Dus deze regering kan nu al haar langste tijd alweer gehad hebbenquote:Achterban linkse partijen vooralsnog meer gemobiliseerd dan achterban coalitie
De bekendheid met de verkiezingen en de opkomstintentie van verschillende kiezersgroepen geven op 2 maart aanstaande wellicht de doorslag. Op dit moment is de achterban van de oppositiepartijen PvdA (73%) en GroenLinks (71%) het best op de hoogte van het feit dat de verkiezingen in maart plaatshebben, terwijl de achterban van het CDA (65%), VVD (60%) en vooral PVV (50%) daar voorlopig bij achter blijven. Daarnaast is de achterban van de oppositie op dit moment vastbeslotener om op te komen. Maar liefst 69 procent van de kiezers van GroenLinks op 9 juni 2010 zegt ‘zeker wel’ te gaan stemmen, terwijl ook PvdA- en D66-kiezers (beide 62% ‘zeker wel’) relatief vastberaden zijn. De achterban van de VVD (53%), CDA (50%) en PVV (34%) blijft daar flink bij achter.
Nee, op minstens 30 bij de volgende verkiezingen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:44 schreef Holograph het volgende:
Remlof, geloof je nou serieus dat de PvdA op 24 zetels kan rekenen?
Mijn ervaring: wat je wilt dat er gebeurd in dit land en wat er echt gebeurd zijn meestal 2 verschillende dingen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:44 schreef Holograph het volgende:
Remlof, geloof je nou serieus dat de PvdA op 24 zetels kan rekenen?
Volgens mij zijn het juist Henk en Ingrid die vooral via internet hun stem laten horen, dat zie je ook wel aan de de stemmingen op www.peil.nlquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:45 schreef fokthesystem het volgende:
Objection your honour, objection !Dit is beïnvloeding via nieuws want inzake : --->
Van de kiezers van GroenLinks zegt 69 procent 'zeker wel' te gaan stemmen, terwijl ook PvdA- en D66-kiezers met beide 62 procent relatief vastberaden zijn. De achterban van de VVD (53 procent), CDA (vijftig procent) en PVV (34 procent) blijft daar flink bij achter.
---> Denk ik dat mEEr dan de helft van de peiling invullers/respondenten jUIst bij de geijkte plucheplak partijen zit. Henk en ingrid zijn niet zo de hond, synovate, en tns e.d. sites bezoekende
Naarmate de 1e kamer campagne in hevigheid toeneemt zal de peiling dus ten gunste van de pvv kunnen stijgen. Sowieso verwacht ik een hogere uitkomst voor de vvd en pvv dan in welke peiling ook.
Klopt, peilingen zeggen weinig, maar het is wel een indicatie.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
Volgens mij hebben ze wel nog gewoon een meerderheid. Al die peilingen tussendoor zeggen mij niet zoveel.
Hier zat ik op te wachten.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:48 schreef remlof het volgende:
[..]
zoals ze altijd al deden als er geen schreewerige populist was om op te stemmen.
Zelfs dat niet. De VVD zou 38 zetels halen en de PvdA 37, de PVV max. 17 zetels.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Klopt, peilingen zeggen weinig, maar het is wel een indicatie.
Absoluut. Zodra het richting de verkiezingen gaat dan zijn ze vast ook iets beter te interpreteren. Dan gaan veel mensen pas echt nadenken wat ze gaan doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:49 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)eid_in_peiling_.html
[..]
Yep, dat is de modus operandi der pvd'a'....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:51 schreef Holograph het volgende:
Verkiezingen: Wij zijn niet tegen een politiemissie met militairen in Afghanistan
Gebeurtenis: De PvdA staat er heel slecht bij. Aangezien de PvdA altijd te hoog wordt gepeild moeten ze zelfs op meer zetels verlies rekenen.
Constatering: Er is weinig draagvlak onder de bevolking voor een nieuwe missie
Gevolg: De PvdA is opeens tegen een missie.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:49 schreef remlof het volgende:
[..]
PS?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
Jammer dat we daar de komende 3,8 jaar geen fuck aan hebben. Of ach, jammer. Ik vind het wel best tot nu toe. 25 relnichten in de kamer, geen consistent beleid. Heerlijk.
Says who (het eerste bedoel ik)??quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
Jammer dat we daar de komende 3,8 jaar geen fuck aan hebben. Of ach, jammer. Ik vind het wel best tot nu toe. 25 relnichten in de kamer, geen consistent beleid. Heerlijk.
Nee, want er kan geen sprake zijn van een politiemissie in oorlogsgebied.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
Hier zat ik op te wachten.
De PvdA:
Verkiezingen: Wij zijn niet tegen een politiemissie met militairen in Afghanistan
Gebeurtenis: De PvdA staat er heel slecht bij. Aangezien de PvdA altijd te hoog wordt gepeild moeten ze zelfs op meer zetels verlies rekenen.
Vind je dit geen populistisch trekje van de PvdA?
haha!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Absoluut. Zodra het richting de verkiezingen gaat dan zijn ze vast ook iets beter te interpreteren. Dan gaan veel mensen pas echt nadenken wat ze gaan doen.
V? Goeie club. Maar wat bedoelde je verder?quote:
Beetje goedkoop argument.. Er moet bezuinigd worden.. En kennelijk OOK op Defensie.. Maar toch een geldverslindende missie die een hoop bezuinigingen teniet doet. En waarom dan precies???quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Beetje goedkoop argument, want de PvdA had ook geen problemen met een politiemissie in Uruzgan.
Dat is een inhoudelijk argument. Gaat niet over de Pvda.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Beetje goedkoop argument.. Er moet bezuinigd worden.. En kennelijk OOK op Defensie.. Maar toch een geldverslindende missie die een hoop bezuinigingen teniet doet. En waarom dan precies???
Verkiezingen voor de PS natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
V? Goeie club. Maar wat bedoelde je verder?
Nee, ze hadden (en hebben) geen bezwaar tegen het sturen van wat instructeurs zonder hele bataljons en F-16's ter bescherming.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Beetje goedkoop argument, want de PvdA had ook geen problemen met een politiemissie in Uruzgan.
Wordt zelf eens inhoudelijk.. :"het is de pvda niet" klinkt niet zo sterk hoor...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:02 schreef twaalf het volgende:
[..]
Dat is een inhoudelijk argument. Gaat niet over de Pvda.
Mens ik ben ook tegen de missie. Maar dat jij niet kunt lezen is jouw probleem.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wordt zelf eens inhoudelijk.. :"het is de pvda niet" klinkt niet zo sterk hoor...
Dat is toch de huidige missie? Daarnaast zei de PvdA dat ze geen bezwaar hadden als er een politiemissie komt naar Afghanistan. Ze hebben nooit de blokkade opgeworpen over dat het geen oorlogsgebied mag zijn.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ze hadden (en hebben) geen bezwaar tegen het sturen van wat instructeurs zonder hele bataljons en F-16's ter bescherming.
Ik vroeg of je iets inhoudelijks wou zeggen.. Maar je bent kennlijk beter in onnodige ad hominems..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:04 schreef twaalf het volgende:
[..]
Mens ik ben ook tegen de missie. Maar dat jij niet kunt lezen is jouw probleem.
Ach natuurlijk. Die neem ik al jaren niet serieus.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:02 schreef twaalf het volgende:
[..]
Verkiezingen voor de PS natuurlijk.
Ik vind het erg hypocriet als je als PvdA'er gaat roepen dat de PVV een populistische partij is, terwijl de PvdA zelf aantoonbaar populistisch is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:05 schreef beantherio het volgende:
Wat ik me afvraag: waarom hebben zoveel mensen het hier over de PvdA terwijl ze geen deel uitmaken van de regering? Is het niet veel interessanter om vast te stellen dat het kabinet zoveel problemen heeft om het hoofd boven water te houden? Persoonlijk zal het me worst zijn wat de PvdA wel of niet doet.
De PVDA is niet populistisch. Dan ken je de betekenis van het woord niet. De PVDA weet gewoon al jaren niet wat ze willen, dat is iets heel anders (zij het nog veel treuriger).quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:06 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik vind het erg hypocriet als je als PvdA'er gaat roepen dat de PVV een populistische partij is, terwijl de PvdA zelf aantoonbaar populistisch is.
Omdat de Pvda de tweede partij is (qua grootte) van dit land denk ik, ook volgens deze peiling.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:05 schreef beantherio het volgende:
Wat ik me afvraag: waarom hebben zoveel mensen het hier over de PvdA terwijl ze geen deel uitmaken van de regering? Is het niet veel interessanter om vast te stellen dat het kabinet zoveel problemen heeft om het hoofd boven water te houden? Persoonlijk zal het me worst zijn wat de PvdA wel of niet doet.
en intelligente mensen stemmen pvda?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
Peilingen in een land waar geen fatsoenlijke politiek meer te bedrijven is zijn bij voorbaat kansloos. Het hele politieke landschap in Nederland is niet meer te organiseren met al die klunzenpartijen en die kleine splintergroeperingen. Gewoon een hele dikke kiesdrempel, alleen nog mensen met IQ laten stemmen en iedereen die het er niet mee eens is mag van mij op een onafhankelijk Texel gaan wonen.
Ik denk dat je wat postings door elkaar haalt. Ik ben geen PvdA-er en ik heb nooit gezegd dat de PVV een populistische partij is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:06 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik vind het erg hypocriet als je als PvdA'er gaat roepen dat de PVV een populistische partij is, terwijl de PvdA zelf aantoonbaar populistisch is.
Klopt, het ging ook niet over jouquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat postings door elkaar haalt. Ik ben geen PvdA-er en ik heb nooit gezegd dat de PVV een populistische partij is.
wouter bos is de vervleselijking van het populisme. toen ze nog stemmen kregen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
De PVDA is niet populistisch. Dan ken je de betekenis van het woord niet. De PVDA weet gewoon al jaren niet wat ze willen, dat is iets heel anders (zij het nog veel treuriger).
Want?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wouter bos is de vervleselijking van het populisme. toen ze nog stemmen kregen.
Holograph brengt terecht ter sprake dat de Pvda niet veel beter is dan de PVV wat betreft populisme. Dan ga jij de Pvda verdedigen, maar daar gaat het niet over. Daar zijn genoeg andere topics voor.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vroeg of je iets inhoudelijks wou zeggen.. Maar je bent kennlijk beter in onnodige ad hominems..
Ze stemmen iig. geen PVV. Dat scheelt al een boelquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en intelligente mensen stemmen pvda?
Ik zou er niet op rekenen.. Verguis een partij en ze winnen juist stemmen met een beetje pech..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:11 schreef Holograph het volgende:
Overigens is het natuurlijk zo dat de linkse proteststemmen naar de SP gaan, niet naar de PvdA.
Hans Jansen en Hiddema zijn nou niet bepaald de domste mensen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze stemmen iig. geen PVV. Dat scheelt al een boel
heb je last van geheugenverlies? oostindisch dom?quote:
Ik vind het prima om hier een referemdum over te houden..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:11 schreef twaalf het volgende:
[..]
Holograph brengt terecht ter sprake dat de Pvda niet veel beter is dan de PVV wat betreft populisme. Dan ga jij de Pvda verdedigen, maar daar gaat het niet over. Daar zijn genoeg andere topics voor.
Om wat inhoudelijks te zeggen: dit lijkt me een goed punt om een referendum over te beginnen. Geen enkel ander punt levert zoveel universele weerstand op als een eventuele missie. Voor een referendum is vast wel een meerderheid te vinden (als D66 en GL daartegen zijn, zijn ze wel erg hypocriet bezig).
NIET??quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:13 schreef Holograph het volgende:
[..]
Hans Jansen en Hiddema zijn nou niet bepaald de domste mensen.
nee ze stemmen tegen nederland en verkopen het voor een links dubbeltje.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze stemmen iig. geen PVV. Dat scheelt al een boel
Omdat ze PVV stemmen of om een andere reden?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
NIET??
Sorry hoor, maar IK heb geen hoge pet van ze op..
En hoppa: ik vraag keurig naar je redenen en wat krijg ik?? ---> een ad hominem..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je last van geheugenverlies? oostindisch dom?
Toon dat maar eens aan dan. In [Centraal] PvdA - Partij van de Arbeid #2 graag.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:06 schreef Holograph het volgende:
[..]
Om een andere reden. Meerdere eigenlijkquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:14 schreef Holograph het volgende:
[..]
Omdat ze PVV stemmen of om een andere reden?
Dat heb ik hier al gedaan en ik hoef mezelf niet te herhalenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Toon dat maar eens aan dan. In [Centraal] PvdA - Partij van de Arbeid #2 graag.
Ze hebben beide kritiek op de Islam? Maar om die reden hoef je toch niet dom te zijn?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Om een andere reden. Meerdere eigenlijk
Dat is exact wat nu juist gebeurtquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ze stemmen tegen nederland en verkopen het voor een links dubbeltje.
Die post waar ik op geantwoord heb gaf het totaal niet aan. Dus als je het er nu bij laat do I rest my casequote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:16 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat heb ik hier al gedaan en ik hoef mezelf niet te herhalen
Misschien zou je me eerst moeten vragen wat die redenen dan zijn?? Ipv ze in te vullen??quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:17 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ze hebben beide kritiek op de Islam? Maar om die reden hoef je toch niet dom te zijn?
Daarnaast is Hiddema een bekende strafpleiter, ik kende hem al voordat hij voor de PVV opkwam. Als je een bekende strafpleiter bent, ben je eigenlijk per definitie niet dom.
Wat zijn de redenen om Jansen en Hiddema dom te noemen?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien zou je me eerst moeten vragen wat die redenen dan zijn?? Ipv ze in te vullen??
Zo maar een gedachte hoor..
Misschien heb je gelijk, alhoewel ik wel een vermoeden heb.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien zou je me eerst moeten vragen wat die redenen dan zijn?? Ipv ze in te vullen??
Zo maar een gedachte hoor..
Ik heb ze niet dom genoemd. Ik heb gezegd dat ik geen hoge pet van ze ophad.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:19 schreef twaalf het volgende:
[..]
Wat zijn de redenen om Jansen en Hiddema dom te noemen?
En wat was daar de reden voor? Je maakt het ook niet echt makkelijk. Vind je het gek dat Holograph zelf maar denkt dat het om de islam is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb ze niet dom genoemd. Ik heb gezegd dat ik geen hoge pet van ze ophad.
Dank je.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:20 schreef Holograph het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk, alhoewel ik wel een vermoeden heb.
Maar geef maar de echte invulling
Jeebus, je vraagt er ook wel om hae? Ik heb geen hoge pet van ze op omdat ze Geert Wilders steunen. Waarom zou je zo'n droeftoeter steunen als je het behoorlijk gemaakt hebt? Dat vind ik nog veel triesterquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:21 schreef twaalf het volgende:
[..]
En wat was daar de reden voor? Je maakt het ook niet echt makkelijk. Vind je het gek dat Holograph zelf maar denkt dat het om de islam is.
Ik maak het niet makkelijk??quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:21 schreef twaalf het volgende:
[..]
En wat was daar de reden voor? Je maakt het ook niet echt makkelijk. Vind je het gek dat Holograph zelf maar denkt dat het om de islam is.
Ik denk dat dat diep in je hart wel het probleem zal zijn. Maar je hebt wel gelijk dat ik beter niet andermans gedachte kan invullen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je.
Maar nu word ik nieuwsgierig..... PVV vervalt als argument (toch?), dus wat denk jij dan dat ik denk?
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:27 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik denk dat dat diep in je hart wel het probleem zal zijn.![]()
Mag ik de reden weten waarom je geen hoge pet van ze op hebt? Voor de vierde keer...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik maak het niet makkelijk??![]()
![]()
![]()
Ik zeg dat ik geen hoge pet van ze opheb, Holo vult het in, ipv door te vragen en dan maak ik het niet makkelijk?? Kom, kom..
Klopt, maar Whiskers2009 had om een andere reden geen hoge pet van ze op. Ik ben benieuwd. Wat jou betreft, misschien steunen ze niet hem maar zijn standpunten.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jeebus, je vraagt er ook wel om hae? Ik heb geen hoge pet van ze op omdat ze Geert Wilders steunen. Waarom zou je zo'n droeftoeter steunen als je het behoorlijk gemaakt hebt? Dat vind ik nog veel triester
Nee.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:28 schreef twaalf het volgende:
[..]
Mag ik de reden weten waarom je geen hoge pet van ze op hebt? Voor de vierde keer...
Bij jou is dat inderdaad niet erg lastig!quote:
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:34 schreef 08gnoT. het volgende:
VVD gestegen? Ik geloof dat ik toch aardig fanatiek aan diens zijde gestaan heb voorafgaand aan de verkiezingen, maar nu twijfel ik heel hard of ze weer op mijn stem zouden kunnen rekenen. In ieder geval lang niet zo hartelijk als in juni.
Ik vraag me ook af waarom de VVD 5 extra stemmen heeft. Misschien zijn het een aantal PVV stemmers die eindelijk het licht hebben zien schijnen?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:34 schreef 08gnoT. het volgende:
VVD gestegen? Ik geloof dat ik toch aardig fanatiek aan diens zijde gestaan heb voorafgaand aan de verkiezingen, maar nu twijfel ik heel hard of ze weer op mijn stem zouden kunnen rekenen. In ieder geval lang niet zo hartelijk als in juni.
Blijf dan gewoon weg als je geen fatsoenlijke discussie kunt voeren. Jij zegt dat iets aan jou gevraagd moet worden. Vervolgens geef jij geen antwoord. Lees even terug:quote:
Ligt vooral aan het "inbreken"in de discussie tussen mij en Holo (niet zo erg) en het "voor de vierde keer" (of ik aan jou verantwoording af te leggen heb). Dikke doei als je zo doet..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:37 schreef twaalf het volgende:
[..]
Blijf dan gewoon weg als je geen fatsoenlijke discussie kunt voeren. Jij zegt dat iets aan jou gevraagd moet worden. Vervolgens geef jij geen antwoord. Lees even terug:
>Hans Jansen en Hiddema zijn nou niet bepaald de domste mensen.
<Sorry hoor, maar IK heb geen hoge pet van ze op..
>Omdat ze PVV stemmen of om een andere reden?
<Om een andere reden. Meerdere eigenlijk
>Ze hebben beide kritiek op de Islam? Maar om die reden hoef je toch niet dom te zijn?
<Misschien zou je me eerst moeten vragen wat die redenen dan zijn?
>Wat zijn de redenen om Jansen en Hiddema dom te noemen?
<Ik heb ze niet dom genoemd. Ik heb gezegd dat ik geen hoge pet van ze ophad.
>En wat was daar de reden voor? Je maakt het ook niet echt makkelijk.
<Ik zeg dat ik geen hoge pet van ze opheb, Holo vult het in, ipv door te vragen en dan maak ik het niet makkelijk?? Kom, kom..
>Mag ik de reden weten waarom je geen hoge pet van ze op hebt? Voor de vierde keer...
<Nee
Die aanwas van de VVD moet inderdaad wel vooral van de PVV komen. En wellicht wat voormalige (rechtse) CDA-stemmers.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom de VVD 5 extra stemmen heeft. Misschien zijn het een aantal PVV stemmers die eindelijk het licht hebben zien schijnen?
In je afweging meenemen dat er weinig draagvlak is onder de bevolking, lijkt me op zich geen slechte zaak. Bovendien kost het ook nog eens klauwen met geld, die we in een tijd van bezuiniging veel beter kunnen besteden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:51 schreef Holograph het volgende:
De PvdA:
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:37 schreef twaalf het volgende:
[..]
Blijf dan gewoon weg als je geen fatsoenlijke discussie kunt voeren. Jij zegt dat iets aan jou gevraagd moet worden. Vervolgens geef jij geen antwoord. Lees even terug:
>Ze hebben beide kritiek op de Islam? Maar om die reden hoef je toch niet dom te zijn?
<Ik zeg dat ik geen hoge pet van ze opheb, Holo vult het in, ipv door te vragen en dan maak ik het niet makkelijk?? Kom, kom..
>Mag ik de reden weten waarom je geen hoge pet van ze op hebt? Voor de vierde keer...
<Nee
Dat zou ook wel eens de andere kant uit kunnen werken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 09:27 schreef eriksd het volgende:
Achjo, de PVV wordt altijd onderschat in peilingen.
Hoop tegen beter weten in. Kiezersbedrog (AOW-leeftijd) en een reeks in een opspraak geraakte Kamerleden hebben vrijwel geen invloed op de achterban die Geert Wilders trouw blijft.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 09:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zou ook wel eens de andere kant uit kunnen werken.
De PVV trekt immers kiezers die weinig stemmen en lastig zijn te bereiken door peilingen. Als deze kiezer teleurgesteld zou zijn in de PVV (en daar zijn redenen toe te bedenken) dan blijven ze eerder thuis. Zodoende zou de PVV ook flink lager kunnen scoren dan gepeild.
Ik hoop van harte van niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:37 schreef twaalf het volgende:
[..]
<Nee
Da's een makkelijke : per definitie niet, anders zijn zij intelligent-af, nu ja in politieke zin in elk geval en behoren dan tot de grootste groep NLers, de 'politiek dommen'.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:09 schreef zoalshetis het volgende:
De 'politiek dommen?'. Als ik 1 blik werk op een PVV forum waarin sub fora staan met Amerika en Israel, Politiek en Nieuws uit de beste democratie ter wereld schaar ik de PVV'ers daar ook onderquote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:56 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Da's een makkelijke : per definitie niet, anders zij zij intelligent-af, nu ja in politieke zin in elk geval en behoren dan tot de grootste groep NLers, de 'politiek dommen'.
Zelfde hier hoor. Mijn stem krijgen ze, maar het is echt bij gebrek aan beter.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:34 schreef 08gnoT. het volgende:
Mij evenmin. Stel dat ze dat wel hadden gedaan. Dan had links nog meer zetels gehadquote:
Nou die mislukte Arabist is nogal door het ijs gezakt hoor...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:13 schreef Holograph het volgende:
[..]
Hans Jansen en Hiddema zijn nou niet bepaald de domste mensen.
Allereerst is de PvdA nooit voorstander geweest van een nieuwe missie, in welke vorm dan ook. Verder kan ik mij niet voorstellen dat jij je stoort aan een dergelijke handelswijze. Je stemt immers PVV, die draait nog meer dan een ballerina, maar dat schijnt jou wel te bevallen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
De PvdA:
Hear hear!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar ook jij zult toch weten dat het grootste deel van PVV'ers nou niet bepaald in de buurt of boven de gemiddelde intelligentie van de Nederlanders komen..
Nee du_ke, mensen als Holo houden zichzelf nog steeds voor dat het merendeel van de PVV-stemmers hoogopgeleid isquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou die mislukte Arabist is nogal door het net gevallen hoor...
Maar ook jij zult toch weten dat het grootste deel van PVV'ers nou niet bepaald in de buurt of boven de gemiddelde intelligentie van de Nederlanders komen..
Volgens mij laat Holograph een eenvoudige constatering zien.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allereerst is de PvdA nooit voorstander geweest van een nieuwe missie, in welke vorm dan ook. Verder kan ik mij niet voorstellen dat jij je stoort aan een dergelijke handelswijze. Je stemt immers PVV, die draait nog meer dan een ballerina, maar dat schijnt jou wel te bevallen.
quote:PvdA sluit politiemissie Afghanistan niet uit
Met de PvdA is te praten over de optie om Nederlandse politietrainers naar Afghanistan te sturen, ook als er militairen mee moeten om ze te beschermen. Bron
In dat stuk staat ook: "Het moet van Cohen volstrekt duidelijk zijn dat het geen militaire missie is" en daar wringt 'm nu precies de schoen. Zelfs Merkel heeft gezegd dat het full-out oorlog is in Kunduz.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij laat Holograph een eenvoudige constatering zien.
En daarnaast klopt jouw bewering niet.
[..]
Oke, dan heb ik het mis. Maar vind het nogal vreemd dat een PVV'er gaat wijzen naar een ander over populisme. Trouwens, uitsluiten is niet hetzelfde als instemmen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Cohen wil het je wel even uitleggen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Heb je überhaupt gelezen waarop ik precies reageerde?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:47 schreef remlof het volgende:
[..]
In dat stuk staat ook: "Het moet van Cohen volstrekt duidelijk zijn dat het geen militaire missie is" en daar wringt 'm nu precies de schoen. Zelfs Merkel heeft gezegd dat het full-out oorlog is in Kunduz.
Ja, of de PvdA vorig jaar nog voor een nieuwe missie was of niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Heb je überhaupt gelezen waarop ik precies reageerde?
Als het gaat over het standpunt van de PvdA inzake een nieuwe missie in Afghanistan is het klip en klaar dat zij de afgelopen maanden op zijn zachts gezegd nogal onduidelijk is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, dan heb ik het mis. Maar vind het nogal vreemd dat een PVV'er gaat wijzen naar een ander over populisme. Trouwens, uitsluiten is niet hetzelfde als instemmen.
Nee. Geenszins.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, of de PvdA vorig jaar nog voor een nieuwe missie was of niet.
Dat is niet waar, anders waren we nooit militair aanwezig geweest in Afghanistan.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. Geenszins.
Allereerst is de PvdA nooit voorstander geweest van een nieuwe missie, in welke vorm dan ook.
Het was dan ook niet aan jou gericht. Verder legt Cohen vandaag in de VK uit waarom de PvdA zich tegen een missie keert. Noem het draaien, noem het populistisch, maar ik ben het wel met hem eens.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als het gaat over het standpunt van de PvdA inzake een nieuwe missie in Afghanistan is het klip en klaar dat zij de afgelopen maanden op zijn zachts gezegd nogal onduidelijk is.
Het is een beetje sneu om dan als een soort verontschuldiging vanuit een soort morele verplichting daaraan toe te moeten voegen dat 'de PVV ook draait'.
Het is in die zin van hetzelfde laken en het pak wanneer er een scherpe mening over de islam wordt gebezigd. Dan moet daaraan toegevoegd worden; 'ja, maar de christenen'.
Ik vind dit maar een uiterst sneu wijze van discussiëren.
Het gaat er helemaal niet om of het aan mij gericht is of niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was dan ook niet aan jou gericht. Verder legt Cohen vandaag in de VK uit waarom de PvdA zich tegen een missie keert. Noem het draaien, noem het populistisch, maar ik ben het wel met hem eens.
Over oorlog kun je niet 1,2,3 beslissen, logisch dus dat ze voorzichtig formuleren. Dat zouden eigenlijk alle partijen moeten doen, maar die vinden het belangijker daadkrachtig over te komen. PvdA is volgens mij duidelijk genoeg geweest, ze hebben er zelfs een kabinet op laten vallen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als het gaat over het standpunt van de PvdA inzake een nieuwe missie in Afghanistan is het klip en klaar dat zij de afgelopen maanden op zijn zachts gezegd nogal onduidelijk is.
Het is een beetje sneu om dan als een soort verontschuldiging vanuit een soort morele verplichting daaraan toe te moeten voegen dat 'de PVV ook draait'.
Het is in die zin van hetzelfde laken en het pak wanneer er een scherpe mening over de islam wordt gebezigd. Dan moet daaraan toegevoegd worden; 'ja, maar de christenen'.
Ik vind dit maar een uiterst sneu wijze van discussiëren.
Jawel. Ik reageerde op de zin die ik zojuist in het cursief heb geplaatst. Ik weet zelf wel waarop ik reageer!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is niet waar, anders waren we nooit militair aanwezig geweest in Afghanistan.
Ik las over nieuwe heen en heb mijn post uitgebreid.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jawel. Ik reageerde op de zin die ik zojuist in het cursief heb geplaatst. Ik weet zelf wel waarop ik reageer!
Deze zin is afkomstig uit de bijdragen van koosvogels.
Prima, maar niet voor niets draag ik een nieuw argument aan; de bijdrage van Cohen. Hij legt prima uit waarom de PvdA zich tegen de missie keert. Ik vind dit dan ook een zinlose discussie. Je kunt je beter afvragen waarom ons kabinet die idiote missie wil.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het gaat er helemaal niet om of het aan mij gericht is of niet.
Ik lees toch gewoon jouw bijdragen. En je reageert alleen op de constatering door de PVV aan te halen en niet inhoudelijk.
Dat is mijn punt. Dat omschrijf ik als een sneu manier van discussiëren.
'Voorzichtig formuleren' is een understatement. Van Dam en Cohen spraken elkaar zelfs tegen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:01 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Over oorlog kun je niet 1,2,3 beslissen, logisch dus dat ze voorzichtig formuleren. Dat zouden eigenlijk alle partijen moeten doen, maar die vinden het belangijker daadkrachtig over te komen. PvdA is volgens mij duidelijk genoeg geweest, ze hebben er zelfs een kabinet op laten vallen.
Je mag best iets negatiefs zeggen over de islam, maar je moet daar niet alle moslims op afrekenen. Ik durf best te zeggend dat Mohammed een oorlogszuchtig persoon is en een massamoordenaar.
Lekker belangrijk!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik las over nieuwe heen en heb mijn post uitgebreid.
Nogal ja, mede omdat de PvdA vindt dat we al meer hebben gedaan dan wat van een land als het onze verwacht kan worden.quote:
Dat maak ik zelf wel uit!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prima, maar niet voor niets draag ik een nieuw argument aan; de bijdrage van Cohen. Hij legt prima uit waarom de PvdA zich tegen de missie keert. Ik vind dit dan ook een zinlose discussie. Je kunt je beter afvragen waarom ons kabinet die idiote missie wil.
Nou gefeliciteerd, je hebt aangetoond dat de PvdA een lichte draai maakt. Hang de vlag uit en blaas de trompet.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat maak ik zelf wel uit!
Jij reageert op een constatering die volkomen rechtvaardig is en ik reageer vervolgens op jou reactie door te stellen dat deze nogal sneu is.
Ik zou niet weten waarom ik nu ineens op een ander invalshoek moet richten. Ben ik geenszins van plan.
Ik bedoel dat ik jouw bijdragen niet nodig heb om me dit nieuws eigen te maken, want zo interessant vind ik die niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Nogal ja, mede omdat de PvdA vindt dat we al meer hebben gedaan dan wat van een land als het onze verwacht kan worden.
Nee. Dat heeft holograph gedaan waarop jij op zo'n trieste manier reageerde.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd, je hebt aangetoond dat de PvdA een lichte draai maakt. Hang de vlag uit en blaas de trompet.
Keihard NEEEEEEEEEEEEEEE!!! roepen, dat zou populistisch zijn geweest.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Voorzichtig' formuleren is een understatement. Van Dam en Cohen spraken elkaar zelfs tegen.
Daarom begrijp ik ook niet dat wanneer er wordt gesteld dat het PvdA -standpunt veel weg heeft van een populistische handelswijze er meteen geschermd moet worden met de PVV. Iemand die sympathie heeft voor de PVV, blijkbaar, mag daarover eigenlijk geen oordeel over vellen.
Dat is wat er zojuist is gebeurd. Ik vind dit, nogmaals, een heel sneu manier van discussiëren.
En over de laatste opmerking van jou heb ik het niet over gehad. Ik stelde heel duidelijk een scherpe mening over de islam.
Dan zijn de felicitaties voor hem. Goed, ik kan de draai van de PvdA enkel toejuichen. Ik was tegen een nieuw missie, in welke vorm dan ook.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. Dat heeft holograph gedaan waarop jij op zo'n trieste manier reageerde.
Ben ik het niet mee eens.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:13 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Keihard NEEEEEEEEEEEEEEE!!! roepen, dat zou populistisch zijn geweest.
Ten opzichte van vorig jaar is PvdA niet gedraaid hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan zijn de felicitaties voor hem. Goed, ik kan de draai van de PvdA enkel toejuichen. Ik was tegen een nieuw missie, in welke vorm dan ook.
Dat is klinkklare onzin en dat weet je zelf ook.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
De PvdA wacht net zolang met het formuleren van een helder standpunt totdat de publieke opinie is uitgekristalliseerd.
Dit vind ik populistisch en voorafgaand heel erg onduidelijk.
Van Dam heeft in de Tweede Kamer klip en klaar gesteld een politiemissie onacceptabel te vinden. Cohen stelde precies het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is klinkklare onzin en dat weet je zelf ook.
Op de site van de PvdA staat het als volgt:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
De PvdA:
Bronquote:"De PvdA heeft steeds aangegeven dat wij de opbouw van de civiele samenleving wilden ondersteunen met ontwikkelingssamenwerking en met bijvoorbeeld het opleiden van politiemensen. We hebben daarbij ook altijd gezegd dat wij de uitzending van gevechtstroepen niet zouden steunen. Nu het kabinet in de artikel 100-brief aangeeft wel militairen naar Afghanistan te willen sturen, kan de PvdA deze missie onmogelijk steunen."
Of democratischquote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
De PvdA wacht net zolang met het formuleren van een helder standpunt totdat de publieke opinie is uitgekristalliseerd.
Dit vind ik populistisch en voorafgaand heel erg onduidelijk.
De mening van Martijn van Dam is kennelijk anders dan het beleid van de partij, dat kan toch?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Van Dam heeft in de Tweede Kamer klip en klaar gesteld een politiemissie onacceptabel te vinden. Cohen stelde precies het tegenovergestelde.
En daarbij komt ook nog eens dat het kabinet van CDA, PvdA en ChristenUnie (bij aanvoering van Wouter Bos) viel omdat de PvdA principieel tegen continuering van Nederlandse militaire betrokkenheid bij Afghanistan was. Een en al mist de afgelopen maanden.
Dus niets klinkklare onzin. Absoluut niet!
Kom maar eens met meer dan zo'n simpele oneliner dat het klinkklare onzin is! Argumenten! Discussie! Geen populistische retoriek, alstublieft!
Het is heel erg onduidelijk als de woordvoerder Buitenlandse Zaken een ander standpunt inneemt als de partijlijn.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:43 schreef remlof het volgende:
[..]
De mening van Martijn van Dam is kennelijk anders dan het beleid van de partij, dat kan toch?
Jij vindt wat jij ervan vindt en ik vind wat ik ervan vind. Dank U!quote:
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
Peilingen in een land waar geen fatsoenlijke politiek meer te bedrijven is zijn bij voorbaat kansloos. Het hele politieke landschap in Nederland is niet meer te organiseren met al die klunzenpartijen en die kleine splintergroeperingen. Gewoon een hele dikke kiesdrempel, alleen nog mensen met IQ laten stemmen en iedereen die het er niet mee eens is mag van mij op een onafhankelijk Texel gaan wonen.
Heb je dat stuk op volkskrant.nl nu nog niet gelezen? Daarin wordt het standpunt van de PvdA erg duidelijk uitgelegd.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is heel erg onduidelijk als de woordvoerder Buitenlandse Zaken een ander standpunt inneemt als de partijlijn.
Bovendien staat nog steeds overeind dat Cohen gesteld heeft dat een plan over een politiemissie met militairen bespreekbaar is. Cohen heeft klip en klaar gesteld niet afwijzend tegenover het uitzenden van militairen te zijn.
Jij vind het raar dat een democratische politieke partij eerst wacht op het uitkristralliseren van een onderwerp/mening en daarna een standpunt formuleert ?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij vindt wat jij ervan vindt en ik vind wat ik ervan vind. Dank U!
Ik ben ook heel erg duidelijk geweest, vind ik.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb je dat stuk op volkskrant.nl nu nog niet gelezen? Daarin wordt het standpunt van de PvdA erg duidelijk uitgelegd.
Dit is ook weer een sneue manier van discussiëren. Het moet toch wel beter kunnen dan het neerzetten van valse dilemma's.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jij vind het raar dat een democratische politieke partij eerst wacht op het uitkristralliseren van een onderwerp/mening en daarna een standpunt formuleert ?
Jij bent meer van de hijgerige hyperige partijen?
Populistich zijn ze allemaal overigens.
Lieve rakker, ik stem al jaren VVD en ook bij de laatste gelegenheid. Misschien vind je het gek, maar ik kijk verder dan partijpolitiek (is moeilijk hoor, moet je ook eens proberen). Het politieke landschap is veel te versnipperd en er wordt door onze medelanders te makkelijk gedacht over stemmen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:52 schreef Patrickovik het volgende:
Haha, dus omdat links niet heeft gewonnen is er geen fatsoenlijke politiek meer te bedrijven? Houd toch op man
Je wilt dus ook dat de "elite" alleen nog maar kan stemmen?
Kanloze gozer ben je.
[..]
Cohen wil juist wel voldoen aan internationale verplichtingen. Maar dan in het kader van de EU, voor de NAVO hebben we al meer dan genoeg gedaan, vindt ie.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:04 schreef eriksd het volgende:
Cohen: Bent U niet bang voor de economische schade die Wilders ons kan berokkenen?
Cohen: Ik wil NIET meedoen aan internationale verplichtingen!
We hebben mijns inzien toch echt lang zat in Afghanistan gezeten.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:08 schreef eriksd het volgende:
Ik wil NIET in een middenkabinet
Ik wil NIET naar het buitenland
Ik wil WEL schermen met aanzien in het buitenland.
Laat Job maar schuiven.
Natuurlijk is het een sneue manier van discussiëren.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is ook weer een sneue manier van discussiëren. Het moet toch wel beter kunnen dan het neerzetten van valse dilemma's.
Bovendien heb ik niet gesteld dat ik het raar vind dat een democratische politieke partij eerst wacht op het uitkristralliseren van een onderwerp/mening en daarna een standpunt formuleert, dus dat werp ik verre van mij.
Ons aanzien in het buitenland heeft last van Wilders!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben mijns inzien toch echt lang zat in Afghanistan gezeten.
Zie niet in hoe dat met elkaar in tegenspraak is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ons aanzien in het buitenland heeft last van Wilders!
Ik wil NIET meedoen in het buitenland
![]()
Het is allebei lulkoek inderdaad, wat dat betreft consequent. Beetje schermen met profilering in het buitenland als het je uitkomt, komt het puntje bij het paaltje dan is het rennen voor je leven. Typisch links.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie niet in hoe dat met elkaar in tegenspraak is.
Nou, geweldig verheffend hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een sneue manier van discussiëren.
Maar ik reageerde op een sneue opmerking.
Door de draai van de PvdA kwam er nog eens twee jaar bij, inderdaad.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Typisch politici, lijkt mij meer op zn plaats. Of leef jij nog steeds in de veronderstelling dat de VVD bestaat uit enkel goudeerlijke figuren? Kom op, zo naief ben je toch niet?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is allebei lulkoek inderdaad, wat dat betreft consequent. Beetje schermen met profilering in het buitenland als het je uitkomt, komt het puntje bij het paaltje dan is het rennen voor je leven. Typisch links.
Dat is hartstikke fijn voor de PvdA.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Door de draai van de PvdA kwam er nog eens twee jaar bij, inderdaad.
Ik ken het klappen van de zweep wel, maar ben blij dat je toegeeft dat het gedraai van Job opportunistisch geblaat is zonder enige onderbouwing.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Typisch politici, lijkt mij meer op zn plaats. Of leef jij nog steeds in de veronderstelling dat de VVD bestaat uit enkel goudeerlijke figuren? Kom op, zo naief ben je toch niet?
Er wordt wellicht gedraaid. Ik heb eerlijk gezegd niet bijgehouden hoe de PvdA tegenover een politiemissie stond. Onderwerp interesseert me ook bar weinig. Maar ik heb de onderbouwing van Job gelezen in de VK en die snijdt toch hout. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik kan zijn redenatie volgen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ken het klappen van de zweep wel, maar ben blij dat je toegeeft dat het gedraai van Job opportunistisch geblaat is zonder enige onderbouwing.
Je springt van de hak op de tak. Je had het zojuist nog over de duur van de missie.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is hartstikke fijn voor de PvdA.
Wat wil je nou van me? Moet ik zeggen dat de PvdA stout is? Dat zou heel goed kunnen. Echter, het feit dat de missie is verlengd hebben we niet enkel aan de PvdA te danken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je springt van de hak op de tak. Je had het zojuist nog over de duur van de missie.
Het is alleen jammer dat het achteraf recht praten wat krom is. Het kabinet is gevallen vanwege een principieel besluit die de PvdA al eens had gebroken en daarna hebben Hamer, van Dam en Cohen allemaal verschillende dingen gezegd.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er wordt wellicht gedraaid. Ik heb eerlijk gezegd niet bijgehouden hoe de PvdA tegenover een politiemissie stond. Onderwerp interesseert me ook bar weinig. Maar ik heb de onderbouwing van Job gelezen in de VK en die snijdt toch hout. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik kan zijn redenatie volgen.
Verder zijn politici en opportunisme twee handen op een buik.
Naar wat ik begreep was de PvdA tegen verlenging van de missie. Dat was zelfs opgenomen in het regeerakkoord. Het CDA had daar echter geen boodschap aan.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat het achteraf recht praten wat krom is. Het kabinet is gevallen vanwege een principieel besluit die de PvdA al eens had gebroken en daarna hebben Hamer, van Dam en Cohen allemaal verschillende dingen gezegd.
Het is ook niet verwonderlijk dat de opstelling van de PvdA door andere politieke partijen gelaakt werd
Waarom weer een andere invalshoek als het nu specifiek gaat over de besluitvorming bij de PvdA?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat wil je nou van me? Moet ik zeggen dat de PvdA stout is? Dat zou heel goed kunnen. Echter, het feit dat de missie is verlengd hebben we niet enkel aan de PvdA te danken.
Hoezo naar wat ik begreep? Het kabinet Balkenende IV is op het dossier Uruzgan gesneuveld. Me dunkt dat het een principiële kwestie was voor de PvdA.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar wat ik begreep was de PvdA tegen verlenging van de missie. Dat was zelfs opgenomen in het regeerakkoord. Het CDA had daar echter geen boodschap aan.
Vind ik ook, net zoals Frankrijk lang genoeg in Afghanistan heeft gezeten. En Duitsland, Denemarken, Belgie, Italie, Noorwegen, Polen, Spanje, Turkije, ..... Snap je m'n punt?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu mogen Bali, Somalie en Eritrea het eens doen, toch Koos? Pionier van het Westen?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:35 schreef waht het volgende:
[..]
Vind ik ook, net zoals Frankrijk lang genoeg in Afghanistan heeft gezeten. En Duitsland, Denemarken, Belgie, Italie, Noorwegen, Polen, Spanje, Turkije, ..... Snap je m'n punt?
Laat China het maar doen. Die hebben zelfs nog een grens met Afghanistan van een paar kilometer.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nu mogen Bali, Somalie en Eritrea het eens doen, toch Koos? Pionier van het Westen?
Ik vind de aanwezigheid van NAVO-troepen in Afghanistan sowieso idioot, dus wat mij betreft hoeft geen enkel land die kant op.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:35 schreef waht het volgende:
[..]
Vind ik ook, net zoals Frankrijk lang genoeg in Afghanistan heeft gezeten. En Duitsland, Denemarken, Belgie, Italie, Noorwegen, Polen, Spanje, Turkije, ..... Snap je m'n punt?
China hoort niet bij de vriendenclub.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Laat China het maar doen. Die hebben zelfs nog een grens met Afghanistan van een paar kilometer.
Heb jij daar het bewijs voor?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 09:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoop tegen beter weten in. Kiezersbedrog (AOW-leeftijd) en een reeks in een opspraak geraakte Kamerleden hebben vrijwel geen invloed op de achterban die Geert Wilders trouw blijft.
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heb jij daar het bewijs voor?
Hoe wil je het verschil anders verklaren? Dat mensen in een anoniem peilinkje niet durven aanklikken dat ze PVV stemmen?![]()
De PVV kiezer is moeilijk bereikbaar dus ook moelijk peilbaar. En dat hoeft niet altijd positief uit te pakken. Zeker niet bij verkiezingen met lage opkomsten.
Er zit ook een leuk en interessant filmpje bij met een nadere toelichting over de standvastigheid van de PVV-achterban.quote:PVV-stemmers blijven Geert Wilders en de PVV steunen nu een aantal fractieleden in opspraak is geraakt. Dat blijkt uit een onderzoek onder het EenVandaag Opiniepanel onder 2500 mensen die bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2010 op de PVV gestemd hebben. Bron
Plucheplakpartijen? Zoals de PVV bedoel je, die met graagte haar standpunten overboord gooit om maar mee te mogen regeren?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:45 schreef fokthesystem het volgende:
Objection your honour, objection !Dit is beïnvloeding via nieuws want inzake : --->
Van de kiezers van GroenLinks zegt 69 procent 'zeker wel' te gaan stemmen, terwijl ook PvdA- en D66-kiezers met beide 62 procent relatief vastberaden zijn. De achterban van de VVD (53 procent), CDA (vijftig procent) en PVV (34 procent) blijft daar flink bij achter.
---> Denk ik dat mEEr dan de helft van de peiling invullers/respondenten jUIst bij de geijkte plucheplak partijen zit.
Nu niet zo kinderachtig reageren als een op los geslagen puber. Dit is nergens voor nodig!quote:Op zondag 9 januari 2011 12:11 schreef Hexagon het volgende:
Ik beweer nergens dat ik gelijk heb.want het is nu eenmaal een theorie. Maar jij blijft je riedeltje herhalen dat ik per se ongelijk heb zonder echt op de kern in te gaan.
En Hex geeft aan dat jij de vekeerde brei heet maakt, waar je wederom niet op in gaatquote:Op zondag 9 januari 2011 17:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nu niet zo kinderachtig reageren als een op los geslagen puber. Dit is nergens voor nodig!
Ik stel klip en klaar dat ik jou 'theorietje' totaal niet plausibel vind en ik heb ook de redenen daarvoor aangegeven.
Daar zul je het mee moeten doen. En anders niet. Het is mij volkomen om het even!
Vertel je alternatieven eens.quote:
Onzin. Ik heb al aangegeven, gesteund met een bron, dat de PVV-aanhang erg trouw blijkt te zijn.quote:Op zondag 9 januari 2011 18:28 schreef JoaC het volgende:
[..]
En Hex geeft aan dat jij de vekeerde brei heet maakt, waar je wederom niet op in gaat
Er veranderen wel degelijk dingen, De PVV is nu mede verantwoordelijk voor de huidige regering. Dat was tot en met de laatste verkiezingen, in juni, nooit het geval. We kunnen nog niet zeggen wat het effect daarvan is op verkiezingen want die zijn er nog niet geweest. En misschien is Maart daar ook nog wel te vroeg voor.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb al aangegeven, gesteund met een bron, dat de PVV-aanhang erg trouw blijkt te zijn.
Dat bleek al een dag na de verkiezingen toen het AOW-standpunt werd gewijzigd. En onlangs nog toen er dagelijkse perikelen waren in de fractie. De bewering dat er iets veranderd zou zijn verwerp ik dus op deze gronden. Dus nogmaals, uit peilingen is gebleken dat ondanks alle sores de achterban trouw is. Daarnaast is het bij regelmaat dat TNS/NIPO met haar peilingen er flink naast zit.
Ik kan het niet mooier maken dan dit. Ik snap daarnaast wel dat menigeen de PVV het liefst op 0 zetels wil hebben, maar ook zo'n peiling zal niet waarheidsgetrouw bljken te zijn net zoals de wensdromen van hex.
Bull of crap, natuurlijk.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er veranderen wel degelijk dingen, De PVV is nu mede verantwoordelijk voor de huidige regering. Dat was tot en met de laatste verkiezingen, in juni, nooit het geval. We kunnen nog niet zeggen wat het effect daarvan is op verkiezingen want die zijn er nog niet geweest. En misschien is Maart daar ook nog wel te vroeg voor.
En of NIPO een flutpeiling is of niet, dat doet niet ter zake. Ik zeg namelijk nergens dat dit de uitslag gaat zijn. Mijn theorie is ook van toepassing op andere peilingen.
Waar het mij om gaat is dat je er kennelijk blind vanuit gaat dat het verschil tussen de peilingen en het resultaat altijd in het voordeel van de PVV zal uitvallen. En ik betwijfel dat sterk. Ik verwacht dat dat verschil ook nog wel eens in het nadeel kan gaan uitvallen, mocht de PVV in zwaar weer terecht komen. Met als onderbouwing dat de PVV-kiezer moeilijk te bereiken is met peilingen en vaak verstek liet gaan bij verkiezingen. En ik heb ook reportages gezien rondom die perikelen. Daaruit bleek dat de PVV-kiezer idd best loyaal is maar ik had ook niet het idee dat het geduld en vertrouwen oneindig blijft.
En dat je mijn theorie zelfgenoegzaam weglacht begrijp ik maar daarmee heb je je gelijk nog steeds niet bewezen. Ik claim nergens dat ik per definitie gelijk hebt. Jij claimt wel dat ik ongelijk heb zonder dat je daar een houtsnijdend argument voor hebt aangedragen of met een verklaring bent gekomen waar dat verschil tussen peiling en resultaat vandaan komt.
Wat begin je nu over standen in allerlei peilingen? Wat onderbouwt dat? Daar heb ik het toch helemaal niet over?quote:Op zondag 9 januari 2011 20:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bull of crap, natuurlijk.
Ik heb eerder al aangegeven dat de peilingen van week 50 en 51 de PVV bij Synnovate en Peil.nl op 25+ stond.
De nieuwe peiling van Peil.nl is ook binnen (week 1) en daar staat de PVV 'gewoon' op 26 zetels.
Ook is gepeild dat de partijen die tegen de missie zijn in peiling profiteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |