Dit staat in het programma, ik citeer even voor de 99% die deze niet lezenquote:Op zondag 9 januari 2011 23:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Alweer? Dat verhaaltje kennen we.....
quote:zo 28 aug 2011, 20:01 | 10 reacties
'Agenten Kunduz gaan toch vechten'
Kunduz - Afghaanse agenten die door Nederlanders worden opgeleid, gaan toch vechten in Kunduz. Nederland wilde alleen aan de trainingsmissie meedoen op voorwaarde dat de agenten niet werden ingezet bij gevechten.
De hoogste politie-commandant van de Afghaanse provincie zegt tegen RTL Nieuws echter dat dat waarschijnlijk toch gaat gebeuren.
Volgens de commandant worden gewone agenten als eerste ingezet bij gevechten met de taliban of andere terroristen. Dat geldt ook voor de door de Nederlanders opgeleide agenten. De commandant noemt het zelfverdediging, dus volgens hem is er niets aan de hand.
Die autoriteit heeft ze helemaal niet. Ze kan hooguit 'boos' zijn en zeggen dat dit tegen de afspraak was en dat dit scenario totaal onverwacht was. (Ondanks het feit dat iedere soldaat der tweede klasse haar dit had kunnen vertellen)quote:
Rutje had toch gezegd dat als niet aan de voorwaarden werd voldaan dat dan de stekker eruit ging?quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die autoriteit heeft ze helemaal niet. Ze kan hooguit 'boos' zijn en zeggen dat dit tegen de afspraak was en dat dit scenario totaal onverwacht was. (Ondanks het feit dat iedere soldaat der tweede klasse haar dit had kunnen vertellen)
Ja, maar nu zitten we er eenmaal. Zoiets is niet zomaar om te draaien, dat is welhaast onmogelijk. Bovendien wist werkelijk iedereen met een IQ boven de 80 dat dit zou gaan gebeuren natuurlijk, wat dat betreft is het helemaal geen nieuws.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Rutje had toch gezegd dat als niet aan de voorwaarden werd voldaan dat dan de stekker eruit ging?
Ze kan een motie indienen waarin het kabinet wordt opgeroepen de missie te herzien.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die autoriteit heeft ze helemaal niet. Ze kan hooguit 'boos' zijn en zeggen dat dit tegen de afspraak was en dat dit scenario totaal onverwacht was. (Ondanks het feit dat iedere soldaat der tweede klasse haar dit had kunnen vertellen)
Het getuigt ook van arrogantie om zelfs maar te denken dat ze vanuit Den Haag kunnen bepalen wat daar op de grond gebeurd. Op de eerste plaats vallen die agenten straks helemaal niet onder het commando van Nederland, maar gewoon in de Afghaanse politiestructuur.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ze kan een motie indienen waarin het kabinet wordt opgeroepen de missie te herzien.
Zo ver zal het natuurlijk niet komen, het kabinet zal simpelweg ontkennen dat politiemensen zullen vechten
Ja, iedereen wist dat idd. Maar er werden voorwaarden gesteld, tussentijds afblazen was mogelijk als er niet aan werd voldaan (of ik moet dit mis hebben, maar meen me dat te herinneren), er wordt wrs niet aan voldaan... dus?quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar nu zitten we er eenmaal. Zoiets is niet zomaar om te draaien, dat is welhaast onmogelijk. Bovendien wist werkelijk iedereen met een IQ boven de 80 dat dit zou gaan gebeuren natuurlijk, wat dat betreft is het helemaal geen nieuws.
Gewoon doorgaan natuurlijk. Afspraken zijn gemaakt, vele miljoenen geïnvesteerd. En nu teruggaan omdat een Afghaanse politieagent schaal 7 iets roept dat iedereen al wist? Wat denk je zelf?quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, iedereen wist dat idd. Maar er werden voorwaarden gesteld, tussentijds afblazen was mogelijk als er niet aan werd voldaan (of ik moet dit mis hebben, maar meen me dat te herinneren), er wordt wrs niet aan voldaan... dus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |