abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90625357
Oh die zijn echt onwijs leuk!
  donderdag 30 december 2010 @ 13:39:29 #77
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90625698
:o Olifant!!! :D geweldig!!!! :D:D
  donderdag 30 december 2010 @ 13:44:49 #78
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_90625941
Ik had veel van m'n garen gewoon in kartonnen dozen zitten, niet zo'n mooi gezicht natuurlijk. Dus ik wilde graag een mooie grote mand om alles in te doen. Die mand kwam ik laatst tegen:

Geen probleem om hem vol te krijgen natuurlijk. _O-

People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  donderdag 30 december 2010 @ 13:45:59 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90625999
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 10:36 schreef EsseEi het volgende:
Trui, misschien heb je het al ergens neer gezet, maar is het een gratis patroon van de muts? waar staat het? :)
sorry, ik heb 't uit m'n hoofd gedaan en ik heb er dus geen patroon van... :+

dat ziet er heerlijk uit TwistedDarling!! :9~
in de haak.
pi_90626106
Wat een kleintje :D
Maar wel fijne bolletjes!!
  donderdag 30 december 2010 @ 13:59:03 #81
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90626644
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 05:58 schreef AnitraX het volgende:
Leuke mutsjes trui!
Had jij ervaring met Eskimo van drops, want ik vind het heel mooi, heb 4 bollen liggen, maar geen idee wat ik ermee ga doen :@
ja, ik heb er wel eens wat mee gemaakt. bijv. een muts. :)
in de haak.
pi_90628771
quote:
6s.gif Op donderdag 30 december 2010 13:44 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik had veel van m'n garen gewoon in kartonnen dozen zitten, niet zo'n mooi gezicht natuurlijk. Dus ik wilde graag een mooie grote mand om alles in te doen. Die mand kwam ik laatst tegen:

[ afbeelding ]

Geen probleem om hem vol te krijgen natuurlijk. _O-

[ afbeelding ]
Aan een heb je straks niet meer genoeg! :D

Die olifanten zijn echt leuk. Ga je de hele familie maken, Lush-lady?

En dat sneeuwpopje O+

Oja, ik vind het haakmapje handig, heb er zelf ook een besteld. :@ Ben nu ziek op de bank bezig met m'n GS-deken. Heb echt een hekel aan afhechten. Heb tig vierkantjes die allemaal nog afgehecht moeten worden. :') Dacht het wel te kunnen doen tijdens het kijken van een Deense serie, maar het is niet te volgen natuurlijk als ik even wegkijk.

Oja, ik ben dus nog niet langs het postkantoor geweest LB en Daste, dat ga ik doen zodra ik weer beter ben. Wilde Sven laten gaan, maar die zit sinds een paar dagen nu ook ziek thuis.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_90633671
Die olifanten! O+ Net de familie Babar O+

Mijn vingers doen zeer :X ben met dubbele draad de hele middag als een bezetene aan het haken om nog voor morgenochtend een paar slofjes af te krijgen! Maar met zo'n dikke draad (en vrij stugge bianca-wol van de Wibra) is het nog even krachtpatsen hoor! :o
pi_90634039
Trui, hoe lang heb jij die sjaals die je dubbel omslaat gemaakt?

Nog een vraagje: ik vind van binnenuit de bol haken superhandig, maar het lukt me meestal niet het begin (of einde, hoe je het wil zien) van de bol te vinden. Hebben jullie daar een trucje voor?
pi_90634572
ik weet nog niet of ik de hele familie ga haken, ik ben eerst met de dekentjes bezig. Ik haak deze ook dubbeldraads, dat merk je wel. Ik hoop maar dat het aantal bolletjes garen uit het boekje klopt en dat ik genoeg heb gehaald vandaag, anders kan ik binnenkort weer terug.

Ik haak het dekentje met Phildar coton 3, echt heerlijk garen om mee te haken, was maar 2 euro per bolletje, goed te doen dus.

Ik ben weer vanavond aan het werk en heb mijn haaktas weer mee, mijn collega's beginnen er al gewend aan te raken :Y

laterrrrr
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
  donderdag 30 december 2010 @ 16:50:35 #86
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_90635431
Hoi,

Ik haak alweer een tijdje en maak echt vanalles. Mijn laatste projectjes zijn vooral voor de baby.

Een kruikenzak en een dekentje

donderdag 30 december 2010 @ 17:07:27 #87
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90636347
Welkom Sugarsnap! :D mooi dekentje en kruikenzak! :D vrolijk enzo :)

nu snelsnelsnel 10 zwarte GSjes haken ;) hihi
pi_90636917
Hoi!

Ook ik ben aangestoken door de leuke creaties die er door sommige OUD-posters gemaakt en geshowt worden.
Dus, net maar naar de Wibra geweest en wol gehaald, maar dit is wel wat pluizig. Saskia heet het, is dat wel of niet handig als beginner?
Heb al wel een paar losse en vaste gemaakt (3 keer gekeerd). En nu? :P Ik ga nog wel even door met de basis onder de knie krijgen, maar het leukste is natuurlijk echt iets maken. Wat is er makkelijk om te doen als beginner?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 30 december 2010 @ 17:20:43 #89
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_90636999
@ Yppy, met die zebra ben ik ook bezig! En bij mij ziet de binnenkant van de oren er echt niet zo uit als in het boekje.. heel gek. Heb t meerdere keren over gedaan, maar het werd er niet beter op..
  donderdag 30 december 2010 @ 17:26:30 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90637272
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 16:23 schreef knitwit het volgende:
Trui, hoe lang heb jij die sjaals die je dubbel omslaat gemaakt?

Nog een vraagje: ik vind van binnenuit de bol haken superhandig, maar het lukt me meestal niet het begin (of einde, hoe je het wil zien) van de bol te vinden. Hebben jullie daar een trucje voor?
de basis zou ongeveer 150 cm moeten zijn, geloof ik. volgens de oorspronkelijke martha cowl. (maar dat patroon staat momenteel niet online).
in de haak.
  donderdag 30 december 2010 @ 17:30:43 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90637484
ik probeer altijd maar wat om 't begin van de binnenkant te vinden. ik duw/trek er een flinke prop uit en daar zit dan vaak wel het begin bij. bij goedkopere wol gaat 't vaak mis trouwens is mijn ervaring, en raakt de boel vreselijk in de knoop.
in de haak.
  donderdag 30 december 2010 @ 17:31:26 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90637521
morretje, leuk, welkom hier! wat zou je graag willen maken?

sugarsnap ik had 'm al bewonderd in 't creatopic, superleuk geworden je dekentje + kruikenzak!
in de haak.
  donderdag 30 december 2010 @ 17:32:50 #93
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90637570
Welkom Morretje!
Saskia is heel geschikt (ben ik ook mee begonnen ;))

ik weet niet wat je wilt maken: pannenlappen, knuffels...
je zou natuurlijk met een deken kunnen beginnen maar dat is wel heeeeel erg groot :P
dus je zou een pannenlap kunnen maken: lekker recht toe recht aan
Of dus een knuffel: dan misschien even oefenen met rond haken en meerderen en minderen (kun je vast ook wel ergens vinden op internet)
zou niet iets doen met een hele moeilijke steek ofzo, maar verder denk ik dat alles wel kan.

maak een account op Ravelry.com en zoek een leuk patroon :D en haakse! :D

Oh en de beesten van de eerste link in de OP zijn niet heel moeilijk (als je iets met een bol neemt zeg maar :P)
pi_90638760
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:20 schreef NijntjesUk het volgende:
@ Yppy, met die zebra ben ik ook bezig! En bij mij ziet de binnenkant van de oren er echt niet zo uit als in het boekje.. heel gek. Heb t meerdere keren over gedaan, maar het werd er niet beter op..
Heb ik ook elke keer en ik heb hem inmiddels al 5 keer gemaakt :P

Welkom nieuwe mensen!
pi_90638976
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:37 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

is dit icoontje beter???
:P icoontjes zijn toch van niemand zelf? ;) ik kom ook wel eens icoontjes tegen waarbij ik even twijfel wie ik nou voor me heb, maar hé, er stond geen naam op... :P (maar deze is ook heel leuk! :D )

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:51 schreef Danielle_ het volgende:
Nog niets noemenswaardigs om te laten zien (ben begonnen met wat rechttoe-rechtaan en rondjes haken), maar het begin is er :D Hoop dat voor het einde van m'n zwangerschap het eerste zelfgehaakte knuffeltje voor de baby een feit is (A) Maar het zal voorlopig nog niet zo mooi zijn als alles wat jullie hier maken, fantastische mutsen, dekentjes, tassen en kussens, wauw! O+

En ik kom oorspronkelijk ook uit de buurt van Schagen, Anna Paulowna O-)
ehm, oorspronkelijk... hmmm, dus nu niet meer? -O- (Anna Paulowna is nog dichterbij dan Schagen voor mij... :P )

:W Morretje :)
Saskiawol is wel geschikt voor beginners, lekker dik en goed hanteerbaar :) met een naald van ongeveer 5.0mm tot 6.0mm is er lekker mee te werken. (ik heb altijd naald nr 6.0mm voor Saskia. dat is ook waar mijn visjesdeken van gemaakt wordt)

*O* ik heb ook even wol gehaald om de bal nog een keer te maken :D ik voelde me wel gevleid dat iemand mijn bal wil hebben... *O* ik begin dus weer met de eerste hexagonnetjes en pentagonnetjes :D
  donderdag 30 december 2010 @ 18:08:49 #96
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_90639073
@ Herfstblad, VIJF keer?! :o
Ik heb nu zn kop, oren en 1 achterpoot af en vind dat streeppatroon best frustrerend haken..
pi_90639249
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 18:08 schreef NijntjesUk het volgende:
@ Herfstblad, VIJF keer?! :o
Ik heb nu zn kop, oren en 1 achterpoot af en vind dat streeppatroon best frustrerend haken..
Haha ja, maar 2 van de keren heb ik er een nijlpaard van gemaakt ;)
  donderdag 30 december 2010 @ 18:29:57 #98
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_90639968
Dan nog! _O_ voor jou!
pi_90640829
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:30 schreef trui het volgende:
ik probeer altijd maar wat om 't begin van de binnenkant te vinden. ik duw/trek er een flinke prop uit en daar zit dan vaak wel het begin bij. bij goedkopere wol gaat 't vaak mis trouwens is mijn ervaring, en raakt de boel vreselijk in de knoop.
Toch als je het soort van met beleid doet gaat het wel, ik doe het altijd.

Ik raak in de war van jullie saskia is toch gewoon 1 euro wibrawol? Ik doe die altijd met een 3,5. Mn moeder zelfs met een 3, maar met een 6? Das toch onwijs groot?

Net mn schild afgemaakt, was even bang dat ik t haken niet meer leuk vond, maar vind het nog steeds leuk :s)
pi_90640880
Ik vind de beestjes erg leuk, heb ook een boek uit de bieb gehaald. Account op Ravelry heb ik ook aangemaakt. Eerst maar eens rond haken dus, en meerderen en minderen.

*Houdt van werken met doelen*
:P

Ja, Saskia is ¤1,00 Wibra, er staat Saskia op de bol. ;) En ik heb ook een 3,5 naald trouwens.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')