abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2010 @ 00:26:31 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90565520
100513_112545_haaktopic.gif

Handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vind je hier.

De laatst geshowde haaksels:

kussen van muts88:

loqi's tweede amigurumi:

trui's sloffen en sjaal:

mijsjes vissendeken-in-wording:

daste's bijna-klare-bikini:

herfstblad maakte heuse bomen & vogels:

[ Bericht 12% gewijzigd door trui op 29-12-2010 00:34:42 ]
in de haak.
pi_90565657
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:15 schreef trui het volgende:
ah, caroline, dat klinkt leuk! gefeliciteerd(?) ! :) *O*
Hahaha Trui, nee ik wou dat het waar was. Maar ik was verliefd op de knuffel van Loqi die ze dacht ik aan haar moeder gegeven had ;)

Die ridders op die witte paarden laten weer op zich wachten :O
  woensdag 29 december 2010 @ 00:30:19 #3
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_90565739
teeveepee met een linkje naar wat patroontjes O-)
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 29 december 2010 @ 00:37:55 #4
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90566167
dat zijn er nogal wat inderdaad! :o
in de haak.
pi_90566596
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:06 schreef Soempie het volgende:
Lush-lady, ik heb mijn GS patroon hier vandaan:

http://quiltkat.web-log.n(...)square-tutorial.html

Vind het in elk geval wel duidelijk, dus hopelijk heb je er iets aan.
leuk, de quiltkat... (als je daar kijkt bij de website (= www.dequiltkat.nl ) en je kijkt linksboven bij de sterrensampler en je gaat op die pagina naar beneden, dan zie je voorbeelden die mensen hebben ingestuurd om te laten zien (de foto's) en die met bruin/roodtinten, die is van mij!!! :D ik is trots dat het er nog opstaat... is al wat jaartjes terug... )

en nu ga ik lekker naar bed, morgen weer wat haken of borduren en 's avonds naar de film met m'n zusje... :W
  woensdag 29 december 2010 @ 00:49:02 #6
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90566723
en om nog even ontopic te blijven, alvast wat fotootjes van een paar mutsen die ik n.a.v. dit verzoekje maakte. 't zijn probeersels, met dubbele draad, maar net wat minder grof dan 't voorbeeld:

ik wil ze dus nog voeren, 1 voering zie je daar geknipt liggen. maar ik ga nu eerst lekker slapen. :z welterusten!
in de haak.
pi_90567202
oeps, sorry... ik zal weer ontopic blijven... :P
ik heb vanavond nog een visje gemaakt... ;)

ow, en ik vind je mutsjes echt superleuk geworden. minder grof misschien, maar echt superleuk!
pi_90570052
Mijsje quilt jij ook? O+ ik heb een quiltmama en heb net een mooie kersttafelloper gekregen van haar O+
En wat gaat je visjesdeken hard!

Leuke mutsjes trui!
Had jij ervaring met Eskimo van drops, want ik vind het heel mooi, heb 4 bollen liggen, maar geen idee wat ik ermee ga doen :@
pi_90570388
ik heb hem uitgeprint, ik ga het vanavond weer proberen. Ik wist niet dat M@x ook de avatar had, ik hem dus maar weer een andere gemaakt.

doeiiii, ik ga werken
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
  woensdag 29 december 2010 @ 09:25:18 #10
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90571373
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2010 00:28 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Hahaha Trui, nee ik wou dat het waar was. Maar ik was verliefd op de knuffel van Loqi die ze dacht ik aan haar moeder gegeven had ;)

Die ridders op die witte paarden laten weer op zich wachten :O
*; :*
Knoei
  woensdag 29 december 2010 @ 10:35:20 #11
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90572790
Yppy wat een leuke tas. Mooi dat je de kleuren van de GS-jes terug hebt laten komen in het hengsel ^O^

En ik ben verliefd op de boompjes van Herfstblad O+

Ik heb zondag mijn roze hartjesdeken aan mijn nichtje gegeven

Ze werd helemaal verlegen bij het uitpakken :@

En nu ga ik een videocamera kopen en mij voorbereiden op een feestje straks: mijn schoonouders zijn 40 jaar getrouwd.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90572851
O+ Anitra (ik ben echt van heel veel soorten handwerken...)

Lush, ik dacht ook even "hé daar is M@x weer!" en na het lezen van een toekomstig kindje uit Sri Lanka dacht ik "nee, dat kan M@x niet zijn" :D toen keek ik pas naar de naam... ;)

_O_ wow Mmascha O+ wat is die deken mooi geworden! ik snap wel dat je nichtje er verlegen van werd! :D
mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe oud je eigenlijk bent? :@
  woensdag 29 december 2010 @ 10:39:32 #13
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90572902
Jahoor mijsje, je mag alles vragen ;) Ik ben 33. Maar nu wil ik eigenlijk wel weten hoe oud dat je dacht dat ik was :D

Edit: hmm, ik had natuurlijk al wat prijsgegeven door te zeggen dat mijn schoonouders 40 jaar getrouwd zijn.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90572979
:D ik dacht eerst in de 20, gewoon, lekker jong (zo kom je altijd op me over, gewoon gezellig jong) en toen las ik van je schoonouders 40 jaar getrouwd... toen dacht ik, of jij bent ouder dan ik dacht, of je vriend is ouder dan jij, of je schoonouders hebben pas heel laat kinderen gekregen... ;)
(wij schelen niet zoveel... ;) )
  woensdag 29 december 2010 @ 10:46:32 #15
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90573078
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 10:43 schreef mijsje het volgende:
:D ik dacht eerst in de 20, gewoon, lekker jong (zo kom je altijd op me over, gewoon gezellig jong) en toen las ik van je schoonouders 40 jaar getrouwd... toen dacht ik, of jij bent ouder dan ik dacht, of je vriend is ouder dan jij, of je schoonouders hebben pas heel laat kinderen gekregen... ;)
(wij schelen niet zoveel... ;) )
Lekker jong! Dat zijn we toch ook nog?! ;)
Ik wist al wel dat we ongeveer even oud zijn. Door die foto die je een tijdje geleden van jezelf plaatste. Maar toen heb ik verder niet gezegd hoe oud ik was waarschijnlijk.
Vriend(man inmiddels) is 9 maanden ouder en heeft een 3 jaar oudere zus. Dat is de mama van mijn 4 jarige nichtje.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90573184
Het voorbeeld van de quiltkat is wel duidelijk, nu maar hopen dat het me gaat lukken. Ik denk dat ik wel op de goede weg was gisteren
pi_90573534
:D vandaar Mmascha :) (verder denkend zouden mijn schoonouders ook alweer 37 jaar getrouwd zijn, als ze nog samen waren... het was het dus helemaal niet zo dat of hij of jullie veel ouder moesten zijn dan ik dacht... :@ (manlief is 30) )
en inderdaad, nog steeds wel lekker jong! :D

^O^ succes Lush! ik ben benieuwd naar je fotootjes als het straks gelukt is! :D
  woensdag 29 december 2010 @ 11:00:21 #18
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90573584
wow mmmascha je deken is echt heeeeel vet geworden!!! :D:D (kan ook als gordijn zo ;))
en mooie mutsen Trui! :D

*gaat weer eens spullen inpakken om maar weer eens 1,5 uur te gaan reizen...*
pi_90574335
Haha, wat suf van me, toch maar ander icoontje zoeken lush-lady. ;) Maar die GS kan ik dus uitleggen. Anderen niet. :)

wat een mooie deken mmascha O+

Die mutsen zijn zo leuker met dubbele draad trui. :)

De zebra heeft inmiddels oogjes. Alleen werken mijn twitter foto's hier niet en ik heb geen zin ze via mijn toestelonline te zetten, dus jullie moeten hier wachten op foto's. :P ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_90575014
mmascha, wat is je deken mooi geworden zeg!

Trui, wat een leuke mutsen! Heb je ze gebaseerd op een bestaand patroon of heb je het patroon zelf bedacht?

Ik had gehoopt wat op te kunnen ruimen en uit kunnen pakken in mijn nieuwe huisje, maar ze zijn bezig met het riool. Ik stink het huis uit... :(
pi_90577723
Waar komen al die leidenaren opeens vandaan?

Mn zpagettitas was gister af, ik heb m helemaal uitgehaald :P Hij was niet hoog genoeg _O-
pi_90578730
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:53 schreef Whoopdidoo het volgende:
Waar komen al die leidenaren opeens vandaan?

Mn zpagettitas was gister af, ik heb m helemaal uitgehaald :P Hij was niet hoog genoeg _O-
:o Whoop, wat doe je nu? wat zonde dat hij niet hoog genoeg is geworden... ga je nu nog eens proberen met zpagetti?
(hee, als ik nou zeg dat ik uit het noorden van Noord Holland kom, komen er dan ook opeens mensen van boven Schagen tevoorschijn? ;) )

:( balen Knitwit... ik krijg altijd hoofdpijn van die rioolstank... ik snap dat je niet de hele tijd in die stank wil blijven zitten... zijn ze al bijna klaar?
pi_90578891
Ja ik ga m gewoon kleiner maken hoor! Zo heb je dr nog wat aan :P
Boven schagen is er toch ook niets, alkmaar is de grens hoor :P
  woensdag 29 december 2010 @ 13:21:17 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90578952
Er gaat niks boven Gróningen he, laat dat duidelijk zijn :+

En er is niks oostelijkers dan Enschede :')
pi_90579001
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 13:19 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja ik ga m gewoon kleiner maken hoor! Zo heb je dr nog wat aan :P
Boven schagen is er toch ook niets, alkmaar is de grens hoor :P
:o o|O Wieringen is anders ook best leuk hoor! (nou ja, wel een beetje heel rustig... ;) )
  woensdag 29 december 2010 @ 13:38:14 #26
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90579819
Ik had misschien toch moeten solliciteren op die baan op Texel... hoewel ik al die wind niet geweldig vond. ;)
pi_90580744
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2010 13:38 schreef caroline88 het volgende:
Ik had misschien toch moeten solliciteren op die baan op Texel... hoewel ik al die wind niet geweldig vond. ;)
:P daar wen je wel aan, je was is dan lekker snel droog, en het regent hier in de omgeving helemaal niet vaak! :D (vaak valt de regen net het land in, en ontspringen we de dans hier... *O* ) en van/naar Texel is maar een klein stukje, maar op de boot kun je heerlijk haken is mijn ervaring! :D

Ik heb m'n huis weer schoon, ik ga zo lekker haken! :D ik zat te twijfelen wat ik nu verder zou maken... ik had nog niet de bolletjes voor de gevraagde bal in huis (moet ik nog even halen van de week, dan kan ik hem maken) en ik heb even niet zin in breien... dan toch maar visjes thuis op de bank. :D als ik nou overdag de donkerblauwe afmaak, dan kan ik van de week in de avonduren ook best wat visjes die wat lichter van kleur zijn maken... :Y
  woensdag 29 december 2010 @ 15:09:42 #28
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90584140
Maarreh, als je nu in een rondje haakt he.. voor een pootje of een lijfje ofzo.. haak je dan van binnenin het werkje naar buiten..of steek je je naald van buiten het werkje naar binnen?
Knoei
  woensdag 29 december 2010 @ 15:21:13 #29
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_90584709
Je steekt de naald van buiten naar binnen. Je haakt met de klok mee als van boven kijkt.(Toch?)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_90585377
Ik steek de naald ook van buiten naar binnen (of 'van me af' als je het zo bekijkt), maar ik ben linkshandig, dus ik ga tegen de klok in.

Snap je het nog ?! 8)7
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  woensdag 29 december 2010 @ 15:49:59 #31
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90585941
Maar als je een begin ring maakt (ik ben rechtshandig) ga je toch als je daarop doorgaat van binnen naar buiten tegen de klok in?
Knoei
pi_90586309
dat ligt eraan Loqi, welke kant je al opgaat aan het begin. ik haak altijd van links naar rechts, dus als ik een beginrondje gemaakt heb, en ik ga daarop door, dan haak ik met de klok mee, en doe de naald van buiten naar binnen. snap je?
  woensdag 29 december 2010 @ 16:06:16 #33
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90586704
ah ja... ik deed het van rechts naar links en dan haak ik dus van binnen naar buiten.. dan gaat t er anders uitzien natuurlijk?
wat kan ik beter doen?
Knoei
pi_90586937
@ Loqi: Ik snap het niet helemaal maar omdraaien (je werkje binnenstebuiten doen?) dan werk je van buiten naar binnen?

Ben weer verder gegaan aan de lamp. Schiet wel redelijk op maar niet zo heel veel tijd om te haken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 december 2010 @ 16:24:53 #35
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90587628
Ik snap t zelf ook allemaal niet meer zo :D maar het is dus de bedoeling dat je van buiten naar binnen haakt?
Knoei
pi_90588386
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2010 13:16 schreef mijsje het volgende:

[..]

:o Whoop, wat doe je nu? wat zonde dat hij niet hoog genoeg is geworden... ga je nu nog eens proberen met zpagetti?
(hee, als ik nou zeg dat ik uit het noorden van Noord Holland kom, komen er dan ook opeens mensen van boven Schagen tevoorschijn? ;) )

Ik ben nu import-Brabander (Breda), maar ik kom uit Schagen (en ben daar nog regelmatig te vinden). :D

mmascha, de deken is zo tof geworden! O+ wat is het patroon? Of heb je het zelf zo bedacht?

Trui, wat haak jij ongelooflijk veel en snel! Ik dacht dat die muts nog wel even zou duren, maar je hebt er gewoon al twee gehaakt! _O_
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_90588401
Nou, volgens mij is er niet een vaste manier van haken. Ik ben links en houd mijn haaknaald vast als een vork (echt in mijn vuist, zeg maar). Anderen houden die weer vast als een pen.

Verder haak ik dus van buiten naar binnen. Lijkt mij persoonlijk ook het handigst, omdat je dan meer 'bewegingsruimte' voor je hand/haaknaald hebt. Maar als van binnen naar buiten voor jou goed werkt, waarom niet? Mocht de 'binnenkant' mooier worden, dan kan je de boel toch binnenstebuiten keren? Zoals Kirsten al zegt.

Het gaat om het resultaat en aan je ami te zien, klopt dat resultaat wel.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_90588554
Ik haak met de klok mee (van bovenaf gezien) en van buiten naar binnen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 29 december 2010 @ 16:41:48 #39
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90588556
Ik doe het op deze manier zeg maar.. van binnen het werkje, je draad van buitenaf halen als t ware
Knoei
pi_90589045
Oh, ik doe het heel anders. Even kijken of ik een filmpje kan vinden.

Die van jou, die keert het haakwerk de andere kant op, waardoor je dus van binnen naar buiten gaat.

Grappig, die verschillen. Bij het filmpje van de kers kun je het goed zien. Ik keer het werk de andere kant op, waardoor ik van buiten naar binnen ga, zoals in het filmpje hierboven, terwijl ze met die kers dus het andersom doet.

woensdag 29 december 2010 @ 17:01:36 #41
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90589587
hahah ja, ik doe dus wat die mevrouw met het kersje doet, niet die met het roze werkje.. maar ik zie niet zo goed hoe die vrouw met het roze werkje dat nou voor elkaar krijgt.. ze duwt de krul gewoon de andere kant op waardoor ze van buiten naar binnen kan gaan?

Ik voel me zo'n noob :@ :D

[ Bericht 30% gewijzigd door Loqi op 29-12-2010 17:19:41 ]
Knoei
pi_90591360
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 11:21 schreef YPPY het volgende:
Haha, wat suf van me, toch maar ander icoontje zoeken lush-lady. ;) Maar die GS kan ik dus uitleggen. Anderen niet. :)

is dit icoontje beter???
pi_90591913
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:01 schreef Loqi het volgende:
hahah ja, ik doe dus wat die mevrouw met het kersje doet, niet die met het roze werkje.. maar ik zie niet zo goed hoe die vrouw met het roze werkje dat nou voor elkaar krijgt.. ze duwt de krul gewoon de andere kant op waardoor ze van buiten naar binnen kan gaan?

Ik voel me zo'n noob :@ :D
Ja, probeer het maar, als je het werk keert, dan ga je de andere kant op. :Y

Stel je maar eens voor dat je die kers halverwege binnestebuiten keert, dan gaat je haaknaald van binnen naar buiten.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:02:26 #44
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90592373
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:50 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ja, probeer het maar, als je het werk keert, dan ga je de andere kant op. :Y

Stel je maar eens voor dat je die kers halverwege binnestebuiten keert, dan gaat je haaknaald van binnen naar buiten.
Jat dat begrijp ik :) maar ik zie niet goed hoe die mevrouw met het roze werkje dat doet.. omdat ze hem niet bewust keert.. ik neem aan dat ze hem gewoon de andere kant opduwt tijdens t werken
Knoei
pi_90592504
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:02 schreef Loqi het volgende:

[..]

Jat dat begrijp ik :) maar ik zie niet goed hoe die mevrouw met het roze werkje dat doet.. omdat ze hem niet bewust keert.. ik neem aan dat ze hem gewoon de andere kant opduwt tijdens t werken
Ik keer ook niet bewust, het krult vanzelf die richting op en als dat niet gebeurt dan druk ik inderdaad zelf met m'n vinger het werk de 'goede' kant op. :Y
  woensdag 29 december 2010 @ 19:17:12 #46
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90595494
Loqi ooit stond er hier een filmpje (10/20 topics terug?) met uitleg, over "binnenstebuiten" haken (van binnen naar buiten): dan wordt het wat langer, alleen in het buitenste lusje haken: dan wordt het heeel anders, en haken zoals "het hoort" (van buiten naar binnen door 2 lusjes :P): dan wordt een bolletje gewoon een bolletje haha.
Maar ik zat inderdaad in het begin ook van: ik ga vanuit het midden van eht rondje naar buiten....maar je moet dus bij de eerste paar toeren het werkje een beetje dwingen andersom de gaan zitten :P en dan ga je van buiten naar binnen :) en wordt het zoals het voorbeeldje :D
(en als je dat dan vaak genoeg doet, gaat het na een tijdje vanzelf is mijn ervaring! :D)

En nu, ga ik de ene helft van m'n Up kussen afhaken! :D en dan zal ik jullie trakteren op een foto ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90597930
Mijn sneeuwman is eindelijk af!! Heb hem niet helemaal afgewerkt (knopjes en normaal skilatten ook) maar ik vind hem geslaagd!

Nu even zien wat ik ga haken, nog zoveel op mijn verlanglijst :')

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanieV op 29-12-2010 20:48:35 ]
pi_90598998
@ soempie: bedankt voor de link naar de duidelijke site, het maken van de granny lukt nu wel!!! ik snap het.

dit wordt mijn eerste granny (sorry voor de slechte kwaliteit foto) ;)

woensdag 29 december 2010 @ 21:16:26 #49
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_90600565
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:17 schreef EsseEi het volgende:
Loqi ooit stond er hier een filmpje (10/20 topics terug?) met uitleg, over "binnenstebuiten" haken (van binnen naar buiten): dan wordt het wat langer, alleen in het buitenste lusje haken: dan wordt het heeel anders, en haken zoals "het hoort" (van buiten naar binnen door 2 lusjes :P): dan wordt een bolletje gewoon een bolletje haha.
Maar ik zat inderdaad in het begin ook van: ik ga vanuit het midden van eht rondje naar buiten....maar je moet dus bij de eerste paar toeren het werkje een beetje dwingen andersom de gaan zitten :P en dan ga je van buiten naar binnen :) en wordt het zoals het voorbeeldje :D
(en als je dat dan vaak genoeg doet, gaat het na een tijdje vanzelf is mijn ervaring! :D)

En nu, ga ik de ene helft van m'n Up kussen afhaken! :D en dan zal ik jullie trakteren op een foto ;)
SPOILER
Wordt binnenstebuiten langer ja? ok :o ik zal het eens 'de goede' manier gaan doen (alleen geen idee wanneer, heb het de komende dagen helemaal vol zitten)
Knoei
pi_90600877
Niet per se binnenste buiten wordt langer, maar het feit dat je 1 lusje gebruikt maakt het langer. Ik haak ook van binnen naar buiten, maar met 2 lusjes, als je met 1 lusje haakt, dan zie je het verschil. Hier zie je het verschil

In beide lussen gehaakt:
http://i525.photobucket.c(...)igurumi/Foto0058.jpg

In 1 lus gehaakt:
http://i525.photobucket.c(...)eKeptje/IMG_2371.jpg

Beide was hetzelfde patroon, maar het verschil was dus de lussen.
  woensdag 29 december 2010 @ 22:38:09 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90604873
Men, ik ben toch weer op het laatste moment bezig om dat riddertje af te maken :') en het is - ik kan het niet anders zeggen - een klote-klusje! Ongelooflijk gepriegel en ik vind m niet eens zo leuk worden :{

Hopelijk doet het borduren van de details op het harnasje de truc.
  woensdag 29 december 2010 @ 22:46:02 #52
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90605296
ik ben de hele avond bezig geweest met een poging tot voeren van de twee mutsjes, maar het wordt erg lelijk en slecht passend, vreselijk! ik ga maar eens op zoek naar een patroontje voor 't maken van een muts-voering. :(

(misschien kan ik beter alleen de onderste rand voeren, zoals hier. dan kan er minder misgaan. nu zit ik me toch te prutsen om de bolling in 't juiste formaat te krijgen, aargh! )
in de haak.
pi_90605423
trui, heb je die mutsen gewoon gehaakt met 2 verschillende draden bij elkaar? :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 29 december 2010 @ 22:50:00 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90605507
yep. :) één-avond-mutsen zijn 't! 8-) (afgezien van de voering dus!!! :{ )
in de haak.
pi_90605554
ik vind ze echt fantastisch! O+
ik hoop dat ik binnenkort ook zo goedf kan haken als jullie *;

die hartjesdeken vind ik ook geweldig, zoiets zou ike cht wel voor mezelf willen maken!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 29 december 2010 @ 22:51:33 #56
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90605594
de hartjesdeken vind ik ook prachtig geworden, mascha! al houd ik meestal niet zo van filet-haken, maar dit is erg leuk! en je sneeuwpop is ook mooi gelukt, stefanieV!!

[ Bericht 32% gewijzigd door trui op 29-12-2010 22:57:16 ]
in de haak.
  woensdag 29 december 2010 @ 22:52:27 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90605652
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 22:46 schreef trui het volgende:
ik ben de hele avond bezig geweest met een poging tot voeren van de twee mutsjes, maar het wordt erg lelijk en slecht passend, vreselijk! ik ga maar eens op zoek naar een patroontje voor 't maken van een muts-voering. :(

(misschien kan ik beter alleen de onderste rand voeren, zoals hier. dan kan er minder misgaan. nu zit ik me toch te prutsen om de bolling in 't juiste formaat te krijgen, aargh! )
Ik heb de voering van mijn wantjes grof geknipt en toen (slordig :@ ) aan de want vastgenaaid, en daar waar de vorm nog niet helemaal goed was wat ruimer of krapper genaaid. En toen zat het aardig goed :+
  woensdag 29 december 2010 @ 22:56:08 #58
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90605838
ja maar wantjes zijn platter dan mutsen...
in de haak.
  woensdag 29 december 2010 @ 23:07:00 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90606450
Dat is waar... en je ziet de voering ook iets beter natuurlijk.

Is er geen goeie tutorial voor op internet? :? Meer mensen moeten daar toch moeite mee hebben zou je denken.
  woensdag 29 december 2010 @ 23:11:54 #60
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90606730
ik heb al iets gevonden, maar nog niet helemaal wat ik zoek.
in de haak.
pi_90606936
trui, ik zou gewoon een fleecemuts bij de zeeman halen en die er met een naadje inzetten. Dan is het ook gevoerd. :+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 29 december 2010 @ 23:17:52 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90607058
da's ook nog een idee, yppy! :) maar ja, zou 't precies dezelfde maat zijn etc etc.
in de haak.
pi_90607271
Dat zou je toch niet zien als je een wat strakkere muts als voering neemt. >:O

Is het zo te zien?

Als het goed is, zie je twee oren van dezelfde zebra. Iets is er niet helemaal goed gegaan. :')
*OUD heilige*
  woensdag 29 december 2010 @ 23:24:40 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90607363
ik weet het: je bent de zwarte strepen vergeten! :+ ;)

en wat voering betreft: iets te strak kan wel een probleem zijn hoor! maar te wijd is ook niks. ik heb 't zonet allemaal ondervonden. :') en andere complicerende factor: de oorflapjes. die wil ik wel in een keer door mee-voeren.
in de haak.
pi_90607692
Het is gelukt met de foto! Dan hier nog wat anders:

Het haaknaaldenmapje dat ik heb gekregen. O+

Inmiddels zit het helemaal vol. 8-)

Dit is gehaakt en zat in een kerstkaartje dat ik kreeg van een heeeeeeel lief mens. O+

Hier moeten de oren (maar dan goed) opkomen

*OUD heilige*
  woensdag 29 december 2010 @ 23:32:44 #66
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90607756
ah, die schaatsjes zijn lief he! ik kreeg ook zo'n fantastische kaart!

wat een geweldig haaknaaldenmapje! en je zebra ziet er super uit!! komt vast goed met die oren hoor!
in de haak.
  woensdag 29 december 2010 @ 23:43:29 #67
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_90608277
Omg, ik kreeg net van m'n tante een berg acryl in allerlei kleuren voor m'n verjaardag. Ik hoef voorlopig niets meer te kopen. :')
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  woensdag 29 december 2010 @ 23:44:55 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90608345
dat zijn de betere kadootjes, TD!

oh en dit is best een aardige en simpele oplossing voor mijn voering-probleem. al moet ik er dan uiteraard wel van die puntjes aan knippen aan weerszijden, voor de flapjes.
in de haak.
pi_90608655
Nog niets noemenswaardigs om te laten zien (ben begonnen met wat rechttoe-rechtaan en rondjes haken), maar het begin is er :D Hoop dat voor het einde van m'n zwangerschap het eerste zelfgehaakte knuffeltje voor de baby een feit is (A) Maar het zal voorlopig nog niet zo mooi zijn als alles wat jullie hier maken, fantastische mutsen, dekentjes, tassen en kussens, wauw! O+

En ik kom oorspronkelijk ook uit de buurt van Schagen, Anna Paulowna O-)
  woensdag 29 december 2010 @ 23:57:12 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90608941
succes danielle. 't kan snel gaan hoor, als je die rondjes onder de knie hebt. :) hoe lang heb je nog ongeveer, voor de baby er is?
in de haak.
pi_90611234
Nog ruim 5 maanden (14 juni uitgerekend, was gister 16 weken) en als ik zo goed blijf slapen als nu (not :P) dan ga ik nog heel wat (nachtelijke) uurtjes haken :D Vind het ook echt superleuk om te doen, dus ik denk dat het knuffeltje wel gaat lukken. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Danielle_ op 30-12-2010 00:49:37 ]
pi_90618327
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:19 schreef StefanieV het volgende:
Mijn sneeuwman is eindelijk af!! Heb hem niet helemaal afgewerkt (knopjes en normaal skilatten ook) maar ik vind hem geslaagd!

[ afbeelding ]

Nu even zien wat ik ga haken, nog zoveel op mijn verlanglijst :')
cute O+
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_90618714
ik ga zo het garen kopen voor de deken die ik ga maken, de granny haken lukt helemaal, als je eenmaal de smaak te pakken hebben dan is het echt supersimpel!!! je kan het haast mt je ogen dicht doen.
  donderdag 30 december 2010 @ 10:36:06 #74
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90618929
Stefanie je sneeuwpop is leuk!! :D:D en ski's zijn inderdaad overbodig ;)

En Yppy je zebra wordt echt vet schattig! :D en leuk haakmapje enzo :)

Trui, misschien heb je het al ergens neer gezet, maar is het een gratis patroon van de muts? waar staat het? :)

*helaas, Up toch niet afgemaakt want ging film kijken en was ingewikkelde film dus moest goed kijken ;) vandaag beter*
pi_90625295
Ik ga deze olifanten maken, als ik het patroon thuisgestuurd krijg en de deken klaar is. Ze zijn toch heel erg leuk *O*

pi_90625357
Oh die zijn echt onwijs leuk!
  donderdag 30 december 2010 @ 13:39:29 #77
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90625698
:o Olifant!!! :D geweldig!!!! :D:D
  donderdag 30 december 2010 @ 13:44:49 #78
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_90625941
Ik had veel van m'n garen gewoon in kartonnen dozen zitten, niet zo'n mooi gezicht natuurlijk. Dus ik wilde graag een mooie grote mand om alles in te doen. Die mand kwam ik laatst tegen:

Geen probleem om hem vol te krijgen natuurlijk. _O-

People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  donderdag 30 december 2010 @ 13:45:59 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90625999
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 10:36 schreef EsseEi het volgende:
Trui, misschien heb je het al ergens neer gezet, maar is het een gratis patroon van de muts? waar staat het? :)
sorry, ik heb 't uit m'n hoofd gedaan en ik heb er dus geen patroon van... :+

dat ziet er heerlijk uit TwistedDarling!! :9~
in de haak.
pi_90626106
Wat een kleintje :D
Maar wel fijne bolletjes!!
  donderdag 30 december 2010 @ 13:59:03 #81
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90626644
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 05:58 schreef AnitraX het volgende:
Leuke mutsjes trui!
Had jij ervaring met Eskimo van drops, want ik vind het heel mooi, heb 4 bollen liggen, maar geen idee wat ik ermee ga doen :@
ja, ik heb er wel eens wat mee gemaakt. bijv. een muts. :)
in de haak.
pi_90628771
quote:
6s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:44 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik had veel van m'n garen gewoon in kartonnen dozen zitten, niet zo'n mooi gezicht natuurlijk. Dus ik wilde graag een mooie grote mand om alles in te doen. Die mand kwam ik laatst tegen:

[ afbeelding ]

Geen probleem om hem vol te krijgen natuurlijk. _O-

[ afbeelding ]
Aan een heb je straks niet meer genoeg! :D

Die olifanten zijn echt leuk. Ga je de hele familie maken, Lush-lady?

En dat sneeuwpopje O+

Oja, ik vind het haakmapje handig, heb er zelf ook een besteld. :@ Ben nu ziek op de bank bezig met m'n GS-deken. Heb echt een hekel aan afhechten. Heb tig vierkantjes die allemaal nog afgehecht moeten worden. :') Dacht het wel te kunnen doen tijdens het kijken van een Deense serie, maar het is niet te volgen natuurlijk als ik even wegkijk.

Oja, ik ben dus nog niet langs het postkantoor geweest LB en Daste, dat ga ik doen zodra ik weer beter ben. Wilde Sven laten gaan, maar die zit sinds een paar dagen nu ook ziek thuis.
pi_90633671
Die olifanten! O+ Net de familie Babar O+

Mijn vingers doen zeer :X ben met dubbele draad de hele middag als een bezetene aan het haken om nog voor morgenochtend een paar slofjes af te krijgen! Maar met zo'n dikke draad (en vrij stugge bianca-wol van de Wibra) is het nog even krachtpatsen hoor! :o
pi_90634039
Trui, hoe lang heb jij die sjaals die je dubbel omslaat gemaakt?

Nog een vraagje: ik vind van binnenuit de bol haken superhandig, maar het lukt me meestal niet het begin (of einde, hoe je het wil zien) van de bol te vinden. Hebben jullie daar een trucje voor?
pi_90634572
ik weet nog niet of ik de hele familie ga haken, ik ben eerst met de dekentjes bezig. Ik haak deze ook dubbeldraads, dat merk je wel. Ik hoop maar dat het aantal bolletjes garen uit het boekje klopt en dat ik genoeg heb gehaald vandaag, anders kan ik binnenkort weer terug.

Ik haak het dekentje met Phildar coton 3, echt heerlijk garen om mee te haken, was maar 2 euro per bolletje, goed te doen dus.

Ik ben weer vanavond aan het werk en heb mijn haaktas weer mee, mijn collega's beginnen er al gewend aan te raken :Y

laterrrrr
  donderdag 30 december 2010 @ 16:50:35 #86
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90635431
Hoi,

Ik haak alweer een tijdje en maak echt vanalles. Mijn laatste projectjes zijn vooral voor de baby.

Een kruikenzak en een dekentje

donderdag 30 december 2010 @ 17:07:27 #87
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90636347
Welkom Sugarsnap! :D mooi dekentje en kruikenzak! :D vrolijk enzo :)

nu snelsnelsnel 10 zwarte GSjes haken ;) hihi
pi_90636917
Hoi!

Ook ik ben aangestoken door de leuke creaties die er door sommige OUD-posters gemaakt en geshowt worden.
Dus, net maar naar de Wibra geweest en wol gehaald, maar dit is wel wat pluizig. Saskia heet het, is dat wel of niet handig als beginner?
Heb al wel een paar losse en vaste gemaakt (3 keer gekeerd). En nu? :P Ik ga nog wel even door met de basis onder de knie krijgen, maar het leukste is natuurlijk echt iets maken. Wat is er makkelijk om te doen als beginner?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 30 december 2010 @ 17:20:43 #89
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_90636999
@ Yppy, met die zebra ben ik ook bezig! En bij mij ziet de binnenkant van de oren er echt niet zo uit als in het boekje.. heel gek. Heb t meerdere keren over gedaan, maar het werd er niet beter op..
  donderdag 30 december 2010 @ 17:26:30 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90637272
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:23 schreef knitwit het volgende:
Trui, hoe lang heb jij die sjaals die je dubbel omslaat gemaakt?

Nog een vraagje: ik vind van binnenuit de bol haken superhandig, maar het lukt me meestal niet het begin (of einde, hoe je het wil zien) van de bol te vinden. Hebben jullie daar een trucje voor?
de basis zou ongeveer 150 cm moeten zijn, geloof ik. volgens de oorspronkelijke martha cowl. (maar dat patroon staat momenteel niet online).
in de haak.
  donderdag 30 december 2010 @ 17:30:43 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90637484
ik probeer altijd maar wat om 't begin van de binnenkant te vinden. ik duw/trek er een flinke prop uit en daar zit dan vaak wel het begin bij. bij goedkopere wol gaat 't vaak mis trouwens is mijn ervaring, en raakt de boel vreselijk in de knoop.
in de haak.
  donderdag 30 december 2010 @ 17:31:26 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90637521
morretje, leuk, welkom hier! wat zou je graag willen maken?

sugarsnap ik had 'm al bewonderd in 't creatopic, superleuk geworden je dekentje + kruikenzak!
in de haak.
  donderdag 30 december 2010 @ 17:32:50 #93
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90637570
Welkom Morretje!
Saskia is heel geschikt (ben ik ook mee begonnen ;))

ik weet niet wat je wilt maken: pannenlappen, knuffels...
je zou natuurlijk met een deken kunnen beginnen maar dat is wel heeeeel erg groot :P
dus je zou een pannenlap kunnen maken: lekker recht toe recht aan
Of dus een knuffel: dan misschien even oefenen met rond haken en meerderen en minderen (kun je vast ook wel ergens vinden op internet)
zou niet iets doen met een hele moeilijke steek ofzo, maar verder denk ik dat alles wel kan.

maak een account op Ravelry.com en zoek een leuk patroon :D en haakse! :D

Oh en de beesten van de eerste link in de OP zijn niet heel moeilijk (als je iets met een bol neemt zeg maar :P)
pi_90638760
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:20 schreef NijntjesUk het volgende:
@ Yppy, met die zebra ben ik ook bezig! En bij mij ziet de binnenkant van de oren er echt niet zo uit als in het boekje.. heel gek. Heb t meerdere keren over gedaan, maar het werd er niet beter op..
Heb ik ook elke keer en ik heb hem inmiddels al 5 keer gemaakt :P

Welkom nieuwe mensen!
pi_90638976
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:37 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

is dit icoontje beter???
:P icoontjes zijn toch van niemand zelf? ;) ik kom ook wel eens icoontjes tegen waarbij ik even twijfel wie ik nou voor me heb, maar hé, er stond geen naam op... :P (maar deze is ook heel leuk! :D )

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:51 schreef Danielle_ het volgende:
Nog niets noemenswaardigs om te laten zien (ben begonnen met wat rechttoe-rechtaan en rondjes haken), maar het begin is er :D Hoop dat voor het einde van m'n zwangerschap het eerste zelfgehaakte knuffeltje voor de baby een feit is (A) Maar het zal voorlopig nog niet zo mooi zijn als alles wat jullie hier maken, fantastische mutsen, dekentjes, tassen en kussens, wauw! O+

En ik kom oorspronkelijk ook uit de buurt van Schagen, Anna Paulowna O-)
ehm, oorspronkelijk... hmmm, dus nu niet meer? -O- (Anna Paulowna is nog dichterbij dan Schagen voor mij... :P )

:W Morretje :)
Saskiawol is wel geschikt voor beginners, lekker dik en goed hanteerbaar :) met een naald van ongeveer 5.0mm tot 6.0mm is er lekker mee te werken. (ik heb altijd naald nr 6.0mm voor Saskia. dat is ook waar mijn visjesdeken van gemaakt wordt)

*O* ik heb ook even wol gehaald om de bal nog een keer te maken :D ik voelde me wel gevleid dat iemand mijn bal wil hebben... *O* ik begin dus weer met de eerste hexagonnetjes en pentagonnetjes :D
  donderdag 30 december 2010 @ 18:08:49 #96
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_90639073
@ Herfstblad, VIJF keer?! :o
Ik heb nu zn kop, oren en 1 achterpoot af en vind dat streeppatroon best frustrerend haken..
pi_90639249
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:08 schreef NijntjesUk het volgende:
@ Herfstblad, VIJF keer?! :o
Ik heb nu zn kop, oren en 1 achterpoot af en vind dat streeppatroon best frustrerend haken..
Haha ja, maar 2 van de keren heb ik er een nijlpaard van gemaakt ;)
  donderdag 30 december 2010 @ 18:29:57 #98
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_90639968
Dan nog! _O_ voor jou!
pi_90640829
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:30 schreef trui het volgende:
ik probeer altijd maar wat om 't begin van de binnenkant te vinden. ik duw/trek er een flinke prop uit en daar zit dan vaak wel het begin bij. bij goedkopere wol gaat 't vaak mis trouwens is mijn ervaring, en raakt de boel vreselijk in de knoop.
Toch als je het soort van met beleid doet gaat het wel, ik doe het altijd.

Ik raak in de war van jullie saskia is toch gewoon 1 euro wibrawol? Ik doe die altijd met een 3,5. Mn moeder zelfs met een 3, maar met een 6? Das toch onwijs groot?

Net mn schild afgemaakt, was even bang dat ik t haken niet meer leuk vond, maar vind het nog steeds leuk :s)
pi_90640880
Ik vind de beestjes erg leuk, heb ook een boek uit de bieb gehaald. Account op Ravelry heb ik ook aangemaakt. Eerst maar eens rond haken dus, en meerderen en minderen.

*Houdt van werken met doelen*
:P

Ja, Saskia is ¤1,00 Wibra, er staat Saskia op de bol. ;) En ik heb ook een 3,5 naald trouwens.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')