10 jaar :o.
  zondag 1 mei 2011 @ 00:07:45 #70
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96193007
Je valt in een gat inderdaad; vrije sector is over het algemeen te duur, sociale huur te schaars, en kopen kan je niet. Groot probleem.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 1 mei 2011 @ 09:46:50 #71
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_96198674
Ik ben benieuwd, na hoeveel keer reageren kregen de Utrechtse mensen hier een kamer in Utrecht? Ik kijk even in m'n reactielijst op kamernet, kopieerde alles en plakte het in Notepad++ zodat ik de hoeveelheid regels kon zien: 177 sinds augustus 2010. }:|
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 1 mei 2011 @ 11:58:16 #72
242204 YskaFredriksson
pi_96201276
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 09:46 schreef Mirel het volgende:
Ik ben benieuwd, na hoeveel keer reageren kregen de Utrechtse mensen hier een kamer in Utrecht? Ik kijk even in m'n reactielijst op kamernet, kopieerde alles en plakte het in Notepad++ zodat ik de hoeveelheid regels kon zien: 177 sinds augustus 2010. }:|
Ik ben een keer of 8/9 ergens wezen kijken volgens mij. Geen flauw idee hoe vaak ik gereageerd heb, dat was in 2007 ;) Maar in die aantal keer behoort ook dat ik briefjes heb opgehangen in supermarkten, briefjes uit de supermarkt heb gehaald.

Maareh het is me nooit gelukt via kamernet :)

Mijn kamer in Utrecht had ik via een meisje op een ander forum. Voor de rest een stagiare van mijn vader, hyves en via een vriend ;)

Maar in mijn oude huis zoeken ze momenteel nog een tijdelijke bewoonster. Weet niet of je al op kamers woont maar als je al op jezelf woon ervaring hebt word je wel makkelijker gekozen ;)
pi_96206088
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:06 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Kijk je ook naar de tijdelijke verhuur op de website van studentenwoningweb? De truc - als je nog niet zo lang staat ingeschreven - is om daar vooral te reageren wanneer er een cluster aan woningen wordt aangeboden.
  zondag 1 mei 2011 @ 14:33:40 #74
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96206148
Of schrijf je in voor tijdelijke verhuur direct bij corporaties zelf.

http://www.ymere.nl/ymere(...)0&tuin=0&serre=0&p=1

Heb je zo een huis voor een ruime 2 jaar te pakken.
Bis bis bis
  zondag 1 mei 2011 @ 15:27:49 #75
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96208279
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:33 schreef eriksd het volgende:
Of schrijf je in voor tijdelijke verhuur direct bij corporaties zelf.

http://www.ymere.nl/ymere(...)0&tuin=0&serre=0&p=1

Heb je zo een huis voor een ruime 2 jaar te pakken.
Het is helaas niet mogelijk om als student zowel voor Ymere als Studentenwoningweb ingeschreven te staan. Het gevolg is namelijk dat mijn inschrijving voor Studentenwoningweb komt te vervallen. http://www.woningnet.nl/u(...)20okt%2008.pdf?IID=5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')