Dus... Ik ga naar Ede morgen met de BMWquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Zucht..
Autorijtopic #50 - Waar dikke auto's rijden en staan op Schiphol.
Zucht inderdaad. Kom op man, 3 off-topic posts. Zelfs jij moet toegeven dat we ons heel netjes gedragen de laatste tijd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Zucht..
Autorijtopic #50 - Waar dikke auto's rijden en staan op Schiphol.
*zucht*quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Zucht..
Autorijtopic #50 - Waar dikke auto's rijden en staan op Schiphol.
Helemaal eens!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zucht inderdaad. Kom op man, 3 off-topic posts. Zelfs jij moet toegeven dat we ons heel netjes gedragen de laatste tijd.
Hmm, tja, ieder z'n hobby.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:22 schreef Marco001 het volgende:
* Marco001 zal binnenkort zijn auto een beurt geven...
beste banden om de aangedreven wielen....quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Hmm, tja, ieder z'n hobby.
Ik moet eens kijken wanneer mijne weer moet eigenlijk, moeten er gelijk 2 nieuwe banden op denk ik. De beste banden moet je achteraan hebben toch?
Ik zou de distributieriem vlot laten doen, wat is de aangeraden interval daarvoor?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:22 schreef Marco001 het volgende:
Zullen we dan maar weer gewoon on-topic gaan?
* Marco001 zal binnenkort zijn auto laten apk-keuren en een beurt geven...
Vorig jaar heeft die bij 110.000 zijn laatste beurt gehad; ook in febr.
Is het dan slim om een grote beurt te doen, of voldoet een kleine ook? (3 weken geleden is multiriem + remmen vervangen, en hebben ze de staat van o.a. de distributieriem nog gecheckt... (nog altijd de originele...)
volgens het boekje elke 15k km kleine beurt...
Ik heb het liefst de beste banden achter, maar dat is een hele discussie op zich. Als de banden voor beter zijn dan achter heb je kans dat je achterkant eerder uitbreekt of gaat aquaplanen, en dat wil je nietquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
beste banden om de aangedreven wielen....
Ja, dat was het argument geloof ik jaquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb het liefst de beste banden achter, maar dat is een hele discussie op zich. Als de banden voor beter zijn dan achter heb je kans dat je achterkant eerder uitbreekt of gaat aquaplanen, en dat wil je niet.
vanaf de 90.000 km elke 30000 km optische inspectie...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou de distributieriem vlot laten doen, wat is de aangeraden interval daarvoor?
En als je niet weet wanneer de laatste beurt is geweest zou ik dat altijd (laten) doen. Ook omdat je op LPG rijdt komt de klepspeling vrij precies. Vaak worden die wel gesteld bij een grote beurt.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik moest even denken aan tailpipe.jpg.
Google maar, ik ga hem hier niet posten
Ik ben blij dat ik een monteur had die eventjes meekeek terwijl ik hem verving. Uiteindelijk stelt het niet zo heel erg veel voor, maar het is best wel een enge klusquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:31 schreef FalleNk810i het volgende:
K heb echt totaal geen zin om in mn eentje mn distributie riem te vervangen..
Ben bang dat ik de timing verneuk![]()
Iemand ff zin om te helpen op de meet?![]()
Dan zou ik de olie eens vervangen, en over een x aantal km's een keer een grote beurt plannenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
vanaf de 90.000 km elke 30000 km optische inspectie...
Bij het type voor deze, hoefde de distributieriem pas bij 180.000 km te worden vervangen..
de klepspeling is niks mis mee.
Ja, daarom even iemand regelen die mee wil kijken die ervaring heeft, een ander motorblok vind ik ook niet erg, maar liever niet op zo'n manier als t fout gaatquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik een monteur had die eventjes meekeek terwijl ik hem verving. Uiteindelijk stelt het niet zo heel erg veel voor, maar het is best wel een enge klus
Ik heb liever dat ik de boom niet zie aankomen, als dat ik hem wel aan zie komen..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb het liefst de beste banden achter, maar dat is een hele discussie op zich. Als de banden voor beter zijn dan achter heb je kans dat je achterkant eerder uitbreekt of gaat aquaplanen, en dat wil je niet.
Hoe werkt het bij een polo? Krukas vastzetten, en dan op tijd zetten mbv de markeringen op de riem?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, daarom even iemand regelen die mee wil kijken die ervaring heeft, een ander motorblok vind ik ook niet erg, maar liever niet op zo'n manier als t fout gaat
Daarom heb ik het liefst overal goeie banden onder zittenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ik de boom niet zie aankomen, als dat ik hem wel aan zie komen..![]()
overigens, slechte banden voor geeft meer risico op onderstuur.. zeker i.c.m. fwd..
Als bij mijn seat al onverwacht de achterkant uitbreekt, trekt hij hem vanzelf wel weer recht, en anders geef ik wat exta gas(mits het kan) of ontkoppel ik, en dan trekt de auto zichzelf ook wel weer recht..
Heb nog nooit gehad dat de achterkant meer dan 10 cm naar buiten kwam zetten, tenzij ik de handrem gebruikte... En dat terwijl de achterbanden toch echt apk afkeur waren, en voor redelijk nieuwe banden zaten (achter: 1.8 mm, voor c.a. 60-70 mm)
Olie kan ik zelf wel + die is laatst nog verschoond... andere vloeistoffen zijn ook prima in orde, uitlaat is nog goed; alleen de buitenmantel van de einddemper zit roest op; maar hij roest niet verder.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan zou ik de olie eens vervangen, en over een x aantal km's een keer een grote beurt plannen
Dan zou ik dr lekker mee doorrijden inderdaadquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Olie kan ik zelf wel + die is laatst nog verschoond... andere vloeistoffen zijn ook prima in orde, uitlaat is nog goed; alleen de buitenmantel van de einddemper zit roest op; maar hij roest niet verder.![]()
EWn ach, misschien gaat de seat toch binnenkort weg, als ik die baan krijg waar ik net op heb gesolliciteerd(zit een lease auto bij in...)
Nog nooit rijvaardigheids training gehad dus?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Daarom heb ik het liefst overal goeie banden onder zitten
Als je aan het aquaplanen slaat helpt extra gas niet, en ontkoppelen maakt de boel alleen maar erger.
ICt beheerder..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:41 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan zou ik dr lekker mee doorrijden inderdaad. Al moet het feit dat je hem verkoopt geen reden zijn om dr geen onderhoud meer aan te doen
.
Wat voor baan heb je voor gesolliciteerd?
Ik heb een slipcursus gehad, waarin ik zelf heb ervaren dat op het verkeerde moment de koppeling intrappen ook fataal kan zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nog nooit rijvaardigheids training gehad dus?
Daar, en tijdens rijlessen, word verteld dat je moet ontkoppelen(dus gas los en koppeling in).. Op die manier word de auto niet meer aangedreven door de motor, en zou de grip terug moeten keren, omdat er veel minder krachten op de banden worden losgelaten..
Mwah, dat kan imho ook zo zijn bij remmen... Dan word namelijk ineens al het gewicht van de achterwielen afgehaald en naar de voorwielen toegestuurd.. --> grotere drift.. (en bij onderstuur ineens een scherpe bocht..)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:48 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb een slipcursus gehad, waarin ik zelf heb ervaren dat op het verkeerde moment de koppeling intrappen ook fataal kan zijn.
Tuurlijk, dat ookquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, dat kan imho ook zo zijn bij remmen... Dan word namelijk ineens al het gewicht van de achterwielen afgehaald en naar de voorwielen toegestuurd.. --> grotere drift.. (en bij onderstuur ineens een scherpe bocht..)
Klinkt goedquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ICt beheerder..
sec. arbeidsvoorwaarden: Laptop, smartphone en dus de auto v/d zaak
En dat bij een bedrijf(waar ik al eens productiewerk heb gedaan) wat mij vroeger alleen een minimum jeugdloon betaalde..
Hoe doe je dat "ontkoppelen" dan met een automaat? Of ben je dan gewoon reddeloos verloren?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nog nooit rijvaardigheids training gehad dus?
Daar, en tijdens rijlessen, word verteld dat je moet ontkoppelen(dus gas los en koppeling in).. Op die manier word de auto niet meer aangedreven door de motor, en zou de grip terug moeten keren, omdat er veel minder krachten op de banden worden losgelaten..
In neutraal pleurenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoe doe je dat "ontkoppelen" dan met een automaat? Of ben je dan gewoon reddeloos verloren?
mjah, dat laat ik doen.. Heb het dit jaar zelf verwisseld,maar dan ben je >1 uur bezig.. Ik had maar 1 goedkope krik en sleutel...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
In neutraal pleuren
Ik doe het nog anders met de baaaaaaandjes. Bij de wissel van winter- naar zomerbanden leg ik de besten voor, tegen de tijd dat ik dan weer terug naar winterbanden wissel, liggen de besten achterEn met de winterbanden dus net zo
Als ik in de slip zit is het moeilijk om intuitief 1 hand van het stuur te halen om vervolgens met de automaat te prutsen (die je waarschijnlijk ook niet in de juiste stand krijgt, maar "doorschiet" naar achteren).quote:
Ook zo'n eeuwige discussie volgens mijquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nog nooit rijvaardigheids training gehad dus?
Daar, en tijdens rijlessen, word verteld dat je moet ontkoppelen(dus gas los en koppeling in).. Op die manier word de auto niet meer aangedreven door de motor, en zou de grip terug moeten keren, omdat er veel minder krachten op de banden worden losgelaten..
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoe doe je dat "ontkoppelen" dan met een automaat? Of ben je dan gewoon reddeloos verloren?
Als je écht in de slip zit met een automaat is het een kwestie van gas loslaten en de boel maar uitzitten... Als de voorwielen nog grip hebben volstaat het loslaten van het gas, en blijven de voorwielen, net als bij een handbak, gewoon gekoppeld.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik in de slip zit is het moeilijk om intuitief 1 hand van het stuur te halen om vervolgens met de automaat te prutsen (die je waarschijnlijk ook niet in de juiste stand krijgt, maar "doorschiet" naar achteren).
In dat geval lijkt me een handbak waar je alleen een pedaal behoeft te trappen en het stuur gewoon kan blijven vasthouden een stuk prettiger.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Ook zo'n eeuwige discussie volgens mijMaar toch ontkoppelen dus, ik ga het proberen te onthouden
Ja, dat moet je ook maar net weten dan wanneer dat isquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:02 schreef L0we het volgende:
[..]
![]()
Niet ontkoppelen op het moment dat de voorwielen nog grip hebben...
Daarom kan je tussen Drive en Neutraal schakelen zónder de rem in te trappen. Van Neutraal naar Reverse kan je alleen als je de rem in trapt (en in sommige auto's de knop op de pook indrukt)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik in de slip zit is het moeilijk om intuitief 1 hand van het stuur te halen om vervolgens met de automaat te prutsen (die je waarschijnlijk ook niet in de juiste stand krijgt, maar "doorschiet" naar achteren).
In dat geval lijkt me een handbak waar je alleen een pedaal behoeft te trappen en het stuur gewoon kan blijven vasthouden een stuk prettiger.
Nee hoor, dat is meer om de idioten te helpen die hem al (vooruit)rijdend in reverse willen drukkenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Daarom kan je tussen Drive en Neutraal schakelen zónder de rem in te trappen. Van Neutraal naar Reverse kan je alleen als je de rem in trapt (en in sommige auto's de knop op de pook indrukt)
en nog wil dat(tenminste, bij VAG...)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:07 schreef L0we het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is meer om de idioten te helpen die hem al (vooruit)rijdend in reverse willen drukken
Ik heb het nooit gedurfd om het met mijn eigen wagen te proberen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
en nog wil dat(tenminste, bij VAG...)
Ja, maar dat heeft dus ook als resultaat dat je gewoon die pook een tik geven kunt, en dat je hem dan nooit zomaar in R kunt jassen. Tenzij je per ongeluk ook op de rem traptquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:07 schreef L0we het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is meer om de idioten te helpen die hem al (vooruit)rijdend in reverse willen drukken
Neequote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:33 schreef L0we het volgende:
Hmm, wat te doen... Ik wil 2 andere stoelen in mn auto, nu kan ik kiezen voor leer, of gewoon voor stof.
Wordt leer zomers niet veel zweteriger?
Ik heb geen idee, maar leer! omdat het kan en awesome is in jouw autoquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:33 schreef L0we het volgende:
Hmm, wat te doen... Ik wil 2 andere stoelen in mn auto, nu kan ik kiezen voor leer, of gewoon voor stof.
Wordt leer zomers niet veel zweteriger?
Daar ga ik ook voor inderdaadquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |