abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91126473


En wat betekent dit lampje?
Staat toch in het instructieboekje? En niet elke auto heeft dit, wat is dit voor theorievraag?
pi_91126546
Dat er iets mis is met je airbag?
pi_91126555
Nog meer of snap je m'n punt al? ;)
pi_91126637
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:59 schreef vannelle het volgende:
[ afbeelding ]

En wat betekent dit lampje?
Staat toch in het instructieboekje? En niet elke auto heeft dit, wat is dit voor theorievraag?
Je mag geen trommel op je schoot vervoeren?
pi_91126650
Tsja, er is idd een verschil tussen een examen verkeersregels en een examen autotechniek.
pi_91126713
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:00 schreef von_Preussen het volgende:
Dat er iets mis is met je airbag?
a: airbag staat ingeschakeld
b: airbag is uitgeschakeld
c: waarschuwing dat er voor een stoel een airbag aanwezig is.
pi_91126770
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

a: airbag staat ingeschakeld
b: airbag is uitgeschakeld
c: waarschuwing dat er voor een stoel een airbag aanwezig is.
Ik zou zeggen B, maar dan wel voor een ongeluk.

Edit: je kan ingeschakeld natuurlijk ook zo zien dat hij niet actief is, maar dat hij afgegaan is na een ongeluk.
pi_91126783
quote:
10s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Je mag geen trommel op je schoot vervoeren?
Maar dat wist je al. ;)
pi_91126858
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:03 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik zou zeggen B, maar dan wel voor een ongeluk.
Het was A
Daarom mag je ook geen kinderzitje neerzetten volgens hun maar dat stond niet in de vraag.
pi_91126940
Wat een gelul zeg, ik heb dat lampje in mijn auto nog nooit gezien, en die heeft meer airbags dan ik vingers heb.

Maar je punt is helemaal duidelijk, het examen gaat helemaal nergens meer over en ik zou net zo hard zakken als je zelf al stelde.
pi_91126967
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:03 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Edit: je kan ingeschakeld natuurlijk ook zo zien dat hij niet actief is, maar dat hij afgegaan is na een ongeluk.
idd, als ik een ander antwoord had gegeven was het ws. nog steeds fout geweest maar dan met een andere uitleg.
pi_91127033
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

idd, als ik een ander antwoord had gegeven was het ws. nog steeds fout geweest maar dan met een andere uitleg.
Maar sinds wanneer zijn ze met van die achterlijke vragen gekomen, toen ik 6 jaar geleden mijn theorie behaalde (ja, eerste keer gezakt maar die middag meteen weer gedaan) zaten er wel enkele domme vragen tussen, maar zeker niet van deze onzin.
pi_91127068
quote:
Op maandag 10 januari 2011 19:06 schreef von_Preussen het volgende:
Wat een gelul zeg, ik heb dat lampje in mijn auto nog nooit gezien, en die heeft meer airbags dan ik vingers heb.

Maar je punt is helemaal duidelijk, het examen gaat helemaal nergens meer over en ik zou net zo hard zakken als je zelf al stelde.
Hier ookn niet dat lampje, wel meerdere airbags...
Lampje gaat bij mij juist branden als ik de airbag uitzet....
Sioegerd = ook tdu fan?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_91127225
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:08 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar sinds wanneer zijn ze met van die achterlijke vragen gekomen, toen ik 6 jaar geleden mijn theorie behaalde (ja, eerste keer gezakt maar die middag meteen weer gedaan) zaten er wel enkele domme vragen tussen, maar zeker niet van deze onzin.
Geen idee.
Laten we het er maar op houden dat ik een goede reden heb om me hier druk over te maken, dit was echt ongekende flauwekul.
Bovendien ben ik nu door m'n voorbeelden heen vrees ik, meer fouten had ik niet. :)
pi_91127371
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:08 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Hier ookn niet dat lampje, wel meerdere airbags...
Lampje gaat bij mij juist branden als ik de airbag uitzet....
Sioegerd = ook tdu fan?
Jup, TDU speelde ik offline omdat ik en niet legale versie had zeg maar O-).. En nu wil ik online gaan spelen :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_91127437
quote:
Op maandag 10 januari 2011 19:14 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Jup, TDU speelde ik offline omdat ik en niet legale versie had zeg maar O-).. En nu wil ik online gaan spelen :)
Was online echt tof, als je een clubje hebt.. lekker touren.:)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_91127609
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Was online echt tof, als je een clubje hebt.. lekker touren.:)
Vriend van me gaat t ook spelen :P

En net bij de grote verbouwing.. Superhuis O+. Begane grond van witte baksteen en boven de buitengevel van cederhout O+
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_91128450
quote:
Op maandag 10 januari 2011 19:19 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Vriend van me gaat t ook spelen :P

En net bij de grote verbouwing.. Superhuis O+. Begane grond van witte baksteen en boven de buitengevel van cederhout O+
Cool, keer online meet doen? :P
Zit nu op school, dure dat huis niet gezien, maar kom straks wel langs een ander "leuk" huis: de woeste Hoeve. En weer lekkers autorijden...:)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_91128766
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:33 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Cool, keer online meet doen? :P
Zit nu op school, dure dat huis niet gezien, maar kom straks wel langs een ander "leuk" huis: de woeste Hoeve. En weer lekkers autorijden...:)
Beetje cruisen met de auto's online :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_91132662
De oude Elbtunnel in Hamburg is wel een van de meest bizarre tunnels die er zijn. Hij stamt uit 1911, 426 meter lang en ligt 25 meter diep. Oorspronkelijk was hij voor paardekoetsen gemaakt, maar tegenwoordig gaan er voetgangers, fietsers en ook auto's doorheen. Dan zul je je afvragen, wat is daar zo bijzonder aan? Maar het feit dat je eerst met je auto en de lift naar beneden gaat is wel zeer uniek.

Hier een filmpje:
En hoewel ik regelmatig in Hamburg ben moet ik toegeven er zelf nog nooit doorheen te zijn geweest, maar het staat op het programma voor de volgende keer! :P
pi_91133093
Vet :D
En het is nog belangrijke route ook zo te zien :P Maar zijn het 2 tunnels, of 1 richtingsverkeer?

Zulke dingen zoek ik in Nederland ook eigenlijk, om gewoon eens naartoe te rijden :P
pi_91133587
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:57 schreef Piles het volgende:
Maar zijn het 2 tunnels, of 1 richtingsverkeer?

Het is 1 tunnel.
Met de lift wordt iedereen naar dezelfde kant van de tunnel gebracht zodat er maar 1 rijrichting nodig is.
pi_91134106
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:57 schreef Piles het volgende:
Vet :D
En het is nog belangrijke route ook zo te zien :P Maar zijn het 2 tunnels, of 1 richtingsverkeer?

Zulke dingen zoek ik in Nederland ook eigenlijk, om gewoon eens naartoe te rijden :P
Als ik wikipedia mag geloven zijn er 2008 in totaal 300.000 auto's (die betalen 2 euro per keer), 63.000 fietsers en 700.000 voetgangers (die beide gratis) door de tunnel gekomen. Maar het meeste verkeer gaat vandaag de dag gewoon over verschillende andere bruggen / tunnels.

Bijv. hier (ja, deze is wel door mij gemaakt):


Er zijn echter wel twee tunnelbuizen aanwezig, en als ik het goed zie kan je normaalgesproken van beide kanten oversteken.

Edit: ik zie net dat je de tunnel voor al je feesten en partijen ook kunt huren. :+

Wat meer info hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Elbe_Tunnel_(1911)
pi_91138038
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:15 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Als ik wikipedia mag geloven zijn er 2008 in totaal 300.000 auto's (die betalen 2 euro per keer), 63.000 fietsers en 700.000 voetgangers (die beide gratis) door de tunnel gekomen. Maar het meeste verkeer gaat vandaag de dag gewoon over verschillende andere bruggen / tunnels.

Bijv. hier (ja, deze is wel door mij gemaakt):


Er zijn echter wel twee tunnelbuizen aanwezig, en als ik het goed zie kan je normaalgesproken van beide kanten oversteken.

Edit: ik zie net dat je de tunnel voor al je feesten en partijen ook kunt huren. :+

Wat meer info hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Elbe_Tunnel_(1911)
Die eerste brug, is dat die hele lange in de Freihafen? Prachtig uitzicht was dat O+
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_91138785
Ga morgenochtend(7:00 heen) en middag(16:00terug) deze rit maken:
http://maps.google.nl/map(...).00527,0.013937&z=17

Wat kan ik verwachten kwa files?
Meeste files zijn de andere kant op toch?
pi_91138974
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:14 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Die eerste brug, is dat die hele lange in de Freihafen? Prachtig uitzicht was dat O+
Aangezien er maar 1 lange burg is, zal je die ongetwijfeld bedoelen. Meteen als je de A7 voor de Elbtunnel afkomt en dan rechts richting Veddel (de Freihafen in). Tis volgens mij één van de grootste van zijn soort.



Van die kant kom ik regelmatig aanrijden, en dan kan ik het niet laten om i.p.v. recht door de Elbtunnel te gaan eventjes een omweg via de Köhlbrandbrücke en de stad naar het noorden te maken. Ben in mijn jeugd zo vaak met mijn opa / oom en de vrachtwagen in de haven geweest (daar halen wij de meeste van onze opdrachten vandaan), dat ik het altijd weer prachtig vind om daar te rijden. Dat samenspel van vrachtwagens, auto's, treinen, schepen etc. is super. O+

De Veddeler Damm is trouwens ook een stuk waar je, mits het nacht is, enorm hard overheen kan rossen. :+

Overweeg trouwens wel om na mijn studie, mits er geen kansen in Nederland zijn, naar Hamburg te verhuizen. Mooiste stad ter wereld. _O_
pi_91141826
Die brug dus ja! Jammer dat je niet ook wat stukkies binnenstad meegenomen hebt. Hamburg is vrachtwagentechnisch mijn favoriete stad, je kunt echt bizar gemakkelijk dwars door de stad joekelen als je dat wil :Y

Overigens heb ik over die brug nog wel een mooi verhaal. Ik kwam van een Autohof aan de zuidkant van de Elbe en wilde terug naar de A7 richting Kiel. Als je dan braaf de borden volgt, kom je dus over die brug. En ik was geladen. En wist ik veel dat je aan het begin van die brug even bij de douane een kaartje moet halen om er aan de overkant weer uit de Freihafen te kunnen :') Stond ik daar, gewapend met m'n CMR's, zonder douanepapieren. Heb ik een uur of 2 op dat douaneterrein gestaan, totdat de opdrachtgever de rekeningen stuurde betreffende wat ik geladen had. Het ging uiteraard om de BTW, en dat vond men daarmee aangetoond.
Leuke annekdote: het ging om diepvriesspullen, en het was hoogzomer. De bewuste douanier was een dame in opleiding, en zag er bepaald niet verkeerd uit. Op haar verzoek opende ik dus de deur van de bak, waarbij wat koude lucht naar buiten stroomde. Oeh, dat vond ze wel koud. Maar omdat de verlichting binnen in niet je van het is als je vanuit zonlicht naar binnen kijkt, kwam ze toch dicht bij de rand staan. En toen trok ik de scheidingswand open, terwijl de koelmachine op standje brullen stond. Zo die vrieslucht recht d'r decolleté in _O- Nou, toen was het goed en mocht ik verder rijden :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_91141945
Weer een verhaal zonder foto's ;)
pi_91142395
Het was dus dit autohof :)

En ga jij ff foto's maken als je jezelf in de nesten hebt gewerkt en hoopt nog op tijd weg te komen om nog voor 11 uur bij de lidl te staan, 2 uur trappen verderop :{w Dat is echt vragen om ellende, op zo'n moment foto's gaan maken, die lui laten echt niet met zich sollen :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_91142749
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:20 schreef Bartholomeus het volgende:
Het was dus dit autohof :)

En ga jij ff foto's maken als je jezelf in de nesten hebt gewerkt en hoopt nog op tijd weg te komen om nog voor 11 uur bij de lidl te staan, 2 uur trappen verderop :{w Dat is echt vragen om ellende, op zo'n moment foto's gaan maken, die lui laten echt niet met zich sollen :P
Ik moet heel eerlijk toegeven dat er geen foto's zijn van de laatste keer dat ik me in de nesten heb gewerkt.
Maar vond het wel een poging waard. :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:09:49 #81
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_91149675
Een tunnel met liften... apart :D.

Heb wel een keer een groot deel van de middag in de file gestaan voor de nieuwe tunnel :'). Die brug is ook erg tof inderdaad!
Als koerier ook een paar keer de haven in geweest. Waarom heeft de haven van Hamburg eigenlijk allerlei douane-kantoren bij de ingangen die je in Rotterdam (volgens mij ) niet ziet?
pi_91150411
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:20 schreef Bartholomeus het volgende:
Het was dus dit autohof
Jaaaaaa, Georgswerder, daar staan onze wagens ook dagelijks (en dientengevolge ben ik daar ook vaker geweest). En ik ben het helemaal met je eens, ook de stad (afgezien van een paar plekjes) is uitstekend met de vrachtwagen te bereiken, lekker ruime wegen en over het algemeen loopt het verkeer ook lekker door.

quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 08:09 schreef JDude het volgende:

Waarom heeft de haven van Hamburg eigenlijk allerlei douane-kantoren bij de ingangen die je in Rotterdam (volgens mij ) niet ziet?
Ik weet het niet zeker, dus als ik het fout heb dan mag men mij graag verbeteren.

De Freihafen is een speciale zone ("vrije zone"), alle goederen die daar inkomen hoeven niet door de douane te worden ingeklaard. Pas als ze dat gebied verlaten moeten ze:
1. of worden ingeklaard door de douane
2. of als ze bestemd zijn voor buiten de EU, dan kan de vrachtwagen worden verzegeld zodat de douane op de plaats van bestemming (bijv. Rusland) het kan inklaren

Ongeveer 2/3 van de vracht gaat voor optie 1, en 1/3 van de vracht voor optie 2. Wat is het grote verschil? Behalve dat je niet bij 2 verschillende douane's je goederen heeft in te klaren (met 2x tijdsverlies, want de douane in Hamburg kan vreselijk zeiken, zoals ik al persoonlijk heb meegemaakt toen een container voor de zaak dagenlang vast zat) scheelt het de douane ook omdat ze niet zoveel tijd verliezen aan goederen die toch weer verdwijnen.

Dat is ook de reden waarom, als je alleen door de haven rijdt met je vrachtwagen (plus goederen), ook een papiertje moet hebben. Zodat ze kunnen zien dat je alleen xy geladen had toen je de haven inreed, en ook alleen xy hebt als je er weer uit gaat (en niet stieken z, zonder belasting te betalen, meeneemt). Alleen die controle's zijn redelijk matig, want ze hebben in mijn aanwezigheid nog nooit de wagen (in transit) overhoop gehaald, de juiste papieren waren genoeg.

Wat er nu wel gebeurd is dat ze de Freihafen drastisch hebben verkleind, ten eerste omdat ze dan het gebied beter kunnen controleren (met minder mensen), en ten tweede omdat het de verkeersproblemen beter oplost (er staat een groot hek om dat gebied met slechts een aantal ingangen).
  dinsdag 11 januari 2011 @ 09:06:55 #83
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_91150496
Ah, dank!

Wat me destijds vooral opviel was dat ik 's nachts ongehinderd kon binnenrijden met m'n vrachtje, maar op de terugweg de lege bus wel even werd doorzocht :P.
pi_91153819
Ik was er al bang voor, maar helaas, ik kan niet naar de meeting komen! :(
pi_91154871
jammer,

Ik heb inmiddels verlof ervoor aangevraagd. ;)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_91154981
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 09:03 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Jaaaaaa, Georgswerder, daar staan onze wagens ook dagelijks (en dientengevolge ben ik daar ook vaker geweest). En ik ben het helemaal met je eens, ook de stad (afgezien van een paar plekjes) is uitstekend met de vrachtwagen te bereiken, lekker ruime wegen en over het algemeen loopt het verkeer ook lekker door.

[..]

Ik weet het niet zeker, dus als ik het fout heb dan mag men mij graag verbeteren.

De Freihafen is een speciale zone ("vrije zone"), alle goederen die daar inkomen hoeven niet door de douane te worden ingeklaard. Pas als ze dat gebied verlaten moeten ze:
1. of worden ingeklaard door de douane
2. of als ze bestemd zijn voor buiten de EU, dan kan de vrachtwagen worden verzegeld zodat de douane op de plaats van bestemming (bijv. Rusland) het kan inklaren

Ongeveer 2/3 van de vracht gaat voor optie 1, en 1/3 van de vracht voor optie 2. Wat is het grote verschil? Behalve dat je niet bij 2 verschillende douane's je goederen heeft in te klaren (met 2x tijdsverlies, want de douane in Hamburg kan vreselijk zeiken, zoals ik al persoonlijk heb meegemaakt toen een container voor de zaak dagenlang vast zat) scheelt het de douane ook omdat ze niet zoveel tijd verliezen aan goederen die toch weer verdwijnen.

Dat is ook de reden waarom, als je alleen door de haven rijdt met je vrachtwagen (plus goederen), ook een papiertje moet hebben. Zodat ze kunnen zien dat je alleen xy geladen had toen je de haven inreed, en ook alleen xy hebt als je er weer uit gaat (en niet stieken z, zonder belasting te betalen, meeneemt). Alleen die controle's zijn redelijk matig, want ze hebben in mijn aanwezigheid nog nooit de wagen (in transit) overhoop gehaald, de juiste papieren waren genoeg.

Wat er nu wel gebeurd is dat ze de Freihafen drastisch hebben verkleind, ten eerste omdat ze dan het gebied beter kunnen controleren (met minder mensen), en ten tweede omdat het de verkeersproblemen beter oplost (er staat een groot hek om dat gebied met slechts een aantal ingangen).
Op dat papiertje staat letterlijk gewoon de tijd waarop je de haven binnenrijdt, en van de ene naar de andere kant via die brug heb je X minuten nodig. Nou doen ze niet moeilijk als je daar een minuut naast zit, maar kom niet 5 minuten later pas aan :P Als de tijd klopt kun je zo doorrijden, schijnt het. Later ben ik er nog wel eens geweest, maar ik heb het risico maar niet meer genomen. Wij komen daar namelijk meestal 's morgens heel vroeg, rond een uur of 4, en dan is er nog nergens iemand te bereiken. Wachten tot half 9 totdat die rekeningen gefaxt kunnen worden is dan dus geen optie, want dan kom je bij alle klantjes te laat. Dan maar de gevaargoedroute, via de (even uit m'n hoofd) A285 de stad in :)

De Freihafen opzich bestaat inderdaad alleen maar omdat er in Hamburg heel veel goederen worden overgeslagen van deepsee ships (lange afstands boten) naar shortsee ships (kustvaarders). Die kustvaarders varen ook geregeld naar landen buiten de EU, (lees: Rusland, en voor de uitbereiding van de EU dus ook Estland en via multimodaal transport ook Letland en Litouwen) en op deze manier wordt inderdaad het dubbel inklaren voorkomen. De reden voor de verkleining van de Freihafen is dan ook de vergroting van de EU, c.q. de verkleining van het non-EU afzetgebied in die regio :)
In Rotterdam vindt ook veel overslag plaats, maar de haven van Rotterdam is te duur om daar een coaster te laten komen die nog helemaal naar Rusland moet, dat is echt Hamburg werk. Het aandeel non-EU vracht is dus dermate klein dat een complete douanevrije zone niet rendabel is. Daar voor in de plaats kennen wij in Nederland zogenaamde douanedepots. Wat betreft invulling daarvan varieert het van een palletstelling, in een gebouw met nog veel meer palletstellingen, waar een hek omheen staat, tot een gigantisch overslagterrein waar (afgezien van persoonlijke spullen en bedrijfseigendommen zoals een heftruck) niet zomaar iets in of uit mag. Behalve van de boot af, en weer op de boot met een bestemming buiten de EU.
Zulke depots staan in eerste instantie onder continuecontrole van de douane, maar werken zelfstandig. Na verloop van tijd, als blijkt dat de geldende regelgeving en voorschriften worden nageleefd, wordt de controle versoepeld, en uiteindelijk vindt slechts nog steekproefsgewijs controle plaats. De bedrijven voeren dus een eigen (of uitbesteed) douaneagentschap en beschikken over software om zelf goederen ter in/uitklaring aan te geven zonder fysieke tussenkomst van een douanier :)

[ Bericht 23% gewijzigd door Bartholomeus op 11-01-2011 11:47:14 ]
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_91155638
Kijk, hoe het systeem precies werkt wist ik niet, maar zo is het duidelijk! Ook bedankt voor de extra info m.b.t. Rotterdam, dat vind ik erg interessant en weet ik erg te waarderen! :Y)

Wat ik zo geweldig aan Hamburg vind is dat je 's nachts de stad voor je alleen hebt en dan met de auto heerlijk de stad kunt afstruinen. Dan ben je 2 a 3 uur onderweg, heb je zo 200km op de teller erbij, en dan ben je niet steeds rondjes gereden maar gewoon 1x een grote ronde door de stad gemaakt. O+
pi_91155902
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:52 schreef von_Preussen het volgende:
Kijk, hoe het systeem precies werkt wist ik niet, maar zo is het duidelijk! Ook bedankt voor de extra info m.b.t. Rotterdam, dat vind ik erg interessant en weet ik erg te waarderen! :Y)

Wat ik zo geweldig aan Hamburg vind is dat je 's nachts de stad voor je alleen hebt en dan met de auto heerlijk de stad kunt afstruinen. Dan ben je 2 a 3 uur onderweg, heb je zo 200km op de teller erbij, en dan ben je niet steeds rondjes gereden maar gewoon 1x een grote ronde door de stad gemaakt. O+
Sja, ik heb wel eens ergens voor geleerd enzo ;)

Dat daar 's nachts niks te doen is, is ook de reden dat ik altijd dwars door de stad heen dender dan. Zal het mij verrekken dat je op een gegeven moment dan door een 30km zone komt, er is toch geen kip te bekennen en die flitspaal net na die ene al jaren in renovatie zijnde kerk is ook een bekende :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:01:34 #89
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_91156028
Persoonlijk zou het me vreselijk lijken om in een stedelijk gebied te wonen.. vooral 's avonds heeft het iets naargeestigs. Ik was van de zomer 5 weken op Sicilië, in de stad Ragusa, en ik kan niet echt zeggen dat het straatbeeld 's avonds zo romantisch is als wordt beweerd...
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_91156198
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:01 schreef Grielen het volgende:
Persoonlijk zou het me vreselijk lijken om in een stedelijk gebied te wonen.. vooral 's avonds heeft het iets naargeestigs. Ik was van de zomer 5 weken op Sicilië, in de stad Ragusa, en ik kan niet echt zeggen dat het straatbeeld 's avonds zo romantisch is als wordt beweerd...
Nouja, rotterdam is ook niet geweldig.. Was daar een paar jaar terug een weekendje, man wat een lawaai daar zeg, snachts... :( (in Spijkenisse ofzo was ik..)

Ik woon ook wel in een stad, maar de dichtsbijzijnde snelweg is 20 minuten rijden, en snachts heb je amper omgevingslawaai.. Alleen af en toe een keer een trein of een vogel die niet kan slapen..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_91156670
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:58 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dat daar 's nachts niks te doen is, is ook de reden dat ik altijd dwars door de stad heen dender dan. Zal het mij verrekken dat je op een gegeven moment dan door een 30km zone komt, er is toch geen kip te bekennen en die flitspaal net na die ene al jaren in renovatie zijnde kerk is ook een bekende :P
Van welke kant kom je dan af?

Normaalgesproken zit ik eerder aan de noordwest kant van de stad, pak dan de A7 door de Elbtunnel en ga verder richting Bremen. Dat is het snelste, maar ik vind het soms ook wel leuk om eerst naar het centrum te rijden (30 zone's zijn volgens mij bijna alleen maar in woonwijken), en dan via de B75 en A1 naar het zuiden te gaan. Das een erg leuke route.

@Grielen & Marco, je hebt een deel van Hamburg (Blankenese) wat vroeger een dorp was en langzaam tegen de stad is aangegroeid. Alleen die kleinschalige sfeer heerst er nog altijd, en wat het heel leuk maakt zijn de heuvels en het strand aan de Elbe. In de zomer krijg je daar wel een klein beetje een Italie-gevoel bij:


Moet je vooral vanaf 2:30 kijken hoe die bus door de smalle straatjes heengaat. O+










_O_ O+ *O*
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:32:27 #92
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_91157204
Ik houd van mijn dijk:



En de omgeving (die trouwens ook vereeuwigd is in Madurodam):

hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:47:44 #93
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_91157735





SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ik na een half jaar de weg in Warschau goed ken en ik weet hoe Poolse automobilisten kunnen zijn, vind ik het fijn rondrijden hier! O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_91157937
Nu ik zelf eventjes sentimenteel begin te worden valt het me op dat ik eigenlijk totaal niets heb met de streek waarin ik mijn leven ben opgegroeid, en juist een connectie voel met een stad waar ik nooit gewoond heb.......

Raar eigenlijk. :{

Edit: ik moet erbij zeggen, ik heb een half jaar in Luxemburg gewerkt, en daar heb ik het ook erg naar mijn zin gehad. Zou me ook goed kunnen voorstellen om daar te wonen, vind het prachtig, maar die liefde is toch alleen voor Hamburg voorbehouden. *;

Dit vind ik trouwens twee leuke foto's van monsterd, het geeft het contrast tussen oud en nieuw zo mooi weer. :)



pi_91158297
ik kan niet komen naar de meeting :'( Ik moet ook op zaterdag werken bij werkplek en mag niet weg wegens een belofte die heb gemaakt met mijn vader: ik moet hem helpen met zijn bedrijf etc. omdat hij ook voor een (groot) deel mijn auto heeft gefinanceerd ;(
wel aardig maar op dit moment vind ik het een klote belofte :')
Brinky, de nieuwe BMW
pi_91158375
trouwens monsterd.
ik heb van een vriend gehoord dat er best dure auto's zijn in polen :)
Is dat echt zo? :D
Brinky, de nieuwe BMW
pi_91158521
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:04 schreef BrinkydeBMW het volgende:
trouwens monsterd.
ik heb van een vriend gehoord dat er best dure auto's zijn in polen :)
Is dat echt zo? :D
Zullen er best zijn! ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:09:43 #98
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_91158541
Jeej, een nieuwe uitlaat moet er onder mn auto! -O-
pi_91158566
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:09 schreef Goddelijker het volgende:
Jeej, een nieuwe uitlaat moet er onder mn auto! -O-
Een hele uitlaat? Waarom dat?
pi_91159324
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:09 schreef Goddelijker het volgende:
Jeej, een nieuwe uitlaat moet er onder mn auto! -O-
Is je uitlaat gaan rotten of is ie gewoon kaduuk? :?
Brinky, de nieuwe BMW
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')