Alsof je gemiddelde een graadmeter is in deze weersomstandighedenquote:Op zaterdag 25 december 2010 17:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Net terug van een rondje door het Mergelland. Wat normaal een makkelijk rondje is is nu fors ploeteren op sommige stukken. Gemiddelde is beroerd. Maar we blijven bezig.
In het Noorden des lands is het IJs toch net wat mooier geloof ik. Wat ik van mijn Friese oma moet geloven is er rond Sneek vrijwel geen sneeuw gevallen. Sneeuw was gister gaan stuiven op de Gouwzee en nu vastgevroren. Het was spoorzoeken meestal.quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:44 schreef Tommeke het volgende:
Cool! Ik ga morgen ook schaatsen, heb vandaag hardgelopen. Ging vet lekker, m'n vriendin hield me niet bij.
Ze is vorig jaar derde op het NK triatlon u23 geworden, maar zwemmen is haar sterkste punt.quote:Op zaterdag 25 december 2010 21:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat mag ik toch wel hopen voor je
quote:Op zondag 26 december 2010 17:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ze is vorig jaar derde op het NK triatlon u23 geworden, maar zwemmen is haar sterkste punt.
Ik heb 1x met de Strandrace in Scheveningen meegedaan, in de winter. Je rijd dan langs de waterlijn. Na een half uur was ik zeiknat. En koudquote:Op maandag 27 december 2010 12:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Doet iemand van jullie mee aan die Egmond ATB tocht van le Champion? Ik wilde me als vrijwilliger aanmelden om het eens te zien, maar ze hadden al genoeg mensen helaas.
Dat waren dus die breekdingen. Ik vind die met batterij nogal aan de prijzige kantquote:Op maandag 27 december 2010 10:22 schreef CyclingGirl het volgende:
Ow dat is wel apart. Anders bestel je toch van die breekdingen?
Welke schoenen heb je gekocht?quote:Op maandag 27 december 2010 18:44 schreef FJD het volgende:
Egmond lijkt me wel gaaf maar te ver weg. Bij die in DH vond ik t te duur.
Na vorige week toch maar nieuwe schoenen en pedalen gehaald. Was meer kwijt dan aan m'n MTB zelf
Owquote:Op maandag 27 december 2010 18:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dat waren dus die breekdingen. Ik vind die met batterij nogal aan de prijzige kant
Ik ben nog aan het zoeken naar meer info, want ook met de kou wil ik gewoon kunnen rijden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 09:53 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
OwIk dacht dat je die wel gewoon in je handschoenen/schoenen kon proppen.
Lijkt me niet dat iedere Colnago hetzelfde is. Als je een beter idee wilt krijgen kun je beter forum.fiets.nl gebruikenquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:24 schreef jackson het volgende:
Zijn er mensen hier die Colnago rijden op dit moment? Ben zeer benieuwd namelijk... Mijn fiets is voorlopig nog niet klaar maar verneem graag indrukken van ervaren mensen hier.
Nou, ik heb er al één gekocht dus was meer interesse... Echt zwaar is mijn colnago extreme power frame niet hoorquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:28 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben ook beroerd zeg, snotverkouden
Ik heb gehoord dat Colnago zware fietsen zijn, of dat nog zo is weet ik niet. Ben er zelf geen fan van want ik hou van meer slooping. Gewoon eens naar een fietsenmaker gaan, kijken of die er een heeft staan.
Tja, hoe slaag ik erin om bij de Fok fietsmeet bij Oksel op los zand te crashen in een bochtje...of naast het treinopstapje te stappen als ik terugkom van een dagje tour kijken...talent zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:33 schreef Yankee het volgende:
Hoe krijg je het toch altijd voor elkaar captain_fabulous? Sterkte in ieder geval!
http://www.bike2build.nl/product/SH2503/shimano/sh-m077/47quote:Op dinsdag 28 december 2010 06:44 schreef kaasplankje het volgende:
Welke schoenen heb je gekocht?
Ik was vd zomer een keer mijn schoenen vergeten dus ik heb nog nieuwe staandie oude zijn bijna op maar ik wacht zo lang mogelijk ivm de winter
Ok, ik heb 1x Shimano schoenen gehad maar die knelden bij de lip, en ik vond ze te hard en te lomp en te zwaarquote:Op dinsdag 28 december 2010 14:07 schreef FJD het volgende:
[..]
http://www.bike2build.nl/product/SH2503/shimano/sh-m077/47
DezeWaren de goedkoopste die ze hadden en zaten prima wat mij betreft. Heb ook nog heel even SIDIs aangehad, pasvorm was goed maar die waren iets stijver en minder op comfort gericht en daar heb ik niet zo veel zin in bij t MTBen. Vielen wel klein, heb maat 48 gekocht
3 uur ATB is goed werk, en die harde sneeuw went wel, gewoon de bandenspanning verlagen tot krap 2 barquote:Op dinsdag 28 december 2010 17:14 schreef Oksel het volgende:
3 uur op de ATB gezeten. Echt geen fuck aan, die harde sneeuw. Dat doe ik niet meer.
Alles boven de nek kun je eruit fietsen hoorquote:Op woensdag 29 december 2010 09:34 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik wil ook buiten fietsen maar zolang ik aan het snotteren ben is het niet verstandig.
Ik ga vanavond maar weer los op de spinfiets.
Pas maar op dat je het WADA niet op de stoep krijgt, gijse pakhaasquote:Op woensdag 29 december 2010 12:01 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou gisteren voelde ik mij beter maar ik moest zo nodig gaan spinnen, en natuurlijk heb ik mijzelf niet ingehouden, mijn keel brandde gewoon. Wel een vet aantal watts dankzij Natterman hoestsiroop daar ga je wel harder van, maar nu moet ik de gevolgen ervan voelen!
Ook nog 30km over de weg erbij, dan heb ik geen zin in 2 bar..quote:Op dinsdag 28 december 2010 20:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
3 uur ATB is goed werk, en die harde sneeuw went wel, gewoon de bandenspanning verlagen tot krap 2 bar
Dat is ook wel de reden waarom ik er 4 bar in heb zitten. Anders kan ik de crossers helemaal niet meer bijhouden. Int bos neem ik de mindere grip wel voor lief.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ook nog 30km over de weg erbij, dan heb ik geen zin in 2 bar..
Staat niet op de lijst hahahahahaha. Maar het is geen spul om te nemen als je niet verkouden bent hoor.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pas maar op dat je het WADA niet op de stoep krijgt, gijse pakhaas
Ja, t was maandag jl. Ik kwam aangescheurd op een glad stukje en remde te bruusk met het achterwiel. Dat brak uit naar de zijkant en boem daar lag ik. Er stond behoorlijk wat volk bij.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:09 schreef Oksel het volgende:
@Kaas; gevallen pas? Hoe, wat, waarop en waarom?
Nu moet je juist de basis voor je seizoen leggen Oksel. Daar kan je in het vroege voorjaar van profiteren. Enne mijn kleding is niet kapot, maar eronder wel, t heelt al snelquote:Op woensdag 29 december 2010 18:46 schreef Oksel het volgende:
Op je racefiets? Kleding kapot?
En koude voeten had ik ook vandaag trouwens. Daar doe je uiteindelijk niets tegen.
Ik haat die sneeuw, maar ga misschien morgen toch maar weer.. met die vervelende 63-jarige knakker die ik er maar niet af fiets..![]()
![]()
De Hel van Twente tourtocht, nog meer liefhebbers? Ik ga sowieso. Met die 63 jarige knakker. Die mij er dan waarschijnlijk weer uit fietst, zelfs op de weg. Zucht.
322 km fietsen en dan bij jouw schoonmoeder aankomenquote:Op donderdag 30 december 2010 10:28 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik wil eigenlijk ooit nog eens in 1 keer naar m'n schoonouders fietsen. Vereisten: wind mee & supergoed weer. Wie fietst er mee? 's Ochtends om 4/5 uur vertrekken, gemiddeld 27km/uur.. Dat is 12 uur fietsen, plus 3 uur rust. 15 uur in totaal. Zijn we daar om 7-8 uur..Iemand die dat een tof avontuur lijkt?
Ik zou me drukker maken over het feit dat ik 322 km moet fietsen met een vouwfiets in mijn wiel, of nog erger: In het wiel van een vouwfiets...quote:Op donderdag 30 december 2010 14:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
322 km fietsen en dan bij jouw schoonmoeder aankomen![]()
![]()
Pokeren met z'n schoonpa, zijn Ferarri winnen en de volgende dag niet naar huis hoeven te fietsenquote:Op donderdag 30 december 2010 14:27 schreef kaasplankje het volgende:
322 km fietsen en dan bij jouw schoonmoeder aankomen![]()
![]()
quote:Op donderdag 30 december 2010 18:34 schreef FJD het volgende:
[..]
Pokeren met z'n schoonpa, zijn Ferarri winnen en de volgende dag niet naar huis hoeven te fietsen
Dan ga je toch op de weg fietsenquote:Op donderdag 30 december 2010 22:16 schreef Marurk het volgende:
Hier ligt nog steeds veel sneeuw.De grote wegen zijn wel vrij, maar de fietspaden niet.
Dus voorlopig nog niet fietsen.
Is mij toch nog wat te glad eigenlijk. Het wegdek is niet droog, en soms ligt er nog wat ijs. Dus ik ga het risico niet lopen. Bovendien wil ik m'n nieuwe fiets niet gaan verrotten door de pekel.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan ga je toch op de weg fietsen
Tiagra is een klasse beter dan Sora als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:35 schreef w00h00 het volgende:
Shimano Sora 3 x 7 speed vs Shimano Tiagra 2 x 9 speed.
Iemand ervaring/advies?
Ik heb momenteel die Tiagra groep, maar kan hem ruilen tegen een goede complete sora groep.
Dat idee heb ik ook, maar ik twijfel wel aangezien ik dan wel een triple heb ipv een duo.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:37 schreef Marurk het volgende:
[..]
Tiagra is een klasse beter dan Sora als ik me niet vergis.
niet doen. Sora is echt een stuk slechter dan tiagraquote:Op donderdag 30 december 2010 22:39 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook, maar ik twijfel wel aangezien ik dan wel een triple heb ipv een duo.
Oke thanks! Ik ga binnenkort wel opzoek naar een Ultegra groep.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:55 schreef Yankee het volgende:
[..]
niet doen. Sora is echt een stuk slechter dan tiagra
105 is dan ook prima en ook al een stuk beter dan tiagraquote:Op donderdag 30 december 2010 23:08 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Oke thanks! Ik ga binnenkort wel opzoek naar een Ultegra groep.
Ik ben ook maar een recreant fietser, maar wil eigenlijk wel een triple voor hebben.
Waarom wil je dat?quote:Op donderdag 30 december 2010 23:08 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Oke thanks! Ik ga binnenkort wel opzoek naar een Ultegra groep.
Ik ben ook maar een recreant fietser, maar wil eigenlijk wel een triple voor hebben.
Ok, maar ik kan dus ook nog gewoon volgende maand aanvragen als ik in april ofzo wil starten? Want je zit nl. ook met die chip op je fiets...quote:Op donderdag 30 december 2010 23:31 schreef Yankee het volgende:
die is er niet,,,,,kan alleen op sommige momenten in het jaar langer duren voordat je je licentie hebt
Plus dat Sora 7-speed al even niet meer gemaakt wordt. Zelfs 8-speed Sora al niet meer, dat is nu ook 9 speed. Dus die Sora groep zal wel niet al te nieuw meer zijn.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:55 schreef Yankee het volgende:
[..]
niet doen. Sora is echt een stuk slechter dan tiagra
helemaal mee eens, maar goed blijft zijn eigen keuze natuurlijkquote:Op vrijdag 31 december 2010 09:00 schreef Freddeh het volgende:
Een fiets met Tiagra en carbon onderdelen vind ik dan ook weer wat vreemd. Investeren in betere wielen klinkt in dat geval logischer.
want?quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:49 schreef w00h00 het volgende:
Oke, oke jullie hebben me overtuigd!![]()
![]()
Ik ga het geld wel investeren in een carbonnen stuur...
Ik zou dat niet doen. Ik zou in jouw geval even wat sparen zodat ik later een fiets met een betere groep kan kopen. Voor het gewicht hoef je het inderdaad niet te doen. Een 105 groep weegt bijvoorbeeld al wat minder dan een Tiagra, plus je schakelt beter.quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:49 schreef w00h00 het volgende:
Oke, oke jullie hebben me overtuigd!![]()
![]()
Ik ga het geld wel investeren in een carbonnen stuur...
Voor de looks.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:02 schreef Wielracer het volgende:
[..]
want?
Als je valt kan je het carbonnen stuur beter weggooien. Het stuur is dan niet stijf meer en kan innerlijk beschadigd zijn wat je niet aan de buitenkant kan zien.
Ik zou een alu stuurtje kopen want voor het gewicht hoef je dat niet te laten.
Wat voor fiets heb je eigenlijk?quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:48 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Voor de looks.
Heb nu een alustuurdje van Ritchey, maar voor de looks vind ik carbon wel leuk.
De shifters zitten ook heel laag op het stuur. Als je die omhoog doet, hoef je ook niet zo'n stuurpen te nemen.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:25 schreef w00h00 het volgende:
Ik kon dit deze fiets voor niet heel veel geld op de kop tikken, alleen was het frame inderdaad wel te groot. Qua geometrie ziet het er inderdaad niet helemaal lekker uit.. om het eea te compenseren zit er een 45 graden stuurpen ipv 90 graden stuurpen op.Het zadel en stuur staat inmiddels wel iets hoger, maar nog niet het 'hoort'...
Thanks voor de tip, zal er met me nieuwe stuur rekening mee gaan houden!quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
De shifters zitten ook heel laag op het stuur. Als je die omhoog doet, hoef je ook niet zo'n stuurpen te nemen.
Sorry voor de kritiek, maar het frame is echt heul veul te groot! Ik weet niet hoe ver je zadelpen er nu uit staat, maar die zou er -in combinatie met deze framehoogte- zeker 4x zo ver moeten uitsteken als dattie dat nu op de foto doet... Bijkomend nadeel van een te groot frame is dat je bovenbuis (tussen zadelpen en stuurpen) dan ook vaak te lang is, dat moet je dan weer compenseren met een kortere stuurpen...quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:25 schreef w00h00 het volgende:
Ik kon dit deze fiets voor niet heel veel geld op de kop tikken, alleen was het frame inderdaad wel te groot. Qua geometrie ziet het er inderdaad niet helemaal lekker uit.. om het eea te compenseren zit er een 45 graden stuurpen ipv 90 graden stuurpen op.Het zadel en stuur staat inmiddels wel iets hoger, maar nog niet het 'hoort'...
Dan ga ik je ook ff jaloers makenquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:06 schreef Yankee het volgende:
Ik neem aan dat het stuur / zadel inmiddels wel anders staan? Verder ben ik altijd jaloers op mensen die zelf helemaal hun fiets weten op te bouwen..ik ben zelf namelijk nogal onhandig
patserquote:Op vrijdag 31 december 2010 17:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan ga ik je ook ff jaloers maken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En met de Cosmics van een vriend van me
[ afbeelding ]
Hopelijk zijn die beter dan de carbonlook bidonhouders die ik kreeg bij m'n fietsje. Daar begon de carbonlook in no-time af te slijten aan de binnenkant, en de bidons werden er ook met de slok lelijker op. Nog steeds zoekende dus naar simpele bidonhoudertjes voor fatsoenlijke prijs en met een fatsoenlijk gewicht.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:00 schreef Tommeke het volgende:
@w00hoo: Je hebt ook Alu stuurtjes met Carbonlook. Van Easton of BBB volgens mij, slechts 30 euro.
Nou. Wat je mooi noemt. Het is maar een Trek hoor.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:08 schreef Yankee het volgende:
[..]
patser![]()
ik vind het een mooie fiets tom!
Ik weet nog wel een adresje voor goede houders en voor niet veel geld..quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:08 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Hopelijk zijn die beter dan de carbonlook bidonhouders die ik kreeg bij m'n fietsje. Daar begon de carbonlook in no-time af te slijten aan de binnenkant, en de bidons werden er ook met de slok lelijker op. Nog steeds zoekende dus naar simpele bidonhoudertjes voor fatsoenlijke prijs en met een fatsoenlijk gewicht.
Thnx! Wanneer ga je weer eens de weg op?quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:08 schreef Yankee het volgende:
[..]
patser![]()
ik vind het een mooie fiets tom!
Weet ik hoor!quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:43 schreef Freddeh het volgende:
HahaHet was ook totaal niet serieus bedoeld hoor. Ik rijd ook maar een 3ehands Giant OCR uit 2002, met een Tiagra groep erop.
In 2011 denk ikquote:Op vrijdag 31 december 2010 18:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Thnx! Wanneer ga je weer eens de weg op?
hoho geen bier he!quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:23 schreef Yankee het volgende:
[..]
In 2011 denk ik......nee binnenkort! Sneeuw etc lijkt eindelijk te verdwijnen
![]()
Verder een fijne jaarwisseling
[ link | afbeelding ]
Proost!
Heb gisteren ook gewoon aan het bier en de champagne gezeten. Gelukkig geen kater (had nog ~0,5 L water achterover gewerkt voordat ik ging pitten), maar het was toch best nog veel.quote:
Ik zou zeggen ongeveer 4 tot 6 wekenquote:Op donderdag 30 december 2010 23:33 schreef Marurk het volgende:
Ok, maar ik kan dus ook nog gewoon volgende maand aanvragen als ik in april ofzo wil starten? Want je zit nl. ook met die chip op je fiets...
Netjes hoor, die Cosmics? Zijn dat de nieuwe Cosmic Carbon 2011?quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan ga ik je ook ff jaloers maken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En met de Cosmics van een vriend van me
[ afbeelding ]
De stickers lijken weer een beetje op die oude gele destijds. Ik ben ervoor aan 't sparen. Ik ga de Cosmic Carbon SL wielset kopen. 675.- Euro in Bergen op Zoom.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik denk het, uit de nieuwste stickers, vet mooi! Ik wou dat ik ze had.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:38 schreef marcodej het volgende:
kaasplankje, je woont toch in het Groene Hart? Hier aan de kust zijn de wegen helemaal schoon, maar hoe is het daar? Ook daar is alles schoon neem ik aan?
Ben namelijk van plan morgen richting Stompwijk/Hazerswoude te gaan voor een rondje op de racer.
Ook de beste wensen voor iedereen.
Daarvan ben ik inderdaad een groot liefhebberquote:Op vrijdag 31 december 2010 20:09 schreef Tommeke het volgende:
Ik fiets wel eens een rondje met hem, en Yankee zo kennende doe je hem meer plezier met een biertje
Daar heb ik ze afgelopen februari ook gekocht. Die Cosmics op de foto van tommeke zijn inderdaad de 2011 versiequote:Op zaterdag 1 januari 2011 14:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De stickers lijken weer een beetje op die oude gele destijds. Ik ben ervoor aan 't sparen. Ik ga de Cosmic Carbon SL wielset kopen. 675.- Euro in Bergen op Zoom.
5000 wil ik wel halen, net als de afgelopen seizoenen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:07 schreef Oksel het volgende:
Zo..![]()
Hoeveel KM willen we dit jaar op de racefiets doen? Ik zet in op 6000. 't Zelfde als dit jaar, maar dan over een iets langere periode verspreid.
Je moet morgenochtend gewoon op een zadel gaan zitten... Rijden met die handel.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:38 schreef Freddeh het volgende:
Morgenochtend even zitten voor een trainingsroutine voor dit jaar.
Wat hij zegt. Vossenjacht laat ik even schieten, echt te vroeg dus dan maar lekker op de racefietsquote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:33 schreef marcodej het volgende:
Je moet morgenochtend gewoon op een zadel gaan zitten... Rijden met die handel.
Een van m'n oude fietsmaatjes hier op 't dorp (toen ik net begon met wielrennen) reed ook nooit op zondag koersen. Hij ging dan met de familie naar de kerk.quote:
Daarom moet je dus niet sporten op zondag...quote:Op zondag 2 januari 2011 14:14 schreef Oksel het volgende:
Vanochtend overigens 3 uur op de ATB gedaan. 't Was prachtig in 't bos.. alleen wel ERG glad..![]()
Eerste keer: boem, viel ik. Waarschijnlijk lichte zweepslag, doordat ik m'n spier verkeerd belaste. Maargoed, dat voelde ik toen nog niet. Tweede keer: boem. Gleed lekker door, maar ging toch al wat harder. Derde keer: BOEM. Vol op m'n bek. Derailleur licht verbogen, en dik ei op m'n bovenbeen. Zucht.
God straft onmiddelijkquote:Op zondag 2 januari 2011 14:14 schreef Oksel het volgende:
Ik kwam met O&N toevallig bij een groepje Grefo's terecht..Was erg gezellig, daar niet van.. alleen ze waren wel wat vreemd. Allemaal EERST een huis kopen, dan meteen trouwen, en dan pas samen gaan wonen. En toen ik een grapje maakte over sex werd het niet echt gewaardeerd..
Niet dat ik dat besefte, daar had ik teveel voor gezopen. Ik vind mensen die geloven prima, maar al die rare regels waar ze zich dan perse aan willen houden. Zondag is een rustdag, dus je gaat ontspannen. En fietsen is ontspannen.
Vanochtend overigens 3 uur op de ATB gedaan. 't Was prachtig in 't bos.. alleen wel ERG glad..![]()
Eerste keer: boem, viel ik. Waarschijnlijk lichte zweepslag, doordat ik m'n spier verkeerd belaste. Maargoed, dat voelde ik toen nog niet. Tweede keer: boem. Gleed lekker door, maar ging toch al wat harder. Derde keer: BOEM. Vol op m'n bek. Derailleur licht verbogen, en dik ei op m'n bovenbeen. Zucht.
Ik geloof Bryton.quote:Op zondag 2 januari 2011 16:04 schreef ursel het volgende:
Tijdje geleden was hier trouwens een linkje naar een budget variant van de Garmin edge.
Weet iemand toevallig nog om welke het ging?
Conrad heeft de rider50. Ze hebben tot nu toe 2 soorten gemaakt zag ik. Ben wel benieuwd hoe het gps horloge wordt, maar die is nog steeds niet in de verkoop.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:23 schreef ursel het volgende:
[..]
Da's uhm idd, maar zo te zien nog steeds niet te koop
Omgeving Deventer was net te doen. Ik heb voor eerst sinds operatie aan liesbreuk eind november weer op de weg gefietst. Laatste 2 weken van december wel getacxt maar echt duurtraining niet gedaan. kon het na 1,5 uur fietsen op de weg wel merken. Lange weg te gaan voordat het wedstrijdseizoen losbarst.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:54 schreef w00h00 het volgende:
Het is hier -omgeving Arnhem- nog te glad om met de auto de weg op te gaan, laat staan met de racefiets...
Heb ook nooit gezegd dat we normaal warenquote:Op zondag 2 januari 2011 14:14 schreef Oksel het volgende:
Ik kwam met O&N toevallig bij een groepje Grefo's terecht..Was erg gezellig, daar niet van.. alleen ze waren wel wat vreemd. Allemaal EERST een huis kopen, dan meteen trouwen, en dan pas samen gaan wonen. En toen ik een grapje maakte over sex werd het niet echt gewaardeerd..
Niet dat ik dat besefte, daar had ik teveel voor gezopen. Ik vind mensen die geloven prima, maar al die rare regels waar ze zich dan perse aan willen houden. Zondag is een rustdag, dus je gaat ontspannen. En fietsen is ontspannen.
Dat kan ja. Voor 'ons' heeft het echter niet met 'meer of minder Christen zijn' te maken, maar is het gewoon een normaal onderdeel van een zondag.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:28 schreef Oksel het volgende:
Je kan toch ook geloven zonder kerk? Of ben je minder Christen als je niet keurig elke zondag in de (keiharde, oncomfortabele) kerkbanken zit?
Iemand in m'n familie heeft onlangs nog zo'n toerfiets gekocht. En gek genoeg weegt die nog lichter dan m'n racefiets. Maar die was dan ook 2200 euro ofzoiets.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:44 schreef Oksel het volgende:
Tuurlijk kan het. Het kost je natuurlijk wel een paar procent (15-20% gok ik) meer aan kracht, vanwege meer rol- en windwrijving.
Welke route heb je gevolgd? Wel mooi fietsen in het bos rond Nijmegen ofniet?quote:Op maandag 3 januari 2011 09:34 schreef Gripper het volgende:
Zo, allemaal een heel gelukkig jaar met veel onbezorgde kilometers, weinig lekke banden en ongelukken, en attente, vriendelijke, oplettende mede-weggebruikers!
Ik heb gisteren heerlijk in Nijmegen gemountainbiked, vond het nog een beetje te glad voor de racefiets..
Ik heb niet zoveel ruimte voor meerdere fietsen, maar het is nauwelijks de moeite, dat is zo.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:31 schreef Oksel het volgende:
C_F, waarom hou je je racefiets niet gewoon? Voor die 200 euro..
Jawel, maar ik heb dan misschien geen race stuur meer op m'n fietsquote:Op maandag 3 januari 2011 11:05 schreef Freddeh het volgende:
@Captain_Fabulous: We rijden nog wel even de RvV toch?![]()
Carbon kunnen ze op de meeste plekken buiten West-Europa nog niet zo goed repareren. Niet handig voor een reisfietsquote:
nee, dus eigenlijk nog te voorzichtig gedaan.quote:
Misschien in Vietnam een leuk meisje gezien?quote:Op maandag 3 januari 2011 12:43 schreef Oksel het volgende:
Waar zit nou toch eigenlijk die dekselse Superher0?
Met zijn vriendin toch?quote:Op maandag 3 januari 2011 12:50 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Misschien in Vietnam een leuk meisje gezien?
Daar is hij toch heen gegaan in oktober?
Ik heb alleen toen het begon met sneeuwen nog in het bos gefietst, daarna eigenlijk meer andere sporten gedaan vanwege gladheid. Morgen maar weer eens rood + groen doen, maar nog goed oppassen dus.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
nee, dus eigenlijk nog te voorzichtig gedaan.Hooguit kleine glijers, en dan snel een voetje aan de grond. Ik ben al een paar weken aan het snotteren, en had niet echt de longen om hard te gaan, daarom iets delicater gefietst dan normaal. De beklimmingen kosten al genoeg moeite!
Vorig jaar ook in Nijmegen dezelfde ronde gedaan, en toen was het nog gekker, op een grote brede bosdreef die maar een heel klein beetje naar de kant afliep gleed je gewoon zijwaarts weg tijdens het rijden.
En 26 inch wielen als je hard core gaat, maar dat vind ik overdreven. eerste paar jaren is er in Europa zat moois te zien, dat via redelijke fietspaden te bereiken is. Omdat ik er ook gewoon zonder bagage hard op wil kunnen fietsen, ga ik denk ik voor 37 mm banden, 42 is wel heel als een gewone straat fiets!quote:Op maandag 3 januari 2011 12:35 schreef Gripper het volgende:
De beste wereldreizigersfietsen zijn gewoon van good-old staal, met stevige wielen met genoeg spaken, en allemaal goed te verkrijgen onderdelen.
Mooi verslag man. En je bent gekquote:Op maandag 3 januari 2011 15:05 schreef Superher0 het volgende:
Daar is ie weer. Ik zat inderdaad in Vietnam, maar was al weer in Oktober terug. Erg leuk gehad. Daarna niet echt meer online geweest. Maar goed nieuwe jaar, nieuwe kansen. Iedereen nog de beste wensen.
wat heb ik in de tussentijd gedaan. Eerst na 4 weken niets gedaan te hebben met windkracht 2 tegen in de regen van Hoek van Holland naar Den Helder over het strand gefietst.
Beste plannen zegquote:Daarna wat op de mountainbike en op de race fiets lopen klooien. Af en toe wat hardlopen om de conditie op peil te houden. Ook nog mezelf een Taxc Bushido cadeau gegeven zodat ik films kan kijken en kan fietsen tegelijkertijd
Gisteren nog even 85km duurtraining en vanochtend met de fiets naar het werk en straks met een klein omweggetje naar huis. Dit zodat we klaar zijn voor aankomend weekend! Egmond Pier Egmond, ik start in het wedstrijdvak, kijken of ik mijn record van 1u34 kan verbeteren uit 2008.
Heb me al ingeschreven voor de 260km van RVV en vanaf zondag 6 februari begint mijn wedstrijdseizoen weer. Mijn doelen zijn simpel voor aankomend jaar: podium rijden bij de sportklasse (amateurs B). En met een beetje geluk zelfs mijn record van dit jaar verbeteren, 12.139km.
Fietsen tot ik er bij neervalquote:Jullie?
Niet echt bijzonder mooie fietsen vind ik... Is natuurlijk smaak. Wel mooie wielen onder die fiets van die vriendquote:Op vrijdag 31 december 2010 17:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan ga ik je ook ff jaloers maken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En met de Cosmics van een vriend van me
[ afbeelding ]
100 colsquote:
Daar ga ik idd bij neervallen ben ik bangquote:
Met wie ga je naar Trois Ballons? Ik overweeg me in te schrijven. Ik heb ze al eens gereden en vond 't een geweldig toffe cyclo.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:52 schreef Wielracer het volgende:
- Trois Ballons
- Otztaler Radmarathon (afhankelijk van loting anders Alpen Brevet)
- La Christophe Brandt
Ik ook wel! Mooie wieltjes!quote:Op maandag 3 januari 2011 23:02 schreef Oksel het volgende:
Ik zou best een setje Bora's willen. Alleen al omdat het de waarde van m'n fiets verdrievoudigd..
Met mijn vriendin. Het huisje is al geboekt. De cyclo valt mooi in het pinksterweekend dus we hebben er een soort midweek van gemaakt.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Met wie ga je naar Trois Ballons? Ik overweeg me in te schrijven. Ik heb ze al eens gereden en vond 't een geweldig toffe cyclo.
Leuk!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 06:12 schreef Wielracer het volgende:
Met mijn vriendin. Het huisje is al geboekt. De cyclo valt mooi in het pinksterweekend dus we hebben er een soort midweek van gemaakt.
Ik koers ook niet...dat is precies het verschil tussen mij en een echte wielrenner.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:31 schreef kaasplankje het volgende:
@Captain: ik zou never nooit mijn koersfiets verkopen, al moest ik in een kartonnen doos gaan wonen.
Dat is tof, je raakt als 't lekker gaat in een soort rush. En omdat je steeds dezelfde bochten rijdt ga je steeds harder en soms zo hard door de bochten dat je met 2 wielen tegelijk wegdribbeld.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:03 schreef Oksel het volgende:
Volgens mij wel ja.
En rondjes rond de kerk rijden lijkt mij geen zak aan.. 43+, dat hou ik geen uur vol. En die 55 topspeed, dan moet ik eerst ander verzet er op gooien..
Dat ja... Super record werd me echt te gek. Heb voor weinig geld erg mooie spullen weten te bemachtigen maar super record vond ik een beetje eng qua prijs. Het zou wel mooi staan op mijn Colnago framequote:
Je wordt meegezogen. En het is niet de hele tijd 43 in het uur, soms ga je maar 38, wat een slakkegangetje is. Bij het warmrijden verken je het parcours, hoe liggen de bochten, waar kun je hard rijden, waar moet je opletten, hoe ligt de finishstraat.quote:Dat is tof, je raakt als 't lekker gaat in een soort rush. En omdat je steeds dezelfde bochten rijdt ga je steeds harder en soms zo hard door de bochten dat je met 2 wielen tegelijk wegdribbeld.
Toch een klassieker is eigenlijk nog mooier. En dan van de waalse bond
Vorig jaar meegereden in "de Grote prijs van Boekel" maar dat was flink afzien. Het was een koers samen met de A's.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:10 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Je wordt meegezogen. En het is niet de hele tijd 43 in het uur, soms ga je maar 38, wat een slakkegangetje is. Bij het warmrijden verken je het parcours, hoe liggen de bochten, waar kun je hard rijden, waar moet je opletten, hoe ligt de finishstraat.
Dan is de start, dan schiet iedereen weg, eerste 10 rondes is het gekkenwerk, dan ligt het tempo hoog, dan gaat het wat rustiger. Iedereen kijkt naar elkaar, want wie gaat er rijden. Dan heb je ook nog mensen die rijden voor het klassement, die sprokkelen punten door elke keer als eerste over de finish te komen elke ronde, dan de tussensprintjes. Ongeveer 10 ronden voor het einde probeert altijd wel iemand weg te springen, eerder heeft niet veel zin of je moet heel erg sterk zijn en met een mannetjes of 3 en niemand moet zin hebben om je te gaan halen (in de achtervolging).
Je rijdt nog steeds 43, de bochten gaan steeds sneller en makkelijker, allemaal op de automatische piloot. Enige wat je moet zorgen is dat je voorin blijf zitten zodat je nog wat kan betekenen. Dan gaat de bel voor de laatste 3 ronden, en gaat het tempo nog meer omhoog. Je wordt meegezogen, een mooie rush, je geeft nog een slinger eraan en rijdt de benen uit je lijf, blijven blijven blijven en dan in de laatste bocht of iets eerder zet je aan. Het liefst in het wiel van iemand anders zodat je mee kan slipstreamen en erover heen kan gaan. Dat is een wedstrijd. 5 minuten later haal je je premie op, neem je een drankje en ben je klaar.
Oksel, dat moet jij ook wel kunnen. In een peleton zijn hoge snelheden makkelijk te halen. Snelheid is niet het probleem, het continue aanzetten na elke bocht dat maakt het heel zwaar. Van soms bijna stilllstand weer naar 40+.
Als je schoenen alleen die 2 sleufjes in de zool hebben voor SPD-plaatjes dan niet. Maar veel schoenen hebben ook de 3 gaatjes voor LOOK-bevestiging.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:45 schreef Marurk het volgende:
Vraagje: Kan ik eigenlijk Look-schoenplaatjes onder SPD-schoenen zetten? Want wil eigenlijk wel overgaan op Look Keo-pedalen.
Ik verwacht dat de fiets over een maandje klaar is. Wanneer het project volledig klaar is zal ik in dit topic wat foto's plaatsenquote:
Mijn vorige fiets woog 8,9 kilo... De nieuwe weet ik nog niet precies, heb wel een vermoeden ongeveer maar laat ik geen onzin uitkramen voorafquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:44 schreef Tommeke het volgende:
Ik zal m'n Trek even wegen. M'n vorige fiets woog 9,5 kilo
Net ietsje onder de 9 kg met platte velgen, niet een van de lichtste maar wel onverwoestbaarquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:32 schreef jackson het volgende:
Zijn er mensen hier die weten hoeveel hun fiets weegt? Zo ja en wanneer iemand dat wilt delen hoor ik het graag.
8.1 kilo is m'n Trek. Valt opzich best mee. Ik hecht niet veel waarde aan het gewicht, rij-eigenschappen zijn belangrijker wmb.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:46 schreef jackson het volgende:
[..]
Mijn vorige fiets woog 8,9 kilo... De nieuwe weet ik nog niet precies, heb wel een vermoeden ongeveer maar laat ik geen onzin uitkramen vooraf.
Hechten mensen hier waarde aan het gewicht van de fiets of kan het jullie weinig schelen?
Ga je 'm zelf opbouwen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Net ietsje onder de 9 kg met platte velgen, niet een van de lichtste maar wel onverwoestbaarIn NL maakt het gewicht niet zoveel uit volgens mij.
Over 1 of 2 jaar ga ik wel een nieuw frame en vork aanschaffen, ik weet nog niet wat.
Ik heb wel net een nieuwe Chorus groep besteld en Mavic Cosmic Carbon wielen incl. tassenZe hadden de groep niet liggen met een 53/39 voorblad, dus het gaat een paar weken duren.
Oef, dik spul de nieuwe chorus-groep. Reed zelf op mijn vorige fiets met chorus, weliswaar een groep uit 2003 maar die beviel al geweldig. De tegenwoordige chorusgroep haalt zeker het record-niveau van een aantal jaar terug.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb wel net een nieuwe Chorus groep besteld en Mavic Cosmic Carbon wielen incl. tassenZe hadden de groep niet liggen met een 53/39 voorblad, dus het gaat een paar weken duren.
Ik hoop ook ergens rond de 7,5 kilo uit te komen, misschien iets minder. Mijn frame en wielen zijn vooral erg licht. Uit mijn hoofd wegen mijn wielen 1400-1450 gram.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:49 schreef CyclingGirl het volgende:
7.3kg geloof ik, maar ik heb ook maar een klein fietsie.
Ja geen probleem, alleen heb ik niet alle tools liggen dus voor 't bracket en de ketting moet ik even naar een FM. Ben er wel blij meequote:
Aha, duidelijk verhaal. Succes met je wielercarriere!quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:12 schreef Superher0 het volgende:
Hoi Slacker_nl, er zijn verschillende licenties, elke met een bepaalde moeilijkheidsgraad. Zie KNWU website voor een overzicht. Ik heb bijvoorbeeld een Sportklasse licentie waardoor ik wedstrijden kan rijden, zogenaamde criteriums, rondjes om de kerk en omlopen. Voorheen heette dit Amateur B.
Een licentie geeft je dus toegang om te mogen rijden. Wedstrijden zijn vaak zo rond de 50 km en duren iets meer dan een uur. Je rijdt met zo'n 50, 60 man in een groot peloton, ieder voor zichzelf zo hard mogelijk en zo slim mogelijk. gemiddelde van 40-43km/u is niet vreemd en sprintjes zijn alleen sprintjes als je boven de 55km/u komt. Het gaat hard, veel bochtenwerk. Het is leuk om te doen, het is een apart wereldje. Lees hier mijn ervaringen als 1e jaar licentiehouder.
De ratio tussen gewicht van de fiets en gewicht van het poppetje is volgens mij 1/5. Dus voor een kilo lichtere fiets zou je zelf 5 kilo lichter moeten zijn... Overigens geen excuus om er in mijn geval minimaal 5 kilo minder Jackson aan de haak te hebbenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:57 schreef Marurk het volgende:
8.3 kg weegt die van mij.
Gewicht zegt mij inderdaad ook niet veel, het gaat me meer om de rijeigenschappen. Je kunt ook een kilo'tje afvallen, dat helpt ook.
Hehe gewoon die cheape de SL mooi genoegquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:58 schreef jackson het volgende:
@kaasplankje: Welke Mavic Cosmic Carbon wielen heb je gekocht? De SL / SLR ?
Of ben je helemaal losgegaan met deze units: http://www.bikeshopnicode(...)ate--N_art_1832.html
Ga zeker voor de duurdere. Hetzij het topmodel van Shimano, of nog beter, de SON. Die is niet kapot te krijgen (zelfs niet door mij). Met de huidige generatie koplampen kun je zelfs een 20" SON in een 28" wiel zetten, dan heb je minder weerstand en nog altijd goed licht.quote:Op maandag 3 januari 2011 10:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@ultra_ivo : bij presto zijden ze dat er best veel verschil is tussen de goedkopere en duurdere naafdynamo's. Wat is jouw advies?
Ah cr*p, dan moet ik toch maar eens gaan kijken naar nieuwe schoenen binnenkort.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:15 schreef MallootJean het volgende:
[..]
Als je schoenen alleen die 2 sleufjes in de zool hebben voor SPD-plaatjes dan niet. Maar veel schoenen hebben ook de 3 gaatjes voor LOOK-bevestiging.
Onder deze schoenen bijvoorbeeld kunnen zowel LOOK als SPD plaatjes:
[ afbeelding ]
Ben ik met je eens. Ik ga ook pas vanaf april zoiets licentie rijden denk ik. Van nu tot die tijd ga ik elke week trainen, ook op de baan. Wedstrijdrijden is toch heel anders dan gewoon touren...quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:44 schreef MallootJean het volgende:
Ik weet niet wat Slacker voor ervaring heeft, maar het is sowieso handig om eerst eens wat ritjes op de lokale clubcompetitie te rijden. Een keertje meerijden kan bij bijna elke vereniging. Ik zou eerst op een club een (half) seizoen ervaring op doen voordat je in criteriums van start gaat. In de criteriums wordt altijd op het scherpst van de snede gereden en moet je een goede stuurtechniek hebben en niet bang zijn om schouder-aan-schouder en wiel-aan-wiel in het peloton te rijden.
Terecht... Ik vind 750 euro (ongeveer) nog een hoop geld. Heb zelf wielen van 500 euro na goed speuren that is. Nieuwwaarde is 1100 euro maar waren overjarig geloof ikquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:01 schreef kaasplankje het volgende:
Hehe gewoon die cheape de SL mooi genoeg
Ik weeg zelf 67 kilo en ben 1.83 m lang, dus zoveel kan er niet meer vanaf.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:00 schreef jackson het volgende:
[..]
De ratio tussen gewicht van de fiets en gewicht van het poppetje is volgens mij 1/5. Dus voor een kilo lichtere fiets zou je zelf 5 kilo lichter moeten zijn... Overigens geen excuus om er in mijn geval minimaal 5 kilo minder Jackson aan de haak te hebben
Zoveel weegt mijn hoofd denk ikquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:08 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik weeg zelf 67 kilo en ben 1.83 m lang, dus zoveel kan er niet meer vanaf.
Ik heb zo'n checker van Rohloff (als je ketting er vanaf rolt dan istie opquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:06 schreef Marurk het volgende:Vraagje: Hoe lang doen jullie met één ketting? Heb dus zo'n chain checker van BBB, maar echt nauwkeurig vind ik 'm niet:
[ afbeelding ]
Als ie op 0.70 staat moet ie vervangen worden ofzo. Maar ik merk dat wat dat ding aangeeft afhankelijk is van hoe hard je op dat levertje drukt (min of meer).Als ik iets harder druk (zonder te forceren natuurlijk), dan geeft ie ook iets meer slijtage aan.
Dan ben je licht, ik ben 1.81 en 68.1 kg momenteel (normaal wel wat zwaarder hoor 72/73 kg maar ik ben al 2 weken flink verkouden en eet wat minder)quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:08 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik weeg zelf 67 kilo en ben 1.83 m lang, dus zoveel kan er niet meer vanaf.
Haha dat is duur hé? En dan tel je de kransjes nog niet eens mee. Daarom rijd ik nu op mijn winterfiets met 1 verzet en een 1/8" stadfietsenketting van 5.95 Euroquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:23 schreef jackson het volgende:
Een ketting voor mijn nieuwe groep gaat me 50 euro per ketting kosten.... Dan mag ik toch bidden daar 5000km mee te kunnen rijden.
Regen is niet erg, zeker niet in de zomerquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:31 schreef jackson het volgende:
Ben zelf ook niet echt van het elke keer schoonmaken maar de nieuwe fiets zal wel een stuk vaker onder handen genomen gaan worden. Ach, ben voornamelijk een mooi weer rijder maar afgelopen jaar toch aardig wat regen over mijn dak gekregen
Cool! Uit ervaring weet ik dat dat erg leuk is om te doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja geen probleem, alleen heb ik niet alle tools liggen dus voor 't bracket en de ketting moet ik even naar een FM. Ben er wel blij mee
Mijn ketting heeft al meer dan 5000 gehad. Is volgens mij van KMC. Ik maak hem wel geregeld schoon, dat scheelt echt heel veel.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:23 schreef jackson het volgende:
Een ketting voor mijn nieuwe groep gaat me 50 euro per ketting kosten.... Dan mag ik toch bidden daar 5000km mee te kunnen rijden.
Jij?quote:
Hum, staat bij de Stevens Randoneur alleen Naafdynamo Automatic met standlicht maar geen type dus zal ik eens over moeten bellen welke kwaliteit die is.quote:Ga zeker voor de duurdere. Hetzij het topmodel van Shimano, of nog beter, de SON. Die is niet kapot te krijgen (zelfs niet door mij). Met de huidige generatie koplampen kun je zelfs een 20" SON in een 28" wiel zetten, dan heb je minder weerstand en nog altijd goed licht.
Over sturen gesproken, een bezemsteel geeft meer polsbelasting dan een racestuur dat op ongeveer zadelhoogte staat.
Met de vorige ketting heb ik meer dan 7000 km gereden.....toen kon ik ook direct de cassette vervangenquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mijn ketting heeft al meer dan 5000 gehad. Is volgens mij van KMC. Ik maak hem wel geregeld schoon, dat scheelt echt heel veel.
Same here!quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
Met de vorige ketting heb ik meer dan 7000 km gereden.....toen kon ik ook direct de cassette vervangen![]()
Ik heb overigens geen flauw idee wat mijn fiets weegt, kan me ook niet echt veel schelen. Dat ga ik pas interessant vinden als ik zelf op het meest ideale wielrennersgewicht zit.....hetgeen ongetwijfeld nooit gaat gebeuren want ik ben niet van plan me aan een of ander sportdieet te gaan houden
Jep. Dit gaat mijn eerste echte seizoen worden omdat ik pas in 2010 echt ben begonnen met wielrennen. Wil proberen dit jaar de 10.000 km te halen (maar 8.000 ofzo is ook niet verkeerd).quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:10 schreef jackson het volgende:
[..]
Zoveel weegt mijn hoofd denk ik. Ik heb dezelfde lengte maar vrees toch dat ik 20 kilo meer weeg
. Achja, paar kilo minder deze zomer is mijn doel. Jij fiets ook een fors aantal km's per jaar of niet?
Die nieuwe zijn inderdaad een stuk mooier, al vind ik persoonlijk de oude veel lekkerder in de hand liggen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:43 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik zet Ultregra erop, mijn hele fiets is Ultregra maar ik heb nog van die waslijntjes.
Als je met een Shimano ketting rijdt ben je nu waarschijnlijk te laat. Die kettingen gaan meestal maar max. 3500 km mee, alleen Dura Ace misschien iets meer. Cassettes daarentegen kunnen wel 10-15dkm mee mits je je ketting op tijd vervangt. Ik rijd met voornamelijk Ultegra cassettes van 35 euro en KMC gold kettingen waarvan ik er net weer een paar in de uitverkoop gekocht heb voor 20 euro.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:58 schreef marcodej het volgende:
Hmz, ontdek (flink) wat roest op ketting en kransjes. Had de boel toch wat beter moeten drogen afgelopen weekend. Ze hebben er zo'n 4500km opzitten, dus begin van het voorjaar maar vervangen. Ketting en cassette lijken nog goed te lopen, heb ze het afgelopen jaar goed schoon kunnen houden, tot nu...
Inderdaad. En je mag een racestuur heus hoog zetten. Laat de mensen maar lullen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum, staat bij de Stevens Randoneur alleen Naafdynamo Automatic met standlicht maar geen type dus zal ik eens over moeten bellen welke kwaliteit die is.
Is een racestuur minder belastend omdat je af en toe een andere houding kan pakken?
Hmm, mijn Ultegra 6600-ketting ligt er nu een kleine 3000 km op en mijn chain checker geeft bijna .75 aan wat wil zeggen dat ie dus versleten is. Kan dat zo snel?quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:03 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als je met een Shimano ketting rijdt ben je nu waarschijnlijk te laat. Die kettingen gaan meestal maar max. 3500 km mee, alleen Dura Ace misschien iets meer. Cassettes daarentegen kunnen wel 10-15dkm mee mits je je ketting op tijd vervangt. Ik rijd met voornamelijk Ultegra cassettes van 35 euro en KMC gold kettingen waarvan ik er net weer een paar in de uitverkoop gekocht heb voor 20 euro.
Laat die Look pedalen dan zitten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:19 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hmm, mijn Ultegra 6600-ketting ligt er nu een kleine 3000 km op en mijn chain checker geeft bijna .75 aan wat wil zeggen dat ie dus versleten is. Kan dat zo snel?
Toch maar vervangen voor de zekerheid dan?Weer een kleine 30 euro dus...
al een medische keuring ondergaan?quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:39 schreef Marurk het volgende:
[..]
Jep. Dit gaat mijn eerste echte seizoen worden omdat ik pas in 2010 echt ben begonnen met wielrennen. Wil proberen dit jaar de 10.000 km te halen (maar 8.000 ofzo is ook niet verkeerd).En vanaf april/mei denk ik er dus over om licentie te gaan rijden.
Ik ben met 1500km al blijquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:39 schreef Marurk het volgende:
[..]
Jep. Dit gaat mijn eerste echte seizoen worden omdat ik pas in 2010 echt ben begonnen met wielrennen. Wil proberen dit jaar de 10.000 km te halen (maar 8.000 ofzo is ook niet verkeerd).En vanaf april/mei denk ik er dus over om licentie te gaan rijden.
Nope, maar wil ik wel laten doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:13 schreef Wielracer het volgende:
[..]
al een medische keuring ondergaan?
Dat is inderdaad heel normaal. Zeker als je in Zuid-Limburg woont en dus vaak heuvelop rijdt waarbij de ketting zwaarder belast wordt. Mijn ervaring is dat vervangen bij 1.0 ook wel kan zonder dat een nieuwe ketting over gaat slaan op de gebruikte cassette. 30 euro hoeft het niet te kosten mits je de nieuwe ketting zelf kunt monteren. Per saldo rijd ik erg goedkoop met een X10L van 20 euro waarbij de vorige twee elk 5000-7000 km mee gingen. Ben benieuwd wanneer de 105 ketting van m'n crosser versleten is, zal vast niet lang durenquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:19 schreef Marurk het volgende:
[..]
Hmm, mijn Ultegra 6600-ketting ligt er nu een kleine 3000 km op en mijn chain checker geeft bijna .75 aan wat wil zeggen dat ie dus versleten is. Kan dat zo snel?
Toch maar vervangen voor de zekerheid dan?Weer een kleine 30 euro dus...
Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:03 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als je met een Shimano ketting rijdt ben je nu waarschijnlijk te laat. Die kettingen gaan meestal maar max. 3500 km mee, alleen Dura Ace misschien iets meer. Cassettes daarentegen kunnen wel 10-15dkm mee mits je je ketting op tijd vervangt. Ik rijd met voornamelijk Ultegra cassettes van 35 euro en KMC gold kettingen waarvan ik er net weer een paar in de uitverkoop gekocht heb voor 20 euro.
Rij je ook met een volledige Super Record groep? En wat voor frame heb je?quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:38 schreef Oksel het volgende:
Ik heb nu 6000 op m'n Super Record ketting zitten.. en die's net warm gedraaid..Ik ga eens even mijn fiets wegen, zitten wat nieuwe onderdelen op.
Nee, rij met Centaur, maar zit SR ketting op. Kreeg ik er bij. Ik heb een vouwfiets.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:16 schreef jackson het volgende:
[..]
Rij je ook met een volledige Super Record groep? En wat voor frame heb je?
Ben zeer benieuwd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, rij met Centaur, maar zit SR ketting op. Kreeg ik er bij. Ik heb een vouwfiets.Grapjespap op vanmorgen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie fiets maar wellicht een framemaat groter kan geen kwaad of wel? Dat zadel zit me daar torenhoog
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |