Jep en genoeg reden om daar achteraan te gaan ook. Als Hema echt moeilijk doet met het uitkeren van verzekeringen lijkt een mailtje richting Kassa oid wel een plan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah dat is al een stukje duidelijkheid dan waarom ze zo moeilijk doen
Ah okee, dus geen operatie meer vandaag?quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:55 schreef MarMar het volgende:
* MarMar opent nu maar een topic in TRU
Ik druk op send en krijg gelijk een smsje met de vraag of ik wil updaten.
Neem aan dat ze bij de dierenarts is, of onderweg.
Gizmo blijft tot maandag in observatie, de groeischijf is al dicht gelukkig. Hij moet alleen zelfstandig kunnen plassen, anders is er weer een ander probleem bij. Ze weten dus nog niet of er ook zenuwen beschadigd zijn. Onder observatie kunnen ze pijnstilling geven en zijn plassen in de gaten houden.
Er wordt gezegd dat dierenartsen met Hemaverzekeringen slechte ervaringen hebben en dat ze daarom per sé een aanbetaling willen.
Fijn, die update, thanks!quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:55 schreef MarMar het volgende:
* MarMar opent nu maar een topic in TRU
Ik druk op send en krijg gelijk een smsje met de vraag of ik wil updaten.
Neem aan dat ze bij de dierenarts is, of onderweg.
Gizmo blijft tot maandag in observatie, de groeischijf is al dicht gelukkig. Hij moet alleen zelfstandig kunnen plassen, anders is er weer een ander probleem bij. Ze weten dus nog niet of er ook zenuwen beschadigd zijn. Onder observatie kunnen ze pijnstilling geven en zijn plassen in de gaten houden.
Er wordt gezegd dat dierenartsen met Hemaverzekeringen slechte ervaringen hebben en dat ze daarom per sé een aanbetaling willen.
Dat vroeg ik me ook af, die gebroken botten dan?quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah okee, dus geen operatie meer vandaag?
Daar denk ik helaas anders over.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:03 schreef loecje het volgende:
maar een leer hier voor iedereen: DJMO weet best wat ze doet.
Daar zijn de meningen over verdeeld, da's duidelijk, maar dat heeft weinig zin verder om het daar nog over te hebben hier.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:03 schreef loecje het volgende:
Dat kan wel, als je zelf een potje hebt om het voor te schieten. Dan zal je het daarna heus wel terug krijgen. Of zijn nu ineens alle HEMA dierenverzekeringen onbetrouwbaar als er een dierenarts slechte ervaringen mee zegt te hebben? Ik vind dat nogal een aannamequote:en geen neem HEMA dieren verzekering
Sorry, maar;quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:03 schreef loecje het volgende:
Dat dus, maar daar waren jullie zelf al op gekomen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:01 schreef Cat22 het volgende:
Die 24 uur was volgens mij vooral belangrijk omdat de groeischijf gebroken was/leek.
Kan me voorstellen dat (nu die schijf dicht is, die andere breuken goed verbonden en stabiel zijn en hij pijnstilling krijgt)n ze even wachten met die operatie tot duidelijk is of er ook geen andere schade is die hersteld moet worden. Of niet meer te herstellen is.
Die post (en de hele discussie die daarna volgde) is verwijderd.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik volg er nu geen klap meer van. Wie is isditzo en waar is de oorspronkelijke post heen? Er wordt wel naar verwezen, maar waar die post is?
Nee die hele discussie is dus niet verwijderd. Wel die post, maar de discussie slechts deels. Hoe weet ik anders van het bestaan van die post als er geen referenties meer naar zouden staan?quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Die post (en de hele discussie die daarna volgde) is verwijderd.
Had gewoon geen zin hier. Want dan gaat DJMO zich daar weer over lopen verantwoorden ipv naar de dierenarts. Dat had nu prioriteit.
Dat is waar, maar het is goed te weten dat er verschil is, no? Een verzekering neem je alleen als je de kosten niet zelf kunt dragen. En dan ligt het ook wel voor de hand dat je problemen kan hebben met het voorschieten... Dus eigenlijk vind ik 't van de zotte dat er überhaupt nog op die manier gewerkt wordt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:06 schreef Loveless85 het volgende:
En tot voor kort was het HELE dierenverzekering stelsel gebaseerd op voorschieten & daarna declareren, ik hoor nu dat Proteq dat sinds kort veranderd heeft, maar ook daar was dat dus zo. Dus om nou ineens de 'schuld' van deze situatie op de HEMA af te schuiven vind ik ook erg kort door de bocht...
Er zijn verder naast de HEMA nog tig aanbieders die gewoon nog steeds op deze manier werken, alleen Proteq dus niet, en wat ik begrijp ook lang niet overal of bij alle behandelingen.
als je een huisdier neemt, spaar dan ook een potje of sluit een verzekering af, je neemt niet alleen een huisdier en als er wat gebeurt je afhankelijk moet zijn van geldschieters of wat dan ook, neem dan geen huisdier wat jij zegt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nog goedkoper is helemaal geen huisdieren.
Klopt, het is echt net een aantal weken bij Proteq, heb net een pasje binnen waarmee ik bij de DA de pas kan overhandigen en de boel dus geregeld wordt ipv cash aan de balie te staanquote:Op vrijdag 31 december 2010 16:06 schreef Loveless85 het volgende:
En tot voor kort was het HELE dierenverzekering stelsel gebaseerd op voorschieten & daarna declareren, ik hoor nu dat Proteq dat sinds kort veranderd heeft, maar ook daar was dat dus zo. Dus om nou ineens de 'schuld' van deze situatie op de HEMA af te schuiven vind ik ook erg kort door de bocht...
Nou goed, een heel groot deel van de discussie.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:09 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee die hele discussie is dus niet verwijderd. Wel die post, maar de discussie slechts deels. Hoe weet ik anders van het bestaan van die post als er geen referenties meer naar zouden staan?
Jup, eens. Toen ik een verzekering uitzocht vond ik het ook van de gekke, want je moet eigenlijk dus sowieso het geld van de behandeling wel al hebben, ook al ben je verzekerdquote:Op vrijdag 31 december 2010 16:09 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het is goed te weten dat er verschil is, no? Een verzekering neem je alleen als je de kosten niet zelf kunt dragen. En dan ligt het ook wel voor de hand dat je problemen kan hebben met het voorschieten... Dus eigenlijk vind ik 't van de zotte dat er überhaupt nog op die manier gewerkt wordt.
ze heeft wel een verzekeringquote:Op vrijdag 31 december 2010 16:10 schreef Toverheks het volgende:
[..]
als je een huisdier neemt, spaar dan ook een potje of sluit een verzekering af, je neemt niet alleen een huisdier en als er wat gebeurt je afhankelijk moet zijn van geldschieters of wat dan ook, neem dan geen huisdier wat jij zegt.
en als je kind aangereden wordt handel je ook toch gelijk en gaat het eerst niet op FOK bespreken met het hoe of wat.
Het is ook wel belangrijk om te weten of te beseffen dat een verzekering niet een gouden pot is waarmee je tot het doodgaan van je huisdier álles kunt laten betalen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:10 schreef Toverheks het volgende:
[..]
als je een huisdier neemt, spaar dan ook een potje of sluit een verzekering af, je neemt niet alleen een huisdier en als er wat gebeurt je afhankelijk moet zijn van geldschieters of wat dan ook, neem dan geen huisdier wat jij zegt.
en als je kind aangereden wordt handel je ook toch gelijk en gaat het eerst niet op FOK bespreken met het hoe of wat.
Zo'n brevet van onvermogen is dat altijd. Omdat de verzekeringsnemer niet goed heeft gelezen moet het bedrijf maar aan de schandpaal.quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:58 schreef MarMar het volgende:
[..]
Jep en genoeg reden om daar achteraan te gaan ook. Als Hema echt moeilijk doet met het uitkeren van verzekeringen lijkt een mailtje richting Kassa oid wel een plan.
Alles wat preventief is al bv. en je bent aan inentingen en sterilisatie/castratie ook al zo een eurotje of 200 kwijt in het eerste jaar (als je dus een kitten neemt)quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is ook wel belangrijk om te weten of te beseffen dat een verzekering niet een gouden pot is waarmee je tot het doodgaan van je huisdier álles kunt laten betalen.
Sommige dingen vallen niet binnen de dekking. Genoeg kleine dingen, genoeg hele grote dingen.
Als je alles van de verzekering af moet laten hangen ben je gewoon verkeerd bezig.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Alles wat preventief is al bv. en je bent aan inentingen en sterilisatie/castratie ook al zo een eurotje of 200 kwijt in het eerste jaar (als je dus een kitten neemt)
Ik weet niet eens wat Isdatzo gezegd heeft. Er staan alleen nog maar referenties als dat hij/zij een punt heeft, maar welke dat ontgaat me compleet. En waarom mag daar niet over in discussie worden gegaan. Zelfs jij geeft aan dat Isdatzo een punt heeft. De vraag is gewoon simpel welk punt dan?quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou goed, een heel groot deel van de discussie.
Maar daarover hoeven we verder geen verantwoording af te leggen toch?
Ik ben het voor een groot deel zelfs met Isdatzo eens, dat heb ik hier ook kenbaar gemaakt, maar dat Senesta een groot deel van de discussie heeft verwijderd was nu gewoon het beste. En ook daarover gaan we nu niet verder in discussie.
Ja, dat is waar. Dat zou wel beter onder de aandacht gebracht mogen worden en dan met name wat NIET in de verzekering valt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als je alles van de verzekering af moet laten hangen ben je gewoon verkeerd bezig.
Eerst maar eens sparen dan
was niet mijn bedoeling, meer dat je van een koude kermis thuis komt als je denkt dat een nieuwe kat de oplossing isquote:Op vrijdag 31 december 2010 16:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
Volgens mij begint de discussie hier weer dat mensen met weinig geld geen huisdier mogen nemen? Open dan een nieuw topic ofzo, lul ik wel mee.
Ik zit ook bij HEMA (met de ene kat) en met de ander bij Proteq. Maar bij de HEMA was me al vrij snel duidelijk dat preventief gewoon niet gedekt wordt, en sterilisatie dus ook niet, aangezien dat ook gewoon preventief is. En hetzelfde eigenlijk bij Proteq.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Dat zou wel beter onder de aandacht gebracht mogen worden en dan met name wat NIET in de verzekering valt.
Precies. Mijn oude kat (woont inmiddels bij ex) kost(te) ook een vermogen aan dierenartsen en speciaal dieet, maar ja het is of dat betalen of niet. Meer keus heb je niet.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:15 schreef Toverheks het volgende:
Daarom om alle ellende voor te zijn heb ik gewoon een apart potje voor mijn Kater, gebeurd er wat kan ik gelijk terecht bij de dierenarts en contant betalen.
En als de hulp te hoog is qua dierenarts kan je altijd een regeling treffen met hun.
Elke dierenarts doet dat die weten ook wel dat je niet zomaar 800 euro in een la hebt leggen
Er zit ook een verschil tussen weinig geld en in de saneringquote:Op vrijdag 31 december 2010 16:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
Volgens mij begint de discussie hier weer dat mensen met weinig geld geen huisdier mogen nemen? Open dan een nieuw topic ofzo, lul ik wel mee.
Ik PM je wel, want anders voeren we de discussie hier alsnog.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat Isdatzo gezegd heeft. Er staan alleen nog maar referenties als dat hij/zij een punt heeft, maar welke dat ontgaat me compleet. En waarom mag daar niet over in discussie worden gegaan. Zelfs jij geeft aan dat Isdatzo een punt heeft. De vraag is gewoon simpel welk punt dan?
En heel vaak ook gewoon een eigen bijdrage per rekening.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Dat zou wel beter onder de aandacht gebracht mogen worden en dan met name wat NIET in de verzekering valt.
45 euro volgens mij bij HEMA, dus die is ze sowieso al kwijtquote:Op vrijdag 31 december 2010 16:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En heel vaak ook gewoon een eigen bijdrage per rekening.![]()
En sommige mensen lezen gewoon niks. Geen polis, geen folder, nop. "Oh ja al die papieren".
Als jij een beetje globaal leest dan is het al snel duidelijk hoor
Of per ingediende claim, je kan meestal je rekeningen opsparen en ineens versturen geloof ik.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En heel vaak ook gewoon een eigen bijdrage per rekening.![]()
En sommige mensen lezen gewoon niks. Geen polis, geen folder, nop. "Oh ja al die papieren".
Als jij een beetje globaal leest dan is het al snel duidelijk hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |