abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99558979
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:07 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Of begrijp ik je verkeerd? Het lijkt net alsof je zegt dat de studenten die een grote kamer hebben verwend zijn en alles maar van hun pappie en mammie vragen. (en krijgen)

[..]

Misschien toeval? En ik heb zelf gewoon fucking geluk gehad, anders zat ik nu nog in die rottige kamer van 13m2. :') Als ik kijk naar mijn vriendinnen in Groningen dan heeft iedereen een 'kleine' kamer hoor.
Ik heb het niet per se over de grootte van de kamer, maar meer over hoe netjes iedereen eht heeft ingericht en hoe alles bij elkaar past.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_99559221
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:07 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Of begrijp ik je verkeerd? Het lijkt net alsof je zegt dat de studenten die een grote kamer hebben verwend zijn en alles maar van hun pappie en mammie vragen. (en krijgen)

[..]

Misschien toeval? En ik heb zelf gewoon fucking geluk gehad, anders zat ik nu nog in die rottige kamer van 13m2. :') Als ik kijk naar mijn vriendinnen in Groningen dan heeft iedereen een 'kleine' kamer hoor.
Ik zeg niets over de grootte of over wie de meubels heeft betaalt. Ik zeg alleen dat de studenten die hun inrichting niets interesseert/niet matcht met elkaar/het een bij elkaar gekregen hoop is (dus dat ze niets hebben gekocht alleen gekregen van mensen die het wegdeden), dat je die studenten niet hier vind posten...
pi_99559909
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:09 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Ik heb het niet per se over de grootte van de kamer, maar meer over hoe netjes iedereen eht heeft ingericht en hoe alles bij elkaar past.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:14 schreef Tegan het volgende:

[..]

Ik zeg niets over de grootte of over wie de meubels heeft betaalt. Ik zeg alleen dat de studenten die hun inrichting niets interesseert/niet matcht met elkaar/het een bij elkaar gekregen hoop is (dus dat ze niets hebben gekocht alleen gekregen van mensen die het wegdeden), dat je die studenten niet hier vind posten...
Ah, excuses. Dan heb ik het verkeerd begrepen :P Blijkbaar vindt bijna iedereen het belangrijk hoe de kamer eruit ziet :P
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_99559913
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:14 schreef Tegan het volgende:

[..]

Dat ze het niet interesseert vind ik niet erg.. sommige mensen maakt het niet uit hoe hun kamer eruit ziet. Ik denk dat je meer doelt op mensen die al die spullen die ze hebben als vanzelfsprekend zien (verwaand). Daar kan ik me ook heel erg aan ergeren, vaak worden ook al hun kosten ook nog betaald door pa en ma.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:58 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Volgens de 'regels' van het laminaat leggen ligt het goed. Je hoort het namelijk met de naden richting het raam te leggen zodat je die minder ziet in het strijklicht.

Dat was de reden geloof ik! Verder leuke sfeervolle kamer :)
pi_99560016
Oh, daar had ik het totaal niet over hoor.
pi_99560038
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:32 schreef Tegan het volgende:
Oh, daar had ik het totaal niet over hoor.
oh oke :P Dan heb ik het verkeerd begrepen.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:40:38 #257
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_99560370
Net voordat ik op vakantie ga een overeenkomst geketend voor een kamer van 21m2. Wel relaxt :).
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_99560945
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:49 schreef Mrjolyn_ het volgende:

[..]

Oeh, binnenkort maar even kijken dus bij de Xenos!
Dat zijn behangpanelen van de Ikea en die heeft mijn vader onder de houten latjes vast gemaakt. (Gewoon even los schroeven en ze eronder doen.) Gelijk een stuk voller en knusser gevoel.
Heb je een linkje naar de ikea site?
Worry is a misuse of imagination
pi_99561097
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:53 schreef Probability het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar de ikea site?
http://www.ikea.com/nl/nl(...)s/living_room/10702/
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_99561535
quote:
quote:
Ziet er leuk uit. Zie alleen nog niet helemaal voor mij hoe je dat hebt gedaan.
Worry is a misuse of imagination
pi_99563509
Joh, ik heb ook nog steeds een bij elkaar geraapte 'zooi' aan spullen. Een kleine eettafel die ik van mijn oma kreeg, een salontafel die ik van een tante kreeg, de koelkast die ik van mijn nichtje kreeg (die zij overigens van mijn ouders kreeg, dus hij is in zekere zin weer 'terug' ;) ), een dressoir en kledingkast uit mijn slaapkamer bij m'n ouders. Twee stoelen van dezelfde oma toen ze helaas overleed ;( En toch zeggen veel mensen dat mijn kamer wel gezellig is, mix and match met de basics. Ik heb in de loop der tijd zoveel dingen bij gekocht of gekregen, denk aan een nieuw tv-meubel, een opzetkast op mijn kledingkast. Het zijn juist de kleine dingen die een kamer met bij elkaar gekregen en gekochte meubels jouw kamer maken. Niet iedereen heeft een complete inboedel bestaande uit Ikea-spul. Ik zal eens op zoek gaan naar wat foto's van mijn kamer, alhoewel niks recent is.
I reject reality and substitute my own
pi_99565837
Blijkbaar zijn er alleen foto's van tijdens het verhuizen :') Da's wel erg oud! Maar toch, een rondje door mijn kamer.

Welkom! Direct naast de deur staat mijn kledingkast. Op deze kledingkast staat inmiddels een net niet helemaal dezelfde kleur opzetkast.

Naast de kledingkast staat dus mijn eettafeltje, gekregen van mijn oma. Daarbij twee cheapass Ikea-stoeltjes, die ik inmiddels al vervangen heb door twee bijpassende stoelen. Ook donkereiken dus. En de tafel + voorlopig 1 stoel worden, as we speak, door mijn vader opgeknapt. Ik zal de resultaten tzt eens posten.

Balkondeur! Ik heb een balkonnetje ;)

Die er ongeveer zo uit ziet.

Weer terug naar binnen. Een overbelichte paps (geen accessoire in mijn kamer ;) ), mijn bank, een tv-meubel die inmiddels vervangen is, een tv die inmiddels vervangen is, het dressoir dat uit mijn oude slaapkamer bij mijn ouders kwam en een stukje van mijn Allstar, die ik pas dit weekend heb weggegooid. RIP ;(

Naast het dressoir een nachtkastje dat inmiddels vervangen is en mijn bed. Nu uiteraard opgemaakt en zonder plastic ;)

En het rondje is weer compleet! Naast de deur mijn kapstokje. En wederom paps.

Zo! Een rondje door mijn kamer zoals ie 3.5 jaar geleden was tijdens de verhuizing. Wat een ruimte had ik toen nog! Ik heb hier en daar al aangegeven wat er vervangen is. Wat is er nog bij gekomen? Op de laatste foto, in de hoek waar mijn vader staat, staat direct onder het kapstokje een barkruk (op de kop getikt door mijn oma voor maar een euro op de rommelmarkt tijdens koninginnedag) met daarop een prullenbakje. Direct daarnaast een zelf ontworpen schoenenkastje met daarboven aan de muur een open kastje voor schoolspullen die ik ongeveer per periode nodig heb (ik was het zat steeds alles uit m'n dressoir te moeten zoeken tussen boeken van eerdere of latere periodes). Op dezelfde lange muur boven het bed een plankje, boven het hoofdeinde ook een plankje. Verder nog wat andere dingen aan de muur, zoals een klok en een spiegel en boven de eettafel een poster van _O_ M.C. Escher _O_ met een lichtblauwe lijst, gekregen van m'n tante. Het lichtblauw past echt zó niet in mijn kamer, maar ik heb nog steeds geen andere lijst gekocht. Verder nog een vloerkleed in mijn zithoekje, onder de salontafel dus.

Conclusie na deze lange post? Echt niet elke student heeft een interieur dat rechtstreeks uit de Ikea komt. En ik maak zelden foto's in mijn kamer, voornamelijk vanwege het feit dat ik geen camera heb. De basics staan wel op bovenstaande foto's, al dan niet vervangen, maar wat een kamer wat mij betreft gezellig maakt zijn leuke accessoires. Leuke tafellampjes, kaarsen hier en daar, planten. Momenteel ga ik er niet veel meer aan veranderen. Er komen nog wat planken aan de muur bij, omdat mijn ene boekenplankje momenteel echt uitpuilt met boeken. Ik hoop binnenkort een echt eigen stekje (appartementje voor mezelf) te hebben gevonden en dan gaat er wel meer samenhang komen en gaat dat Leen Bakker-beukenspul per direct naar de schroot, ik ben het spuugzat namelijk :+
I reject reality and substitute my own
pi_99565995
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:05 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Als ik hier rondkijk niet.
zo bij elkaar geraapt is het bij mij ook begonnen. maar langzaam aan steeds meer spullen vervangen. verkopen op marktplaats en anders (meestal 2e hands) ervoor in de plaats.
ik heb volgens mij ook nog wel ergens foto's van toen ik net op kamers zat. ik zal eens zoeken.

de enige meubels in mijn studie die nieuw gekocht zijn, zijn mijn bed en kledingkast. en zelfs die komen uit de koopjes hoek van de ikea. de rest zijn allemaal 2e hands via marktplaats/kringloop of krijgertjes.
En toch past het allemaal bij elkaar zonder dat alles nieuw aangeschaft is(en zeker niet met geld van pappie en mammie). gewoon een kwestie van zoekwerk en koopjes jacht.

[ Bericht 11% gewijzigd door loecje op 17-07-2011 01:05:44 ]
  zondag 17 juli 2011 @ 12:21:33 #264
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_99574048
Is ook wel een kwestie van smaak trouwens. Het is ondertussen ruim 6 jaar geleden dat ik op kamers ging maar in mijn huidige huisje is het nogsteeds bij elkaar geraapt van erfstukken en kringloop en zelfgemaakte meubels, ik hou van oude[rwetse] spulletjes O+ Geen IKEA voor mij :N
an urge to help mankind overcomes me
pi_99574850
bij elkaar geraapte stukjes kunnen ook allemaal bij elkaar passen.het is maar net wat je ermee doet.
ik vind ikea ook niet echt mooi. maar er is 2e hands heel goedkoop of zelfs gratis aan te komen en makkelijk te combineren.
later geen huis vol ikea meubels bij mij.
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:32:29 #266
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_99723487
Hier dan mijn kamer:

Stoel, bijzettafeltje met tijdschrijfen, bank en vier meter lange Escher :)

Bureau, bank, koelkastje met lege flessen en Escher :)

Bed, Bank, Billykast en Bijl :P

Kastje en eettafel

En dan in spoiler, mijn balkon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna twee jaar geleden ben ik hier gaan wonen met een minimum aan spullen in een grote (21m2) kamer. Inmiddels wel wat dingen erbij gehaald waardoor m'n kamer behoorlijk vol is. En dat terwijl ik nog steeds een klerenkast mis eigenlijk :').
Het is dan wel een bij elkaar geraapt zooitje, het is wel mijn zooitje :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Jovatov op 20-07-2011 22:06:15 ]
  donderdag 21 juli 2011 @ 15:25:58 #267
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_99752020
Wat heb jij je bank op een aparte plek zitten :/.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_99752094
Ruim je troep eens op zeg :')
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 21 juli 2011 @ 16:37:36 #269
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_99755523
Ja ik heb mijn bank wel echt midden in m'n kamer, maarja, weet ook niet waar ik hem anders kwijt moet, en het leeft prima verder :P
pi_100677248
Nieuw speeltje:
pi_100678106
Heb je onderburen? Anders zullen ze heel blij met je zijn. :P
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_100683387
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:40 schreef Cerbie het volgende:
Heb je onderburen? Anders zullen ze heel blij met je zijn. :P
Yep die heb ik.. Eigenlijk nog niet echt aan gedacht
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:28:16 #273
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_100685207
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:36 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Yep die heb ik.. Eigenlijk nog niet echt aan gedacht
Dat blijkt wel. :P
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:11:15 #274
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_100694093
Foto's van mijn studentenkamer (17m2), ik woon er inmiddels al bijna 6 jaar niet meer. Maar ik was er toen heel blij mee en als ik nu kijk vind ik het nog steeds wel wat hebben.

Halletje vanuit de voordeur, ik sta in de deuropening van de keuken. Rechts de deur naar toilet, links deur naar m'n kamer en rechtdoor de badkamer.

Standaard lag er seventies bruine vloerbedekking, dus daar zelf maar lamintaal overheen gelegd.

Dit blijft er over als je het inpakt:

Qua inrichting:
Bank en tafel uit koopjeshoek van Ikea waar m'n zus toen werkte.
Kast van Lundia die ik van m'n 7 tot m'n 15e bij elkaar heb gespaard (evenals de bureaustoel) aangevuld met een door m'n vader in elkaar gezette kledingkast met gordijn. Gordijnen had m'n moeder gemaakt, evenals de kastjes met lampjes (van placemats).
Eerst had ik een 90cm breed bed van vroeger thuis, toen ik een vriend kreeg was dit wel erg smal, bed wat er nu staat op de foto's was een oud bed wat nog bij m'n schoonouders thuis stond en wat ik toen heb gekregen.
Klapstoelen hebben we gekocht voor op de motorbeurs stand maar stonden de rest van het jaar op m'n kamer.

Gedeelde keuken en badkamer met 1 huisgenoot:

Wat heb ik nu nog na 6 jaar:
- Stoel met schapenvacht (hebben er nu twee)
- Krukjes (zit inmiddels nieuwe bekleding op)
- Eetkamertafel hebben we weer terug geruild met m'n zus (in het vorige huis hadden we een andere tafel en nu weer deze, gaat straks naar buiten als we een nieuwe eetkamertafel hebben).
- Klapstoelen staan op zolder voor verjaardagen.
- Bloemtafeltje heeft tot voor kort naast m'n bed gestaan, staat nu in de tuin
- Kast staat in andere opstelling op dit moment weer in de werkkamer.
- Opstapkrukje

Saillant detail, toen ik wegging was er al de bedoeling de studentenkamers af te breken, ze staan er nu nog, inmiddels geen studenten meer maar Polen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_100711790
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:28 schreef Djoezt het volgende:

[..]

Dat blijkt wel. :P
achja, zo lang ze niet klagen blijf ik lekker rennen, en anders zie ik wel weer verder :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')