Leuk, behalve als je manager bent en je hebt 'Studiotje' als crewlidquote:
Ben een crewlid met een gouden randje, dus ssht jij 'doe alsof' managerquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:44 schreef Yannick567 het volgende:
Ik ben dus de baas, samen met Matthijs. Dat je het even weet Bas
Ohja, ter antwoord op Quincy:
[..]
Leuk, behalve als je manager bent en je hebt 'Studiotje' als crewlid
Als jij ook manager bent praten we verder schat, voor die tijd moet jij je mond houdenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:50 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Ben een crewlid met een gouden randje, dus ssht jij 'doe alsof' manager
Gouden randjesquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:50 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Ben een crewlid met een gouden randje, dus ssht jij 'doe alsof' manager
Jup, ding liep als een gekquote:Op woensdag 5 januari 2011 02:14 schreef Tes87 het volgende:
Is de milkshake caramel machiato bij jullie allemaal ook alweer weg?
Wij pas een weekje ofzo niet meer, gewoon opgemaakt wat we nog hadden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 03:08 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Jup, ding liep als een gekWe hebben hem al iets van 2 weken niet meer
Ze hadden de populariteit lichtelijk onderschat
Die horen vanzelf aangepast te wordenquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:04 schreef misz--kelliej het volgende:
Ik vind het alleen een beetje jammer dat de verkeerde happy meal speeltjes in de OP staan
Ja, ik weet hetquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:54 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Die horen vanzelf aangepast te worden*kijkt Battlefan aan*
Maar zo'n handleiding, bij ons zal dat niet werken. Bij ons halen ze er gewoon iemand bij die wel engels spreekt (of duits, frans, fins, italiaans, arabisch) om het op te lossenquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:54 schreef misz--kelliej het volgende:
Haha, was gewoon een subtiele hint (A)
Ik heb nu al een paar keer gehad dat de ananas zich vermomd had, hij was spontaan rood gekleurd... ik denk door de kleurstoffen die in o.a. de watermeloen zitten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:45 schreef Yannick567 het volgende:
Ik vind dat feestfruit wel lekker, zeker met die ananas erbij nu
Als je gaat aanpassen; Capelle aan den IJssel, Rhijnspoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:36 schreef Yannick567 het volgende:
Zijn er trouwens nog mensen die in de OP moeten? Nieuwe medewerkers?
Gebeurt hier ook, maar ik vind het wel zwaar hinderlijk, dus als je (misz--kelliej) hem zou willen delen, héél graagquote:Op woensdag 5 januari 2011 23:57 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Maar zo'n handleiding, bij ons zal dat niet werken. Bij ons halen ze er gewoon iemand bij die wel engels spreekt (of duits, frans, fins, italiaans, arabisch) om het op te lossen
Capelle? Die ziet er netjes uit nu na de verbouwingquote:Op donderdag 6 januari 2011 10:36 schreef Krimpen het volgende:
[..]
Ik heb nu al een paar keer gehad dat de ananas zich vermomd had, hij was spontaan rood gekleurd... ik denk door de kleurstoffen die in o.a. de watermeloen zitten.
En ik vind ananas eigenlijk niet zo heel lekker
[..]
Als je gaat aanpassen; Capelle aan den IJssel, Rhijnspoor
[..]
Gebeurt hier ook, maar ik vind het wel zwaar hinderlijk, dus als je (misz--kelliej) hem zou willen delen, héél graag
Danku!!!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:06 schreef misz--kelliej het volgende:
@ Krimpen
alssie klaar is dan zal ik dat eventjes melden
Exterieur van het gebouw (en het hele buiten gebied) is er zeker op vooruit gegaan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:58 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Capelle? Die ziet er netjes uit nu na de verbouwingexterieur dan, interieur weet ik niet.
Zijn jullie een franchiserestaurant of van McOpCo?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:39 schreef Krimpen het volgende:
[..]
Danku!!!
[..]
Exterieur van het gebouw (en het hele buiten gebied) is er zeker op vooruit gegaan.
Qua interieur, natuurlijk ook de moderne shizzle gekregen. Op sommige punten een hele verbetering, op andere punten discutabel.
Maar ik denk dat McDo NL er wel tevreden over is; wij huisvesten opnieuw Sterrenslag voor de regio Rotterdam komende twee zaterdagen.
Kom anders eens een keertje binnen kijken
Franchise.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:36 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Zijn jullie een franchiserestaurant of van McOpCo?
Ligt ook een beetje aan de aard van de verbouwing. Instore of drive, moet het exterieur ook gedaan worden, etc.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:50 schreef Battlefan het volgende:
Dat wisselt heel erg, sommige zaken zijn een week dicht, andere 4 weken
Bij ons is letterlijk alles gedaan:quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:37 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan de aard van de verbouwing. Instore of drive, moet het exterieur ook gedaan worden, etc.En hoe groot het pand is natuurlijk
Zoiets hadden wij ook, aan de aanbouw werd in oktober een begin gemaakt en in januari gingen we compleet dicht om begin februari weer te openenquote:
Wij hebben niet eens kluisjesquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:15 schreef Nightshadow het volgende:
Ik kan niet wachten tot het bij ons zo ver is!![]()
Maandag crewmeeting (en daarna bowlen), maar eens vragen of ze al iets weten. Gelijk maar eens vragen of de crewroomproblematiek aangepakt gaat worden (in het weekend moet soms de helft staan, maar 2 omkleedhokjes met elk ongeveer 30 kluisjes waarvan de helft kapot is (=tekort aan kluisjes), rotzooi etc. etc.).
Dat ziet er wel groot uit ja! En zoveel kluisjes? 60? Wij hebben er 20quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:30 schreef Nightshadow het volgende:
Dan gaat het bij ons wel even duren denk ik..foto
Hier knipten ze het ook doorquote:Op zondag 9 januari 2011 02:05 schreef Yannick567 het volgende:
Crew mag bij ons geen kluisje 'eigen' maken, als je niet aan het werk bent en je houdt dat kluisje voor jezelf, dan bellen we je en als je niet komt dan knippen we het slot eraf. Inhoud wordt wel bewaard uiteraard. Het is gewoon niet collegiaal
Inderdaad herkenbaarquote:Op zondag 9 januari 2011 02:28 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Hier knipten ze het ook door
Hebben jullie trouwens ook last dat iedereen hun tas en meuk in de omkleedhokjes laat slingerenzo vervelend, toen ik nog 's nachts werkten mochten we elke zaterdag om 05:00 kijken wat er lag en in een grote doos doen, werd het na een week niet opgehaald ging het zo de container in
Ik heb het interieur ook gezien, aangezien ik daar ook heb meegedaan aan sterrenslag laatst en nu ook weer bijna.... Zag er netjes uit vanbinnen!quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:58 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Capelle? Die ziet er netjes uit nu na de verbouwingexterieur dan, interieur weet ik niet.
Rotterdam Coolsingel toch?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 02:29 schreef Tes87 het volgende:
[..]
Ik heb het interieur ook gezien, aangezien ik daar ook heb meegedaan aan sterrenslag laatst en nu ook weer bijna.... Zag er netjes uit vanbinnen!
laat een HK, voor één keer crewkleding aantrekken... hoppatee opgelostquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:02 schreef misz--kelliej het volgende:
Sterrenslag crisis hier, in ons counterteam.
Degene met wie ik samen was, die kan niet, degene diewe als vervanging wilde, die kan niet..
Degene die ik daarna in gedachten had is in deep relational crisis met de counter-coach
Hoelang is 'enige tijd'?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:06 schreef Nightshadow het volgende:
Gisteren tijdens de crewmeeting nog wat leuke dingen gehoord voor ons restaurant over het afgelopen jaar..
-(Ver)bouwaanvraag is ingediend bij gemeente en ligt ter inzage (voor eventueel bezwaar). Dit is nodig omdat we gaan uitbreiden want we zijn te klein voor het aantal gasten.
-We behoren tot de 50 beste restaurants m.b.t. CSO/gapbuster resultaten.
-We hadden dit jaar zo'n grote omzetgroei dat McDonald's Nederland er nieuwsgierig naar was, dat zien ze zelden bij locaties die al enige tijd open zijn!
-Verspil gereduceerd met 66%
-Crew met 8 medewerkers gegroeid.
Ik weet nog wel meer cijfers, maar zal de baas niet zo leuk vinden als ik die online zet denk ik
Nee, Overvecht staat onderaanquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:10 schreef Studiotje het volgende:
GAP Buster
Volgens mij staan wij echt onderaan
Ik zie alleen een nieuwe blouse en pet. Die broek en het schort hebben we al.. Overigens wel een leuke blouse!quote:Op zondag 16 januari 2011 12:26 schreef Krimpen het volgende:
De meningen over de nieuwe (crew)kleding... ?
Zie McDonald's-site
Grmpf, hadden ze daar niet een jaar mee kunnen wachten, had ik ook nog een bonnenloze kiosk mee kunnen makenquote:Op zondag 16 januari 2011 15:53 schreef Studiotje het volgende:
Ik vind het mooier dan de huidige meuk, ook tof als alle restaurants het zelfde krijgen, want dat verschilt ook nog
Volgende kortingsbonnenactie hebben streepjescodes, dus het Kiosk bonnenloze werken is dan voorbij(als het goed is, ik vernam het gister
)
Volgens mij is dit landelijk dat ingevoerd gaat worden, meer eenheid ofzoiets.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:27 schreef Zwollesjappie het volgende:
Hmm, die nieuwe kleding lijkt mij niks..
Als je in de keuken staat, kun je volgensmij je schort niet eens omhoog doen, zo ver als ik kan zien..![]()
En volgens mij doet onze franchiser er niet eens aan mee.
Hehe, bekend fenomeen.. Op papier heb ik slechts één setje kleding. In het echt heb ik er 3quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:12 schreef Zwollesjappie het volgende:
^
Dat is wel beter!
Ik was van de zomer in Utrecht, daar hadden alle crewleden een witte blouse aan, in Den Haag alleen de crewtrainers. En bij ons heeft iedereen nog gewoon de blauwe met zwarte strepen.
Ik hoop dat je straks via je internet je eigen kleding mag ''bewerken''.![]()
Heb ik eindelijk genoeg werkkleding voor de hele week, moet ik weer opnieuw beginnen.
In Utrecht hebben de crewtrainers weer die blauwe aan ;-)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:12 schreef Zwollesjappie het volgende:
Ik was van de zomer in Utrecht, daar hadden alle crewleden een witte blouse aan, in Den Haag alleen de crewtrainers. En bij ons heeft iedereen nog gewoon de blauwe met zwarte strepen.
Beetje erg late reactie.. maar mijn laptop had het vorige week een beetje begeven nadat ik er een glas water overheen liet vallen..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:27 schreef Krimpen het volgende:
[..]
Rotterdam Coolsingel toch?
Op welk station doe je mee? En hoe laat moeten jullie zaterdag?
Oh my god, wat een geluk dat de crewtrainers op sommige plekken gewoon die blauwe dragen!! Want ik heb zo'n hekel aan die beige crewtrainershirts, het motief lijkt op dat van een theedoek en ze zijn erg snel zichtbaar vies.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:22 schreef Battlefan het volgende:
[..]
In Utrecht hebben de crewtrainers weer die blauwe aan ;-)
Wow ziet er wel leuk uit zeg, kan niet wachtenquote:Op zondag 16 januari 2011 12:26 schreef Krimpen het volgende:
De meningen over de nieuwe (crew)kleding... ?
Zie McDonald's-site
Hahaha ok, nee toen was ik er nog niet.quote:Op woensdag 19 januari 2011 01:57 schreef Tes87 het volgende:
Rotterdam Coolsingel indd. We hebben afgelopen zaterdag meegedaan bij het station BOP en we moesten om half 12. Hoe laat moest jij en hoe ging het?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hoe ging het bij jullie?
Onze BOP-lijn is iets meer uitgestrekt dan bij jullie, schat ik zo in...?? Maar verder werkt hij wel super relaxed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is nu wachten op de uitslag van Sven...
quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:54 schreef Krimpen het volgende:
[..]
Hahaha ok, nee toen was ik er nog niet.
Ik deed mee op drive, en naar ons idee ging het gewoon echt goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hoe ging het bij jullie?
Onze BOP-lijn is iets meer uitgestrekt dan bij jullie, schat ik zo in...?? Maar verder werkt hij wel super relaxed!Bij ons ging het voor ons gevoel ook erg goed, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit. Sven is er toch mee gestopt sinds kort? Er is nu een of andere man van begin 30, die zijn functie heeft overgenomen, hoorde ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is nu wachten op de uitslag van Sven...
Die bop is daar veel groter, we hebben op coolsingel een kleine bop, nota bene staat er bij ons meestal maar 1 persoon aan de bop en daar staan we dan ineens met ons 4enecht geweldig dat het daar zooo groot is, zou echt spontaan verliefd worden op dat bop station.
hahaha klinkt als een achterlijk bop team waar je over sprak, en NEE, NATUURLIJK waren wij dat NIET!! duhhhhhhhhhhhh.
En als we het wel waren geweest..... dan had ik er ook beter niet eerlijk voor uitgekomen
Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:27 schreef Zwollesjappie het volgende:
En volgens mij doet onze franchiser er niet eens aan mee.
Naja je mag geen HACCP doen als er geen SOC van jou is afgenomen van HACCP. Maar je moet goed op je rechten letten.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:33 schreef Nightshadow het volgende:
Wat heb je er dan aan om crewtrainer te zijn?Met andere woorden: Als crewtrainer kan je gewoon weigeren iemand te trainen of HACCP te doen omdat het niet tot jouw functie behoord...
Zodra ik mijn loonstrookje van januari heb ga ik even praten met m'n restaurant manager over de dingen die niet goed gaan. Dit was één van die vele punten, de enige waar ik niet zeker over was. Ik heb nog 6 andere punten.
Dat is precies wat ik ook vind. Het mag dan geen functie zijn, daar heeft Marko gelijk in, maar bij meer verwachtingen (=verantwoordelijkheden) hoort een hoger loon.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:11 schreef Tosti-ham-kaas het volgende:
Als jullie bij de McDonald's als crewtrainer ong 1 euro meer verdienen, hoeveel verdienen jullie daar dan ongeveer per uur? (En hoe oud zijn jullie?) Loonsverhoging lijkt mij ook wel gepast, als je baas meer van je gaat verwachten...
ik verdien nu 9,50 per uur en ik ben 23. (ik ben geen crewtrainer)quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:50 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik ook vind. Het mag dan geen functie zijn, daar heeft Marko gelijk in, maar bij meer verwachtingen (=verantwoordelijkheden) hoort een hoger loon.
Zelf verdiende ik tot januari 5,37 (geloof slechts 6 cent boven het minimum) als 20-jarige. Toen ik begon als 16-jarige zat ik nog 25 cent boven het minimumloon. Nu verdien ik (als het goed is, nog geen loonstrookje gehad en waarschijnlijk weet de baas het zelf nog niet) 6,81 per uur en in maart (21 jaar) 8,33.
Same herequote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:51 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
En de laatste maanden zijn geteld bij de mac, omdat ik bijna klaar ben met mn studie![]()
Ik heb het ook wel gehad hoor, het is mooi geweest. Alles meegemaakt met als hoogtepunt sterrenslagfinale. Totaal in 8 restaurants gewerkt , dus ook behoorlijk wat gezienquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2011 18:29:56 ]
Toffee is zoeter, daarom vond ik de Caramel lekkerderquote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:34 schreef misz--kelliej het volgende:
Toen ik hoorde dat we een toffeeshake zouden krijgen was dat ook wel waar ik aan dacht. Ik weet ook nog steeds niet wat dan nou eigenlijk het verschil is tussen toffee en caramel..
Wrap ook nog niet geprobeerd, gewoon omdat ik zo verslaafd ben aan mn honingwrapje, dat ik geen andere wrap durf te eten..?
Dat is tof voor je XD!quote:Op zondag 30 januari 2011 16:03 schreef misz--kelliej het volgende:
[ afbeelding ]
Jaja dames en heren. Ik ben sinds gister officieel service expert XD Kwam samen met een prachtige brief binnen waarin stond dat men hoopte dat ik dat bordje met trots zou dragen en in de wetenschap dat ik één van de eersten ben. Dat is altijd fijn, ja toch? XD
Leuk... dat doen ze bij ons nou nooit!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:46 schreef Krimpen het volgende:
Vanavond rapsession...
Eens kijken wat eruit komen gaat.
Inderdaad, en meestal met een manager die bij een andere mac werkt. Maar dat is bij ons zo omdat er dus 3 macs in almelo zittenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:48 schreef mstyle het volgende:
Daar kun je alles kwijt, wat je graag kwijt wilt. En dan wordt er gekeken of er wat mee gedaan kan worden.
Precies!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:48 schreef mstyle het volgende:
Daar kun je alles kwijt, wat je graag kwijt wilt. En dan wordt er gekeken of er wat mee gedaan kan worden.
Ja en Ja!quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:10 schreef loonytik het volgende:
Is de mac een beetje soepel kwa planning? kan makkelijk wel 40 uur kwijt per week. Maar iets van drie dagen de hele dag wel beschikbaar. en een middag.Meeste avonden ook gewoon beschikbaar. Hopen gewoon dat ik 40 per week kwijt kan ^^'
Is het ook makkelijk een beetje snel door te groeien in functie als je er een beetje zin in heb?![]()
thanks!
kwamen ze er toch achter dat de ruimte achter de counter te klein was?quote:Op maandag 21 februari 2011 22:32 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Nieuwe 'look' aan de buitenkant, de nieuwe soort drive en een verandering aan de counter
De ruimte achter de counter word niet meer, er komt een andere indeling qua kassa's/kiosk, koeling, bin etcquote:Op maandag 21 februari 2011 22:35 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
kwamen ze er toch achter dat de ruimte achter de counter te klein was?
lekker inefficiëntquote:Op maandag 21 februari 2011 22:38 schreef Studiotje het volgende:
[..]
De ruimte achter de counter word niet meer, er komt een andere indeling qua kassa's/kiosk, koeling, bin etc
Nee hoor, het word anders ingedeeld, en er was sowiezo genoeg ruimte alleen loopt iedereen oetlulachtigquote:
Die milkshake lijkt me echt niksquote:Op woensdag 9 maart 2011 11:25 schreef Yannick567 het volgende:
Dat nieuwe broodje en die nieuwe milkshake?
Jaaaaaaaa, een verbeterde versie van de tom/Cheese wrap. Jammmie! En die shake lijkt me echt lekker!quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:25 schreef Yannick567 het volgende:
Dat nieuwe broodje en die nieuwe milkshake?
Die hebben wij nog niet, die krijgen we wel als het goed is, voor de drive. Dit jaar nogquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:50 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa, een verbeterde versie van de tom/Cheese wrap. Jammmie! En die shake lijkt me echt lekker!
Hebben jullie ook hotjes? Wij wel; midden in het centrum zonder drive
Huh?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:10 schreef Battlefan het volgende:
Overigens, die reclame voor die nieuwe actie, dat wordt natuurlijk weer nagedaan door van die faalhazen
Vanaf maandag avond op TV ;-)quote:
Hij is managerquote:
Wist ik toch niet..quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:11 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Hij is manager
Maar zo'n HOT hebben wij ook, al word die amper nog gebruikt. (staat zo'n 3 jaar vooral stof te happen)
quote:
quote:
Ik lees het volgende op wikipediaquote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:06 schreef Nightshadow het volgende:
Gisteren is er bij ons een crewtrainers bijeenkomst geweest (voor het eerst sinds 4 jaar dat er naar onze mening gevraagd is). Hoewel ik zelf geen crewtrainer ben, heb ik genoeg personeel kunnen overtuigen een OR op te richten. Een paar crewtrainers hebben dit dan ook meegenomen in het overleg. Nu blijkt dat de baas en de restaurant manager dit niet serieus nemen.
Ik zit nu echt een beetje te twijfelen what to do. Ik kan dit hard spelen en eerst contact opnemen met de vakbond (al ben ik geen lid). Daarna eventueel zelfs naar de landelijke bedrijfscommissie horeca gaan.
Ik kan het ook minder hard spelen en onderhandelen over andere vorm van medezeggenschap. Nadeel hiervan is dat deze vorm geen wettelijke bevoegdheden heeft zoals bijvoorbeeld het tegenhouden van besluiten en recht op bedrijfsinformatie.
Iemand die hier iets over weet of advies kan geven?
De wet ken ik wel, maar het advies is hele een goede. Maar ik schrijf zelf de brief wel (dat lukt mij wel op een professionele manier). Ik laat hem daarna ondertekenen door een deel van het personeel om te laten zien dat ik er niet alleen achter sta en zal hem daarna richting de baas sturen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik lees het volgende op wikipedia
Werknemersvertegenwoordiging kleinere bedrijven
Een bedrijf met minder dan 50 werknemers kan op grond van de van toepassing zijnde CAO toch verplicht zijn een ondernemingsraad in te stellen. Ook kan een kleiner bedrijf vrijwillig besluiten een ondernemingsraad in te stellen. Wanneer de onderneming meer dan 10 werknemers maar minder dan 50 werknemers heeft en er geen ondernemingsraad is, moet er, indien de meerderheid van het personeel dit wil, een personeelsvertegenwoordiging ingesteld worden, die ook een aantal bevoegdheden heeft.
Als de mac dat niet wil, stap dan naar het juridisch loket.Het is gratis en hun schrijven gratis een professionele brief voor je!
Ik ben een paar jaar terug ook na het Juridisch Loket gestapt vanwege contractuele verplichtingen. en ik kreeg gelijk...
Maar waarom wil je als crewlid zijnde een OR oprichten als ik vragen mag? Gaan er dingen niet volgens de regels ofzo?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:18 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
De wet ken ik wel, maar het advies is hele een goede. Maar ik schrijf zelf de brief wel (dat lukt mij wel op een professionele manier). Ik laat hem daarna ondertekenen door een deel van het personeel om te laten zien dat ik er niet alleen achter sta en zal hem daarna richting de baas sturen.
Er gaan meerdere dingen niet volgens de regels nee.. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld dat het vaak gebeurd dat mensen met sluit al van te voren worden uitgeklokt (naar schatting) maar in 75% van de gevallen is die schatting veel te krap. Maar zo zijn er nog veel meer dingen. Af en toe heb ik het idee dat ze de wet/CAO als een streef- of maximumwaarde zien, in plaats van als minimum.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:58 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Maar waarom wil je als crewlid zijnde een OR oprichten als ik vragen mag? Gaan er dingen niet volgens de regels ofzo?
Nope, nooit gehad. Yannick dacht dat dat verplicht was voor elke Mac, weet iemand daar meer over? Het gaat om een franchise.quote:
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:54 schreef Studiotje het volgende:
"Er zit toch geen stof op mijn burger?"
"Ik hoop dat ik geen schroeven vind tussen mijn friet"
"Heeft u ook een ander HappyMeal speeltje? Niet een hamer graag, die hebben jullie zelf nog nodig".
"Waar is het toilet? Of is die ookal weg?"
![]()
Alleen omdat de buitenkant half naar de kloten is en de lobby een stuk mist omdat er een muur is opgetrokken van spaanplaat waar raam 2 naar word uitgebreid, stel zeurende irritante gasten
quote:Op zondag 27 maart 2011 22:34 schreef QuincydeKoster het volgende:
Ik heb zojuist gesoliciteerd naar de functie Crewmedewerker bij de Mac hiero.
Sterktequote:Op zondag 27 maart 2011 22:34 schreef QuincydeKoster het volgende:
Vraag me af hoe lang het duurt voordat ze het in behandeling nemen en of ze niet het Soliform kwijt raken (Ala kruidvatquote:
Thankyou ;Dquote:
Verliezenquote:Op zondag 27 maart 2011 22:40 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Vraag me af hoe lang het duurt voordat ze het in behandeling nemen en of ze niet het Soliform kwijt raken (Ala kruidvat)
[..]
Thankyou ;D
Ja, bij de kruidvat ben ik er zelf een keer achterna gegaan en nu mogen ze het zelf uitzoeken. Ze hadden alle krachten nodig die ze konden krijgen, maar als ze zo met hun personeel omgaan als dat ze met de formulieren omgaan ben ik bang dat ik daar snel pleite zo zijnquote:
Waaro is hiero?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:34 schreef QuincydeKoster het volgende:
Mij bevalt het wel goed, leuke collega's enorm veel lol, doorgroeimogelijkhedenquote:Op maandag 28 maart 2011 14:07 schreef smileyface het volgende:
Hoe bevalt het werken bij de McDonald's en wat zijn de dagelijkse werkzaamheden van een crew medewerker?
OVERVECHTquote:
Dan zal ik hem vast wel eens gezien hebben.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:29 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
OVERVECHT![]()
Laat Battlefan het niet horen, die werkt ook in Utrecht, maar dan in de Lange Viestraat
Overvecht heeft toch geen drive?quote:Op maandag 28 maart 2011 14:43 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Dan zal ik hem vast wel eens gezien hebben.
Alleen Utrecht The Wall heeft een drive dacht ik. En dat is toch iets te ver weg.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:15 schreef Krimpen het volgende:
[..]
Overvecht heeft toch geen drive?
Persoonlijk vind ik drive -specifiek raam 2- het leukste wat er is! Als ik je een advies zou geven, zou het dan ook zijn om bij een McDo te solliciteren met een drive.
Maar smaken verschillen. Er zijn ook mensen die genieten van het in de keuken staan...
Tja dan valt er weinig aan te doen...quote:Op maandag 28 maart 2011 18:46 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Alleen Utrecht The Wall heeft een drive dacht ik. En dat is toch iets te ver weg.
Heb tot nu toe nog niets gehoord iigquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:23 schreef Krimpen het volgende:
[..]
Tja dan valt er weinig aan te doen...
ff wachten tot je wordt uitgenodigd voor sollicitatiegesprek, die ff knallen en dan krijg ook jij dat petje met die blauwe M erop!
Okeequote:Op donderdag 31 maart 2011 03:33 schreef Battlefan het volgende:
Is ook vast wel leuk daar ;-) Overigens zijn de beide zaken van Nieuwegein voor mij dichterbij, en Oude Gracht en Hoog Catharijne ook, maar toch ben ik daar niet gaan werken
quote:Op donderdag 31 maart 2011 07:24 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Okee
Even een kleine update:
Vrijdag om 2 uur gesprek bij de Mc
Moet een kopietje van bankpas, ID en verzekering meenemen, goed nieuws?
Als ik die shit moet meenemen denk ik dat ik al praktisch aangenomen ben of niet?quote:
Jupquote:Op donderdag 31 maart 2011 07:40 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Als ik die shit moet meenemen denk ik dat ik al praktisch aangenomen ben of niet?
nee hoor.quote:Op donderdag 31 maart 2011 09:24 schreef QuincydeKoster het volgende:
Mhmhm... Krijg ik nog een toetsing ofzo?
Okee ;D Hopen dat het lekker verdient als 16jarige (Nu sparen voor die nieuwe nintendo, daarna nieuwe gitaar en daarna voor een leuke autoquote:Op donderdag 31 maart 2011 09:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
nee hoor.
je krijgt de eerst komende tijd training![]()
En dan zal je beoordeeld worden dmv een SOC (daar staan punten op van de werkwijze)
Gewoon inzet tonen en dan kom je de proefperiode wel door
16 jaar...ik denk dat je iets van ¤ 2,80 per uur krijgtquote:Op donderdag 31 maart 2011 10:14 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Okee ;D Hopen dat het lekker verdient als 16jarige (Nu sparen voor die nieuwe nintendo, daarna nieuwe gitaar en daarna voor een leuke auto)
Is het nog steeds zo laag?quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
16 jaar...ik denk dat je iets van ¤ 2,80 per uur krijgt
Toen ik ooit bij de mac werkte kreeg ik 3,50(excl vakantiegeld enz.) als 16-jarige en dat was 2 jaar geleden. Was wel een mac die een flink personeelstekort had. 2,80 kreeg ik als 15-jarige.quote:
Gulden?quote:Op vrijdag 1 april 2011 03:58 schreef Battlefan het volgende:
Ik kreeg 3,10 toen ik begon als 16 jarige
Niet druk maken..quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:18 schreef QuincydeKoster het volgende:
Zometeen mijn Soli-gesprek. Wish me luck
Zeg zo oud ben ik nietquote:
Hoe issut gegaan?quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:18 schreef QuincydeKoster het volgende:
Zometeen mijn Soli-gesprek. Wish me luck
Goed, was een gresprek van nog geen 2 min.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:37 schreef Krimpen het volgende:
[..]
Hoe issut gegaan?
Wanneer je eerste dag?
Of, kijkend naar de datum, zit jij ons te fokken?
hahaquote:Op zaterdag 2 april 2011 00:46 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Goed, was een gresprek van nog geen 2 min.
Wanneer ik begin? Niet. Ze zoeken mensen voor in het weekend en ik ben alleen doordeweeks beschikbaar.
En de shakes, blij dat ik vrij benquote:Op zaterdag 2 april 2011 13:09 schreef Studiotje het volgende:
Het is lekker weerDus de McFlurry's zullen weer vliegend de counter overgaan
Degene waar je een gesprek mee had kwam bij ons nog een uurtje helpenquote:Op zaterdag 2 april 2011 15:34 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Je hoorde het? Hoe heb je dat ingodsnaam gehoord?
Door de weeks zo'n 43 uur op stage en dan heb ik geen zin om dan ook nog 8 uur bij de McD te werken..quote:
Verkoop viel tegen en door de naam van de saus te gebruiken weten gasten beter wat het broodje inhoud.quote:Op maandag 4 april 2011 23:21 schreef gewoonfaye het volgende:
Trouwens, iemand, vertel mij het verhaal over de foccasia (?) die nu ineens de salsa heet.
collegaquote:Op dinsdag 5 april 2011 00:22 schreef Remzz het volgende:
[..]
Verkoop viel tegen en door de naam van de saus te gebruiken weten gasten beter wat het broodje inhoud.
Zo'n 20 uur per week.quote:
Drive uitgebouwd?quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:20 schreef misz--kelliej het volgende:
[..]
Zo'n 20 uur per week.
Zijn bij ons nu druk in de verbouwing, drive wordt uitgebouwd, weet niet precies hoe en wat allemaal maar hoor van aanwezigen dat het echt grooooot wordt. Zijn er ook een paar dagen voor gesloten, maandag tot en met donderdag 17.00.
Ochja, krijgt onze 'concurrent' ook eens wat gasten.
Grotere raam 2?quote:Op donderdag 7 april 2011 17:59 schreef misz--kelliej het volgende:
Mwuh, weet eigenlijk niet zoveel van onze verbouwingBehalve dat we nu heel veel ruimte meer hebben op het tweede raam en het eerste raam.
Oh, en ze gingen de sink vervangen, maar nu hebben ze de ouwe sink weer terug geplaatst, want de nieuwe kon nog niet geplaatst worden -_- Morgen weer werken, ik zal proberen wat foto's te maken
4 (normaal) tot 8 (vakantie) uur in de week momenteel. Druk met andere dingen, dus geen tijd om meer te werkenquote:
Dan is het dus bij mij, dus in mijn restaurant, dus bij ons?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:41 schreef Battlefan het volgende:
Bij jullie? Bij jou bedoel je, jij trok dat ding er uit?
De rest stond er bij een keek er naar, en moest lachenquote:Op zondag 10 april 2011 00:01 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Dan is het dus bij mij, dus in mijn restaurant, dus bij ons?
Jij geluk dat je het op Raam 2 liet gebeurenquote:Op zaterdag 9 april 2011 21:09 schreef Yannick567 het volgende:
Kennen jullie dat filmpje waarin die shakemachine een fontein van shakemix geeft?
Even opfrissen:
Dat gebeurde gisteren ook bij ons
Resultaat:
[ afbeelding ]
Nee, bij ons maken ze hem schoon op woensdagochtend. We hebben 2 van die machines, dus kan ook gewoon 's morgensquote:Op woensdag 13 april 2011 15:54 schreef Krimpen het volgende:
[..]
Jij geluk dat je het op Raam 2 liet gebeuren![]()
Bij ons is maandagavond het moment om hem schoon te maken, bij jullie op vrijdag?
Ja, wij hebben er ook twee.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:37 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Nee, bij ons maken ze hem schoon op woensdagochtend. We hebben 2 van die machines, dus kan ook gewoon 's morgens
Agree.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:18 schreef gewoonfaye het volgende:
Jongenssss, die nieuwe -veel te kleine- smoothy is lekker!
Ga 'm zaterdag proberenquote:Op woensdag 13 april 2011 22:18 schreef gewoonfaye het volgende:
Jongenssss, die nieuwe -veel te kleine- smoothy is lekker!
Hallo daarquote:Op woensdag 20 april 2011 12:24 schreef Liannuh het volgende:
Hallo allemaal!
Stiekem volg ik jullie al een tijdje, altijd leuk om te lezen wat andere McDonald's medewerkers bezig houdt (A) Dacht nu: laat ik ook maar eens een berichtje achterlaten! Snap er alleen nog vrij weinig van, maar daar kom ik vast snel genoeg wel achter!
Oh ik werk trouwens als service/shift assistent (weet niet of jullie dat kennen?) in Beuningen!
Durf het eigenlijk niet te vragen, maar @misz--kelliej is jullie Engelstalige handleiding al af?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:06 schreef misz--kelliej het volgende:
@ Krimpen
alssie klaar is dan zal ik dat eventjes melden
Hoi!quote:Op woensdag 20 april 2011 12:24 schreef Liannuh het volgende:
Hallo allemaal!
Stiekem volg ik jullie al een tijdje, altijd leuk om te lezen wat andere McDonald's medewerkers bezig houdt (A) Dacht nu: laat ik ook maar eens een berichtje achterlaten! Snap er alleen nog vrij weinig van, maar daar kom ik vast snel genoeg wel achter!
Oh ik werk trouwens als service/shift assistent (weet niet of jullie dat kennen?) in Beuningen!
quote:Op woensdag 20 april 2011 12:24 schreef Liannuh het volgende:
Hallo allemaal!
Ik ben er juist blij van als ik er straks vanaf benquote:Op donderdag 21 april 2011 11:02 schreef Liannuh het volgende:
Bij ons heet het service assistent, op het floorplan sta ik als shift assistent. Geen idee of het bij andere restaurants ook bestaat, dacht altijd dat het een verzinsel van regio Nijmegen was (A) Dr zijn ook maar 2 mensen met die functie bij ons. Op drukke tijden (vrijdag, zaterdag & zondag van 16.00 tot 21.00 bijvoorbeeld) sta ik er in mn witte blousje om het servicepersoneel aan te sturen, en ervoor te zorgen dat de service goed loopt!
Gelukkig niet iemand die de set-up leidt, ik heb echt een gruwelijke hekel aan set-up
Werk er nu 6 jaar (de tijd vliegt :| ) met een korte pauze van 3 maanden. Had ontslag genomen, maar ging heel snel weer terug! Mistte het te erg
Haha dat dacht ik ook toen!quote:Op donderdag 21 april 2011 11:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik ben er juist blij van als ik er straks vanaf ben
Dat is precies de omschrijving wat onze HoofdKassa's proberen te doen! Neehoor, het lukt ze hier heel goed. Daarnaast doen ze lades tellen en die dingen!quote:Op donderdag 21 april 2011 11:02 schreef Liannuh het volgende:
... Op drukke tijden (vrijdag, zaterdag & zondag van 16.00 tot 21.00 bijvoorbeeld) sta ik er in mn witte blousje om het servicepersoneel aan te sturen, en ervoor te zorgen dat de service goed loopt!
...
Lades tellen wordt bij ons door de managers gedaan. Ik hou me vooral bezig met mensen plaatsen, refunds maken, problemen van gasten oplossen, mensen runnen, meeneembestellingen/holds maken, pauze's regelen. Eigenlijk alle taken waar een manager in de rush te druk voor isquote:Op donderdag 21 april 2011 13:22 schreef Krimpen het volgende:
[..]
Dat is precies de omschrijving wat onze HoofdKassa's proberen te doen! Neehoor, het lukt ze hier heel goed. Daarnaast doen ze lades tellen en die dingen!
Zegmaar een zonemanager counter/hoofd kassa in éénquote:Op donderdag 21 april 2011 14:31 schreef Liannuh het volgende:
[..]
Lades tellen wordt bij ons door de managers gedaan. Ik hou me vooral bezig met mensen plaatsen, refunds maken, problemen van gasten oplossen, mensen runnen, meeneembestellingen/holds maken, pauze's regelen. Eigenlijk alle taken waar een manager in de rush te druk voor is
Wat doet een manager dan? Stil staan en kijken hoelaat die klaar is..quote:Op donderdag 21 april 2011 14:31 schreef Liannuh het volgende:
[..]
Lades tellen wordt bij ons door de managers gedaan. Ik hou me vooral bezig met mensen plaatsen, refunds maken, problemen van gasten oplossen, mensen runnen, meeneembestellingen/holds maken, pauze's regelen. Eigenlijk alle taken waar een manager in de rush te druk voor is
Koffie drinkenquote:Op donderdag 21 april 2011 19:01 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Wat doet een manager dan? Stil staan en kijken hoelaat die klaar is..
Dus, trakteren. Waar is de taartquote:Op donderdag 21 april 2011 19:43 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Koffie drinken
Stond ik vandaag heel onschuldig aan de BOP, komt een van de dames van de administratie met bloemen binnen, werk er vandaag precies 5 jaar
Gelijk weer met koffie eh, duidelijk managerquote:Op donderdag 21 april 2011 19:44 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Dus, trakteren. Waar is de taart
naja het is iig een waardering. Ik kreeg een brief dat m'n contract niet verlengt werd.quote:Op donderdag 21 april 2011 19:43 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Koffie drinken
Stond ik vandaag heel onschuldig aan de BOP, komt een van de dames van de administratie met bloemen binnen, werk er vandaag precies 5 jaar
zeg jij.. hoaxfiguurquote:Op donderdag 21 april 2011 19:45 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Gelijk weer met koffie eh, duidelijk managerDie taart kom je maar een keer halen
Zeg, ik drink geen koffiequote:
Thee? Echte managers drinken vittel, en veel, zeker als de airco stuk isquote:Op donderdag 21 april 2011 19:57 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Nee, maar wel thee. 'manager'.......
Laten we maar niet over dat 'restaurant' van jou beginnenquote:Op donderdag 21 april 2011 21:20 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Thee? Echte managers drinken vittel, en veel, zeker als de airco stuk is
Hij laat tenminste geen shake ontploffen.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:49 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Laten we maar niet over dat 'restaurant' van jou beginnen
quote:Op donderdag 21 april 2011 22:15 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Hij laat tenminste geen shake ontploffen.
Nee, maar hij heeft wel iets wat wij niet hebben, en dat is iets wat ik hier maar niet zal besprekenquote:Op donderdag 21 april 2011 22:15 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Hij laat tenminste geen shake ontploffen.
Een niet nader te noemen manager?quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:20 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Nee, maar hij heeft wel iets wat wij niet hebben, en dat is iets wat ik hier maar niet zal bespreken
In vergelijking met dat heb ik liever ontploffende shakemachines
quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:12 schreef misz--kelliej het volgende:
Ik ben vanaf vandaag crewtrainer =)
Vanmiddag crewtrainer soc gehad, en meteen die digitale toets gedaan. Woensdag komen mn bloesjes binnen, als het goed is =D
Eindelijk!
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:12 schreef misz--kelliej het volgende:
Ik ben vanaf vandaag crewtrainer =)
Gelukkig niet, werken met lange mouwen lijkt me niks!quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:43 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Is er hier iemand die al de 'nieuwe' kledinglijn draagt van Dyanne Beekman?
Voor zover de verhalen op de vloer kloppen, gaan wij deze nieuwe kleding niet dragen...quote:Op vrijdag 22 april 2011 22:43 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Is er hier iemand die al de 'nieuwe' kledinglijn draagt van Dyanne Beekman?
Haha idd, wil je even als manager meedressen, hang je met je lange mouwen in een HB en zit je witte blouse onder de rode en gele vlekkenquote:Op donderdag 28 april 2011 11:37 schreef Yannick567 het volgende:
Ik vind het wel raar dat het kleding met lange mouw is. Dat werkt toch niet prettig? Denk dat dat best warm is, en zeker in de keuken is dat zo vies.
Vreselijk jaquote:Op donderdag 28 april 2011 13:45 schreef Liannuh het volgende:
[..]
Haha idd, wil je even als manager meedressen, hang je met je lange mouwen in een HB en zit je witte blouse onder de rode en gele vlekken
Zegt iets over de hoeveelheid werk dat je doet per functiequote:Op donderdag 28 april 2011 20:53 schreef mstyle het volgende:
Mijn crew-blousje was altijd binnen no-time alles behalve schoon. Maar mijn witte blousje weet ik op een één of andere manier altijd schoon te houden, sta er zelf ook van te kijken
huh wat manager en meedressen?quote:Op donderdag 28 april 2011 13:45 schreef Liannuh het volgende:
[..]
Haha idd, wil je even als manager meedressen, hang je met je lange mouwen in een HB en zit je witte blouse onder de rode en gele vlekken
8 euro per uur i guess.quote:Op vrijdag 29 april 2011 02:15 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb net bericht gehad dat ik ben aangenomen als floor manager/manager trainee bij een nieuwe Mc Donald's in Dordrecht.
Iemand een salaris indicatie als 21-jarige? Ben het vergeten te vragen bij het gesprek
Serieus? Ik ben nu ass. medewerker fastfood functiegroep 2 en verdien iets van 7,80 en ben 21...quote:
Gezelligquote:Op vrijdag 29 april 2011 18:14 schreef MaximumRush het volgende:
Ik begin net bij de mcdonalds. Ik krijg volgende week m'n contract dus dan zie ik het wel.
Die met korte mouwen blijft altijd redelijk schoon, die met lange die trekken alles aan, vooral crewleden die sausguns laten vallenquote:Op donderdag 28 april 2011 20:53 schreef mstyle het volgende:
Mijn crew-blousje was altijd binnen no-time alles behalve schoon. Maar mijn witte blousje weet ik op een één of andere manier altijd schoon te houden, sta er zelf ook van te kijken
Ik zat daar en het was nogal verlaten, moest net beginnen, maar neequote:Op zaterdag 30 april 2011 22:01 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Wat was dat trouwensch voor foto van jou op Twitter vandaag? Moest je HM's vouwen ofzo?
ja maarja.. als je al te weinig mensen hebtquote:Op zondag 1 mei 2011 12:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Tja op zulke momenten moet je gewoon schijt hebben en gewoon zorgen dat alle bestellingen volledig meegaan ipv stressen om de servicetijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |