abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:11:12 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90981315
quote:
DEN HAAG - Het kabinet is vanmiddag akkoord gegaan met een nieuwe missie in Afghanistan. Er worden 545 man naar het noorden van het land, de hoofdstad Kabul en de vliegbasis Mazar-e-Sharif gestuurd.
Dat heeft het kabinet vandaag in een brief aan de Eerste en Tweede Kamer geschreven. De opleiders en trainers zullen niet worden ingezet voor offensieve militaire doeleinden, maar vooral voor de training van de Afghaanse burgerpolitie en versterking van de justitiële keten. Later zullen zij ook gestationeerd worden in Bamiyan. De missie moet tot 2014 gaan duren.

Opleiders
Van de 225 opleiders en trainers die worden ingezet, zullen er 40 in Kabul onder de vlag van de Europese politiemissie EUPOL gaan opereren. Daarnaast zullen 165 militaire trainers, waaronder 30 marechaussees, in de provincie Kunduz worden gestationeerd. Zij zijn belast met het trainen van de civiele politie van Afghanistan. De trainers vallen formeel onder de NAVO-missie, maar mogen geen gevechtshandelingen verrichten. Wel mogen ze zichzelf verdedigen.

Het kabinet wil daarnaast vier F-16-gevechtsvliegtuigen in Afghanistan houden. Daavoor zal 120 man personeel verantwoordelijk zijn. De F-16's worden van de huidige basis in Kandahar verplaatst naar het noordelijke Mazar-e-Sharif.

PvdA
De PvdA is waarschijnlijk tegen het besluit. Fractievoorzitter Job Cohen liet eerder deze week weten dat zijn partij niet wil dat er gevechtstroepen mee gaan. De PVV had eerder al laten weten tegen een nieuwe missie te zijn. Het kabinet heeft daarom de steun nodig van GroenLinks en D66. Die hadden in de Tweede Kamer per motie ook aangedrongen op het trainen van Afghaanse politiemensen.
We gaan weer 3 jaar naar Afghanistan.
Hoe lang zal het duren voordat deze "trainings" missie toch weer een gevechts missie wordt? Ik ben tegen een "nieuwe" missie naar Afghanistan. Je kunt geen democratie afdwingen in een land wat voor 3/4 in de greep is van de taliban. Weg daar en gewoon negeren zo'n land. Ik snap überhaupt niet wat Verhagen nou nog verleidt om daar militairen nog naar toe te doen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:17:21 #2
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90981600
Rot kabinet.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 januari 2011 @ 16:18:37 #3
862 Arcee
Look closer
pi_90981655
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:18:49 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_90981661
4 F-16's met 120 man support. Wat traint dat ? Afghanistan heeft voor zover ik weet geen F-16's, dus ook geen piloten of grondpersoneel om daarvoor te trainen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:22:11 #5
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90981818
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:18 schreef mvdejong het volgende:
4 F-16's met 120 man support. Wat traint dat ? Afghanistan heeft voor zover ik weet geen F-16's, dus ook geen piloten of grondpersoneel om daarvoor te trainen.
"bewaking" van de trainers.....
pi_90981832
Toch wel fijn dat we F-16s meenemen als we Afghanen gaan trainen , kunnen we die dingen mooi aan ze verpatsen als we straks zelf die veel te dure JSF hebben.

Dat die dingen dan een week later onze 'trainingsmissie' overhoop blazen nemen we dan maar voor lief toch?
pi_90981844
Tijd om de barricaden op te werpen in Den Haag, dunkt mij.

Zonde van al die verspilde mensenlevens en belastingeuro's.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_90981901
Wat gaan we daar doen dan? Wat is de status van de situatie?
pi_90981942
Laat dat land lekker in de stront zakken, ze verdienen niet beter.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:26:51 #10
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_90982028
quote:
Maar over drie jaar gaan we echt weg uit Afghanistan. :P
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:27:43 #11
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90982050

Rutte hoopt op een goed afloop? Wat voor goede afloop?Zieltjes winnen voor de missie?

Of dat er weer mensen moeten sneuvelen in een onzinnige oorlog die je toch niet kunt winnen tenzij je een paar kernbommen gebruikt
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:30:28 #12
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90982189
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:26 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Maar over drie jaar gaan we echt weg uit Afghanistan. :P
Waar hebben we dat eerder gehoord?
pi_90982272
De PvdA en PVV kunnen echt niet voor gaan stemmen.
Dit is nu juist waarop het kabinet is gevallen!!

Nu gaan ze dus gewoon door met het plan dat ze (CDA) toen had en waar de PvdA en de kamer tegen waren.

Eigenlijk zou ik het van Groen Links en D66 ook heel idioot vinden als ze nu gewoon in gaat stemmen met dit achterlijke plan. In dat kamerdebat was iedereen furieus omdat Verhagen (CDA) toen alle beloften in de wind sloeg en doodleuk toch door wilde gaan met een missie en die draai van het wordt trainen van politie werd ook niet echt gewaardeerd.

Als ze dit erdoor krijgen is dat een teken hoe de politiek gewoon koste wat het kost zijn eigen dingen wil doordrijven. Ongeacht wat dat betekent voor de mensen en hoe anderen er over denken.
Het zal de PVV zeker nog weer zetels opleveren!
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:33:11 #14
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_90982300
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:18 schreef mvdejong het volgende:
Fail :')
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_90982519
het is voorlopig alleen nog een voorstel van het kabinet, de pvv steunt het niet, dus rutte zal steun van de oppositie moeten gaan zoeken in de 2e kamer om het mogelijk te maken.

cda en vvd zijn dus voor.

pvv en sp tegen

de pvda s ook tegen http://nu.pvda.nl/bericht(...)ogelijk-steunen.html

groenlinks en d66 zijn niet uit voorhand tegen maar willen het debat met de kamer afwachten, en vragen ook om een hoorzitting met experts, voordat ze een keuze maken http://groenlinks.nl/node/59321 http://www.d66.nl/d66nl/n(...)len?ctx=vghpm7u9vdea

de christenunie en sgp weet ik niet, maar die zijn niet principieel tegen, dus zal wel een beetje als d66 en GL gaan, afwachten wat het debat brengt.
pi_90982821
persoonlijk vind ik dit een twijfelgeval. ik heb er wel vertrouwen in dat het bij een politiemissie blijft ipv een gevechtsmissie, aangezien deze missie afhankelijk is van steun van o.a. groenlinks en d66, in plaats van het cda, de pvda, en de linkerarm van het cda.
en een politiemissie, tja... is het nou echt nodig dat we weer naar afghanistan gaan?
maar aan de andere kant, dit is wel de manier om onze verantwoordelijkheid te nemen in internationale context, en toch buiten de echte gevechtshandelingen te blijven. duitsland staat garant voor onze veiligheid in die provincie, da's wat mij betreft een goede partner om mee samen te werken.

ik denk dat we vooral moeten kijken naar de kosten/baten van deze missie. ik vind het dan ook goed dat groenlinks en d66 hun keuze laten afhangen van het debat én de hoorzitting.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:47:00 #17
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_90982950
Als we in Nederland moeten bezuinigen op oa. kunst en cultuur dan moet het kabinet niet ondertussen geld over de balk gaan smijten in Afganistan, hoe goed onze bedoelingen daar ook zullen zijn.
Rutte is vreemd bezig.
pi_90983157
Doen ze in elk geval nog wat nuttigs in Afghanistan. Hier in Nederland is het militairen betalen die de hele dag op een kazerne rondhangen.
pi_90983170
Uit de brief:

"De additionele kosten van de beoogde missie bedragen in 2011 EUR 122,3 miljoen en in de jaren 2012 en 2013 EUR 109,3 miljoen. In 2014 worden de kosten begroot op EUR 94,4 miljoen. Voor 2015 wordt een bedrag van EUR 32,5 miljoen voorzien, bestaande uit resterende afbouwkosten en staven. Deze kosten komen ten laste van de structurele voorzieningen voor internationale inzet op de begroting (Homogene Groep Internationale Samenwerking HGIS)." (p. 4)

Prachtig werk: het geld dat we net van de studentjes hebben vandaan gepikt kunnen we mooi gebruiken om de aars van de Verenigde Staten mee te likken. Bezuinigen op aarslikken kan namelijk uiteraard niet volgens dit kabinet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2011 16:51:28 ]
pi_90983255
quote:
Minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal moest in dezelfde persconferentie erkennen dat er budget voor ontwikkelingssamenwerking voor de missie wordt ingezet.
Dit is dan weer een pluspunt! Beter als ze geen van beide zouden doen, maar dit is in ieder geval beter dan OS.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:53:54 #21
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_90983293
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:51 schreef Friek_ het volgende:
Uit de brief:

"De additionele kosten van de beoogde missie bedragen in 2011 EUR 122,3 miljoen en in de jaren 2012 en 2013 EUR 109,3 miljoen. In 2014 worden de kosten begroot op EUR 94,4 miljoen. Voor 2015 wordt een bedrag van EUR 32,5 miljoen voorzien, bestaande uit resterende afbouwkosten en staven. Deze kosten komen ten laste van de structurele voorzieningen voor internationale inzet op de begroting (Homogene Groep Internationale Samenwerking HGIS)." (p. 4)

Prachtig werk: het geld dat we net van de studentjes hebben vandaan gepikt kunnen we mooi gebruiken om de aars van de Verenigde Staten mee te likken. Bezuinigen op aarslikken kan namelijk uiteraard niet volgens dit kabinet.
En daarbij komt nog dat de uiteindelijke kosten gegarandeerd hoger uit gaan vallen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_90984741
ach ach hoe groen links zijn principes verkwanselt voor macht... triest als ze dit steunen, maar het maakt mijn stemkeuze weer makkelijker.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:30:48 #23
295457 TomLievense
pi_90985046
Waarom is rechts zo voor deze oorlog? Het is toch gewoon ontwikkelingssamenwerking. Lekker bezuinigen hierop zou ik zeggen.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:32:58 #24
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90985123
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:11 schreef betyar het volgende:

[..]

Hoe lang zal het duren voordat deze "trainings" missie toch weer een gevechts missie wordt? Ik ben tegen een "nieuwe" missie naar Afghanistan. Je kunt geen democratie afdwingen in een land wat voor 3/4 in de greep is van de taliban. Weg daar en gewoon negeren zo'n land. Ik snap überhaupt niet wat Verhagen nou nog verleidt om daar militairen nog naar toe te doen.
Dit. Ik zie het dan ook meer als een reclame stunt om ons leger te presenteren en om erbij te horen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_90985273
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:53 schreef finsdefis het volgende:

[..]

En daarbij komt nog dat de uiteindelijke kosten gegarandeerd hoger uit gaan vallen.
Inderdaad maar goed dit zal wel wegemoffeld worden :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:56:40 #26
18159 Dlocks
pi_90985988
Ik heb begrepen dat er in Nederland te weinig politieagenten zijn. Dus wellicht een idee voor de VVD en het CDA om eerst in Nederland nieuwe agenten te trainen.

En als er dan eventueel nog een paar centjes over zijn dan kan de VVD en het CDA die alsnog in de bodemloze put met de naam Afghanistan gooien.

Of gooi het geld direct in de open haard. Bereik je evenveel mee.
pi_90986035
Waarom laden ze niet gewoon een paar vliegtuigen vol met afghaanse agenten om hier op te leiden? Goedkoper en veiliger
#winning
pi_90986847
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:56 schreef Dlocks het volgende:
Of gooi het geld direct in de open haard. Bereik je evenveel mee.
Nog meer zelfs, want zo'n missie werkt uiteindelijk - als we de experts moeten geloven - alleen maar averechts. Derhalve een idiote actie. Maar goed, dit kabinet doet het gelukkig zoveel beter dan het vorige kabinet. Dat maakt een hoop goed.
pi_90987957
Net 1vandaag en gesprek met Min.pres gezien, hilarisch hoevaak je het over inherente zelfverdediging kan hebben. Stukje is aan te raden om te kijken. Rutte schemert nu al door dat ook al is er geen meerderheid, IK vind het belangrijk. Ben benieuwd hoe Wilders hierop gaat reageren...
  Donald Duck held vrijdag 7 januari 2011 @ 19:54:13 #30
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_90991281
Voor militaire missies is geen mandaat van het parlement nodig. Dus als ze echt willen, kan het gewoon.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_90992215
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:57 schreef Tware het volgende:
Waarom laden ze niet gewoon een paar vliegtuigen vol met afghaanse agenten om hier op te leiden? Goedkoper en veiliger
Die vragen dan asiel aan en blijven hier.
pi_90992265
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Voor militaire missies is geen mandaat van het parlement nodig. Dus als ze echt willen, kan het gewoon.
Hoe kom je daarbij???
pi_90992369
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:54 schreef __Saviour__ het volgende:
Volgens mij kan dat eerste niet, maar misschien ook wel. Sowieso, begroting? Hoe dan ook, laat ze het dan maar lekker doen... Ik geef geen zier om hun geloofwaardigheid.
  Donald Duck held vrijdag 7 januari 2011 @ 20:19:35 #34
46149 __Saviour__
pi_90992720
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:10 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij???
Het is zo. Troepen uitzenden is een beslissing van de regering, niet van het parlement.
De Nederlandse grondwet stelt enkel dat de regering de plicht heeft het parlement op de hoogte te stellen van de beslissing. Toestemming vragen is niet nodig in principe.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:21:24 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90992813
Het gaat weer precies als de vorige keer. Toen waarschuwde defensie al dat het een gevechtsmissie zou worden. Dat was echter politiek niet acceptabel, dus werd het een wederopbouwmissie genoemd, zodat vooral links Nederland ook zou instemmen met het plan. Twee jaar schooltjes bouwen en putjes slaan en dan weer naar huis.

Uiteindelijk is er natuurlijk enorm veel gevochten in die vier jaar tijd. Maar het vreemde is dat niet de politiek maar defensie er op aangekeken werd dat er zoveel munitie verschoten werd, doden vielen en dat het opbouwen moeizaam ging.

Nu krijgen we weer precies hetzelfde verhaal. Het wordt geen militaire missie maar een politiemissie. Terwijl je gewoon van te voren weet dat er weer gevochten zal gaan worden. Het is immers niet Rutte die bepaald wat er gaat gebeuren, maar de Taliban. En het gaat echt niet zo dat daar Nederlanders aankomen en de Taliban klaarstaat. "Wat komen jullie doen?". "Wij komen de politie trainen" "Ok, dan is het goed, loop maar door"
The End Times are wild
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:22:26 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90992852
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is zo. Troepen uitzenden is een beslissing van de regering, niet van het parlement.
De Nederlandse grondwet stelt enkel dat de regering de plicht heeft het parlement op de hoogte te stellen van de beslissing. Toestemming vragen is niet nodig in principe.
Dat klopt wel, maar we zitten nu in de uitzonderingssituatie dat we een minderheidskabinet hebben. Met andere woorden, ook de PVV moet meestemmen (en die willen dat niet). Er moet dus nog een partij gevonden worden die ook mee wil stemmen.
The End Times are wild
pi_90993383
Hadden D66 en Groen Links niet onlangs een motie ingediend met soortgelijke strekking? Sowieso lijkt me de angst dat dit een "gevechtsmissie" wordt ongegrond gezien het aantal en type personeel en de regio waar het allemaal plaats moet vinden.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:43:00 #38
165633 eriksd
The grand facade...
pi_90993964
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:17 schreef TomLievense het volgende:
Rot kabinet.
Onze globalist is het er niet mee eens?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:49:55 #39
295457 TomLievense
pi_90994387
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Onze globalist is het er niet mee eens?
Nee, onze pacifist is het er niet mee eens. Ik zie liever dat we landen opbouwen die daarvoor open staan, bovendien hebben we lang genoeg in Afganistan gezeten.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:52:07 #40
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_90994539
Ik vind het amusant dat de meerderheid van de VVD stemmers tegen is (ook van D66 en GL uiteraard) en Rutte dit toch per se door wil drukken. De goodwill van de USA weegt nogal zwaar kennelijk.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:56:26 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90994819
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:32 schreef nikk het volgende:
Hadden D66 en Groen Links niet onlangs een motie ingediend met soortgelijke strekking? Sowieso lijkt me de angst dat dit een "gevechtsmissie" wordt ongegrond gezien het aantal en type personeel en de regio waar het allemaal plaats moet vinden.
Het wordt 100% een vechtmissie. Dat bepaalt de Nederlandse politiek niet, maar de aanwezige taliban: http://www.volkskrant.nl/(...)lddadige-chaos.dhtml
Dat we met de verkeerde aantallen en het verkeerde materieel er in gaan maakt het alleen maar erger.
The End Times are wild
pi_90995274
Wat is het probleem met een gevechtsmissie? Waar heb je anders een leger voor? Ik vind overigens dat Nederland, als NAVO-lid, deel moet blijven nemen aan dit soort missies. Als men daar niet aan wil moet je uit de NAVO stappen.
pi_90995364
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat is het probleem met een gevechtsmissie? Waar heb je anders een leger voor?
Omdat het geldverspilling is tenzij we bereid zijn duizenden militairen te sturen en dit jaren vol te houden?
Lao-Tse
pi_90995440
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:04 schreef Appelknaller het volgende:
Omdat het geldverspilling is tenzij we bereid zijn duizenden militairen te sturen en dit jaren vol te houden?
Zullen we dan ook gelijk stoppen met alle andere geldverspilling?
pi_90996052
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zullen we dan ook gelijk stoppen met alle andere geldverspilling?
Lijkt me altijd handig. Wat had je allemaal in gedachten?
Lao-Tse
pi_90996520
Fijn dat er weer tientallen miljoenen worden uitgegeven aan een verloren doel. Wat denken we daar nou eigenlijk te gaan bereiken als internationale gemeenschap. Laat ze toch lekker rotten in hun eigen bullshit daar. Verandering van een cultuur of een samenleving moet van binnenuit komen. Als de mensen zelf niet willen of durven en bij het minst of geringste weer met de Taliban meehobbelen dan heeft het geen zin.

Hek er omheen en afwachten tot het weer rustig is.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:36:55 #47
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_90997558
Hè, kom op mensen! Wat is nou een paar miljoen, als onze Maxime straks een mooi internationaal baantje kan scoren? Niet zo moeilijk doen hoor! B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:55:41 #48
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90998930
De draai van de dag:

Verkiezingen: PvdA niet tegen politiemissie met militairen
Gebeurtenis: De PvdA staat laag in de peilingen
Gevolg: De PvdA is tegen een politiemissie
---
PvdA'ers verliezen op deze manier het recht om de PVV uit te maken voor een populistische partij.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:00:55 #49
165633 eriksd
The grand facade...
pi_90999327
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:14 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Lijkt me altijd handig. Wat had je allemaal in gedachten?
Heb je even?

Sowieso, een leger hebben en dat niet gebruiken. Wat een onzin.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:03:06 #50
295457 TomLievense
pi_90999483
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heb je even?

Leger heeft ook een afschrikkende werking voor potentiële vijanden.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:03:09 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_90999488
quote:

[..]

Heb je even?

Waarom bezuinigen we op Defensie om vervolgens wél een geldverslindende missie naar Afganistan te organiseren?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_90999508
quote:

[..]

Heb je even?

Misschien moet je iets verder nadenken. We kunnen het leger ook gewoon afschaffen, en dan? Natuurlijk is het hebben van een leger niet alleen zinvol als je het ook laat vechten.
pi_90999655
quote:

[..]

Heb je even?

Laten we dat leger dan voor iets anders gebruiken dan dat kutland.
Lao-Tse
pi_90999825
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:05 schreef Appelknaller het volgende:

[..]

Laten we dat leger dan voor iets anders gebruiken dan dat kutland.
Goed idee, kunnen ze de PVV-stadscommando's door de knieschijven schieten als die er ooit komen.
pi_91000256
Ik las laatst nog dat er bij Defensie ontslagen gingen vallen (of al zijn gevallen) en dat ze te weinig onderdelen en munitie hebben. Dus hier heb ik maar een antwoord op: VERREKTE MONGOLS!

De bezuinigingsplannen van de onzalige formatie die nu de lakens uitdeelt in ons land slaan als een tang op een varken! Ik hoop dat ze snel besluiten om er mee op te houden, voordat ze nog meer van ons belastinggeld verbranden.

Verder is het ook niet netjes dat de VVD en het CDA weer militairen Afghanistan in willen loodsen! Daar is het vorige kabinet om Gevallen en dan gaan zij met hun hufterige poten alle zin uit het vallen van het kabinet halen. Het is echt zinloos als opvolgende kabinetten elkaars maatregelen gaan ontmantelen.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_91000916
quote:

[..]

Dus leger afschaffen. Of ben je bang dat Nederland veroverd wordt? Ten eerste kan en wil geen enkel land Nederland veroveren. Ten tweede stelt het voor de praktijk niet al te veel voor. Zeker niet genoeg om een leger recht te praten.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:25:00 #57
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_91000973
Rutte zegt dat Duitsland als Lead nation zorgt voor de veiligheid. Hebben we niks geleerd van Srebrenica waar we afhankelijk waren van de veiligheid die andere landen aanboden?
Hoe kan het in godsnaam een trainingsmissie zijn in een land vol oorlog? Dit is onmogelijk en staat ook de NAVO in de weg. De NAVO is in oorlog en Nederland denkt daartussen in een paar agenten te kunnen opleiden? Rosenthal zegt dat Nederland pas tevreden is als de agenten zowel kwantitatief als kwalitatief zijn verbeterd. Ook dient de rechtstaat in Afghanistan op een dermate niveau te zijn dat de rechtstaat op fatsoenlijke wijze kan functioneren.
Hoe denkt de VVD en het CDA dit te kunnen verkopen? Dit wordt gewoon weer een gevechtsmissie met een grotere "damage" dan Srebrenica.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:30:55 #58
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91001442
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:08 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Goed idee, kunnen ze de PVV-stadscommando's door de knieschijven schieten als die er ooit komen.
Misschien moet je je wat meer verdiepen in de berichten voordat je domme dingen roept. De stadscommando's mochten wat de PVV betreft helemaal geen wapen dragen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:32:34 #59
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91001572
GL zegt dat het per se een opbouwmissie is. Twan Huys zegt dat Merker het gebied tot oorlogsgebied heeft verklaard, en of het dan nog wel acceptabel is voor GroenLinks om daaraan mee te doen.

Dan zegt ze met veel woorden helemaal niks: deze missie gaat er gewoon komen..
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:32:55 #60
295457 TomLievense
pi_91001596
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:30 schreef Holograph het volgende:

[..]

Misschien moet je je wat meer verdiepen in de berichten voordat je domme dingen roept. De stadscommando's mochten wat de PVV betreft helemaal geen wapen dragen.
Je leest niet goed. Die stadscommando's moeten juist in de knieschijven geschoten worden.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:36:24 #61
237554 Holograph
Compay Segundo
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:37:58 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_91001923
pi_91001938
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:30 schreef Holograph het volgende:

[..]

Misschien moet je lezen wat ik typ. Ik zeg dat het leger de stadscommando's door de knieschijven moet schieten, waar in die zin staat dat deze commando's zelf een wapen dragen? Niet mij beschuldigen terwijl je zelf niet begrijpend kunt lezen op MAVO-niveau.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:38:40 #64
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_91001967
Komt er ongetwijffeld op neer dat de USA druk uitoeffend op Rutte en ons kabinet om de zooi op te ruimen die zij veroorzaakt hebben.
Het zal vast weer met bepaalde (wapen)deals te maken hebben.
Zelfde met de JSF overigens, als wij daaraan meedoen dan mogen we onderdelen voor de straalmotoren maken en dat levert weer geld en werkgelegenheid op.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:39:39 #65
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91002029
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je leest nog steeds niet goed... Lees eens ECHT wat TL écht post ;)
Dat is niet nodig. Als ze voorstellen dat de commando's geen wapens nodig hebben zie ik niet in hoe ze dan mensen door hun knieën moeten schieten. Alhoewel ik niet weet of ze ipd. met pijl en boog gaan schieten. Dat zal ik even uitzoeken :P.
pi_91002101
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:39 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat is niet nodig. Als ze voorstellen dat de commando's geen wapens nodig hebben zie ik niet in hoe ze dan mensen door hun knieën moeten schieten. Alhoewel ik niet weet of ze ipd. met pijl en boog gaan schieten. Dat zal ik even uitzoeken :P.
troll.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:40:51 #67
295457 TomLievense
pi_91002115
_O- Sorry, ik kan niet typen. Heb slappe lach.
pi_91002245
quote:

[..]

Lees nou gewoon eens wat ik typ...
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:40 schreef TomLievense het volgende:
_O- Sorry, ik kan niet typen. Heb slappe lach.
Als het niet zo treurig was, dan moest ik er ook om lachen....
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:44:12 #69
295457 TomLievense
pi_91002356
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:42 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Als het niet zo treurig was, dan moest ik er ook om lachen....
Mijn vader vraagt zelfs of ik cabaret aan het kijken ben. _O-
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:45:19 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_91002441
quote:

[..]

TL zegt dat de STADSCOMMANDO"S door HUN knieen geschoten moeten worden.. ;)

Maar vooral niet ff willen teruglezen hoor.. Gewoon volhouden.. _O-
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:45:55 #71
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91002482
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:42 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Lees nou gewoon eens wat ik typ...
Oke, you have a point.

Maar je wekte de suggestie dat stadscommando's mochten schieten.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:46:58 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_91002559
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:45 schreef Holograph het volgende:

[..]

Oke, you have a point.

NEE, jij weigerde goed te lezen.. OOK na herhaalde "waarschuwingen" ;)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:47:28 #73
295457 TomLievense
pi_91002588
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

TL zegt dat de STADSCOMMANDO"S door HUN knieen geschoten moeten worden.. ;)

Maar vooral niet ff willen teruglezen hoor.. Gewoon volhouden.. _O-
Ik mocht willen dat ik het verzonnen had. De eer gaat naar Hoppahoppa. _O_
pi_91002589
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:45 schreef Holograph het volgende:

[..]

Oke, you have a point.

WTF??? Waar wek ik in hemelsnaam die indruk dan? Maar gewoon vol blijven houden hoor! Hang in there!!!

Maar goed, je snapt het nu en de discussie is weer een pagina verder....
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:47:36 #75
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91002597
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

NEE, jij weigerde goed te lezen.. OOK na herhaalde "waarschuwingen" ;)
Jawel, hij wekte die suggestie wel. Een suggestie kun je ook indirect wekken.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:48:29 #76
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_91002659
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:47 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Ik mocht willen dat ik het verzonnen had. De eer gaat naar Hoppahoppa. _O_
Sorry Hoppahoppa.. Ben er later ingevallen en las het pas bij TL.. Excuus!! :*
pi_91002699
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:47 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat is dan toch echt te wijten aan jouw onvermogen om een zin te begrijpen. Dit was mijn oorsprokelijke post:

quote:
Nergens wel ik de indruk dat de stadscommando's bewapend zijn. Al is het natuurlijk niet kies als het leger gaat schieten op onbewapende stadscommando's. Dat is wel een beetje gemeen dan.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:49:08 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_91002702
quote:

[..]

Als jij gewoon goed leest wat er staat... In plaats van meteen te reageren :P
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:49:11 #79
295457 TomLievense
pi_91002704
quote:

[..]

Je kunt hoppahoppa niet kwalijk nemen dat jij niet goed leest.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:49:53 #80
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_91002747
Niet goed lezen is geen schande, vooral niet nadat je al de hele dag op zo'n forum hangt.

Kunnen we nu weer ontopic?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:49:57 #81
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_91002750
Deze missie gaat er niet komen. GL en D66 gaan nooit akkoord als er geld van ontwikkelingssamenwerking voor gebruikt gaat worden.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:50:55 #82
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91002810
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als jij gewoon goed leest wat er staat... In plaats van meteen te reageren :P
Ik heb gelezen wat er staat en ik erken mijn fout. Echter kun je stellen dat je ook indirect een suggestie kunt wekken.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:51:41 #83
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91002870
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:49 schreef beantherio het volgende:
Deze missie gaat er niet komen. GL en D66 gaan nooit akkoord als er geld van ontwikkelingssamenwerking voor gebruikt gaat worden.
Had je Yolande Sap gehoord bij Nieuwsuur?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:52:36 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_91002930
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:50 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik heb gelezen wat er staat en ik erken mijn fout. Echter kun je stellen dat je ook indirect een suggestie kunt wekken.
Tuurlijk ;)
Maar goed dat je het toegeeft!! ^O^
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:53:13 #85
295457 TomLievense
pi_91002977
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:51 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik heb er ook nog geen vertrouwen in, ben bang dat ze toch gewoon gaan steunen. Het geld zal niet van ont. samenwerking komen, want dat was onbespreekbaar.
pi_91003049
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:50 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik hoop dat die onbewapende stadscommando's niet met hologrammen gaan schieten, bij gebrek aan echte wapens.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:53 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Ik heb er ook nog geen vertrouwen in, ben bang dat ze toch gewoon gaan steunen. Het geld zal niet van ont. samenwerking komen, want dat was onbespreekbaar.
Ik weiger naar Sap te luisteren. Wat een inmens beroerde politicus.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:57:11 #87
18159 Dlocks
pi_91003247
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:55 schreef Holograph het volgende:
De draai van de dag:

Verkiezingen: PvdA niet tegen politiemissie met militairen
Gebeurtenis: De PvdA staat laag in de peilingen
Gevolg: De PvdA is tegen een politiemissie
---
PvdA'ers verliezen op deze manier het recht om de PVV uit te maken voor een populistische partij.
In dat artikel op nu.nl (april) staat het volgende:

quote:
Met de PvdA valt nog altijd te praten over de optie om Nederlandse politietrainers naar Afghanistan te sturen, ook als er militairen mee moeten om hen te beschermen.

Volgens PvdA-leider Job Cohen moet dan wel volstrekt duidelijk zijn dat het geen militaire missie is.

Dat zegt Cohen zondagavond (april 2010) in het KRO-televisieprogramma Oog in Oog. De trainers kunnen volgens hem op plaatsen werken waar al beveiliging is. Als er echter militairen nodig zijn om hen te beschermen, is dat ook prima.

De nadruk van zo'n missie moet volgens Cohen dan wel liggen op de politietrainers. ''Het moet helder en duidelijk zijn dat het over die politietrainers gaat'', stelt hij.
En vandaag laat Cohen onderstaande weten:

quote:
Die steun gaat het kabinet in ieder geval ook niet vinden bij de PvdA. De partij van Job Cohen laat namelijk weten dat zij het besluit 'onmogelijk' kunnen steunen, omdat er ook militairen meegaan op de missie en de missie ook een militair karakter heeft. "De politiemensen die in dat kader worden opgeleid, worden na de opleiding ingezet in de strijd tegen de taliban en niet of nauwelijks voor wat wij verstaan onder politietaken", stelt Cohen. "Het zijn gewoon (para)militaire taken."
Dat is dus niet draaien.

Tevens is "er valt over te praten" natuurlijk niet hetzelfde als "wij zijn bij voorbaat eens met..."
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:57:40 #88
38114 beantherio
pi_91003286
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:51 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ja, maar dat had ik je ook al van tevoren kunnen vertellen.
pi_91003352
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sorry Hoppahoppa.. Ben er later ingevallen en las het pas bij TL.. Excuus!! :*
No problem. Het blijft lachen
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:01:53 #90
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91003544
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:57 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ja, maar dat had ik je ook al van tevoren kunnen vertellen.
Twan Huys confronteerde haar met het feit dat Merkel (niet de minste) het een oorlogsgebied vindt. Dat terwijl GroenLinks duidelijk heeft gemaakt dat ze niet willen dat het een oorlogsmissie wordt.

Daar had Yolande Sap niet echt een antwoord op, terwijl ze had kunnen zeggen dat het onder zulke omstandigheden niet door zou gaan.

Kortom: GroenLinks stemt in, de D'66 ook.
pi_91003648
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:01 schreef Holograph het volgende:

[..]

Daar had Yolande Sap niet echt een antwoord op

En dat zal niet de laatste keer zijn...
pi_91003947
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:53 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk onbegrijpelijk vind. Want als het geen oorlogsmissie is, dan is het toch ontwikkelingshulp? Wat mij betreft zit er niets tussenin? Als we dan toch ontwikkelingshulp willen doen, dan maar met blazing cannons!!
pi_91003952
Is Rutte ooit wel eens in Afganistan geweest?
Hij praat of we één of ander Europees land weer op het rechte pad moeten brengen.

Afganistan heeft geen rechtstaat, de meeste politie agenten zijn analfabeet en zo corrupt als de pest. Hoe in godsnaam moet dit gaan werken?

Ik begrijp dat de druk van de USA groot is, maar moet je daarom het leven van jonge militairen in de waagschaal leggen?
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:09:40 #94
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91003985
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:03 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

En dat zal niet de laatste keer zijn...
Eerste indruk was dat ze veel weg had van Balkenende (qua antwoorden dan). Ze wist met veel woorden niks te zeggen.
pi_91004006
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:09 schreef Mr_Memory het volgende:

Ik begrijp dat de druk van de USA groot is, maar moet je daarom het leven van jonge militairen in de waagschaal leggen?
Ja, dan hadden ze geen militair moeten worden? Of is die te makkelijk...?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:10:14 #96
38114 beantherio
pi_91004022
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:01 schreef Holograph het volgende:

[..]

Twan Huys confronteerde haar met het feit dat Merkel (niet de minste) het een oorlogsgebied vindt. Dat terwijl GroenLinks duidelijk heeft gemaakt dat ze niet willen dat het een oorlogsmissie wordt.

Daar had Yolande Sap niet echt een antwoord op, terwijl ze had kunnen zeggen dat het onder zulke omstandigheden niet door zou gaan.

Kortom: GroenLinks stemt in, de D'66 ook.
Misschien dat ze het zich nog niet gerealiseerd had. Niet zo vreemd natuurlijk omdat het kabinet dit voorstel zo lang voor zich gehouden heeft. Maar het lijkt me alleen maar een extra reden om niet in te stemmen met dit voorstel.
pi_91004045
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:09 schreef Holograph het volgende:

[..]

Eerste indruk was dat ze veel weg had van Balkenende (qua antwoorden dan). Ze wist met veel woorden niks te zeggen.
Wat an sich welk knap is. Maar voor een partij als GL natuurlijk een doodsteek
pi_91004180
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:10 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ja, dan hadden ze geen militair moeten worden? Of is die te makkelijk...?
Ja dat is te makkelijk :)
Vechten om het vaderland, of vechten om vrienden van de USA te blijven is een wezelijk verschil.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:13:28 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_91004215
Ik heb het niet gezien.. Maar ik mis Femke in deze enorm...
pi_91004300
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik mis Femke pas als morgen op nu.nl de volgende kop staat:
Kopvrouw Groenlinks in Februarinummer Playboy.

Verder vind ik het volslagen oninteressant wie er bij GL aan het roer staat. Kansloze partij.
pi_91004402
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik niet hoorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_91004455
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:12 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Ja dat is te makkelijk :)
Vechten om het vaderland, of vechten om vrienden van de USA te blijven is een wezelijk verschil.
Ach, vrienden blijven van de USA is ook vechten voor het vaderland, uiteindelijk, bondgenootschappen enzo. Daarbij, als je in het leger gaat zonder je te verdiepen in de politieke verhoudingen van je vaderland en daarmee de risico's die je loopt, dan moet je dat maar accepteren. Ik vind het ook kut dat er jonge mensen sterven, begrijp me niet verkeerd, maar dat is wel het risico van het vak, om het maar even cru te zeggen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:17:14 #103
295457 TomLievense
pi_91004461
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:09 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk onbegrijpelijk vind. Want als het geen oorlogsmissie is, dan is het toch ontwikkelingshulp? Wat mij betreft zit er niets tussenin? Als we dan toch ontwikkelingshulp willen doen, dan maar met blazing cannons!!
Hoe je de missie noemt maakt me niet veel uit. Het is oorlog (punt).

Ik wil niet dat er geld afgaat van ontwikkelingssamenwerking en dat dit gestopt wordt in defensie. Afgezien van dat ik tegen de oorlog in Afganistan ben.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:17:36 #104
38114 beantherio
pi_91004480
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:10 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Wat an sich welk knap is. Maar voor een partij als GL natuurlijk een doodsteek
Ik heb Sap de afgelopen weken nog niets horen zeggen of zien doen waardoor ik niet meer op GL zou stemmen.

Ontopic: wat voor wisselgeld denkt Rutte te hebben waarmee ie GL en D66 over de streep wil trekken? Financiering o.b.v. ontwikkelingsgeld is uitgesloten en inzet in een oorlogsgebied is heel onwaarschijnlijk. Hoe gaat Rutte die zaken in z'n voorstel verwerken?
pi_91004558
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:17 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb Sap de afgelopen weken nog niets horen zeggen of zien doen waardoor ik niet meer op GL zou stemmen.

Nee, maar daarom stem je ook GL. Omdat je kennelijk blind bent en je gehoorapparaat uit staat. ;)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:22:01 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_91004787
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:14 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Verder vind ik het volslagen oninteressant wie er bij GL aan het roer staat. Kansloze partij.
Ik doel op haar debatingkwaliteiten ;)
Jolande heeft nog veel te leren.. Maar dat mag natuurlijk, ze begint net..
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:23:33 #107
295457 TomLievense
pi_91004891
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:14 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

De partij heeft zeker bestaansrecht en een sterke aanhang. Ik vind eigenlijk niet dat Sap het heel slecht deed. ;(
pi_91004973
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:23 schreef TomLievense het volgende:

[..]

De partij heeft zeker bestaansrecht en een sterke aanhang. Ik vind eigenlijk niet dat Sap het heel slecht deed. ;(
Gelukkig mag jij dat vinden, want er zijn nog geen stadscommando's. Maar: als deze zwaarbewapende jongens straks op elke hoek staan, dan schieten ze die linkse rakkers zo door de knieschijven!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:26:14 #109
294269 mlg
pi_91005047
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:18 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee, maar daarom stem je ook GL. Omdat je kennelijk blind bent en je gehoorapparaat uit staat. ;)
Nu we het even over GL hebben he. Ik hoor van de progressieven wel eens dat GL en D66 niet zo heel ver van elkaar afstaan, maar hoe valt dan te verklaren dat ik bij de stemwijzer van de tweede kamerverkiezingen D66 op de 2e plek had staan, en GL op de laatste plek?
pi_91005091
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:17 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ach, vrienden blijven van de USA is ook vechten voor het vaderland, uiteindelijk, bondgenootschappen enzo. Daarbij, als je in het leger gaat zonder je te verdiepen in de politieke verhoudingen van je vaderland en daarmee de risico's die je loopt, dan moet je dat maar accepteren. Ik vind het ook kut dat er jonge mensen sterven, begrijp me niet verkeerd, maar dat is wel het risico van het vak, om het maar even cru te zeggen.
Bondgenoodschap is een groot iets, maar wees nu eerlijk de USofA is deze oorlog begonnen, daar heeft Nederland niet om gevraagd.
NL heeft daar al jaren gezeten met de nodige offers, moeten dat er meer worden om alleen vriendjes te blijven met de USA?
pi_91005304
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:26 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Bondgenoodschap is een groot iets, maar wees nu eerlijk de USofA is deze oorlog begonnen, daar heeft Nederland niet om gevraagd.
NL heeft daar al jaren gezeten met de nodige offers, moeten dat er meer worden om alleen vriendjes te blijven met de USA?
Nee. Nederland moet daar niet zijn. Dat zeg ik ook niet. Maar het gaat er om dat iedereen die in het leger gaat weet dat hij/zij uitgezonden kan worden. Als dat dat gebeurt dan zul je die mensen ook niet horen zeuren (en anders hebben ze het verkeerde vak gekozen).
Wat wij daar van vinden is eigenlijk niet zo boeiend.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:31:03 #112
295457 TomLievense
pi_91005355
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:26 schreef mlg het volgende:

[..]

Nu we het even over GL hebben he. Ik hoor van de progressieven wel eens dat GL en D66 niet zo heel ver van elkaar afstaan, maar hoe valt dan te verklaren dat ik bij de stemwijzer van de tweede kamerverkiezingen D66 op de 2e plek had staan, en GL op de laatste plek?
Bij mij zijn ze beide altijd in de top 3.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:31:28 #113
294269 mlg
pi_91005384
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:23 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Ik denk dat Femke binnen Groenlinks geen betere opvolger zou kunnen krijgen. Ik denk dat Sap ook meer kunde heeft dan Femke, maar het imago wat Femke aan GL gaf zal Sap niet bereiken. Een te bestuurlijk type, terwijl Femke wat meer flair had wat bij zo'n populistische partij een pré is.
pi_91005434
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:31 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Bij mij zijn ze beide altijd in de top 3.
Ik vul de stemwijzer altijd bewust zo in dat GL niet in de top 6 voorkomt. Als dat per ongeluk wel gebeurt weet ik dat ik tijdens het invullen heb zitten slapen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:33:59 #115
295457 TomLievense
pi_91005535
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:32 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik vul de stemwijzer altijd bewust zo in dat GL niet in de top 6 voorkomt. Als dat per ongeluk wel gebeurt weet ik dat ik tijdens het invullen heb zitten slapen.
Dat heb ik met de SGP. :)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:35:34 #116
294269 mlg
pi_91005634
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:33 schreef TomLievense het volgende:

[..]

De SGP altijd een na laatste bij mij.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:35:39 #117
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_91005643
quote:
DEN HAAG - De politietrainingsmissie in Afghanistan zal gepaard gaan met ''reële risico's'' voor de Nederlanders. Maar die zijn volgens het kabinet ''aanvaardbaar'' dankzij maatregelen die worden genomen om hen te beschermen.

Zo kunnen Nederlanders die in Kunduz in de problemen komen, altijd rekenen op hulp vanuit de lucht en van grondtroepen. Vier Nederlandse F-16-gevechtsvliegtuigen zullen paraat staan om in te grijpen. Ze worden gestationeerd in de buurprovincie Balch, op de basis bij de hoofdstad Mazar-e-Sharif.

In de Afghaanse provincie Kunduz zijn Duitse en Amerikaanse grondeenheden in staat om snel in actie te komen. ''De Nederlanders kunnen in alle gevallen op hun ondersteuning rekenen, daar zijn heldere afspraken over gemaakt'', schreef het kabinet vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer. (ANP)
Aanvaardbare risico's? Hulp van Amerika en Duitsland?
Let op mijn woorden Nederland begaat dezelfde fout als in de tijd van Srebrenica.
pi_91005665
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:33 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Nah, die hebben soms nog wel een goed conservatief puntje waardoor ik nog wel eens op ze scoor. Maar helaas, geen tot op de tanden bewapende stadscommando's bij de SGP.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:36:56 #119
294269 mlg
pi_91005721
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:35 schreef betyar het volgende:

[..]

Let op mijn woorden Nederland begaat dezelfde fout als in de tijd van Srebrenica.
Krijgen ze in ieder geval niet voor niks een risico premie.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:37:49 #120
295457 TomLievense
pi_91005776
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:35 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nah, die hebben soms nog wel een goed conservatief puntje waardoor ik nog wel eens op ze scoor. Maar helaas, geen tot op de tanden bewapende stadscommando's bij de SGP.
Johova's mogen ze van mij ook in hun knieschijven geschoten worden.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:38:07 #121
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_91005795
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:36 schreef mlg het volgende:

[..]

Krijgen ze in ieder geval niet voor niks een risico premie.
de militairen zul je ook niet horen, die weten waar ze uiteindelijk aan toe zijn. De politiek en de burgers die later beginnen te schreeuwen en te tieren die maken de boel aan het schijten.
pi_91005875
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:37 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Johova's mogen ze van mij ook in hun knieschijven geschoten worden.
True. En moslims, protestanten, praktiserende katholieken, Joden, Boeddhisten. of ga ik nu te ver?
pi_91006050
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:30 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee. Nederland moet daar niet zijn. Dat zeg ik ook niet. Maar het gaat er om dat iedereen die in het leger gaat weet dat hij/zij uitgezonden kan worden. Als dat dat gebeurt dan zul je die mensen ook niet horen zeuren (en anders hebben ze het verkeerde vak gekozen).
Wat wij daar van vinden is eigenlijk niet zo boeiend.
Dat ben ik met je eens hoor :)
Het stoorde me alleen hoe Rutte daar stond te praten over het karwei afmaken en dergelijke, terwijl het eigenlijk om politieke verhoudingen gaat.
pi_91006107
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:42 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens hoor :)
Het stoorde me alleen hoe Rutte daar stond te praten over het karwei afmaken en dergelijke, terwijl het eigenlijk om politieke verhoudingen gaat.
Ik denk ook niet dat het karwij hetgeen is dat uiteindelijk afgemaakt wordt. Maar dat terzijde.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:44:14 #125
295457 TomLievense
pi_91006190
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:39 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

True. En moslims, protestanten, praktiserende katholieken, Joden, Boeddhisten. of ga ik nu te ver?
Absoluut niet, ook je vergeet Limburgers.
  Donald Duck held vrijdag 7 januari 2011 @ 23:44:32 #126
46149 __Saviour__
pi_91006209
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:35 schreef betyar het volgende:

[..]

Ze laten wel F16's staan, zo zijn ze tenminste verzekerd van luchtsteun die ook echt komt als er om gevraagd wordt. Als ze slim gaan er ook weer Apache's naar toe.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_91006254
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:44 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Absoluut niet, ook je vergeet Limburgers.
In het geval van Limburgers zijn er effectievere methodes. Smeltwater.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:49:53 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_91006523
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:39 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

TL ging al te ver, dus wat denk je ;)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 00:05:50 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_91007540
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:44 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ze laten wel F16's staan, zo zijn ze tenminste verzekerd van luchtsteun die ook echt komt als er om gevraagd wordt. Als ze slim gaan er ook weer Apache's naar toe.
En zo zit je dus binnen de kortste keren weer volop in gevechten. En dat moeten we niet willen.
pi_91007775
We bezuinigen op defensie, we bezuinigen op cultuur en onderwijs en we gaan voor dit geintje 360 miljoen uitgeven om ons dieper in de aarsch van de USA te nestelen ;(

En we zijn nog steeds niet af van de JSF ;(

Wat een faal overal weer :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 00:25:42 #131
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_91008726
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:44 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Als er ook maar een f16 de lucht in gaat wordt het weer een oorlogsmissie.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 06:37:04 #132
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_91014770
Die missie kost 470 miljoen euro. Dat kunnen ze wel beter gebruiken voor andere dingen in Nederland.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 07:05:43 #133
225540 Pugg
Friends forever
pi_91014815
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 06:37 schreef jcdragon het volgende:
Die missie kost 470 miljoen euro. Dat kunnen ze wel beter gebruiken voor andere dingen in Nederland.
_O_ _O_ _O_
pi_91015927
Ik zou het belachelijk vinden als GL en D66 deze missie zouden steunen. Ze zijn zo politiek naief, natuurlijk hoeven ze niet de glibberige machtspolitiek van Verhagen te imiteren, maar nu gaan ze net als bij het belastingplan de kastanjes voor Wilders uit het vuur halen.

De regering heeft de steun van de kamer niet nodig, maar je mag toch op zijn minst verwachten dat de regering en de coalitie waar die op stoelt in zijn geheel achter het sturen en in gevaar brengen van militairen staat.

Laat Rutte het nou een keer met die salonfascisten van hem uitzoeken. Hij wilde een minderheidskabinet met de PVV, laat het hem dan ook met de PVV doen. Wat is dit voor braaf schoothondjesgedrag? Het is niet de verantwoordelijkheid van de oppositie om deze gammele ondemocratische regeringsconstructie overeind te houden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_91016660
quote:
Wat is het probleem met een gevechtsmissie? Waar heb je anders een leger voor? Ik vind overigens dat Nederland, als NAVO-lid, deel moet blijven nemen aan dit soort missies. Als men daar niet aan wil moet je uit de NAVO stappen.
omdat men daar nu al jaren bezig is en het gewoon niet blijkt te werken. Dan moet je een andere tactiek gaan bedenken...
pi_91016694
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:26 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik had ze op 1 en 2 :).
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:50:17 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_91017698
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik had ze op 1 en 2 :).
Ik op 2 en 3 :P
pi_91017780
PvdA is tegen deze politie-opleidingsmissie omdat ze door militairen worden beschermd
MAW ze willen ze zonder bescherming wel sturen?
zullen die politie-opleiders blij mee zijn
PvdA wil ze uitzenden als onbeschermde schietschijf
Dank u Cohen
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:54:47 #139
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91017798
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:17 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ach, vrienden blijven van de USA is ook vechten voor het vaderland, uiteindelijk, bondgenootschappen enzo.
Ik vind dat bondgenootschap te duur.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:55:54 #140
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_91017826
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:53 schreef gtotep het volgende:
PvdA is tegen deze politie-opleidingsmissie omdat ze door militairen worden beschermd
Dank u Cohen
Dat betekend gewoon nee, net zoals de originele 2-jarig opbouwmissie een ja was tegen 10 jaar vechten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 8 januari 2011 @ 12:04:58 #141
104871 remlof
Europees federalist
pi_91018039
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:53 schreef gtotep het volgende:
Dank u Cohen
Lees Cohen: Rutte heeft het slim gedaan even:

Waar zit hem het teveel militaire missie in?
'Voor een deel bestaat de missie uit het Eupol, politieopleiders in Europees verband. Daartegen hebben wij geen bezwaar. Maar de overige vijfhonderd man zijn militair, die ondersteunen de NAVO-strategie. Dat blijft ook de komende jaren een massale militaire missie. Dat Nederland daar militaire steun biedt, klopt niet met de afspraken. Wij zouden geen militaire missie meer doen. De aantallen zijn teruggebracht, maar het blijft militaire aanwezigheid en die steunen wij niet.'

Is de les van Srebrenica niet dat je je eigen bescherming moet meenemen?
'In dit geval is de bescherming aan de Duitsers toevertrouwd. Dus dat argument gaat niet op. Als Nederland zich zou hebben beperkt tot de Europese opleiders, zou het voor ons veel gemakkelijker zijn geweest.'
pi_91019517
Wat een non discussie over of de missie wel of niet een vecht missie zal zijn. De missie zal Nederland 360 miljoen kosten tot 2014. Terwijl Nederland dit jaar 200 miljoen bezuinigt op Defensie :') De missie kost gewoon veel te veel geld.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_91019653
quote:
Van mij mag er een gevechtsmissie komen, maar dan moet er niet langer roofbouw worden gepleegd op Defensie. Dan moet er gewoon kunnen worden geïnvesteerd in nieuw materieel en personeel. Met andere woorden: doe er een miljard bij in plaats van een miljard er af.
pi_91020915
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:58 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Van mij mag er een gevechtsmissie komen, maar dan moet er niet langer roofbouw worden gepleegd op Defensie. Dan moet er gewoon kunnen worden geïnvesteerd in nieuw materieel en personeel. Met andere woorden: doe er een miljard bij in plaats van een miljard er af.
Dit dus. Aan de 1e kant 10.000 militairen wegebezuinigen en materiaal verkopen maar wel militairen die kant op sturen en daar veel geld aan besteden :')
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:17:19 #145
321876 Cherna
Fuck the System
pi_91022419
Zinloos, duur en stom.
Het blijkt namelijk dat het merendeel van de analfabeten die je daar opleid zich aansluit bij de Taliban, War Lords en ander crimineel tuig na hun opleiding. Maw gratis opleiding verzorgd door het Westen. Hoeft de Taliban etc. daar geld en tijd meer in te steken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_91022455
Is de les van Srebrenica niet dat je je eigen bescherming moet meenemen?[/b]
'In dit geval is de bescherming aan de Duitsers toevertrouwd. Dus dat argument gaat niet op. Als Nederland zich zou hebben beperkt tot de Europese opleiders, zou het voor ons veel gemakkelijker zijn geweest.'[/i]
[/quote]

volgens mij hadden ze dat toen toevertrouwd aan die heerlijke Fransen(generaal Janviers), die onze soldaten lieten stikken toen ze om luchtsteun vroegen.
pi_91067366
maurice heeft weer eens een peiling uitgebracht op peil.nl

77% van groenlinks en 59% van d66 is tegen de missie.
56% van groenlinks vindt dat ze tegen moeten stemmen ongeacht de hoorzittingen en w/e.

ik vraag me af hoe groenlinks (en d66) hierop zal reageren. zeker aangezien dit voor het grootste deel principiele tegenstemmers zijn, dus zeggen dat het niet door gaat omdat de voorwaarden niet goed zijn, zal mogelijk ook weinig goed doen.
  zondag 9 januari 2011 @ 22:54:02 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_91093948
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:16 schreef Asphias het volgende:
maurice heeft weer eens een peiling uitgebracht op peil.nl

77% van groenlinks en 59% van d66 is tegen de missie.
56% van groenlinks vindt dat ze tegen moeten stemmen ongeacht de hoorzittingen en w/e.

ik vraag me af hoe groenlinks (en d66) hierop zal reageren. zeker aangezien dit voor het grootste deel principiele tegenstemmers zijn, dus zeggen dat het niet door gaat omdat de voorwaarden niet goed zijn, zal mogelijk ook weinig goed doen.
Tja D66 en GL hebben ook voor de verkiezingen aangegeven niet per se tegen te zijn dus hun stemmers wisten dat het overwogen wordt. Dus aan kiezersbedrog of draaien doen ze niet. Du wie echt principieel is had op de SP moeten stemmen.

Maar een lastige keuze is het wel. Wat mij betreft heeft het lang genoeg geduurt. Maar ik ben benieuwd naar de standpunten.
  zondag 9 januari 2011 @ 23:08:26 #149
177885 JoaC
Het is patat
pi_91094839
quote:
Steun aan wederopbouw Afghanistan. D66 wil dat
de NAVO de operatie in Afghanistan in samenspraak
met de internationale partners geleidelijk afrondt.
Nederland blijft wat D66 betreft wel bij Afghanistan
betrokken en levert een bijdrage op het gebied van (weder)
opbouw, goed bestuur en opleiding van militairen
en politie.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 9 januari 2011 @ 23:13:43 #150
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_91095141
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:08 schreef JoaC het volgende:

[..]

Alweer? Dat verhaaltje kennen we.....
  zondag 9 januari 2011 @ 23:14:33 #151
177885 JoaC
Het is patat
pi_91095199
quote:
8s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:13 schreef betyar het volgende:

[..]

Alweer? Dat verhaaltje kennen we.....
Dit staat in het programma, ik citeer even voor de 99% die deze niet lezen
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:25:02 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_101302257
Ben benieuwd wat Sap gaat doen nu

quote:
zo 28 aug 2011, 20:01 | 10 reacties
'Agenten Kunduz gaan toch vechten'
Kunduz - Afghaanse agenten die door Nederlanders worden opgeleid, gaan toch vechten in Kunduz. Nederland wilde alleen aan de trainingsmissie meedoen op voorwaarde dat de agenten niet werden ingezet bij gevechten.

De hoogste politie-commandant van de Afghaanse provincie zegt tegen RTL Nieuws echter dat dat waarschijnlijk toch gaat gebeuren.

Volgens de commandant worden gewone agenten als eerste ingezet bij gevechten met de taliban of andere terroristen. Dat geldt ook voor de door de Nederlanders opgeleide agenten. De commandant noemt het zelfverdediging, dus volgens hem is er niets aan de hand.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_101302726
De boel afblazen, lijkt me.
I´m back.
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:34:03 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101302892
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
De boel afblazen, lijkt me.
Die autoriteit heeft ze helemaal niet. Ze kan hooguit 'boos' zijn en zeggen dat dit tegen de afspraak was en dat dit scenario totaal onverwacht was. (Ondanks het feit dat iedere soldaat der tweede klasse haar dit had kunnen vertellen)
The End Times are wild
pi_101303357
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die autoriteit heeft ze helemaal niet. Ze kan hooguit 'boos' zijn en zeggen dat dit tegen de afspraak was en dat dit scenario totaal onverwacht was. (Ondanks het feit dat iedere soldaat der tweede klasse haar dit had kunnen vertellen)
Rutje had toch gezegd dat als niet aan de voorwaarden werd voldaan dat dan de stekker eruit ging?
I´m back.
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:42:11 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101303448
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Rutje had toch gezegd dat als niet aan de voorwaarden werd voldaan dat dan de stekker eruit ging?
Ja, maar nu zitten we er eenmaal. Zoiets is niet zomaar om te draaien, dat is welhaast onmogelijk. Bovendien wist werkelijk iedereen met een IQ boven de 80 dat dit zou gaan gebeuren natuurlijk, wat dat betreft is het helemaal geen nieuws.
The End Times are wild
pi_101303470
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze kan een motie indienen waarin het kabinet wordt opgeroepen de missie te herzien.

Zo ver zal het natuurlijk niet komen, het kabinet zal simpelweg ontkennen dat politiemensen zullen vechten.
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:53:08 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101304131
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ze kan een motie indienen waarin het kabinet wordt opgeroepen de missie te herzien.

Zo ver zal het natuurlijk niet komen, het kabinet zal simpelweg ontkennen dat politiemensen zullen vechten
Het getuigt ook van arrogantie om zelfs maar te denken dat ze vanuit Den Haag kunnen bepalen wat daar op de grond gebeurd. Op de eerste plaats vallen die agenten straks helemaal niet onder het commando van Nederland, maar gewoon in de Afghaanse politiestructuur.
Op de tweede plaats is het daar zo chaotisch dat niemand kan bepalen wat er gebeurd, zelfs de Afghaanse politiecommandanten zelf niet als ze zouden willen.
Ten derde is Nederland absoluut geen relevante speler daar, met 350 man personeel. De mening van Nederland is gewoon irrelevant. De USA heeft wel wat in de pap te brokkelen, maar die denken al heel anders over dit soort dingen.

Verder vind ik de inbreng van Sap wel goed, want dat die opleiding een paar weken langer duurt is gewoon erg goed. Het is te gek dat men denkt dat analfabeten die zelf nog nooit ook maar met normale politie in aanraking zijn geweest in een paar weken tot agenten op te leiden zijn. Wat dat betreft is de missie zoals zij nu is beter dan oorspronkelijk bedacht. Alleen de gedachte dat die agenten dan niet zouden vechten is weer heel vergezocht.
The End Times are wild
pi_101305325
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar nu zitten we er eenmaal. Zoiets is niet zomaar om te draaien, dat is welhaast onmogelijk. Bovendien wist werkelijk iedereen met een IQ boven de 80 dat dit zou gaan gebeuren natuurlijk, wat dat betreft is het helemaal geen nieuws.
Ja, iedereen wist dat idd. Maar er werden voorwaarden gesteld, tussentijds afblazen was mogelijk als er niet aan werd voldaan (of ik moet dit mis hebben, maar meen me dat te herinneren), er wordt wrs niet aan voldaan... dus?
I´m back.
pi_101308239
PvdA heeft zich weer lekker laten naaien..........

Om van te kotsen... Die schijnheilen in Den Haag......
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zondag 28 augustus 2011 @ 21:52:17 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101308415
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, iedereen wist dat idd. Maar er werden voorwaarden gesteld, tussentijds afblazen was mogelijk als er niet aan werd voldaan (of ik moet dit mis hebben, maar meen me dat te herinneren), er wordt wrs niet aan voldaan... dus?
Gewoon doorgaan natuurlijk. Afspraken zijn gemaakt, vele miljoenen geïnvesteerd. En nu teruggaan omdat een Afghaanse politieagent schaal 7 iets roept dat iedereen al wist? Wat denk je zelf?
The End Times are wild
pi_101308708
Sommige partijen moeten zichzelf structureel voor de gek houden om het juiste beleid te voeren. Laten we die keuze respecteren. De partijen hebben de juiste keuze gemaakt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101308770
Twee topics van pakweg een half jaar oud kicken met hetzelfde bericht lijkt me wat overdone..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')