SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste autorij-meet
Zondag 6 maart, omgeving Utrecht, meer info volgt nog van onze organisatoren Monsterd en Purdey
[ Bericht 0% gewijzigd door BrinkydeBMW op 10-01-2011 14:07:31 ]Brinky, de nieuwe BMW
Ik begrijp het al, het gaat een flat-out meeting worden waar we kijken wie het hardst kan.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:48 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Muha, mijn dieseltje loopt als het echt moet zelfs 200 (op de teller, dat dan weer wel)
Nee, m'n Skoda-tje is me te dierbaar om harder dan 150 te gaanquote:Op maandag 10 januari 2011 13:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik begrijp het al, het gaat een flat-out meeting worden waar we kijken wie het hardst kan.
Grappig he, die pokkemoffen? Ze hebben zelf het grootste commentaar op de hollanders, want die kennen zogenaamd de verkeersregels niet. En zelf rijden ze nooit harder dan 70 op een provinciale weg. Want dat zal hier wel hetzelfde zijn als in Duitsland, is dan het excuusquote:Op maandag 10 januari 2011 13:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, m'n Skoda-tje is me te dierbaar om harder dan 150 te gaan
Zaterdagnacht (1.00 uur) reed ik naar huis over de provinciale weg (wel 80 km/u), reed er een Duitser voor me die 70-75 reedIk rij er meestal 120 's nachts, duurde lang zo
In Duitsland mag je op de provinciale weg en buiten de BBK gewoon 100km/h.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:02 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Grappig he, die pokkemoffen? Ze hebben zelf het grootste commentaar op de hollanders, want die kennen zogenaamd de verkeersregels niet. En zelf rijden ze nooit harder dan 70 op een provinciale weg. Want dat zal hier wel hetzelfde zijn als in Duitsland, is dan het excuus
Tuurlijk, ik ben niet bang om te verliezen...quote:Op maandag 10 januari 2011 13:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik begrijp het al, het gaat een flat-out meeting worden waar we kijken wie het hardst kan.
Ik heb nog wel wat vermogen over om een auto achter de mijne aan te leuren.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:07 schreef L0we het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik ben niet bang om te verliezen...
Er werd toch ook voor een troostprijs gezorgd door de dames?quote:Op maandag 10 januari 2011 14:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat vermogen over om een auto achter de mijne aan te leuren.
Het is leuk hierquote:Op maandag 10 januari 2011 14:30 schreef von_Preussen het volgende:
Hallo house, hoe gaat het daar in Polen?
Ik dacht dat je pas over een paar weken zou gaan?quote:Op maandag 10 januari 2011 14:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het is leuk hierweer eens compleet anders dan in Nederland. Daar was ik aan toe
Nee, afgelopen vrijdag hierheen gevlogen! Maandag of dinsdag vertrekken we weer naar Nederland.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik dacht dat je pas over een paar weken zou gaan?
Blijkbaar niet dus, heb ik het zoals gebruikelijk weer eens mis.
Wat dan, reed je op de goede weghelft en gaf netjes richting aan?quote:Op maandag 10 januari 2011 14:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nee, afgelopen vrijdag hierheen gevlogen! Maandag of dinsdag vertrekken we weer naar Nederland.
Men keek me net even apart aan toen ik reed
Niets wat een stuk tape niet kan verhelpen:quote:Op maandag 10 januari 2011 14:43 schreef Purdey het volgende:
Ik lees weer mee
Net weg geweest met de micra, en hij is nog heel
Alhoewel dat niks scheelde met een schreeuwende vader naast me![]()
Grmbl, dit was echt weer de laatste keer dat ik met die man naast ben gaan rijden
Precies! Ik haalde ook een passat in om voor te sorteren, haalt ie mij weer rechts in.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat dan, reed je op de goede weghelft en gaf netjes richting aan?
quote:Op maandag 10 januari 2011 14:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niets wat een stuk tape niet kan verhelpen:
[ afbeelding ]
Lijkt het wel op ja. Sorry, maar die kont van die 6 vind ik helemaal niets...quote:Op maandag 10 januari 2011 14:30 schreef von_Preussen het volgende:
Staat links van die Maserati niet een BMW 6-serie?
Die 6-serie is sweeet!
quote:Op maandag 10 januari 2011 14:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik meld me ook maar eens even, dus hoi.
M'n ma had in het begin ook de hele tijd op en aanmerking ten aanzien van me rijgedrag, maar ik denk dat ze het zo langzamerhand begint te accepteren. Alhoewel ze af en toe moeilijk kijkt wanneer ik te hard rij of te hard door de bochten gaquote:Op maandag 10 januari 2011 14:43 schreef Purdey het volgende:
Ik lees weer mee
Net weg geweest met de micra, en hij is nog heel
Alhoewel dat niks scheelde met een schreeuwende vader naast me![]()
Grmbl, dit was echt weer de laatste keer dat ik met die man naast ben gaan rijden
WEER de laatste keer.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:43 schreef Purdey het volgende:
Ik lees weer mee
Net weg geweest met de micra, en hij is nog heel
Alhoewel dat niks scheelde met een schreeuwende vader naast me![]()
Grmbl, dit was echt weer de laatste keer dat ik met die man naast ben gaan rijden
Wéér de laatste keer jaquote:
En hou die gedachte vast vanaf nu!quote:Op maandag 10 januari 2011 14:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wéér de laatste keer ja
Ik had al weken niet meer gereden, dus ik dacht 'Ach, kan geen kwaad..'
Wel dus, niet meer doen nu
Ik vond er niets geks aan. Het was alleen gek om zo mijn auto weg te zien rijdenquote:Op maandag 10 januari 2011 14:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Men keek me net even apart aan toen ik reed
Ik zou als ouder mezelf helemaal gek van bezorgheid maken. Wel goed van je dat dan niet laat merkenquote:Op maandag 10 januari 2011 15:10 schreef vannelle het volgende:
[..]
En hou die gedachte vast vanaf nu!
Het zal wel bezorgdheid zijn maar daar zit je niet altijd op te wachten.
Zo had ik vandaag ook iets om me in te houden, mijn dochter belde me.
Ze was op d'r moel gegaan met de scooter en wou graag naar de huisarts omdat ze toch wel pijn had.
Dat was ook terecht want d'r enkel is gekneusd en ze heeft een bult op haar scheen waar je U tegen zegt.
Ja, dat doet zeer. Dat is ook het belangrijkste, hoe gaat het met haar?
Die scooter zal me worst wezen, die zie ik morgen wel.
Ben ik bezorgd? Ja. Want ik weet dat dit niet de laatste keer is dat dit gebeurt.
Laat ik dat merken aan haar? Nee. Waarom banger maken dan nodig is?
Het enige wat ik er mee gedaan heb is haar proberen iets bewuster te maken van hoe je moet rijden als het glad kan zijn en haar verwelkomd in de club van mensen die al eens gevallen zijn.
Al is dat nauwelijks een felicitatie waard, dit geintje gaat gewoon weer dikke dollars kosten.
Maar wat ik wil zeggen is dat een ouder op een gegeven moment z'n kind gewoon zijn of haar gang moet laten gaan en zorgen/reserves lekker voor zichzelf moet houden.
Het enige wat je bereikt met het tonen van bezorgdheid is volgens mij dat je de poten onder het zelfvertrouwen wegzaagt en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Dus pa blijft lekker thuis in het vervolg en anders rijdt hij maar zelf,kun je zelf commentaar geven.
Haha jij niet, andere mensen op de weg welquote:Op maandag 10 januari 2011 15:20 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik vond er niets geks aan. Het was alleen gek om zo mijn auto weg te zien rijden
Het komt sowieso al door die gele kleur. En helemaal als jij rijdt,dan denken gelijkal: okee, wat is dat voor een gekke Nederlanderquote:Op maandag 10 januari 2011 15:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Haha jij niet, andere mensen op de weg wel
Ik ken hetquote:Op maandag 10 januari 2011 15:20 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik vond er niets geks aan. Het was alleen gek om zo mijn auto weg te zien rijden
Geloof me, ik ben ook bezorgd.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zou als ouder mezelf helemaal gek van bezorgheid maken. Wel goed van je dat dan niet laat merken
Nou is mijn dochter gelukkig van hetzelfde soort als dat ik ben:quote:Op maandag 10 januari 2011 15:37 schreef Grielen het volgende:
Mijn zusje heeft ook al 2 x een aanrijding gehad in 2 weken tijd op de brommer (beide keren niet haar schuld). Op een gegeven moment durfde ze haast niet meer op dat ding te stappen, dus toen nam ik haar achterop om te laten zien hoe ik altijd op dat ding reed. Heel erg bewust zijn van de omgeving en altijd denken van "Diegene die daar rijdt, heeft zn rijbewijs bij een doos cornflakes gehad en is levensgevaarlijk"
Het is wel extreem, maar het heeft haar geholpen
hmm dat ken ik! Als ik al een beetje laat ben rij ik gewoon door richting school, het station ligt anders toch al zowat op de routequote:Op maandag 10 januari 2011 16:24 schreef Sjoegerd het volgende:
Hai![]()
Alweer de trein gemist, dus alweer met de auto naar school
Maarja rij heen en weer wel een 150 km ipv heen en weer 5 kilometer naar het stationquote:Op maandag 10 januari 2011 16:27 schreef monsterd. het volgende:
[..]
hmm dat ken ik! Als ik al een beetje laat ben rij ik gewoon door richting school, het station ligt anders toch al zowat op de route
150.. Ik mag voor 120 gaan. Moet wel zeggen dat het niet al te bevorderend is voor je portomoneequote:Op maandag 10 januari 2011 16:29 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maarja rij heen en weer wel een 150 km ipv heen en weer 5 kilometer naar het station..
En daarbij een injectieprobleem.. Rijd niet zo lekker
Ik heb dat met regen, bij de uni kan ik namelijk de parkeergarage in rijden en kan dan naar het T-gebouw lopen zonder buitenom te hoeven gaan.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:24 schreef Sjoegerd het volgende:
Hai![]()
Alweer de trein gemist, dus alweer met de auto naar school
Windesheim, Zwollequote:Op maandag 10 januari 2011 16:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb dat met regen, bij de uni kan ik namelijk de parkeergarage in rijden en kan dan naar het T-gebouw lopen zonder buitenom te hoeven gaan.
@sjoegerd & monsterd, waar zitten jullie?
Nou de auto houd regelmatig in.. Reageert dan ook heel laat op het gas om daarna ervandoor te schieten. Ook brand regelmatig het lampje van het motormanagement wat een storing/probleem in het injectiesysteem of onstekingssysteem betekend in mijn geval.quote:Op maandag 10 januari 2011 16:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
150.. Ik mag voor 120 gaan. Moet wel zeggen dat het niet al te bevorderend is voor je portomonee
Injectieprobleem? Wat houdt dat in?
Deltion in Zwollequote:Op maandag 10 januari 2011 16:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb dat met regen, bij de uni kan ik namelijk de parkeergarage in rijden en kan dan naar het T-gebouw lopen zonder buitenom te hoeven gaan.
@sjoegerd & monsterd, waar zitten jullie?
PC? En waar ge-preordered?quote:Op maandag 10 januari 2011 13:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
C inderdaad.
want(Volgens het CBR!!! niet volgens mij) je weet maar nooit wat dat vrouwtje doet als je binnen bent; voor hetzelfde geld pakt ze een groot mes en (nouja, bedenk de rest zelf maar..)
Ik had trouwens ook B gekozen, misschien zelfs A, want dat kan hier ook zonder problemen, maar in de randstad niet?
Test drive unlimited 2 ge-preorder voor 34 euro.1 was al zo goed, 2 hopelijk nog beter; kan ik eens kijken hoe een Lancia Delta e.d. rijd. .:)
Er schiet me op dit moment ff niks meer te binnen.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:20 schreef von_Preussen het volgende:
@vannelle, heb je nog meer leuke examen-vragen?
Cdwow, pc , 35 euroquote:
Ik heb de indruk dat ze bij het verzinnen van die vragen 2 categoriën hanteren:quote:Op maandag 10 januari 2011 18:42 schreef vannelle het volgende:
Oh wacht, ook deze was te dom voor woorden:
Wat houdt het nieuwe rijden in?
a: flink gas geven en op het laatste moment remmen
b: door te anticiperen zoveel mogelijk constant proberen te rijden
c: saai en vervelend rijden (of zoiets, ik weet het niet letterlijk meer)
Deze had ik gelukkig wel goed.
En ik begin het idee te krijgen dat ze expres herexamens creëren.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat ze bij het verzinnen van die vragen 2 categoriën hanteren:
1. vragen die 95% fout heeft
2. vragen die 955 goed heeft
Je mag geen trommel op je schoot vervoeren?quote:Op maandag 10 januari 2011 18:59 schreef vannelle het volgende:
[ afbeelding ]
En wat betekent dit lampje?
Staat toch in het instructieboekje? En niet elke auto heeft dit, wat is dit voor theorievraag?
a: airbag staat ingeschakeldquote:Op maandag 10 januari 2011 19:00 schreef von_Preussen het volgende:
Dat er iets mis is met je airbag?
Ik zou zeggen B, maar dan wel voor een ongeluk.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
a: airbag staat ingeschakeld
b: airbag is uitgeschakeld
c: waarschuwing dat er voor een stoel een airbag aanwezig is.
Maar dat wist je al.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Je mag geen trommel op je schoot vervoeren?
Het was Aquote:Op maandag 10 januari 2011 19:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik zou zeggen B, maar dan wel voor een ongeluk.
idd, als ik een ander antwoord had gegeven was het ws. nog steeds fout geweest maar dan met een andere uitleg.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Edit: je kan ingeschakeld natuurlijk ook zo zien dat hij niet actief is, maar dat hij afgegaan is na een ongeluk.
Maar sinds wanneer zijn ze met van die achterlijke vragen gekomen, toen ik 6 jaar geleden mijn theorie behaalde (ja, eerste keer gezakt maar die middag meteen weer gedaan) zaten er wel enkele domme vragen tussen, maar zeker niet van deze onzin.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
idd, als ik een ander antwoord had gegeven was het ws. nog steeds fout geweest maar dan met een andere uitleg.
Hier ookn niet dat lampje, wel meerdere airbags...quote:Op maandag 10 januari 2011 19:06 schreef von_Preussen het volgende:
Wat een gelul zeg, ik heb dat lampje in mijn auto nog nooit gezien, en die heeft meer airbags dan ik vingers heb.
Maar je punt is helemaal duidelijk, het examen gaat helemaal nergens meer over en ik zou net zo hard zakken als je zelf al stelde.
Geen idee.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar sinds wanneer zijn ze met van die achterlijke vragen gekomen, toen ik 6 jaar geleden mijn theorie behaalde (ja, eerste keer gezakt maar die middag meteen weer gedaan) zaten er wel enkele domme vragen tussen, maar zeker niet van deze onzin.
Jup, TDU speelde ik offline omdat ik en niet legale versie had zeg maarquote:Op maandag 10 januari 2011 19:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier ookn niet dat lampje, wel meerdere airbags...
Lampje gaat bij mij juist branden als ik de airbag uitzet....
Sioegerd = ook tdu fan?
Was online echt tof, als je een clubje hebt.. lekker touren.:)quote:Op maandag 10 januari 2011 19:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jup, TDU speelde ik offline omdat ik en niet legale versie had zeg maar.. En nu wil ik online gaan spelen
Vriend van me gaat t ook spelenquote:Op maandag 10 januari 2011 19:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Was online echt tof, als je een clubje hebt.. lekker touren.:)
Cool, keer online meet doen?quote:Op maandag 10 januari 2011 19:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vriend van me gaat t ook spelen
En net bij de grote verbouwing.. Superhuis. Begane grond van witte baksteen en boven de buitengevel van cederhout
Beetje cruisen met de auto's onlinequote:Op maandag 10 januari 2011 19:33 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Cool, keer online meet doen?
Zit nu op school, dure dat huis niet gezien, maar kom straks wel langs een ander "leuk" huis: de woeste Hoeve. En weer lekkers autorijden...:)
Het is 1 tunnel.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:57 schreef Piles het volgende:
Maar zijn het 2 tunnels, of 1 richtingsverkeer?
Als ik wikipedia mag geloven zijn er 2008 in totaal 300.000 auto's (die betalen 2 euro per keer), 63.000 fietsers en 700.000 voetgangers (die beide gratis) door de tunnel gekomen. Maar het meeste verkeer gaat vandaag de dag gewoon over verschillende andere bruggen / tunnels.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:57 schreef Piles het volgende:
Vet![]()
En het is nog belangrijke route ook zo te zienMaar zijn het 2 tunnels, of 1 richtingsverkeer?
Zulke dingen zoek ik in Nederland ook eigenlijk, om gewoon eens naartoe te rijden
Die eerste brug, is dat die hele lange in de Freihafen? Prachtig uitzicht was datquote:Op maandag 10 januari 2011 21:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik wikipedia mag geloven zijn er 2008 in totaal 300.000 auto's (die betalen 2 euro per keer), 63.000 fietsers en 700.000 voetgangers (die beide gratis) door de tunnel gekomen. Maar het meeste verkeer gaat vandaag de dag gewoon over verschillende andere bruggen / tunnels.
Bijv. hier (ja, deze is wel door mij gemaakt):
Er zijn echter wel twee tunnelbuizen aanwezig, en als ik het goed zie kan je normaalgesproken van beide kanten oversteken.
Edit: ik zie net dat je de tunnel voor al je feesten en partijen ook kunt huren.![]()
Wat meer info hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Elbe_Tunnel_(1911)
Aangezien er maar 1 lange burg is, zal je die ongetwijfeld bedoelen. Meteen als je de A7 voor de Elbtunnel afkomt en dan rechts richting Veddel (de Freihafen in). Tis volgens mij één van de grootste van zijn soort.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:14 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Die eerste brug, is dat die hele lange in de Freihafen? Prachtig uitzicht was dat
Ik moet heel eerlijk toegeven dat er geen foto's zijn van de laatste keer dat ik me in de nesten heb gewerkt.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:20 schreef Bartholomeus het volgende:
Het was dus dit autohof
En ga jij ff foto's maken als je jezelf in de nesten hebt gewerkt en hoopt nog op tijd weg te komen om nog voor 11 uur bij de lidl te staan, 2 uur trappen verderopDat is echt vragen om ellende, op zo'n moment foto's gaan maken, die lui laten echt niet met zich sollen
Jaaaaaa, Georgswerder, daar staan onze wagens ook dagelijks (en dientengevolge ben ik daar ook vaker geweest). En ik ben het helemaal met je eens, ook de stad (afgezien van een paar plekjes) is uitstekend met de vrachtwagen te bereiken, lekker ruime wegen en over het algemeen loopt het verkeer ook lekker door.quote:
Ik weet het niet zeker, dus als ik het fout heb dan mag men mij graag verbeteren.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:09 schreef JDude het volgende:
Waarom heeft de haven van Hamburg eigenlijk allerlei douane-kantoren bij de ingangen die je in Rotterdam (volgens mij ) niet ziet?
Op dat papiertje staat letterlijk gewoon de tijd waarop je de haven binnenrijdt, en van de ene naar de andere kant via die brug heb je X minuten nodig. Nou doen ze niet moeilijk als je daar een minuut naast zit, maar kom niet 5 minuten later pas aanquote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jaaaaaa, Georgswerder, daar staan onze wagens ook dagelijks (en dientengevolge ben ik daar ook vaker geweest). En ik ben het helemaal met je eens, ook de stad (afgezien van een paar plekjes) is uitstekend met de vrachtwagen te bereiken, lekker ruime wegen en over het algemeen loopt het verkeer ook lekker door.
[..]
Ik weet het niet zeker, dus als ik het fout heb dan mag men mij graag verbeteren.
De Freihafen is een speciale zone ("vrije zone"), alle goederen die daar inkomen hoeven niet door de douane te worden ingeklaard. Pas als ze dat gebied verlaten moeten ze:
1. of worden ingeklaard door de douane
2. of als ze bestemd zijn voor buiten de EU, dan kan de vrachtwagen worden verzegeld zodat de douane op de plaats van bestemming (bijv. Rusland) het kan inklaren
Ongeveer 2/3 van de vracht gaat voor optie 1, en 1/3 van de vracht voor optie 2. Wat is het grote verschil? Behalve dat je niet bij 2 verschillende douane's je goederen heeft in te klaren (met 2x tijdsverlies, want de douane in Hamburg kan vreselijk zeiken, zoals ik al persoonlijk heb meegemaakt toen een container voor de zaak dagenlang vast zat) scheelt het de douane ook omdat ze niet zoveel tijd verliezen aan goederen die toch weer verdwijnen.
Dat is ook de reden waarom, als je alleen door de haven rijdt met je vrachtwagen (plus goederen), ook een papiertje moet hebben. Zodat ze kunnen zien dat je alleen xy geladen had toen je de haven inreed, en ook alleen xy hebt als je er weer uit gaat (en niet stieken z, zonder belasting te betalen, meeneemt). Alleen die controle's zijn redelijk matig, want ze hebben in mijn aanwezigheid nog nooit de wagen (in transit) overhoop gehaald, de juiste papieren waren genoeg.
Wat er nu wel gebeurd is dat ze de Freihafen drastisch hebben verkleind, ten eerste omdat ze dan het gebied beter kunnen controleren (met minder mensen), en ten tweede omdat het de verkeersproblemen beter oplost (er staat een groot hek om dat gebied met slechts een aantal ingangen).
Sja, ik heb wel eens ergens voor geleerd enzoquote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:52 schreef von_Preussen het volgende:
Kijk, hoe het systeem precies werkt wist ik niet, maar zo is het duidelijk! Ook bedankt voor de extra info m.b.t. Rotterdam, dat vind ik erg interessant en weet ik erg te waarderen!![]()
Wat ik zo geweldig aan Hamburg vind is dat je 's nachts de stad voor je alleen hebt en dan met de auto heerlijk de stad kunt afstruinen. Dan ben je 2 a 3 uur onderweg, heb je zo 200km op de teller erbij, en dan ben je niet steeds rondjes gereden maar gewoon 1x een grote ronde door de stad gemaakt.
Nouja, rotterdam is ook niet geweldig.. Was daar een paar jaar terug een weekendje, man wat een lawaai daar zeg, snachts...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:01 schreef Grielen het volgende:
Persoonlijk zou het me vreselijk lijken om in een stedelijk gebied te wonen.. vooral 's avonds heeft het iets naargeestigs. Ik was van de zomer 5 weken op Sicilië, in de stad Ragusa, en ik kan niet echt zeggen dat het straatbeeld 's avonds zo romantisch is als wordt beweerd...
Van welke kant kom je dan af?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat daar 's nachts niks te doen is, is ook de reden dat ik altijd dwars door de stad heen dender dan. Zal het mij verrekken dat je op een gegeven moment dan door een 30km zone komt, er is toch geen kip te bekennen en die flitspaal net na die ene al jaren in renovatie zijnde kerk is ook een bekende
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ik na een half jaar de weg in Warschau goed ken en ik weet hoe Poolse automobilisten kunnen zijn, vind ik het fijn rondrijden hier!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Zullen er best zijn!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:04 schreef BrinkydeBMW het volgende:
trouwens monsterd.
ik heb van een vriend gehoord dat er best dure auto's zijn in polen
Is dat echt zo?
Een hele uitlaat? Waarom dat?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:09 schreef Goddelijker het volgende:
Jeej, een nieuwe uitlaat moet er onder mn auto!
Is je uitlaat gaan rotten of is ie gewoon kaduuk?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:09 schreef Goddelijker het volgende:
Jeej, een nieuwe uitlaat moet er onder mn auto!
Vanaf autohof Georgswerder terug de B75 op, het laatste stukje richting de stad is dan snelweg (als ik me niet vergis de A255 ofzo), en die komt dan uit op de A285, draai je met een hele lange bocht naar links zo de stad in. Kom je over die brug waar aan de overkant een flitspaal staat, de weg richting de Grossmarkt. Dan een paar stoplichten verderop kom je op een grote kruising, daar ga je links (geen idee meer welke bundesstrasse) en dan rijd je achter de Grossmarkt langs eigenlijk, zo verder richting het noorden via de westkant van de stadquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Van welke kant kom je dan af?
Normaalgesproken zit ik eerder aan de noordwest kant van de stad, pak dan de A7 door de Elbtunnel en ga verder richting Bremen. Dat is het snelste, maar ik vind het soms ook wel leuk om eerst naar het centrum te rijden (30 zone's zijn volgens mij bijna alleen maar in woonwijken), en dan via de B75 en A1 naar het zuiden te gaan. Das een erg leuke route.
@Grielen & Marco, je hebt een deel van Hamburg (Blankenese) wat vroeger een dorp was en langzaam tegen de stad is aangegroeid. Alleen die kleinschalige sfeer heerst er nog altijd, en wat het heel leuk maakt zijn de heuvels en het strand aan de Elbe. In de zomer krijg je daar wel een klein beetje een Italie-gevoel bij:
Moet je vooral vanaf 2:30 kijken hoe die bus door de smalle straatjes heengaat.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Zaterdag is compleet geen probleem want de meet is op zondagquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:02 schreef BrinkydeBMW het volgende:
ik kan niet komen naar de meetingIk moet ook op zaterdag werken bij werkplek en mag niet weg wegens een belofte die heb gemaakt met mijn vader: ik moet hem helpen met zijn bedrijf etc. omdat hij ook voor een (groot) deel mijn auto heeft gefinanceerd
wel aardig maar op dit moment vind ik het een klote belofte
Polen is niet afgezonderd van de rest van de wereld hoor, dus ja; hier rijden ook dikke bakken rondquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:04 schreef BrinkydeBMW het volgende:
trouwens monsterd.
ik heb van een vriend gehoord dat er best dure auto's zijn in polen
Is dat echt zo?
Vooral hier in de hoofdstad jaquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:05 schreef monsterd. het volgende:
Polen is niet afgezonderd van de rest van de wereld hoor, dus ja; hier rijden ook dikke bakken rond
Ja, maar ik bedoel meer de auto's die je hier niet zo gauw tegenkomt, for example een Lamborghini Murcielago, een Ferrari Enzo of een Maserati MC12quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:05 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Zaterdag is compleet geen probleem want de meet is op zondag![]()
@l0we, jammer dat je niet kunt komen
[..]
Polen is niet afgezonderd van de rest van de wereld hoor, dus ja; hier rijden ook dikke bakken rond
Das idd een erg leuke route, niet alleen door de stad, maar ook door het centrum. En anders dan in de meeste Nederlandse steden kan je in Hamburg ook met de vrachtwagen daar goed doorheen komen, omdat ze van die heerlijke brede wegen (meerdere banen) hebben. Daar heeft de RAF in de periode 1940 - 1945 wel voor gezorgd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:54 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Vanaf autohof Georgswerder terug de B75 op, het laatste stukje richting de stad is dan snelweg (als ik me niet vergis de A255 ofzo), en die komt dan uit op de A285, draai je met een hele lange bocht naar links zo de stad in. Kom je over die brug waar aan de overkant een flitspaal staat, de weg richting de Grossmarkt. Dan een paar stoplichten verderop kom je op een grote kruising, daar ga je links (geen idee meer welke bundesstrasse) en dan rijd je achter de Grossmarkt langs eigenlijk, zo verder richting het noorden via de westkant van de stadEn je komt dan inderdaad echt dwars door de stad, over de doorgaande wegen tussen de woonwijken door
De enige reden dat we dat doen is overigens dat we aan de B75 een klantje hebben, net aan de overkant van de brug die ik beschrijf in de haven nog één, dan nog één op de Grossmarkt, dan nog één op die grote kruising rechtsaf in plaats van links, en de laatste zit aan de noordkant van de stad, A7 afslag Volkspark (de laatste afslag voor de tunnel vanaf de noordkant gezien). Direct naar die klant aan de A7 gaan we gewoon door de Elbtunnel, uiteraard
Gaan jullie nog bij familie op bezoek of daar nog iets anders doen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar het rijgedrag van een overbeladen Micra richting de bergen. Vraag me ook af hoe het met het weer zit straks
Voornamelijk harder remmen en gas helemaal indrukken om op snelheid te komenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar het rijgedrag van een overbeladen Micra richting de bergen. Vraag me ook af hoe het met het weer zit straks
en anders gaat House toch even duwen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:06 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Voornamelijk harder remmen en gas helemaal indrukken om op snelheid te komen
Een berg op, er schijnt een wandelpad te zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Das idd een erg leuke route, niet alleen door de stad, maar ook door het centrum. En anders dan in de meeste Nederlandse steden kan je in Hamburg ook met de vrachtwagen daar goed doorheen komen, omdat ze van die heerlijke brede wegen (meerdere banen) hebben. Daar heeft de RAF in de periode 1940 - 1945 wel voor gezorgd.
[..]
Gaan jullie nog bij familie op bezoek of daar nog iets anders doen?
Ik wens jullie beide een behouden rit toe, dat jullie veilig aankomen!
Roest van begin tot eind. Dus een nieuwe is beter dan 5x oplappen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:30 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Is je uitlaat gaan rotten of is ie gewoon kaduuk?
Dan kan je oude, kleine auto's pletten, mocht je een keer omrollenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:14 schreef von_Preussen het volgende:
Dan ben ik toch blij als ik weer in mijn grote, stevige auto zit en boven alles uit toren, dan voel ik me weer veilig en kan de wereld aan.
Zelf heb ik 10 maanden in Luxemburg gewerkt en het is idd een mooi land.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:52 schreef von_Preussen het volgende:
Edit: ik moet erbij zeggen, ik heb een half jaar in Luxemburg gewerkt, en daar heb ik het ook erg naar mijn zin gehad. Zou me ook goed kunnen voorstellen om daar te wonen, vind het prachtig,
Ik heb ook wel eens in Amsterdam langs de gracht gereden met m'n patatjesboot, vaake bu'j te bangequote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Das idd een erg leuke route, niet alleen door de stad, maar ook door het centrum. En anders dan in de meeste Nederlandse steden kan je in Hamburg ook met de vrachtwagen daar goed doorheen komen, omdat ze van die heerlijke brede wegen (meerdere banen) hebben. Daar heeft de RAF in de periode 1940 - 1945 wel voor gezorgd.
Mijn geluk was dat ik op 20 minuten van het centrum woonde (van Luxemburg stad) en 5 minuten van mijn werk verwijderd (zat zelfs op het terrein van de firma, kost en inwoning was inbegrepen).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zelf heb ik 10 maanden in Luxemburg gewerkt en het is idd een mooi land.
In Luxemburg-stad kun je prima stappen moet ik zeggen!
Het rijden door de stad vond ik dan weer wat minder maar dat zal er wel mee te maken hebben dat ik veel moest zoeken.
Als je precies weet waar je moet zijn rijdt wel zo prettig!
Maar goed, ik heb het overleefd en de meeste Luxemburgers ook.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:17 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens in Amsterdam langs de gracht gereden met m'n patatjesboot, vaake bu'j te bange
Is je auto ook minder snel geworden?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:52 schreef Purdey het volgende:
Even een logistieke vraag tussendoor, die nog auto gerealteerd is ook, hoe dóe ik het:
Mijn micra trilt als ik stil sta voor een stoplicht. Als ik dan ietwat gas geef, gaat het weg.
Nu sprak ik van de week House, die in de auto van Monsterd had gereden, en die gaf hetzelfde aan. M'n pa heeft er vanmiddag even naar gekeken, maar de uitlaat is het sowieso niet. Ook heeft hij het reservewiel en de krik stabieler neergelegd, maar nu trilt ie nog.
Lieve Mona, wat kan dit zijn?!
In de meeste steden is dus prima met een vrachtwagg0l te rijden, alleen is het wel werk voor mannen met ehm... Naja, u snapt welquote:
Niks aan de hand en volkomen normaal. We hebben het over een kleine lichte auto, die bovendien al niet meer de jongste is. De anti-trillingstechnieken destijds waren nog niet wat ze nu zijn, en het lage eigengewicht maakt dat de auto zelf ook niet in staat is om die trillingen op te vangen (zwaardere dingen krijg je immers moeilijker in beweging) en dús voel je dat. Het gaat weg als je gas geeft, omdat de motor dus sneller gaat draaien en daardoor de frequentie van de trillingen hoger wordt en bovendien de kracht van de trillingen afneemt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:52 schreef Purdey het volgende:
Even een logistieke vraag tussendoor, die nog auto gerealteerd is ook, hoe dóe ik het:
Mijn micra trilt als ik stil sta voor een stoplicht. Als ik dan ietwat gas geef, gaat het weg.
Nu sprak ik van de week House, die in de auto van Monsterd had gereden, en die gaf hetzelfde aan. M'n pa heeft er vanmiddag even naar gekeken, maar de uitlaat is het sowieso niet. Ook heeft hij het reservewiel en de krik stabieler neergelegd, maar nu trilt ie nog.
Lieve Mona, wat kan dit zijn?!
En ik begon net een beemer als opvolger voor de huidige Bartmobile te overwegenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:26 schreef von_Preussen het volgende:
BMW 3-serie, bij die auto kan je de bewegingen van de ruitewisser in de pedalen merken.
Als ie op maar 3 cilinders ipv 4 loopt, hoor je dat echt wel..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Is je auto ook minder snel geworden?
Er kan een bougie kapot zijn waardoor niet alle cilinders werken. Op hoger toerental merk je dit minder.
Ook zou er een bougiekabel poreus kunnen zijn wat je juist in het vochtige weer wat we nu hebben er voor kan zorgen dat niet alle cilinders hun werk 100% doen.
Dit is natuurlijk glazen bol kijken want op afstand is zoiets moeilijk te zeggen maar in 1e instantie verdenk ik de ontsteking dus.
Het is me alleen opgevallen bij de huidige generatie 3-series facelift (van 2008 tot 2011) en dan ook alleen bij de sedan en de touring. Zowel de coupé als de cabrio hadden daar geen last van, en hoe het met voorgaande generaties zit kan ik je niet zeggen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:37 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En ik begon net een beemer als opvolger voor de huidige Bartmobile te overwegen
De Bartmobile krijgt ergens volgende maand eerst nog een nieuwe distributieriem, en gaat daarna nog 70.000km mee. Dat is toch al gauw een jaar of 2, dus tegen die tijd zien we wel weer verderquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is me alleen opgevallen bij de huidige generatie 3-series facelift (van 2008 tot 2011) en dan ook alleen bij de sedan en de touring. Zowel de coupé als de cabrio hadden daar geen last van, en hoe het met voorgaande generaties zit kan ik je niet zeggen.
Verder is het een heerlijke auto hoor, wil je niet afschrikken, maar dat is een aandachtspuntje voor tijdens de proefrit (mocht het om eentje uit die jaren gaan).
Zoals ik al zei, niks aan het handjequote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:54 schreef Purdey het volgende:
Hmm, hij is niet minder snel. Vanmorgen nog keihard weggescheurd bij een stoplicht, en een Land Rover achter me gelaten, linker rijbaan FTW! Voor de rest begrijp ik heulemaal niks van je technische verhaal VanNelleNet even bij de RDW gekeken, ik heb 4 cilinders
en 55 kW.
Ik hoef toch niet langs de garage hé?
Zoals ik eerder al zei:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, niks aan het handjeProbeer maar eens om een hééééééél klein beetje gas te geven, gegarandeerd dat het trillen meteen minder wordt of zelfs verdwijnt. Het is hetzelfde als dat er iets resoneert bij een bepaald geluid, de hele auto staat gewoon mee te trillen met de motor, da's alles
Bij een koude motor doet ie het gegarandeerd ook meer dan met een warme motor
Welkom in mijn autoquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:14 schreef von_Preussen het volgende:
Afgelopen september zat ik achterin de Toyota Starslet van een maat, die komt ergens uit de jaren 90. De C-stijl etc. was nergens mee bekleed, je zag gewoon de rode lak en het staal wat eronder zat. Die hele auto rammelde en trilde aan alle kanten (niet verroest of onveilig ofzo, maar tis gewoone een simpele auto). Ik zat maar te denken, als er nu iets achterop klapt of we over de kop gaan dan is het net een pak melk wat je in elkaar knijpt, dan is het afgelopen met mij. Daardoor voelde ik me ook enorm onveilig (niet eens door het rijgedrag van mijn maat, die reed normaal).![]()
Gelukkig was het maar van Rotterdam naar Den Haag, maar wat was ik blij toen ik weer kon uitstappen. Sindsdien heb ik echt een fobie voor kleine, met name iets oudere, auto's ontwikkeld.
Dan ben ik toch blij als ik weer in mijn grote, stevige auto zit en boven alles uit toren, dan voel ik me weer veilig en kan de wereld aan.
Vat het alsjeblieft niet persoonlijk op, maar die negatieve ervaring heeft zich diep in mijn herinnering geworteld.quote:
Ik weet niet andersquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vat het alsjeblieft niet persoonlijk op, maar die negatieve ervaring heeft zich diep in mijn herinnering geworteld.
Waar crash je liever mee? Starlet met 80 of die bak van jou met 240?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vat het alsjeblieft niet persoonlijk op, maar die negatieve ervaring heeft zich diep in mijn herinnering geworteld.
Ik wist niet dat je kwaad werdquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei:
Mijn micra trilt als ik stil sta voor een stoplicht. Als ik dan ietwat gas geef, gaat het weg.
Ik wil dat het weggaat, het lijkt alsof mijn hele auto uit elkaar dreigt te vallen
Is dit altijd al geweest of is het een nieuw verschijnsel?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei:
Mijn micra trilt als ik stil sta voor een stoplicht. Als ik dan ietwat gas geef, gaat het weg.
Ik wil dat het weggaat, het lijkt alsof mijn hele auto uit elkaar dreigt te vallen
Liever met een X5 met 120 dan met een Starlet met 80, om even met een realistische vergelijking te komen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Waar crash je liever mee? Starlet met 80 of die bak van jou met 240?
Het hoort gewoon zo hoor, niets aan het handje!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:52 schreef Purdey het volgende:
Even een logistieke vraag tussendoor, die nog auto gerealteerd is ook, hoe dóe ik het:
Mijn micra trilt als ik stil sta voor een stoplicht. Als ik dan ietwat gas geef, gaat het weg.
Nu sprak ik van de week House, die in de auto van Monsterd had gereden, en die gaf hetzelfde aan. M'n pa heeft er vanmiddag even naar gekeken, maar de uitlaat is het sowieso niet. Ook heeft hij het reservewiel en de krik stabieler neergelegd, maar nu trilt ie nog.
Lieve Mona, wat kan dit zijn?!
Haha, gaan jullie undercover op elkaars accountquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het hoort gewoon zo hoor, niets aan het handje!![]()
Ps. dit is Monsterd
House! Foei! Uitspugen, nu!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het hoort gewoon zo hoor, niets aan het handje!![]()
Ps. dit is Monsterd
Inloggen... jaaaaaaaaja....quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nou, meneer heeft zich ingelogd op mijn computer en ik vind het onnodig om uit te loggen
Ik ga morgen ook weer "inloggen" bij m'n vriendinquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nou, meneer heeft zich ingelogd op mijn computer en ik vind het onnodig om uit te loggen
Zaterdag pasquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
Wouden jullie vanavond niet naar de bergen rijden?
Was het uit dan?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:36 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ik ga morgen ook weer "inloggen" bij m'n vriendin![]()
* Grielen is inderdaad vrijgezel af..
En als je wilt kunnen uitloggen, moet je eerst.... juistquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Even scherp: Het ging om uit loggen
Dus... Ik ga naar Ede morgen met de BMWquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Zucht..
Autorijtopic #50 - Waar dikke auto's rijden en staan op Schiphol.
Zucht inderdaad. Kom op man, 3 off-topic posts. Zelfs jij moet toegeven dat we ons heel netjes gedragen de laatste tijd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Zucht..
Autorijtopic #50 - Waar dikke auto's rijden en staan op Schiphol.
*zucht*quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Zucht..
Autorijtopic #50 - Waar dikke auto's rijden en staan op Schiphol.
Helemaal eens!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zucht inderdaad. Kom op man, 3 off-topic posts. Zelfs jij moet toegeven dat we ons heel netjes gedragen de laatste tijd.
Hmm, tja, ieder z'n hobby.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:22 schreef Marco001 het volgende:
* Marco001 zal binnenkort zijn auto een beurt geven...
beste banden om de aangedreven wielen....quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Hmm, tja, ieder z'n hobby.
Ik moet eens kijken wanneer mijne weer moet eigenlijk, moeten er gelijk 2 nieuwe banden op denk ik. De beste banden moet je achteraan hebben toch?
Ik zou de distributieriem vlot laten doen, wat is de aangeraden interval daarvoor?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:22 schreef Marco001 het volgende:
Zullen we dan maar weer gewoon on-topic gaan?
* Marco001 zal binnenkort zijn auto laten apk-keuren en een beurt geven...
Vorig jaar heeft die bij 110.000 zijn laatste beurt gehad; ook in febr.
Is het dan slim om een grote beurt te doen, of voldoet een kleine ook? (3 weken geleden is multiriem + remmen vervangen, en hebben ze de staat van o.a. de distributieriem nog gecheckt... (nog altijd de originele...)
volgens het boekje elke 15k km kleine beurt...
Ik heb het liefst de beste banden achter, maar dat is een hele discussie op zich. Als de banden voor beter zijn dan achter heb je kans dat je achterkant eerder uitbreekt of gaat aquaplanen, en dat wil je nietquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
beste banden om de aangedreven wielen....
Ja, dat was het argument geloof ik jaquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb het liefst de beste banden achter, maar dat is een hele discussie op zich. Als de banden voor beter zijn dan achter heb je kans dat je achterkant eerder uitbreekt of gaat aquaplanen, en dat wil je niet.
vanaf de 90.000 km elke 30000 km optische inspectie...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou de distributieriem vlot laten doen, wat is de aangeraden interval daarvoor?
En als je niet weet wanneer de laatste beurt is geweest zou ik dat altijd (laten) doen. Ook omdat je op LPG rijdt komt de klepspeling vrij precies. Vaak worden die wel gesteld bij een grote beurt.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik moest even denken aan tailpipe.jpg.
Google maar, ik ga hem hier niet posten
Ik ben blij dat ik een monteur had die eventjes meekeek terwijl ik hem verving. Uiteindelijk stelt het niet zo heel erg veel voor, maar het is best wel een enge klusquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:31 schreef FalleNk810i het volgende:
K heb echt totaal geen zin om in mn eentje mn distributie riem te vervangen..
Ben bang dat ik de timing verneuk![]()
Iemand ff zin om te helpen op de meet?![]()
Dan zou ik de olie eens vervangen, en over een x aantal km's een keer een grote beurt plannenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
vanaf de 90.000 km elke 30000 km optische inspectie...
Bij het type voor deze, hoefde de distributieriem pas bij 180.000 km te worden vervangen..
de klepspeling is niks mis mee.
Ja, daarom even iemand regelen die mee wil kijken die ervaring heeft, een ander motorblok vind ik ook niet erg, maar liever niet op zo'n manier als t fout gaatquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik een monteur had die eventjes meekeek terwijl ik hem verving. Uiteindelijk stelt het niet zo heel erg veel voor, maar het is best wel een enge klus
Ik heb liever dat ik de boom niet zie aankomen, als dat ik hem wel aan zie komen..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb het liefst de beste banden achter, maar dat is een hele discussie op zich. Als de banden voor beter zijn dan achter heb je kans dat je achterkant eerder uitbreekt of gaat aquaplanen, en dat wil je niet.
Hoe werkt het bij een polo? Krukas vastzetten, en dan op tijd zetten mbv de markeringen op de riem?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, daarom even iemand regelen die mee wil kijken die ervaring heeft, een ander motorblok vind ik ook niet erg, maar liever niet op zo'n manier als t fout gaat
Daarom heb ik het liefst overal goeie banden onder zittenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ik de boom niet zie aankomen, als dat ik hem wel aan zie komen..![]()
overigens, slechte banden voor geeft meer risico op onderstuur.. zeker i.c.m. fwd..
Als bij mijn seat al onverwacht de achterkant uitbreekt, trekt hij hem vanzelf wel weer recht, en anders geef ik wat exta gas(mits het kan) of ontkoppel ik, en dan trekt de auto zichzelf ook wel weer recht..
Heb nog nooit gehad dat de achterkant meer dan 10 cm naar buiten kwam zetten, tenzij ik de handrem gebruikte... En dat terwijl de achterbanden toch echt apk afkeur waren, en voor redelijk nieuwe banden zaten (achter: 1.8 mm, voor c.a. 60-70 mm)
Olie kan ik zelf wel + die is laatst nog verschoond... andere vloeistoffen zijn ook prima in orde, uitlaat is nog goed; alleen de buitenmantel van de einddemper zit roest op; maar hij roest niet verder.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan zou ik de olie eens vervangen, en over een x aantal km's een keer een grote beurt plannen
Dan zou ik dr lekker mee doorrijden inderdaadquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Olie kan ik zelf wel + die is laatst nog verschoond... andere vloeistoffen zijn ook prima in orde, uitlaat is nog goed; alleen de buitenmantel van de einddemper zit roest op; maar hij roest niet verder.![]()
EWn ach, misschien gaat de seat toch binnenkort weg, als ik die baan krijg waar ik net op heb gesolliciteerd(zit een lease auto bij in...)
Nog nooit rijvaardigheids training gehad dus?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Daarom heb ik het liefst overal goeie banden onder zitten
Als je aan het aquaplanen slaat helpt extra gas niet, en ontkoppelen maakt de boel alleen maar erger.
ICt beheerder..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:41 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan zou ik dr lekker mee doorrijden inderdaad. Al moet het feit dat je hem verkoopt geen reden zijn om dr geen onderhoud meer aan te doen
.
Wat voor baan heb je voor gesolliciteerd?
Ik heb een slipcursus gehad, waarin ik zelf heb ervaren dat op het verkeerde moment de koppeling intrappen ook fataal kan zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nog nooit rijvaardigheids training gehad dus?
Daar, en tijdens rijlessen, word verteld dat je moet ontkoppelen(dus gas los en koppeling in).. Op die manier word de auto niet meer aangedreven door de motor, en zou de grip terug moeten keren, omdat er veel minder krachten op de banden worden losgelaten..
Mwah, dat kan imho ook zo zijn bij remmen... Dan word namelijk ineens al het gewicht van de achterwielen afgehaald en naar de voorwielen toegestuurd.. --> grotere drift.. (en bij onderstuur ineens een scherpe bocht..)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:48 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb een slipcursus gehad, waarin ik zelf heb ervaren dat op het verkeerde moment de koppeling intrappen ook fataal kan zijn.
Tuurlijk, dat ookquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, dat kan imho ook zo zijn bij remmen... Dan word namelijk ineens al het gewicht van de achterwielen afgehaald en naar de voorwielen toegestuurd.. --> grotere drift.. (en bij onderstuur ineens een scherpe bocht..)
Klinkt goedquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ICt beheerder..
sec. arbeidsvoorwaarden: Laptop, smartphone en dus de auto v/d zaak
En dat bij een bedrijf(waar ik al eens productiewerk heb gedaan) wat mij vroeger alleen een minimum jeugdloon betaalde..
Hoe doe je dat "ontkoppelen" dan met een automaat? Of ben je dan gewoon reddeloos verloren?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nog nooit rijvaardigheids training gehad dus?
Daar, en tijdens rijlessen, word verteld dat je moet ontkoppelen(dus gas los en koppeling in).. Op die manier word de auto niet meer aangedreven door de motor, en zou de grip terug moeten keren, omdat er veel minder krachten op de banden worden losgelaten..
In neutraal pleurenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoe doe je dat "ontkoppelen" dan met een automaat? Of ben je dan gewoon reddeloos verloren?
mjah, dat laat ik doen.. Heb het dit jaar zelf verwisseld,maar dan ben je >1 uur bezig.. Ik had maar 1 goedkope krik en sleutel...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
In neutraal pleuren
Ik doe het nog anders met de baaaaaaandjes. Bij de wissel van winter- naar zomerbanden leg ik de besten voor, tegen de tijd dat ik dan weer terug naar winterbanden wissel, liggen de besten achterEn met de winterbanden dus net zo
Als ik in de slip zit is het moeilijk om intuitief 1 hand van het stuur te halen om vervolgens met de automaat te prutsen (die je waarschijnlijk ook niet in de juiste stand krijgt, maar "doorschiet" naar achteren).quote:
Ook zo'n eeuwige discussie volgens mijquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nog nooit rijvaardigheids training gehad dus?
Daar, en tijdens rijlessen, word verteld dat je moet ontkoppelen(dus gas los en koppeling in).. Op die manier word de auto niet meer aangedreven door de motor, en zou de grip terug moeten keren, omdat er veel minder krachten op de banden worden losgelaten..
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoe doe je dat "ontkoppelen" dan met een automaat? Of ben je dan gewoon reddeloos verloren?
Als je écht in de slip zit met een automaat is het een kwestie van gas loslaten en de boel maar uitzitten... Als de voorwielen nog grip hebben volstaat het loslaten van het gas, en blijven de voorwielen, net als bij een handbak, gewoon gekoppeld.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik in de slip zit is het moeilijk om intuitief 1 hand van het stuur te halen om vervolgens met de automaat te prutsen (die je waarschijnlijk ook niet in de juiste stand krijgt, maar "doorschiet" naar achteren).
In dat geval lijkt me een handbak waar je alleen een pedaal behoeft te trappen en het stuur gewoon kan blijven vasthouden een stuk prettiger.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Ook zo'n eeuwige discussie volgens mijMaar toch ontkoppelen dus, ik ga het proberen te onthouden
Ja, dat moet je ook maar net weten dan wanneer dat isquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:02 schreef L0we het volgende:
[..]
![]()
Niet ontkoppelen op het moment dat de voorwielen nog grip hebben...
Daarom kan je tussen Drive en Neutraal schakelen zónder de rem in te trappen. Van Neutraal naar Reverse kan je alleen als je de rem in trapt (en in sommige auto's de knop op de pook indrukt)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik in de slip zit is het moeilijk om intuitief 1 hand van het stuur te halen om vervolgens met de automaat te prutsen (die je waarschijnlijk ook niet in de juiste stand krijgt, maar "doorschiet" naar achteren).
In dat geval lijkt me een handbak waar je alleen een pedaal behoeft te trappen en het stuur gewoon kan blijven vasthouden een stuk prettiger.
Nee hoor, dat is meer om de idioten te helpen die hem al (vooruit)rijdend in reverse willen drukkenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Daarom kan je tussen Drive en Neutraal schakelen zónder de rem in te trappen. Van Neutraal naar Reverse kan je alleen als je de rem in trapt (en in sommige auto's de knop op de pook indrukt)
en nog wil dat(tenminste, bij VAG...)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:07 schreef L0we het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is meer om de idioten te helpen die hem al (vooruit)rijdend in reverse willen drukken
Ik heb het nooit gedurfd om het met mijn eigen wagen te proberen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
en nog wil dat(tenminste, bij VAG...)
Ja, maar dat heeft dus ook als resultaat dat je gewoon die pook een tik geven kunt, en dat je hem dan nooit zomaar in R kunt jassen. Tenzij je per ongeluk ook op de rem traptquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:07 schreef L0we het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is meer om de idioten te helpen die hem al (vooruit)rijdend in reverse willen drukken
Neequote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:33 schreef L0we het volgende:
Hmm, wat te doen... Ik wil 2 andere stoelen in mn auto, nu kan ik kiezen voor leer, of gewoon voor stof.
Wordt leer zomers niet veel zweteriger?
Ik heb geen idee, maar leer! omdat het kan en awesome is in jouw autoquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:33 schreef L0we het volgende:
Hmm, wat te doen... Ik wil 2 andere stoelen in mn auto, nu kan ik kiezen voor leer, of gewoon voor stof.
Wordt leer zomers niet veel zweteriger?
Daar ga ik ook voor inderdaadquote:
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 12 januari 2011 09:51 schreef Marco001 het volgende:
pfff, lekker weer.. : Belde mijn werk me vanochtend wakker..waar ik bleef..
Blijkt dat ze gisteravond iets hadden ingesproken op mijn voicemail; maar ik had het meer geinpreteerd als de vraag OF ik morgen ook kon werken... XD
Mijn hele planning weer naar de koten; wou de hele middag gaan leren en met mijn projectopdracht bezig..
tja, lekker handig altijd.. (dus niet..) en nu willen ze me ook savonds aan het werk hebben, maar daar heb ik geen zin in, moet nog meer dan genoeg doen ook voor school.. (maarja, ik had hun wel gemaild dat ik de hele dag kon.... (al was dat nog voor ik wist dat de bijles van gister niet door zou gaan.. )(en ach, ik ben net al 1 uur bezig geweest; alleen snap i khet nog steeds niet helemaal..)quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
Heel herkenbaarOf 's morgens om 07:15 gebeld worden waar je blijft. En dat dan blijkt dat ze je rooster zonder meededeling hebben veranderd.
Inderdaad, zet je stoel eens een beetje naar achter...quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:38 schreef von_Preussen het volgende:
Heb je al eens geprobeerd NIET tegen te ruiten aan te hijgen?
dit is officieel de tip van de weekquote:Op woensdag 12 januari 2011 15:38 schreef von_Preussen het volgende:
Heb je al eens geprobeerd NIET tegen te ruiten aan te hijgen?
Je telefoon?quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:03 schreef Bartholomeus het volgende:
Jah. Waar moet ik dan tegenaan hijgen, Purdey moet er ook al niks van hebben
of de spiegel? of de straat waar vrouwen hun lichaam verhuren voor geld?quote:
Te klein.quote:
Bel ze?quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:09 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Te klein.
Trouwens, iemand een idee of de jongens van Carglass ook met het huidige weer gewoon aan huis ruiten vervangen? En dan voorruiten in het bijzonder? Ik heb namelijk al tíjden een behoorlijke barst in de ruit, dus dat moet maar eens gefixt. Ja, ik weet dat CG niet de goedkoopste is, maar lang leve de glasverzekering
Als je er zelf naartoe rijdt, kunnen ze het sowiesoquote:Op woensdag 12 januari 2011 16:09 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Te klein.
Trouwens, iemand een idee of de jongens van Carglass ook met het huidige weer gewoon aan huis ruiten vervangen? En dan voorruiten in het bijzonder? Ik heb namelijk al tíjden een behoorlijke barst in de ruit, dus dat moet maar eens gefixt. Ja, ik weet dat CG niet de goedkoopste is, maar lang leve de glasverzekering
Kia SOul is mooiquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Zo, staan weer wat auto's klaar om afgeleverd te worden.. Tweedehands Matizje, een Sportage, een Soul en een Picanto
.. Pijn in mijn armen van het poetsen
Kvind m voor mij wat te opvallend. Zou dan eerder voor een Ceed gaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Kia SOul is mooihelemaal met de lekker grote velgen
naah, dan zou het al de SW uitvoering moeten zijn, maar anders (Vind ik eigenlijk de meeste Kia's lelijk)quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kvind m voor mij wat te opvallend. Zou dan eerder voor een Ceed gaan.
Stoelen van de Ceed zijn wel beetje te hard naar mijn zin.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
naah, dan zou het al de SW uitvoering moeten zijn, maar anders (Vind ik eigenlijk de meeste Kia's lelijk)
tja, als ik het uiterlijk qua materiaal van de Chevrolet vergelijk met mijn Seat, stelt dat ook weinig voor...quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Stoelen van de Ceed zijn wel beetje te hard naar mijn zin.
Kia is ook niet mijn meest favoriete merk hoor.. Moet wel zeggen dat ik de interieurs van de huidige modellen dik in orde vind. Over het exterieur doe ik maar geen uitspraak
.. Vind de Ceed nog de beste qua uiterlijk. Wel de stoelen van een Sportage Executive graag
Que? Een gevarendriehoek bedoel je?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:59 schreef Kadooosh het volgende:
Iemand enige idee waar ik een goedkoop verkeer driehoek kan kopen met leds?
M'n vader heeft een tijdje een Chrysler gehad. Qua afwerking kunnen de Amerikanen echt niet aan Europa tippen. En handmatige versnellingsbakken kun je ze ook beter niet laten makenquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:44 schreef Marco001 het volgende:
tja, als ik het uiterlijk qua materiaal van de Chevrolet vergelijk met mijn Seat, stelt dat ook weinig voor...
Als ik even tegen de chevrolet leun of op de motorkap duw, hoor en voel je het blijk gewoon indeuken... Bij de seat is dit onmogelijk(of iig mij nog niet gelukt..)
Ik kan me niet herinneren dat ik je ooit heb weggejaagd nadat je zoiets deed?quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:03 schreef Bartholomeus het volgende:
Jah. Waar moet ik dan tegenaan hijgen, Purdey moet er ook al niks van hebben
Dat dus...quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:04 schreef JDude het volgende:
[..]
Que? Een gevarendriehoek bedoel je?
wat gebeurt er dan als ik vragen mag?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:45 schreef von_Preussen het volgende:
@Marco001, moet je voor de grap eens een grille van het huidige model S-klasse indrukken.
Dat bedoel ik, I choose lifequote:Op woensdag 12 januari 2011 19:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat ik je ooit heb weggejaagd nadat je zoiets deed?
Maar je hebt gelijk, je zou een enorme oplawaai krijgen dan
Je drukt hem in, want hij is gewoon van plastic......quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:47 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
wat gebeurt er dan als ik vragen mag?
Met gratis milieuprent bedoel je; die herrie vliegt bij bocht nummer 2 het raam uitquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:28 schreef Marco001 het volgende:
Heb ik gezien tijdens stage in Finland..
Geweldige autorij muziek..met extragratis snelheidsbekeuring garantie..
Meer van:quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met gratis milieuprent bedoel je; die herrie vliegt bij bocht nummer 2 het raam uit
quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je drukt hem in, want hij is gewoon van plastic......
dat dacht ik..quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:48 schreef JDude het volgende:
Och, hou op! M'n moeder is Dire Straits fanaat, dus ik ben er letterlijk mee opgegroeid.
Dat andere nummer is ook best aan te horen overigens!
Bij een 7-serie is het ook gewoon plastic hoor.quote:
Onia heb ik nu in de cpeler..quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:50 schreef Sjoegerd het volgende:
Laatste CD bij mij in de auto is van Motörhead
Ah.... ok bedankt voor de infoquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Bij een 7-serie is het ook gewoon plastic hoor.
Bij de S-klasse staat de grille naar voren en een voetganger zal daar dus mee in aanraking komen, dus daarom denk ik dat het verplicht is dat dit onderdeel zo "zacht" mogelijk gemaakt is.
Welke zender?quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:56 schreef JDude het volgende:
Ik heb eigenlijk meestal gewoon de radio aan.
Ik meestal ook. Maar soms wil ik wel eens wat andersquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:56 schreef JDude het volgende:
Ik heb eigenlijk meestal gewoon de radio aan.
3FMquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:03 schreef JDude het volgende:
Standaard 3FM eigenlijk. Het is zelfs zo erg, dat ik weet dat ik vertraging heb wanneer ik tijdens "Begin de dag met een dansje" nog niet over knooppunt Ridderkerk vlieg.
okquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
3FM![]()
Heb ik in de taxi standaard als zender..
Neh, is ook wel naais, maar daar ga ik niet harder van rijdenquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Meer van:
?
Vind ik ook zo'n auto-nummer, maar dan ook omdat ik als kind wel eens met een oom mee reed, en die had dit nummer nogal eens opstaan
totaal niet mijn smaak.. ;Pquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, is ook wel naais, maar daar ga ik niet harder van rijden![]()
Ik ben een overdatum Gabbert, en wel een ekte, dus niet van de rampestamp MOH enzo, maar meer de oldskool hardcore tot een BPMmetje of 160 - 170![]()
\
Voorwaarde is wel minimaal 500 watt sublaag in tha boot, anders klinkt het voor geen meter
Radio luister ik trouwens standaard Slam FM![]()
coolquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:39 schreef von_Preussen het volgende:
In de auto heb ik meestal gewoon de muziek van mijn MP-3 speler aanstaan, maar als ik die zat ben luister ik eigenlijk wel vaak Q-music of Slam FM.
In Duitsland vind ik het altijd wel leuk om Amerikaanse (AFN - the Eagle = American Forces Network) of Britse (BFBS = British Forces Broadcasting Service) soldatenzenders op te zetten. Ik lig altijd in een deuk om het accent van die mensen en hoe "anders" commercials / muziek etc. is bij hun.
Trouwens, de Amerikanen die in Duitsland gestationeerd zijn hoeven geen belastingen over hun auto's (zowel houderschaps als btw) en benzine te betalen, dat is echt bizar hoe goedkoop het voor hun is omdat ze onder het Amerikaanse belastingregime vallen, wat wederom tax-free in het buitenland is.
Edit: ze betalen iets van ¤0,25 per liter benzine!
Die mustangquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
cooldaar wil ik ook wel werken dan..
Dikke oldskool mustang ofzo onder me kont, en lachen bij de pomp
zoeen:
[ afbeelding ]
Welnee, kwestie van een beetje aanpassen aan je kofferbak, je kunt het zo gek maken als je wiltquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:45 schreef Marco001 het volgende:
[..]
totaal niet mijn smaak.. ;P
Oh, en ik wil ook een leuke sub.. Heb wel een toffe van Pioneer gezien.
1 nadeel: dan zit wel direct mijn hele kofferbak vol
Zag de zonder een keer exact zoeen stoppen in de stad... en daar stapte toch een knap blondje uit.....quote:
Het zal je verbazen, die US soldaten in Duitsland hebben een luizenleven. Stel je voor dat je je auto / benzine / dagelijkse benodigdheden / alles tax-free zou kunnen kopen (ze betalen de amerikaanse prijs minus de amerikaanse btw, ze zitten immers in het buitenland).quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
cooldaar wil ik ook wel werken dan..
Dikke oldskool mustang ofzo onder me kont, en lachen bij de pomp
zoeen:
[ afbeelding ]
In reservewiel wil niet bij mij, onder achterbank zou inderdaad het tofste zijn.:)quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:36 schreef Bartholomeus het volgende:
Hmm, dat ding dat in het reservewiel past lijkt mij wel wat, maar het allerliefst zou ik de sub eigenlijk ónder de achterbank willen hebben. Iemand dan een idee of daar mogelijkheden voor zijn?
Op die poineer site staat dat dat ding in een 14 inch wiel past, dus waarom niet?quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:41 schreef Marco001 het volgende:
[..]
In reservewiel wil niet bij mij, onder achterbank zou inderdaad het tofste zijn.:)
LPG tankquote:Op woensdag 12 januari 2011 23:19 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Op die poineer site staat dat dat ding in een 14 inch wiel past, dus waarom niet?
Doedadannookniequote:
Liever LPG dan een subwoofer bij mijquote:
Normaal is via contact, maar hij wordt wel eens losgekoppeld, is bij die van mij ookquote:Op donderdag 13 januari 2011 00:06 schreef WhiteJoker het volgende:
Nog wel even een vraagje, bij mijn Twingo ging de radio uit zodra ik het contact afzette. Bij mijn 206 gebeurt dat niet. Welke van de twee is normaal, en hoe kan ik zorgen dat de radio uit gaat met het contact? Gewoon wat draden omwisselen?
Ik denk het niet, want dan zou hij moeten klagen dat z'n radio het geheugen steeds verliest. Ik denk dat hij zowel de constante als de geschakelde plus allebei op de constante plus heeft aangesloten. Het aansluiten van de geschakelde plus op de radio is dus voldoende, waarschijnlijk is er gewoon een kabeltje doorverbonden achter de isostekker, en dat zou prima te zien moeten zijn. In de handleiding van een beetje radio is ook een aansluitschema te vinden, met wat technisch inzicht zou dat dus prima moeten lukkenquote:Op donderdag 13 januari 2011 09:11 schreef L0we het volgende:
Ik denk dat je de draden van de continue en de schakelde (vaak rood en oranje) om moet draaien.
Zou je even moeten googelen hoe die stekkers in elkaar zitten.
De lamp zelf? En aan dezelfde kant? Of deze keer net aan de andere kant als de laatste keer?quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:46 schreef monsterd. het volgende:
Koplamp is alweer stuk. Ga vandaag alweer een dappere poging doen om het te vervangen
Hoeft niet altijd zo te zijn dat hij dan lijd aan geheugenverlies, ik heb nu al een aantal radio 's gehad waarbij het omgedraaid zat, maar de boel prima blijft werken.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik denk het niet, want dan zou hij moeten klagen dat z'n radio het geheugen steeds verliest. Ik denk dat hij zowel de constante als de geschakelde plus allebei op de constante plus heeft aangesloten. Het aansluiten van de geschakelde plus op de radio is dus voldoende, waarschijnlijk is er gewoon een kabeltje doorverbonden achter de isostekker, en dat zou prima te zien moeten zijn. In de handleiding van een beetje radio is ook een aansluitschema te vinden, met wat technisch inzicht zou dat dus prima moeten lukken
Mijn vorige radio ging ook nooit uit, heb tijdens inbouwen van de nieuwe radio 2 kabels gewisseld en klaarquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Hoeft niet altijd zo te zijn dat hij dan lijd aan geheugenverlies, ik heb nu al een aantal radio 's gehad waarbij het omgedraaid zat, maar de boel prima blijft werken.
Maar wat jij zegt is inderdaad ook goed mogelijk.ik zou de boel eens lostrekken,dan zie je het snel genoeg
De andere idd.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
De lamp zelf? En aan dezelfde kant? Of deze keer net aan de andere kant als de laatste keer?
Ik weet het, het wasgewoon een kwestie van wachten tot het moment dat de andere stuk ging.. Wel dom, want ik zat gisteren te vitten op een aut odie achter mij reed met onzettend fel licht, bleek 5 minuten later dan mijn koplamp het dus niet meer deedquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:14 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Monsterd, zeker de andere koplamp? Dat is heel vaak zo, daarom kan je ze Altijd het beste alle 2 tegelijk vervangen....
Let er wel ff op dat je de lamp goed in de fitting doet, hij past er maar op 1 manier in. Doe je hem er anders in dan kun je hem wel vastklikken, en hij brandt ook gewoon, maar omdat de lamp dan scheef in de reflector zit lijkt het voor je tegenliggers alsof je steeds met groot licht aan rondrijdtquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
De andere idd.
[..]
Ik weet het, het wasgewoon een kwestie van wachten tot het moment dat de andere stuk ging.. Wel dom, want ik zat gisteren te vitten op een aut odie achter mij reed met onzettend fel licht, bleek 5 minuten later dan mijn koplamp het dus niet meer deed
Dan kom ik zulke mensen wel eens tegen volgens mijquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:40 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Let er wel ff op dat je de lamp goed in de fitting doet, hij past er maar op 1 manier in. Doe je hem er anders in dan kun je hem wel vastklikken, en hij brandt ook gewoon, maar omdat de lamp dan scheef in de reflector zit lijkt het voor je tegenliggers alsof je steeds met groot licht aan rondrijdt
Ik zal mijn best doen, en anders kijk ik even een collega heel lief aan.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:40 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Let er wel ff op dat je de lamp goed in de fitting doet, hij past er maar op 1 manier in. Doe je hem er anders in dan kun je hem wel vastklikken, en hij brandt ook gewoon, maar omdat de lamp dan scheef in de reflector zit lijkt het voor je tegenliggers alsof je steeds met groot licht aan rondrijdt
Gewoon even goed opletten hoe je de oude eruit haalt, een van de pinnetjes is gewoon breder dan de andere, meestal aan de onderkant. De nieuwe er gewoon op dezelfde manier in doen en klaar is keesquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:52 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zal mijn best doen, en anders kijk ik even een collega heel lief aan.
Dat is mij de laatste tijd ook opgevallen, het lijkt wel alsof steeds meer mensen met slecht afgestelde verlichting rondrijden. Helemaal grappig is dan als ze nog met grootlicht gaan seinen omdat ze mijn xenon-verlichting te fel vinden.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan kom ik zulke mensen wel eens tegen volgens mij
Dat valt mij dus ook op! En nog een opvallend aantal nieuwe auto's... Het lijkt wel alsof de verlichting bij het uitleveren niet afgesteld wordt.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is mij de laatste tijd ook opgevallen, het lijkt wel alsof steeds meer mensen met slecht afgestelde verlichting rondrijden. Helemaal grappig is dan als ze nog met grootlicht gaan seinen omdat ze mijn xenon-verlichting te fel vinden.
Klopt, of iets achterin liggen (of zware mensen op de achterbank)quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:24 schreef JDude het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met dat schuifje voor koplampniveauregeling dat je in veel auto's aantreft? Ik heb m'n lampen altijd zo staan dat ze zo ver mogelijk naar voren schijnen, en denk dan maar dat de andere stand bedoeld is voor wanneer ik bijv. een aanhanger aankoppel (en dus de kont wat naar beneden wordt gedrukt en de koplampen dientengevolge omhoog schijnen). Niet dat ik een trekhaak heb, maar dat doet er even niet toe.
Vaak staat in het boekje wel precies hoe je het moet gebruiken.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:24 schreef JDude het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met dat schuifje voor koplampniveauregeling dat je in veel auto's aantreft? Ik heb m'n lampen altijd zo staan dat ze zo ver mogelijk naar voren schijnen, en denk dan maar dat de andere stand bedoeld is voor wanneer ik bijv. een aanhanger aankoppel (en dus de kont wat naar beneden wordt gedrukt en de koplampen dientengevolge omhoog schijnen). Niet dat ik een trekhaak heb, maar dat doet er even niet toe.
altijd beter dan kapotquote:Op donderdag 13 januari 2011 12:03 schreef monsterd. het volgende:
Lampje bleek niet kapot te zijn.De zekering zat niet goed
rijdt hij ook nog een beetje leuk?quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:23 schreef vannelle het volgende:
Zonet m'n "nieuwe" toet opgehaald.![]()
En direct de radio er in gezet, zitten toch best fatsoenlijke speakers in zo'n Alfa.
Heb er nog geen 20 km in gereden maar het beviel wel weer.quote:
Thanks!quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:53 schreef von_Preussen het volgende:
@vannelle, gefeliciteerd me je nieuwe wagen!
Dat overkomt de bestenquote:Op donderdag 13 januari 2011 12:03 schreef monsterd. het volgende:
Lampje bleek niet kapot te zijn.De zekering zat niet goed
Feliquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:23 schreef vannelle het volgende:
Zonet m'n "nieuwe" toet opgehaald.![]()
En direct de radio er in gezet, zitten toch best fatsoenlijke speakers in zo'n Alfa.
Congratz! Veel veilige kilometers toegewenst!quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:23 schreef vannelle het volgende:
Zonet m'n "nieuwe" toet opgehaald.![]()
En direct de radio er in gezet, zitten toch best fatsoenlijke speakers in zo'n Alfa.
In 40 minuten ben ik vanaf hier in binnenstad Utrechtquote:Op donderdag 13 januari 2011 23:19 schreef Goddelijker het volgende:
40 minuten over 5 kilometer doen, en vervolgens lost de file ineens op alsof er niets aan de hand is...
Daarom.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
In 40 minuten ben ik vanaf hier in binnenstad Utrecht
Leukste stukquote:Op donderdag 13 januari 2011 23:23 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Daarom.
Ik vanaf de Ikea naar de Uithof.
Ja, klopt.quote:
Word flink genegeerd andersquote:Op donderdag 13 januari 2011 23:24 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Alhoewel, de A28 is tegenwoordig ook kut.
Van 120 is het naar 90 'bij nat wegdek' gegaan, en nu hebben ze die borden 'bij nat wegdek' weggehaald, dus mag je sowieso maar 90.
Including me.quote:
Zelfde als bij Amersfoort.. Hang je met iedereen rond de 100 rechtsquote:Op donderdag 13 januari 2011 23:26 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Including me.
Ik probeer mijzelf wel in te houden, maar langzamer dan 100 rijden doe ik daar écht niet.
Of vanavond een vrachtwagen die gewoon 95 rijdt en auto's gaat inhalen die netjes 90 rijden.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zelfde als bij Amersfoort.. Hang je met iedereen rond de 100 rechts
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |