Aangezien er maar 1 lange burg is, zal je die ongetwijfeld bedoelen. Meteen als je de A7 voor de Elbtunnel afkomt en dan rechts richting Veddel (de Freihafen in). Tis volgens mij één van de grootste van zijn soort.quote:Op maandag 10 januari 2011 22:14 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Die eerste brug, is dat die hele lange in de Freihafen? Prachtig uitzicht was dat
Ik moet heel eerlijk toegeven dat er geen foto's zijn van de laatste keer dat ik me in de nesten heb gewerkt.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:20 schreef Bartholomeus het volgende:
Het was dus dit autohof
En ga jij ff foto's maken als je jezelf in de nesten hebt gewerkt en hoopt nog op tijd weg te komen om nog voor 11 uur bij de lidl te staan, 2 uur trappen verderopDat is echt vragen om ellende, op zo'n moment foto's gaan maken, die lui laten echt niet met zich sollen
Jaaaaaa, Georgswerder, daar staan onze wagens ook dagelijks (en dientengevolge ben ik daar ook vaker geweest). En ik ben het helemaal met je eens, ook de stad (afgezien van een paar plekjes) is uitstekend met de vrachtwagen te bereiken, lekker ruime wegen en over het algemeen loopt het verkeer ook lekker door.quote:
Ik weet het niet zeker, dus als ik het fout heb dan mag men mij graag verbeteren.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:09 schreef JDude het volgende:
Waarom heeft de haven van Hamburg eigenlijk allerlei douane-kantoren bij de ingangen die je in Rotterdam (volgens mij ) niet ziet?
Op dat papiertje staat letterlijk gewoon de tijd waarop je de haven binnenrijdt, en van de ene naar de andere kant via die brug heb je X minuten nodig. Nou doen ze niet moeilijk als je daar een minuut naast zit, maar kom niet 5 minuten later pas aanquote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jaaaaaa, Georgswerder, daar staan onze wagens ook dagelijks (en dientengevolge ben ik daar ook vaker geweest). En ik ben het helemaal met je eens, ook de stad (afgezien van een paar plekjes) is uitstekend met de vrachtwagen te bereiken, lekker ruime wegen en over het algemeen loopt het verkeer ook lekker door.
[..]
Ik weet het niet zeker, dus als ik het fout heb dan mag men mij graag verbeteren.
De Freihafen is een speciale zone ("vrije zone"), alle goederen die daar inkomen hoeven niet door de douane te worden ingeklaard. Pas als ze dat gebied verlaten moeten ze:
1. of worden ingeklaard door de douane
2. of als ze bestemd zijn voor buiten de EU, dan kan de vrachtwagen worden verzegeld zodat de douane op de plaats van bestemming (bijv. Rusland) het kan inklaren
Ongeveer 2/3 van de vracht gaat voor optie 1, en 1/3 van de vracht voor optie 2. Wat is het grote verschil? Behalve dat je niet bij 2 verschillende douane's je goederen heeft in te klaren (met 2x tijdsverlies, want de douane in Hamburg kan vreselijk zeiken, zoals ik al persoonlijk heb meegemaakt toen een container voor de zaak dagenlang vast zat) scheelt het de douane ook omdat ze niet zoveel tijd verliezen aan goederen die toch weer verdwijnen.
Dat is ook de reden waarom, als je alleen door de haven rijdt met je vrachtwagen (plus goederen), ook een papiertje moet hebben. Zodat ze kunnen zien dat je alleen xy geladen had toen je de haven inreed, en ook alleen xy hebt als je er weer uit gaat (en niet stieken z, zonder belasting te betalen, meeneemt). Alleen die controle's zijn redelijk matig, want ze hebben in mijn aanwezigheid nog nooit de wagen (in transit) overhoop gehaald, de juiste papieren waren genoeg.
Wat er nu wel gebeurd is dat ze de Freihafen drastisch hebben verkleind, ten eerste omdat ze dan het gebied beter kunnen controleren (met minder mensen), en ten tweede omdat het de verkeersproblemen beter oplost (er staat een groot hek om dat gebied met slechts een aantal ingangen).
Sja, ik heb wel eens ergens voor geleerd enzoquote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:52 schreef von_Preussen het volgende:
Kijk, hoe het systeem precies werkt wist ik niet, maar zo is het duidelijk! Ook bedankt voor de extra info m.b.t. Rotterdam, dat vind ik erg interessant en weet ik erg te waarderen!![]()
Wat ik zo geweldig aan Hamburg vind is dat je 's nachts de stad voor je alleen hebt en dan met de auto heerlijk de stad kunt afstruinen. Dan ben je 2 a 3 uur onderweg, heb je zo 200km op de teller erbij, en dan ben je niet steeds rondjes gereden maar gewoon 1x een grote ronde door de stad gemaakt.
Nouja, rotterdam is ook niet geweldig.. Was daar een paar jaar terug een weekendje, man wat een lawaai daar zeg, snachts...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:01 schreef Grielen het volgende:
Persoonlijk zou het me vreselijk lijken om in een stedelijk gebied te wonen.. vooral 's avonds heeft het iets naargeestigs. Ik was van de zomer 5 weken op Sicilië, in de stad Ragusa, en ik kan niet echt zeggen dat het straatbeeld 's avonds zo romantisch is als wordt beweerd...
Van welke kant kom je dan af?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat daar 's nachts niks te doen is, is ook de reden dat ik altijd dwars door de stad heen dender dan. Zal het mij verrekken dat je op een gegeven moment dan door een 30km zone komt, er is toch geen kip te bekennen en die flitspaal net na die ene al jaren in renovatie zijnde kerk is ook een bekende
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ik na een half jaar de weg in Warschau goed ken en ik weet hoe Poolse automobilisten kunnen zijn, vind ik het fijn rondrijden hier!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
Zullen er best zijn!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:04 schreef BrinkydeBMW het volgende:
trouwens monsterd.
ik heb van een vriend gehoord dat er best dure auto's zijn in polen
Is dat echt zo?
Een hele uitlaat? Waarom dat?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:09 schreef Goddelijker het volgende:
Jeej, een nieuwe uitlaat moet er onder mn auto!
Is je uitlaat gaan rotten of is ie gewoon kaduuk?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:09 schreef Goddelijker het volgende:
Jeej, een nieuwe uitlaat moet er onder mn auto!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |