abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94001889
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 13:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ik lees het volgende op wikipedia

Werknemersvertegenwoordiging kleinere bedrijven

Een bedrijf met minder dan 50 werknemers kan op grond van de van toepassing zijnde CAO toch verplicht zijn een ondernemingsraad in te stellen. Ook kan een kleiner bedrijf vrijwillig besluiten een ondernemingsraad in te stellen. Wanneer de onderneming meer dan 10 werknemers maar minder dan 50 werknemers heeft en er geen ondernemingsraad is, moet er, indien de meerderheid van het personeel dit wil, een personeelsvertegenwoordiging ingesteld worden, die ook een aantal bevoegdheden heeft.

Als de mac dat niet wil, stap dan naar het juridisch loket.Het is gratis en hun schrijven gratis een professionele brief voor je!

Ik ben een paar jaar terug ook na het Juridisch Loket gestapt vanwege contractuele verplichtingen. en ik kreeg gelijk...
De wet ken ik wel, maar het advies is hele een goede. Maar ik schrijf zelf de brief wel (dat lukt mij wel op een professionele manier). Ik laat hem daarna ondertekenen door een deel van het personeel om te laten zien dat ik er niet alleen achter sta en zal hem daarna richting de baas sturen.
pi_94019460
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:18 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

De wet ken ik wel, maar het advies is hele een goede. Maar ik schrijf zelf de brief wel (dat lukt mij wel op een professionele manier). Ik laat hem daarna ondertekenen door een deel van het personeel om te laten zien dat ik er niet alleen achter sta en zal hem daarna richting de baas sturen.
Maar waarom wil je als crewlid zijnde een OR oprichten als ik vragen mag? Gaan er dingen niet volgens de regels ofzo?
pi_94041651
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:58 schreef Yannick567 het volgende:

[..]

Maar waarom wil je als crewlid zijnde een OR oprichten als ik vragen mag? Gaan er dingen niet volgens de regels ofzo?
Er gaan meerdere dingen niet volgens de regels nee.. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld dat het vaak gebeurd dat mensen met sluit al van te voren worden uitgeklokt (naar schatting) maar in 75% van de gevallen is die schatting veel te krap. Maar zo zijn er nog veel meer dingen. Af en toe heb ik het idee dat ze de wet/CAO als een streef- of maximumwaarde zien, in plaats van als minimum.

Daarnaast zouden we het wel fijn vinden als we enige vorm van inspraak hebben. In die 4 jaar dat ik er werk is er nog nooit naar onze mening gevraagd. Dat kan om kleine dingen gaan, maar om grote. Als voorbeeld komt er een verbouwing aan het einde van dit jaar. Er wordt gewoon niet gevraagd of wij (als crew) nog ideeën hebben. Zo is de huidige crewroom gewoon veel te klein en is in het weekend een stoel in de crewroom een schaars goed. Ik vind dat het normaal is te vragen aan je werknemers naar hun zienswijze op bepaalde dingen. Er zijn trouwens nog wel meer voorbeelden. Zo beloven ze van alles, maar komt er uiteindelijk niets van (zo heb ik in al die tijd al 3 uitjes en een crewfeest "tegoed").

Verder is het gewoon iets waar wij recht op hebben en ik vind niet dat een werkgever dit recht zonder een goed excuus mag ontnemen. Helemaal niet met zulke slechte arbeidsvoorwaarden (ja, dat weet je ook wel als je komt solliciteren, maar de enige reden dat ik er werk is vanwege de flexibele uren en de gezellige crew). Vooral niet nu de zaak heel goed (financieel) loopt, de baas een hele dure Alfa Romeo heeft gekocht (voorbeeldje ;)), terwijl wij in loon en arbeidsvoorwaarden alleen maar achteruit zijn gegaan.
pi_94042511
Hebben jullie geen rap sessie?
pi_94042639
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:22 schreef Remzz het volgende:
Dat vroeg ik me ook al af ja.. in zo'n session kun je dat soort dingen beargumenteren :9
pi_94074492
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:22 schreef Remzz het volgende:
Nope, nooit gehad. Yannick dacht dat dat verplicht was voor elke Mac, weet iemand daar meer over? Het gaat om een franchise.
pi_94074746
ik denk wel dat het verplicht is, anders bel is met het hoofdkantoor?
pi_94122637
Ik zal morgen proberen te bellen voor uitleg ;)
pi_94348915
Ik heb eigenlijk niet meer gebeld voor uitleg erover. Maar binnenkort komen er bij ons dan ook de eerste rap-sessions en onze baas staat positief tegenover een OR, al zal het waarschijnlijk geen officiële OR worden. *O*

Over 2 weken heb ik een gesprek met de restaurant manager, de baas en nog een collega over de invulling van en voorwaarden voor een OR.

Er bleek al anderhalf jaar geleden beloofd te zijn bij een crewmeeting dat er rap-sessions zouden komen, maar onze restaurant manager is goed in veel mooie dingen roepen maar uiteindelijk komt er in de helft van de gevallen maar weinig van :P
pi_94659845
"Er zit toch geen stof op mijn burger?"
"Ik hoop dat ik geen schroeven vind tussen mijn friet"
"Heeft u ook een ander HappyMeal speeltje? Niet een hamer graag, die hebben jullie zelf nog nodig".
"Waar is het toilet? Of is die ookal weg?"

}:|

Alleen omdat de buitenkant half naar de kloten is en de lobby een stuk mist omdat er een muur is opgetrokken van spaanplaat waar raam 2 naar word uitgebreid, stel zeurende irritante gasten :')
pi_94661991
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:54 schreef Studiotje het volgende:
"Er zit toch geen stof op mijn burger?"
"Ik hoop dat ik geen schroeven vind tussen mijn friet"
"Heeft u ook een ander HappyMeal speeltje? Niet een hamer graag, die hebben jullie zelf nog nodig".
"Waar is het toilet? Of is die ookal weg?"

}:|

Alleen omdat de buitenkant half naar de kloten is en de lobby een stuk mist omdat er een muur is opgetrokken van spaanplaat waar raam 2 naar word uitgebreid, stel zeurende irritante gasten :')
_O-
  zondag 27 maart 2011 @ 22:34:03 #162
258706 QuincydeKoster
Gamer in CPU en RAMgeheugen :D
pi_94692941
Ik heb zojuist gesoliciteerd naar de functie Crewmedewerker bij de Mac hiero.
Dit is mijn signature.
  zondag 27 maart 2011 @ 22:38:54 #163
175369 Studiotje
Kleuterjuf
pi_94693196
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:34 schreef QuincydeKoster het volgende:
*O*
pi_94693269
quote:
Sterkte :D
  zondag 27 maart 2011 @ 22:40:25 #165
258706 QuincydeKoster
pi_94693289
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:38 schreef Studiotje het volgende:

[..]

*O*
Vraag me af hoe lang het duurt voordat ze het in behandeling nemen en of ze niet het Soliform kwijt raken (Ala kruidvat :') )

quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Sterkte :D
Thankyou ;D
Dit is mijn signature.
  zondag 27 maart 2011 @ 23:19:16 #166
175369 Studiotje
Kleuterjuf
pi_94695292
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:40 schreef QuincydeKoster het volgende:

[..]

Vraag me af hoe lang het duurt voordat ze het in behandeling nemen en of ze niet het Soliform kwijt raken (Ala kruidvat :') )

[..]

Thankyou ;D
Verliezen :') dat kan zomaar.
  zondag 27 maart 2011 @ 23:24:22 #167
258706 QuincydeKoster
pi_94695512
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 23:19 schreef Studiotje het volgende:

[..]

Verliezen :') dat kan zomaar.
Ja, bij de kruidvat ben ik er zelf een keer achterna gegaan en nu mogen ze het zelf uitzoeken. Ze hadden alle krachten nodig die ze konden krijgen, maar als ze zo met hun personeel omgaan als dat ze met de formulieren omgaan ben ik bang dat ik daar snel pleite zo zijn :')
Dit is mijn signature.
pi_94707876
quote:
Waaro is hiero?
  maandag 28 maart 2011 @ 13:49:04 #169
258706 QuincydeKoster
pi_94711824
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:00 schreef Krimpen het volgende:

[..]

Waaro is hiero?
Hieroo is Utrecht Overvecht
Dit is mijn signature.
pi_94712522
Hoe bevalt het werken bij de McDonald's en wat zijn de dagelijkse werkzaamheden van een crew medewerker?
pi_94712938
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:07 schreef smileyface het volgende:
Hoe bevalt het werken bij de McDonald's en wat zijn de dagelijkse werkzaamheden van een crew medewerker?
Mij bevalt het wel goed, leuke collega's enorm veel lol, doorgroeimogelijkheden

En je werkzaamheden...verschilt enorm..wat je zelf het meeste ligt. Dus keuken/kassa. En als je nog maar 15 bent dan mag je gaan schrobben in het restaurant :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2011 14:18:43 ]
pi_94713381
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:49 schreef QuincydeKoster het volgende:

[..]

Hieroo is Utrecht Overvecht
OVERVECHT :'(

Laat Battlefan het niet horen, die werkt ook in Utrecht, maar dan in de Lange Viestraat :9
  maandag 28 maart 2011 @ 14:43:34 #173
258706 QuincydeKoster
pi_94713862
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:29 schreef Yannick567 het volgende:

[..]

OVERVECHT :'(

Laat Battlefan het niet horen, die werkt ook in Utrecht, maar dan in de Lange Viestraat :9
Dan zal ik hem vast wel eens gezien hebben.
Dit is mijn signature.
pi_94721290
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:43 schreef QuincydeKoster het volgende:

[..]

Dan zal ik hem vast wel eens gezien hebben.
Overvecht heeft toch geen drive?
Persoonlijk vind ik drive -specifiek raam 2- het leukste wat er is! Als ik je een advies zou geven, zou het dan ook zijn om bij een McDo te solliciteren met een drive.

Maar smaken verschillen. Er zijn ook mensen die genieten van het in de keuken staan...
  maandag 28 maart 2011 @ 18:46:39 #175
258706 QuincydeKoster
pi_94725176
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:15 schreef Krimpen het volgende:

[..]

Overvecht heeft toch geen drive?
Persoonlijk vind ik drive -specifiek raam 2- het leukste wat er is! Als ik je een advies zou geven, zou het dan ook zijn om bij een McDo te solliciteren met een drive.

Maar smaken verschillen. Er zijn ook mensen die genieten van het in de keuken staan...
Alleen Utrecht The Wall heeft een drive dacht ik. En dat is toch iets te ver weg.
Dit is mijn signature.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')