Vanaf autohof Georgswerder terug de B75 op, het laatste stukje richting de stad is dan snelweg (als ik me niet vergis de A255 ofzo), en die komt dan uit op de A285, draai je met een hele lange bocht naar links zo de stad in. Kom je over die brug waar aan de overkant een flitspaal staat, de weg richting de Grossmarkt. Dan een paar stoplichten verderop kom je op een grote kruising, daar ga je links (geen idee meer welke bundesstrasse) en dan rijd je achter de Grossmarkt langs eigenlijk, zo verder richting het noorden via de westkant van de stadquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Van welke kant kom je dan af?
Normaalgesproken zit ik eerder aan de noordwest kant van de stad, pak dan de A7 door de Elbtunnel en ga verder richting Bremen. Dat is het snelste, maar ik vind het soms ook wel leuk om eerst naar het centrum te rijden (30 zone's zijn volgens mij bijna alleen maar in woonwijken), en dan via de B75 en A1 naar het zuiden te gaan. Das een erg leuke route.
@Grielen & Marco, je hebt een deel van Hamburg (Blankenese) wat vroeger een dorp was en langzaam tegen de stad is aangegroeid. Alleen die kleinschalige sfeer heerst er nog altijd, en wat het heel leuk maakt zijn de heuvels en het strand aan de Elbe. In de zomer krijg je daar wel een klein beetje een Italie-gevoel bij:
Moet je vooral vanaf 2:30 kijken hoe die bus door de smalle straatjes heengaat.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Zaterdag is compleet geen probleem want de meet is op zondagquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:02 schreef BrinkydeBMW het volgende:
ik kan niet komen naar de meetingIk moet ook op zaterdag werken bij werkplek en mag niet weg wegens een belofte die heb gemaakt met mijn vader: ik moet hem helpen met zijn bedrijf etc. omdat hij ook voor een (groot) deel mijn auto heeft gefinanceerd
wel aardig maar op dit moment vind ik het een klote belofte
Polen is niet afgezonderd van de rest van de wereld hoor, dus ja; hier rijden ook dikke bakken rondquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:04 schreef BrinkydeBMW het volgende:
trouwens monsterd.
ik heb van een vriend gehoord dat er best dure auto's zijn in polen
Is dat echt zo?
Vooral hier in de hoofdstad jaquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:05 schreef monsterd. het volgende:
Polen is niet afgezonderd van de rest van de wereld hoor, dus ja; hier rijden ook dikke bakken rond
Ja, maar ik bedoel meer de auto's die je hier niet zo gauw tegenkomt, for example een Lamborghini Murcielago, een Ferrari Enzo of een Maserati MC12quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:05 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Zaterdag is compleet geen probleem want de meet is op zondag![]()
@l0we, jammer dat je niet kunt komen
[..]
Polen is niet afgezonderd van de rest van de wereld hoor, dus ja; hier rijden ook dikke bakken rond
Das idd een erg leuke route, niet alleen door de stad, maar ook door het centrum. En anders dan in de meeste Nederlandse steden kan je in Hamburg ook met de vrachtwagen daar goed doorheen komen, omdat ze van die heerlijke brede wegen (meerdere banen) hebben. Daar heeft de RAF in de periode 1940 - 1945 wel voor gezorgd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:54 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Vanaf autohof Georgswerder terug de B75 op, het laatste stukje richting de stad is dan snelweg (als ik me niet vergis de A255 ofzo), en die komt dan uit op de A285, draai je met een hele lange bocht naar links zo de stad in. Kom je over die brug waar aan de overkant een flitspaal staat, de weg richting de Grossmarkt. Dan een paar stoplichten verderop kom je op een grote kruising, daar ga je links (geen idee meer welke bundesstrasse) en dan rijd je achter de Grossmarkt langs eigenlijk, zo verder richting het noorden via de westkant van de stadEn je komt dan inderdaad echt dwars door de stad, over de doorgaande wegen tussen de woonwijken door
De enige reden dat we dat doen is overigens dat we aan de B75 een klantje hebben, net aan de overkant van de brug die ik beschrijf in de haven nog één, dan nog één op de Grossmarkt, dan nog één op die grote kruising rechtsaf in plaats van links, en de laatste zit aan de noordkant van de stad, A7 afslag Volkspark (de laatste afslag voor de tunnel vanaf de noordkant gezien). Direct naar die klant aan de A7 gaan we gewoon door de Elbtunnel, uiteraard
Gaan jullie nog bij familie op bezoek of daar nog iets anders doen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar het rijgedrag van een overbeladen Micra richting de bergen. Vraag me ook af hoe het met het weer zit straks
Voornamelijk harder remmen en gas helemaal indrukken om op snelheid te komenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar het rijgedrag van een overbeladen Micra richting de bergen. Vraag me ook af hoe het met het weer zit straks
en anders gaat House toch even duwen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:06 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Voornamelijk harder remmen en gas helemaal indrukken om op snelheid te komen
Een berg op, er schijnt een wandelpad te zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Das idd een erg leuke route, niet alleen door de stad, maar ook door het centrum. En anders dan in de meeste Nederlandse steden kan je in Hamburg ook met de vrachtwagen daar goed doorheen komen, omdat ze van die heerlijke brede wegen (meerdere banen) hebben. Daar heeft de RAF in de periode 1940 - 1945 wel voor gezorgd.
[..]
Gaan jullie nog bij familie op bezoek of daar nog iets anders doen?
Ik wens jullie beide een behouden rit toe, dat jullie veilig aankomen!
Roest van begin tot eind. Dus een nieuwe is beter dan 5x oplappen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:30 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Is je uitlaat gaan rotten of is ie gewoon kaduuk?
Dan kan je oude, kleine auto's pletten, mocht je een keer omrollenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:14 schreef von_Preussen het volgende:
Dan ben ik toch blij als ik weer in mijn grote, stevige auto zit en boven alles uit toren, dan voel ik me weer veilig en kan de wereld aan.
Zelf heb ik 10 maanden in Luxemburg gewerkt en het is idd een mooi land.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:52 schreef von_Preussen het volgende:
Edit: ik moet erbij zeggen, ik heb een half jaar in Luxemburg gewerkt, en daar heb ik het ook erg naar mijn zin gehad. Zou me ook goed kunnen voorstellen om daar te wonen, vind het prachtig,
Ik heb ook wel eens in Amsterdam langs de gracht gereden met m'n patatjesboot, vaake bu'j te bangequote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Das idd een erg leuke route, niet alleen door de stad, maar ook door het centrum. En anders dan in de meeste Nederlandse steden kan je in Hamburg ook met de vrachtwagen daar goed doorheen komen, omdat ze van die heerlijke brede wegen (meerdere banen) hebben. Daar heeft de RAF in de periode 1940 - 1945 wel voor gezorgd.
Mijn geluk was dat ik op 20 minuten van het centrum woonde (van Luxemburg stad) en 5 minuten van mijn werk verwijderd (zat zelfs op het terrein van de firma, kost en inwoning was inbegrepen).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zelf heb ik 10 maanden in Luxemburg gewerkt en het is idd een mooi land.
In Luxemburg-stad kun je prima stappen moet ik zeggen!
Het rijden door de stad vond ik dan weer wat minder maar dat zal er wel mee te maken hebben dat ik veel moest zoeken.
Als je precies weet waar je moet zijn rijdt wel zo prettig!
Maar goed, ik heb het overleefd en de meeste Luxemburgers ook.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:17 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens in Amsterdam langs de gracht gereden met m'n patatjesboot, vaake bu'j te bange
Is je auto ook minder snel geworden?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:52 schreef Purdey het volgende:
Even een logistieke vraag tussendoor, die nog auto gerealteerd is ook, hoe dóe ik het:
Mijn micra trilt als ik stil sta voor een stoplicht. Als ik dan ietwat gas geef, gaat het weg.
Nu sprak ik van de week House, die in de auto van Monsterd had gereden, en die gaf hetzelfde aan. M'n pa heeft er vanmiddag even naar gekeken, maar de uitlaat is het sowieso niet. Ook heeft hij het reservewiel en de krik stabieler neergelegd, maar nu trilt ie nog.
Lieve Mona, wat kan dit zijn?!
In de meeste steden is dus prima met een vrachtwagg0l te rijden, alleen is het wel werk voor mannen met ehm... Naja, u snapt welquote:
Niks aan de hand en volkomen normaal. We hebben het over een kleine lichte auto, die bovendien al niet meer de jongste is. De anti-trillingstechnieken destijds waren nog niet wat ze nu zijn, en het lage eigengewicht maakt dat de auto zelf ook niet in staat is om die trillingen op te vangen (zwaardere dingen krijg je immers moeilijker in beweging) en dús voel je dat. Het gaat weg als je gas geeft, omdat de motor dus sneller gaat draaien en daardoor de frequentie van de trillingen hoger wordt en bovendien de kracht van de trillingen afneemt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:52 schreef Purdey het volgende:
Even een logistieke vraag tussendoor, die nog auto gerealteerd is ook, hoe dóe ik het:
Mijn micra trilt als ik stil sta voor een stoplicht. Als ik dan ietwat gas geef, gaat het weg.
Nu sprak ik van de week House, die in de auto van Monsterd had gereden, en die gaf hetzelfde aan. M'n pa heeft er vanmiddag even naar gekeken, maar de uitlaat is het sowieso niet. Ook heeft hij het reservewiel en de krik stabieler neergelegd, maar nu trilt ie nog.
Lieve Mona, wat kan dit zijn?!
En ik begon net een beemer als opvolger voor de huidige Bartmobile te overwegenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:26 schreef von_Preussen het volgende:
BMW 3-serie, bij die auto kan je de bewegingen van de ruitewisser in de pedalen merken.
Als ie op maar 3 cilinders ipv 4 loopt, hoor je dat echt wel..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Is je auto ook minder snel geworden?
Er kan een bougie kapot zijn waardoor niet alle cilinders werken. Op hoger toerental merk je dit minder.
Ook zou er een bougiekabel poreus kunnen zijn wat je juist in het vochtige weer wat we nu hebben er voor kan zorgen dat niet alle cilinders hun werk 100% doen.
Dit is natuurlijk glazen bol kijken want op afstand is zoiets moeilijk te zeggen maar in 1e instantie verdenk ik de ontsteking dus.
Het is me alleen opgevallen bij de huidige generatie 3-series facelift (van 2008 tot 2011) en dan ook alleen bij de sedan en de touring. Zowel de coupé als de cabrio hadden daar geen last van, en hoe het met voorgaande generaties zit kan ik je niet zeggen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:37 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En ik begon net een beemer als opvolger voor de huidige Bartmobile te overwegen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |