Dus deze regering kan nu al haar langste tijd alweer gehad hebbenquote:Achterban linkse partijen vooralsnog meer gemobiliseerd dan achterban coalitie
De bekendheid met de verkiezingen en de opkomstintentie van verschillende kiezersgroepen geven op 2 maart aanstaande wellicht de doorslag. Op dit moment is de achterban van de oppositiepartijen PvdA (73%) en GroenLinks (71%) het best op de hoogte van het feit dat de verkiezingen in maart plaatshebben, terwijl de achterban van het CDA (65%), VVD (60%) en vooral PVV (50%) daar voorlopig bij achter blijven. Daarnaast is de achterban van de oppositie op dit moment vastbeslotener om op te komen. Maar liefst 69 procent van de kiezers van GroenLinks op 9 juni 2010 zegt ‘zeker wel’ te gaan stemmen, terwijl ook PvdA- en D66-kiezers (beide 62% ‘zeker wel’) relatief vastberaden zijn. De achterban van de VVD (53%), CDA (50%) en PVV (34%) blijft daar flink bij achter.
Nee, op minstens 30 bij de volgende verkiezingen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:44 schreef Holograph het volgende:
Remlof, geloof je nou serieus dat de PvdA op 24 zetels kan rekenen?
Mijn ervaring: wat je wilt dat er gebeurd in dit land en wat er echt gebeurd zijn meestal 2 verschillende dingen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:44 schreef Holograph het volgende:
Remlof, geloof je nou serieus dat de PvdA op 24 zetels kan rekenen?
Volgens mij zijn het juist Henk en Ingrid die vooral via internet hun stem laten horen, dat zie je ook wel aan de de stemmingen op www.peil.nlquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:45 schreef fokthesystem het volgende:
Objection your honour, objection !Dit is beïnvloeding via nieuws want inzake : --->
Van de kiezers van GroenLinks zegt 69 procent 'zeker wel' te gaan stemmen, terwijl ook PvdA- en D66-kiezers met beide 62 procent relatief vastberaden zijn. De achterban van de VVD (53 procent), CDA (vijftig procent) en PVV (34 procent) blijft daar flink bij achter.
---> Denk ik dat mEEr dan de helft van de peiling invullers/respondenten jUIst bij de geijkte plucheplak partijen zit. Henk en ingrid zijn niet zo de hond, synovate, en tns e.d. sites bezoekende
Naarmate de 1e kamer campagne in hevigheid toeneemt zal de peiling dus ten gunste van de pvv kunnen stijgen. Sowieso verwacht ik een hogere uitkomst voor de vvd en pvv dan in welke peiling ook.
Klopt, peilingen zeggen weinig, maar het is wel een indicatie.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
Volgens mij hebben ze wel nog gewoon een meerderheid. Al die peilingen tussendoor zeggen mij niet zoveel.
Hier zat ik op te wachten.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:48 schreef remlof het volgende:
[..]
zoals ze altijd al deden als er geen schreewerige populist was om op te stemmen.
Zelfs dat niet. De VVD zou 38 zetels halen en de PvdA 37, de PVV max. 17 zetels.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Klopt, peilingen zeggen weinig, maar het is wel een indicatie.
Absoluut. Zodra het richting de verkiezingen gaat dan zijn ze vast ook iets beter te interpreteren. Dan gaan veel mensen pas echt nadenken wat ze gaan doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:49 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)eid_in_peiling_.html
[..]
Yep, dat is de modus operandi der pvd'a'....quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:51 schreef Holograph het volgende:
Verkiezingen: Wij zijn niet tegen een politiemissie met militairen in Afghanistan
Gebeurtenis: De PvdA staat er heel slecht bij. Aangezien de PvdA altijd te hoog wordt gepeild moeten ze zelfs op meer zetels verlies rekenen.
Constatering: Er is weinig draagvlak onder de bevolking voor een nieuwe missie
Gevolg: De PvdA is opeens tegen een missie.
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:49 schreef remlof het volgende:
[..]
PS?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
Jammer dat we daar de komende 3,8 jaar geen fuck aan hebben. Of ach, jammer. Ik vind het wel best tot nu toe. 25 relnichten in de kamer, geen consistent beleid. Heerlijk.
Says who (het eerste bedoel ik)??quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
Jammer dat we daar de komende 3,8 jaar geen fuck aan hebben. Of ach, jammer. Ik vind het wel best tot nu toe. 25 relnichten in de kamer, geen consistent beleid. Heerlijk.
Nee, want er kan geen sprake zijn van een politiemissie in oorlogsgebied.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
Hier zat ik op te wachten.
De PvdA:
Verkiezingen: Wij zijn niet tegen een politiemissie met militairen in Afghanistan
Gebeurtenis: De PvdA staat er heel slecht bij. Aangezien de PvdA altijd te hoog wordt gepeild moeten ze zelfs op meer zetels verlies rekenen.
Constatering: Er is weinig draagvlak onder de bevolking voor een nieuwe missie
Gevolg: De PvdA is opeens tegen een missie.
Vind je dit geen populistisch trekje van de PvdA?
haha!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Absoluut. Zodra het richting de verkiezingen gaat dan zijn ze vast ook iets beter te interpreteren. Dan gaan veel mensen pas echt nadenken wat ze gaan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |