En een vrouw draagt Libresse.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:31 schreef Peter het volgende:
Ambachtelijke finesse bij de Fritesse!
Laat je nie flesse, koop bij Fritesse!
Gezellig klessebesse met een frietje van Fritesse!
't bin de besse, doar by Fritesse
Of Frietesse
Dat belooft watquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:46 schreef Staal het volgende:
Bedankt voor jullie meedenken trouwens. Moet op mijn pannen letten. Kon weer opnieuw beginnen net.
True!quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat belooft wat
En de naam maakt toch niet zoveel uit volgens mij, het wordt toch 'de frituur op het plein' oid
Desnoods maak je er Stali's Frietkot van, als je er toch iets unieks van wil maken. Maar ik weet niet of dat wat isquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef Staal het volgende:
[..]
True!
En hoe werd het in de header genoemd in BN de Stem? Frietkot.
Dat wordt het dan: 't Frietkot. Ze noemen het hier zelf zo.
Hoef ik ook niet moeilijk te doen over Vlaamse friet. Men associeert frietkot hier met Vlaamse friet.
Of "De frietkot van Staal"quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Desnoods maak je er Stali's Frietkot van, als je er toch iets unieks van wil maken. Maar ik weet niet of dat wat is
quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:11 schreef Staal het volgende:
Friet van staal.
Eet zo lekker weg.
*grijns*
Het was dan ook niet serieus bedoeld.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:50 schreef Pandora73 het volgende:
Frietje burenruzie, als je net hebt gelezen dat sommige buren tegen jouw komst zijn... Lijkt mij niet heel verstandig! (maar goed, ik heb dan ook geen gevoel voor humor)
Nou op zich vond ik hem wel heel erg origineel (quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:16 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Het was dan ook niet serieus bedoeld.
Wat vind jij dat wel? Een libelle truttigheid zaakje met bloemetjes op tafel?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:08 schreef Ataraxy het volgende:
Ik vind frietkot niet echt iets voor een kwalitatief ambachtelijke frituur. Ik kom dan niet uit Brabant maar uit Limburg, maar ik zie dan een vieze vettige kar voor me.
Ik heb het over de naam, niet over de kar.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat vind jij dat wel? Een libelle truttigheid zaakje met bloemetjes op tafel?
Ah, dan begreep ik je verkeerdquote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:13 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Ik heb het over de naam, niet over de kar.
Ja toen ik het terug las na je reactie zag ik dat het wat onduidelijk was.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dan begreep ik je verkeerd
Dat gaat echt niet. Piles heeft gelijk, als het goed is noemen ze het toch wel het frietkot of karretje op het plein. En meer is het ook niet alleen wel prima kwaliteit. Dat laatste vind ik belangrijk. Niets aanbieden wat ik zelf niet wil eten. Ik ben geen kok, dus niks fancy of pretentieus, daar houden de mensen hier niet van. Gelijk hebben ze.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:31 schreef Ohrpolster. het volgende:
D'n Gulden Aardappel
Ambachtelijke Friture
Dat moeten we een beetje in ploegendienst gaan doen. Als er mensen staan trekt dat klanten aanquote:
Eerst maar eens de boel hier van de grond krijgen maar het lijkt mij best een leuk idee om t.z.t. een paar uur zonder winst te staan op een grote FOK!meet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat moeten we een beetje in ploegendienst gaan doen. Als er mensen staan trekt dat klanten aan
Bij 'het plein'quote:Op zaterdag 15 januari 2011 04:57 schreef nero7 het volgende:
Waar heb je friet gehaald?
"Bij de goude vlaamse"
of
"Bij Stali"
Er kan altijd wel wat mee. De snackbar "De peerdeschuur" kreeg vanzelf zijn eigen benamingen voor de frikadel of berehap, dat weet ik niet meer. Hoe zou jij eigenlijk je eigen frietkraam noemen, piet patat of friet verdriet?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem in ieder geval een naam die je niet leuk kan veranderen. Zo kende ik vroeger een snackbar die door iedereen de droge hap werd genoemd en is er een grieks restaurant in Duitsland wat ik altijd Papalamelos noem wat nu iedereen op dat dorp zegt. Leuke is dat de meeste geen idee hebben van de grap, maar denken dat de eigenaar zo heet.
Piet van Friet natuurlijkquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er kan altijd wel wat mee. De snackbar "De peerdeschuur" kreeg vanzelf zijn eigen benamingen voor de frikadel of berehap, dat weet ik niet meer. Hoe zou jij eigenlijk je eigen frietkraam noemen, piet patat of friet verdriet?
Of wat dacht je vanquote:Anyway, ik vind iets met goud wel passend, beide kanten op. Iets met Vlaams zou ook wel goed kunnen. Eventueel iets met Flandre, La Flamande, Flandrien, Frans heeft toch altijd een kwaliteitsassociatie bij eten. Frituur heeft voor mij ook iets romantisch en kwalitatiefs goeds, maar ik denk dat dat persoonlijk is en veel mensen vooral doet denken aan hun tefal frituurpan.
Le Moribond en ne me quitte pas komen dan misschien weer wat te wanhopig over, als het op het Brel geinspireerd moet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Of wat dacht je van
Les Flamandes, (de Vlamingen)
Frieten in het groen
Dikke Sjaan uit Montferland
t Vlakke Land
Ja, daarom juist.quote:
En in Gent zit het Waterhuis aan de Bierkantquote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, daarom juist.
Als ik mijn huis schilder hang ik een bordje Nad op, dan roept iedereen Nat is met een T
Stel ik hang een bordje nat op, dan zit iedereen met zijn vingers aan de lak.
Waarom dan Piet van Friet?
Dat blijft hangen omdat het niet klopt.
Er is een keten van bouwmarkten in Duitsland die reclame maakt met de leus
40% KORTING OP ALLES en dan een voice over " behalve hondevoer"
Een normale spot gaat aan je voorbij, blijft slacht hangen, hier vraagt iedereen zich af, waarom niet op hondevoer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |