Vanaf autohof Georgswerder terug de B75 op, het laatste stukje richting de stad is dan snelweg (als ik me niet vergis de A255 ofzo), en die komt dan uit op de A285, draai je met een hele lange bocht naar links zo de stad in. Kom je over die brug waar aan de overkant een flitspaal staat, de weg richting de Grossmarkt. Dan een paar stoplichten verderop kom je op een grote kruising, daar ga je links (geen idee meer welke bundesstrasse) en dan rijd je achter de Grossmarkt langs eigenlijk, zo verder richting het noorden via de westkant van de stadquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Van welke kant kom je dan af?
Normaalgesproken zit ik eerder aan de noordwest kant van de stad, pak dan de A7 door de Elbtunnel en ga verder richting Bremen. Dat is het snelste, maar ik vind het soms ook wel leuk om eerst naar het centrum te rijden (30 zone's zijn volgens mij bijna alleen maar in woonwijken), en dan via de B75 en A1 naar het zuiden te gaan. Das een erg leuke route.
@Grielen & Marco, je hebt een deel van Hamburg (Blankenese) wat vroeger een dorp was en langzaam tegen de stad is aangegroeid. Alleen die kleinschalige sfeer heerst er nog altijd, en wat het heel leuk maakt zijn de heuvels en het strand aan de Elbe. In de zomer krijg je daar wel een klein beetje een Italie-gevoel bij:
Moet je vooral vanaf 2:30 kijken hoe die bus door de smalle straatjes heengaat.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Zaterdag is compleet geen probleem want de meet is op zondagquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:02 schreef BrinkydeBMW het volgende:
ik kan niet komen naar de meetingIk moet ook op zaterdag werken bij werkplek en mag niet weg wegens een belofte die heb gemaakt met mijn vader: ik moet hem helpen met zijn bedrijf etc. omdat hij ook voor een (groot) deel mijn auto heeft gefinanceerd
wel aardig maar op dit moment vind ik het een klote belofte
Polen is niet afgezonderd van de rest van de wereld hoor, dus ja; hier rijden ook dikke bakken rondquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:04 schreef BrinkydeBMW het volgende:
trouwens monsterd.
ik heb van een vriend gehoord dat er best dure auto's zijn in polen
Is dat echt zo?
Vooral hier in de hoofdstad jaquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:05 schreef monsterd. het volgende:
Polen is niet afgezonderd van de rest van de wereld hoor, dus ja; hier rijden ook dikke bakken rond
Ja, maar ik bedoel meer de auto's die je hier niet zo gauw tegenkomt, for example een Lamborghini Murcielago, een Ferrari Enzo of een Maserati MC12quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:05 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Zaterdag is compleet geen probleem want de meet is op zondag![]()
@l0we, jammer dat je niet kunt komen
[..]
Polen is niet afgezonderd van de rest van de wereld hoor, dus ja; hier rijden ook dikke bakken rond
Das idd een erg leuke route, niet alleen door de stad, maar ook door het centrum. En anders dan in de meeste Nederlandse steden kan je in Hamburg ook met de vrachtwagen daar goed doorheen komen, omdat ze van die heerlijke brede wegen (meerdere banen) hebben. Daar heeft de RAF in de periode 1940 - 1945 wel voor gezorgd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:54 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Vanaf autohof Georgswerder terug de B75 op, het laatste stukje richting de stad is dan snelweg (als ik me niet vergis de A255 ofzo), en die komt dan uit op de A285, draai je met een hele lange bocht naar links zo de stad in. Kom je over die brug waar aan de overkant een flitspaal staat, de weg richting de Grossmarkt. Dan een paar stoplichten verderop kom je op een grote kruising, daar ga je links (geen idee meer welke bundesstrasse) en dan rijd je achter de Grossmarkt langs eigenlijk, zo verder richting het noorden via de westkant van de stadEn je komt dan inderdaad echt dwars door de stad, over de doorgaande wegen tussen de woonwijken door
De enige reden dat we dat doen is overigens dat we aan de B75 een klantje hebben, net aan de overkant van de brug die ik beschrijf in de haven nog één, dan nog één op de Grossmarkt, dan nog één op die grote kruising rechtsaf in plaats van links, en de laatste zit aan de noordkant van de stad, A7 afslag Volkspark (de laatste afslag voor de tunnel vanaf de noordkant gezien). Direct naar die klant aan de A7 gaan we gewoon door de Elbtunnel, uiteraard
Gaan jullie nog bij familie op bezoek of daar nog iets anders doen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar het rijgedrag van een overbeladen Micra richting de bergen. Vraag me ook af hoe het met het weer zit straks
Voornamelijk harder remmen en gas helemaal indrukken om op snelheid te komenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar het rijgedrag van een overbeladen Micra richting de bergen. Vraag me ook af hoe het met het weer zit straks
en anders gaat House toch even duwen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:06 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Voornamelijk harder remmen en gas helemaal indrukken om op snelheid te komen
Een berg op, er schijnt een wandelpad te zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Das idd een erg leuke route, niet alleen door de stad, maar ook door het centrum. En anders dan in de meeste Nederlandse steden kan je in Hamburg ook met de vrachtwagen daar goed doorheen komen, omdat ze van die heerlijke brede wegen (meerdere banen) hebben. Daar heeft de RAF in de periode 1940 - 1945 wel voor gezorgd.
[..]
Gaan jullie nog bij familie op bezoek of daar nog iets anders doen?
Ik wens jullie beide een behouden rit toe, dat jullie veilig aankomen!
Roest van begin tot eind. Dus een nieuwe is beter dan 5x oplappen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:30 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Is je uitlaat gaan rotten of is ie gewoon kaduuk?
Dan kan je oude, kleine auto's pletten, mocht je een keer omrollenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:14 schreef von_Preussen het volgende:
Dan ben ik toch blij als ik weer in mijn grote, stevige auto zit en boven alles uit toren, dan voel ik me weer veilig en kan de wereld aan.
Zelf heb ik 10 maanden in Luxemburg gewerkt en het is idd een mooi land.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:52 schreef von_Preussen het volgende:
Edit: ik moet erbij zeggen, ik heb een half jaar in Luxemburg gewerkt, en daar heb ik het ook erg naar mijn zin gehad. Zou me ook goed kunnen voorstellen om daar te wonen, vind het prachtig,
Ik heb ook wel eens in Amsterdam langs de gracht gereden met m'n patatjesboot, vaake bu'j te bangequote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Das idd een erg leuke route, niet alleen door de stad, maar ook door het centrum. En anders dan in de meeste Nederlandse steden kan je in Hamburg ook met de vrachtwagen daar goed doorheen komen, omdat ze van die heerlijke brede wegen (meerdere banen) hebben. Daar heeft de RAF in de periode 1940 - 1945 wel voor gezorgd.
Mijn geluk was dat ik op 20 minuten van het centrum woonde (van Luxemburg stad) en 5 minuten van mijn werk verwijderd (zat zelfs op het terrein van de firma, kost en inwoning was inbegrepen).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zelf heb ik 10 maanden in Luxemburg gewerkt en het is idd een mooi land.
In Luxemburg-stad kun je prima stappen moet ik zeggen!
Het rijden door de stad vond ik dan weer wat minder maar dat zal er wel mee te maken hebben dat ik veel moest zoeken.
Als je precies weet waar je moet zijn rijdt wel zo prettig!
Maar goed, ik heb het overleefd en de meeste Luxemburgers ook.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:17 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens in Amsterdam langs de gracht gereden met m'n patatjesboot, vaake bu'j te bange
Is je auto ook minder snel geworden?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:52 schreef Purdey het volgende:
Even een logistieke vraag tussendoor, die nog auto gerealteerd is ook, hoe dóe ik het:
Mijn micra trilt als ik stil sta voor een stoplicht. Als ik dan ietwat gas geef, gaat het weg.
Nu sprak ik van de week House, die in de auto van Monsterd had gereden, en die gaf hetzelfde aan. M'n pa heeft er vanmiddag even naar gekeken, maar de uitlaat is het sowieso niet. Ook heeft hij het reservewiel en de krik stabieler neergelegd, maar nu trilt ie nog.
Lieve Mona, wat kan dit zijn?!
In de meeste steden is dus prima met een vrachtwagg0l te rijden, alleen is het wel werk voor mannen met ehm... Naja, u snapt welquote:
Niks aan de hand en volkomen normaal. We hebben het over een kleine lichte auto, die bovendien al niet meer de jongste is. De anti-trillingstechnieken destijds waren nog niet wat ze nu zijn, en het lage eigengewicht maakt dat de auto zelf ook niet in staat is om die trillingen op te vangen (zwaardere dingen krijg je immers moeilijker in beweging) en dús voel je dat. Het gaat weg als je gas geeft, omdat de motor dus sneller gaat draaien en daardoor de frequentie van de trillingen hoger wordt en bovendien de kracht van de trillingen afneemt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:52 schreef Purdey het volgende:
Even een logistieke vraag tussendoor, die nog auto gerealteerd is ook, hoe dóe ik het:
Mijn micra trilt als ik stil sta voor een stoplicht. Als ik dan ietwat gas geef, gaat het weg.
Nu sprak ik van de week House, die in de auto van Monsterd had gereden, en die gaf hetzelfde aan. M'n pa heeft er vanmiddag even naar gekeken, maar de uitlaat is het sowieso niet. Ook heeft hij het reservewiel en de krik stabieler neergelegd, maar nu trilt ie nog.
Lieve Mona, wat kan dit zijn?!
En ik begon net een beemer als opvolger voor de huidige Bartmobile te overwegenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:26 schreef von_Preussen het volgende:
BMW 3-serie, bij die auto kan je de bewegingen van de ruitewisser in de pedalen merken.
Als ie op maar 3 cilinders ipv 4 loopt, hoor je dat echt wel..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Is je auto ook minder snel geworden?
Er kan een bougie kapot zijn waardoor niet alle cilinders werken. Op hoger toerental merk je dit minder.
Ook zou er een bougiekabel poreus kunnen zijn wat je juist in het vochtige weer wat we nu hebben er voor kan zorgen dat niet alle cilinders hun werk 100% doen.
Dit is natuurlijk glazen bol kijken want op afstand is zoiets moeilijk te zeggen maar in 1e instantie verdenk ik de ontsteking dus.
Het is me alleen opgevallen bij de huidige generatie 3-series facelift (van 2008 tot 2011) en dan ook alleen bij de sedan en de touring. Zowel de coupé als de cabrio hadden daar geen last van, en hoe het met voorgaande generaties zit kan ik je niet zeggen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:37 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En ik begon net een beemer als opvolger voor de huidige Bartmobile te overwegen
De Bartmobile krijgt ergens volgende maand eerst nog een nieuwe distributieriem, en gaat daarna nog 70.000km mee. Dat is toch al gauw een jaar of 2, dus tegen die tijd zien we wel weer verderquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is me alleen opgevallen bij de huidige generatie 3-series facelift (van 2008 tot 2011) en dan ook alleen bij de sedan en de touring. Zowel de coupé als de cabrio hadden daar geen last van, en hoe het met voorgaande generaties zit kan ik je niet zeggen.
Verder is het een heerlijke auto hoor, wil je niet afschrikken, maar dat is een aandachtspuntje voor tijdens de proefrit (mocht het om eentje uit die jaren gaan).
Zoals ik al zei, niks aan het handjequote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:54 schreef Purdey het volgende:
Hmm, hij is niet minder snel. Vanmorgen nog keihard weggescheurd bij een stoplicht, en een Land Rover achter me gelaten, linker rijbaan FTW! Voor de rest begrijp ik heulemaal niks van je technische verhaal VanNelleNet even bij de RDW gekeken, ik heb 4 cilinders
en 55 kW.
Ik hoef toch niet langs de garage hé?
Zoals ik eerder al zei:quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, niks aan het handjeProbeer maar eens om een hééééééél klein beetje gas te geven, gegarandeerd dat het trillen meteen minder wordt of zelfs verdwijnt. Het is hetzelfde als dat er iets resoneert bij een bepaald geluid, de hele auto staat gewoon mee te trillen met de motor, da's alles
Bij een koude motor doet ie het gegarandeerd ook meer dan met een warme motor
Welkom in mijn autoquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:14 schreef von_Preussen het volgende:
Afgelopen september zat ik achterin de Toyota Starslet van een maat, die komt ergens uit de jaren 90. De C-stijl etc. was nergens mee bekleed, je zag gewoon de rode lak en het staal wat eronder zat. Die hele auto rammelde en trilde aan alle kanten (niet verroest of onveilig ofzo, maar tis gewoone een simpele auto). Ik zat maar te denken, als er nu iets achterop klapt of we over de kop gaan dan is het net een pak melk wat je in elkaar knijpt, dan is het afgelopen met mij. Daardoor voelde ik me ook enorm onveilig (niet eens door het rijgedrag van mijn maat, die reed normaal).![]()
Gelukkig was het maar van Rotterdam naar Den Haag, maar wat was ik blij toen ik weer kon uitstappen. Sindsdien heb ik echt een fobie voor kleine, met name iets oudere, auto's ontwikkeld.
Dan ben ik toch blij als ik weer in mijn grote, stevige auto zit en boven alles uit toren, dan voel ik me weer veilig en kan de wereld aan.
Vat het alsjeblieft niet persoonlijk op, maar die negatieve ervaring heeft zich diep in mijn herinnering geworteld.quote:
Ik weet niet andersquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vat het alsjeblieft niet persoonlijk op, maar die negatieve ervaring heeft zich diep in mijn herinnering geworteld.
Waar crash je liever mee? Starlet met 80 of die bak van jou met 240?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vat het alsjeblieft niet persoonlijk op, maar die negatieve ervaring heeft zich diep in mijn herinnering geworteld.
Ik wist niet dat je kwaad werdquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei:
Mijn micra trilt als ik stil sta voor een stoplicht. Als ik dan ietwat gas geef, gaat het weg.
Ik wil dat het weggaat, het lijkt alsof mijn hele auto uit elkaar dreigt te vallen
Is dit altijd al geweest of is het een nieuw verschijnsel?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei:
Mijn micra trilt als ik stil sta voor een stoplicht. Als ik dan ietwat gas geef, gaat het weg.
Ik wil dat het weggaat, het lijkt alsof mijn hele auto uit elkaar dreigt te vallen
Liever met een X5 met 120 dan met een Starlet met 80, om even met een realistische vergelijking te komen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Waar crash je liever mee? Starlet met 80 of die bak van jou met 240?
Het hoort gewoon zo hoor, niets aan het handje!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:52 schreef Purdey het volgende:
Even een logistieke vraag tussendoor, die nog auto gerealteerd is ook, hoe dóe ik het:
Mijn micra trilt als ik stil sta voor een stoplicht. Als ik dan ietwat gas geef, gaat het weg.
Nu sprak ik van de week House, die in de auto van Monsterd had gereden, en die gaf hetzelfde aan. M'n pa heeft er vanmiddag even naar gekeken, maar de uitlaat is het sowieso niet. Ook heeft hij het reservewiel en de krik stabieler neergelegd, maar nu trilt ie nog.
Lieve Mona, wat kan dit zijn?!
Haha, gaan jullie undercover op elkaars accountquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het hoort gewoon zo hoor, niets aan het handje!![]()
Ps. dit is Monsterd
House! Foei! Uitspugen, nu!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het hoort gewoon zo hoor, niets aan het handje!![]()
Ps. dit is Monsterd
Inloggen... jaaaaaaaaja....quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nou, meneer heeft zich ingelogd op mijn computer en ik vind het onnodig om uit te loggen
Ik ga morgen ook weer "inloggen" bij m'n vriendinquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nou, meneer heeft zich ingelogd op mijn computer en ik vind het onnodig om uit te loggen
Zaterdag pasquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
Wouden jullie vanavond niet naar de bergen rijden?
Was het uit dan?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:36 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ik ga morgen ook weer "inloggen" bij m'n vriendin![]()
* Grielen is inderdaad vrijgezel af..
En als je wilt kunnen uitloggen, moet je eerst.... juistquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Even scherp: Het ging om uit loggen
Dus... Ik ga naar Ede morgen met de BMWquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Zucht..
Autorijtopic #50 - Waar dikke auto's rijden en staan op Schiphol.
Zucht inderdaad. Kom op man, 3 off-topic posts. Zelfs jij moet toegeven dat we ons heel netjes gedragen de laatste tijd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Zucht..
Autorijtopic #50 - Waar dikke auto's rijden en staan op Schiphol.
*zucht*quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Zucht..
Autorijtopic #50 - Waar dikke auto's rijden en staan op Schiphol.
Helemaal eens!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zucht inderdaad. Kom op man, 3 off-topic posts. Zelfs jij moet toegeven dat we ons heel netjes gedragen de laatste tijd.
Hmm, tja, ieder z'n hobby.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:22 schreef Marco001 het volgende:
* Marco001 zal binnenkort zijn auto een beurt geven...
beste banden om de aangedreven wielen....quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Hmm, tja, ieder z'n hobby.
Ik moet eens kijken wanneer mijne weer moet eigenlijk, moeten er gelijk 2 nieuwe banden op denk ik. De beste banden moet je achteraan hebben toch?
Ik zou de distributieriem vlot laten doen, wat is de aangeraden interval daarvoor?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:22 schreef Marco001 het volgende:
Zullen we dan maar weer gewoon on-topic gaan?
* Marco001 zal binnenkort zijn auto laten apk-keuren en een beurt geven...
Vorig jaar heeft die bij 110.000 zijn laatste beurt gehad; ook in febr.
Is het dan slim om een grote beurt te doen, of voldoet een kleine ook? (3 weken geleden is multiriem + remmen vervangen, en hebben ze de staat van o.a. de distributieriem nog gecheckt... (nog altijd de originele...)
volgens het boekje elke 15k km kleine beurt...
Ik heb het liefst de beste banden achter, maar dat is een hele discussie op zich. Als de banden voor beter zijn dan achter heb je kans dat je achterkant eerder uitbreekt of gaat aquaplanen, en dat wil je nietquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
beste banden om de aangedreven wielen....
Ja, dat was het argument geloof ik jaquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb het liefst de beste banden achter, maar dat is een hele discussie op zich. Als de banden voor beter zijn dan achter heb je kans dat je achterkant eerder uitbreekt of gaat aquaplanen, en dat wil je niet.
vanaf de 90.000 km elke 30000 km optische inspectie...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou de distributieriem vlot laten doen, wat is de aangeraden interval daarvoor?
En als je niet weet wanneer de laatste beurt is geweest zou ik dat altijd (laten) doen. Ook omdat je op LPG rijdt komt de klepspeling vrij precies. Vaak worden die wel gesteld bij een grote beurt.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik moest even denken aan tailpipe.jpg.
Google maar, ik ga hem hier niet posten
Ik ben blij dat ik een monteur had die eventjes meekeek terwijl ik hem verving. Uiteindelijk stelt het niet zo heel erg veel voor, maar het is best wel een enge klusquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:31 schreef FalleNk810i het volgende:
K heb echt totaal geen zin om in mn eentje mn distributie riem te vervangen..
Ben bang dat ik de timing verneuk![]()
Iemand ff zin om te helpen op de meet?![]()
Dan zou ik de olie eens vervangen, en over een x aantal km's een keer een grote beurt plannenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
vanaf de 90.000 km elke 30000 km optische inspectie...
Bij het type voor deze, hoefde de distributieriem pas bij 180.000 km te worden vervangen..
de klepspeling is niks mis mee.
Ja, daarom even iemand regelen die mee wil kijken die ervaring heeft, een ander motorblok vind ik ook niet erg, maar liever niet op zo'n manier als t fout gaatquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik een monteur had die eventjes meekeek terwijl ik hem verving. Uiteindelijk stelt het niet zo heel erg veel voor, maar het is best wel een enge klus
Ik heb liever dat ik de boom niet zie aankomen, als dat ik hem wel aan zie komen..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb het liefst de beste banden achter, maar dat is een hele discussie op zich. Als de banden voor beter zijn dan achter heb je kans dat je achterkant eerder uitbreekt of gaat aquaplanen, en dat wil je niet.
Hoe werkt het bij een polo? Krukas vastzetten, en dan op tijd zetten mbv de markeringen op de riem?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, daarom even iemand regelen die mee wil kijken die ervaring heeft, een ander motorblok vind ik ook niet erg, maar liever niet op zo'n manier als t fout gaat
Daarom heb ik het liefst overal goeie banden onder zittenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ik de boom niet zie aankomen, als dat ik hem wel aan zie komen..![]()
overigens, slechte banden voor geeft meer risico op onderstuur.. zeker i.c.m. fwd..
Als bij mijn seat al onverwacht de achterkant uitbreekt, trekt hij hem vanzelf wel weer recht, en anders geef ik wat exta gas(mits het kan) of ontkoppel ik, en dan trekt de auto zichzelf ook wel weer recht..
Heb nog nooit gehad dat de achterkant meer dan 10 cm naar buiten kwam zetten, tenzij ik de handrem gebruikte... En dat terwijl de achterbanden toch echt apk afkeur waren, en voor redelijk nieuwe banden zaten (achter: 1.8 mm, voor c.a. 60-70 mm)
Olie kan ik zelf wel + die is laatst nog verschoond... andere vloeistoffen zijn ook prima in orde, uitlaat is nog goed; alleen de buitenmantel van de einddemper zit roest op; maar hij roest niet verder.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan zou ik de olie eens vervangen, en over een x aantal km's een keer een grote beurt plannen
Dan zou ik dr lekker mee doorrijden inderdaadquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Olie kan ik zelf wel + die is laatst nog verschoond... andere vloeistoffen zijn ook prima in orde, uitlaat is nog goed; alleen de buitenmantel van de einddemper zit roest op; maar hij roest niet verder.![]()
EWn ach, misschien gaat de seat toch binnenkort weg, als ik die baan krijg waar ik net op heb gesolliciteerd(zit een lease auto bij in...)
Nog nooit rijvaardigheids training gehad dus?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Daarom heb ik het liefst overal goeie banden onder zitten
Als je aan het aquaplanen slaat helpt extra gas niet, en ontkoppelen maakt de boel alleen maar erger.
ICt beheerder..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:41 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan zou ik dr lekker mee doorrijden inderdaad. Al moet het feit dat je hem verkoopt geen reden zijn om dr geen onderhoud meer aan te doen
.
Wat voor baan heb je voor gesolliciteerd?
Ik heb een slipcursus gehad, waarin ik zelf heb ervaren dat op het verkeerde moment de koppeling intrappen ook fataal kan zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nog nooit rijvaardigheids training gehad dus?
Daar, en tijdens rijlessen, word verteld dat je moet ontkoppelen(dus gas los en koppeling in).. Op die manier word de auto niet meer aangedreven door de motor, en zou de grip terug moeten keren, omdat er veel minder krachten op de banden worden losgelaten..
Mwah, dat kan imho ook zo zijn bij remmen... Dan word namelijk ineens al het gewicht van de achterwielen afgehaald en naar de voorwielen toegestuurd.. --> grotere drift.. (en bij onderstuur ineens een scherpe bocht..)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:48 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb een slipcursus gehad, waarin ik zelf heb ervaren dat op het verkeerde moment de koppeling intrappen ook fataal kan zijn.
Tuurlijk, dat ookquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, dat kan imho ook zo zijn bij remmen... Dan word namelijk ineens al het gewicht van de achterwielen afgehaald en naar de voorwielen toegestuurd.. --> grotere drift.. (en bij onderstuur ineens een scherpe bocht..)
Klinkt goedquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ICt beheerder..
sec. arbeidsvoorwaarden: Laptop, smartphone en dus de auto v/d zaak
En dat bij een bedrijf(waar ik al eens productiewerk heb gedaan) wat mij vroeger alleen een minimum jeugdloon betaalde..
Hoe doe je dat "ontkoppelen" dan met een automaat? Of ben je dan gewoon reddeloos verloren?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nog nooit rijvaardigheids training gehad dus?
Daar, en tijdens rijlessen, word verteld dat je moet ontkoppelen(dus gas los en koppeling in).. Op die manier word de auto niet meer aangedreven door de motor, en zou de grip terug moeten keren, omdat er veel minder krachten op de banden worden losgelaten..
In neutraal pleurenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoe doe je dat "ontkoppelen" dan met een automaat? Of ben je dan gewoon reddeloos verloren?
mjah, dat laat ik doen.. Heb het dit jaar zelf verwisseld,maar dan ben je >1 uur bezig.. Ik had maar 1 goedkope krik en sleutel...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
In neutraal pleuren
Ik doe het nog anders met de baaaaaaandjes. Bij de wissel van winter- naar zomerbanden leg ik de besten voor, tegen de tijd dat ik dan weer terug naar winterbanden wissel, liggen de besten achterEn met de winterbanden dus net zo
Als ik in de slip zit is het moeilijk om intuitief 1 hand van het stuur te halen om vervolgens met de automaat te prutsen (die je waarschijnlijk ook niet in de juiste stand krijgt, maar "doorschiet" naar achteren).quote:
Ook zo'n eeuwige discussie volgens mijquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nog nooit rijvaardigheids training gehad dus?
Daar, en tijdens rijlessen, word verteld dat je moet ontkoppelen(dus gas los en koppeling in).. Op die manier word de auto niet meer aangedreven door de motor, en zou de grip terug moeten keren, omdat er veel minder krachten op de banden worden losgelaten..
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoe doe je dat "ontkoppelen" dan met een automaat? Of ben je dan gewoon reddeloos verloren?
Als je écht in de slip zit met een automaat is het een kwestie van gas loslaten en de boel maar uitzitten... Als de voorwielen nog grip hebben volstaat het loslaten van het gas, en blijven de voorwielen, net als bij een handbak, gewoon gekoppeld.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik in de slip zit is het moeilijk om intuitief 1 hand van het stuur te halen om vervolgens met de automaat te prutsen (die je waarschijnlijk ook niet in de juiste stand krijgt, maar "doorschiet" naar achteren).
In dat geval lijkt me een handbak waar je alleen een pedaal behoeft te trappen en het stuur gewoon kan blijven vasthouden een stuk prettiger.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Ook zo'n eeuwige discussie volgens mijMaar toch ontkoppelen dus, ik ga het proberen te onthouden
Ja, dat moet je ook maar net weten dan wanneer dat isquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:02 schreef L0we het volgende:
[..]
![]()
Niet ontkoppelen op het moment dat de voorwielen nog grip hebben...
Daarom kan je tussen Drive en Neutraal schakelen zónder de rem in te trappen. Van Neutraal naar Reverse kan je alleen als je de rem in trapt (en in sommige auto's de knop op de pook indrukt)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik in de slip zit is het moeilijk om intuitief 1 hand van het stuur te halen om vervolgens met de automaat te prutsen (die je waarschijnlijk ook niet in de juiste stand krijgt, maar "doorschiet" naar achteren).
In dat geval lijkt me een handbak waar je alleen een pedaal behoeft te trappen en het stuur gewoon kan blijven vasthouden een stuk prettiger.
Nee hoor, dat is meer om de idioten te helpen die hem al (vooruit)rijdend in reverse willen drukkenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Daarom kan je tussen Drive en Neutraal schakelen zónder de rem in te trappen. Van Neutraal naar Reverse kan je alleen als je de rem in trapt (en in sommige auto's de knop op de pook indrukt)
en nog wil dat(tenminste, bij VAG...)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:07 schreef L0we het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is meer om de idioten te helpen die hem al (vooruit)rijdend in reverse willen drukken
Ik heb het nooit gedurfd om het met mijn eigen wagen te proberen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
en nog wil dat(tenminste, bij VAG...)
Ja, maar dat heeft dus ook als resultaat dat je gewoon die pook een tik geven kunt, en dat je hem dan nooit zomaar in R kunt jassen. Tenzij je per ongeluk ook op de rem traptquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:07 schreef L0we het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is meer om de idioten te helpen die hem al (vooruit)rijdend in reverse willen drukken
Neequote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:33 schreef L0we het volgende:
Hmm, wat te doen... Ik wil 2 andere stoelen in mn auto, nu kan ik kiezen voor leer, of gewoon voor stof.
Wordt leer zomers niet veel zweteriger?
Ik heb geen idee, maar leer! omdat het kan en awesome is in jouw autoquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:33 schreef L0we het volgende:
Hmm, wat te doen... Ik wil 2 andere stoelen in mn auto, nu kan ik kiezen voor leer, of gewoon voor stof.
Wordt leer zomers niet veel zweteriger?
Daar ga ik ook voor inderdaadquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |