mijn ouders leven niet meer, en mijn schoonvader heeft het ook niet. Die heeft een beetje teveel betaald aan het huis waar we nu wonen ..quote:Op donderdag 30 december 2010 22:09 schreef Flurry het volgende:
Ouders bellen ofzo? Als het gedekt is door de verzekering, dan is het wel heel triest als ie dan alsnog een spuitje krijgt omdat niemand het geld voor kan schieten.
Ja.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:02 schreef Sosha het volgende:
Hoe kunnen ze van je vragen dat je even 800 euro voorschiet..?? What the hell? Is dat normaal?
Die heeft TS ook...quote:Op donderdag 30 december 2010 22:53 schreef senesta het volgende:
Daarom heb ik dus ook een verzekering genomen voor mijn katten.
Kun je niet terecht bij een DA die wel een contract heeft met de HEMA? Of is dat te laat, nu hij de diagnose heeft?quote:Op donderdag 30 december 2010 22:22 schreef DJMO het volgende:
was ik bij protex of dier & zorg verzekerd, hadden ze wel direct contact gezocht met de verzekering. Omdat ik bij de HEMA verzekerd ben (goedkopere premie) doen ze het niet, hebben ze geen contract mee namelijk
Ik vind het wel wat erger dan naar alleen, als je zo over dieren denkt. Neem er dan geen.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:59 schreef Greys het volgende:
Wel een nare reactie van je man, als ik eerlijk mag zijn.
Vooral hoe jij het net zelf zegt 'In laten slapen en nieuwe kopen, da's goedkoper'.
Maar goed, daar heb je nu weinig aan. Ik snap alleen wel dat je dat een rotopmerking vind.
Dat resterende bedrag heeft ze dan wellicht op tijd van de verzekering.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:01 schreef Mercer het volgende:
Dan leen je de helft, en vraag je aan die orthopeet of je het resterende bedrag binnen een bepaalde termijn mag betalen. Dat moet wel lukken.
Ja precies, en dat kan je ook aan die orthopeet zeggen. Ik zou het wel echt daar laten doen. Maar dat ben ik.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat resterende bedrag heeft ze dan wellicht op tijd van de verzekering.
Klopt, ik heb ook Protec. Maar toen mijn kat werd overreden (10 jaar geleden) was die niet verzekerd. Had een dwarsleasie. Ik kreeg (te laat) het advies naar een academische kliniek te gaan (in ons geval Utrecht), omdat ze daar wel coulanter zijn met dit soort dingen. Hoelang is het geleden? Academische klinieken (met studenten) zijn vaak wel geinteresseerd in dit soort gevallen (ivm studenten) en je betaald vaak veel minder en kunt ook regelingen treffen. Maar dan mag het al niet 2 of 3 weken geleden zijn.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:22 schreef DJMO het volgende:
was ik bij protex of dier & zorg verzekerd, hadden ze wel direct contact gezocht met de verzekering. Omdat ik bij de HEMA verzekerd ben (goedkopere premie) doen ze het niet, hebben ze geen contract mee namelijk
nee, we zitten in de schuldsanering en hebben budgetbeheer ..quote:Op donderdag 30 december 2010 23:03 schreef Sosha het volgende:
Ik heb het al gevraagd, maar hebben jij en je man geen creditcard? Dat zou nog een oplossing zijn.
het is vanavond gebeurd ..quote:Op donderdag 30 december 2010 23:05 schreef childintime het volgende:
[..]
Klopt, ik heb ook Protec. Maar toen mijn kat werd overreden (10 jaar geleden) was die niet verzekerd. Had een dwarsleasie. Ik kreeg (te laat) het advies naar een academische kliniek te gaan (in ons geval Utrecht), omdat ze daar wel coulanter zijn met dit soort dingen. Hoelang is het geleden? Academische klinieken (met studenten) zijn vaak wel geinteresseerd in dit soort gevallen (ivm studenten) en je betaald vaak veel minder en kunt ook regelingen treffen. Maar dan mag het al niet 2 of 3 weken geleden zijn.
Oh. ook dat nog, wat een rotsituatiequote:Op donderdag 30 december 2010 23:06 schreef DJMO het volgende:
[..]
nee, we zitten in de schuldsanering en hebben budgetbeheer ..
Bij mijn vorige tandarts was het ook verplicht meteen na een consult te betalen en daarna zelf bij de verzekering te declareren, maar goed, dan had je het over max 80 euro ofzo...quote:Op donderdag 30 december 2010 23:06 schreef kree het volgende:
Raar dat je het gelijk moet betalen.
Normaal is het toch opereren en een acceptgiro voor de kosten achteraf?
Oh? Als je hier naar de dierenarts gaat loop je daarna gelijk door naar de kassa. Sterker nog, dat is bij elke dierenarts waar ik geweest ben.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:06 schreef kree het volgende:
Raar dat je het gelijk moet betalen.
Normaal is het toch opereren en een acceptgiro voor de kosten achteraf?
O DJMO, ik heb destijds die kat met dwarsleasie ook een jaar afbetaald. Op advies van de betreffende DA kwam het allemaal goed. Na 6 weken liet ik hem op een Zondag bij een ander inslapen omdat dit dus echt nooit meer goed kwam....quote:Op donderdag 30 december 2010 23:05 schreef DJMO het volgende:
Gizmo is geboren op 25 april dit jaar. Ik ben verzekerd bij de HEMA ( ik weet het >) en ik zal met deze dierenarts al een regeling moeten treffen dat ik begin volgende week de helft voldoe, en dan de rest in wekelijkse termijnen. Ik zag op de website van mijn vaste dierenarts dat ze ook orthopedische operatie's doen, en ik hoop echt uit de grond van m'n hart dat hij zo coulant is om te wachten op de verzekering.
Overigens draaide mijn man net wel bij, hij vond het ook kut, en is ook gek op 't beessie, maar vind gewoon dat we het geld niet hebben om voor te schieten ... Wat ik al zei: mijn schoonvader heeft het ook niet, en ik kan hooguit mijn oom en tante nog proberen, maar die kan ik nu niet meer bellen op dit tijdstip. Dat zal ik morgen moeten doen, nadat ik m'n eigen dierenarts heb gebeld ..
als ik wist waar ik die kon vinden in R'dam .. utrecht enzo is te ver weg (ik heb geen vervoer)quote:Op donderdag 30 december 2010 23:08 schreef Mercer het volgende:
Ik zou even bellen naar de universiteitskliniek zoals iemand hierboven al zei. Dat is ook een hele goede optie.
In een noodgeval is er vast iemand in je kennissenkring die je kan brengen?quote:Op donderdag 30 december 2010 23:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
als ik wist waar ik die kon vinden in R'dam .. utrecht enzo is te ver weg (ik heb geen vervoer)
die ga ik morgenochtend meteen bellenquote:Op donderdag 30 december 2010 23:13 schreef Greys het volgende:
[..]
In een noodgeval is er vast iemand in je kennissenkring die je kan brengen?
Maar wacht nou eerst even je eigen DA af of hij de operatie kan doen, wellicht wil hij gewoon op het geld van de verzekering wachten. Hoor je dat morgenochtend ofzo van je eigen DA?
Hou ons op de hoogte. Ik hoop van harte dat deze je wil helpen en als het je vaste dierenarts is, zal het vast wel, als je de situatie uitlegt en het verzekeringsbewijs laat zien en vertelt dat je al uitgezocht hebt dat de operatie wordt vergoed.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:14 schreef DJMO het volgende:
[..]
die ga ik morgenochtend meteen bellen
O wat ergquote:
doe ikquote:Op donderdag 30 december 2010 23:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Hou ons op de hoogte. Ik hoop van harte dat deze je wil helpen en als het je vaste dierenarts is, zal het vast wel, als je de situatie uitlegt en het verzekeringsbewijs laat zien en vertelt dat je al uitgezocht hebt dat de operatie wordt vergoed.
Maar haar eigen DA (daar zit de kat nu niet) doet zelf ook die orthopedische operaties en als die vergoed wordt door haar verzekering, dan is dat ook een oplossing die voor DJMO misschien toch 'gemakkelijker' is in dit geval qua vervoer e.d.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:18 schreef childintime het volgende:
[..]
O wat ergIk kan me voorstellen hoe je je moet voelen. Ik heb dit 2 keer meegemaakt en dat is echt vreselijk.......Probeer het DJMO, misschien is er hier wel iemand die in de buurt woont en je kat weg kan brengen. De DA waar hij nu is of is geweest probeert natuurlijk hem te houden omdat ze willen verdienen. Die fout heb ik met mijn eerste kat gemaakt. Het is jouw kat. Als jij het voor elkaar kunt krijegn dat'ie naar een faculteit gebracht kan worden, doe dat dan. Je kat kan in geen betere handen dan daar zijn (studenten, professoren en afgestudeerde DA).
Aan vervoer lijkt me altijd wel een mouw te passen? (mensen genoeg hier, toch?)quote:Op donderdag 30 december 2010 23:13 schreef Greys het volgende:
[..]
In een noodgeval is er vast iemand in je kennissenkring die je kan brengen?
Maar wacht nou eerst even je eigen DA af of hij de operatie kan doen, wellicht wil hij gewoon op het geld van de verzekering wachten. Hoor je dat morgenochtend ofzo van je eigen DA?
Ik ken dat ja. Mijn kat met dwarsleasie kwam na uren weg geweest te zijn door het luikje vallen. Mijn eerste reactie was dat dat mijn kat niet was. Die van mij was hoger en ronder en niet zo'n "pannenkoek". Het was wel degelijk mijn kat, maar hij was geplet en sleepte zijn achterlijf met zich mee.....quote:Op donderdag 30 december 2010 23:21 schreef DJMO het volgende:
[..]
doe ik![]()
het stomme is dat ik nu telkens denk dat ik z'n belletje hoorik krijg dat beeld van hem op die onderzoekstafel ook niet uit m'n gedachten ..
@ Childintime valt op zich wel mee, vrouwtje leefde mee, en wilde met liefde de gegevens en foto's doorfaxen aan m'n eigen dierenarts. Ze gaf ook aan dat ze zelf deze operatie niet uitvoeren, maar dat de kliniek op de dordtsestraatweg dat moest doen. Dus zelf willen houden is er sowieso niet bij in dit geval.
mjah, die is al weer op z'n retour wat ik ook al zei. Die mist Gizmo ook, al laat hij dat niet zo merken en klaagt hij maar raak dat het zoveel geld kost. Als ik het kan regelen met de dierenarts is hij ook blij hoor. Grote bek, klein hartje ..quote:Op donderdag 30 december 2010 23:33 schreef Lottekoekkie het volgende:
Och, wat ontzettend triest!
Ja, orthopedisch chirurgen zijn peperduur, mijn hondje, nieuw kruisbandje, hoppa, 1250 euro en dan nog fysio (en geen verzekering) maar ze loopt weer als een tierelier .
Maar als je verzekerd bent moet dat toch te regelen zijn?
Sterkte meid, het is me nogal wat, is toch je knuffeltje.....
En over de reactie van Big J zeg ik enkel
Maar vroeger konden ze zoveel minder dan nu...quote:Op donderdag 30 december 2010 23:33 schreef DJMO het volgende:
De dierenarts vanavond zei letterlijk tegen me (toen ik vroeg of het met rust etc niet te genezen was) dat vroeger werd gezegd: "leg een kat in zes stukken in een kamer en kom na zes weken terug en je hebt weer een gezonde kat". Ik heb de röntgenfoto's gezien, en de breuk is niet netjes recht zeg maar, maar is verschoven en staat als een X op de foto. Hij zal dus gezet/gefixeerd moeten worden lijkt me. Ik ben allang blij dat z'n rug niet gebroken is en dat z'n zenuwen intact lijken te zijn. Ik heb er dus wel aan gedacht om het met rust te laten genezen (eens temeer omdat mijn vader vroeger wel eens een kat overreden heeft, over de kop, en dat is na een week of zes, zonder tussenkomst dierenarts, ook weer helemaal in orde gekomen). Maar goed, ik bel morgen sowieso met m'n vaste dierenkliniek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |