Dat kan ik me voorstellen, wat vreselijkquote:Op donderdag 30 december 2010 23:34 schreef childintime het volgende:
Ik ken dat ja. Mijn kat met dwarsleasie kwam na uren weg geweest te zijn door het luikje vallen. Mijn eerste reactie was dat dat mijn kat niet was. Die van mij was hoger en ronder en niet zo'n "pannenkoek". Het was wel degelijk mijn kat, maar hij was geplet en sleepte zijn achterlijf met zich mee.....Dat is inmiddels 13 jaar geleden, maar dat beeld vergeet ik nooit meer.....
Dat is mijn dierenarts ja. Ik had hem gemaild over casteren en later betalen, was op zich geen probleem. Dus hoop dat hij ook in deze wat coulance toont .quote:Op donderdag 30 december 2010 23:38 schreef Lottekoekkie het volgende:
had jij nu Den O. als dierenarts?
Die is niet echt meegaand, jij weet hoe ik over hem denk
Daarom ga ik ook overleggen wat er mogelijk is, en indien mogelijk, opererenquote:Op donderdag 30 december 2010 23:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar vroeger konden ze zoveel minder dan nu...
Ik zou constant bang zijn dat ik mijn dier onnodig lang pijn zou laten lijden als ik het met rust zou laten proberen te genezen. Jij niet?
Zelf ben ik hier ook wel dubbel in moet ik eerlijk bekennen.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:00 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat erger dan naar alleen, als je zo over dieren denkt. Neem er dan geen.
daar heb ik ook al aan zitten denken idd. Ik wacht morgen het advies van Den Otter wel af, ik hoop echt dat hij mee wil werken.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:45 schreef Cat22 het volgende:
DJMO, mocht het niet lukken met die financiering, zouden er dan nog andere opties zijn? Het klinkt ontzettend naar zoals ik het opschrijf en zo is het absoluut niet bedoeld, maar wellicht zou een amputatie van de poot een uiterste oplossing kunnen zijn?Als je zou moeten kiezen tussen laten inslapen en dit.. dan heb je hem in ieder geval nog. En katten schijnen zich heel goed te kunnen redden met 3 poten.
Maar natuurlijk hoop ik dat je iets kunt regelen met je DA voor een orthopedische operatie.
Inderdaad, het betreft een dier en niet een auto. En als de nieuwe volgende week wat krijgt die weer laten inslapen zeker. Zo werkt dat niet hè.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:47 schreef klipper het volgende:
[..]
Zelf ben ik hier ook wel dubbel in moet ik eerlijk bekennen.
Als je een nieuwe hebt voor zeg 50 euro dan is het niet vreemd dat je zegt van totall loss, maar kost een nieuwe 1000 dan is het weer een ander verhaal.
In laten slapen is op zich niet wreed, het beestje onnodig laten lijden is pas wreed.
Als je veel plezier van je huisdier hebt gehad moet je het beestje ook kunnen steunen en eventueel laten gaan als het niet meer gaat.
En natuurlijk betreft het hier een dier en geen auto bijvoorbeeld, dan zou niemand erover na hoeven denken.
Het is eerder absurd dat iemand zich hiervoor verzekert en er vervolgens niets aan hebt omdat de verzekeraar geen contract heeft met de dienstverlener.
Makkelijk geld incasseren voor de verzekeraar op die manier.
Gekke vraag van mij hoor misschien, maar is een amputatie niet ook gewoon heel kostbaar?quote:Op donderdag 30 december 2010 23:45 schreef Cat22 het volgende:
DJMO, mocht het niet lukken met die financiering, zouden er dan nog andere opties zijn? Het klinkt ontzettend naar zoals ik het opschrijf en zo is het absoluut niet bedoeld, maar wellicht zou een amputatie van de poot een uiterste oplossing kunnen zijn?Als je zou moeten kiezen tussen laten inslapen en dit.. dan heb je hem in ieder geval nog. En katten schijnen zich heel goed te kunnen redden met 3 poten.
Maar natuurlijk hoop ik dat je iets kunt regelen met je DA voor een orthopedische operatie.
Je dier laten gaan doe je uit liefde voor je dier. Omdat je hem erger leed wilt besparen. Ik heb bv chemo ondergaan. Dat zou ik mijn dier nooit aandoen. Een breuk is prima te behandelen. Dat zal voor het dier even vervelend zijn, maar hij zou daarna een prima leven kunnen lijden. Maar er zijn grenzen.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:47 schreef klipper het volgende:
[..]
Zelf ben ik hier ook wel dubbel in moet ik eerlijk bekennen.
Als je een nieuwe hebt voor zeg 50 euro dan is het niet vreemd dat je zegt van totall loss, maar kost een nieuwe 1000 dan is het weer een ander verhaal.
In laten slapen is op zich niet wreed, het beestje onnodig laten lijden is pas wreed.
Als je veel plezier van je huisdier hebt gehad moet je het beestje ook kunnen steunen en eventueel laten gaan als het niet meer gaat.
En natuurlijk betreft het hier een dier en geen auto bijvoorbeeld, dan zou niemand erover na hoeven denken.
Het is eerder absurd dat iemand zich hiervoor verzekert en er vervolgens niets aan hebt omdat de verzekeraar geen contract heeft met de dienstverlener.
Makkelijk geld incasseren voor de verzekeraar op die manier.
Ik kreeg het idee uit de OP dat haar verzekering niet alles zou vergoeden.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Gekke vraag van mij hoor misschien, maar is een amputatie niet ook gewoon heel kostbaar?
Of zou dat veel schelen?
En het zou ook niet echt aan de orde moeten hoeven zijn, aangezien ze verzekerd is toch?
Iedereen moet naar zijn eigen portemonnee kijken.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Inderdaad, het betreft een dier en niet een auto. En als de nieuwe volgende week wat krijgt die weer laten inslapen zeker. Zo werkt dat niet hè.
Dat maakt het verschil; wij kunnen zelf die keuze maken en die ook onderbouwen; zij niet. Ik heb ook mijn hondje laten inslapen toen hij Cushing bleek te hebben. Veel te vroeg, maar ik wilde niet dat hij die hele martelgang mee moest maken (en op advies van een fijne DA, die uitging van het dier ipv wat wij willen). Hoeveel verdriet mij dat ook doet; ik zal altijd kiezen voor het welzijn/ bewustzijn van het dierquote:Op vrijdag 31 december 2010 00:00 schreef Lottekoekkie het volgende:
Childintime, respect voor jou
en je instelling
Heb mijn vorige hondje ook laten inslapen toen ze kanker had en chemo is voor een beestje niet te doen.
Voor mensen ook een keiknoerharde megaslag maar mensen kunnen zelf keuzes maken en keihard knokken. Heb diep respect voor de knokkers waarvan ik er meerdere ken.
Voor wat het waard is voor jou een hele dikke nuf
ik had al gereageerd in je topic in FHF. Ik wil hem graag lenen/gebruiken voor gizmo. Zo ligt hij in ieder geval veilig voor Janquote:Op vrijdag 31 december 2010 00:05 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wellicht verstandig af te wachten wat de dierenarts zegt alvorens we (net als ik overigens) te ver in onze emoties gaan?
Ik hoop dat het meevalt en Gizmo met een boel rust weer geneest.
Ik heb hier nog een bench, hij is wel beetje groot maar mocht je hem kunnen gebruiken dat breng ik hem.
Ja, dat zijn heel andere situaties natuurlijkquote:Op vrijdag 31 december 2010 00:05 schreef klipper het volgende:
[..]
Iedereen moet naar zijn eigen portemonnee kijken.
Natuurlijk staat het welzijn van het beestje voorop, maar dat wilt niet altijd zeggen dat dat ook opereren is, soms is inslapen het beste.
Ik zal iemand daar in ieder geval niet op veroordelen.
Het is pas hypocriet om wel het goedkoopste stukje vlees op je bord te willen hebben maar wel het beste voor je huisdier.
Omdat je het dier niet kent wat op je bord ligt wilt dat nog niet zeggen dat het zo'n rotleven verdient.
Ik ken ook genoeg mensen die hun huisdieren met kanker bijvoorbeeld hebben laten opereren en vervolgens ging het beestje alsnog binnen een paar maanden dood.
Zelf heb ik ook weleens een hond van 13 jaar laten inslapen omdat deze ongeneeslijk ziek was en ik het beestje geen pijn wilde laten lijden.
En natuurlijk heb je daar verdriet van, maar gelukkig heb je er ook vele dierbare herinneringen aan.
Dit maakt het juist extra moeilijk omdat het dier nog geen jaar oud is, iets wat ik overigens pas na mijn reactie las maar dat terzijde.quote:Op donderdag 30 december 2010 23:55 schreef childintime het volgende:
[..]
Je dier laten gaan doe je uit liefde voor je dier. Omdat je hem erger leed wilt besparen. Ik heb bv chemo ondergaan. Dat zou ik mijn dier nooit aandoen. Een breuk is prima te behandelen. Dat zal voor het dier even vervelend zijn, maar hij zou daarna een prima leven kunnen lijden. Maar er zijn grenzen.
Ik probeer altijd de behandeling af te stemmen op het leven wat een dier lijdt of zou moeten lijden. Daarom zou ik mijn dier nooit chemo laten ondergaan, omdat ik vind dat dat geen dierwaardig bestaan is (ik vind het al nauwelijks een menswaardig bestaan). Maar misschien vinden anderen dat wel voor hun dier.
Ik had een konijn met een wangabces en die heb ik meteen laten inslapen na 1 behandeling. Omdat ik vind dat een dier niet zo moet lijden. Wij kunnen relativeren, maar zo'n dier heeft die vermogens niet.
Al met al heeft het mij verscheurd toen mijn kat zo vreselijk overreden was. Een gezond dier van een jaar oud, die met operaties of andere ingrepen best een normaal leven kon lijden. Wat doe je dan???
ik ga Gizmo sowieso morgen ophalen bij de dierenarts waar hij nu zit. Of ik gelijk doorga naar den otter ligt aan de reactie van den otterquote:Op vrijdag 31 december 2010 00:10 schreef Lottekoekkie het volgende:
Geef maar een gil als je de bench nodig hebt.
Childintime (mag ik even zeggen dat ik die nickname zo mooi vindt ivm iets)
Toen mijn hondje pijn leek te hebben was het nmeteen einde oefening en is de da, zoals afgesproken, meteen thuis gekomen om haar op haar eigen plekje in te laten slapen. Boel megaboel verdriet maar wel met vrede. We gaan menselijke om wat dat betreft met onze dieren dat met onze dierbaren.
DJMO, je dier is een onderdeel van je gezin, je leven. Het is me inmiddels wel duidelijk dat jij er ook zo over denktquote:Op vrijdag 31 december 2010 00:00 schreef DJMO het volgende:
ik heb dus vorig jaar een kat moeten laten inslapen (was over de 20 jaar oud) die niet meer at, dronk, en constant door dr achterpootjes zakte. Hoewel ze een mooi leven heeft gehad, deed het me dusdanig veel verdriet dat ik afscheid nam toen ze nog leefde en niet bij het inslapen gebeleven ben. Gizmo is nauwelijks een half jaar oud. Die kan, met operatie of evt. amputatie, nog een pracht van een leven hebben. En het is een dier, een levend wezen. Het beestje is er voor me als ik verdriet heb of pijn, en is aan mij gehecht.. dat kan ik niet zomaar weggooien en afdoen met: "ik neem wel een nieuwe, want dat is goedkoper" . T beessie is m'n vriendje, en ook dat van mijn zoontje, die twee zijn 2 handen op 1 buik..
ik kon me na twee weken al niet meer voorstellen hoe het was, een leven zonder kat in huis. Zó ben ik gewend aan een dier (kat) om me heen. Weet je wat het is, van een dier krijg je onvoorwaardelijke liefde. Ze zeggen niet voor niets: "als je de mens leert kennen, ga je van de dieren houden" ..quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:13 schreef childintime het volgende:
[..]
DJMO, je dier is een onderdeel van je gezin, je leven. Het is me inmiddels wel duidelijk dat jij er ook zo over denktAmputeren is niet heel erg, vooral bij zo'n jong dier. Mijn zus in Frankrijk heeft een poes is huis genomen die overreden was en schroeven had gekregen. Inmiddels is ze weer overreden (een heel domme kat dus), en nu is haar poot geamputeerd. Ze kan daar prima mee leven. Ze begint weer door het huis te rennen en lijkt het niet te missen. Doe wat jou het beste lijkt. Zoals ik hier mee krijg, ben je ontzettend begaan met je dieren en doe je wat voor hen het beste is
morgenochtend is prima, ik moet zelf ook rond die tijd weg. Johan is hoe dan ook thuis, mocht ik al weg zijn (ik probeer wel te wachten op jequote:Op vrijdag 31 december 2010 00:16 schreef Lottekoekkie het volgende:
DJMO, ben er morgen en de rest vh weekend niet, kan wellicht zaterdagmiddag even de bench af geven tussen twee race-afspraken door (of morgenochtend om een uur of 9, want dan moeten we weg)
dat is alvast één zorg minder. thnx schatquote:Op vrijdag 31 december 2010 00:19 schreef Lottekoekkie het volgende:
Oké, breng ik hem morgen even. Moeten om 9 uur weg dus heis de bench zo vast even in de kofferbak.
Je kinderen zwaaien straks dag met hun handje, maar je huisdier zal er altijd zijn; heeft je geholpen bij een evenwichtige opvoeding van je kinderen.....quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik kon me na twee weken al niet meer voorstellen hoe het was, een leven zonder kat in huis. Zó ben ik gewend aan een dier (kat) om me heen. Weet je wat het is, van een dier krijg je onvoorwaardelijke liefde. Ze zeggen niet voor niets: "als je de mens leert kennen, ga je van de dieren houden" ..
Tja het verschil is dat de hond binnen zit en de eenden buiten, hoewel deze nu in de schuur zitten i.v.m. het huidige weer, en ik ben 1x een eend verloren door de kou, dus hou ik ze tijdens de vorstperiode binnen in de schuur met een elektrisch kacheltje zitten ze in ieder geval vorstvrij.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:13 schreef Lottekoekkie het volgende:
Klipper, logisch maar gevoelsmatig ben jij natuurlijk net zo dol op die eendjes.
Heerlijk mens lijk jij me
Dan was hij nu weer ontsnapt? Maar ik heb DJMO al per PM op het topic gewezen over het in je eigen tuin/balkon houden van je katten en de oplossingen die er daarvoor zijn (netten, kattenren etc) dus daar gaat ze ook even kijken. Dus dan hoeven we de discussie over binnen houden van katten hier niet te voeren en zal het met die 'heel veel nare reacties' wel meevallenquote:Op vrijdag 31 december 2010 00:28 schreef Lottekoekkie het volgende:
En nou ga ik vast heeeeeeeeeeeeeeeel veel nare reacties krijgen maar ik zeg het toch maar. Je hond hou je binnen of aan de riem want je houdt van je hond.
Hou ook van katten maar vindt het zielig als die maar buiten struinen en voer voor auto's zijn. Waarbij de kanttekening dat ik bij DJMO binnenkwam, Gizmo naar buiten ontsnapte en DJMO zowat een rolberoerte kreeg omdat Gizmo op onbekend terrein zo maar buiten liep wat bepaald niet de bedoeling was..
Waarvan akte.
* Mama_Mia geeft DJMO een dikke knuffelquote:Op vrijdag 31 december 2010 01:06 schreef DJMO het volgende:
morgen gaat iig de kerstboom eruit om plaats te maken voor de bench. kussen erin, voerbakjes, evt. een bak met grit, wat handdoeken en een kruik. Bench komt voor de kachel/radiator te staan, dus hopelijk warm genoeg voor hem. Mensen nog tips om het zo comfortabel mogelijk te maken ?
bah, normaal slaap ik al dik twee uur, en ben nu klaarwakker. Heb ook niet het gevoel dat ik snel zal kunnen slapen
quote:Op vrijdag 31 december 2010 01:16 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
* Mama_Mia geeft DJMO een dikke knuffel
Meid, dit wil geen enkele eigenaar meemaken. Ik zei het al eerder, maar heel veel sterkte, en ik duim voor lieve Gizmo en voor jou!
Pfff veel sterkte DJMO! Ik hoop dat je alles op tijd geregeld krijgt!quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:52 schreef DJMO het volgende:
word net wakker gebeld (heb uiteindelijk een paar uurtjes geslapen op de bank) door de dierenarts waar hij nu zit; er is ook een groeischijf-fractuur geconstateerd nog nadat ik weg was. Zou binnen 24 uur geopereerd moeten. Ik ga nu m'n vaste dierenarts bellen, zij faxt nu de gegevens vast door in ieder geval ..
Toppertjes bij de dierenambulance hoorquote:Op donderdag 30 december 2010 22:00 schreef DJMO het volgende:
. Ik moest maar meteen naar de dierenarts want er zat iets niet goed bij z'n "achterkantje" .. Ik moest wel een ritprijs afrekenen, maar die werd kwijtgescholden toen ik aangaf geen contant geld in huis te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |