quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:28 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Intergratie i.p.v. integratie?
quote:Coalitie verliest Kamermeerderheid in peiling (Novum) - Regeringspartijen VVD en CDA en gedoogpartij PVV hebben geen meerderheid meer in de Tweede Kamer. Dat blijkt uit een vrijdag gepubliceerde peiling van TNS NIPO. Bij de verkiezingen in juni haalden de drie partijen samen 76 zetels, maar dat zijn er nu drie minder.
reacties (2)printstuur artikel door
De VVD blijft bijna drie maanden na de beëdiging van het kabinet-Rutte met 36 zetels ruimschoots de grootste partij, gevolgd door PvdA (24), PVV (21) en CDA (zestien). D66 haalt zestien virtuele zetels, de SP vijftien en GroenLinks veertien.
Na de verkiezingen voor de Provinciale Staten op 2 maart wordt duidelijk of de drie partijen samen een meerderheid in de Eerste Kamer zullen krijgen. TNS NIPO geeft aan dat de animo voor deze verkiezingen nog niet al te groot is.
De opkomst bij verkiezingen voor de Provinciale Staten lag de afgelopen paar keer tussen de 45 en 50 procent. Een kleine twee maanden voor de verkiezingen zegt 42 procent van de Nederlanders 'zeker wel' te gaan stemmen. Zo'n 55 procent van de stemgerechtigden geeft aan te weten dat de verkiezingen voor de Provinciale Staten in maart plaatsvinden.
Het lijkt er om te gaan spannen. Precies de helft van de Nederlanders die al een partijvoorkeur heeft, geeft aan VVD (22 procent), PVV (zestien procent) of CDA (twaalf procent) te gaan stemmen. De PvdA krijgt van zestien procent de voorkeur en SP, D66 en GroenLinks van acht procent. Ruim een op de zes kiezers weet nog niet welke partij zijn stem krijgt. Vijftien procent geeft nu al aan niet te gaan stemmen.
De achterban van de oppositie is vastbeslotener om naar de stembus te gaan dan die van de coalitiepartijen. Van de kiezers van GroenLinks zegt 69 procent 'zeker wel' te gaan stemmen, terwijl ook PvdA- en D66-kiezers met beide 62 procent relatief vastberaden zijn. De achterban van de VVD (53 procent), CDA (vijftig procent) en PVV (34 procent) blijft daar flink bij achter.
Objection your honour, objection !quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)eid_in_peiling_.html
Minder onderhoud he.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:15 schreef du_ke het volgende:
Kunstgras op de trambaan, ja dat is nuttig.
Dit zijn de cijfers van die peiling:quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)eid_in_peiling_.html
[..]
Tss een beetje mijn post hier jatten en er een topic van maken..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:40 schreef remlof het volgende:
Ik heb er maar even een apart topic aan gewijd: Coalitie is meerderheid kwijt volgens peiling TNS/NIPO
En in de ero sc komt het ook al op gangquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tss een beetje mijn post hier jatten en er een topic van maken..![]()
Dat is JOUW topicquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:56 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En in de ero sc komt het ook al op gang
Zo ben ik, ik zou politicus moeten wordenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tss een beetje mijn post hier jatten en er een topic van maken..![]()
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo ben ik, ik zou politicus moeten worden
Bazuin wat rond op FOK! en ga er gezellig heen je met pvda mattiesquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:25 schreef remlof het volgende:
Voor de ledenraad van de PvdA morgen hebben zich "meer dan 200 personen" gemeld, dat vinden ze veel.
Valt me toch wat tegen van een partij met 55.000 leden.
Ik ga er sowieso heen, heb hier zelfs nog gevraagd wie er mee wouquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bazuin wat rond op FOK! en ga er gezellig heen je met pvda matties
Inc Zolcon.. Heb je dat gezien? Doe hem de groeten!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:25 schreef remlof het volgende:
Voor de ledenraad van de PvdA morgen hebben zich "meer dan 200 personen" gemeld, dat vinden ze veel.
Valt me toch wat tegen van een partij met 55.000 leden.
Neequote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Inc Zolcon.. Heb je dat gezien? Doe hem de groeten!
Hij postte vandaag dat hij lid was geworden en morgen naar het congres zou gaan..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee
En ik ga hem niet herkennen. Hij mij misschien wel
Het congres is zaterdag 29 januari in Groningen. Morgen is er een ledenraad in Utrecht.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij postte vandaag dat hij lid was geworden en morgen naar het congres zou gaan..
En het is idd waarschijnlijker dat hij jo herkent dan andersom...
Waar is dat congres?
Wat is er morgen dan?? NH-ledenvergadering ofzo?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Het congres is zaterdag 29 januari in Groningen. Morgen is er een ledenraad in Utrecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |