Hahaha Trui, nee ik wou dat het waar was. Maar ik was verliefd op de knuffel van Loqi die ze dacht ik aan haar moeder gegeven hadquote:Op woensdag 29 december 2010 00:15 schreef trui het volgende:
ah, caroline, dat klinkt leuk! gefeliciteerd(?) !![]()
leuk, de quiltkat... (als je daar kijkt bij de website (= www.dequiltkat.nl ) en je kijkt linksboven bij de sterrensampler en je gaat op die pagina naar beneden, dan zie je voorbeelden die mensen hebben ingestuurd om te laten zien (de foto's) en die met bruin/roodtinten, die is van mij!!!quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:06 schreef Soempie het volgende:
Lush-lady, ik heb mijn GS patroon hier vandaan:
http://quiltkat.web-log.n(...)square-tutorial.html
Vind het in elk geval wel duidelijk, dus hopelijk heb je er iets aan.
quote:Op woensdag 29 december 2010 00:28 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Hahaha Trui, nee ik wou dat het waar was. Maar ik was verliefd op de knuffel van Loqi die ze dacht ik aan haar moeder gegeven had
Die ridders op die witte paarden laten weer op zich wachten
Lekker jong! Dat zijn we toch ook nog?!quote:Op woensdag 29 december 2010 10:43 schreef mijsje het volgende:
ik dacht eerst in de 20, gewoon, lekker jong (zo kom je altijd op me over, gewoon gezellig jong) en toen las ik van je schoonouders 40 jaar getrouwd... toen dacht ik, of jij bent ouder dan ik dacht, of je vriend is ouder dan jij, of je schoonouders hebben pas heel laat kinderen gekregen...
(wij schelen niet zoveel...)
quote:Op woensdag 29 december 2010 12:53 schreef Whoopdidoo het volgende:
Waar komen al die leidenaren opeens vandaan?
Mn zpagettitas was gister af, ik heb m helemaal uitgehaaldHij was niet hoog genoeg
quote:Op woensdag 29 december 2010 13:19 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja ik ga m gewoon kleiner maken hoor! Zo heb je dr nog wat aan
Boven schagen is er toch ook niets, alkmaar is de grens hoor
quote:Op woensdag 29 december 2010 13:38 schreef caroline88 het volgende:
Ik had misschien toch moeten solliciteren op die baan op Texel... hoewel ik al die wind niet geweldig vond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben nu import-Brabander (Breda), maar ik kom uit Schagen (en ben daar nog regelmatig te vinden).quote:Op woensdag 29 december 2010 13:16 schreef mijsje het volgende:
[..]Whoop, wat doe je nu? wat zonde dat hij niet hoog genoeg is geworden... ga je nu nog eens proberen met zpagetti?
(hee, als ik nou zeg dat ik uit het noorden van Noord Holland kom, komen er dan ook opeens mensen van boven Schagen tevoorschijn?)
is dit icoontje beter???quote:Op woensdag 29 december 2010 11:21 schreef YPPY het volgende:
Haha, wat suf van me, toch maar ander icoontje zoeken lush-lady.Maar die GS kan ik dus uitleggen. Anderen niet.
Ja, probeer het maar, als je het werk keert, dan ga je de andere kant op.quote:Op woensdag 29 december 2010 17:01 schreef Loqi het volgende:
hahah ja, ik doe dus wat die mevrouw met het kersje doet, niet die met het roze werkje.. maar ik zie niet zo goed hoe die vrouw met het roze werkje dat nou voor elkaar krijgt.. ze duwt de krul gewoon de andere kant op waardoor ze van buiten naar binnen kan gaan?
Ik voel me zo'n noob![]()
![]()
Jat dat begrijp ikquote:Op woensdag 29 december 2010 17:50 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ja, probeer het maar, als je het werk keert, dan ga je de andere kant op.
Stel je maar eens voor dat je die kers halverwege binnestebuiten keert, dan gaat je haaknaald van binnen naar buiten.
Ik keer ook niet bewust, het krult vanzelf die richting op en als dat niet gebeurt dan druk ik inderdaad zelf met m'n vinger het werk de 'goede' kant op.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:02 schreef Loqi het volgende:
[..]
Jat dat begrijp ikmaar ik zie niet goed hoe die mevrouw met het roze werkje dat doet.. omdat ze hem niet bewust keert.. ik neem aan dat ze hem gewoon de andere kant opduwt tijdens t werken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 december 2010 19:17 schreef EsseEi het volgende:
Loqi ooit stond er hier een filmpje (10/20 topics terug?) met uitleg, over "binnenstebuiten" haken (van binnen naar buiten): dan wordt het wat langer, alleen in het buitenste lusje haken: dan wordt het heeel anders, en haken zoals "het hoort" (van buiten naar binnen door 2 lusjes): dan wordt een bolletje gewoon een bolletje haha.
Maar ik zat inderdaad in het begin ook van: ik ga vanuit het midden van eht rondje naar buiten....maar je moet dus bij de eerste paar toeren het werkje een beetje dwingen andersom de gaan zittenen dan ga je van buiten naar binnen
en wordt het zoals het voorbeeldje
![]()
(en als je dat dan vaak genoeg doet, gaat het na een tijdje vanzelf is mijn ervaring!)
En nu, ga ik de ene helft van m'n Up kussen afhaken!en dan zal ik jullie trakteren op een foto
Wordt binnenstebuiten langer ja? okSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik zal het eens 'de goede' manier gaan doen (alleen geen idee wanneer, heb het de komende dagen helemaal vol zitten)
Knoei
Ik heb de voering van mijn wantjes grof geknipt en toen (slordigquote:Op woensdag 29 december 2010 22:46 schreef trui het volgende:
ik ben de hele avond bezig geweest met een poging tot voeren van de twee mutsjes, maar het wordt erg lelijk en slecht passend, vreselijk! ik ga maar eens op zoek naar een patroontje voor 't maken van een muts-voering.
(misschien kan ik beter alleen de onderste rand voeren, zoals hier. dan kan er minder misgaan. nu zit ik me toch te prutsen om de bolling in 't juiste formaat te krijgen, aargh! )
cutequote:Op woensdag 29 december 2010 20:19 schreef StefanieV het volgende:
Mijn sneeuwman is eindelijk af!! Heb hem niet helemaal afgewerkt (knopjes en normaal skilatten ook) maar ik vind hem geslaagd!
[ afbeelding ]
Nu even zien wat ik ga haken, nog zoveel op mijn verlanglijst
sorry, ik heb 't uit m'n hoofd gedaan en ik heb er dus geen patroon van...quote:Op donderdag 30 december 2010 10:36 schreef EsseEi het volgende:
Trui, misschien heb je het al ergens neer gezet, maar is het een gratis patroon van de muts? waar staat het?
ja, ik heb er wel eens wat mee gemaakt. bijv. een muts.quote:Op woensdag 29 december 2010 05:58 schreef AnitraX het volgende:
Leuke mutsjes trui!
Had jij ervaring met Eskimo van drops, want ik vind het heel mooi, heb 4 bollen liggen, maar geen idee wat ik ermee ga doen
Aan een heb je straks niet meer genoeg!quote:Op donderdag 30 december 2010 13:44 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik had veel van m'n garen gewoon in kartonnen dozen zitten, niet zo'n mooi gezicht natuurlijk. Dus ik wilde graag een mooie grote mand om alles in te doen. Die mand kwam ik laatst tegen:
[ afbeelding ]
Geen probleem om hem vol te krijgen natuurlijk.
[ afbeelding ]
de basis zou ongeveer 150 cm moeten zijn, geloof ik. volgens de oorspronkelijke martha cowl. (maar dat patroon staat momenteel niet online).quote:Op donderdag 30 december 2010 16:23 schreef knitwit het volgende:
Trui, hoe lang heb jij die sjaals die je dubbel omslaat gemaakt?
Nog een vraagje: ik vind van binnenuit de bol haken superhandig, maar het lukt me meestal niet het begin (of einde, hoe je het wil zien) van de bol te vinden. Hebben jullie daar een trucje voor?
Heb ik ook elke keer en ik heb hem inmiddels al 5 keer gemaaktquote:Op donderdag 30 december 2010 17:20 schreef NijntjesUk het volgende:
@ Yppy, met die zebra ben ik ook bezig! En bij mij ziet de binnenkant van de oren er echt niet zo uit als in het boekje.. heel gek. Heb t meerdere keren over gedaan, maar het werd er niet beter op..
quote:
ehm, oorspronkelijk... hmmm, dus nu niet meer?quote:Op woensdag 29 december 2010 23:51 schreef Danielle_ het volgende:
Nog niets noemenswaardigs om te laten zien (ben begonnen met wat rechttoe-rechtaan en rondjes haken), maar het begin is erHoop dat voor het einde van m'n zwangerschap het eerste zelfgehaakte knuffeltje voor de baby een feit is (A) Maar het zal voorlopig nog niet zo mooi zijn als alles wat jullie hier maken, fantastische mutsen, dekentjes, tassen en kussens, wauw!
![]()
En ik kom oorspronkelijk ook uit de buurt van Schagen, Anna Paulowna
Haha ja, maar 2 van de keren heb ik er een nijlpaard van gemaaktquote:Op donderdag 30 december 2010 18:08 schreef NijntjesUk het volgende:
@ Herfstblad, VIJF keer?!![]()
Ik heb nu zn kop, oren en 1 achterpoot af en vind dat streeppatroon best frustrerend haken..
Toch als je het soort van met beleid doet gaat het wel, ik doe het altijd.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:30 schreef trui het volgende:
ik probeer altijd maar wat om 't begin van de binnenkant te vinden. ik duw/trek er een flinke prop uit en daar zit dan vaak wel het begin bij. bij goedkopere wol gaat 't vaak mis trouwens is mijn ervaring, en raakt de boel vreselijk in de knoop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |