abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91368908
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:

Waarom dan Piet van Friet?
Dat blijft hangen omdat het niet klopt.
Er is een keten van bouwmarkten in Duitsland die reclame maakt met de leus
40% KORTING OP ALLES en dan een voice over " behalve hondevoer"
Een normale spot gaat aan je voorbij, blijft slacht hangen, hier vraagt iedereen zich af, waarom niet op hondevoer?
Dr Oetker/Utker is ook zo'n goeie. Ze wisselen nogal eens in NL met de uitspraak, en iedereen praat er wel eens over de uitspraak. Allemaal gratis exposure.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:49:01 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_91369482
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dr Oetker/Utker is ook zo'n goeie. Ze wisselen nogal eens in NL met de uitspraak, en iedereen praat er wel eens over de uitspraak. Allemaal gratis exposure.
Maar je spreekt het Utker uit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_91369762
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik weet het, ik refereer er meestal aan als Herr dr. Ötker. Maar de reclamejongens van de Nederlandse vestiging gaan die verwarring echt niet proberen definitief te voorkomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_91373453
Nu ik er over nadenk is het hier ook zo. We gaan naar 'die op de hoek' of 'die met die vieze vent'. De naam van de tweede snackbar weet ik niet eens.
pi_91373897
wij gaan hier ook naar den chinees, maar een jaar geleden wou ik van te voren telefonisch bestellen geen idee hoe die heette dus lastig opzoeken
en hier is de friettent truus plek of molengesticht
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_91471231
- het karretje
- 't pleintje
- de snoeperd
- belgique
- de vier sterren
- croquant

:)
  maandag 17 januari 2011 @ 17:20:57 #107
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_91471370
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 18:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Alsie staat kom ik friet halen.
Me too ben inmiddels zo mega benieuwd ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_91471403
een FOK!meet met patatters van staal O+ O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_91473461
Chique de friet
dag
pi_91524206
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:24 schreef pwned het volgende:
Frietkot "Keivet" :)

Brabants en toepasselijk!
Grinnik :D
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:00:16 #111
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91527488
Keivet. Ga mijn klanten even bewust maken zeg. ;).

Ik heb nog geen nieuws te melden. Het is wachten of mijn vergunning er definitief doorheen komt. Ben er vandaag wel weer langsgereden en gelukkig geen spandoeken vol protest.

Heb wel een vraag. Meer CULgericht maar ik wil FOK! niet vervuilen.
Vanavond stond ik zelf hamburgers te maken en vroeg me af of dit eigenlijk ook niet iets voor de kraam is. Of word ik dan toch een rijdende snackbar? De gedachte is wel hetzelfde, hamburgers van een snackbar of McDonalds vind ik niet te eten. Kan ze erg goed maken.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:05:10 #112
45206 Pietverdriet
pi_91527764
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:00 schreef Staal het volgende:

Ik heb nog geen nieuws te melden. Het is wachten of mijn vergunning er definitief doorheen komt. Ben er vandaag wel weer langsgereden en gelukkig geen spandoeken vol protest.

Vanavond stond ik zelf hamburgers te maken en vroeg me af of dit eigenlijk ook niet iets voor de kraam is. Of word ik dan toch een rijdende snackbar? De gedachte is wel hetzelfde, hamburgers van een snackbar of McDonalds vind ik niet te eten. Kan ze erg goed maken.
Niets mis met een goede huisgemaakte hamburger, maar kijk eens naar de hoeveelheid handelingen die je moet maken en de tijd die je kwijt bent om ze te maken. De marge die je er op maakt moet in verhouding staan hiertoe.
Verder is rauw gehakt een zeer bederfelijk product omdat bacterien aan de oppervlakte leven en de oppervlakte van gehakt zeer groot is.
pi_91527902
Goed brood, verse groenten, goed vlees, bakplaat, sauzen, koelruimte, werkplanken/banken
Hoe groot wordt je kraam? :+
dag
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:19:42 #114
42366 Staal
pi_91528700
Dat is een goed punt, De gehaktballen wil ik in de avond of vroege ochtend maken.
Brood ga ik sowieso gewoon iedere morgen halen bij de bakker. Koelruimte is ook geen probleem.
Werkbank moet je gewoon netjes houden. Maar het wordt al sukkelen met water ookal is het dichtbij huis.

Verse hamburgers ligt toch wel anders inderdaad. Grmbl. Zonde dat het kraam is.

Bedankt voor jullie meedenken.
Un certain jeune homme
pi_91530110
Hamburgers vind ik minder snackbar achtig dan frikadellen/kroketten. Maar veel werk en relatief weinig afzet

http://aht.seriouseats.com/ hamburgerblog uit de VS, maar daar wordt de burger wat serieuzer genomen natuurlijk ;)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:46:57 #116
45206 Pietverdriet
pi_91530312
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:43 schreef tjoptjop het volgende:
Hamburgers vind ik minder snackbar achtig dan frikadellen/kroketten. Maar veel werk en relatief weinig afzet

http://aht.seriouseats.com/ hamburgerblog uit de VS, maar daar wordt de burger wat serieuzer genomen natuurlijk ;)
Een Amerikaanse Diner, dat lijkt me ook wel leuk, met goede koffie, cherry pie, steak&eggs, burgers, maar goed, dat gaat in Nederland niet werken.
pi_91530572
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een Amerikaanse Diner, dat lijkt me ook wel leuk, met goede koffie, cherry pie, steak&eggs, burgers, maar goed, dat gaat in Nederland niet werken.
Een goede burger in de buurt vind ik al voldoende :P

Dichstbijzijnde hier is Burgermeester en Hard Rock Cafe in Amsterdam. Voor de rest alleen maar die diepvries burgers op zachte bolletjes ;(
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:49:00 #118
42366 Staal
pi_91533718
quote:

Leuk blog is dit. Zit er flink in te lurken.

Alleen dit ga ik gewoon nooit begrijpen:

En dat is dan nog de lokker he en dan krijg je het volgende:

Die friet van de lokfoto zou ik werkelijk nooit iemand durven voorzetten. Die moet in de vuilnisbak. En waar is de gesmolten kaas op die burger gebleven? Die ligt op de tweede foto als een stuk spaanplaat tussen dat broodje.

Een roze burger ga je in Nederland sowieso nooit verkopen in een snackbar of kraam. Begrijpelijk.
De eerste keer dat ik het in Frankrijk at wilde ik het aanvankelijk teruggeven, want ik dacht dat het niet gaar was. :').
Un certain jeune homme
pi_91534278
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:49 schreef Staal het volgende:

[..]

Leuk blog is dit. Zit er flink in te lurken.

Alleen dit ga ik gewoon nooit begrijpen: [ afbeelding ]

En dat is dan nog de lokker he en dan krijg je het volgende:

[ afbeelding ]

Die friet van de lokfoto zou ik werkelijk nooit iemand durven voorzetten. Die moet in de vuilnisbak. En waar is de gesmolten kaas op die burger gebleven? Die ligt op de tweede foto als een stuk spaanplaat tussen dat broodje.

Een roze burger ga je in Nederland sowieso nooit verkopen in een snackbar of kraam. Begrijpelijk.
De eerste keer dat ik het in Frankrijk at wilde ik het aanvankelijk teruggeven, want ik dacht dat het niet gaar was. :').
Roze ga je hier idd niet kwijtkrijgen. Maar een hamburger is (als het een goede is) gewoon kwaliteits rundvlees en wordt derhalve net als steaks gewoon zo gegeten ipv compleet doorbakken :P Voor de rest zijn het veel reviews van hamburgerzaken, daar zitten ook slechte tussen dus :P

Wat ik wel leuk vind is die "Burger Lab" waarbij ze zelf dingen gaan maken/experimenteren. Zoals het gebruik van zout

Verschil tussen het achteraf zouten, en het zouten van het gehakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door tjoptjop op 18-01-2011 21:04:07 ]
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:17:34 #120
99295 perezoso
blankjoekel
pi_91539511
Patat op Wielen
Patatmatser of master
Eau de patat
KwaliFriet
Patatzaak met smaak
Kijk! Dikke frieten!
pi_91541149
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Roze ga je hier idd niet kwijtkrijgen. Maar een hamburger is (als het een goede is) gewoon kwaliteits rundvlees en wordt derhalve net als steaks gewoon zo gegeten ipv compleet doorbakken :P Voor de rest zijn het veel reviews van hamburgerzaken, daar zitten ook slechte tussen dus :P

Wat ik wel leuk vind is die "Burger Lab" waarbij ze zelf dingen gaan maken/experimenteren. Zoals het gebruik van zout

Verschil tussen het achteraf zouten, en het zouten van het gehakt.
[ afbeelding ]
Nu snap ik waarom die ''hamburgers'' van de supermarkt zo verschrikkelijk zijn, die zijn al enorm voorgezout..
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:50:49 #122
42366 Staal
pi_91541673
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:42 schreef Fingon het volgende:

[..]

Nu snap ik waarom die ''hamburgers'' van de supermarkt zo verschrikkelijk zijn, die zijn al enorm voorgezout..
Een enkele keer haal ik wel eens die steak du boeuf burgertjes bij de Appie. Die zien er van binnen inderdaad ook zo vreemd uit na het bakken. Grijs, compact en goor. Precies het tweede plaatje. Zijn dan ook verzouten. Maar ja, je wilt ook wel eens makkelijk en snel. Het is in ieder geval een leuk blog. Bookmarked.
Un certain jeune homme
pi_91541729
lang houdbare hamburgers van unox of lupack zijn ook best lekker :@
dag
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:54:00 #124
42366 Staal
pi_91541882
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:51 schreef Peter het volgende:
lang houdbare hamburgers van unox of lupack zijn ook best lekker :@
Meen je dit?

Hou jij trouwens van zoiets als biefstuk?
Un certain jeune homme
pi_91543171
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:54 schreef Staal het volgende:

[..]

Meen je dit?

Hou jij trouwens van zoiets als biefstuk?
Jah hoor, en beenhammetjes, goede tartaartjes, fijne worst, ribbetjes, kip, shoarma, frikandel, lihamboutje, lamsrack, varkenshaasje. Ik ben een vleesmens.

Lupac hamburgers vind ik lekkerder dan de McD en BK meuk.. Tis niks culinair hoogstaands, maar smaakt me wel :+
dag
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:36:34 #126
42366 Staal
pi_91544051
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Jah hoor, en beenhammetjes, goede tartaartjes, fijne worst, ribbetjes, kip, shoarma, frikandel, lihamboutje, lamsrack, varkenshaasje. Ik ben een vleesmens.

Lupac hamburgers vind ik lekkerder dan de McD en BK meuk.. Tis niks culinair hoogstaands, maar smaakt me wel :+
Daar gaat het uiteindelijk om. :). Ik at in mijn jeugd die vieze (sorry) hamburgers uit folie. Besloot op een gegeven moment vegetarier te worden omdat ik nog nooit een goed gebakken stuk vlees gegeten had. Als je bijvoorbeeld een paar keer op een biefstuk zit te kauwen alsof het kauwgom is dan denk je dat je het niet lust. Ik was zo en mijn partner is nog steeds zo. Maar als ik hem nu af en toe laat proeven, vindt hij het toch wel lekker. Mij mag je tegenwoordig wakker maken voor biefstuk en trouwens ook voor gebakken uien. Maar vandaar dat ik het aan je vroeg. ;).
Un certain jeune homme
pi_91544196
Uien, champignons en tomaat houd ik dan weer niet van :+
dag
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:49:40 #128
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_91544701
Biefstuk :9~. Maar vlees sowieso :9. Zelfs op z'n tijd een McDonaldsje :@ :9.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:05:32 #129
42366 Staal
pi_91545412
*grijns* Ik zal maar niet over eten doorgaan want dan help ik mijn eigen topic omzeep.

Trusten en ik meld me wel weer als ik nieuws heb. Voorlopig mag ik het nog even afwachten.
Morgenochtend sowieso langs het gemeentehuis. Voor het afhalen van een nieuwe identiteitskaart en ga toch proberen mijn contactpersoon te treffen en te vragen naar het bestemmingsplan in de winkelstraat. En hoe ze dat beoordelen. En de protesten peilen uiteraard en of daar nog een vergadering over komt.
Un certain jeune homme
pi_91546476
Das vlakbij!! *meeleest!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:31:02 #131
42366 Staal
pi_91546551
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:29 schreef DarkElf het volgende:
Das vlakbij!! *meeleest!
Ja! Dat is waar ook! Dan kom je wel langs he?
Un certain jeune homme
pi_91546608
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 00:31 schreef Staal het volgende:

[..]

Ja! Dat is waar ook! Dan kom je wel langs he?
Ben niet dol op friet maar ja hoor , als je lekkere kaassoufles hebt :9
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_91546697
Ja, fuck. Ik weet nu wel wat ik morgenochtend ga doen. :')

Je wordt bedankt, Staal! ;(
  woensdag 19 januari 2011 @ 00:41:59 #134
42366 Staal
pi_91546958
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:32 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ben niet dol op friet maar ja hoor , als je lekkere kaassoufles hebt :9
Kaaskroketten. :).

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:35 schreef blessed19 het volgende:
Ja, fuck. Ik weet nu wel wat ik morgenochtend ga doen. :')

Je wordt bedankt, Staal! ;(
Jij moet ook naar het gemeentehuis?
Un certain jeune homme
pi_91547145
Benbenieuwd of alles gaat lukken zoals je wilt staal. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_91547650
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 00:41 schreef Staal het volgende:

Jij moet ook naar het gemeentehuis?
ik heb trek gekregen in een super hamburger, maar de slager is morgenochtend pas open. ;(
pi_91547920
Ik las ook ergens dat je misschien garnalenkroket wilde serveren maar dat je een beetje huiverig was voor de afzet/houdbaarheid e.d.

Je kunt die evt ook 1 dag in de week aanbieden. Dan wordt het nl. echt iets speciaals. Wel die van Holtkamp dan nemen uiteraard :P
pi_91547962
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 01:16 schreef tjoptjop het volgende:
Ik las ook ergens dat je misschien garnalenkroket wilde serveren maar dat je een beetje huiverig was voor de afzet/houdbaarheid e.d.

Je kunt die evt ook 1 dag in de week aanbieden. Dan wordt het nl. echt iets speciaals. Wel die van Holtkamp dan nemen uiteraard :P
Anders doe je elke weekdag een vaste speciale snack. :)
pi_91887605
Staal,

Wat is de stand van zaken nu?

En vraagje: heb je ook je sociale hygiene papieren gehaald??

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_91887845
quote:

Als ik zie dat er hier voor een goede verse hamburger op een broodje 5 tot 10 euro wordt neergeteld, zou ik het zeker eens proberen als ik jou was.

Wbt. het later genoemde 'roze' argument: Als je weet dat je klanten schrikken van 'rood', dan doe je ipv zout een scheutje sojasaus er door :@ dan proeft het wel rood, maar ziet het er bruin uit :@
pi_91887854
quote:

_O_

Een hamburgerblog :D
pi_91887874
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tot vorig jaar zei zelfs de reclame oetker.
pi_91888006
Wat Lee zegt, een goed broodje hamburger is zijn geld zeker waard. En mensen zijn bereid er voor te betalen.

Zie dit voorbeeld:
http://www.burgermeester.eu/
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_91888194
Beat Burger, Rotterdam. Tijdelijk helaas. Daar betaal je 6 a 8 euro voor een burger (ook (lekkere! :o) vegetarische burgers), en ca. 12 voor een menu.

Tia Piri Piri, een kleine portugese taberne hier in Rotterdam, de kok daar staat ook zelf met zn gehaktmolen de juiste vetverhouding te zoeken voor zn burgers. Nog geen 7 euro voor een menu, met patat zoals het bedoeld is, lekkere mayo, en de burger op een ciabatta of ander goed (!) brood. Voor mij als consument erg goedkoop (te, misschien wel), maar het genereert meer omzet dan een frikandel met een patat en een frisdrank.

Dat ik in heel Rotterdam slechts twee adressen met goede burgers weet te noemen, geeft wel aan hoe zeldzaam ze zijn.
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:53:28 #145
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_91906243
TS goed bezig! Frituren die nog met ossewit werken zijn schaars tegenwoordig...
pi_91906453
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Beat Burger, Rotterdam. Tijdelijk helaas. Daar betaal je 6 a 8 euro voor een burger (ook (lekkere! :o) vegetarische burgers), en ca. 12 voor een menu.

Tia Piri Piri, een kleine portugese taberne hier in Rotterdam, de kok daar staat ook zelf met zn gehaktmolen de juiste vetverhouding te zoeken voor zn burgers. Nog geen 7 euro voor een menu, met patat zoals het bedoeld is, lekkere mayo, en de burger op een ciabatta of ander goed (!) brood. Voor mij als consument erg goedkoop (te, misschien wel), maar het genereert meer omzet dan een frikandel met een patat en een frisdrank.

Dat ik in heel Rotterdam slechts twee adressen met goede burgers weet te noemen, geeft wel aan hoe zeldzaam ze zijn.
Andere steden zijn niet veel anders hoor. Nederland is gewoon geen Hamburger land :P Qua snacks legt het het af tegen de frikadellen en kaassouffle's. En als 'lunch' gerecht tegen de uitsmijter en kroket op brood :P
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:24:49 #147
42366 Staal
pi_91907596
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als ik zie dat er hier voor een goede verse hamburger op een broodje 5 tot 10 euro wordt neergeteld, zou ik het zeker eens proberen als ik jou was.

Wbt. het later genoemde 'roze' argument: Als je weet dat je klanten schrikken van 'rood', dan doe je ipv zout een scheutje sojasaus er door :@ dan proeft het wel rood, maar ziet het er bruin uit :@
Dat is slim!

Maar ik durf in een kraam geen verse hamburgers te maken. Toch een beetje vanwege het gevaar net zoals zelfgemaakte sauzen. In een zaakje zou het anders zijn. Eerst maar gewoon goed inkopen.

Nog steeds geen nieuws uiteraard. Het is simpelweg wachten op de bezwaren. Intussen vermaken andere users zich wel door mij elders belachelijk te maken. Ik zie het nog steeds zitten in ieder geval. :).
Un certain jeune homme
pi_91907700
quote:
6s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:24 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat is slim!

Maar ik durf in een kraam geen verse hamburgers te maken. Toch een beetje vanwege het gevaar net zoals zelfgemaakte sauzen. In een zaakje zou het anders zijn. Eerst maar gewoon goed inkopen.

Nog steeds geen nieuws uiteraard. Het is simpelweg wachten op de bezwaren. Intussen vermaken andere users zich wel door mij elders belachelijk te maken. Ik zie het nog steeds zitten in ieder geval. :).
Gewoon redelijk basic beginnen, zorgen dat je daarin echt goed bent. Uitbreiden kan altijd nog. Als je al gelijk te hard van stapel loopt heb je kans dat het allemaal net-niks is en je dus niet eens de kans krijgt een trouwe klantenbasis op te bouwen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:30:16 #149
42366 Staal
pi_91907756
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:27 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Gewoon redelijk basic beginnen, zorgen dat je daarin echt goed bent. Uitbreiden kan altijd nog. Als je al gelijk te hard van stapel loopt heb je kans dat het allemaal net-niks is en je dus niet eens de kans krijgt een trouwe klantenbasis op te bouwen.
Exact. Liever een paar dingen heel goed dan een heleboel half.

Enfin, wordt vervolgd. Maar het duurt waarschijnlijk nog wel even.
Un certain jeune homme
pi_91917800
quote:

[..]

Dat is slim!

Heeft Krijgt je kraam een vriezer? Thuis maken en invriezen zou dan een optie zijn. Dat is voor burgers opzich vers genoeg... :)
pi_91918172
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Heeft Krijgt je kraam een vriezer? Thuis maken en invriezen zou dan een optie zijn. Dat is voor burgers opzich vers genoeg... :)
Nu je het over een vriezer hebt... IJs in de zomer?
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:27:43 #152
42366 Staal
pi_91918610
Kraam krijgt koeling en maar een klein vriezertje. Zo heb ik het in mijn hoofd iig, Wil wel een extra vriezer in huis zetten.

Weet niet zeker of ik nu in herhaling val, maar ijs zou een leuke optie zijn maar niet als de chocolaterie met ambachtelijk ijs een terras gaat neerzetten. Nu zie je dat winkeltje amper. Maar begreep afgelopen week dat de terrasvergunning opgeheven is. Dan hoef ik dat gewoon niet te doen.
Un certain jeune homme
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:32:39 #153
45206 Pietverdriet
pi_91918928
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:27 schreef Staal het volgende:
Kraam krijgt koeling en maar een klein vriezertje. Zo heb ik het in mijn hoofd iig, Wil wel een extra vriezer in huis zetten.

Weet niet zeker of ik nu in herhaling val, maar ijs zou een leuke optie zijn maar niet als de chocolaterie met ambachtelijk ijs een terras gaat neerzetten. Nu zie je dat winkeltje amper. Maar begreep afgelopen week dat de terrasvergunning opgeheven is. Dan hoef ik dat gewoon niet te doen.
Verpakt ijs? Niets mis met een Raket. Heerlijk een waterijsje in de zomer. Liever dan een magnum
pi_91919078
Dan alleen ijsjes die al 20 jaar bestaan, lekker oldschool O+
dag
pi_91919084
Leuk idee, maar zorg ervoor dat je thuis als je daar je frietkraam ook parkeert een vergunning voor aanvraagt :). Want je hebt daar namelijk ook zakelijke activiteiten zoals in- en uitladen....
pi_91919921
Puntzakken hebben geen enkel praktisch voordeel t.o.v. bakjes, dus ga je voor kwaliteit of voor het elitaire imago van vlaamse friet?
pi_91920541
quote:

[..]

Dat is slim!

Die users zit van 9-5 op het gemeentehuis voor 2200 euro bruto hun dagen uit te zitten.
Laat ze maar lachen, ik vind het echt een heel stoer plan en ben stiekem best jaloers.

Heb zelf ook een bedrijf op mijn naam staan waar ik morgen mee zou kunnen beginnen maar ik durf het niet aan en ben net begonnen in een verschrikkelijke toffe functie die op mijn pad kwam.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_91920751
Ook maar eens een TVT plaatsen dan. Heb al een paar keer mee zitten lezen. En aangezien ik later ook voor mezelf wil beginnen (geen winkel of kraam, maar toch) interessant om te volgen. Voor een naam moet je iets kiezen dat:
-niet al te lang is
-goed uit te spreken is / geen verwarring zaait
-blijft hangen / origineel is
-en mijn persoonlijke voorkeur is niet een naam die al op 100 andere frietkramen hangt

Ik weet redelijk wat van marketing / pr / omgaan met media en andere stakeholders dus mocht je eens vragen hebben..
pi_91929989
quote:
2s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:59 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Die users zit van 9-5 op het gemeentehuis voor 2200 euro bruto hun dagen uit te zitten.
Laat ze maar lachen, ik vind het echt een heel stoer plan en ben stiekem best jaloers.

Een beetje flauwe reactie.
Zoals jij zegt was ik ook stiekem jaloers en leek me zo'n kraam zeker wel wat..
Alleen.. ik ben niet zo goed met aardappel en bovendien staat er in ons winkel centrum al een frietkraam ( Piet Patat, dat dan weer wel..)
Vandaar een Koffie kraam.
idee: koffie - To - Go

Niks Staal belachelijk maken, maar haar eigenlijk laten zien waar haar idee toe geleid heeft bij mij. Ik zal de TT wel aan laten passen, zodat de associatie minder is.

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_91938114
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:06 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Een beetje flauwe reactie.
Zoals jij zegt was ik ook stiekem jaloers en leek me zo'n kraam zeker wel wat..
Alleen.. ik ben niet zo goed met aardappel en bovendien staat er in ons winkel centrum al een frietkraam ( Piet Patat, dat dan weer wel..)
Vandaar een Koffie kraam.
idee: koffie - To - Go

Niks Staal belachelijk maken, maar haar eigenlijk laten zien waar haar idee toe geleid heeft bij mij. Ik zal de TT wel aan laten passen, zodat de associatie minder is.
Joh, ik heb je topic niets eens gezien
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_91963411
TVP, te lang gemist dit topic
pi_91964231
Fritesse? Frieten met finesse!

De Frituurpan?
De Frietkramer.
180 (graadteken) of 180 (graadteken) C.
Of, als je origineel wilt zijn: 453 (graadteken) Kelvin.
pi_91964360
quote:
Onverzadigde Vetzuren dan? :o
pi_91971474
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:20 schreef Sessy het volgende:

De Frituurpan?
De Frietkramer.
175 is de nieuwe 180 :+
dag
pi_92030160
hoeveel weken nog staal tot je weet of je daadwerkelijk mag beginnen?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 08:44:20 #166
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92030165
quote:

De Frituurpan?
De Frietkramer.
In de vergulde pieper.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_92030176
De Gezonde Frikandel :7 :r :')
pi_92043213
Wat een supertopic dit!

180 graden is leuk (of welke exacte temp waarop je bakt)
pi_92044767
Snackkraam 't Ossewit
dag
pi_92044924
quote:

Dan wel goed doen en het (graadteken) weglaten aangezien graden Kelvin niet juist is.
pi_92045285
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:54 schreef Peter het volgende:
Snackkraam 't Ossewit
Geeft volgens mij gelijk een kwaliteit aan, ambachtelijkheid, grootmoeders kwaliteit.
dag
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:07:22 #172
45206 Pietverdriet
pi_92045288
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:58 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dan wel goed doen en het (graadteken) weglaten aangezien graden Kelvin niet juist is.
Precies
453 Kelvin.
pi_92045406
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Precies
453 Kelvin.
wedden dat er heel veel mensen gaan vragen wie die Kelvin dan wel niet is :')
pi_92045592
Kelvin is een goeie naam als je op wetenschappelijke manier friet gaat heruitvinden..
dag
pi_92045635
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:10 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Idd, het een fucking frietkraam :') Hoe ingewikkeld wil je het maken :D
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:14:54 #176
45206 Pietverdriet
pi_92045639
Moeke Staal
Vlaams Verlangen
Sjaak Borrél
Geen Mosselen
De Tomahawk ( eens kijken wie hem snapt )
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:15:31 #177
45206 Pietverdriet
pi_92045669
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:10 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Een heel cool vriendje
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:16:32 #178
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92045711
't Frietkot met vergunning
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:18:25 #179
45206 Pietverdriet
pi_92045774
De vergunning is natuurlijk wel een mooie naam
pi_92045842
Frietje weerstand :+
dag
pi_92047630
Nimby Friet :+
  zaterdag 29 januari 2011 @ 18:07:14 #182
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92047652
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
De vergunning is natuurlijk wel een mooie naam
Klinkt als een notariskantoor :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_92047896
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:20 schreef Peter het volgende:
Frietje weerstand :+
Die vind ik leuk :D
pi_92159295
Ik moet even kwijt dat ik het heel stoer vind wat je zo presteert! Heb het allemaal gelezen en respect, zeker ook voor je al je goeie ideeën en de doorzettingsvermogen die je hebt getoont! Ik kom zeker een patatje eten, zodra je open bent. En sterkte met de omwonende!
pi_92430724
Goh, helemaal gemist dat dit van een wild plan was gevorderd tot een echt plan.
Stoer!
Heel veel succes gewenst :Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 6 februari 2011 @ 21:29:21 #186
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92431473
Ik heb hongerrr _O_
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_92431846
Naam: Even zo
  zondag 6 februari 2011 @ 21:35:20 #188
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_92431888
'ff lekker'
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_92432100
'Saus d'r bij?'
dag
pi_92475877
Voor je het weet kun je een franchise van kwaliteitsfriet opzetten. :+
  maandag 7 februari 2011 @ 20:57:03 #191
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_92476034
frietuur
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  maandag 7 februari 2011 @ 21:11:36 #192
42366 Staal
pi_92476957
Heb nog geen update. Over week wel want dan is de termijn officieel echt voorbij. Heb uiteraard nu een ja/nee sticker op de bus i.p.v. nee/nee maar ik krijg de krantjes niet. Waarschijnlijk gewoonte voor de bezorgers om hier niks in de bus te gooien. Wel vervelend. Positief is, nog geen brief van de gemeente gekregen. Geen nieuws, is goed nieuws in dit geval.

Wel in de regio al een kar bekeken en die was versleten. Heb er geen verstand van maar apparatuur moet het wel doen en niet half kapot en verder heb ik naar de bodem gekeken, maar alleen van bovenaf en dat zei eigenlijk al genoeg. Tips zijn meer dan welkom.

Verder nog achter eventuele opslag aan, dat valt wrs. goed te regelen. En ik moet nog een afspraak maken met de afval van bijv. het vet. Geen idee hoe dat geregeld is nog.

Helaas, ik heb nu echt nog niks te melden.
Un certain jeune homme
pi_92477530
Plantaardig vet zijn bepaalde bedrijven weer blij mee, die maken daar oa. biodiesel van. Of ze dat ook met dierlijkvet kunnen weet ik niet.
pi_92477549
Had je nog contact opgenomen met de buurtbewoners?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 7 februari 2011 @ 21:20:08 #195
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_92477632
Check het chassis goed en of er nog speciale regelgeving is voor frietkarren.

En koop een diesel en ga op je oude vet rijden :P
pi_92478018
http://rengocar.nl/
je kunt hier misschien nog wel goed advies krijgen over verkoopwagens
  maandag 7 februari 2011 @ 21:28:24 #197
42366 Staal
pi_92478248
Weet het zo even niet uit mijn hoofd, maar weet wel hoe groot en zwaar de kar mag zijn qua trekvermogen auto. Dat zit aardig snor. Wil geen grote kermiskar maar een karretje, slag groter dan een loempiakar en een beetje leuk aankleden.

Vet wordt dierlijk, en zou allicht eens kunnen zoeken naar bedrijven die het kunnen verwerken maar ik denk dat ik mag dokken.
Un certain jeune homme
  maandag 7 februari 2011 @ 21:32:46 #198
42366 Staal
pi_92478529
@ Pandora, nog geen contact gehad met buurtbewoners. Wil geen slapende honden wakker maken.
Ga ze uiteraard wel benaderen voor de opening. Toch gewoon d.m.v. aanbellen en bonnen.

@ Erasmo, bedankt voor je linkje.
Un certain jeune homme
pi_92478567
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:28 schreef Staal het volgende:
Weet het zo even niet uit mijn hoofd, maar weet wel hoe groot en zwaar de kar mag zijn qua trekvermogen auto. Dat zit aardig snor. Wil geen grote kermiskar maar een karretje, slag groter dan een loempiakar en een beetje leuk aankleden.

Vet wordt dierlijk, en zou allicht eens kunnen zoeken naar bedrijven die het kunnen verwerken maar ik denk dat ik mag dokken.
heb je dan ook een BE rijbewijs anders mag je niet veel achter je auto hangen hoor
pi_92478681
http://rengocar.nl/marktwagens/snackaanhanger_hofmann.html

ik kan me hier heel goed een frietkraam in voorstellen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')