Dus... Ik ga naar Ede morgen met de BMWquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Zucht..
Autorijtopic #50 - Waar dikke auto's rijden en staan op Schiphol.
Zucht inderdaad. Kom op man, 3 off-topic posts. Zelfs jij moet toegeven dat we ons heel netjes gedragen de laatste tijd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Zucht..
Autorijtopic #50 - Waar dikke auto's rijden en staan op Schiphol.
*zucht*quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Zucht..
Autorijtopic #50 - Waar dikke auto's rijden en staan op Schiphol.
Helemaal eens!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zucht inderdaad. Kom op man, 3 off-topic posts. Zelfs jij moet toegeven dat we ons heel netjes gedragen de laatste tijd.
Hmm, tja, ieder z'n hobby.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:22 schreef Marco001 het volgende:
* Marco001 zal binnenkort zijn auto een beurt geven...
beste banden om de aangedreven wielen....quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Hmm, tja, ieder z'n hobby.
Ik moet eens kijken wanneer mijne weer moet eigenlijk, moeten er gelijk 2 nieuwe banden op denk ik. De beste banden moet je achteraan hebben toch?
Ik zou de distributieriem vlot laten doen, wat is de aangeraden interval daarvoor?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:22 schreef Marco001 het volgende:
Zullen we dan maar weer gewoon on-topic gaan?
* Marco001 zal binnenkort zijn auto laten apk-keuren en een beurt geven...
Vorig jaar heeft die bij 110.000 zijn laatste beurt gehad; ook in febr.
Is het dan slim om een grote beurt te doen, of voldoet een kleine ook? (3 weken geleden is multiriem + remmen vervangen, en hebben ze de staat van o.a. de distributieriem nog gecheckt... (nog altijd de originele...)
volgens het boekje elke 15k km kleine beurt...
Ik heb het liefst de beste banden achter, maar dat is een hele discussie op zich. Als de banden voor beter zijn dan achter heb je kans dat je achterkant eerder uitbreekt of gaat aquaplanen, en dat wil je nietquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
beste banden om de aangedreven wielen....
Ja, dat was het argument geloof ik jaquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb het liefst de beste banden achter, maar dat is een hele discussie op zich. Als de banden voor beter zijn dan achter heb je kans dat je achterkant eerder uitbreekt of gaat aquaplanen, en dat wil je niet.
vanaf de 90.000 km elke 30000 km optische inspectie...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou de distributieriem vlot laten doen, wat is de aangeraden interval daarvoor?
En als je niet weet wanneer de laatste beurt is geweest zou ik dat altijd (laten) doen. Ook omdat je op LPG rijdt komt de klepspeling vrij precies. Vaak worden die wel gesteld bij een grote beurt.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik moest even denken aan tailpipe.jpg.
Google maar, ik ga hem hier niet posten
Ik ben blij dat ik een monteur had die eventjes meekeek terwijl ik hem verving. Uiteindelijk stelt het niet zo heel erg veel voor, maar het is best wel een enge klusquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:31 schreef FalleNk810i het volgende:
K heb echt totaal geen zin om in mn eentje mn distributie riem te vervangen..
Ben bang dat ik de timing verneuk![]()
Iemand ff zin om te helpen op de meet?![]()
Dan zou ik de olie eens vervangen, en over een x aantal km's een keer een grote beurt plannenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
vanaf de 90.000 km elke 30000 km optische inspectie...
Bij het type voor deze, hoefde de distributieriem pas bij 180.000 km te worden vervangen..
de klepspeling is niks mis mee.
Ja, daarom even iemand regelen die mee wil kijken die ervaring heeft, een ander motorblok vind ik ook niet erg, maar liever niet op zo'n manier als t fout gaatquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik een monteur had die eventjes meekeek terwijl ik hem verving. Uiteindelijk stelt het niet zo heel erg veel voor, maar het is best wel een enge klus
Ik heb liever dat ik de boom niet zie aankomen, als dat ik hem wel aan zie komen..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb het liefst de beste banden achter, maar dat is een hele discussie op zich. Als de banden voor beter zijn dan achter heb je kans dat je achterkant eerder uitbreekt of gaat aquaplanen, en dat wil je niet.
Hoe werkt het bij een polo? Krukas vastzetten, en dan op tijd zetten mbv de markeringen op de riem?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, daarom even iemand regelen die mee wil kijken die ervaring heeft, een ander motorblok vind ik ook niet erg, maar liever niet op zo'n manier als t fout gaat
Daarom heb ik het liefst overal goeie banden onder zittenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ik de boom niet zie aankomen, als dat ik hem wel aan zie komen..![]()
overigens, slechte banden voor geeft meer risico op onderstuur.. zeker i.c.m. fwd..
Als bij mijn seat al onverwacht de achterkant uitbreekt, trekt hij hem vanzelf wel weer recht, en anders geef ik wat exta gas(mits het kan) of ontkoppel ik, en dan trekt de auto zichzelf ook wel weer recht..
Heb nog nooit gehad dat de achterkant meer dan 10 cm naar buiten kwam zetten, tenzij ik de handrem gebruikte... En dat terwijl de achterbanden toch echt apk afkeur waren, en voor redelijk nieuwe banden zaten (achter: 1.8 mm, voor c.a. 60-70 mm)
Olie kan ik zelf wel + die is laatst nog verschoond... andere vloeistoffen zijn ook prima in orde, uitlaat is nog goed; alleen de buitenmantel van de einddemper zit roest op; maar hij roest niet verder.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan zou ik de olie eens vervangen, en over een x aantal km's een keer een grote beurt plannen
Dan zou ik dr lekker mee doorrijden inderdaadquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Olie kan ik zelf wel + die is laatst nog verschoond... andere vloeistoffen zijn ook prima in orde, uitlaat is nog goed; alleen de buitenmantel van de einddemper zit roest op; maar hij roest niet verder.![]()
EWn ach, misschien gaat de seat toch binnenkort weg, als ik die baan krijg waar ik net op heb gesolliciteerd(zit een lease auto bij in...)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |