Dr Oetker/Utker is ook zo'n goeie. Ze wisselen nogal eens in NL met de uitspraak, en iedereen praat er wel eens over de uitspraak. Allemaal gratis exposure.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom dan Piet van Friet?
Dat blijft hangen omdat het niet klopt.
Er is een keten van bouwmarkten in Duitsland die reclame maakt met de leus
40% KORTING OP ALLES en dan een voice over " behalve hondevoer"
Een normale spot gaat aan je voorbij, blijft slacht hangen, hier vraagt iedereen zich af, waarom niet op hondevoer?
Maar je spreekt het Utker uitquote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dr Oetker/Utker is ook zo'n goeie. Ze wisselen nogal eens in NL met de uitspraak, en iedereen praat er wel eens over de uitspraak. Allemaal gratis exposure.
Ik weet het, ik refereer er meestal aan als Herr dr. Ötker. Maar de reclamejongens van de Nederlandse vestiging gaan die verwarring echt niet proberen definitief te voorkomen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar je spreekt het Utker uit
Grinnikquote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:24 schreef pwned het volgende:
Frietkot "Keivet"
Brabants en toepasselijk!
Niets mis met een goede huisgemaakte hamburger, maar kijk eens naar de hoeveelheid handelingen die je moet maken en de tijd die je kwijt bent om ze te maken. De marge die je er op maakt moet in verhouding staan hiertoe.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:00 schreef Staal het volgende:
Keivet. Ga mijn klanten even bewust maken zeg..
Ik heb nog geen nieuws te melden. Het is wachten of mijn vergunning er definitief doorheen komt. Ben er vandaag wel weer langsgereden en gelukkig geen spandoeken vol protest.
Heb wel een vraag. Meer CULgericht maar ik wil FOK! niet vervuilen.
Vanavond stond ik zelf hamburgers te maken en vroeg me af of dit eigenlijk ook niet iets voor de kraam is. Of word ik dan toch een rijdende snackbar? De gedachte is wel hetzelfde, hamburgers van een snackbar of McDonalds vind ik niet te eten. Kan ze erg goed maken.
Een Amerikaanse Diner, dat lijkt me ook wel leuk, met goede koffie, cherry pie, steak&eggs, burgers, maar goed, dat gaat in Nederland niet werken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:43 schreef tjoptjop het volgende:
Hamburgers vind ik minder snackbar achtig dan frikadellen/kroketten. Maar veel werk en relatief weinig afzet
http://aht.seriouseats.com/ hamburgerblog uit de VS, maar daar wordt de burger wat serieuzer genomen natuurlijk
Een goede burger in de buurt vind ik al voldoendequote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een Amerikaanse Diner, dat lijkt me ook wel leuk, met goede koffie, cherry pie, steak&eggs, burgers, maar goed, dat gaat in Nederland niet werken.
Leuk blog is dit. Zit er flink in te lurken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:43 schreef tjoptjop het volgende:
Hamburgers vind ik minder snackbar achtig dan frikadellen/kroketten. Maar veel werk en relatief weinig afzet
http://aht.seriouseats.com/ hamburgerblog uit de VS, maar daar wordt de burger wat serieuzer genomen natuurlijk
Roze ga je hier idd niet kwijtkrijgen. Maar een hamburger is (als het een goede is) gewoon kwaliteits rundvlees en wordt derhalve net als steaks gewoon zo gegeten ipv compleet doorbakkenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Leuk blog is dit. Zit er flink in te lurken.
Alleen dit ga ik gewoon nooit begrijpen: [ afbeelding ]
En dat is dan nog de lokker he en dan krijg je het volgende:
[ afbeelding ]
Die friet van de lokfoto zou ik werkelijk nooit iemand durven voorzetten. Die moet in de vuilnisbak. En waar is de gesmolten kaas op die burger gebleven? Die ligt op de tweede foto als een stuk spaanplaat tussen dat broodje.
Een roze burger ga je in Nederland sowieso nooit verkopen in een snackbar of kraam. Begrijpelijk.
De eerste keer dat ik het in Frankrijk at wilde ik het aanvankelijk teruggeven, want ik dacht dat het niet gaar was..
Nu snap ik waarom die ''hamburgers'' van de supermarkt zo verschrikkelijk zijn, die zijn al enorm voorgezout..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:58 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Roze ga je hier idd niet kwijtkrijgen. Maar een hamburger is (als het een goede is) gewoon kwaliteits rundvlees en wordt derhalve net als steaks gewoon zo gegeten ipv compleet doorbakkenVoor de rest zijn het veel reviews van hamburgerzaken, daar zitten ook slechte tussen dus
Wat ik wel leuk vind is die "Burger Lab" waarbij ze zelf dingen gaan maken/experimenteren. Zoals het gebruik van zout
Verschil tussen het achteraf zouten, en het zouten van het gehakt.
[ afbeelding ]
Een enkele keer haal ik wel eens die steak du boeuf burgertjes bij de Appie. Die zien er van binnen inderdaad ook zo vreemd uit na het bakken. Grijs, compact en goor. Precies het tweede plaatje. Zijn dan ook verzouten. Maar ja, je wilt ook wel eens makkelijk en snel. Het is in ieder geval een leuk blog. Bookmarked.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:42 schreef Fingon het volgende:
[..]
Nu snap ik waarom die ''hamburgers'' van de supermarkt zo verschrikkelijk zijn, die zijn al enorm voorgezout..
Meen je dit?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:51 schreef Peter het volgende:
lang houdbare hamburgers van unox of lupack zijn ook best lekker
Jah hoor, en beenhammetjes, goede tartaartjes, fijne worst, ribbetjes, kip, shoarma, frikandel, lihamboutje, lamsrack, varkenshaasje. Ik ben een vleesmens.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:54 schreef Staal het volgende:
[..]
Meen je dit?
Hou jij trouwens van zoiets als biefstuk?
Daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Jah hoor, en beenhammetjes, goede tartaartjes, fijne worst, ribbetjes, kip, shoarma, frikandel, lihamboutje, lamsrack, varkenshaasje. Ik ben een vleesmens.
Lupac hamburgers vind ik lekkerder dan de McD en BK meuk.. Tis niks culinair hoogstaands, maar smaakt me wel
Ja! Dat is waar ook! Dan kom je wel langs he?quote:
Ben niet dol op friet maar ja hoor , als je lekkere kaassoufles hebtquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:31 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja! Dat is waar ook! Dan kom je wel langs he?
Kaaskroketten.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:32 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ben niet dol op friet maar ja hoor , als je lekkere kaassoufles hebt
Jij moet ook naar het gemeentehuis?quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:35 schreef blessed19 het volgende:
Ja, fuck. Ik weet nu wel wat ik morgenochtend ga doen.
Je wordt bedankt, Staal!
Anders doe je elke weekdag een vaste speciale snack.quote:Op woensdag 19 januari 2011 01:16 schreef tjoptjop het volgende:
Ik las ook ergens dat je misschien garnalenkroket wilde serveren maar dat je een beetje huiverig was voor de afzet/houdbaarheid e.d.
Je kunt die evt ook 1 dag in de week aanbieden. Dan wordt het nl. echt iets speciaals. Wel die van Holtkamp dan nemen uiteraard
Als ik zie dat er hier voor een goede verse hamburger op een broodje 5 tot 10 euro wordt neergeteld, zou ik het zeker eens proberen als ik jou was.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:00 schreef Staal het volgende:
Ik heb nog geen nieuws te melden. Het is wachten of mijn vergunning er definitief doorheen komt. Ben er vandaag wel weer langsgereden en gelukkig geen spandoeken vol protest.
Heb wel een vraag. Meer CULgericht maar ik wil FOK! niet vervuilen.
Vanavond stond ik zelf hamburgers te maken en vroeg me af of dit eigenlijk ook niet iets voor de kraam is. Of word ik dan toch een rijdende snackbar? De gedachte is wel hetzelfde, hamburgers van een snackbar of McDonalds vind ik niet te eten. Kan ze erg goed maken.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:43 schreef tjoptjop het volgende:
Tot vorig jaar zei zelfs de reclame oetker.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar je spreekt het Utker uit
Andere steden zijn niet veel anders hoor. Nederland is gewoon geen Hamburger landquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Beat Burger, Rotterdam. Tijdelijk helaas. Daar betaal je 6 a 8 euro voor een burger (ook (lekkere!) vegetarische burgers), en ca. 12 voor een menu.
Tia Piri Piri, een kleine portugese taberne hier in Rotterdam, de kok daar staat ook zelf met zn gehaktmolen de juiste vetverhouding te zoeken voor zn burgers. Nog geen 7 euro voor een menu, met patat zoals het bedoeld is, lekkere mayo, en de burger op een ciabatta of ander goed (!) brood. Voor mij als consument erg goedkoop (te, misschien wel), maar het genereert meer omzet dan een frikandel met een patat en een frisdrank.
Dat ik in heel Rotterdam slechts twee adressen met goede burgers weet te noemen, geeft wel aan hoe zeldzaam ze zijn.
Dat is slim!quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als ik zie dat er hier voor een goede verse hamburger op een broodje 5 tot 10 euro wordt neergeteld, zou ik het zeker eens proberen als ik jou was.
Wbt. het later genoemde 'roze' argument: Als je weet dat je klanten schrikken van 'rood', dan doe je ipv zout een scheutje sojasaus er doordan proeft het wel rood, maar ziet het er bruin uit
Gewoon redelijk basic beginnen, zorgen dat je daarin echt goed bent. Uitbreiden kan altijd nog. Als je al gelijk te hard van stapel loopt heb je kans dat het allemaal net-niks is en je dus niet eens de kans krijgt een trouwe klantenbasis op te bouwen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:24 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is slim!
Maar ik durf in een kraam geen verse hamburgers te maken. Toch een beetje vanwege het gevaar net zoals zelfgemaakte sauzen. In een zaakje zou het anders zijn. Eerst maar gewoon goed inkopen.
Nog steeds geen nieuws uiteraard. Het is simpelweg wachten op de bezwaren. Intussen vermaken andere users zich wel door mij elders belachelijk te maken. Ik zie het nog steeds zitten in ieder geval..
Exact. Liever een paar dingen heel goed dan een heleboel half.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Gewoon redelijk basic beginnen, zorgen dat je daarin echt goed bent. Uitbreiden kan altijd nog. Als je al gelijk te hard van stapel loopt heb je kans dat het allemaal net-niks is en je dus niet eens de kans krijgt een trouwe klantenbasis op te bouwen.
Heeft Krijgt je kraam een vriezer? Thuis maken en invriezen zou dan een optie zijn. Dat is voor burgers opzich vers genoeg...quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:24 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is slim!
Maar ik durf in een kraam geen verse hamburgers te maken. Toch een beetje vanwege het gevaar net zoals zelfgemaakte sauzen. In een zaakje zou het anders zijn. Eerst maar gewoon goed inkopen.
Nog steeds geen nieuws uiteraard. Het is simpelweg wachten op de bezwaren. Intussen vermaken andere users zich wel door mij elders belachelijk te maken. Ik zie het nog steeds zitten in ieder geval..
Nu je het over een vriezer hebt... IJs in de zomer?quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heeft Krijgt je kraam een vriezer? Thuis maken en invriezen zou dan een optie zijn. Dat is voor burgers opzich vers genoeg...
Verpakt ijs? Niets mis met een Raket. Heerlijk een waterijsje in de zomer. Liever dan een magnumquote:Op woensdag 26 januari 2011 22:27 schreef Staal het volgende:
Kraam krijgt koeling en maar een klein vriezertje. Zo heb ik het in mijn hoofd iig, Wil wel een extra vriezer in huis zetten.
Weet niet zeker of ik nu in herhaling val, maar ijs zou een leuke optie zijn maar niet als de chocolaterie met ambachtelijk ijs een terras gaat neerzetten. Nu zie je dat winkeltje amper. Maar begreep afgelopen week dat de terrasvergunning opgeheven is. Dan hoef ik dat gewoon niet te doen.
Die users zit van 9-5 op het gemeentehuis voor 2200 euro bruto hun dagen uit te zitten.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:24 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is slim!
Een beetje flauwe reactie.quote:Op woensdag 26 januari 2011 22:59 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Die users zit van 9-5 op het gemeentehuis voor 2200 euro bruto hun dagen uit te zitten.
Laat ze maar lachen, ik vind het echt een heel stoer plan en ben stiekem best jaloers.
Joh, ik heb je topic niets eens gezienquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:06 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
Een beetje flauwe reactie.
Zoals jij zegt was ik ook stiekem jaloers en leek me zo'n kraam zeker wel wat..
Alleen.. ik ben niet zo goed met aardappel en bovendien staat er in ons winkel centrum al een frietkraam ( Piet Patat, dat dan weer wel..)
Vandaar een Koffie kraam.
idee: koffie - To - Go
Niks Staal belachelijk maken, maar haar eigenlijk laten zien waar haar idee toe geleid heeft bij mij. Ik zal de TT wel aan laten passen, zodat de associatie minder is.
Onverzadigde Vetzuren dan?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:00 schreef Staal het volgende:
175 is de nieuwe 180quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:20 schreef Sessy het volgende:
Fritesse? Frieten met finesse!
De Frituurpan?
De Frietkramer.
180 (graadteken) of 180 (graadteken) C.
Of, als je origineel wilt zijn: 453 (graadteken) Kelvin.
In de vergulde pieper.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:20 schreef Sessy het volgende:
Fritesse? Frieten met finesse!
De Frituurpan?
De Frietkramer.
180 (graadteken) of 180 (graadteken) C.
Dan wel goed doen en het (graadteken) weglaten aangezien graden Kelvin niet juist is.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:20 schreef Sessy het volgende:
Preciesquote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan wel goed doen en het (graadteken) weglaten aangezien graden Kelvin niet juist is.
Idd, het een fucking frietkraamquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:10 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
wedden dat er heel veel mensen gaan vragen wie die Kelvin dan wel niet is
Een heel cool vriendjequote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:10 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
wedden dat er heel veel mensen gaan vragen wie die Kelvin dan wel niet is
Klinkt als een notariskantoorquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
De vergunning is natuurlijk wel een mooie naam
heb je dan ook een BE rijbewijs anders mag je niet veel achter je auto hangen hoorquote:Op maandag 7 februari 2011 21:28 schreef Staal het volgende:
Weet het zo even niet uit mijn hoofd, maar weet wel hoe groot en zwaar de kar mag zijn qua trekvermogen auto. Dat zit aardig snor. Wil geen grote kermiskar maar een karretje, slag groter dan een loempiakar en een beetje leuk aankleden.
Vet wordt dierlijk, en zou allicht eens kunnen zoeken naar bedrijven die het kunnen verwerken maar ik denk dat ik mag dokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |