abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91020179
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:11 schreef IHVK het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een sneue manier van discussiëren.

Maar ik reageerde op een sneue opmerking.
Nou, geweldig verheffend hoor.
Vraag aan je moeder een ijsje!
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_91020215
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We hebben mijns inzien toch echt lang zat in Afghanistan gezeten.
Door de draai van de PvdA kwam er nog eens twee jaar bij, inderdaad.
pi_91020234
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het is allebei lulkoek inderdaad, wat dat betreft consequent. Beetje schermen met profilering in het buitenland als het je uitkomt, komt het puntje bij het paaltje dan is het rennen voor je leven. Typisch links.
Typisch politici, lijkt mij meer op zn plaats. Of leef jij nog steeds in de veronderstelling dat de VVD bestaat uit enkel goudeerlijke figuren? Kom op, zo naief ben je toch niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_91020244
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:16 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Door de draai van de PvdA kwam er nog eens twee jaar bij, inderdaad.
Dat is hartstikke fijn voor de PvdA.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:18:10 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91020285
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Typisch politici, lijkt mij meer op zn plaats. Of leef jij nog steeds in de veronderstelling dat de VVD bestaat uit enkel goudeerlijke figuren? Kom op, zo naief ben je toch niet?
Ik ken het klappen van de zweep wel, maar ben blij dat je toegeeft dat het gedraai van Job opportunistisch geblaat is zonder enige onderbouwing.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_91020359
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik ken het klappen van de zweep wel, maar ben blij dat je toegeeft dat het gedraai van Job opportunistisch geblaat is zonder enige onderbouwing.
Er wordt wellicht gedraaid. Ik heb eerlijk gezegd niet bijgehouden hoe de PvdA tegenover een politiemissie stond. Onderwerp interesseert me ook bar weinig. Maar ik heb de onderbouwing van Job gelezen in de VK en die snijdt toch hout. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik kan zijn redenatie volgen.

Verder zijn politici en opportunisme twee handen op een buik.
pi_91020420
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is hartstikke fijn voor de PvdA.
Je springt van de hak op de tak. Je had het zojuist nog over de duur van de missie.
pi_91020478
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je springt van de hak op de tak. Je had het zojuist nog over de duur van de missie.
Wat wil je nou van me? Moet ik zeggen dat de PvdA stout is? Dat zou heel goed kunnen. Echter, het feit dat de missie is verlengd hebben we niet enkel aan de PvdA te danken.
pi_91020507
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er wordt wellicht gedraaid. Ik heb eerlijk gezegd niet bijgehouden hoe de PvdA tegenover een politiemissie stond. Onderwerp interesseert me ook bar weinig. Maar ik heb de onderbouwing van Job gelezen in de VK en die snijdt toch hout. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik kan zijn redenatie volgen.

Verder zijn politici en opportunisme twee handen op een buik.
Het is alleen jammer dat het achteraf recht praten wat krom is. Het kabinet is gevallen vanwege een principieel besluit die de PvdA al eens had gebroken en daarna hebben Hamer, van Dam en Cohen allemaal verschillende dingen gezegd.
Het is ook niet verwonderlijk dat de opstelling van de PvdA door andere politieke partijen gelaakt werd
pi_91020567
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat het achteraf recht praten wat krom is. Het kabinet is gevallen vanwege een principieel besluit die de PvdA al eens had gebroken en daarna hebben Hamer, van Dam en Cohen allemaal verschillende dingen gezegd.
Het is ook niet verwonderlijk dat de opstelling van de PvdA door andere politieke partijen gelaakt werd
Naar wat ik begreep was de PvdA tegen verlenging van de missie. Dat was zelfs opgenomen in het regeerakkoord. Het CDA had daar echter geen boodschap aan.
pi_91020613
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat wil je nou van me? Moet ik zeggen dat de PvdA stout is? Dat zou heel goed kunnen. Echter, het feit dat de missie is verlengd hebben we niet enkel aan de PvdA te danken.
Waarom weer een andere invalshoek als het nu specifiek gaat over de besluitvorming bij de PvdA?
Komt kritiek op de PvdA te hard aan dat deze meteen weggemasseerd moet worden?
pi_91020774
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar wat ik begreep was de PvdA tegen verlenging van de missie. Dat was zelfs opgenomen in het regeerakkoord. Het CDA had daar echter geen boodschap aan.
Hoezo naar wat ik begreep? Het kabinet Balkenende IV is op het dossier Uruzgan gesneuveld. Me dunkt dat het een principiële kwestie was voor de PvdA.
Het gaat er alleen om dat in aanloop daar naartoe er wel degelijk suggesties waren in de richting dat de PvdA een verlenging van de Uruzganmissie voor mogelijk hield. Vervolgens zegt Hamer het een, de fractie weer wat anders en daarna doet Cohen nog eens een verwarrende duit in het zakje.
Het is alleraardigst dat er nu een 'evaluatie' is opgeschreven, maar ik vind dat de PvdA dit vooral zelf moet lezen, zodat ze zelf kunnen waarnemen dat het uitdragen van hun standpunten op sommige momenten nogal onduidelijk is (en dan druk ik me nog voorzichtig uit).
pi_91020833
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We hebben mijns inzien toch echt lang zat in Afghanistan gezeten.
Vind ik ook, net zoals Frankrijk lang genoeg in Afghanistan heeft gezeten. En Duitsland, Denemarken, Belgie, Italie, Noorwegen, Polen, Spanje, Turkije, ..... Snap je m'n punt?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:36:06 #167
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91020856
Het was inderdaad een grote chaos, met Koenders die zei dat er pas gesproken werd bij een verzoek van de Navo. Ligt dat verzoek er, komt Bos "Ik weet van niets".

PvdA :')
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:36:46 #168
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91020878
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:35 schreef waht het volgende:

[..]

Vind ik ook, net zoals Frankrijk lang genoeg in Afghanistan heeft gezeten. En Duitsland, Denemarken, Belgie, Italie, Noorwegen, Polen, Spanje, Turkije, ..... Snap je m'n punt?
Nu mogen Bali, Somalie en Eritrea het eens doen, toch Koos? Pionier van het Westen?
Bis bis bis
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:38:03 #169
104871 remlof
Europees federalist
pi_91020935
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:36 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nu mogen Bali, Somalie en Eritrea het eens doen, toch Koos? Pionier van het Westen?
Laat China het maar doen. Die hebben zelfs nog een grens met Afghanistan van een paar kilometer.
pi_91020946
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:35 schreef waht het volgende:

[..]

Ik vind de aanwezigheid van NAVO-troepen in Afghanistan sowieso idioot, dus wat mij betreft hoeft geen enkel land die kant op.
pi_91020967
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Laat China het maar doen. Die hebben zelfs nog een grens met Afghanistan van een paar kilometer.
China hoort niet bij de vriendenclub.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 23:39:16 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_91048500
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 09:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoop tegen beter weten in. Kiezersbedrog (AOW-leeftijd) en een reeks in een opspraak geraakte Kamerleden hebben vrijwel geen invloed op de achterban die Geert Wilders trouw blijft.
Heb jij daar het bewijs voor?

Hoe wil je het verschil anders verklaren? Dat mensen in een anoniem peilinkje niet durven aanklikken dat ze PVV stemmen? :')

De PVV kiezer is moeilijk bereikbaar dus ook moelijk peilbaar. En dat hoeft niet altijd positief uit te pakken. Zeker niet bij verkiezingen met lage opkomsten.
  zondag 9 januari 2011 @ 00:37:27 #173
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_91051655
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heb jij daar het bewijs voor?

Hoe wil je het verschil anders verklaren? Dat mensen in een anoniem peilinkje niet durven aanklikken dat ze PVV stemmen? :')

De PVV kiezer is moeilijk bereikbaar dus ook moelijk peilbaar. En dat hoeft niet altijd positief uit te pakken. Zeker niet bij verkiezingen met lage opkomsten.
quote:
PVV-stemmers blijven Geert Wilders en de PVV steunen nu een aantal fractieleden in opspraak is geraakt. Dat blijkt uit een onderzoek onder het EenVandaag Opiniepanel onder 2500 mensen die bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2010 op de PVV gestemd hebben. Bron
Er zit ook een leuk en interessant filmpje bij met een nadere toelichting over de standvastigheid van de PVV-achterban.

Ik verklaar het verschil dat de peiling niet deugt. TNS/NIPO lukt het maar niet om de PVV goed te peilen. Telkens een beduidend verschil met Synnovate en Peil.nl en vooral met de uitslag.
Hoewel deze laatsten pas vanaf volgende week met nieuwe uitslagen komen staat de PVV bij beiden op 25+ (week 50) min of meer conform het aantal Kamerzetels.

Vandaar dat ik stel hoop tegen beter weten in. Ik had evengoed kunnen wijzen op het opportunisme om deze peiling op een bepaalde manier uit te leggen, aangezien normaliter op dit forum de standaard repliek is dat peilingen nietszeggend zijn.
Dat is het ook wel een beetje in de periode voor aanvang van de campagne.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 09-01-2011 00:42:45 ]
  zondag 9 januari 2011 @ 00:51:17 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_91052193
Hopen doen ze bij de EO wel voor me. Ik stel alleen dat dat verschil tussen peiling en resultaat ook best wel eens de andere kant kan uitvallen. Wanneer dat gebeurt is een ander verhaal. Dat hoeft nog niet in Maart. Al zou het best eens kunnen. De PVV heeft zeker tot de laatste verkiezingen altijd in dezelfde situatie gezeten. Er valt dus niets met zekerheid te zeggen.

Kennelijk bevalt je de gedachte dat het kan niet dus wuif je het idee weg als onzin. Maar ik heb je nergens een verklaring zien geven voor het verschil tussen peiling en resultaat en ook geen tegenwerpingen die ontkrachten dat dat wel eens aan het lastige bereik van die kiezersgroep en de invloed van hun al dan niet op komen dagen zou kunnen zijn.
  zondag 9 januari 2011 @ 01:12:01 #175
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_91052977
Jouw idee vind ik niet bepaald geloofwaardig, omdat jouw wensdroom ( :P ) nooit is voorgevallen. TNS/NIPO peilt de PVV altijd te laag. Daarnaast is de achterban heel trouw.
Bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten is de bereidheid onder de keizers van de coalitie minder groot dan onder de oppositiepartijen. Dus dat gaat een rol spelen, maar hoe groot deze invloed zal zijn is erg onzeker omdat niemand nu al kan weten hoe de campagne gaat verlopen.

Echter ging deze peiling over de samenstelling van Tweede Kamer. Ik kijk TNS/NIPO altijd in samenhang met de uitslagen van de andere peilinstituten.
  zondag 9 januari 2011 @ 10:12:27 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_91057823
Je blijft om de hete brei heen draaien. De resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst. De situatie waar de PVV zich de afgelopen jaren bevond is altijd dezelfde geweest. Die verandert langzamerhand. Dus jouw stellige beweringen zijn nu nog niet hard te maken.

Daarnaast geen verklaring waarom peiling en resultaat afwijken en waarom dat per definitie altijd naar boven zou uitvallen ondanks we nog maar een situatie gezien hebben.
  zondag 9 januari 2011 @ 10:18:45 #177
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_91057890
Op jouw voorspellende gaven zou ik simpelweg geen geld willen inzetten. Dat is mijn hete brei of jij dit nu zint of niet!
Ik heb echt de indruk, dat nog afgezien van het opportunisme om een willekeurige peiling aan te grijpen een bepaalde uitleg te fabriceren, dat dit meer de wens is die vader is van de gedachte.
Je snijdt wel een punt aan dat ik mijn beweringen niet hard kan maken, maar dat kan ik wel. De PVV-aanhang is heel trouw. De perikelen zijn nauwelijks van invloed geweest op de achterban. TNS/NIPO peilt stelselmatig de PVV te laag.
  zondag 9 januari 2011 @ 10:29:27 #178
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_91058003
Ik heb het nog eens opgezocht, maar TNS/NIPO peilde de PVV in de laatste week voor de Tweedekamerverkiezingen 2010 op 17 zetels. Dat is dus zeven(!) zetels onder het uiteindelijke aantal.

En in 2006 zat TNS/NIPO er vier zetels onder in de laatste week voor de de verkiezingen.
  zondag 9 januari 2011 @ 12:11:07 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_91060046
Het is helemaal niet deze peiling waarop ik mijn theorie om het verschil tussen peiling en uitslag. Het gaat mij meer om het feit dat mensen er blind vanuit gaan dat de PVV altijd een beter resultaat gaat krijgen dan gepeild. En ik weet ook dat NIPO er naast zat. Maar het waarom is dus niet duidelijk. Ik vind de meest aannemelijke verklaring dat de PVV kiezer moeilijk te bereiken is door peilingen.

En wat betreft de trouw van die kiezer. Zo goed kennen we de PVV nog niet. Het is altijd een relatief nieuwe oppositiepartij geweest die het niet zo moeilijk had. Dat zal niet zo blijven en de toekomst moet uitwijzen of dat invloed heeft op verkiezingsuitslagen.

Ik beweer nergens dat ik gelijk heb.want het is nu eenmaal een theorie. Maar jij blijft je riedeltje herhalen dat ik per se ongelijk heb zonder echt op de kern in te gaan.
pi_91061013
Mooi

Hopelijk zet dit door
pi_91062339
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:45 schreef fokthesystem het volgende:
Objection your honour, objection ! :) Dit is beïnvloeding via nieuws want inzake : --->

Van de kiezers van GroenLinks zegt 69 procent 'zeker wel' te gaan stemmen, terwijl ook PvdA- en D66-kiezers met beide 62 procent relatief vastberaden zijn. De achterban van de VVD (53 procent), CDA (vijftig procent) en PVV (34 procent) blijft daar flink bij achter.

---> Denk ik dat mEEr dan de helft van de peiling invullers/respondenten jUIst bij de geijkte plucheplak partijen zit.
Plucheplakpartijen? Zoals de PVV bedoel je, die met graagte haar standpunten overboord gooit om maar mee te mogen regeren?
  zondag 9 januari 2011 @ 17:22:43 #182
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_91072886
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 12:11 schreef Hexagon het volgende:

Ik beweer nergens dat ik gelijk heb.want het is nu eenmaal een theorie. Maar jij blijft je riedeltje herhalen dat ik per se ongelijk heb zonder echt op de kern in te gaan.
Nu niet zo kinderachtig reageren als een op los geslagen puber. Dit is nergens voor nodig!
Ik stel klip en klaar dat ik jou 'theorietje' totaal niet plausibel vind en ik heb ook de redenen daarvoor aangegeven.
Daar zul je het mee moeten doen. En anders niet. Het is mij volkomen om het even!
  zondag 9 januari 2011 @ 18:28:49 #183
177885 JoaC
Het is patat
pi_91075755
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:22 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nu niet zo kinderachtig reageren als een op los geslagen puber. Dit is nergens voor nodig!
Ik stel klip en klaar dat ik jou 'theorietje' totaal niet plausibel vind en ik heb ook de redenen daarvoor aangegeven.
Daar zul je het mee moeten doen. En anders niet. Het is mij volkomen om het even!
En Hex geeft aan dat jij de vekeerde brei heet maakt, waar je wederom niet op in gaat
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 9 januari 2011 @ 18:30:56 #184
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91075845
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 12:42 schreef Arolsen het volgende:
Mooi

Hopelijk zet dit door
Vertel je alternatieven eens.
Bis bis bis
  zondag 9 januari 2011 @ 19:50:12 #185
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_91080355
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 18:28 schreef JoaC het volgende:

[..]

En Hex geeft aan dat jij de vekeerde brei heet maakt, waar je wederom niet op in gaat
Onzin. Ik heb al aangegeven, gesteund met een bron, dat de PVV-aanhang erg trouw blijkt te zijn.
Dat bleek al een dag na de verkiezingen toen het AOW-standpunt werd gewijzigd. En onlangs nog toen er dagelijkse perikelen waren in de fractie. De bewering dat er iets veranderd zou zijn verwerp ik dus op deze gronden. Dus nogmaals, uit peilingen is gebleken dat ondanks alle sores de achterban trouw is. Daarnaast is het bij regelmaat dat TNS/NIPO met haar peilingen er flink naast zit.
Ik kan het niet mooier maken dan dit. Ik snap daarnaast wel dat menigeen de PVV het liefst op 0 zetels wil hebben, maar ook zo'n peiling zal niet waarheidsgetrouw bljken te zijn net zoals de wensdromen van hex.
  zondag 9 januari 2011 @ 19:58:22 #186
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_91080859
Bij Peil.nl staat de PVV in week 1 op 28 zetels. Zes zetels verschil met TNS/NIPO (hiervan valt ook weinig 'verhaal' te maken, zoals dus eerder is gebeurd).
Dan ben ik ook benieuwd naar de peiling van Synnovate, maar dit zet al te denken.

De coalitie behoudt overigens bij deze peiling haar meerderheid.
pi_91080989
Het gaat blijkbaar goed met de progressieve partijen. Hopelijk duurt het niet al te lang voordat ze de puin mogen gaan ruimen die het huidige kabinet laat liggen. Aow, ontslagrecht, hypotheekrenteaftrek, WW; allemaal noodzakelijke versoberingen van de verzorgingsstaat die het meest rechtse kabinet denkbaar laat liggen.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zondag 9 januari 2011 @ 20:02:44 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_91081133
oeps foutje
  zondag 9 januari 2011 @ 20:06:03 #189
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_91081377
Bij Synnovate stond de PVV in week 51 (amper twee weken geleden) op 26 zetels.
De partijen die tegen de trainingsmissie zijn die profiteren juist in de peiling van Peil.nl.
  zondag 9 januari 2011 @ 20:25:17 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_91082662
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Onzin. Ik heb al aangegeven, gesteund met een bron, dat de PVV-aanhang erg trouw blijkt te zijn.
Dat bleek al een dag na de verkiezingen toen het AOW-standpunt werd gewijzigd. En onlangs nog toen er dagelijkse perikelen waren in de fractie. De bewering dat er iets veranderd zou zijn verwerp ik dus op deze gronden. Dus nogmaals, uit peilingen is gebleken dat ondanks alle sores de achterban trouw is. Daarnaast is het bij regelmaat dat TNS/NIPO met haar peilingen er flink naast zit.
Ik kan het niet mooier maken dan dit. Ik snap daarnaast wel dat menigeen de PVV het liefst op 0 zetels wil hebben, maar ook zo'n peiling zal niet waarheidsgetrouw bljken te zijn net zoals de wensdromen van hex.
Er veranderen wel degelijk dingen, De PVV is nu mede verantwoordelijk voor de huidige regering. Dat was tot en met de laatste verkiezingen, in juni, nooit het geval. We kunnen nog niet zeggen wat het effect daarvan is op verkiezingen want die zijn er nog niet geweest. En misschien is Maart daar ook nog wel te vroeg voor.

En of NIPO een flutpeiling is of niet, dat doet niet ter zake. Ik zeg namelijk nergens dat dit de uitslag gaat zijn. Mijn theorie is ook van toepassing op andere peilingen.

Waar het mij om gaat is dat je er kennelijk blind vanuit gaat dat het verschil tussen de peilingen en het resultaat altijd in het voordeel van de PVV zal uitvallen. En ik betwijfel dat sterk. Ik verwacht dat dat verschil ook nog wel eens in het nadeel kan gaan uitvallen, mocht de PVV in zwaar weer terecht komen. Met als onderbouwing dat de PVV-kiezer moeilijk te bereiken is met peilingen en vaak verstek liet gaan bij verkiezingen. En ik heb ook reportages gezien rondom die perikelen. Daaruit bleek dat de PVV-kiezer idd best loyaal is maar ik had ook niet het idee dat het geduld en vertrouwen oneindig blijft.

En dat je mijn theorie zelfgenoegzaam weglacht begrijp ik maar daarmee heb je je gelijk nog steeds niet bewezen. Ik claim nergens dat ik per definitie gelijk hebt. Jij claimt wel dat ik ongelijk heb zonder dat je daar een houtsnijdend argument voor hebt aangedragen of met een verklaring bent gekomen waar dat verschil tussen peiling en resultaat vandaan komt.
  zondag 9 januari 2011 @ 20:28:39 #191
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_91082866
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er veranderen wel degelijk dingen, De PVV is nu mede verantwoordelijk voor de huidige regering. Dat was tot en met de laatste verkiezingen, in juni, nooit het geval. We kunnen nog niet zeggen wat het effect daarvan is op verkiezingen want die zijn er nog niet geweest. En misschien is Maart daar ook nog wel te vroeg voor.

En of NIPO een flutpeiling is of niet, dat doet niet ter zake. Ik zeg namelijk nergens dat dit de uitslag gaat zijn. Mijn theorie is ook van toepassing op andere peilingen.

Waar het mij om gaat is dat je er kennelijk blind vanuit gaat dat het verschil tussen de peilingen en het resultaat altijd in het voordeel van de PVV zal uitvallen. En ik betwijfel dat sterk. Ik verwacht dat dat verschil ook nog wel eens in het nadeel kan gaan uitvallen, mocht de PVV in zwaar weer terecht komen. Met als onderbouwing dat de PVV-kiezer moeilijk te bereiken is met peilingen en vaak verstek liet gaan bij verkiezingen. En ik heb ook reportages gezien rondom die perikelen. Daaruit bleek dat de PVV-kiezer idd best loyaal is maar ik had ook niet het idee dat het geduld en vertrouwen oneindig blijft.

En dat je mijn theorie zelfgenoegzaam weglacht begrijp ik maar daarmee heb je je gelijk nog steeds niet bewezen. Ik claim nergens dat ik per definitie gelijk hebt. Jij claimt wel dat ik ongelijk heb zonder dat je daar een houtsnijdend argument voor hebt aangedragen of met een verklaring bent gekomen waar dat verschil tussen peiling en resultaat vandaan komt.
Bull of crap, natuurlijk.
Ik heb eerder al aangegeven dat de peilingen van week 50 en 51 de PVV bij Synnovate en Peil.nl op 25+ stond.
De nieuwe peiling van Peil.nl is ook binnen (week 1) en daar staat de PVV 'gewoon' op 26 zetels.
Ook is gepeild dat de partijen die tegen de missie zijn in peiling profiteren.
  zondag 9 januari 2011 @ 21:31:32 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_91087937
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bull of crap, natuurlijk.
Ik heb eerder al aangegeven dat de peilingen van week 50 en 51 de PVV bij Synnovate en Peil.nl op 25+ stond.
De nieuwe peiling van Peil.nl is ook binnen (week 1) en daar staat de PVV 'gewoon' op 26 zetels.
Ook is gepeild dat de partijen die tegen de missie zijn in peiling profiteren.
Wat begin je nu over standen in allerlei peilingen? Wat onderbouwt dat? Daar heb ik het toch helemaal niet over?

IK heb het steeds over het verschijnsel dat de PVV qua resultaat afwijkt en ik vermoed dat dat wanneer het de PVV tegenzit dat ook wel eens de andere kant uit zou kunnen werken. Jij stelt dat dat per definitie crap is maar je komt nergens met een onderbouwing waarom. Alleen met dat NIPO er wel eens naast zit. Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.

Je blijft er steeds omheen draaien dat dat verschil ergens vandaan moet komen, dat veel PVV' ers lang niet altijd gaan stemmen en dat de PVV niet meer in dezelfde situatie zit als ze tot en met de laatste verkiezing zaten.

En zelfs al gebeurt dit in Maart nog niet, zelfs dan in mijn theorie nog niet ontkracht. Zoiets duurt even. Maar een partij die altijd de wind mee heeft bestaat niet in Nederland. Dat durft ik dan wel weer hard te beweren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')