quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 13:06 schreef Nightshadow het volgende:Gisteren is er bij ons een crewtrainers bijeenkomst geweest (voor het eerst sinds 4 jaar dat er naar onze mening gevraagd is). Hoewel ik zelf geen crewtrainer ben, heb ik genoeg personeel kunnen overtuigen een OR op te richten. Een paar crewtrainers hebben dit dan ook meegenomen in het overleg. Nu blijkt dat de baas en de restaurant manager dit niet serieus nemen.
Ik zit nu echt een beetje te twijfelen what to do. Ik kan dit hard spelen en eerst contact opnemen met de vakbond (al ben ik geen lid). Daarna eventueel zelfs naar de landelijke bedrijfscommissie horeca gaan.
Ik kan het ook minder hard spelen en onderhandelen over andere vorm van medezeggenschap. Nadeel hiervan is dat deze vorm geen wettelijke bevoegdheden heeft zoals bijvoorbeeld het tegenhouden van besluiten en recht op bedrijfsinformatie.
Iemand die hier iets over weet of advies kan geven?
Ik lees het volgende op wikipedia
Werknemersvertegenwoordiging kleinere bedrijven
Een bedrijf met minder dan 50 werknemers kan op grond van de van toepassing zijnde CAO toch verplicht zijn een ondernemingsraad in te stellen. Ook kan een kleiner bedrijf vrijwillig besluiten een ondernemingsraad in te stellen. Wanneer de onderneming meer dan 10 werknemers maar minder dan 50 werknemers heeft en er geen ondernemingsraad is, moet er, indien de meerderheid van het personeel dit wil, een personeelsvertegenwoordiging ingesteld worden, die ook een aantal bevoegdheden heeft.Als de mac dat niet wil, stap dan naar het juridisch loket.Het is gratis en hun schrijven gratis een professionele brief voor je!
Ik ben een paar jaar terug ook na het Juridisch Loket gestapt vanwege contractuele verplichtingen. en ik kreeg gelijk...
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2011 13:14:00 ]