Game onquote:Afgelopen zaterdag kwam ik een excollega tegen. Dan vraag je automatisch hoe het met het werk gaat e.d.
Enfin, een heel lang verhaal kort, haar contract was afgelopen maar ze was vol goede zin helemaal bezig met haar eigen bedrijf. Een poffertjeskraam en helemaal zelf. Leuk meegekletst, want dappere stap van haar. Alleen kwam het me allemaal zo makkelijk voor die poffertjeskraam. Oh ja, hop, kraam kopen en klaar en dat verdient kennelijk als een tierelier etc.
Misschien ben ik zelf gewoon een bang iemand die liever de zekerheid heeft dat e.o.a. baas de verantwoordelijkheid draagt maar zoals zij erover sprak en ook toen ik begon over KvK alles werd heel vrolijk weggewuifd.
Nou als het echt zo makkelijk is dan wil ik ook wel even een busje huren om wat deeg te bakken. Maar zat ze het allemaal mooi te maken vanwege dat ontslag of gaat dat allemaal echt zo makkelijk? Want zo'n goudmijntje wil ik natuurlijk ook wel he. Ik voelde me iig een echte kantoorkruier.. En ik blijf het me maar afvragen.
Is het echt zo makkelijk en mooi?
quote:Verzet tegen komst frietkot
door Domien Huijbregts domien.huijbregts@bndestem.nl. dinsdag 04 januari 2011 | 10:04 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 04 januari 2011 | 10:06
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Quantcast
HOOGERHEIDE - De Woensdrechtse partijen AKT en ABZ zijn niet blij met de komst van een mobiele snackkraam op het St. Lucasplein in Hoogerheide.
Het college van B en W verleende onlangs een éénjarige vergunning voor zo'n kraam voor alle dagen in de week, behalve dinsdag en vrijdag.
Lucas Bolders van AKT snapt daar niets van. "Het Lucasplein ligt vlakbij de Raadhuisstraat. Iedereen loopt zijn benen onder zijn lijf vandaan om daar de bedrijfsruimtes verhuurd te krijgen. Dan is het raar dat je een vergunning verleend voor een standplaats."
Bolders zegt bovendien al door verschillende bezorgde omwonenden te zijn benaderd. "Ze zijn bang voor stankoverlast, troep en hangjongeren voor de deur. Ze gaan dan ook bezwaar indienen tegen de verleende vergunning."
Ook Rainier Schuurbiers van ABZ zet vraagtekens bij de vergunning. "Je kunt je afvragen of bewoners hier blij mee moeten zijn. Is er wel voldoende nagedacht over hoe je zoiets op een nette manier doet? In het verleden is de vergunning van eenzelfde soort kraam aan de Van Weerden Poelmanlaan juist ingetrokken vanwege stankoverlast. Ook wij zien liever een inpandige cafetaria in de Raadhuisstraat."
Volgens een gemeentewoordvoerder is alle kritiek echter onterecht. "Het plein is door de gemeenteraad zelf aangewezen als de locatie in Hoogerheide voor standplaatsen. Aan de vergunning zijn bovendien strenge voorwaarden verbonden. Zolang een ondernemer hieraan voldoet, is er voor ons geen aanleiding om een vergunning te weigeren. En in het geval er wel problemen ontstaan, kunnen we handhavend optreden."
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ligt er aan bij hoeveel huizen je langsgaat per keer. zou iig wel een mooie zijn op het openingsweekend
.
Ja zoiets inderdaad. Of gewoon uitnodigen bij de opening. Dan is het ook nog een beetje gunstig voor mij. Edit: Toch wel met bonnen want anders onthou ik ze niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je van deur tot deur gaat, wellicht een idee om een tegoedbon uit te delen voor een gratis puntzak frites met?
tegoedbon kun je ook in de bus doen eventueelquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:37 schreef Staal het volgende:
[..]
[..]
Ja zoiets inderdaad. Of gewoon uitnodigen bij de opening. Dan is het ook nog een beetje gunstig voor mij.
Laten doen, een goede accountant levert geld op, en met een goede accountant heb je minder gezeur met de belastingdienst.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:23 schreef Dunckie het volgende:
Weet iemand trouwens of er een goed gratis boekhoudprogramma is? Boekhouding is natuurlijk belangrijk, maar vaak ook erg duur. Ik doe nu bijvoorbeeld zelf alles handmatig, maar dat is ook een gepriegel van jewelste.
Klopt, maar de kosten zijn onevenredig tot wat het me op zou kunnen leveren. Het gaat in mijn geval om maar een paar transacties per maand, dus niet heel ingewikkeld. Ik vind het zonde om dan 400 tot 1000 euro op jaarbasis kwijt te zijn aan een goede accountant. Of denk je dat het zelfs dan nog rendabel is? Mocht je me willen adviseren dan kunnen we via pm even verder praten, anders raken we off-topic.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laten doen, een goede accountant levert geld op, en met een goede accountant heb je minder gezeur met de belastingdienst.
No worries. Dit is voor elke beginnende ondernemer een afweging. Ik haat papierwerk.quote:Op [u[quote]
[b] Op dinsdag 11 januari 2011 16:24 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Klopt, maar de kosten zijn onevenredig tot wat het me op zou kunnen leveren. Het gaat in mijn geval om maar een paar transacties per maand, dus niet heel ingewikkeld. Ik vind het zonde om dan 400 tot 1000 euro op jaarbasis kwijt te zijn aan een goede accountant. Of denk je dat het zelfs dan nog rendabel is? Mocht je me willen adviseren dan kunnen we via pm even verder praten, anders raken we off-topic.
Reken maar! Wilde het aanvankelijk enkel laten weten maar jouw idee is veel beter. Dank je wel!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Wellicht moet staal ook eens met de Stem gaan praten, zit vast wel een leuk verhaal in over haar liefde voor de perfecte friet.
't Frietzakje.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:11 schreef densmee het volgende:
hoe gaat de friettent heten, zo iets als "De vetput"
" 't Patatzakje "quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:28 schreef Staal het volgende:
't Frietzakje.
Kan het jullie net zo goed vertellen inderdaad. Moet het bij de KvK nog om laten zetten.
Als jullie kritiek hebben of een betere naam, zeg het.
Boven de rivieren is bijna alles wel patat inderdaad.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:43 schreef CoExist het volgende:
[..]
" 't Patatzakje "
OMDAT HET PATAT IS!!!!!!!!!!!!
Nee nee, ik wilde gewoon ff een inhoudsloze reactie plaatsen voordat iemand anders het deed.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:47 schreef Staal het volgende:
[..]
Boven de rivieren is bijna alles wel patat inderdaad.
Maar jij gaat hier niet baggeren..
Tof van je!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:52 schreef CoExist het volgende:
[..]
Nee nee, ik wilde gewoon ff een inhoudsloze reactie plaatsen voordat iemand anders het deed.
Als een soort van verkapte TVP
Ik moet toegeven dat ik we heb mee gelurkt in je topics en ik vind het knap dat je dit allemaal door zet.
Succes!
't Frietzakske zou het dan worden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:02 schreef Maanvis het volgende:
ik zou het plat maken.
dus 't frietzekskuh ofzo(of hoe je dat in Boz en omgeving ook uitspreekt!
Ik versta inmiddels mijn lieve overbuurvrouw zelfs. Die spreekt alleen dialect.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:11 schreef Maanvis het volgende:
kun je brabants wel verstaan?dus zorg dat je je klanten kunt verstaan.
oh, en zorg dat je de combinaties weet die in je dorp gebruikelijk zijn. dus weten wat frietje oorlog etc betekent.
hier zijn ze heel erg van de supertjes (dus frikandel en friet bij elkaar)
Sprak ze maar Fries, daar versta ik ook geen donder van, maar daarvan heb je nog een beetje het idee bij dat het op een taal lijkt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:26 schreef Staal het volgende:
[..]
Mijn partner verstaat er nog steeds geen donder van.
Ik zie Travolta al het volgende uitleggen: you know what they use on their fries? Gouda's Glorie. They drown their fries in that shit.quote:Het komt wel goed. Over Chinezen gesproken.
Ik heb vanmiddag even een frietje en frikandel gehaald bij de concurrent. Hij laat zijn friet gewoon zwemmen op 1:51 graden. Goudbruine friet maar taai en van binnen verdroogd. Geen zout en onwijs zoete frietsaus.
Ja, precies, een patatje oorlog betekent in Limburg iets anders dan in Brabant, en ook weer wat anders dan in Friesland. Dus wel handig om dat even duidelijk te krijgen inderdaad wat men verwacht!quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:11 schreef Maanvis het volgende:
kun je brabants wel verstaan?dus zorg dat je je klanten kunt verstaan.
oh, en zorg dat je de combinaties weet die in je dorp gebruikelijk zijn. dus weten wat frietje oorlog etc betekent.
hier zijn ze heel erg van de supertjes (dus frikandel en friet bij elkaar)
Niet het hele land gebruikt dezelfde termen daarvoor, dat zou inmiddels toch duidelijk mogen zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:57 schreef Chr1st1aan het volgende:
nu ben ik ook geen voorstander van de naam friet om dat überhaupt te gebruiken (Frietjes eet je bij de Mac, dunne aardappel, patat is de "normale" en Vlaamse variant ). Het klinkt gewoon Cheap.
Uhm, patat is toch aardappel in het Vlaams?quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:57 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ik vind het geen mooie naam " 't Frietzakje", nu ben ik ook geen voorstander van de naam friet om dat überhaupt te gebruiken (Frietjes eet je bij de Mac, dunne aardappel, patat is de "normale" en Vlaamse variant ). Het klinkt gewoon Cheap.
Hahaha nou hier is het dus precies andersom, patat =quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:57 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ik vind het geen mooie naam " 't Frietzakje", nu ben ik ook geen voorstander van de naam friet om dat überhaupt te gebruiken (Frietjes eet je bij de Mac, dunne aardappel, patat is de "normale" en Vlaamse variant ). Het klinkt gewoon Cheap.
Er moet toch wel een mooie ambachtelijke naam te verzinnen zijn voor kwaliteit frituur.
Ik zou ook geen "patat" als naam gebruiken, maar persoonlijk vind ik frietzakje klinken als een betuttelende mama i.p.v. een lekkere zak friet/patat. Dan zou ik nog eerder voor "De Frietzak" gaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet het hele land gebruikt dezelfde termen daarvoor, dat zou inmiddels toch duidelijk mogen zijn.
Het gaat mij niet om wat lekkerder is of niet, het gaat erom wat het is. Friet zijn dunne aardappelen en Patat zijn de normale of de dikke aardappelen. Als je friet verkoopt...dan verkoop je friet. Maar iedereen verkoopt patat maar noemt het friet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:07 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Hahaha nou hier is het dus precies andersom, patat =meuk en friet =
lekker...
Wat Vanyel ook al zegt dus eigenlijk!
Dat is wel zo jaquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:08 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Ik zou ook geen "patat" als naam gebruiken, maar persoonlijk vind ik frietzakje klinken als een betuttelende mama i.p.v. een lekkere zak friet/patat. Dan zou ik nog eerder voor "De Frietzak" gaan.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:08 schreef Chr1st1aan het volgende:
Friet zijn dunne aardappelen en Patat zijn de normale of de dikke aardappelen.
Brabant, geen randstad. Ik kan hier niet met patat aankomen want dan geef ik ze zak aardappelen. Ook niet met Vlaamse friet want ben niet Bels.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:57 schreef Chr1st1aan het volgende:
Er moet toch wel een mooie ambachtelijke naam te verzinnen zijn voor kwaliteit frituur.
Help gerust met het verzinnen van een betere naam.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:09 schreef Aphrodyte het volgende:
Oh daar gaan we weer met de zoveelste patat/friet discussie
Het frietzakje vind ik niet zo'n mooie naam omdat ik het op een of andere manier goedkoop vind klinken (kan niet goed plaatsen waarom) en je wil gaan voor ambachtelijk.
Meer dat het eigenlijk geen dikmaker is. Zo kun je het ook zien.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is wel zo jaEn nu impliceer je ook dat je maar een klein zakje krijgt voor je geld
En een vrouw draagt Libresse.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:31 schreef Peter het volgende:
Ambachtelijke finesse bij de Fritesse!
Laat je nie flesse, koop bij Fritesse!
Gezellig klessebesse met een frietje van Fritesse!
't bin de besse, doar by Fritesse
Of Frietesse
Dat belooft watquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:46 schreef Staal het volgende:
Bedankt voor jullie meedenken trouwens. Moet op mijn pannen letten. Kon weer opnieuw beginnen net.
True!quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat belooft wat
En de naam maakt toch niet zoveel uit volgens mij, het wordt toch 'de frituur op het plein' oid
Desnoods maak je er Stali's Frietkot van, als je er toch iets unieks van wil maken. Maar ik weet niet of dat wat isquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef Staal het volgende:
[..]
True!
En hoe werd het in de header genoemd in BN de Stem? Frietkot.
Dat wordt het dan: 't Frietkot. Ze noemen het hier zelf zo.
Hoef ik ook niet moeilijk te doen over Vlaamse friet. Men associeert frietkot hier met Vlaamse friet.
Of "De frietkot van Staal"quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Desnoods maak je er Stali's Frietkot van, als je er toch iets unieks van wil maken. Maar ik weet niet of dat wat is
quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:11 schreef Staal het volgende:
Friet van staal.
Eet zo lekker weg.
*grijns*
Het was dan ook niet serieus bedoeld.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:50 schreef Pandora73 het volgende:
Frietje burenruzie, als je net hebt gelezen dat sommige buren tegen jouw komst zijn... Lijkt mij niet heel verstandig! (maar goed, ik heb dan ook geen gevoel voor humor)
Nou op zich vond ik hem wel heel erg origineel (quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:16 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Het was dan ook niet serieus bedoeld.
Wat vind jij dat wel? Een libelle truttigheid zaakje met bloemetjes op tafel?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:08 schreef Ataraxy het volgende:
Ik vind frietkot niet echt iets voor een kwalitatief ambachtelijke frituur. Ik kom dan niet uit Brabant maar uit Limburg, maar ik zie dan een vieze vettige kar voor me.
Ik heb het over de naam, niet over de kar.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat vind jij dat wel? Een libelle truttigheid zaakje met bloemetjes op tafel?
Ah, dan begreep ik je verkeerdquote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:13 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Ik heb het over de naam, niet over de kar.
Ja toen ik het terug las na je reactie zag ik dat het wat onduidelijk was.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dan begreep ik je verkeerd
Dat gaat echt niet. Piles heeft gelijk, als het goed is noemen ze het toch wel het frietkot of karretje op het plein. En meer is het ook niet alleen wel prima kwaliteit. Dat laatste vind ik belangrijk. Niets aanbieden wat ik zelf niet wil eten. Ik ben geen kok, dus niks fancy of pretentieus, daar houden de mensen hier niet van. Gelijk hebben ze.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:31 schreef Ohrpolster. het volgende:
D'n Gulden Aardappel
Ambachtelijke Friture
Dat moeten we een beetje in ploegendienst gaan doen. Als er mensen staan trekt dat klanten aanquote:
Eerst maar eens de boel hier van de grond krijgen maar het lijkt mij best een leuk idee om t.z.t. een paar uur zonder winst te staan op een grote FOK!meet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat moeten we een beetje in ploegendienst gaan doen. Als er mensen staan trekt dat klanten aan
Bij 'het plein'quote:Op zaterdag 15 januari 2011 04:57 schreef nero7 het volgende:
Waar heb je friet gehaald?
"Bij de goude vlaamse"
of
"Bij Stali"
Er kan altijd wel wat mee. De snackbar "De peerdeschuur" kreeg vanzelf zijn eigen benamingen voor de frikadel of berehap, dat weet ik niet meer. Hoe zou jij eigenlijk je eigen frietkraam noemen, piet patat of friet verdriet?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem in ieder geval een naam die je niet leuk kan veranderen. Zo kende ik vroeger een snackbar die door iedereen de droge hap werd genoemd en is er een grieks restaurant in Duitsland wat ik altijd Papalamelos noem wat nu iedereen op dat dorp zegt. Leuke is dat de meeste geen idee hebben van de grap, maar denken dat de eigenaar zo heet.
Piet van Friet natuurlijkquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er kan altijd wel wat mee. De snackbar "De peerdeschuur" kreeg vanzelf zijn eigen benamingen voor de frikadel of berehap, dat weet ik niet meer. Hoe zou jij eigenlijk je eigen frietkraam noemen, piet patat of friet verdriet?
Of wat dacht je vanquote:Anyway, ik vind iets met goud wel passend, beide kanten op. Iets met Vlaams zou ook wel goed kunnen. Eventueel iets met Flandre, La Flamande, Flandrien, Frans heeft toch altijd een kwaliteitsassociatie bij eten. Frituur heeft voor mij ook iets romantisch en kwalitatiefs goeds, maar ik denk dat dat persoonlijk is en veel mensen vooral doet denken aan hun tefal frituurpan.
Le Moribond en ne me quitte pas komen dan misschien weer wat te wanhopig over, als het op het Brel geinspireerd moet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Of wat dacht je van
Les Flamandes, (de Vlamingen)
Frieten in het groen
Dikke Sjaan uit Montferland
t Vlakke Land
Ja, daarom juist.quote:
En in Gent zit het Waterhuis aan de Bierkantquote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, daarom juist.
Als ik mijn huis schilder hang ik een bordje Nad op, dan roept iedereen Nat is met een T
Stel ik hang een bordje nat op, dan zit iedereen met zijn vingers aan de lak.
Waarom dan Piet van Friet?
Dat blijft hangen omdat het niet klopt.
Er is een keten van bouwmarkten in Duitsland die reclame maakt met de leus
40% KORTING OP ALLES en dan een voice over " behalve hondevoer"
Een normale spot gaat aan je voorbij, blijft slacht hangen, hier vraagt iedereen zich af, waarom niet op hondevoer?
Dr Oetker/Utker is ook zo'n goeie. Ze wisselen nogal eens in NL met de uitspraak, en iedereen praat er wel eens over de uitspraak. Allemaal gratis exposure.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom dan Piet van Friet?
Dat blijft hangen omdat het niet klopt.
Er is een keten van bouwmarkten in Duitsland die reclame maakt met de leus
40% KORTING OP ALLES en dan een voice over " behalve hondevoer"
Een normale spot gaat aan je voorbij, blijft slacht hangen, hier vraagt iedereen zich af, waarom niet op hondevoer?
Maar je spreekt het Utker uitquote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dr Oetker/Utker is ook zo'n goeie. Ze wisselen nogal eens in NL met de uitspraak, en iedereen praat er wel eens over de uitspraak. Allemaal gratis exposure.
Ik weet het, ik refereer er meestal aan als Herr dr. Ötker. Maar de reclamejongens van de Nederlandse vestiging gaan die verwarring echt niet proberen definitief te voorkomen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar je spreekt het Utker uit
Grinnikquote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:24 schreef pwned het volgende:
Frietkot "Keivet"
Brabants en toepasselijk!
Niets mis met een goede huisgemaakte hamburger, maar kijk eens naar de hoeveelheid handelingen die je moet maken en de tijd die je kwijt bent om ze te maken. De marge die je er op maakt moet in verhouding staan hiertoe.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:00 schreef Staal het volgende:
Keivet. Ga mijn klanten even bewust maken zeg..
Ik heb nog geen nieuws te melden. Het is wachten of mijn vergunning er definitief doorheen komt. Ben er vandaag wel weer langsgereden en gelukkig geen spandoeken vol protest.
Heb wel een vraag. Meer CULgericht maar ik wil FOK! niet vervuilen.
Vanavond stond ik zelf hamburgers te maken en vroeg me af of dit eigenlijk ook niet iets voor de kraam is. Of word ik dan toch een rijdende snackbar? De gedachte is wel hetzelfde, hamburgers van een snackbar of McDonalds vind ik niet te eten. Kan ze erg goed maken.
Een Amerikaanse Diner, dat lijkt me ook wel leuk, met goede koffie, cherry pie, steak&eggs, burgers, maar goed, dat gaat in Nederland niet werken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:43 schreef tjoptjop het volgende:
Hamburgers vind ik minder snackbar achtig dan frikadellen/kroketten. Maar veel werk en relatief weinig afzet
http://aht.seriouseats.com/ hamburgerblog uit de VS, maar daar wordt de burger wat serieuzer genomen natuurlijk
Een goede burger in de buurt vind ik al voldoendequote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een Amerikaanse Diner, dat lijkt me ook wel leuk, met goede koffie, cherry pie, steak&eggs, burgers, maar goed, dat gaat in Nederland niet werken.
Leuk blog is dit. Zit er flink in te lurken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:43 schreef tjoptjop het volgende:
Hamburgers vind ik minder snackbar achtig dan frikadellen/kroketten. Maar veel werk en relatief weinig afzet
http://aht.seriouseats.com/ hamburgerblog uit de VS, maar daar wordt de burger wat serieuzer genomen natuurlijk
Roze ga je hier idd niet kwijtkrijgen. Maar een hamburger is (als het een goede is) gewoon kwaliteits rundvlees en wordt derhalve net als steaks gewoon zo gegeten ipv compleet doorbakkenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Leuk blog is dit. Zit er flink in te lurken.
Alleen dit ga ik gewoon nooit begrijpen: [ afbeelding ]
En dat is dan nog de lokker he en dan krijg je het volgende:
[ afbeelding ]
Die friet van de lokfoto zou ik werkelijk nooit iemand durven voorzetten. Die moet in de vuilnisbak. En waar is de gesmolten kaas op die burger gebleven? Die ligt op de tweede foto als een stuk spaanplaat tussen dat broodje.
Een roze burger ga je in Nederland sowieso nooit verkopen in een snackbar of kraam. Begrijpelijk.
De eerste keer dat ik het in Frankrijk at wilde ik het aanvankelijk teruggeven, want ik dacht dat het niet gaar was..
Nu snap ik waarom die ''hamburgers'' van de supermarkt zo verschrikkelijk zijn, die zijn al enorm voorgezout..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Roze ga je hier idd niet kwijtkrijgen. Maar een hamburger is (als het een goede is) gewoon kwaliteits rundvlees en wordt derhalve net als steaks gewoon zo gegeten ipv compleet doorbakkenVoor de rest zijn het veel reviews van hamburgerzaken, daar zitten ook slechte tussen dus
Wat ik wel leuk vind is die "Burger Lab" waarbij ze zelf dingen gaan maken/experimenteren. Zoals het gebruik van zout
Verschil tussen het achteraf zouten, en het zouten van het gehakt.
[ afbeelding ]
Een enkele keer haal ik wel eens die steak du boeuf burgertjes bij de Appie. Die zien er van binnen inderdaad ook zo vreemd uit na het bakken. Grijs, compact en goor. Precies het tweede plaatje. Zijn dan ook verzouten. Maar ja, je wilt ook wel eens makkelijk en snel. Het is in ieder geval een leuk blog. Bookmarked.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:42 schreef Fingon het volgende:
[..]
Nu snap ik waarom die ''hamburgers'' van de supermarkt zo verschrikkelijk zijn, die zijn al enorm voorgezout..
Meen je dit?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:51 schreef Peter het volgende:
lang houdbare hamburgers van unox of lupack zijn ook best lekker
Jah hoor, en beenhammetjes, goede tartaartjes, fijne worst, ribbetjes, kip, shoarma, frikandel, lihamboutje, lamsrack, varkenshaasje. Ik ben een vleesmens.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:54 schreef Staal het volgende:
[..]
Meen je dit?
Hou jij trouwens van zoiets als biefstuk?
Daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Jah hoor, en beenhammetjes, goede tartaartjes, fijne worst, ribbetjes, kip, shoarma, frikandel, lihamboutje, lamsrack, varkenshaasje. Ik ben een vleesmens.
Lupac hamburgers vind ik lekkerder dan de McD en BK meuk.. Tis niks culinair hoogstaands, maar smaakt me wel
Ja! Dat is waar ook! Dan kom je wel langs he?quote:
Ben niet dol op friet maar ja hoor , als je lekkere kaassoufles hebtquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:31 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja! Dat is waar ook! Dan kom je wel langs he?
Kaaskroketten.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:32 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ben niet dol op friet maar ja hoor , als je lekkere kaassoufles hebt
Jij moet ook naar het gemeentehuis?quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:35 schreef blessed19 het volgende:
Ja, fuck. Ik weet nu wel wat ik morgenochtend ga doen.
Je wordt bedankt, Staal!
Anders doe je elke weekdag een vaste speciale snack.quote:Op woensdag 19 januari 2011 01:16 schreef tjoptjop het volgende:
Ik las ook ergens dat je misschien garnalenkroket wilde serveren maar dat je een beetje huiverig was voor de afzet/houdbaarheid e.d.
Je kunt die evt ook 1 dag in de week aanbieden. Dan wordt het nl. echt iets speciaals. Wel die van Holtkamp dan nemen uiteraard
Als ik zie dat er hier voor een goede verse hamburger op een broodje 5 tot 10 euro wordt neergeteld, zou ik het zeker eens proberen als ik jou was.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:00 schreef Staal het volgende:
Ik heb nog geen nieuws te melden. Het is wachten of mijn vergunning er definitief doorheen komt. Ben er vandaag wel weer langsgereden en gelukkig geen spandoeken vol protest.
Heb wel een vraag. Meer CULgericht maar ik wil FOK! niet vervuilen.
Vanavond stond ik zelf hamburgers te maken en vroeg me af of dit eigenlijk ook niet iets voor de kraam is. Of word ik dan toch een rijdende snackbar? De gedachte is wel hetzelfde, hamburgers van een snackbar of McDonalds vind ik niet te eten. Kan ze erg goed maken.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:43 schreef tjoptjop het volgende:
Tot vorig jaar zei zelfs de reclame oetker.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar je spreekt het Utker uit
Andere steden zijn niet veel anders hoor. Nederland is gewoon geen Hamburger landquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Beat Burger, Rotterdam. Tijdelijk helaas. Daar betaal je 6 a 8 euro voor een burger (ook (lekkere!) vegetarische burgers), en ca. 12 voor een menu.
Tia Piri Piri, een kleine portugese taberne hier in Rotterdam, de kok daar staat ook zelf met zn gehaktmolen de juiste vetverhouding te zoeken voor zn burgers. Nog geen 7 euro voor een menu, met patat zoals het bedoeld is, lekkere mayo, en de burger op een ciabatta of ander goed (!) brood. Voor mij als consument erg goedkoop (te, misschien wel), maar het genereert meer omzet dan een frikandel met een patat en een frisdrank.
Dat ik in heel Rotterdam slechts twee adressen met goede burgers weet te noemen, geeft wel aan hoe zeldzaam ze zijn.
Dat is slim!quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als ik zie dat er hier voor een goede verse hamburger op een broodje 5 tot 10 euro wordt neergeteld, zou ik het zeker eens proberen als ik jou was.
Wbt. het later genoemde 'roze' argument: Als je weet dat je klanten schrikken van 'rood', dan doe je ipv zout een scheutje sojasaus er doordan proeft het wel rood, maar ziet het er bruin uit
Gewoon redelijk basic beginnen, zorgen dat je daarin echt goed bent. Uitbreiden kan altijd nog. Als je al gelijk te hard van stapel loopt heb je kans dat het allemaal net-niks is en je dus niet eens de kans krijgt een trouwe klantenbasis op te bouwen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:24 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is slim!
Maar ik durf in een kraam geen verse hamburgers te maken. Toch een beetje vanwege het gevaar net zoals zelfgemaakte sauzen. In een zaakje zou het anders zijn. Eerst maar gewoon goed inkopen.
Nog steeds geen nieuws uiteraard. Het is simpelweg wachten op de bezwaren. Intussen vermaken andere users zich wel door mij elders belachelijk te maken. Ik zie het nog steeds zitten in ieder geval..
Exact. Liever een paar dingen heel goed dan een heleboel half.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gewoon redelijk basic beginnen, zorgen dat je daarin echt goed bent. Uitbreiden kan altijd nog. Als je al gelijk te hard van stapel loopt heb je kans dat het allemaal net-niks is en je dus niet eens de kans krijgt een trouwe klantenbasis op te bouwen.
Heeft Krijgt je kraam een vriezer? Thuis maken en invriezen zou dan een optie zijn. Dat is voor burgers opzich vers genoeg...quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:24 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is slim!
Maar ik durf in een kraam geen verse hamburgers te maken. Toch een beetje vanwege het gevaar net zoals zelfgemaakte sauzen. In een zaakje zou het anders zijn. Eerst maar gewoon goed inkopen.
Nog steeds geen nieuws uiteraard. Het is simpelweg wachten op de bezwaren. Intussen vermaken andere users zich wel door mij elders belachelijk te maken. Ik zie het nog steeds zitten in ieder geval..
Nu je het over een vriezer hebt... IJs in de zomer?quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heeft Krijgt je kraam een vriezer? Thuis maken en invriezen zou dan een optie zijn. Dat is voor burgers opzich vers genoeg...
Verpakt ijs? Niets mis met een Raket. Heerlijk een waterijsje in de zomer. Liever dan een magnumquote:Op woensdag 26 januari 2011 22:27 schreef Staal het volgende:
Kraam krijgt koeling en maar een klein vriezertje. Zo heb ik het in mijn hoofd iig, Wil wel een extra vriezer in huis zetten.
Weet niet zeker of ik nu in herhaling val, maar ijs zou een leuke optie zijn maar niet als de chocolaterie met ambachtelijk ijs een terras gaat neerzetten. Nu zie je dat winkeltje amper. Maar begreep afgelopen week dat de terrasvergunning opgeheven is. Dan hoef ik dat gewoon niet te doen.
Die users zit van 9-5 op het gemeentehuis voor 2200 euro bruto hun dagen uit te zitten.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:24 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is slim!
Een beetje flauwe reactie.quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:59 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Die users zit van 9-5 op het gemeentehuis voor 2200 euro bruto hun dagen uit te zitten.
Laat ze maar lachen, ik vind het echt een heel stoer plan en ben stiekem best jaloers.
Joh, ik heb je topic niets eens gezienquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:06 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
Een beetje flauwe reactie.
Zoals jij zegt was ik ook stiekem jaloers en leek me zo'n kraam zeker wel wat..
Alleen.. ik ben niet zo goed met aardappel en bovendien staat er in ons winkel centrum al een frietkraam ( Piet Patat, dat dan weer wel..)
Vandaar een Koffie kraam.
idee: koffie - To - Go
Niks Staal belachelijk maken, maar haar eigenlijk laten zien waar haar idee toe geleid heeft bij mij. Ik zal de TT wel aan laten passen, zodat de associatie minder is.
Onverzadigde Vetzuren dan?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:00 schreef Staal het volgende:
175 is de nieuwe 180quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:20 schreef Sessy het volgende:
Fritesse? Frieten met finesse!
De Frituurpan?
De Frietkramer.
180 (graadteken) of 180 (graadteken) C.
Of, als je origineel wilt zijn: 453 (graadteken) Kelvin.
In de vergulde pieper.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:20 schreef Sessy het volgende:
Fritesse? Frieten met finesse!
De Frituurpan?
De Frietkramer.
180 (graadteken) of 180 (graadteken) C.
Dan wel goed doen en het (graadteken) weglaten aangezien graden Kelvin niet juist is.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:20 schreef Sessy het volgende:
Preciesquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan wel goed doen en het (graadteken) weglaten aangezien graden Kelvin niet juist is.
Idd, het een fucking frietkraamquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:10 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
wedden dat er heel veel mensen gaan vragen wie die Kelvin dan wel niet is
Een heel cool vriendjequote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:10 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
wedden dat er heel veel mensen gaan vragen wie die Kelvin dan wel niet is
Klinkt als een notariskantoorquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
De vergunning is natuurlijk wel een mooie naam
heb je dan ook een BE rijbewijs anders mag je niet veel achter je auto hangen hoorquote:Op maandag 7 februari 2011 21:28 schreef Staal het volgende:
Weet het zo even niet uit mijn hoofd, maar weet wel hoe groot en zwaar de kar mag zijn qua trekvermogen auto. Dat zit aardig snor. Wil geen grote kermiskar maar een karretje, slag groter dan een loempiakar en een beetje leuk aankleden.
Vet wordt dierlijk, en zou allicht eens kunnen zoeken naar bedrijven die het kunnen verwerken maar ik denk dat ik mag dokken.
Partner heeft BE. En wrs. kan de kar gewoon overnachten op de parkeerplaats.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:33 schreef densmee het volgende:
[..]
heb je dan ook een BE rijbewijs anders mag je niet veel achter je auto hangen hoor
Zeker wel met leuke aankleding. Staat geen prijs bij of lees ik er overheen?quote:Op maandag 7 februari 2011 21:35 schreef densmee het volgende:
http://rengocar.nl/marktwagens/snackaanhanger_hofmann.html
ik kan me hier heel goed een frietkraam in voorstellen
ja kijk dan zul je morgen rengo even moeten bellen voor een afspraak, dit is gewoon een standaardmodel wat hun verkopen. maar wat waarschijnlijk ook gewoon op electra te leveren isquote:Op maandag 7 februari 2011 21:42 schreef Staal het volgende:
[..]
Zeker wel met leuke aankleding. Staat geen prijs bij of lees ik er overheen?
Gewicht kan ook.
Maar gas, dat wil ik niet. Juist omdat ik een vaste standplaatsvergunning heb wil ik alles electrisch en stroom huren van de gemeente. Voor mijn gevoel vele malen veiliger en geen sodemieter met voorraden.
Ja, begrijp je wel maar dat ga dus echt niet doen. Nee, ik leen werkelijkwaar nog geen euro van iets of iemand. Bij een toekomstig pandje, eventueel okay. Maar niet voordat ik mezelf bewezen heb met een kraam en dat moet gewoon van eigen geld kunnen.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:35 schreef Peter het volgende:
Voordeel van een bedrijf is dat je garantie hebt, onderhoudsmogelijkheden en wellicht een afbetalingsregeling
BN de Stem heb ik ook op die manier gevonden na de tip van de winkelier. Zal morgenavond zoeken. Eerst maffen nu.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:52 schreef aloe_vera het volgende:
Tip: bij veel supermarkten kun je de huis aan huisbladen ophalen. En tegenwoordig hebben veel van die krabnten ook een site, of evt een site met alle nieuwsberichten uit de gemeente.
Dat gevoel heb ik niet alleen bij de aanschaf van de kar, maar bij de hele onderneming. Goed bezig, Staalquote:
Dat zijn gewoon sweet potato fries? Die zijn een stuk donkerder. Zo heb ik ze al vele malen gegeten en ze zijn veel lekkerder dan de patat hier in NL... Ze zien er wat aparter uit omdat ze vaak niet geschild zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Leuk blog is dit. Zit er flink in te lurken.
Alleen dit ga ik gewoon nooit begrijpen: [ afbeelding ]
Die friet van de lokfoto zou ik werkelijk nooit iemand durven voorzetten. Die moet in de vuilnisbak.
Vergunning is rond uiteraard. Geen klachten gehad en termijn is voorbij. Het wordt juni. Best vervelend. Geen afblazen uiteraard maar ik moet nog wat centjes bijverdienen om een fatsoenlijke kar te kunnen kopen. Daar heb ik me toch wel een beetje op verkeken. Ik wil niet lenen.quote:
IMHO moet je het "niet lenen" niet te principieel houden. Er bestaat ook zoiets als verkeerde zuinigheid.quote:Op zondag 20 februari 2011 02:31 schreef Staal het volgende:
Heb uiteraard ook naar leasekarren gekeken. Maar die prijzen zijn waanzinnig. Als je een half jaar draait heb je een fatsoenlijke nieuwe kar. Schandalig, echt waar.
Dan maar even een paar maanden doorwerken en dat opzij zetten.
Het lukt wel maar niet morgen. Helaas.
Juist omdat ik geen troep wil kopen moet ik nog even doorwerken in loondienst.quote:Op zondag 20 februari 2011 02:36 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
IMHO moet je het "niet lenen" niet te principieel houden. Er bestaat ook zoiets als verkeerde zuinigheid.
Niks mis mee om het zoveel mogelijk zelf te financieren, en zeer bewust te investeren. Maar ga geen troep kopen puur omdat het goedkoop is en je niet meer hebt.
Ik zou overigens wel zorgen dat je op z'n minst een rekening-courant bij de bank hebt voor evt onvoorziene zaken.
Wat natuurlijk perfect is.quote:Op zondag 20 februari 2011 02:48 schreef Staal het volgende:
[..]
Juist omdat ik geen troep wil kopen moet ik nog even doorwerken in loondienst.
Begrijp heel goed wat je zegt. Maar vergeet niet dat ik weliswaar een apart CV heb dankzij alle verhuizingen maar uiteindelijk toch een kantoorkruier ben. En het ondernemen niet in mijn bloed zit.quote:Op zondag 20 februari 2011 03:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat natuurlijk perfect is.
Enige wat ik wil zeggen is dat het in principe een goed besluit kan zijn om te lenen. Dat je zichtveld niet vertroebeld is door het "niet lenen" mantra.
Scheelt dat je niet zo veel qua omzet en uren (ongunstig voor de ondernemersvrijstellingen) dat je uiteindelijk slechter af bent? Is het dan geen optie om het met gesloten beurzen te lenen van familie? Een klein bedrag lenen moet je als investering zien, niet als iets dat je ten allen tijde moet voorkomen.quote:Op zondag 20 februari 2011 02:26 schreef Staal het volgende:
[..]
Vergunning is rond uiteraard. Geen klachten gehad en termijn is voorbij. Het wordt juni. Best vervelend. Geen afblazen uiteraard maar ik moet nog wat centjes bijverdienen om een fatsoenlijke kar te kunnen kopen. Daar heb ik me toch wel een beetje op verkeken. Ik wil niet lenen.
Wordt absoluut vervolgd.
Concurrentievervalsing. Dat vind ik aardig de boel omdraaien. Grmbl.quote:
Nee, dat klopt wel. Gekker vind ik dat er hierover vanuit de gemeente geen berichtgeving naar mij toe is. Geen bericht van hold your horses. Zal toch wel weer contact opnemen. Maar zo zie je, oktober aangevraagd, op de voormiddag voor kerst vergunning gekregen, daarna zes weken bezwaar. En die bezwaren zijn ingediend in die termijn en nu nog wachten op het besluit. We zitten nu al in maart.quote:
Had ik aardig gelijk he hoe lang het kan duren maar als je de vergunning toch krijgt heb je nu gratis reclame, zo moet je het zien. Maar het artikel heeft wel een punt. Waarom moeten andere kramen weg in andere steden en mag jij er wel komen? Vind een frietkraam nou niet echt een verrijking voor de stad, als je kijkt wat voor een toki's erop af komen maar dat is persoonlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:09 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, dat klopt wel. Gekker vind ik dat er hierover vanuit de gemeente geen berichtgeving naar mij toe is. Geen bericht van hold your horses. Zal toch wel weer contact opnemen. Maar zo zie je, oktober aangevraagd, op de voormiddag voor kerst vergunning gekregen, daarna zes weken bezwaar. En die bezwaren zijn ingediend in die termijn en nu nog wachten op het besluit. We zitten nu al in maart.
Ondanks het vertrouwen dat ik er in heb ben ik blij al die tijd nog geen ongebruikte kar in een stalling te hebben staan.
Begin je nu alweer over je stad en tokkies?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:23 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Had ik aardig gelijk he hoe lang het kan duren maar als je de vergunning toch krijgt heb je nu gratis reclame, zo moet je het zien. Maar het artikel heeft wel een punt. Waarom moeten andere kramen weg in andere steden en mag jij er wel komen? Vind een frietkraam nou niet echt een verrijking voor de stad, als je kijkt wat voor een toki's erop af komen maar dat is persoonlijk.
omdat de gemeente iedereen de kans moet geven om bezwaar te maken moeten de plannen openbaar gepubliceerd worden in bijvoorbeeld een huis aan huis gemeente blad.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:57 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe weten de inwoners dat jij met je vergunning bezig bent?
Oke wist ik niet, naja duimen dat het goed komt en een beetje snel.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:14 schreef The_Hives het volgende:
[..]
omdat de gemeente iedereen de kans moet geven om bezwaar te maken moeten de plannen openbaar gepubliceerd worden in bijvoorbeeld een huis aan huis gemeente blad.
Mwoa, daarmee kunnen ze als gemeente ook nog wel wat sturen hoor, het aantal lezers van zo'n blad is in de bouwvak bijvoorbeeld veel minder..quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:14 schreef The_Hives het volgende:
[..]
omdat de gemeente iedereen de kans moet geven om bezwaar te maken moeten de plannen openbaar gepubliceerd worden in bijvoorbeeld een huis aan huis gemeente blad.
En als er dan geen frietkot of restaurant meer is door al die klagers dan lopen ze te klagen dat er geen voorzieningen zijnquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:56 schreef Staal het volgende:
*****Update*****
Het is nog steeds niet beklonken. Krijg net de krantjes in de bus. Hier een scan van het artikeltje, hoop dat het leesbaar is.
[ afbeelding ]
Zeiken en afgunstig zijn zaken die me zeer storen in NL. Alles wordt neergesabeld, en als het een succes is zijn ze jaloers.quote:
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh Staal
Als je Frietkot open is ben jij de eerste Fokker die Piet IRL gaat zien.
Heel verstandig, beter je droom even uitstellen dan tot je nek in de schulden.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:28 schreef Staal het volgende:
Waarom huur ik niet even een pand?
Ik begrijp best dat je niet twee topics gaat doorlezen om een beetje te weten hoe ik erin sta.
Om kort te gaan ben ik van huis uit geen ondernemer. Ik ga me daarom ook werkelijk niet in de schulden steken. Eerst maar eens zien wat ik waard ben en daarna zien we wel verder.
Da's al over 2 maandenquote:Op zaterdag 2 april 2011 00:15 schreef Staal het volgende:
Waardeer jullie belangstelling en snap wel dat men niet een heel topic door gaat banjeren maar eerder dan juni wordt het zeker niet.
Ze verwachten in ieder geval dat het goed gaat lopen.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:35 schreef Maanvis het volgende:
Geluidsoverlast wegens het frietkot.. hmm..
Heb je dan geen fluisterstille frituur?
HEEEEEEEEE DOE MIJ EEN SUPERTJE SPECIAAL!!!!quote:Op woensdag 27 april 2011 16:36 schreef Staal het volgende:
[..]
Ze verwachten in ieder geval dat het goed gaat lopen.
Let wel, de weerstand is tegen de gemeente, niet tegen jou persoonlijk. Het bezwaarschrift is tegen de verleende vergunning, niet tegen mevrouw Staal.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:32 schreef Staal het volgende:
Medio mei moet ik 's avonds op een hoorzitting verschijnen. Van te voren maar even goed alles op papier zetten want ik moet zeggen dat ik wat zenuwachtig word om voor een zaal vol weerstand te spreken.
Check higherlevel.nl eens, allemaal ondernemers, misschien kunnen zij je hiermee helpen.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:28 schreef Staal het volgende:
Bedankt voor jullie hart onder de riem reacties.
En JumpingJacky, je hebt natuurlijk gewoon gelijk. Ik moet dit echt nooit persoonlijk zien maar ik ben natuurlijk wel degene die dit graag wil en zie best wel tegen die hoorzitting op en moet wel doorkauwen nu.
Ken helaas niet iemand die eerder met dit bijltje gehakt heeft maar kan zelf het meeste wel weerleggen als ik alle tegenargumentatie maar goed en ook geruststellend op papier zet. Maar ik ben nu eenmaal geen Obama..
Overigens, tips zijn dan ook van harte welkom.
Vigerend betekent volgens mij gewoon "wat nu geldig is".quote:Op woensdag 27 april 2011 21:53 schreef sigme het volgende:
Het vigerende bestemmingsplan? Wat een rare etikettering.
Geen tips hier, behalve gewoon vertellen wat je plannen zijn en hoe je dat voor je ziet.
Ik hoop dat je je vergunning houdt en de buurt weet te overtuigen van je goede bedoelingen! Succes
Ik denk dat je met beeldvorming te maken hebt, een hele generatie mensen op wie de film 'spetters' een onuitwisbare indruk heeft gemaakt. Het plaatje in hun hoofd is dat van een smoezelige tent die als hangplek is uitgezocht voor jongeren die willen schreeuwen en vechten in een zee van plastic bakjes en lege bierblikken.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:28 schreef Staal het volgende:
Bedankt voor jullie hart onder de riem reacties.
En JumpingJacky, je hebt natuurlijk gewoon gelijk. Ik moet dit echt nooit persoonlijk zien maar ik ben natuurlijk wel degene die dit graag wil en zie best wel tegen die hoorzitting op en moet wel doorkauwen nu.
Ken helaas niet iemand die eerder met dit bijltje gehakt heeft maar kan zelf het meeste wel weerleggen als ik alle tegenargumentatie maar goed en ook geruststellend op papier zet. Maar ik ben nu eenmaal geen Obama..
Overigens, tips zijn dan ook van harte welkom.
Probeer je in te leven in hun en zet op een rijtje waarom zij tegen jouw plan zouden kunnen zijn (al staat dat ook wel in hun brief), en ga daar op in. Niet zo debat-achtig van "ik heb gelijk", maar toon begrip en leg uit dat het wel meevalt allemaal; al ga ik er vanuit dat je dat zonder deze tips ook wel lukt.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:32 schreef Staal het volgende:
Medio mei moet ik 's avonds op een hoorzitting verschijnen. Van te voren maar even goed alles op papier zetten want ik moet zeggen dat ik wat zenuwachtig word om voor een zaal vol weerstand te spreken.
mooi ik ben benieuwd klinkt in elk geval positiefquote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:45 schreef Ryan3 het volgende:
Was interessant, ze maakt snel een verslag....
Morgen pas (oh vandaag danquote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:34 schreef Staal het volgende:
Er is uiteraard nog niets bekend.
Ik zal morgen even twee postjes maken. Eentje concreet met scan en de tweede met de belevenis.
Heb wel wat aan de tips gehad trouwens. Bedankt!
Ik zit nu een supertje satésaus te etenquote:
noujnaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 8 juni 2011 12:55 schreef Staal het volgende:
Klein tipje van de sluier, een frietkraampje zou er voor zorgen dat het hier één grote drugsbende wordt..
Het was op de hoorzitting inderdaad voornamelijk vrees en ook angst voor verandering.
Wordt vervolgd.
Vrees begrijp ik echt wel maar dat een ondernemer er gewoon keihard zat liegen daar maakte ik me van binnen echt boos over.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
noujnaaaaaaaaaaaaaaaaaa
wat een stomme argumenten zeg, bah
ja, begrijpelijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:00 schreef Staal het volgende:
[..]
Vrees begrijp ik echt wel maar dat een ondernemer er gewoon keihard zat liegen daar maakte ik me van binnen echt boos over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |