quote:Ben op zoek naar een linkshandige western akoestische gitaar. Heb nu een Stagg maar ik heb er geen plezier van als ik erop speel. Hij klinkt erg modderig. Mijn budget is 300 euro.
Benden met 3 vingers is handig.quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:59 schreef QuincydeKoster het volgende:
Hmm.. Ik ben nu de solo van Killer Queen aan het leren, iemand nog tips voor die solo in het algemeen?
Benden doe ik met 2 vingers aangezien Killer queen veel stukjes in de trend vanquote:Op woensdag 19 januari 2011 23:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
Benden met 3 vingers is handig.
En, niet vergeten Brian speelt ook veel Pre-Bends, hij bend dus van de noot af.
Stel hij wilt een B spelen, dan bend hij die vanaf de C naar beneden.
Brian Adams, summer of '69quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:27 schreef QuincydeKoster het volgende:
En ik heb dus serieus met het benden mijn vinger opengehaald.. faal
Played it till my fingers bleedquote:Op woensdag 19 januari 2011 23:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Brian Adams, summer of '69
Geen idee wat je hier mee bedoelt.quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:02 schreef Schuifpui het volgende:
A,D,G toonladders zijn allemaal hetzelfde, alleen hoger/lager op de neck.
Als je alle noten van de G major scale 2 frets hoger speelt heb je de A major. En weer 2 fret hoger de B. De vorm blijft hetzelfde.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:24 schreef Georges het volgende:
[..]
Geen idee wat je hier mee bedoelt.
Toonladders zijn sowieso nooit hetzelfde. Tenzij je bedoelt dat ze allemaal de do re mi enz structuur hebben.
Ik vind 'm alleen niet zo mooiquote:Op woensdag 19 januari 2011 23:11 schreef Asskicker14 het volgende:
[ afbeelding ]
Yamaha is zeer betrouwbaar, all-round top kwaliteit als het neerkomt op akoestische gitaren.
De FG720SL is de alternatief voor linkshandigen en het past net in jouw budget.
http://www.gak.co.uk/en/yamaha-fg-720sl-lefthanded/7688
Een Dean Performer E. Valt binnen je budget en speelt wel lekker.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:10 schreef beatrijs het volgende:
[..]
Ik vind 'm alleen niet zo mooi. Nog andere alternatieven?
Bij timing is het vooral belangrijk dat een toon of akkoord op het juiste moment begint. Als je iets te vroeg stopt met het ene akkoord zodat je op tijd met de volgende kan beginnen, dan klinkt het al veel professioneler.quote:Op zondag 23 januari 2011 21:05 schreef JaneDoe het volgende:
ben mn eerste liedje aan t oefenen
merk dat mn akkoord overgangen wel 'houterig' klinken
ja, dat probeer ik steeds, maar gaan niet altijd even soepelquote:Op zondag 23 januari 2011 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bij timing is het vooral belangrijk dat een toon of akkoord op het juiste moment begint. Als je iets te vroeg stopt met het ene akkoord zodat je op tijd met de volgende kan beginnen, dan klinkt het al veel professioneler.
Deze F?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:25 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik kan dat F akkoord echt niet, en het is frustrerend. Misschien wat tips?
Ja. Dat lijkt op de foto. Wat lukt er niet? Demp je te veel snaren? Klinkt er iets vals?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:29 schreef Gtaboy107 het volgende:
Waar je een vinger op twee snaren moet leggen. Die vorm van het F akkoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |