abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 22:00:38 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90650113
vanavond dierenambulance aan de deur, Gizmo was aangereden. Ik moest maar meteen naar de dierenarts want er zat iets niet goed bij z'n "achterkantje" .. Ik moest wel een ritprijs afrekenen, maar die werd kwijtgescholden toen ik aangaf geen contant geld in huis te hebben. Enfin ik met het beestje naar de dierenarts toe.

M'n kat is nog bij de dierenarts, heeft een meervoudig gecompliceerde breuk in z'n achterpoot. Met z'n rug, bekken en heupen lijkt niks aan de hand. Het kan wel geopeerd worden, maar moet door een orthopedische dierenarts gedaan worden aangezien de breuk verschoven is. Kosten van de operatie zijn zo'n 700 á 800 euro. Beestje is wel verzekerd, dit is ook gedekt, maar ik moet het wel voorschieten .. iets wat ik dus absoluut niet kan :'( sterker nog ik kan niet eens de minimaal 225 euro die het me tot nu toe al kost betalen.

M´n man heeft het maar over in laten slapen, maar het is te genezen, en ik kan m´n vriendje nog niet missen .. Hopelijk kan m´n eigen dierenarts dit opereren en kan ik een betalingsregeling treffen met hem, anders zie ik het heel somber in ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_90650229
Hoe kunnen ze van je vragen dat je even 800 euro voorschiet..?? What the hell? Is dat normaal?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 22:03:09 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90650288
blijkbaar wel .. -O-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_90650446
Wie heeft dat zomaar paraat? Ik iig niet :{
  donderdag 30 december 2010 @ 22:08:22 #5
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_90650630
Nu je het vraagt, ik wel.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  donderdag 30 december 2010 @ 22:09:35 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_90650703
Ouders bellen ofzo? Als het gedekt is door de verzekering, dan is het wel heel triest als ie dan alsnog een spuitje krijgt omdat niemand het geld voor kan schieten.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 22:09:36 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90650705
Volgens de website doet mijn eigen dierenarts ook orthopedische operatie's. Ik hoop dat hij een betalingsregeling wil treffen en gizmo wil helpen, want "in laten slapen en een nieuwe kopen" omdat het goedkoper is (aldus mijn man :X ) zie ik niet zitten :{

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 22:10:26 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90650762
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:09 schreef Flurry het volgende:
Ouders bellen ofzo? Als het gedekt is door de verzekering, dan is het wel heel triest als ie dan alsnog een spuitje krijgt omdat niemand het geld voor kan schieten.
mijn ouders leven niet meer, en mijn schoonvader heeft het ook niet. Die heeft een beetje teveel betaald aan het huis waar we nu wonen ..

pi_90651432
en daarvoor ben je dan verzekerd...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 22:22:23 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90651575
was ik bij protex of dier & zorg verzekerd, hadden ze wel direct contact gezocht met de verzekering. Omdat ik bij de HEMA verzekerd ben (goedkopere premie) doen ze het niet, hebben ze geen contract mee namelijk :')

donderdag 30 december 2010 @ 22:49:07 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_90653371
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:02 schreef Sosha het volgende:
Hoe kunnen ze van je vragen dat je even 800 euro voorschiet..?? What the hell? Is dat normaal?
Ja.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_90653373
Oh wat erg DJMO :{ Ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om Gizmo dan maar in te laten slapen omdat het goedkoper is. Het is te genezen en je krijgt het terug, is er echt niemand in je omgeving die het voor kan schieten?
pi_90653516
Kun je het niet eventueel pinnen van een creditcard, zit ik net te denken? Als je het op den duur toch terugkrijgt?
pi_90653574
Hoe lang heb je de tijd om te beslissen? Ik neem aan dat Gizmo veel pijn heeft, al zal hij wel onder de pijnstilling zitten...
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 december 2010 @ 22:53:22 #15
163650 Greys
pi_90653667
Als je bij een DA aangeeft dat je dier verzekerd is, dan is er vast wel iets te regelen hoor.
Je hebt vast een bewijs van verzekering, dat kan je dan overleggen.
De meeste dierenartsen doen ook aan betalingsregelingen als je het wel zelf moet betalen, dus dit brengt dan nog minder risico voor ze mee neem ik aan, als je het verzekeringsbewijs kunt laten zien.
Sterkte.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 30 december 2010 @ 22:53:57 #16
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_90653705
Daarom heb ik dus ook een verzekering genomen voor mijn katten.

Edit Nevermind, niet goed gelezen :P

Even overleggen met de dierenarts inderdaad. Welke verzekering heb je? Ik las toevallig vandaag dat proteq (?) tegenwoordig rechtstreeks aan de dierenarts betaald als je je zorgpas kunt laten zien.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_90653880
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:53 schreef senesta het volgende:
Daarom heb ik dus ook een verzekering genomen voor mijn katten.
Die heeft TS ook...
pi_90653922
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:22 schreef DJMO het volgende:
was ik bij protex of dier & zorg verzekerd, hadden ze wel direct contact gezocht met de verzekering. Omdat ik bij de HEMA verzekerd ben (goedkopere premie) doen ze het niet, hebben ze geen contract mee namelijk :')
Kun je niet terecht bij een DA die wel een contract heeft met de HEMA? Of is dat te laat, nu hij de diagnose heeft?

Wat een verschrikkelijke situatie. Ik hoop echt dat je DA mee wil denken over een manier om die operatie te betalen. :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_90653937
Hoe oud is Gizmo? Ik zou zeggen als je het laat doen, laat het dan zeker bij die orthopeet doen. Zeker als je kat nog jong is.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 december 2010 @ 22:59:47 #20
163650 Greys
pi_90654070
Wel een nare reactie van je man, als ik eerlijk mag zijn.
Vooral hoe jij het net zelf zegt 'In laten slapen en nieuwe kopen, da's goedkoper'.
Maar goed, daar heb je nu weinig aan. Ik snap alleen wel dat je dat een rotopmerking vind.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 30 december 2010 @ 23:00:25 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_90654103
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:59 schreef Greys het volgende:
Wel een nare reactie van je man, als ik eerlijk mag zijn.
Vooral hoe jij het net zelf zegt 'In laten slapen en nieuwe kopen, da's goedkoper'.
Maar goed, daar heb je nu weinig aan. Ik snap alleen wel dat je dat een rotopmerking vind.
Ik vind het wel wat erger dan naar alleen, als je zo over dieren denkt. Neem er dan geen.
pi_90654186
Dan leen je de helft, en vraag je aan die orthopeet of je het resterende bedrag binnen een bepaalde termijn mag betalen. Dat zullen ze vast wel oke vinden.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 december 2010 @ 23:02:27 #23
163650 Greys
pi_90654220
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:01 schreef Mercer het volgende:
Dan leen je de helft, en vraag je aan die orthopeet of je het resterende bedrag binnen een bepaalde termijn mag betalen. Dat moet wel lukken.
Dat resterende bedrag heeft ze dan wellicht op tijd van de verzekering.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90654270
Ik heb het al gevraagd, maar hebben jij en je man geen creditcard? Dat zou nog een oplossing zijn.
pi_90654285
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat resterende bedrag heeft ze dan wellicht op tijd van de verzekering.
Ja precies, en dat kan je ook aan die orthopeet zeggen. Ik zou het wel echt daar laten doen. Maar dat ben ik.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 23:05:38 #26
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90654412
Gizmo is geboren op 25 april dit jaar. Ik ben verzekerd bij de HEMA ( ik weet het > :') ) en ik zal met deze dierenarts al een regeling moeten treffen dat ik begin volgende week de helft voldoe, en dan de rest in wekelijkse termijnen. Ik zag op de website van mijn vaste dierenarts dat ze ook orthopedische operatie's doen, en ik hoop echt uit de grond van m'n hart dat hij zo coulant is om te wachten op de verzekering.

Overigens draaide mijn man net wel bij, hij vond het ook kut, en is ook gek op 't beessie, maar vind gewoon dat we het geld niet hebben om voor te schieten ... Wat ik al zei: mijn schoonvader heeft het ook niet, en ik kan hooguit mijn oom en tante nog proberen, maar die kan ik nu niet meer bellen op dit tijdstip. Dat zal ik morgen moeten doen, nadat ik m'n eigen dierenarts heb gebeld ..

donderdag 30 december 2010 @ 23:05:58 #27
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90654434
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:22 schreef DJMO het volgende:
Klopt, ik heb ook Protec. Maar toen mijn kat werd overreden (10 jaar geleden) was die niet verzekerd. Had een dwarsleasie. Ik kreeg (te laat) het advies naar een academische kliniek te gaan (in ons geval Utrecht), omdat ze daar wel coulanter zijn met dit soort dingen. Hoelang is het geleden? Academische klinieken (met studenten) zijn vaak wel geinteresseerd in dit soort gevallen (ivm studenten) en je betaald vaak veel minder en kunt ook regelingen treffen. Maar dan mag het al niet 2 of 3 weken geleden zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 23:06:03 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90654439
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:03 schreef Sosha het volgende:
Ik heb het al gevraagd, maar hebben jij en je man geen creditcard? Dat zou nog een oplossing zijn.
nee, we zitten in de schuldsanering en hebben budgetbeheer ..

pi_90654477
Raar dat je het gelijk moet betalen.
Normaal is het toch opereren en een acceptgiro voor de kosten achteraf?
Do what you love, love what you do!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 23:06:37 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90654478
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:05 schreef childintime het volgende:

[..]

Klopt, ik heb ook Protec. Maar toen mijn kat werd overreden (10 jaar geleden) was die niet verzekerd. Had een dwarsleasie. Ik kreeg (te laat) het advies naar een academische kliniek te gaan (in ons geval Utrecht), omdat ze daar wel coulanter zijn met dit soort dingen. Hoelang is het geleden? Academische klinieken (met studenten) zijn vaak wel geinteresseerd in dit soort gevallen (ivm studenten) en je betaald vaak veel minder en kunt ook regelingen treffen. Maar dan mag het al niet 2 of 3 weken geleden zijn.
het is vanavond gebeurd ..

pi_90654508
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

nee, we zitten in de schuldsanering en hebben budgetbeheer ..
Oh. ook dat nog, wat een rotsituatie ;(
pi_90654549
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:06 schreef kree het volgende:
Bij mijn vorige tandarts was het ook verplicht meteen na een consult te betalen en daarna zelf bij de verzekering te declareren, maar goed, dan had je het over max 80 euro ofzo...
  donderdag 30 december 2010 @ 23:07:44 #33
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_90654553
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:06 schreef kree het volgende:
Oh? Als je hier naar de dierenarts gaat loop je daarna gelijk door naar de kassa. Sterker nog, dat is bij elke dierenarts waar ik geweest ben.
pi_90654576
Ik zou even bellen naar de universiteitskliniek zoals iemand hierboven al zei. Dat is ook een hele goede optie.
  donderdag 30 december 2010 @ 23:10:55 #35
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90654746
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:05 schreef DJMO het volgende:
Gizmo is geboren op 25 april dit jaar. Ik ben verzekerd bij de HEMA ( ik weet het > :') ) en ik zal met deze dierenarts al een regeling moeten treffen dat ik begin volgende week de helft voldoe, en dan de rest in wekelijkse termijnen. Ik zag op de website van mijn vaste dierenarts dat ze ook orthopedische operatie's doen, en ik hoop echt uit de grond van m'n hart dat hij zo coulant is om te wachten op de verzekering.

Overigens draaide mijn man net wel bij, hij vond het ook kut, en is ook gek op 't beessie, maar vind gewoon dat we het geld niet hebben om voor te schieten ... Wat ik al zei: mijn schoonvader heeft het ook niet, en ik kan hooguit mijn oom en tante nog proberen, maar die kan ik nu niet meer bellen op dit tijdstip. Dat zal ik morgen moeten doen, nadat ik m'n eigen dierenarts heb gebeld ..
O DJMO, ik heb destijds die kat met dwarsleasie ook een jaar afbetaald. Op advies van de betreffende DA kwam het allemaal goed. Na 6 weken liet ik hem op een Zondag bij een ander inslapen omdat dit dus echt nooit meer goed kwam.... :N Ik heb aan de eerste DA een jaar lang alle kosten afbetaald. Was alleenstaande ouder en had dus ook die mogelijkheden niet.

Maar misschien kun je het toch nog proberen bij een diergeneeskundige faculteit. In het geval van mijn kat destijds zeiden ze er heel blij mee geweest te zouden zijn; alleen wel kort na het ongeluk en niet na 2 weken ofzo omdat zij daar ook niets meer mee konden ivm afgestorven zenuwen ed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 23:11:00 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90654753
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:08 schreef Mercer het volgende:
Ik zou even bellen naar de universiteitskliniek zoals iemand hierboven al zei. Dat is ook een hele goede optie.
als ik wist waar ik die kon vinden in R'dam .. utrecht enzo is te ver weg (ik heb geen vervoer)

pi_90654869
EDIT: ophouden, dat houden wij wel in de gaten.

[ Bericht 70% gewijzigd door Greys op 30-12-2010 23:13:57 ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 december 2010 @ 23:13:38 #38
163650 Greys
pi_90654905
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:11 schreef DJMO het volgende:

[..]

als ik wist waar ik die kon vinden in R'dam .. utrecht enzo is te ver weg (ik heb geen vervoer)
In een noodgeval is er vast iemand in je kennissenkring die je kan brengen?
Maar wacht nou eerst even je eigen DA af of hij de operatie kan doen, wellicht wil hij gewoon op het geld van de verzekering wachten. Hoor je dat morgenochtend ofzo van je eigen DA?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 23:14:47 #39
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90654973
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar wacht nou eerst even je eigen DA af of hij de operatie kan doen, wellicht wil hij gewoon op het geld van de verzekering wachten. Hoor je dat morgenochtend ofzo van je eigen DA?
die ga ik morgenochtend meteen bellen

Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 december 2010 @ 23:15:56 #40
163650 Greys
pi_90655042
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

die ga ik morgenochtend meteen bellen
Hou ons op de hoogte. Ik hoop van harte dat deze je wil helpen en als het je vaste dierenarts is, zal het vast wel, als je de situatie uitlegt en het verzekeringsbewijs laat zien en vertelt dat je al uitgezocht hebt dat de operatie wordt vergoed.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 30 december 2010 @ 23:18:08 #41
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90655150
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:06 schreef DJMO het volgende:

[..]

het is vanavond gebeurd ..
O wat erg ;( Ik kan me voorstellen hoe je je moet voelen. Ik heb dit 2 keer meegemaakt en dat is echt vreselijk.......Probeer het DJMO, misschien is er hier wel iemand die in de buurt woont en je kat weg kan brengen. De DA waar hij nu is of is geweest probeert natuurlijk hem te houden omdat ze willen verdienen. Die fout heb ik met mijn eerste kat gemaakt. Het is jouw kat. Als jij het voor elkaar kunt krijegn dat'ie naar een faculteit gebracht kan worden, doe dat dan. Je kat kan in geen betere handen dan daar zijn (studenten, professoren en afgestudeerde DA).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 23:21:46 #42
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90655349
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Hou ons op de hoogte. Ik hoop van harte dat deze je wil helpen en als het je vaste dierenarts is, zal het vast wel, als je de situatie uitlegt en het verzekeringsbewijs laat zien en vertelt dat je al uitgezocht hebt dat de operatie wordt vergoed.
doe ik :*

het stomme is dat ik nu telkens denk dat ik z'n belletje hoor :') ik krijg dat beeld van hem op die onderzoekstafel ook niet uit m'n gedachten ..

@ Childintime valt op zich wel mee, vrouwtje leefde mee, en wilde met liefde de gegevens en foto's doorfaxen aan m'n eigen dierenarts. Ze gaf ook aan dat ze zelf deze operatie niet uitvoeren, maar dat de kliniek op de dordtsestraatweg dat moest doen. Dus zelf willen houden is er sowieso niet bij in dit geval.

Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 december 2010 @ 23:22:15 #43
163650 Greys
pi_90655379
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:18 schreef childintime het volgende:

[..]

O wat erg ;( Ik kan me voorstellen hoe je je moet voelen. Ik heb dit 2 keer meegemaakt en dat is echt vreselijk.......Probeer het DJMO, misschien is er hier wel iemand die in de buurt woont en je kat weg kan brengen. De DA waar hij nu is of is geweest probeert natuurlijk hem te houden omdat ze willen verdienen. Die fout heb ik met mijn eerste kat gemaakt. Het is jouw kat. Als jij het voor elkaar kunt krijegn dat'ie naar een faculteit gebracht kan worden, doe dat dan. Je kat kan in geen betere handen dan daar zijn (studenten, professoren en afgestudeerde DA).
Maar haar eigen DA (daar zit de kat nu niet) doet zelf ook die orthopedische operaties en als die vergoed wordt door haar verzekering, dan is dat ook een oplossing die voor DJMO misschien toch 'gemakkelijker' is in dit geval qua vervoer e.d.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 30 december 2010 @ 23:29:15 #44
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90655730
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Aan vervoer lijkt me altijd wel een mouw te passen? (mensen genoeg hier, toch?)

Wij zijn vroeger bij de faculteit in Utrecht geweest met een hond met schouderdysplasie. Dat was geheel gratis. Maar dat was ook omdat dit niet veel voorkwam toen en zodoende de leerlingen ervan konden leren. De hond is perfect behandeld. Tegenwoordig is het bij de faculteit ook niet meer zomaar gratis, maar er is veel zorg en kennis.

Mijn 2e kat die werd overreden had een bekkenbreuk. Natuurlijk op Zondagavond en de DA waar ik met hem terecht kwam was toevallig ook orthopeed die adviseerde om hem te laten opereren voor zo'n 800 euro. Omdat ik het na de vorige kat niet meer vertrouwde ging ik meteen met hem op Maandag naar mijn eigen DA. Die adviseerde hem 6 weken in een kleine bench te stoppen en er alleen maar uit voor eten en op de bak. Na 6 weken had ik een gezonde kat terug, die inmiddels 11 is en wel wat last heeft van zijn oude breuk heeft nu hij ouder wordt, maar dat ook zou hebben gehad als hij geopereerd zou zijn en schroeven ed gehad zou hebben.
pi_90655954
Och, wat ontzettend triest!
Ja, orthopedisch chirurgen zijn peperduur, mijn hondje, nieuw kruisbandje, hoppa, 1250 euro en dan nog fysio (en geen verzekering) maar ze loopt weer als een tierelier .
Maar als je verzekerd bent moet dat toch te regelen zijn?
Sterkte meid, het is me nogal wat, is toch je knuffeltje.....

En over de reactie van Big J zeg ik enkel :X
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 23:33:59 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90655956
De dierenarts vanavond zei letterlijk tegen me (toen ik vroeg of het met rust etc niet te genezen was) dat vroeger werd gezegd: "leg een kat in zes stukken in een kamer en kom na zes weken terug en je hebt weer een gezonde kat". Ik heb de röntgenfoto's gezien, en de breuk is niet netjes recht zeg maar, maar is verschoven en staat als een X op de foto. Hij zal dus gezet/gefixeerd moeten worden lijkt me. Ik ben allang blij dat z'n rug niet gebroken is en dat z'n zenuwen intact lijken te zijn. Ik heb er dus wel aan gedacht om het met rust te laten genezen (eens temeer omdat mijn vader vroeger wel eens een kat overreden heeft, over de kop, en dat is na een week of zes, zonder tussenkomst dierenarts, ook weer helemaal in orde gekomen). Maar goed, ik bel morgen sowieso met m'n vaste dierenkliniek.

donderdag 30 december 2010 @ 23:34:21 #47
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90655980
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:21 schreef DJMO het volgende:

[..]

doe ik :*

het stomme is dat ik nu telkens denk dat ik z'n belletje hoor :') ik krijg dat beeld van hem op die onderzoekstafel ook niet uit m'n gedachten ..

@ Childintime valt op zich wel mee, vrouwtje leefde mee, en wilde met liefde de gegevens en foto's doorfaxen aan m'n eigen dierenarts. Ze gaf ook aan dat ze zelf deze operatie niet uitvoeren, maar dat de kliniek op de dordtsestraatweg dat moest doen. Dus zelf willen houden is er sowieso niet bij in dit geval.
Ik ken dat ja. Mijn kat met dwarsleasie kwam na uren weg geweest te zijn door het luikje vallen. Mijn eerste reactie was dat dat mijn kat niet was. Die van mij was hoger en ronder en niet zo'n "pannenkoek". Het was wel degelijk mijn kat, maar hij was geplet en sleepte zijn achterlijf met zich mee..... :'( Dat is inmiddels 13 jaar geleden, maar dat beeld vergeet ik nooit meer.....

Ik hoop dat je eruit komt met je DA. Tuurlijk zijn die beesten voor een euro te vervangen, maar je hecht je aan jouw dier. Die je de vrijheid gunt en het tegelijkertijd onverdraaglijk vind als hem iets overkomt. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 23:36:32 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90656115
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:33 schreef Lottekoekkie het volgende:
Och, wat ontzettend triest!
Ja, orthopedisch chirurgen zijn peperduur, mijn hondje, nieuw kruisbandje, hoppa, 1250 euro en dan nog fysio (en geen verzekering) maar ze loopt weer als een tierelier .
Maar als je verzekerd bent moet dat toch te regelen zijn?
Sterkte meid, het is me nogal wat, is toch je knuffeltje.....

En over de reactie van Big J zeg ik enkel :X
mjah, die is al weer op z'n retour wat ik ook al zei. Die mist Gizmo ook, al laat hij dat niet zo merken en klaagt hij maar raak dat het zoveel geld kost. Als ik het kan regelen met de dierenarts is hij ook blij hoor. Grote bek, klein hartje ..

pi_90656210
had jij nu Den O. als dierenarts?
Die is niet echt meegaand, jij weet hoe ik over hem denk
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 december 2010 @ 23:39:41 #50
163650 Greys
pi_90656312
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:33 schreef DJMO het volgende:
De dierenarts vanavond zei letterlijk tegen me (toen ik vroeg of het met rust etc niet te genezen was) dat vroeger werd gezegd: "leg een kat in zes stukken in een kamer en kom na zes weken terug en je hebt weer een gezonde kat". Ik heb de röntgenfoto's gezien, en de breuk is niet netjes recht zeg maar, maar is verschoven en staat als een X op de foto. Hij zal dus gezet/gefixeerd moeten worden lijkt me. Ik ben allang blij dat z'n rug niet gebroken is en dat z'n zenuwen intact lijken te zijn. Ik heb er dus wel aan gedacht om het met rust te laten genezen (eens temeer omdat mijn vader vroeger wel eens een kat overreden heeft, over de kop, en dat is na een week of zes, zonder tussenkomst dierenarts, ook weer helemaal in orde gekomen). Maar goed, ik bel morgen sowieso met m'n vaste dierenkliniek.
Maar vroeger konden ze zoveel minder dan nu...
Ik zou constant bang zijn dat ik mijn dier onnodig lang pijn zou laten lijden als ik het met rust zou laten proberen te genezen. Jij niet?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90656386
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:34 schreef childintime het volgende:
Ik ken dat ja. Mijn kat met dwarsleasie kwam na uren weg geweest te zijn door het luikje vallen. Mijn eerste reactie was dat dat mijn kat niet was. Die van mij was hoger en ronder en niet zo'n "pannenkoek". Het was wel degelijk mijn kat, maar hij was geplet en sleepte zijn achterlijf met zich mee..... :'( Dat is inmiddels 13 jaar geleden, maar dat beeld vergeet ik nooit meer.....
Dat kan ik me voorstellen, wat vreselijk :'(
pi_90656414
Overigens (en vergeef me als ik wellicht eroverheen gelezen heb) weten ze wie hem heeft aangereden? Misschien dat die chauffeur je wil helpen?
Nou lopen katten maar overal rond en gieren ineens voor je wielen maar ik zou toch echt als automobilist stoppen en zoeken en regelen. Maar ja, niet iedereen stopt....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 23:44:53 #53
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90656607
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:38 schreef Lottekoekkie het volgende:
had jij nu Den O. als dierenarts?
Die is niet echt meegaand, jij weet hoe ik over hem denk
Dat is mijn dierenarts ja. Ik had hem gemaild over casteren en later betalen, was op zich geen probleem. Dus hoop dat hij ook in deze wat coulance toont .

Wie hem heeft aangereden, ik weet het niet. Het zou net zo goed het vrouwtje zelf geweest kunnen zijn die kwam vragen of ik m'n kat miste. Volgens haar was het op de groene kruisweg gebeurd. Dus zal er wel nooit achterkomen ben ik bang.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar vroeger konden ze zoveel minder dan nu...
Ik zou constant bang zijn dat ik mijn dier onnodig lang pijn zou laten lijden als ik het met rust zou laten proberen te genezen. Jij niet?
Daarom ga ik ook overleggen wat er mogelijk is, en indien mogelijk, opereren :Y

pi_90656656
DJMO, mocht het niet lukken met die financiering, zouden er dan nog andere opties zijn? Het klinkt ontzettend naar zoals ik het opschrijf en zo is het absoluut niet bedoeld, maar wellicht zou een amputatie van de poot een uiterste oplossing kunnen zijn? :@ Als je zou moeten kiezen tussen laten inslapen en dit.. dan heb je hem in ieder geval nog. En katten schijnen zich heel goed te kunnen redden met 3 poten.

Maar natuurlijk hoop ik dat je iets kunt regelen met je DA voor een orthopedische operatie.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_90656749
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:00 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik vind het wel wat erger dan naar alleen, als je zo over dieren denkt. Neem er dan geen.
Zelf ben ik hier ook wel dubbel in moet ik eerlijk bekennen.
Als je een nieuwe hebt voor zeg 50 euro dan is het niet vreemd dat je zegt van totall loss, maar kost een nieuwe 1000 dan is het weer een ander verhaal.

In laten slapen is op zich niet wreed, het beestje onnodig laten lijden is pas wreed.
Als je veel plezier van je huisdier hebt gehad moet je het beestje ook kunnen steunen en eventueel laten gaan als het niet meer gaat.

En natuurlijk betreft het hier een dier en geen auto bijvoorbeeld, dan zou niemand erover na hoeven denken.

Het is eerder absurd dat iemand zich hiervoor verzekert en er vervolgens niets aan hebt omdat de verzekeraar geen contract heeft met de dienstverlener.
Makkelijk geld incasseren voor de verzekeraar op die manier.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 december 2010 @ 23:51:35 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90656988
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:45 schreef Cat22 het volgende:
DJMO, mocht het niet lukken met die financiering, zouden er dan nog andere opties zijn? Het klinkt ontzettend naar zoals ik het opschrijf en zo is het absoluut niet bedoeld, maar wellicht zou een amputatie van de poot een uiterste oplossing kunnen zijn? :@ Als je zou moeten kiezen tussen laten inslapen en dit.. dan heb je hem in ieder geval nog. En katten schijnen zich heel goed te kunnen redden met 3 poten.

Maar natuurlijk hoop ik dat je iets kunt regelen met je DA voor een orthopedische operatie.
daar heb ik ook al aan zitten denken idd. Ik wacht morgen het advies van Den Otter wel af, ik hoop echt dat hij mee wil werken.

donderdag 30 december 2010 @ 23:53:07 #57
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_90657082
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:47 schreef klipper het volgende:

[..]

Als je een nieuwe hebt voor zeg 50 euro dan is het niet vreemd dat je zegt van totall loss, maar kost een nieuwe 1000 dan is het weer een ander verhaal.

In laten slapen is op zich niet wreed, het beestje onnodig laten lijden is pas wreed.
Als je veel plezier van je huisdier hebt gehad moet je het beestje ook kunnen steunen en eventueel laten gaan als het niet meer gaat.

En natuurlijk betreft het hier een dier en geen auto bijvoorbeeld, dan zou niemand erover na hoeven denken.

Het is eerder absurd dat iemand zich hiervoor verzekert en er vervolgens niets aan hebt omdat de verzekeraar geen contract heeft met de dienstverlener.
Inderdaad, het betreft een dier en niet een auto. En als de nieuwe volgende week wat krijgt die weer laten inslapen zeker. Zo werkt dat niet hè.
pi_90657087
Klipper, ben het helemaal met je eens.
Tuurlijk kun je zeggen dat iemand die zich de zorg bij calamiteiten niet kan permitteren geen dier moet nemen, op zich mee eens. Maar als je toch een beestje neemt en dat diertje ook nog eens verzekerd dan mag je er toch van uitgaan dat áls er iets gebeurd dat ook geregeld is?
Daarom heb ik geen verzekering voor mijn Lotje, je betaald je blauw maar owé als er iets is.
Maar het ras wat ik heb heeft slechte knietjes, dus duur in de verzekering en ze was al 4 toen we haar kregen en dat wist ik toen ik haar adopteerde en helaas is het uitgekomen, daar waren we min of meer op voorbereid. Maar iedereen heeft recht op een makkertje, alleen is het zo erg dat je nooit rekent op ernstig leed. Wat met een kat makkelijker kan gebeuren dan met een hond, die psvr aan een riem uitgelaten wordt en niet zomaar ronddwaalt.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 december 2010 @ 23:54:06 #59
163650 Greys
pi_90657151
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:45 schreef Cat22 het volgende:

Gekke vraag van mij hoor misschien, maar is een amputatie niet ook gewoon heel kostbaar?
Of zou dat veel schelen?
En het zou ook niet echt aan de orde moeten hoeven zijn, aangezien ze verzekerd is toch? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90657216
Overigens DJMO, een oud-collega van mij heeft een hondje wat een pootje geamputeerd heeft en die redt zich nu al 11 jaar als een duiveltje. En katten zijn daar nog veel beter in dus als het bij het ergste mocht komen redt Gizmo zich vast prima. Niet wanhopen meissie!
Het is een verdriet!
  donderdag 30 december 2010 @ 23:55:46 #61
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90657234
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:47 schreef klipper het volgende:

[..]

Je dier laten gaan doe je uit liefde voor je dier. Omdat je hem erger leed wilt besparen. Ik heb bv chemo ondergaan. Dat zou ik mijn dier nooit aandoen. Een breuk is prima te behandelen. Dat zal voor het dier even vervelend zijn, maar hij zou daarna een prima leven kunnen lijden. Maar er zijn grenzen.

Ik probeer altijd de behandeling af te stemmen op het leven wat een dier lijdt of zou moeten lijden. Daarom zou ik mijn dier nooit chemo laten ondergaan, omdat ik vind dat dat geen dierwaardig bestaan is (ik vind het al nauwelijks een menswaardig bestaan). Maar misschien vinden anderen dat wel voor hun dier.

Ik had een konijn met een wangabces en die heb ik meteen laten inslapen na 1 behandeling. Omdat ik vind dat een dier niet zo moet lijden. Wij kunnen relativeren, maar zo'n dier heeft die vermogens niet.

Al met al heeft het mij verscheurd toen mijn kat zo vreselijk overreden was. Een gezond dier van een jaar oud, die met operaties of andere ingrepen best een normaal leven kon lijden. Wat doe je dan???
pi_90657502
Childintime, respect voor jou
en je instelling
Heb mijn vorige hondje ook laten inslapen toen ze kanker had en chemo is voor een beestje niet te doen.
Voor mensen ook een keiknoerharde megaslag maar mensen kunnen zelf keuzes maken en keihard knokken. Heb diep respect voor de knokkers waarvan ik er meerdere ken.
Voor wat het waard is voor jou een hele dikke nuf
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 00:00:29 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90657522
ik heb dus vorig jaar een kat moeten laten inslapen (was over de 20 jaar oud) die niet meer at, dronk, en constant door dr achterpootjes zakte. Hoewel ze een mooi leven heeft gehad, deed het me dusdanig veel verdriet dat ik afscheid nam toen ze nog leefde en niet bij het inslapen gebeleven ben. Gizmo is nauwelijks een half jaar oud. Die kan, met operatie of evt. amputatie, nog een pracht van een leven hebben. En het is een dier, een levend wezen. Het beestje is er voor me als ik verdriet heb of pijn, en is aan mij gehecht.. dat kan ik niet zomaar weggooien en afdoen met: "ik neem wel een nieuwe, want dat is goedkoper" . T beessie is m'n vriendje, en ook dat van mijn zoontje, die twee zijn 2 handen op 1 buik..

pi_90657641
DJMO, je houdt gewoon van Gizmo en dat rechtvaardigd elke stap die jij neemt, welke dan ook, uit liefde voor jouw Gizmo is elke bewuste keus goed.
Ik zou ook door het diepste dal gaan voor mijn Lotje dus ik snap je volkomen.
pi_90657647
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Gekke vraag van mij hoor misschien, maar is een amputatie niet ook gewoon heel kostbaar?
Of zou dat veel schelen?
En het zou ook niet echt aan de orde moeten hoeven zijn, aangezien ze verzekerd is toch? :@
Ik kreeg het idee uit de OP dat haar verzekering niet alles zou vergoeden.
Amputatie is ook niet goedkoop, maar is denk ik minder duur dan een reconstructie van het bot. Maar ik ben geen specialist natuurlijk.
pi_90657808
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:53 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Inderdaad, het betreft een dier en niet een auto. En als de nieuwe volgende week wat krijgt die weer laten inslapen zeker. Zo werkt dat niet hè.
Iedereen moet naar zijn eigen portemonnee kijken.
Natuurlijk staat het welzijn van het beestje voorop, maar dat wilt niet altijd zeggen dat dat ook opereren is, soms is inslapen het beste.

Ik zal iemand daar in ieder geval niet op veroordelen.
Het is pas hypocriet om wel het goedkoopste stukje vlees op je bord te willen hebben maar wel het beste voor je huisdier.
Omdat je het dier niet kent wat op je bord ligt wilt dat nog niet zeggen dat het zo'n rotleven verdient.

Ik ken ook genoeg mensen die hun huisdieren met kanker bijvoorbeeld hebben laten opereren en vervolgens ging het beestje alsnog binnen een paar maanden dood.
Zelf heb ik ook weleens een hond van 13 jaar laten inslapen omdat deze ongeneeslijk ziek was en ik het beestje geen pijn wilde laten lijden.
En natuurlijk heb je daar verdriet van, maar gelukkig heb je er ook vele dierbare herinneringen aan.
pi_90657813
Wellicht verstandig af te wachten wat de dierenarts zegt alvorens we (net als ik overigens) te ver in onze emoties gaan?
Ik hoop dat het meevalt en Gizmo met een boel rust weer geneest.
Ik heb hier nog een bench, hij is wel beetje groot maar mocht je hem kunnen gebruiken dat breng ik hem.
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:06:47 #68
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90657919
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:00 schreef Lottekoekkie het volgende:
Childintime, respect voor jou
en je instelling
Heb mijn vorige hondje ook laten inslapen toen ze kanker had en chemo is voor een beestje niet te doen.
Voor mensen ook een keiknoerharde megaslag maar mensen kunnen zelf keuzes maken en keihard knokken. Heb diep respect voor de knokkers waarvan ik er meerdere ken.
Voor wat het waard is voor jou een hele dikke nuf
Dat maakt het verschil; wij kunnen zelf die keuze maken en die ook onderbouwen; zij niet. Ik heb ook mijn hondje laten inslapen toen hij Cushing bleek te hebben. Veel te vroeg, maar ik wilde niet dat hij die hele martelgang mee moest maken (en op advies van een fijne DA, die uitging van het dier ipv wat wij willen). Hoeveel verdriet mij dat ook doet; ik zal altijd kiezen voor het welzijn/ bewustzijn van het dier O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 00:07:20 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90657951
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:05 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wellicht verstandig af te wachten wat de dierenarts zegt alvorens we (net als ik overigens) te ver in onze emoties gaan?
Ik hoop dat het meevalt en Gizmo met een boel rust weer geneest.
Ik heb hier nog een bench, hij is wel beetje groot maar mocht je hem kunnen gebruiken dat breng ik hem.
ik had al gereageerd in je topic in FHF. Ik wil hem graag lenen/gebruiken voor gizmo. Zo ligt hij in ieder geval veilig voor Jan ;) Die snapt nu toch al niet wat er aan de hand is, en zal gizmo straks alleen maar willen aaien, en dat zal (voorlopig) toch even niet mogen ..

vrijdag 31 december 2010 @ 00:08:22 #70
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_90657998
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:05 schreef klipper het volgende:

[..]

Iedereen moet naar zijn eigen portemonnee kijken.
Natuurlijk staat het welzijn van het beestje voorop, maar dat wilt niet altijd zeggen dat dat ook opereren is, soms is inslapen het beste.

Ik zal iemand daar in ieder geval niet op veroordelen.
Het is pas hypocriet om wel het goedkoopste stukje vlees op je bord te willen hebben maar wel het beste voor je huisdier.
Omdat je het dier niet kent wat op je bord ligt wilt dat nog niet zeggen dat het zo'n rotleven verdient.

Ik ken ook genoeg mensen die hun huisdieren met kanker bijvoorbeeld hebben laten opereren en vervolgens ging het beestje alsnog binnen een paar maanden dood.
Zelf heb ik ook weleens een hond van 13 jaar laten inslapen omdat deze ongeneeslijk ziek was en ik het beestje geen pijn wilde laten lijden.
En natuurlijk heb je daar verdriet van, maar gelukkig heb je er ook vele dierbare herinneringen aan.
Ja, dat zijn heel andere situaties natuurlijk :') Deze kat heeft nog zat kans op een geweldig leven, een hond van 13 die ongeneselijk ziek is is heel anders wat natuurlijk :')
pi_90658117
Geef maar een gil als je de bench nodig hebt.

Childintime (mag ik even zeggen dat ik die nickname zo mooi vindt ivm iets)
Toen mijn hondje pijn leek te hebben was het nmeteen einde oefening en is de da, zoals afgesproken, meteen thuis gekomen om haar op haar eigen plekje in te laten slapen. Boel megaboel verdriet maar wel met vrede. We gaan menselijke om wat dat betreft met onze dieren dat met onze dierbaren. En helaas kan ik ook daar een heel boek over schrijven.
pi_90658205
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:55 schreef childintime het volgende:

[..]

Je dier laten gaan doe je uit liefde voor je dier. Omdat je hem erger leed wilt besparen. Ik heb bv chemo ondergaan. Dat zou ik mijn dier nooit aandoen. Een breuk is prima te behandelen. Dat zal voor het dier even vervelend zijn, maar hij zou daarna een prima leven kunnen lijden. Maar er zijn grenzen.

Ik probeer altijd de behandeling af te stemmen op het leven wat een dier lijdt of zou moeten lijden. Daarom zou ik mijn dier nooit chemo laten ondergaan, omdat ik vind dat dat geen dierwaardig bestaan is (ik vind het al nauwelijks een menswaardig bestaan). Maar misschien vinden anderen dat wel voor hun dier.

Ik had een konijn met een wangabces en die heb ik meteen laten inslapen na 1 behandeling. Omdat ik vind dat een dier niet zo moet lijden. Wij kunnen relativeren, maar zo'n dier heeft die vermogens niet.

Al met al heeft het mij verscheurd toen mijn kat zo vreselijk overreden was. Een gezond dier van een jaar oud, die met operaties of andere ingrepen best een normaal leven kon lijden. Wat doe je dan???
Dit maakt het juist extra moeilijk omdat het dier nog geen jaar oud is, iets wat ik overigens pas na mijn reactie las maar dat terzijde.
Zelf zou ik hem laten behandelen in zo'n geval, maarja ik heb dan ook makkelijk praten.
Mijn levenssituatie is totaal niet te vergelijken met die van ts, en zij heeft nog wel een verzekering die ik niet heb voor mijn huisdieren.

Maar eerlijk is eerlijk, mijn hond zou ik gelijk laten opereren terwijl ik mijn eenden zou laten inslapen en dan wel een nieuwe haalt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 00:12:30 #73
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90658265
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:10 schreef Lottekoekkie het volgende:
Geef maar een gil als je de bench nodig hebt.

Childintime (mag ik even zeggen dat ik die nickname zo mooi vindt ivm iets)
Toen mijn hondje pijn leek te hebben was het nmeteen einde oefening en is de da, zoals afgesproken, meteen thuis gekomen om haar op haar eigen plekje in te laten slapen. Boel megaboel verdriet maar wel met vrede. We gaan menselijke om wat dat betreft met onze dieren dat met onze dierbaren.
ik ga Gizmo sowieso morgen ophalen bij de dierenarts waar hij nu zit. Of ik gelijk doorga naar den otter ligt aan de reactie van den otter :X Dus als je tijd over hebt morgen? :X

pi_90658307
Klipper, logisch maar gevoelsmatig ben jij natuurlijk net zo dol op die eendjes.
Heerlijk mens lijk jij me
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:13:18 #75
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90658310
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:00 schreef DJMO het volgende:
ik heb dus vorig jaar een kat moeten laten inslapen (was over de 20 jaar oud) die niet meer at, dronk, en constant door dr achterpootjes zakte. Hoewel ze een mooi leven heeft gehad, deed het me dusdanig veel verdriet dat ik afscheid nam toen ze nog leefde en niet bij het inslapen gebeleven ben. Gizmo is nauwelijks een half jaar oud. Die kan, met operatie of evt. amputatie, nog een pracht van een leven hebben. En het is een dier, een levend wezen. Het beestje is er voor me als ik verdriet heb of pijn, en is aan mij gehecht.. dat kan ik niet zomaar weggooien en afdoen met: "ik neem wel een nieuwe, want dat is goedkoper" . T beessie is m'n vriendje, en ook dat van mijn zoontje, die twee zijn 2 handen op 1 buik..
DJMO, je dier is een onderdeel van je gezin, je leven. Het is me inmiddels wel duidelijk dat jij er ook zo over denkt ^O^ Amputeren is niet heel erg, vooral bij zo'n jong dier. Mijn zus in Frankrijk heeft een poes is huis genomen die overreden was en schroeven had gekregen. Inmiddels is ze weer overreden (een heel domme kat dus), en nu is haar poot geamputeerd. Ze kan daar prima mee leven. Ze begint weer door het huis te rennen en lijkt het niet te missen. Doe wat jou het beste lijkt. Zoals ik hier mee krijg, ben je ontzettend begaan met je dieren en doe je wat voor hen het beste is ^O^
pi_90658463
DJMO, ben er morgen en de rest vh weekend niet, kan wellicht zaterdagmiddag even de bench af geven tussen twee race-afspraken door (of morgenochtend om een uur of 9, want dan moeten we weg)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 00:16:12 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90658464
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:13 schreef childintime het volgende:

[..]

DJMO, je dier is een onderdeel van je gezin, je leven. Het is me inmiddels wel duidelijk dat jij er ook zo over denkt ^O^ Amputeren is niet heel erg, vooral bij zo'n jong dier. Mijn zus in Frankrijk heeft een poes is huis genomen die overreden was en schroeven had gekregen. Inmiddels is ze weer overreden (een heel domme kat dus), en nu is haar poot geamputeerd. Ze kan daar prima mee leven. Ze begint weer door het huis te rennen en lijkt het niet te missen. Doe wat jou het beste lijkt. Zoals ik hier mee krijg, ben je ontzettend begaan met je dieren en doe je wat voor hen het beste is ^O^
ik kon me na twee weken al niet meer voorstellen hoe het was, een leven zonder kat in huis. Zó ben ik gewend aan een dier (kat) om me heen. Weet je wat het is, van een dier krijg je onvoorwaardelijke liefde. Ze zeggen niet voor niets: "als je de mens leert kennen, ga je van de dieren houden" ..

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 00:17:10 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90658510
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:16 schreef Lottekoekkie het volgende:
DJMO, ben er morgen en de rest vh weekend niet, kan wellicht zaterdagmiddag even de bench af geven tussen twee race-afspraken door (of morgenochtend om een uur of 9, want dan moeten we weg)
morgenochtend is prima, ik moet zelf ook rond die tijd weg. Johan is hoe dan ook thuis, mocht ik al weg zijn (ik probeer wel te wachten op je :* )

pi_90658606
Oké, breng ik hem morgen even. Moeten om 9 uur weg dus heis de bench zo vast even in de kofferbak.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 00:20:01 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90658678
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:19 schreef Lottekoekkie het volgende:
Oké, breng ik hem morgen even. Moeten om 9 uur weg dus heis de bench zo vast even in de kofferbak.
dat is alvast één zorg minder. thnx schat :*

pi_90658698
Oh bah wat een rotsituatie DJMO -O- hopelijk valt er iets te regelen :*
♥ scars make us who we are ♥
  vrijdag 31 december 2010 @ 00:25:35 #82
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90658946
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik kon me na twee weken al niet meer voorstellen hoe het was, een leven zonder kat in huis. Zó ben ik gewend aan een dier (kat) om me heen. Weet je wat het is, van een dier krijg je onvoorwaardelijke liefde. Ze zeggen niet voor niets: "als je de mens leert kennen, ga je van de dieren houden" ..
Je kinderen zwaaien straks dag met hun handje, maar je huisdier zal er altijd zijn; heeft je geholpen bij een evenwichtige opvoeding van je kinderen..... O+ Ik begrijp precies wat je bedoelt :Y Je kinderen staan straks op zichzelf, je huisdier blijft altijd afhankelijk van jou.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 00:26:44 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90659001
bij alle narigheid vanavond moest ik toch ook heel even lachen bij de dierenarts .. ik vroeg of ik even naar 't toilet mocht en ik kreeg prompt de vraag "ohjee, je gaat toch niet bevallen he :o " (t schijnt dus dat bevallingen spontaan kunnen beginnen in stressvolle situatie's). Ze dacht door mijn omvang dat ik al op mijn laatst liep geloof ik.

pi_90659070
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:13 schreef Lottekoekkie het volgende:
Klipper, logisch maar gevoelsmatig ben jij natuurlijk net zo dol op die eendjes.
Heerlijk mens lijk jij me
Tja het verschil is dat de hond binnen zit en de eenden buiten, hoewel deze nu in de schuur zitten i.v.m. het huidige weer, en ik ben 1x een eend verloren door de kou, dus hou ik ze tijdens de vorstperiode binnen in de schuur met een elektrisch kacheltje zitten ze in ieder geval vorstvrij.

De eekhoorns blijven wel gewoon buiten, maar die zitten diep in hun holen in winterslaap.

Het liefst zou ik een kinderboerderij of dergelijke hebben, maar heb er nu gewoon de tijd niet voor.
En ondanks dat ik enorm gek ben op dieren blijf ik wel reëel, en begrijp dan ook dat ts het nu moeilijk heeft met haar beslissing.

Het mooiste zou natuurlijk gewoon zijn dat ze het beestje kan laten opereren, zeker omdat ze verzekerd is.
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het beestje geen onnodig pijn hoeft te lijden, en als ts geen mogelijkheid heeft om het beestje te laten opereren dan zou het best mogelijk kunnen zijn dat de beste tweede optie in laten slapen is, misschien geen gewenste optie maar als ik zou moeten kiezen tussen onnodig pijn laten lijden of het beestje uit zijn lijden verlossen dan zou ik voor het welzijn van het beestje kiezen hoeveel pijn me dat ook zou doen.

In ieder geval TS heel veel sterkte ermee.
pi_90659130
En nou ga ik vast heeeeeeeeeeeeeeeel veel nare reacties krijgen maar ik zeg het toch maar. Je hond hou je binnen of aan de riem want je houdt van je hond.
Hou ook van katten maar vindt het zielig als die maar buiten struinen en voer voor auto's zijn. Waarbij de kanttekening dat ik bij DJMO binnenkwam, Gizmo naar buiten ontsnapte en DJMO zowat een rolberoerte kreeg omdat Gizmo op onbekend terrein zo maar buiten liep wat bepaald niet de bedoeling was..
Waarvan akte.
pi_90659305
Klipper, jij bent een bijzonder mens, een hartelijk mens.
En dat wou ik maar even zeggen.

En ga nou die bench onder het bed uitpulken en zelf op dat bed slapen (voor zover als dat kan met die knallers buiten en een zenuwlLotje.
Vrees dat het een banknachtje wordt mbt mijn Harige Hoogheid O+

ps, ben dól op mensen die van alle dieren houden (behalve slangenliefhebbers :6 )
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 00:38:32 #87
163650 Greys
pi_90659618
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 00:28 schreef Lottekoekkie het volgende:
En nou ga ik vast heeeeeeeeeeeeeeeel veel nare reacties krijgen maar ik zeg het toch maar. Je hond hou je binnen of aan de riem want je houdt van je hond.
Hou ook van katten maar vindt het zielig als die maar buiten struinen en voer voor auto's zijn. Waarbij de kanttekening dat ik bij DJMO binnenkwam, Gizmo naar buiten ontsnapte en DJMO zowat een rolberoerte kreeg omdat Gizmo op onbekend terrein zo maar buiten liep wat bepaald niet de bedoeling was..
Waarvan akte.
Dan was hij nu weer ontsnapt? Maar ik heb DJMO al per PM op het topic gewezen over het in je eigen tuin/balkon houden van je katten en de oplossingen die er daarvoor zijn (netten, kattenren etc) dus daar gaat ze ook even kijken. Dus dan hoeven we de discussie over binnen houden van katten hier niet te voeren en zal het met die 'heel veel nare reacties' wel meevallen :)

Voor geïnteresseerden, dat is dit topic dus.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 00:43:32 #88
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90659841
dat topic staat inmiddels in m'n favorieten Greys, thnx again :*

mag ik even iedereen bedanken voor het meedenken en het meeleven? Doet me goed, gewoon even m'n verhaal kwijt te kunnen en begrip te vinden voor m'n verdriet en angst om m'n beessie :@

pi_90660048
Dat mag toch? Moet er niet aan denken dat mijn hondje Lotje onder een toet-toet komt? Hou zo megaveel van die haarbal dat het haast pijn doet. En jij kent Lotje, DJMO, dat schatje is voor mij wat Gizmo waarschijnlijk dus ook voor jou is, pure liefde.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 01:06:17 #90
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90660823
morgen gaat iig de kerstboom eruit om plaats te maken voor de bench. kussen erin, voerbakjes, evt. een bak met grit, wat handdoeken en een kruik. Bench komt voor de kachel/radiator te staan, dus hopelijk warm genoeg voor hem. Mensen nog tips om het zo comfortabel mogelijk te maken ?

bah, normaal slaap ik al dik twee uur, en ben nu klaarwakker. Heb ook niet het gevoel dat ik snel zal kunnen slapen :{

pi_90661241
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 01:06 schreef DJMO het volgende:
morgen gaat iig de kerstboom eruit om plaats te maken voor de bench. kussen erin, voerbakjes, evt. een bak met grit, wat handdoeken en een kruik. Bench komt voor de kachel/radiator te staan, dus hopelijk warm genoeg voor hem. Mensen nog tips om het zo comfortabel mogelijk te maken ?

bah, normaal slaap ik al dik twee uur, en ben nu klaarwakker. Heb ook niet het gevoel dat ik snel zal kunnen slapen :{
* Mama_Mia geeft DJMO een dikke knuffel

Meid, dit wil geen enkele eigenaar meemaken. Ik zei het al eerder, maar heel veel sterkte, en ik duim voor lieve Gizmo en voor jou! :*
♥ scars make us who we are ♥
pi_90661247
Och meid, als ik 4 weken op de grond bij mijn hond heb geslapen na de operatie omdat madam Muts de bench niet wenste te pruimen maar zich wel gedeisd diende te houden dan is het bepaald in mijn ogen niet raar dat jij niet kunt slapen.

Madam Muts hier is megabang van vuurwerk en hub gaat dus al jaren met haar op deze dagen met de auto de polder in waar geen vuurwerk is om haar plasje en poepje te laten doen zonder stress.
Hoezo houden van je beestje. en dan die brede vent van mij en zijn Lotje O+

Dus volkomen normaal dat je in zak en as zit
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 01:18:21 #93
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90661342
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 01:16 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

* Mama_Mia geeft DJMO een dikke knuffel

Meid, dit wil geen enkele eigenaar meemaken. Ik zei het al eerder, maar heel veel sterkte, en ik duim voor lieve Gizmo en voor jou! :*
:*

LK: Ik weet hoe gek jij van je beestje bent :Y en 't zal er ook dik inzitten dat ik (in ieder geval de eerste nacht(en)) naast gizmo zal slapen om 'm op z'n gemak te stellen :)

pi_90661496
Daarom die bench zo fijn, hang er een doek overheen, coconnetje maken en Gizmo voelt zich veilig en kan jij slapen
pi_90661602
ps, die bank van jou is comfortabel genoeg, getuige de foto's :9
(ff geintje om de stress eraf te pulken)
pi_90664278
Sterkte DJMO :* , ik hoop dat er snel een goede oplossing kan worden gevonden.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 08:52:25 #97
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90665128
word net wakker gebeld (heb uiteindelijk een paar uurtjes geslapen op de bank) door de dierenarts waar hij nu zit; er is ook een groeischijf-fractuur geconstateerd nog nadat ik weg was. Zou binnen 24 uur geopereerd moeten. Ik ga nu m'n vaste dierenarts bellen, zij faxt nu de gegevens vast door in ieder geval ..

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 08:56:21 #98
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90665172
Heb nog niet alles gelezen, maar heb je al contact opgenomen met je verzekering? Dat zou ik in elk geval proberen. Wellicht kunnen zij contact opnemen met je dierenarts en hem vertellen dat zij de rekening voldoen. Dan hoef jij niet van alles te gaan regelen voor het geld.

Sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_90665184
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 08:52 schreef DJMO het volgende:
word net wakker gebeld (heb uiteindelijk een paar uurtjes geslapen op de bank) door de dierenarts waar hij nu zit; er is ook een groeischijf-fractuur geconstateerd nog nadat ik weg was. Zou binnen 24 uur geopereerd moeten. Ik ga nu m'n vaste dierenarts bellen, zij faxt nu de gegevens vast door in ieder geval ..
Pfff veel sterkte DJMO! Ik hoop dat je alles op tijd geregeld krijgt!
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:04:24 #100
8372 Bastard
Persona non grata
pi_90665264
quote:
9s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:00 schreef DJMO het volgende:
. Ik moest maar meteen naar de dierenarts want er zat iets niet goed bij z'n "achterkantje" .. Ik moest wel een ritprijs afrekenen, maar die werd kwijtgescholden toen ik aangaf geen contant geld in huis te hebben.
Toppertjes bij de dierenambulance hoor _O_

Verder.. veel sterkte de komende tijd met je vriendje.. hoop dat je er uit gaat komen.
Ik begrijp je man wel heel goed overigens :@
The truth was in here.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 11:00:56 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90668062
Ik heb contact gehad met de dierenartsassistente en ze zou overleggen met de dierenarts zodra die binnenkwam. Ik heb nog geen bericht teruggehad ...

De bench (met dank aan Lottekoekkie) staat inmiddels:

en aangezien ik niet zonder camera de deur uitga :X :@
Nog een foto van Gizmo gisteren op de röntgentafel:

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 11:02:09 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90668100
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 08:56 schreef Rewimo het volgende:
Heb nog niet alles gelezen, maar heb je al contact opgenomen met je verzekering? Dat zou ik in elk geval proberen. Wellicht kunnen zij contact opnemen met je dierenarts en hem vertellen dat zij de rekening voldoen. Dan hoef jij niet van alles te gaan regelen voor het geld.

Sterkte!
ik ga even kijken wat het nummer is, of ze uberhaupt wel telefonisch te bereiken zijn (aangezien het online verzekering is) en kijken wat ik met ze kan regelen :Y

pi_90668240
Ow jee, nog meer spoed erachter dus met die groeischijf fractuur! :o
Ik duim dat je vandaag iets kunt regelen. Wel super dat de bench er nu al is. ^O^
pi_90668660
Tot hoe laat heb je om te beslissen?
Het is tenslotte oudejaarsavond en misschien weigert de dierenarts om s'avonds laat door te werken, en zoals ik het leest is de operatie niet met een uurtje gedaan.

Als je te lang wacht hoef je misschien zelf de beslissing niet meer te maken maar is deze door de tijd gemaakt.

Zorg er in ieder geval voor dat je tijdig zelf de beslissing kan nemen en niet dat deze voor je genomen wordt, dat is namelijk veel moeilijker om te verwerken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 11:27:57 #105
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90669066
ik wacht nog tot 12 uur voor ik zelf opnieuw de dierenarts bel Klipper.

vrijdag 31 december 2010 @ 11:30:30 #106
262 Re
Kiss & Swallow
pi_90669164
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:17 schreef klipper het volgende:
Als je te lang wacht hoef je misschien zelf de beslissing niet meer te maken maar is deze door de tijd gemaakt.

elk nadeel heb zijn voordeel...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 11:34:34 #107
163650 Greys
pi_90669327
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:27 schreef DJMO het volgende:
ik wacht nog tot 12 uur voor ik zelf opnieuw de dierenarts bel Klipper.
Nee joh, dan hebben ze straks weer net lunchpauze ofzo...
Je hebt haast, je kat heeft haast, bellen! Het moet binnen 24 uur, daar zijn er al heel veel van om, van die uren, sinds de aanrijding. Gewoon aan de lijn blijven hangen nu tot je een antwoord hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90669472
Och wat een gedoe, ik hoop dat je iets kunt regelen DJMO en gewoon blijven bellen hoor :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 12:11:29 #109
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90670795
vaag gedoe :{

Net dierenarts gebeld, schijnt mij al drie keer gebeld te hebben (juiste nr.) en ik heb dus echt geen foon gehad. Ik loop met dat ding in m'n hand te wachten op telefoon, maar overgaan deed hij niet :') enfin, hij is nu visite aan het rijden, zou binnen een half uur terug zijn en mij dan opnieuw bellen. Indien ik om half één nog niks gehoord heb, bel ik zelf om kwart voor één terug heb ik nu afgesproken..

intussen ben ik dizzy van de slaap/vermoeidheid, wil/kan Jan niet slapen en krimp ik constant in elkaar door het vuurwerk hier :')

pi_90671029
* loecje duimt heel hard dat de huisarts iets voor je kan betekenen
pi_90671055
Jan voelt jouw spanning.
Heb je nou al contact gehad met de verzekering?
Als de pisang overal achteraan meid, hoe lastig ook. Die onrust is zeker nu niet goed voor je
(by the way, voor wat het waard is, dat vuurwerk doet je niks meis, gewoon proberen te negeren al loop je op de toppen van je zenuwen.

even linkje naar de voorwaarden vd hema diereverzekering al heb je die vast al. Vooral punt twee!!!
http://www.hemaverzekeringen.nl/dierenverzekering_dekking.php

citaat uit de voorwaarden dus
De basisdekking van HEMA vergoedt onder andere de volgende kosten bij de dierenarts bij een ziekte, een gebrek of aandoening of na een ongeval:
#Behandelingen inclusief operaties door de dierenarts/specialist.#

[ Bericht 18% gewijzigd door Lottekoekkie op 31-12-2010 12:23:53 ]
pi_90671103
telefoonnummer vd HEMA Dierenkostenverzekering:
Dat is 0900-1514 (lokaal tarief).

béllen
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:29:38 #113
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90671452
Ik kan me niet voorstellen dat achteraf betalen een probleem is als je verzekerd bent. Nu maar hopen dat het nog snel kan...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 12:30:31 #114
163650 Greys
pi_90671488
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:29 schreef eleusis het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat achteraf betalen een probleem is als je verzekerd bent. Nu maar hopen dat het nog snel kan...
Ik snap niet dat ze die man niet even oppiepen of bellen ofzo, die assistentes.
Het heeft toch haast?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 12:30:40 #115
13151 crew  Rewimo
pi_90671497
Goed uitgezocht LK ^O^

Bel ze maar snel, DJMO :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_90672092
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:29 schreef eleusis het volgende:
absoluut mee eens!
pi_90672146
Ik heb niet echt iets zinnigs bij te dragen, maar ik hoop zo ontzettend voor jullie dat jullie met een gerust gevoel het nieuwe jaar in kunnen gaan vanavond. Sterkte *;
pi_90672210
Heb overigens Big J even gesproken toen ik de bench bracht, hij zit er ook behoorlijk mee maar een geldkwestie als je verzekerd bent moet het niet zijn. Hoe krap jullie ook zitten, je hebt je niet voor niets verzekerd en gezien de polisvoorwaarden mag aangenomen worden dat dat geen probleem mag zijn.
pi_90672221
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:30 schreef Re het volgende:

[..]

elk nadeel heb zijn voordeel...
Geloof me, de beslissing neem je liever zelf dan dat deze voor je genomen wordt.
Soms heeft een nadeel een voordeel, maar een nadeel kan ook nadeliger zijn.

Beter zelf de juiste beslissing nemen dan je altijd af blijven vragen wat als...........
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 12:50:32 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90672233
verzekerd of niet, ik zal contant moeten afrekenen (en dan ook nog het weekend/feestdagentarief) omdat het door een specialist gebeurt waar ik geen klant ben. als mijn eigen dierenarts de operatie had kunnen doen, was het wellicht nog wél te regelen geweest. (aldus de assistente, aangezien dierenarts zelf nog niet terug was)

*vloekt*

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 12:52:13 #121
13151 crew  Rewimo
pi_90672300
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:50 schreef klipper het volgende:

Geloof me, de beslissing neem je liever zelf dan dat deze voor je genomen wordt.
Soms heeft een nadeel een voordeel, maar een nadeel kan ook nadeliger zijn.

Beter zelf de juiste beslissing nemen dan je altijd af blijven vragen wat als...........
Het lijkt me vreselijk als je je dier moet laten inslapen omdat je een behandeling niet kunt betalen. Dat lijkt me erger dan wanneer je het beestje moet laten inslapen omdat het beter voor hem is :{
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 12:52:56 #122
13151 crew  Rewimo
pi_90672324
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:50 schreef DJMO het volgende:
verzekerd of niet, ik zal contant moeten afrekenen (en dan ook nog het weekend/feestdagentarief) omdat het door een specialist gebeurt waar ik geen klant ben. als mijn eigen dierenarts de operatie had kunnen doen, was het wellicht nog wél te regelen geweest. (aldus de assistente, aangezien dierenarts zelf nog niet terug was)

*vloekt*
Hoho, het is vandaag geen weekend en ook geen feestdag. Dus dat mogen ze niet doen lijkt me.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 12:53:03 #123
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90672328
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het lijkt me vreselijk als je je dier moet laten inslapen omdat je een behandeling niet kunt betalen. Dat lijkt me erger dan wanneer je het beestje moet laten inslapen omdat het beter voor hem is :{
de tranen lopen dan nu ook over mijn wangen Rewimo .. alles behalve dit verdomme ..

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 12:53:22 #124
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90672347
quote:

[..]

Hoho, het is vandaag geen weekend en ook geen feestdag. Dus dat mogen ze niet doen lijkt me.
oudjaarsdag is wel een feestdag helaas ..

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 12:53:54 #125
13151 crew  Rewimo
pi_90672372
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:53 schreef DJMO het volgende:
de tranen lopen dan nu ook over mijn wangen Rewimo .. alles behalve dit verdomme ..
Ik kan het me voorstellen meid, je bent zo machteloos hè. Heb je de verzekering nu al gesproken?
pi_90672377
Oudjaar is nog altijd voor de gemiddelde werknemer in Nederland gewoon een werkdag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 12:55:01 #127
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90672409
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:53 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik kan het me voorstellen meid, je bent zo machteloos hè. Heb je de verzekering nu al gesproken?
ik moet zo eerst de dierenarts(en) nog bellen. een 0900 nr is leuk, maar kost het dubbele aan beltegoed. Dat is helaas ook niet onuitputtelijk :{

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 12:55:14 #128
13151 crew  Rewimo
pi_90672419
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:53 schreef DJMO het volgende:
oudjaarsdag is wel een feestdag helaas ..
Nee! Laat je dat niet wijsmaken hoor:

Wettelijke feestdagen
Datum Feestdag Datum Feestdag
Vrijdag 1 januari 2010 Nieuwjaar Donderdag 13 mei 2010 Hemelvaartsdag
Zondag 4 april 2010 Eerste Paasdag Zondag 23 mei 2010 Eerste Pinksterdag
Maandag 5 april 2010 Tweede Paasdag Maandag 24 mei 2010 Tweede Pinksterdag
Vrijdag 30 april 2010 Koninginnedag Zaterdag 25 december 2010 Eerste Kerstdag
Woensdag 5 mei 2010 Bevrijdingsdag Zondag 26 december 2010 Tweede Kerstdag

[ Bericht 36% gewijzigd door Rewimo op 31-12-2010 12:57:51 (Betere link) ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 12:55:42 #129
13151 crew  Rewimo
pi_90672442
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:55 schreef DJMO het volgende:
ik moet zo eerst de dierenarts(en) nog bellen. een 0900 nr is leuk, maar kost het dubbele aan beltegoed. Dat is helaas ook niet onuitputtelijk :{
Lokaal tarief staat erbij, dus dat valt mee denk ik.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 12:56:14 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90672470
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:55 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Lokaal tarief staat erbij, dus dat valt mee denk ik.
en zodra je belt: PLUS de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon ;) :{

pi_90672489
Als "mijn" orthopedisch cirurg er nog was had ik die terstond voor je gebeld maar helaas is zijn praktijk er niet meer

En sorry dat ik het zeg maar dat beltarief doet er nu niet toe en is idd lokaal tarief
pi_90672505
Oh wat erg DJMO :( Heb je je oom en tante ook nog gebeld om te vragen of zij iets voor kunnen schieten? Het zou zo zonde zijn als je het niet zou kunnen betalen. Dan zit je al zo krap en ben je zo slim om een verzekering af te sluiten en dan dit ;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 12:57:42 #133
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90672527
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:56 schreef Lottekoekkie het volgende:
Als "mijn" orthopedisch cirurg er nog was had ik die terstond voor je gebeld maar helaas is zijn praktijk er niet meer

En sorry dat ik het zeg maar dat beltarief doet er nu niet toe en is idd lokaal tarief
als ik nu de hema bel, kan ik straks m'n dierenarts niet meer bellen. Dus eerst die, dán de hema ..

pi_90672539
quote:

[..]

Natuurlijk blijft dat vreselijk, maar als er geen andere mogelijkheden zijn dan moet je er ook zijn voor je huisdier en je niet verschuilen achter tijd.
Het beestje kan er niets aan doen maar mag wel verwachten dat zijn baasje er voor hem is hoe moeilijk dat misschien ook is.

En wat de dierenarts betreft, als je je verzekeringspolis kan laten zien en hij wil nog eerst geld zien dan verdient hij de term dierenarts niet, hij is er dan niet voor het welzijn van dieren maar puur om zijn eigen gewin en dat is altijd een slecht uitgangspunt.
pi_90672564
Wat ik niet snap, je bent verzekerd, kunt bewijs daarvan overleggen bij de da en dan nog wordt het lastig?
Die da moet ook even nadenken en meewerken maar dat is mijn mening.
mijn da zou dat absoluut wél doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 12:58:54 #136
13151 crew  Rewimo
pi_90672574
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:56 schreef DJMO het volgende:

en zodra je belt: PLUS de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon ;) :{
Ik wist niet dat je mobiel belt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 12:59:46 #137
13151 crew  Rewimo
pi_90672606
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:58 schreef klipper het volgende:

En wat de dierenarts betreft, als je je verzekeringspolis kan laten zien en hij wil nog eerst geld zien dan verdient hij de term dierenarts niet, hij is er dan niet voor het welzijn van dieren maar puur om zijn eigen gewin en dat is altijd een slecht uitgangspunt.
Dat ben ik helemaal met je eens. Een dierenarts met hart voor zijn patiëntjes zou gewoon moeten opereren.
pi_90672609
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:58 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik wist niet dat je mobiel belt.
Is vaak goedkoper dan vast.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 13:00:36 #139
13151 crew  Rewimo
pi_90672637
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:59 schreef klipper het volgende:
Is vaak goedkoper dan vast.
Kan, maar dan nog kan ik dat hiervandaan niet ruiken ;)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:01:06 #140
163650 Greys
pi_90672659
EDIT: ik liep een aantal posts achter ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90672668
Kun je misschien bij de buren bellen? dat vinden ze vast geen probleem gezien de omstandigheden
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 13:01:29 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90672673
ik heb geen vaste lijn nee.

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 13:02:06 #143
13151 crew  Rewimo
pi_90672693
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:01 schreef Lottekoekkie het volgende:
Kun je misschien bij de buren bellen? dat vinden ze vast geen probleem gezien de omstandigheden
Zat ik ook al aan te denken ja. Als ik je buurvrouw was zou ik dat geen enkel probleem vinden in zo'n situatie.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:02:30 #144
163650 Greys
pi_90672705
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:01 schreef Lottekoekkie het volgende:
Als je zelf een mobiele telefoon hebt?
Ik zou daar als buur zijnde toch wel vreemd van opkijken :@

Verzekering nu meteen bellen en laat zij je DA anders even bellen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90672750
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 12:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Een dierenarts met hart voor zijn patiëntjes zou gewoon moeten opereren.
Idd.
pi_90672773
Hoe hard het ook klinkt, ik zou geen seconde twijfelen en aktie laten ondernemen, dat contant afrekenen is onzin, heb nog geen dierenarts meegemaakt die daar zo stijf in is, zeker als je kunt aantonen dat je verzekerd bent.
Waar hebben we het over, die da moet zijn werk doen, in alle opzichten
pi_90672799
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 13:02 schreef Greys het volgende:

[..]

ze zit in de schuldsanering ;)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:04:57 #148
163650 Greys
pi_90672801
Waarom moet je dan zometeen weer de dierenarts bellen?
Om te vragen of hij uberhaupt nog tijd heeft vandaag ofzo? Ik ben even de draad kwijt.
Vraag anders of de assistente die DA even mobiel belt ofzo, ik snap niet dat het zo lang moet duren voordat je weet of hij nog geopereerd kan worden :o (Niet jouw schuld hoor, maar heb je er wel op gehamerd dat de 24 uur niet al te lang meer duren?)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90672802
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Verzekering nu meteen bellen en laat zij je DA anders even bellen.
Nou, als ik een buur met een noodgeval aan de deur krijg mag-ie bellen tot-ie groen ziet
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:06:02 #150
163650 Greys
pi_90672833
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:04 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

ze zit in de schuldsanering ;)
Dat weet ik, maar ik zou het als buur dan raar vinden dat je dan wel mobiel kunt bellen en dan bij hen komt bellen. Kan me voorstellen dat je dan tegen een hoop onbegrip aanloopt, zo bedoel ik :)
Ik weet niet of ze een goede band heeft met de buren, maar proberen kan altijd :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90672867
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:05 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

Nou, als ik een buur met een noodgeval aan de deur krijg mag-ie bellen tot-ie groen ziet
Dat. Hangt er wel van af hoe je contact met de buren is.
pi_90672880
Ik zou dat ook echt geen enkel probleem vinden als je mijn buurvrouw was. Je hebt zelf een mobiel ja, maar het beltegoed is bijna op en je hebt niet de mogelijkheid om zomaar weer nieuw te kopen. Dan zou ik mijn medemens helpen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:07:30 #153
163650 Greys
pi_90672882
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:05 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

Ja wij zouden dat misschien doen, maar als je andere buren hebt misschien niet. Er zijn zat mensen die niet zo goed met de buren kunnen opschieten.

DJMO, heb je niemand in de familie van wie je dit geld even kunt lenen voor de operatie dan tot de verzekering betaalt? Ze hebben dan toch zekerheid dat ze het vrij snel terugkrijgen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90672940
Als er ook maar één dierenarts dwarligt, zijn er hier genoeg dames om even druk op de ketel te zetten me dunkt. :') Dus dat moet niet het probleem zijn. Maar wel hele lastige en ingewikkelde situatie door alle buitengewone beperkingen, maar het is helaas niet anders.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:09:24 #155
163650 Greys
pi_90672956
En vraag meteen even bij de verzekering hoe lang het duurt tot ze uitbetalen. (Logisch, maar misschien dat je dat in je paniek vergeet). Nog beter zou zijn als zij even bellen met je DA en het kortsluiten, dat zou ik vragen als ik jou was denk ik. Dat je verzekering je DA even verzekert dat ie het geld binnen een paar dagen krijgt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90673003
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 13:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik zou het als buur dan raar vinden dat je dan wel mobiel kunt bellen en dan bij hen komt bellen. Kan me voorstellen dat je dan tegen een hoop onbegrip aanloopt, zo bedoel ik :)
Ik weet niet of ze een goede band heeft met de buren, maar proberen kan altijd :Y
Oh buren in het algemeen, ik dacht specifiek jij ;)
Ja mensen reageren idd niet allemaal even makkelijk, dat is zeker zo.
  vrijdag 31 december 2010 @ 13:11:51 #157
298937 phusician
wees wijs dan doe je goed
pi_90673046
DJMO, je hoeft je helemaal geen zorgen te maken om het geld, print de voorwaarden even uit en neem ze mee + de polis, dan denk dat het helemaal goed komt. Je zegt dat je de rekening meteen indient en daarna meteen betaald, de dierenarts zou een onmens zijn als hij dat niet tioestaat. Sterkte met je en je lieve kat. Komt heus wel weer goed hoor, maar er wel meteen werk van maken, vanwege het lange weekend.
pi_90673094
Iedereen is hier wel heel positief, maar als de dierenarts tot nu toe al twee keer heeft volgehouden dat ze contant moet betalen voor de operatie, heeft ze toch een probleem..? Blijkbaar is hij niet zo makkelijk te vermurwen, al duw je de voorwaarden van je verzekering onder z'n neus...
pi_90673164
Zal ik dan maar een duit in het zakje doen, mocht je niet kunnen bellen dan kan je proberen de lokale variant opzoeken op bv. zoekalex.nl. Dat scheelt even wat, mocht je dat dan alsnog niet redden dan kan ik mijn voipbuster account beschikbaar stellen, waar nog 30 + euro op staat waar je dus normale nummers voor bijna nop kan bellen.

Heb je wel een microfoon voor nodig, of anders geef je de nummers even door en dan kan ik je helpen door middel van een verbindservice.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:14:58 #160
163650 Greys
pi_90673186
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:12 schreef Sosha het volgende:
Iedereen is hier wel heel positief, maar als de dierenarts tot nu toe al twee keer heeft volgehouden dat ze contant moet betalen voor de operatie, heeft ze toch een probleem..? Blijkbaar is hij niet zo makkelijk te vermurwen, al duw je de voorwaarden van je verzekering onder z'n neus...
Die assistente moet het even aan de specialist zelf vragen (als die er uberhaupt vandaag is?) want dat schijnt dus een ander te zijn dan de DA zelf... Hier komt bij de DA in mijn woonplaats bv maar één keer in de week een specialist die echo's uitvoert. En dat is dus idd een ander persoon dan de DA zelf en die wil waarschijnlijk wel meteen geld zien.
Ik vraag me alleen af of de assistente van DJMO d'r dierenarts dat al aan die specialist gevraagd heeft of de betaling een paar dagen later mag, of dat ze het standaard verhaaltje opdreunde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 13:16:42 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90673254
ik heb nu dus m'n eigen DA gesproken. Hij durft, omdat het zo'n jonge kat is, zelf de operatie niet aan "Het moet echt door een specialist gebeuren, anders zou het zonde zijn van zo'n jong dier" . Daarna meteen contact gezocht met de andere kliniek, (waar hij nu ligt) en nogmaals uitgelegd dat ik het echt niet kan voorschieten. Ik kan volgende week wel 100 euro aanbetalen (van de kinderbijslag) en dan maandelijks/wekelijks een (klein) bedrag van het weekgeld danwel in overleg met de bewindvoerder van hun. Gezegd dat Gizmo voor 3000 euro (per kalenderjaar) verzekerd is, en dat ik de ingediende claim direct op hún rekening wil laten storten. Ze ging hierover overleggen, en zou me terugbellen. Deze kliniek doet overigens wel zelf de operatie, maar dan op een andere locatie zoals ik het nu begrijp.

pi_90673302
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:16 schreef DJMO het volgende:
ik heb nu dus m'n eigen DA gesproken. Hij durft, omdat het zo'n jonge kat is, zelf de operatie niet aan "Het moet echt door een specialist gebeuren, anders zou het zonde zijn van zo'n jong dier" . Daarna meteen contact gezocht met de andere kliniek, (waar hij nu ligt) en nogmaals uitgelegd dat ik het echt niet kan voorschieten. Ik kan volgende week wel 100 euro aanbetalen (van de kinderbijslag) en dan maandelijks/wekelijks een (klein) bedrag van het weekgeld danwel in overleg met de bewindvoerder van hun. Gezegd dat Gizmo voor 3000 euro (per kalenderjaar) verzekerd is, en dat ik de ingediende claim direct op hún rekening wil laten storten. Ze ging hierover overleggen, en zou me terugbellen. Deze kliniek doet overigens wel zelf de operatie, maar dan op een andere locatie zoals ik het nu begrijp.
Okee. Ik duim mee.
pi_90673324
Oh dat zou geweldig zijn. Ik duim ook mee.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:18:57 #164
163650 Greys
pi_90673342
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:16 schreef DJMO het volgende:
Oh wat raar dat die kliniek waar hij nu ligt dan niet meteen gezegd hebben dat ze de operatie wél zelf doen (maar op een andere locatie) :o Dat had je dan heel veel tijd gescheeld? Want gister zeiden ze dat ze dat niet deden toch? Zonde van de tijd zeg!

En dat je daarna maandelijks een klein bedrag van het weekgeld overmaakt lijkt me niet nodig als je verzekerd bent. Dan moet de verzekering maar een beetje rap uitbetalen.

Kon ze aangeven over hoeveel tijd ze ongeveer terugbelt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 13:19:08 #165
13151 crew  Rewimo
pi_90673349
O, dat klinkt al beter. Nu maar hopen dat ze akkoord gaan met je voorstel. Zou toch te gek zijn als jij zo je best doet om het te regelen en ze er dan niet mee akkoord zouden gaan.
pi_90673398
Dat heen en weer gebel tussen de kliniek en de da onderling hadden ze al eerder kunnen doen en kost gouden tijd die er niet is.
Sorry maar slechte da wat dat betreft.
Als ik het hier alleen voor het zeggen had zou ik de kosten voorschieten maar als ik dat doe heb ik een echtscheiding aan mijn broek.
Hub heeft één voorwaarde aan anderen helpen en dat is precies die.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:21:14 #167
163650 Greys
pi_90673442
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:20 schreef Lottekoekkie het volgende:
Dat heen en weer gebeld tussen de kliniek en de da kost goud tijd die er niet is.
Ja dat snap ik ook echt niet. Niet DJMO d'r schuld, maar waarom heeft die kliniek waar hij al sinds gister ligt dan niet gewoon gezegd dat ze die operatie wel zelf kunnen doen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 13:24:52 #168
13151 crew  Rewimo
pi_90673577
Kunnen ze dat beestje misschien gewoon gaan opereren nu? :( Kost allemaal tijd dit, en is nergens voor nodig want het dier is verzekerd en dus komt dat geld vanzelf in orde. Jongejonge zeg }:|
pi_90673661
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:24 schreef Rewimo het volgende:
Kunnen ze dat beestje misschien gewoon gaan opereren nu? :( Kost allemaal tijd dit, en is nergens voor nodig want het dier is verzekerd en dus komt dat geld vanzelf in orde. Jongejonge zeg }:|
Misschien om ervaringen uit het verleden, je kan helaas niet op iemand zijn blauwe ogen afgaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 13:27:57 #170
13151 crew  Rewimo
pi_90673703
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:27 schreef Poepoog het volgende:

Misschien om ervaringen uit het verleden, je kan helaas niet op iemand zijn blauwe ogen afgaan.
Ze kan de polis toch overleggen?
pi_90673709
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:24 schreef Rewimo het volgende:
Precies, het gaat om een levend wezentje waar van gehouden wordt.
Maar als het die da is die ik vermoed is het een tergend gedoe. Ik háát die vent.
Het is allemaal verloren tijd, in mijn optiek:
DJMO is verzekerd voor haar Gozmo, beestje is zwaar gewond, dierenarts hoort zijn werk te doen en de rest mag duidelijk zijn.
Loop me hier goed kwaad te maken en heb nog haast ook want moet zo weg.
pi_90673746
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:28 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

Maar als het die da is die ik vermoed is het een tergend gedoe. Ik háát die vent.
DJMO is verzekerd voor haar Gizmo, beestje is zwaar gewond, dierenarts hoort zijn werk te doen en de rest wat ik niet netjes kan zeggen mag duidelijk zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 13:28:58 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90673750
ze gaan akkoord..

met een aanbetaling van minimaal 500 euro :'(
Ik heb m'n tante ge-sms-t of ze me kan helpen, maar nog geen reactie. Kreeg van de assistente te horen dat als ik de verzekering van Proteq had genomen het helemaal geen probleem was geweest, maar dat de Hema dat gewoon niet doet.. en dat ze het jammer vond, en dat ze nog eens ging overleggen met de op dit moment aanwezige dierenarts.

Zoals het ernaar uitziet raak ik m'n lieve kleine vriendje dus wel kwijt :'( :'(

pi_90673771
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ze kan de polis toch overleggen?
Edoch, ervaringen uit het verleden?

Wel makkelijk om hier bijna alles op de DA af te schuiven.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:29:44 #175
163650 Greys
pi_90673789
quote:

[..]

DJMO is verzekerd voor haar Gozmo, beestje is zwaar gewond, dierenarts hoort zijn werk te doen en de rest mag duidelijk zijn.
De kliniek waar de kat nu al sinds gister ligt is niet de vaste DA van DJMO begreep ik.
En gister konden ze de operatie niet doen - of dat is misschien dan niet goed gecommuniceerd van beide kanten - en nu ineens weer wel. Echt eeuwig zonde van de tijd dit inderdaad.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 13:30:02 #176
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90673799
quote:

[..]

het is niet den otter , die had nog wel mee willen werken, het is de rotterdamse dierenkliniek, op de dordste straatweg

pi_90673806
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:28 schreef DJMO het volgende:
ze gaan akkoord..

Ik heb m'n tante ge-sms-t of ze me kan helpen, maar nog geen reactie. Kreeg van de assistente te horen dat als ik de verzekering van Proteq had genomen het helemaal geen probleem was geweest, maar dat de Hema dat gewoon niet doet.. en dat ze het jammer vond, en dat ze nog eens ging overleggen met de op dit moment aanwezige dierenarts.

Zoals het ernaar uitziet raak ik m'n lieve kleine vriendje dus wel kwijt :'( :'(
Mocht je nog moeten bellen, mijn aanbod geldt nog steeds.
pi_90673857
Toegegeven, ik snap ook jouw reactie Poepoog maar als het om je huisdier gaat spelen de emoties nogal en snap je niet dat het zo moeilijk moet.
pi_90673880
edit: dan valt het me nog meer tegen, die kliniek staat juist zo hoog aangeschreven
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:32:13 #180
163650 Greys
pi_90673898
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:28 schreef DJMO het volgende:
ze gaan akkoord..

He godsamme.
Er is geen DA die een jong dier laat inslapen toch als hij een paar dagen op zijn geld moet wachten terwijl er een verzekering is? Ik snap er echt niets van. En waarom hebben ze nou gister niet meteen gezegd dat ze de operatie wel zelf doen? En waarom nóg eens overleggen nu? Blijven ze nou allemaal overleggen?

Sorry, ik klink wat kribbig maar ik zit me echt over de gang van zaken op te winden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90673928
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:30 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Mocht je nog moeten bellen, mijn aanbod geldt nog steeds.
Je kan alle dierenartsen afbellen nu, met het aanbod van Poepoog. En laat dit een duidelijke les zijn, dat een vaste lijn een eerste levensbehoefte is, zeker in jouw situatie!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:33:09 #182
163650 Greys
pi_90673950
Oke, even concreet... heb je de verzekering nou zelf al gesproken?
Hoe lang doen die over hun uitbetaling?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90673980
Gvd ;( kunnen we hier op fok! anders niks regelen? Het mag toch niet zo zijn dat dit jonge lieve ventje het niet redt door geldproblemen? -O-
pi_90674007
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:32 schreef Mercer het volgende:

[..]

Je kan alle dierenartsen afbellen nu, met het aanbod van Poepoog. En laat dit een duidelijke les zijn, dat een vaste lijn een eerste levensbehoefte is, zeker in jouw situatie!
Toch weer 120-200 euro per jaar.

Ik vind het een boel geld.
pi_90674033
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:33 schreef Oognip het volgende:
Gvd ;( kunnen we hier op fok! anders niks regelen? Het mag toch niet zo zijn dat dit jonge lieve ventje het niet redt door geldproblemen? -O-
Lief maar vrees dat dan het einde zoek is, zeker gezien de voorwaarden van FOK dat dat niet toegestaan is...
pi_90674107
Raar zeg dat ze hier zo moeilijk over doen als jij gewoon aan kan tonen dat je verzekerd bent en het probleem dus alleen is dat je het nu even niet kan voorschieten :o Kan je niet direct je verzekering met de DA in contact brengen? Dat die 2 even bij uitzondering afspreken dat de factuur direct naar de verzekering gaat en die het zsm op de rekening van de DA stort, zonder tussenkomst van jou dus?
pi_90674164
In januari krijg ik een hele hoop geld van mijn oma en ik baal zo dat het dan al te laat is. Ik had het serieus zo voor willen schieten, maar dat gaat nu niet :'(

Ik hoop echt dat je nog iets kan regelen met je oom/tante/iemand anders, dit kan en mag niet :(
pi_90674217
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:33 schreef Oognip het volgende:
Het enige wat mensen kunnen doen nu, is dierenartsen bellen in de omgeving. Maar ja, dan weten die dierenartsen weer niet wat voor breuk het is. Wat een situatie zeg, zonder telefoon. Dat vind ik toch wel beetje overantwoordelijk van TS. :N

Of zorgen dat TS kan bellen, maar dat heeft poepoog al aangeboden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 13:38:43 #189
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90674240
dierenarts gaat zelf met de hema bellen
Krijg net ook te horen dat Gizzie nog niet geplast heeft, dus dat ze niet zeker weet of de zenuwvoorziening naar de blaas in orde is, en dat z'n andere poot óók gebroken is. Kosten worden nu (al) geraamd op 1700 euro totaal :X

pi_90674281
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:38 schreef Mercer het volgende:

[..]

Het enige wat mensen kunnen doen nu, is dierenartsen bellen in de omgeving. Maar ja, dan weten die dierenartsen weer niet wat voor breuk het is. Wat een situatie zeg, zonder telefoon! Dat vind ik toch wel beetje overantwoordelijk van TS. :N

Of zorgen dat TS kan bellen, maar dat heeft poepoog al aangeboden.
Ik vind dit soort praat nu echt even niet op zijn plaats. TS doet hartstikke haar best om voor haar beestje te kunnen zorgen, het beestje is verzekerd en alles. Ts heeft nu eenmaal niet geld klaarliggen om zomaar beltegoed te kunnen kopen. Hier zit ze echt niet op te wachten.
pi_90674337
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:39 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik vind dit soort praat nu echt even niet op zijn plaats. TS doet hartstikke haar best om voor haar beestje te kunnen zorgen, het beestje is verzekerd en alles. Ts heeft nu eenmaal niet geld klaarliggen om zomaar beltegoed te kunnen kopen. Hier zit ze echt niet op te wachten.
Ja dat weet ik, maar als je een gezin hebt, heb je ook bepaalde verantwoordelijkheden waarvan dit er één is. Verder zal ik erover ophouden nu.
pi_90674482
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:40 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar als je een gezin hebt, heb je ook bepaalde verantwoordelijkheden waarvan dit er één is. Verder zal ik erover ophouden nu.
Mijn god, ik heb af en toe mijn bedenkingen bij mensen en topics, maar zeggen dat het hebben van een landlijn een verantwoordelijkheid om als moeder te hebben. :')
pi_90674508
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:38 schreef DJMO het volgende:
Krijg net ook te horen dat Gizzie nog niet geplast heeft, dus dat ze niet zeker weet of de zenuwvoorziening naar de blaas in orde is, en dat z'n andere poot óók gebroken is. Kosten worden nu (al) geraamd op 1700 euro totaal :X
Tot hoeveel ben je verzekerd, en wat is je eigen bijdrage>

Dierenziekenhuis Rotterdam die draagt het gewoon over aan famed als je niet direct wil/kan betalen, en dan kan je met hun een betalingsregeling treffen. Dan zou je dus kleine beetjes kunnen betalen en ondertussen de originele factuur declareren bij HEMA, ben je wellicht alleen een klein beetje extra kwijt aan rente.

http://www.whgdierenartsen.nl/OverWHG/Betalingsvoorwaarden.aspx
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:45:54 #194
163650 Greys
pi_90674542
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:38 schreef DJMO het volgende:
Dat is in elk geval wát.
En sorry dat ik zo dram, maar had je nou zelf de verzekering al gevraagd hoe lang het duurt tot ze uitbetalen? Dan weet je in elk geval de (hopelijk korte) tijd dat ze op hun geld moeten wachten. Stel dat ze het maandag al kunnen overmaken, dan scheelt dat misschien weer. Of gaat je DA dat nu aan ze vragen dus?

Ga er anders nu naartoe, naar de kliniek waar hij nu ligt. En zorg dat het opgelost wordt waar je bij staat. Geef ze het verzekeringsbewijs. Blijf er bij staan als ze met je verzekering bellen. Zeg dat ie vandaag nog geopereerd moet worden, dat ze zelf hebben gezegd dat het binnen 24 uur moet en vraag of dat uberhaupt nu nog wel kan, als hij nog naar een andere locatie moet om geopereerd te worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90674543
Jongens, we zijn allemaal mensen met emoties dus laten we elkaar nu niet afhakken op ongetwijfeld goedbedoelde opmerkingen, al begrijp ik de kritiek best.
Maar dat is nu niet aan de orde.
Wat me raakt is de hele discussie om het wel en wee van een katje. Aangezien een geopereerde dame nu alive and kicking naast me ligt begrijp ik alle emoties maar begrijp dus niet de kliniek die er juist zijn om beestjes en hun baasjes te helpen.
Gaat het nou onm het welzijn van de dieren of om het grote geld? Mah,. dat is weer een andere discussie maar wel een vraag en een appél aan het adres van de dierenkliniek.

Moet helaas weg met een wrange smaak in de mond maar is niet anders.
Mo, sterkte wijffie
pi_90674549
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:44 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Mijn god, ik heb af en toe mijn bedenkingen bij mensen en topics, maar zeggen dat het hebben van een landlijn een verantwoordelijkheid om als moeder te hebben. :')
Niet het hebben van een landlijn, maar wel de mogelijkheid om gewoon te kunnen bellen, via skype, landlijn whatever. Het zou je kind maar zijn ipv je kat! En verder klaar nu over die telefoon en terug ontopic.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 13:46:48 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90674586
tante schiet de aanbetaling in ieder geval voor. Ze maakt het met spoed over naar mijn rekening.

pi_90674601
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:46 schreef DJMO het volgende:
tante schiet de aanbetaling in ieder geval voor. Ze maakt het met spoed over naar mijn rekening.
*O* *O* Dat is echt HEEEEEL fijn!
pi_90674615
Mercer, kappen nou.
Snap je wel maar is nu even niet zo'n goed moment dit te blijven herhalen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:47:52 #200
163650 Greys
pi_90674632
quote:
Yay! *O*
Zij krijgt het dan echt wel weer snel van de verzekering.

En nu direct die operatie voor vandaag laten regelen ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90674641
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:47 schreef Oognip het volgende:

[..]

*O* *O* Dat is echt HEEEEEL fijn!
En nou maar hopen dat het niet te laat is............

En nou echt weg, potdomme, houdt je bezig
pi_90674649
Mercer: ze heeft een gsm met beltegoed, echter verzekering is 0900- lokaal tarief + extra aan je provider. Dan is het beltegoed er zo door.

Voor levensbedreigende noodgevallen ivm je gezin/dieren kun je altijd 112 bellen, ook zonder beltegoed. Echter niet de dierenarts/verzekering niet meer.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_90674657
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:46 schreef Mercer het volgende:

[..]

Niet het hebben van een landlijn, maar wel de mogelijkheid om gewoon te kunnen bellen, via skype, landlijn whatever. Het zou je kind maar zijn ipv je kat! En verder klaar nu over die telefoon en terug ontopic.
Als het je kind is, dan lag het allemaal niet zo gecompliceerd. Bovendien is 112 bellen gratis en was het kind nu allang geopereerd als er haast bij was.
pi_90674669
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 13:28 schreef DJMO het volgende:
Kreeg van de assistente te horen dat als ik de verzekering van Proteq had genomen het helemaal geen probleem was geweest,
Dat is echt NET nieuw bij proteq :) Ik heb 6 jaar alles voor moeten schieten. Ook bedragen als 800 euro meteen na een ingreep.
Nu verrekenen ze het, heb de brief net wat weken in huis.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 13:48:49 #205
163650 Greys
pi_90674672
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:47 schreef Lottekoekkie het volgende:
Mercer, kappen nou.
Snap je wel maar is nu even niet zo'n goed moment dit te blijven herhalen.
Hij zei zelf al dat hij er over op ging houden. Dus dan ook niet meer op in gaan. ;)

Ik ga duimen dat ze de kat dan wel vandaag nog opereren, als hij eerst nog naar een andere locatie moet! ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90674686
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Gaat het nou onm het welzijn van de dieren of om het grote geld? Mah,. dat is weer een andere discussie maar wel een vraag en een appél aan het adres van de dierenkliniek.
Ergens is het wel begrijpelijk natuurlijk, het is een erg hellend vlak als je zomaar beestjes gaat opereren en daar zelf veel kosten aan maakt en dan de betaling maar laat of idd al heel snel akkoord gaat met later betalen, of in termijnen etc.

Maar dit is idd wel een extreem koppig geval :Y
pi_90674730
quote:
Super, nu gauw de dierenarts bellen!
Hoop zo dat dit goed komt voor jou en het diertje!

BTW: lekkere dierenarts, als men toch kan aantonen dat het verzekerd is, begin dan toch meteen te opereren in plaats van te jammeren over de centen.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 13:51:02 #208
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90674753
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:50 schreef LekkerApart het volgende:

[..]

Super, nu gauw de dierenarts bellen!
Hoop zo dat dit goed komt voor jou en het diertje!

BTW: lekkere dierenarts, als men toch kan aantonen dat het verzekerd is, begin dan toch meteen te opereren in plaats van te jammeren over de centen.
hang al aan de telefoon

pi_90674779
Wat fijn *O*
pi_90674917
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 23:41 schreef Lottekoekkie het volgende:
Overigens (en vergeef me als ik wellicht eroverheen gelezen heb) weten ze wie hem heeft aangereden? Misschien dat die chauffeur je wil helpen?
Nou lopen katten maar overal rond en gieren ineens voor je wielen maar ik zou toch echt als automobilist stoppen en zoeken en regelen. Maar ja, niet iedereen stopt....
Met betrekking tot dit advies: Ik zou daar vooralsnog niet achteraan gaan. Als die man/vrouw schade heeft en het komt door jouw loslopend huisdier, dan is men vaak niet zo blij en kijkt men eerder naar de eigen schade. Zeker als de schrik van de aanrijding er al af is..
dag
pi_90674956
Hopen dat de dierenarts het allemaal kan herstellen.
pi_90674998
met de blommen voor de gastvrouw in de hand en de jas al aan nog even kijken....
Hoop dat het helemaal goedkomt, potdorie.
De hardnekkigheid van de kliniek zit me wel even goed dwars, zeker daar ze niet aangegeven hebben geen kundige chirurg zelf te hebben, valt me zwaar tegen.
Doet de dierenambulance zo zijn best (hebbeb donatie weer gehad) en de kliniek speelt er niet op in.
Zwaar klote, en dan zeg ik het netjes.

Mo, sterkte wijffie,
pi_90675117
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:55 schreef Peter het volgende:

[..]

Met betrekking tot dit advies: Ik zou daar vooralsnog niet achteraan gaan. Als die man/vrouw schade heeft en het komt door jouw loslopend huisdier, dan is men vaak niet zo blij en kijkt men eerder naar de eigen schade. Zeker als de schrik van de aanrijding er al af is..
Logische post maar als ik zie hoeveel katten er hier op de dijk al doodgereden zijn en geen mens ooit bij de baasjes een claim heeft neergelegd voor schade aan de auto zal dat wel meevallen.
Een katje heeft weinig gewicht dus schade aan een auto door een katje????????

en nou ben ik echt moven, er wordt op me gewacht.
Hoop zo dat ik straks goed nieuws mag lezen
pi_90675386
Oh, wat een fijn nieuws. En wat een fijne tante. Wordt het waarschijnlijk toch nog een feestje voor jullie vanavond O+
  Moderator vrijdag 31 december 2010 @ 14:34:14 #215
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_90676627
Zo opgeruimd. Ik vind helemaal niet dat hier verantwoording afgelegd hoeft te worden op deze manier.
Dus dat is klaar hoor.

Nu graag gewoon weer verder over waar het over ging, de kat!

[ Bericht 72% gewijzigd door senesta op 31-12-2010 14:47:53 ]
pi_90677410
Jemig meid, wat een vervelende situatie voor je waar je helemaal niks aan kan doen. Ondanks alles kan je altijd van mijn aanbod gebruik maken, het werkt perfect en ik heb er meerdere malen mensen mee kunnen helpen zonder beltegoed. Misschien is dat echter niet toegestaan, enkel berichtjes waarin men kan zeiken op de DA en hoe errug het is voor jou. Want ja constructief zijn, waarom?
pi_90677470
Poepoog :'(

DJMO, wat is het laatste nieuws?
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2010 @ 14:54:26 #218
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_90677491
Dus simpel gezegd de kosten worden vergoed, maar pas achteraf terug betaald?
Zoek dan gewoon een andere dierenarts.
pi_90677510
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:52 schreef Poepoog het volgende:
Jemig meid, wat een vervelende situatie voor je waar je helemaal niks aan kan doen. Ondanks alles kan je altijd van mijn aanbod gebruik maken, het werkt perfect en ik heb er meerdere malen mensen mee kunnen helpen zonder beltegoed. Misschien is dat echter niet toegestaan, enkel berichtjes waarin men kan zeiken op de DA en hoe errug het is voor jou. Want ja constructief zijn, waarom?
Ik heb begrepen dat de beltegoedsituatie inmiddels geregeld, bedankt voor je aanbod though. ^O^
pi_90677675
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:53 schreef Sosha het volgende:
Poepoog :'(

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:48 schreef Sosha het volgende:
Ik heb niet echt iets zinnigs bij te dragen
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:54 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat de beltegoedsituatie inmiddels geregeld, bedankt voor je aanbod though. ^O^
Laat maar weten. :s)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 31 december 2010 @ 15:09:05 #221
147316 crew  DJMO
#trut
pi_90678065
vooralsnog geen nieuws. ik heb gebeld dat ik die 500 euro kon betalen, en ze ging overleggen over hoe nu verder / precieze behandeling etc en zou me terugbellen. Nog niks gehoord .. ondertussen zit ik trillend van angst vanwege het vuurwerk. Ik verschans me zometeen maar met kind en telefoon op de overloop boven, daar is het het veiligste :X

pi_90678288
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:09 schreef DJMO het volgende:
vooralsnog geen nieuws. ik heb gebeld dat ik die 500 euro kon betalen, en ze ging overleggen over hoe nu verder / precieze behandeling etc en zou me terugbellen. Nog niks gehoord .. ondertussen zit ik trillend van angst vanwege het vuurwerk. Ik verschans me zometeen maar met kind en telefoon op de overloop boven, daar is het het veiligste :X
Dan zou ik toch echt even zelf bellen nu. Straks kan het niet meer, morgen werken dierenartsen niet. Gaat lekker dit. :|W
pi_90678439
Walgelijk dat het zo moet omdat die mensen bang zijn hun centen een paar weken later te krijgen.
Fantastisch dat je tante kan voorschieten, maar ik vind het te belachelijk voor woorden dat hier zo moeilijk over gedaan wordt terwijl je gewoon verzekerd bent.
Mijn dierenarts had allang gezegd dat we later wel zouden praten over de financiën en dat de eerste zorg was om het beestje te helpen en dan zonder dat ik erom zou hoeven te vragen. (ja been there done that)
Hij hoeft er echt geen oliebol minder om te eten dunkt me...
pi_90678546
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:17 schreef MarMar het volgende:
Walgelijk dat het zo moet omdat die mensen bang zijn hun centen een paar weken later te krijgen.

Walgelijk dat mensen zonder kennis van zaken een dergelijk persoon veroordelen.

Blijkbaar mag je enkel kritiek hebben hier op de Da.

Succes met jouw eigen op-de-pof kliniek.
  Moderator vrijdag 31 december 2010 @ 15:20:55 #225
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_90678588
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:17 schreef MarMar het volgende:
Fantastisch dat je tante kan voorschieten, maar ik vind het te belachelijk voor woorden dat hier zo moeilijk over gedaan wordt terwijl je gewoon verzekerd bent.
Mijn dierenarts had allang gezegd dat we later wel zouden praten over de financiën en dat de eerste zorg was om het beestje te helpen en dan zonder dat ik erom zou hoeven te vragen. (ja been there done that)
Hij hoeft er echt geen oliebol minder om te eten dunkt me...
Mijn dierenarts is gelukkig ook niet heel moeilijk, maar ik prijs me dan ook erg gelukkig met mijn dierenarts. Ik hoop dat de kat nu wel zo snel mogelijk geholpen kan worden. Arm beestje ;(
pi_90678759
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:19 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Walgelijk dat mensen zonder kennis van zaken een dergelijk persoon veroordelen.

Blijkbaar mag je enkel kritiek hebben hier op de Da.

Succes met jouw eigen op-de-pof kliniek.
Gelukkig weet jij precies hoeveel kennis ik heb :)

ik hap maar even voor de vorm, aangezien het hier anders voor jou niets meer aan is

Het overleggen van de polis zou gewoon genoeg moeten zijn.
Ook ga ik er vanuit dat mensen arts of dierenarts worden omdat ze willen helpen in eerste instantie... een beestje onnodig lang laten lijden omdat men de centen wat later krijgt vind ik beneden alle peil.
pi_90678787
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 15:09 schreef DJMO het volgende:
Denk je niet dat t handiger is er ff heen te gaan en direct persoonlijk de boel te regelen ipv bellen - wachten - bellen - wachten. Hoe langer t duurt hoe minder kans het katje heeft...
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:28:20 #228
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90678877
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:25 schreef Loveless85 het volgende:

Denk je niet dat t handiger is er ff heen te gaan en direct persoonlijk de boel te regelen ipv bellen - wachten - bellen - wachten. Hoe langer t duurt hoe minder kans het katje heeft...
Dat dus. Dan maak je het ook urgenter. Zo'n afwachtende houding zet weinig zoden aan de dijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 15:29:18 #229
13151 crew  Rewimo
pi_90678907
Ik snap zo'n DA ook niet. Hij weet zelf dat er haast is bij de operatie, dat het geld geregeld is. Opereer dan verdorie!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 15:29:26 #230
163650 Greys
pi_90678911
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:09 schreef DJMO het volgende:
Nee kom, even dapper zijn nu. Vuurwerk is er nou eenmaal vandaag.
Naar de dierenarts gaan waar je kat nu is en daar blijven tot het geregeld is. Niet blijven afwachten nu, de tijd dringt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:31:25 #231
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90678981
Blaffende honden bijten niet en hetzelfde geldt voor vuurwerk plus dat je je kleine knul zo ook een angst meegeeft.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2010 @ 15:31:57 #232
13151 crew  Rewimo
pi_90678993
Greys heeft gelijk. Je kat is belangrijker dan je angst voor vuurwerk. Neem als het kan iemand mee en ga naar de DA. Leg uit dat je nu zelf alles geregeld hebt, dat ie zijn geld krijgt maar dat ie nu dan ook moet opereren. De kat mag niet de dupe worden, zeker niet na alles wat je al gedaan hebt.
pi_90678997
DJMO? ben je nu alleen thuis dan( met jan?)
is er niet ff iemand die langs kan komen of waar jij heen kan? met mobiel maakt het niet uit of je thuis bent of ergens anders.
pi_90679005
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:31 schreef Copycat het volgende:
Blaffende honden bijten niet en hetzelfde geldt voor vuurwerk plus dat je je kleine knul zo ook een angst meegeeft.
Gewoon zachtjes een gezellig muziekje opzetten, dan hoor je de knallen stukken minder :)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 15:32:57 #235
163650 Greys
pi_90679028
Dat, en ze zei vanmorgen dat ze drie keer gebeld was door de dierenarts en dat haar telefoon niet was overgegaan, dus de oproepen gemist. Die onzekerheid zou ik niet willen, ik had er al lang de hele dag gezeten daar. Dus ik vind dat DJMO haar angst echt even opzij moet zetten nu.
Als je kat je alles is, dan ga je daar aan de balie staan tot ze hebben verzekerd dat ie vandaag nog wordt geopereerd nu het geld geregeld is.

Waar is je man trouwens nu, als ik vragen mag?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90679089
Wat Greys zegt, naar de dierenarts gaan en zorgen dat het beestje geopereerd wordt.
Niet thuis af gaan zitten wachten.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_90679178
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat dus. Dan maak je het ook urgenter. Zo'n afwachtende houding zet weinig zoden aan de dijk.
Zeker op 31 december niet, die DA gaat ook niet tot 18:00 zitten wikken en wegen en je scheept iemand makkelijker af via de telefoon "Nee mevrouwtje, dit kan ook echt morgenmiddag", dan wanneer ze voor je neus staan :Y

En áls het beestje nog naar een andere DA moet dan moet je écht niet heel veel langer meer wachten op een dag als vandaag.
pi_90679243
Wat de anderen zeggen. Als je nu nog niks gehoord hebt: naar de DA! Desnoods Jan meenemen, als je man niet thuis is. Want als hij nu nog aan de operatie moet beginnen dan ben je misschien al te laat qua tijd. Het is al half vier nu....
pi_90679290
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:39 schreef Cat22 het volgende:
Want als hij nu nog aan de operatie moet beginnen dan ben je misschien al te laat qua tijd. Het is al half vier nu....
Ik ben bang dat het al lang te laat is, half 4...
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 15:41:18 #240
163650 Greys
pi_90679354
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:40 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat het al lang te laat is, half 4...
Ik ook. Daarom snap ik niet dat je dan op de overloop gaat zitten afwachten.
Dan leest ze wellicht onze posts nu ook niet meer, helaas.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:41:55 #241
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90679387
En daarom kan ik Isdatzo heel goed begrijpen.
pi_90679409
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:41 schreef Copycat het volgende:
Het gezeik was híer een beetje misplaatst, maar er zat zeker een kern van waarheid in.
pi_90679427
quote:
Blasphemy! ;(
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 15:44:03 #244
163650 Greys
pi_90679474
quote:
Ik ook, maar het heeft nu geen enkele zin. Want dan gaat DJMO daar op antwoorden ipv naar de dierenarts.
Weet niet precies wat er stond, maar DJMO van die overloop af krijgen en die kat laten verzorgen is de eerste prioriteit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90679569
* MarMar smst al...

Ben het ermee eens dat er nu actie moet komen en afwachten op zijn zachtst gezegd niet handig is.
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:47:48 #246
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90679624
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:44 schreef Greys het volgende:
Ik ook, maar het heeft nu geen enkele zin. Want dan gaat DJMO daar op antwoorden ipv naar de dierenarts.
Weet niet precies wat er stond, maar DJMO van die overloop af krijgen en die kat laten verzorgen is de eerste prioriteit.
Ik snap je, maar dat is toch al te jammerlijk voor woorden? Het is nota bene een volwassen vrouw. Met (bijna) twee kinderen en een partner. Een beetje backbone en zelfredzaamheid zou niet misstaan.
pi_90679737
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik snap je, maar dat is toch al te jammerlijk voor woorden? Het is nota bene een volwassen vrouw. Met (bijna) twee kinderen en een partner. Een beetje backbone en zelfredzaamheid zou niet misstaan.
Ben ik met je eens. Al denk ik niet dat we dat in één middag via Fok kunnen bewerkstelligen. Maar aanmoedigen om actie te ondernemen mbt de kat kan haar misschien net dat zetje geven om iets te doen.
pi_90679814
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als je ECHT bang bent, kunnen mensen roepen wat ze willen, ook dat je geen ruggengraat hebt of wat dan ook, maar dan ben je bang. Angst kan behoorlijk verlammend werken en is zeker niet iets waar je al te licht over moet denken.
In deze situatie is dat k*t, maar daar kan DJMO ook niets aan doen.

Ik duim gewoon dat ze nog op tijd zijn en heb niet het idee dat ik meer kan doen. Sterkte voor Gizmo.
compact en kleverig.
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:53:40 #249
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90679871
Ze heeft ook een man ... Die kan toch ook actie ondernemen?
pi_90679942
* MarMar opent nu maar een topic in TRU :')

Ik druk op send en krijg gelijk een smsje met de vraag of ik wil updaten.

Neem aan dat ze bij de dierenarts is, of onderweg.
Gizmo blijft tot maandag in observatie, de groeischijf is al dicht gelukkig. Hij moet alleen zelfstandig kunnen plassen, anders is er weer een ander probleem bij. Ze weten dus nog niet of er ook zenuwen beschadigd zijn. Onder observatie kunnen ze pijnstilling geven en zijn plassen in de gaten houden.

Er wordt gezegd dat dierenartsen met Hemaverzekeringen slechte ervaringen hebben en dat ze daarom per sé een aanbetaling willen.
pi_90679948
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:52 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Als je ECHT bang bent, kunnen mensen roepen wat ze willen, ook dat je geen ruggengraat hebt of wat dan ook, maar dan ben je bang. Angst kan behoorlijk verlammend werken en is zeker niet iets waar je al te licht over moet denken.
In deze situatie is dat k*t, maar daar kan DJMO ook niets aan doen.

Ik duim gewoon dat ze nog op tijd zijn en heb niet het idee dat ik meer kan doen. Sterkte voor Gizmo.
Sorry, maar er zijn ook gewoon mensen die overal problemen en geen oplossingen in zien. Het gaat hier nu over het katje dus ik zal niet eens beginnen over dat het 'niet zo heel slim is' om in haar situatie voor een 2e kindje én kat te gaan, maar al kan ze zelf daar nu niet heen dan kan haar man toch? Of je vraagt even of iemand je brengt?

Ik vind dit ook wel erg makkelijk hoor... gewoon jezelf verstoppen en maar lekker wachten tot er met een kant en klare oplossing gebeld wordt...
pi_90680051
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:55 schreef MarMar het volgende:

Er wordt gezegd dat dierenartsen met Hemaverzekeringen slechte ervaringen hebben en dat ze daarom per sé een aanbetaling willen.
Ah dat is al een stukje duidelijkheid dan waarom ze zo moeilijk doen ^O^
pi_90680053
zeg, sla mijn update niet over met lezen he schatjes :)
pi_90680113
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:57 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ah dat is al een stukje duidelijkheid dan waarom ze zo moeilijk doen ^O^
Jep en genoeg reden om daar achteraan te gaan ook. Als Hema echt moeilijk doet met het uitkeren van verzekeringen lijkt een mailtje richting Kassa oid wel een plan.
pi_90680125
quote:

Gizmo blijft tot maandag in observatie, de groeischijf is al dicht gelukkig. Hij moet alleen zelfstandig kunnen plassen, anders is er weer een ander probleem bij. Ze weten dus nog niet of er ook zenuwen beschadigd zijn. Onder observatie kunnen ze pijnstilling geven en zijn plassen in de gaten houden.

Ah okee, dus geen operatie meer vandaag?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 15:59:35 #256
163650 Greys
pi_90680147
quote:

Fijn, die update, thanks!
Maar wordt de kat nou wel of niet nog binnen die zo belangrijke 24 uur geopereerd?
Of weet je dat niet? En misschien zit ze op de overloop zonder computer ipv onderweg naar de dierenarts en vraagt ze daarom of jij wilt updaten. Sms haar nog even terug als je wilt. Of hij nou wel of niet geopereerd wordt en of ze nou onderweg is daarheen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 31 december 2010 @ 15:59:38 #257
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_90680149
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ah okee, dus geen operatie meer vandaag?
Dat vroeg ik me ook af, die gebroken botten dan?
pi_90680209
die operatie binnen 24uur was voor de groeischijf die inmiddels dicht blijkt te zijn volgens de update van MarMar
dus operatie binnen 24 uur is niet meer noodzakelijk.
belangrijke nu is weten of gizmo kan plassen anders moet er een heel ander operatie plan gemaakt worden.
pi_90680254
Die 24 uur was volgens mij vooral belangrijk omdat de groeischijf gebroken was/leek.
Kan me voorstellen dat (nu die schijf dicht is, die andere breuken goed verbonden en stabiel zijn en hij pijnstilling krijgt)n ze even wachten met die operatie tot duidelijk is of er ook geen andere schade is die hersteld moet worden. Of niet meer te herstellen is. :{
pi_90680303
maar een leer hier voor iedereen: DJMO weet best wat ze doet.
en geen neem HEMA dieren verzekering
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:04:40 #261
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_90680375
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:03 schreef loecje het volgende:

Daar denk ik helaas anders over.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 16:05:12 #262
163650 Greys
pi_90680400
quote:
Daar zijn de meningen over verdeeld, da's duidelijk, maar dat heeft weinig zin verder om het daar nog over te hebben hier.

quote:
en geen neem HEMA dieren verzekering
Dat kan wel, als je zelf een potje hebt om het voor te schieten. Dan zal je het daarna heus wel terug krijgen. Of zijn nu ineens alle HEMA dierenverzekeringen onbetrouwbaar als er een dierenarts slechte ervaringen mee zegt te hebben? Ik vind dat nogal een aanname :@
Iedereen heeft wel eens een slechte ervaring met een verzekering, zelfs met Proteq oid. Wil niet zeggen dat het meteen helemaal niet deugt ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90680402
quote:
Sorry, maar; :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2010 16:05:24 ]
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2010 @ 16:05:38 #264
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_90680422
Ik volg er nu geen klap meer van. Wie is isditzo en waar is de oorspronkelijke post heen? Er wordt wel naar verwezen, maar waar die post is?
pi_90680452
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:01 schreef Cat22 het volgende:
Die 24 uur was volgens mij vooral belangrijk omdat de groeischijf gebroken was/leek.
Kan me voorstellen dat (nu die schijf dicht is, die andere breuken goed verbonden en stabiel zijn en hij pijnstilling krijgt)n ze even wachten met die operatie tot duidelijk is of er ook geen andere schade is die hersteld moet worden. Of niet meer te herstellen is. :{
Dat dus, maar daar waren jullie zelf al op gekomen.

EDIT: klaar, niet verder over discussiëren dan ook.

[ Bericht 10% gewijzigd door Greys op 31-12-2010 16:09:40 ]
pi_90680481
En tot voor kort was het HELE dierenverzekering stelsel gebaseerd op voorschieten & daarna declareren, ik hoor nu dat Proteq dat sinds kort veranderd heeft, maar ook daar was dat dus zo. Dus om nou ineens de 'schuld' van deze situatie op de HEMA af te schuiven vind ik ook erg kort door de bocht...

Er zijn verder naast de HEMA nog tig aanbieders die gewoon nog steeds op deze manier werken, alleen Proteq dus niet, en wat ik begrijp ook lang niet overal of bij alle behandelingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2010 16:07:35 ]
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 16:07:28 #267
163650 Greys
pi_90680514
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik volg er nu geen klap meer van. Wie is isditzo en waar is de oorspronkelijke post heen? Er wordt wel naar verwezen, maar waar die post is?
Die post (en de hele discussie die daarna volgde) is verwijderd.
Had gewoon geen zin hier. Want dan gaat DJMO zich daar weer over lopen verantwoorden ipv naar de dierenarts. Dat had nu prioriteit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:07:34 #268
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_90680516
EDIT: lees even verder, die discussie is wel klaar nu :)

[ Bericht 75% gewijzigd door Greys op 31-12-2010 16:09:16 ]
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2010 @ 16:09:19 #269
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_90680588
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Die post (en de hele discussie die daarna volgde) is verwijderd.
Had gewoon geen zin hier. Want dan gaat DJMO zich daar weer over lopen verantwoorden ipv naar de dierenarts. Dat had nu prioriteit.
Nee die hele discussie is dus niet verwijderd. Wel die post, maar de discussie slechts deels. Hoe weet ik anders van het bestaan van die post als er geen referenties meer naar zouden staan?
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:09:40 #270
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90680605
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:06 schreef Loveless85 het volgende:
En tot voor kort was het HELE dierenverzekering stelsel gebaseerd op voorschieten & daarna declareren, ik hoor nu dat Proteq dat sinds kort veranderd heeft, maar ook daar was dat dus zo. Dus om nou ineens de 'schuld' van deze situatie op de HEMA af te schuiven vind ik ook erg kort door de bocht...

Er zijn verder naast de HEMA nog tig aanbieders die gewoon nog steeds op deze manier werken, alleen Proteq dus niet, en wat ik begrijp ook lang niet overal of bij alle behandelingen.
Dat is waar, maar het is goed te weten dat er verschil is, no? Een verzekering neem je alleen als je de kosten niet zelf kunt dragen. En dan ligt het ook wel voor de hand dat je problemen kan hebben met het voorschieten... Dus eigenlijk vind ik 't van de zotte dat er überhaupt nog op die manier gewerkt wordt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_90680641
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nog goedkoper is helemaal geen huisdieren.
als je een huisdier neemt, spaar dan ook een potje of sluit een verzekering af, je neemt niet alleen een huisdier en als er wat gebeurt je afhankelijk moet zijn van geldschieters of wat dan ook, neem dan geen huisdier wat jij zegt.
en als je kind aangereden wordt handel je ook toch gelijk en gaat het eerst niet op FOK bespreken met het hoe of wat.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_90680669
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:06 schreef Loveless85 het volgende:

Klopt, het is echt net een aantal weken bij Proteq, heb net een pasje binnen waarmee ik bij de DA de pas kan overhandigen en de boel dus geregeld wordt ipv cash aan de balie te staan :)

Nog geen 8 weken denk ik?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 16:11:39 #273
163650 Greys
pi_90680681
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:09 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee die hele discussie is dus niet verwijderd. Wel die post, maar de discussie slechts deels. Hoe weet ik anders van het bestaan van die post als er geen referenties meer naar zouden staan?
Nou goed, een heel groot deel van de discussie.
Maar daarover hoeven we verder geen verantwoording af te leggen toch?
Ik ben het voor een groot deel zelfs met Isdatzo eens, dat heb ik hier ook kenbaar gemaakt, maar dat Senesta een groot deel van de discussie heeft verwijderd was nu gewoon het beste. En ook daarover gaan we nu niet verder in discussie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90680682
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:09 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het is goed te weten dat er verschil is, no? Een verzekering neem je alleen als je de kosten niet zelf kunt dragen. En dan ligt het ook wel voor de hand dat je problemen kan hebben met het voorschieten... Dus eigenlijk vind ik 't van de zotte dat er überhaupt nog op die manier gewerkt wordt.
Jup, eens. Toen ik een verzekering uitzocht vond ik het ook van de gekke, want je moet eigenlijk dus sowieso het geld van de behandeling wel al hebben, ook al ben je verzekerd :D Terwijl in mijn beleving een verzekering vooral is om risico's te dekken die je zelf niet ineens kan opbrengen.

Maar goed, ook dat is niet echt een discussie voor dit topic. Er is ergens wel een topic over dieren verzekeren, misschien goed daar te vermelden dat Proteq sinds kort op deze wijze te werk gaat.
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:12:30 #275
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_90680713
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:10 schreef Toverheks het volgende:

[..]

als je een huisdier neemt, spaar dan ook een potje of sluit een verzekering af, je neemt niet alleen een huisdier en als er wat gebeurt je afhankelijk moet zijn van geldschieters of wat dan ook, neem dan geen huisdier wat jij zegt.
en als je kind aangereden wordt handel je ook toch gelijk en gaat het eerst niet op FOK bespreken met het hoe of wat.
ze heeft wel een verzekering ^O^ Maar moet het voorschieten, op zich niet gek dat je dat niet kan als het 800 e betreft/. Maar de houding in laten slapen en een nieuwe nemen omdat het goedkoper is, is wat kortzichtig, want zo heb je met een beetje pech elk jaar een andere kat.
pi_90680717
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:10 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Het is ook wel belangrijk om te weten of te beseffen dat een verzekering niet een gouden pot is waarmee je tot het doodgaan van je huisdier álles kunt laten betalen.
Sommige dingen vallen niet binnen de dekking. Genoeg kleine dingen, genoeg hele grote dingen.
pi_90680734
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:58 schreef MarMar het volgende:

[..]

Jep en genoeg reden om daar achteraan te gaan ook. Als Hema echt moeilijk doet met het uitkeren van verzekeringen lijkt een mailtje richting Kassa oid wel een plan.
Zo'n brevet van onvermogen is dat altijd. Omdat de verzekeringsnemer niet goed heeft gelezen moet het bedrijf maar aan de schandpaal.
pi_90680745
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:12 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Het is ook wel belangrijk om te weten of te beseffen dat een verzekering niet een gouden pot is waarmee je tot het doodgaan van je huisdier álles kunt laten betalen.
Sommige dingen vallen niet binnen de dekking. Genoeg kleine dingen, genoeg hele grote dingen.
Alles wat preventief is al bv. en je bent aan inentingen en sterilisatie/castratie ook al zo een eurotje of 200 kwijt in het eerste jaar (als je dus een kitten neemt)
pi_90680790
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:13 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Alles wat preventief is al bv. en je bent aan inentingen en sterilisatie/castratie ook al zo een eurotje of 200 kwijt in het eerste jaar (als je dus een kitten neemt)
Als je alles van de verzekering af moet laten hangen ben je gewoon verkeerd bezig.
Eerst maar eens sparen dan :)
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2010 @ 16:15:10 #280
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_90680816
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Nou goed, een heel groot deel van de discussie.
Maar daarover hoeven we verder geen verantwoording af te leggen toch?
Ik ben het voor een groot deel zelfs met Isdatzo eens, dat heb ik hier ook kenbaar gemaakt, maar dat Senesta een groot deel van de discussie heeft verwijderd was nu gewoon het beste. En ook daarover gaan we nu niet verder in discussie.
Ik weet niet eens wat Isdatzo gezegd heeft. Er staan alleen nog maar referenties als dat hij/zij een punt heeft, maar welke dat ontgaat me compleet. En waarom mag daar niet over in discussie worden gegaan. Zelfs jij geeft aan dat Isdatzo een punt heeft. De vraag is gewoon simpel welk punt dan?
pi_90680834
Daarom om alle ellende voor te zijn heb ik gewoon een apart potje voor mijn Kater, gebeurd er wat kan ik gelijk terecht bij de dierenarts en contant betalen.
En als de hulp te hoog is qua dierenarts kan je altijd een regeling treffen met hun.
Elke dierenarts doet dat die weten ook wel dat je niet zomaar 800 euro in een la hebt leggen
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_90680835
Volgens mij begint de discussie hier weer dat mensen met weinig geld geen huisdier mogen nemen? Open dan een nieuw topic ofzo, lul ik wel mee.
compact en kleverig.
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:16:26 #283
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_90680877
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:14 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Als je alles van de verzekering af moet laten hangen ben je gewoon verkeerd bezig.
Eerst maar eens sparen dan :)
Ja, dat is waar. Dat zou wel beter onder de aandacht gebracht mogen worden en dan met name wat NIET in de verzekering valt.
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:17:04 #284
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_90680910
hoi.
ik ga niet alle reacties doorlezen, daar heb ik nu geen tijd voor, maar mijn jonge kat heeft een tijdje terug zijn achterpoot gebroken.
ik had inderdaad de keuze om dit door een specialist te laten fixen voor 800 euro.

maar ik kon ook kiezen voor een pinoperatie van 400 euro.
hierbij wordt een pin geplaatst in het bot en dan is het de bedoeling dat deze weer aan elkaar groeit. het schijnt dat ze normaal ook nog een pin aan de buitenkant van de poot doen om te voorkomen dat de andere pin gaat schuiven. (deze pin steekt na de operatie zo naar buiten door de huid heen trouwens.)
daarna heb ik hem 3 weken in een bench moeten houden, zonder dat hij sprong of zijn poot gebruikte (zie dat maar te doen met een jonge kat, die hing de eerste avond al als een aap bovenin de bench te bungelen :') ).
lastige drie weken, want je moet toch ook werken enzo.

uiteindelijk is het hier helemaal goed gekomen en ik heb met de dierenarts een regeling getroffen omdat ik het ook niet zo één, twee, drie op kon hoesten.
vraag eens aan je dierenarts of zij deze operatie ook doen, of dat ze een dierenarts weten die dit kan.

succes, het is toch een lastige beslissing al is het 'maar een kat'.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:17:37 #285
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_90680929
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
Volgens mij begint de discussie hier weer dat mensen met weinig geld geen huisdier mogen nemen? Open dan een nieuw topic ofzo, lul ik wel mee.
was niet mijn bedoeling, meer dat je van een koude kermis thuis komt als je denkt dat een nieuwe kat de oplossing is
pi_90680950
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Dat zou wel beter onder de aandacht gebracht mogen worden en dan met name wat NIET in de verzekering valt.
Ik zit ook bij HEMA (met de ene kat) en met de ander bij Proteq. Maar bij de HEMA was me al vrij snel duidelijk dat preventief gewoon niet gedekt wordt, en sterilisatie dus ook niet, aangezien dat ook gewoon preventief is. En hetzelfde eigenlijk bij Proteq.

Ik had niet echt het idee dat dat nou in de 'kleine lettertjes' stond ofzo.
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2010 @ 16:18:13 #287
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_90680952
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:15 schreef Toverheks het volgende:
Daarom om alle ellende voor te zijn heb ik gewoon een apart potje voor mijn Kater, gebeurd er wat kan ik gelijk terecht bij de dierenarts en contant betalen.
En als de hulp te hoog is qua dierenarts kan je altijd een regeling treffen met hun.
Elke dierenarts doet dat die weten ook wel dat je niet zomaar 800 euro in een la hebt leggen
Precies. Mijn oude kat (woont inmiddels bij ex) kost(te) ook een vermogen aan dierenartsen en speciaal dieet, maar ja het is of dat betalen of niet. Meer keus heb je niet.
pi_90680961
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
Er zit ook een verschil tussen weinig geld en in de sanering ;)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 16:19:40 #289
163650 Greys
pi_90681009
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:15 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik weet niet eens wat Isdatzo gezegd heeft. Er staan alleen nog maar referenties als dat hij/zij een punt heeft, maar welke dat ontgaat me compleet. En waarom mag daar niet over in discussie worden gegaan. Zelfs jij geeft aan dat Isdatzo een punt heeft. De vraag is gewoon simpel welk punt dan?
Ik PM je wel, want anders voeren we de discussie hier alsnog.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90681032
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

En heel vaak ook gewoon een eigen bijdrage per rekening. :)

En sommige mensen lezen gewoon niks. Geen polis, geen folder, nop. "Oh ja al die papieren".
Als jij een beetje globaal leest dan is het al snel duidelijk hoor :Y
pi_90681087
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:20 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

En sommige mensen lezen gewoon niks. Geen polis, geen folder, nop. "Oh ja al die papieren".
45 euro volgens mij bij HEMA, dus die is ze sowieso al kwijt
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 16:23:44 #292
163650 Greys
pi_90681167
Mensen die het interessant vinden, open gerust een topic trouwens over goede of slechte ervaringen met dierenverzekeringen hoor. En dat is niet sarcastisch, lijkt me juist reuze nuttig.

MarMar, had je nog verder gesmst of ze nou naar de DA is of op de overloop zit?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90681250
Er is dit topic; Dierenverzekeringen - vergelijktopic

Die is alleen beetje outdated
pi_90681267
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:20 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Of per ingediende claim, je kan meestal je rekeningen opsparen en ineens versturen geloof ik.

Hoe omgaan met extra kosten tbv een huisdier
compact en kleverig.
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:26:36 #295
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_90681273
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:23 schreef Greys het volgende:
Mensen die het interessant vinden, open gerust een topic trouwens over goede of slechte ervaringen met dierenverzekeringen hoor. En dat is niet sarcastisch, lijkt me juist reuze nuttig.
goed idee, ik ga het niet doen, maar wie zich geroepen voelt, schroom niet even een linkje te plakken.
bij voorbaat dank van deze luie hufter. :*
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
pi_90681337
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:06 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat dus, maar daar waren jullie zelf al op gekomen.

EDIT: klaar, niet verder over discussiëren dan ook.
edit dan ook de berichten waar ik op reageer... dit ziet er ietwat partijdig uit.
pi_90681361
Ik hoop maar dat Gizmo straks weer goed kan plassen ^O^
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 16:30:00 #298
163650 Greys
pi_90681399
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 16:28 schreef MarMar het volgende:

[..]

edit dan ook de berichten waar ik op reageer... dit ziet er ietwat partijdig uit.
Er valt voor ons anders amper meer tegenover te editten :+
Er zijn ook al heel wat PMs verzonden. Het zou fijn zijn als je het niet-partijdig zijn gewoon vertrouwde.

Heb je nog een sms update? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 december 2010 @ 16:31:12 #299
163650 Greys
pi_90681436
Even voor de duidelijkheid:
We laten het eventueel openen van een deel 2 over aan DJMO.
Als ze updates heeft over hoe het met de kat gaat, dan graag. Maar laat het aan haar over over er een deel 2 komt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_90681456
Het zou natuurlijk wel zo sociaal van d'r zijn om even te laten weten hoe het afloopt
pi_90681486
zijn en staan zijn twee verschillende werkwoorden, ik koos bewust 1 van die 2

Geen updates meer nu, denk dat ze er wel druk zat mee is en ook nog een beetje een leuke oudejaarsavond probeert te hebben straks.

Wat ik nu ook ga doen overigens, dus fijn uiteinde allemaal en dat jullie en je dieren maar gezond mogen blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')