Daar was Opstelten tegen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:19 schreef Red_85 het volgende:
Let op, de uitkomst wordt dat de overvaller vrijuit gaat en het winkelpersoneel de bak in gaat wegens mishandeling. Zo werkt dat hier dacht ik.....
Nee, is aangepast sinds gister.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:19 schreef Red_85 het volgende:
Let op, de uitkomst wordt dat de overvaller vrijuit gaat en het winkelpersoneel de bak in gaat wegens mishandeling. Zo werkt dat hier dacht ik.....
dat zou wel betekenen dat als ik gelijkwaardig zou moeten knokken, ik een pistool of mes moet dragen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:24 schreef shmoopy het volgende:
Het zal allemaal wel not done zijn qua eigenrichting en zulks, maar het stemt me toch erg optimistisch dat men blijkbaar niet meer met zich laat sollen.
Wat mij betreft luidt dit een nieuwe tijd in, gewoon terugknokken, klaar.
*hoest*quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
In een supermarkt kan je al snel een blik perziken op zware siroop in een plastic tasje stoppen en die met een slinger beweging op het hoofd van de snoodaards laten neerkomen.
"Ik weet ook niet waarom hij naar perzik op zware siroop ruikt meneer de diender"quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
*hoest*
Nee hoor, in een supermarkt liggen tegels en zo een overvaller is gewoon een paar keer uitgegleden en op zijn achterhoofd gevallen.
![]()
Crocodile Dundeequote:Op dinsdag 14 december 2010 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
In een supermarkt kan je al snel een blik perziken op zware siroop in een plastic tasje stoppen en die met een slinger beweging op het hoofd van de snoodaards laten neerkomen.
"that's not a knife... thís is a knife!".quote:
Zou het kunnen zijn dat hij uitgegleden is daar wat die pot met perzikken is gevallen? Toen moet die fles in zijn gezicht zijn gevallen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
"Ik weet ook niet waarom hij naar perzik op zware siroop ruikt meneer de diender"
And that's not English...quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
"that's not a knive. thís is a knive!".
oops.quote:
Gedreigd met een vuurwapen, en twee keer schieten. Het moet toch wel heel raar gelopen zijn voordat ik afzie van mijn mening dat meer overvallers dit resultaat zouden moeten meemaken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:33 schreef zoalshetis het volgende:
Gewapende overvaller supermarkt zwaargewond
(Novum) - Een 20-jarige man uit Delft is dinsdagochtend zwaargewond geraakt toen hij een gewapende overval pleegde op een supermarkt in Moerkapelle. Het Openbaar Ministerie kan niet zeggen hoe de man aan verwondingen komt. Hij ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
De man drong de supermarkt binnen samen met een 19-jarige Delftenaar. De twee bedreigden de vier winkelmedewerkers en dwongen hen de kluis te openen. Hierbij werd twee keer geschoten met een vuurwapen.
Toen een van de medewerkers geld aan de overvallers had gegeven, kwam het volgens justitie tot een confrontatie tussen de overvallers en de medewerkers. Het OM wil in het belang van het onderzoek niets zeggen over de aard van de verwondingen van de overvaller.
volgens binnenlands.nieuws.
misschien een medewerker met wat krav skills?
Zat er precies ook aan te denken. Gister zegt die Pauw (ook al karma?) nog tegen Teeven:quote:
Teenage Mugger: [Dundee and Sue are approached by a black youth stepping out from the shadows, followed by some others] You got a light, buddy?quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
"that's not a knife... thís is a knife!".
Wat is er precies erg aan als een overvaller gewond raakt?quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:58 schreef Perox het volgende:
[..]
Zat er precies ook aan te denken. Gister zegt die Pauw (ook al karma?) nog tegen Teeven:
"Wat nou als ik het wapen van een overvaller ontfutsel en hem neerschiet?"...
Of het nou ook verstandig is geweest... geen idee. En natuurlijk vind ik het als linkse hond wel erg dat die overvaller zwaargewond is. En ook vind ik het erg dat het personeel dit allemaal heeft moeten meemaken. Over schuld valt in dit stadium niets te zeggen, er zijn alleen nog wat (uitgelekte) verklaringen.
Dat het duur is om hem op te lappenquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:03 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Wat is er precies erg aan als een overvaller gewond raakt?
Nee, dat vind ik ook niet erg, dat vind ik zelfs zijn écht verdiende loon .quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:03 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Wat is er precies erg aan als een overvaller gewond raakt?
http://www.nu.nl/binnenla(...)verleden-wonden.htmlquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:25 schreef Oom_Agent het volgende:
Inmiddels is de overvaller overleden in het ziekenhuis.
Ik blijf erbij dat het risico van het vak isquote:Een 20-jarige Delftenaar die dinsdagochtend zwaargewond was geraakt tijdens een gewapende overval op een supermarkt in Moerkapelle, is dinsdagavond overleden. Dat heeft het Openbaar Ministerie laten weten.
De overvaller was zwaargewond geraakt na een confrontatie met aanwezige winkelmedewerkers. De 20-jarige man drong met een 19-jarige plaatsgenoot rond half acht - voor opening - de supermarkt binnen. Zij bedreigden de vier aanwezige personeelsleden.
Hoe de man vervolgens gewond raakte, kon het OM nog niet zeggen omdat deze vraag deel uitmaakt van het onderzoek. Ook over de aard van de verwondingen kan het OM in het belang van het onderzoek nog geen mededelingen doen.
Hart van goud, hielp oma's met oversteken, bladiebla!quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:32 schreef Boekenwurm het volgende:
Nu is het wachten op rellende familie en vrienden die bij hoog en laag beweren dat het een lieve jongen was.
Ja hoor, als je dit soort gewapende overvallen doet, hoef je niet op medelijden te rekenen als het zich tegen je keert en je zelf het slachtoffer wordt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het risico van het vak is
Nee, immers: noodweer.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
En degenen die die jongen gedood hebben verdienen natuurlijk geen straf?
.
Waarom zou je een held willen straffenquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
.
Dat is nog helemaal niet duidelijk.quote:
Held? Echt mensen, denk na.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom zou je een held willen straffen
Nee. Eerder een lintjequote:Op dinsdag 14 december 2010 23:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
.
Het is een overvaller, achterlijke lamme trut.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is nog helemaal niet duidelijk.
[..]
Held? Echt mensen, denk na.
Ok, een vuurwapen bij je hebben is vragen om problemen, de ene of de andere kant op, maar ga niet direct roepen dat ie terecht dood is zonder dat je de feiten kent.
Dan spreken we af dat ik het zielig ga vinden als blijkt dat hij het geld stal omdat z'n zieke oma anders haar medicijnen niet zou kunnen betalen. Anders: verdiende loon.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
[..]
Ok, een vuurwapen bij je hebben is vragen om problemen, de ene of de andere kant op, maar ga niet direct roepen dat ie terecht dood is zonder dat je de feiten kent.
O nee, een overvaller, jeetje, laten we de doodstraf invoeren voor overvallenquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:41 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Het is een overvaller, achterlijke lamme trut.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)verleden-wonden.html
NICE
Prima.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
O nee, een overvaller, jeetje, laten we de doodstraf invoeren voor overvallen
Ik heb het niet over zielig, ik heb het over nuance, maar goed, das vrij lastig voor veel mensen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan spreken we af dat ik het zielig ga vinden als blijkt dat hij het geld stal omdat z'n zieke oma anders haar medicijnen niet zou kunnen betalen. Anders: verdiende loon.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over zielig, ik heb het over nuance, maar goed, das vrij lastig voor veel mensen.
Ze deden een gewapende overval, dát is al een duidelijk feit.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
[..]
Sommige mensen hebben daar inderdaad grote moeite mee.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over zielig, ik heb het over nuance, maar goed, das vrij lastig voor veel mensen.
Hij is DOODquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze deden een gewapende overval, dát is al een duidelijk feit.
Personeel heeft zich verdedigd, wat volgens mij hun goed recht is.
Hoe het verder gegaan is weten we nog niet, misschien onhandig met het v uurwapen omgesprongen?
Waarom die behoefte om het voor de overvallers op te nemen?
Ja. Als je risico's met je eigen en met andermans leven gaat nemen ben je sowieso al een gevaar voor de samenleving en jezelf.quote:
Ja, die vinden het fijn als overvallers een mooie overal gepleegd hebben.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben daar inderdaad grote moeite mee.
Two wrongs don't make a right. De overvaller was fout, maar dat wil niet per definitie zeggen dat het personeel niet fout zat, mogelijk (maar dat zal moeten blijken) hebben ze te veel geweld gebruikt en dat mag niet. Is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe het verder gegaan is weten we nog niet, misschien onhandig met het v uurwapen omgesprongen?
Ik knuffel niemand.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Jij bent achterlijk aan het doen met je naieve geknuffel van dit soort zuurstofverspillingen.
Met een wapen ben je fout, de overvallers zijn zeker fout.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daaromquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja. Als je risico's met je eigen en met andermans leven gaat nemen ben je sowieso al een gevaar voor de samenleving en jezelf.
Hee, je zit op Fok hèquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Omdat we de tijd dat we in lendendoekjes rondliepen en iedere neanderthaler die ook maar in de buurt kwam doodknuppelden, al ver vooruit zijn. Of toch niet?quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het geeft een beetje aan hoe de gewone man denkt over het tuig van de wereld.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, die vinden het fijn als overvallers een mooie overal gepleegd hebben.
Nuance is niet aan je besteed.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:47 schreef Lindstrøm. het volgende:
Haha hij is dood!
Trollen of mensen die overvallers verdedigen
'Zoiets deed ie normaal nooit'quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:32 schreef Boekenwurm het volgende:
Nu is het wachten op rellende familie en vrienden die bij hoog en laag beweren dat het een lieve jongen was.
De winnaar is de maatschappij, die van een potentiele moordenaar af is.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Daarom
Iemand die een enorme misstap begaat en dit met zijn leven moet bekopen . Getraumatiseerde supermarktmedewerkers . Een moeder haar kind kwijt is .
Deze situatie kent geen "winnaars" pauper .
Idd. T is een mooie avond zoquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De winnaar is de maatschappij, die van een potentiele moordenaar af is.
Maar wat bedoel je dan?quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Klopt, is vechten tegen de bierkaai.
Ach rot op man hypocriete naarling . Met je enge denkbeelden . Maatschappij mag straks weer zorg dragen voor de getraumatiseerde medewerkers . Moeten die ook dood als ze problemen gaan opleveren ?quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarmee de maatschappij er ook meteen één rijker is geworden. Hoezee.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vind dit soort opmerkingen meer getuigen van 'doosheid'quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:48 schreef Boekenwurm het volgende:
Ah, de linkse dozen zijn gearriveerd. Ik ga met een glimlach naar bed.
Door een overal raak je sowieso getraumatiseerd. Een wapen naar je gericht krijgen, niet weten wat er gaat gebeuren, elk moment kan je neergeschoten worden. Vind je het gek dat ze dan iets terugdoen? Jij zou natuurlijk met een glimlach geld geven maar niet iedereen kan dat.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ach rot op man hypocriete naarling . Met je enge denkbeelden . Maatschappij mag straks weer zorg dragen voor de getraumatiseerde medewerkers . Moeten die ook dood als ze problemen gaan opleveren ?
Nee maar je zou tenminste het incident an sig kunnen betreuren . Dat die daders er niet meer zijn is nog wel het minst schrijnende aan het hele incident .quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:50 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Zou ze er om moeten treuren dan?
Nou, om te beginnen is blij zijn dat een 20 jarige jongen dood is nou niet bepaald een gewenste reactie. (door mij, genoeg televaag-lezers die hun lipen hierbij aflikken)Ook niet in het geval dat het een overval betrof. Degenen die hem hebben gedood zijn daar vast zelf ook niet blij mee...quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je dan?
Hoe zou jij willen dat mensen reageren en welke nuances moeten volgens jou aangebracht worden?
Voldoening geeft dit soort aflopen in ieder geval welquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind dit soort opmerkingen meer getuigen van 'doosheid'
Jij bent vast iemand die gelooft dat strengere straffen helpen?
Ach, een uit de hand gelopen zelfverdediginkje noem ik geen moord. Eerder zelfmoord van de aanvaller.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarmee de maatschappij er ook meteen één rijker is geworden. Hoezee.
Zeker weten, doden recidiveren niet.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind dit soort opmerkingen meer getuigen van 'doosheid'
Jij bent vast iemand die gelooft dat strengere straffen helpen?
Een overvaller die een wapen bij zich heeft noem ik geen moordenaar.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ach, een uit de hand gelopen zelfverdediginkje noem ik geen moord. Eerder zelfmoord van de aanvaller.
Als hij afgetuigd was en daarna overgedragen aan de politie had het wat mij betreft voldoende geweest .quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Door een overal raak je sowieso getraumatiseerd. Een wapen naar je gericht krijgen, niet weten wat er gaat gebeuren, elk moment kan je neergeschoten worden. Vind je het gek dat ze dan iets terugdoen? Jij zou natuurlijk met een glimlach geld geven maar niet iedereen kan dat.
Voldoening voor de slachtoffers? De familie / kennissen van betrokkenen?quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:51 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Voldoening geeft dit soort aflopen in ieder geval wel
Ja, je doet iets terug, kan.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Door een overal raak je sowieso getraumatiseerd. Een wapen naar je gericht krijgen, niet weten wat er gaat gebeuren, elk moment kan je neergeschoten worden. Vind je het gek dat ze dan iets terugdoen? Jij zou natuurlijk met een glimlach geld geven maar niet iedereen kan dat.
Ik ook niet. Maar als je dat wapen tevoorschijn gaat halen dan zorg je ervoor dat mensen in paniek raken en alles willen doen om je te stoppen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een overvaller die een wapen bij zich heeft noem ik geen moordenaar.
Als hij helemaal afgetuigd was dan was dat imho ook voldoende geweest. Maar nu die vent dood is vind ik het ook niet erg. Sterker nog, hij verdient het. Alleen jammer dat hij nu niet voor het gerecht moet komen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als hij afgetuigd was en daarna overgedragen aan de politie had het wat mij betreft voldoende geweest .
Zowel voor daders <=> slachtoffers .
Ben zelf ook een keer overvallen toen ik bij het GWK werkte . Idd erg traumatisch . Toch ben ik blij dat ik niet de dood van die overvallers op mijn geweten zou hebben .
Dat tekent je namelijk wél voor het leven . Een overval niet .
Iemand de tering in schoppen en zwaargewond in het ziekenhuis laten landen gaat wel even iets verder dan dat.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar als je dat wapen tevoorschijn gaat halen dan zorg je ervoor dat mensen in paniek raken en alles willen doen om je te stoppen.
Hee, jij weet meer van deze zaak? Vertel eens wat er precies is gebeurt! Of baseer jij jouw mening gewoon op helemaal niets?quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ach, een uit de hand gelopen zelfverdediginkje noem ik geen moord. Eerder zelfmoord van de aanvaller.
Je denkt dat het vrouwen zijn?quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:19 schreef Stokstaart het volgende:
Het zou mooi zijn als het bontkraagjes waren
Ik kan me goed voorstellen dat je in sommige situaties totale controle verliest. Dat je je volledig laat gaan. En ja, dat is erg voor degene die overvallen wordt, maar zeker niet voor de overvaller.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iemand de tering in schoppen en zwaargewond in het ziekenhuis laten landen gaat wel even iets verder dan dat.
En we hebben er nog een potentiële moordenaar bij.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als hij helemaal afgetuigd was dan was dat imho ook voldoende geweest. Maar nu die vent dood is vind ik het ook niet erg. Sterker nog, hij verdient het. Alleen jammer dat hij nu niet voor het gerecht moet komen.
Marokkanen bij voorkeur .quote:
quote:Teeven: niet meer in cel om zelfverdediging
Slachtoffers die een belager van zich af hebben geslagen moeten het onderzoek naar het voorval thuis kunnen afwachten in plaats van in de cel. Justitie moet terughoudender worden met het oppakken van slachtoffers, zegt staatssecretaris van justitie Fred Teeven (VVD) maandag in De Telegraaf.
Het Openbaar Ministerie moet volgens hem meer rekening houden met het recht op zelfverdediging. Daarom stuurt de staatssecretaris een aanwijzing waarin hij justitie en politie aanspoort terughoudender te zijn met het oppakken van slachtoffers. Teeven doelt op bewoners die een inbreker hun huis uit hebben gewerkt of ondernemers die een overvaller hebben overmeesterd.
"Zo iemand verdient eerder een pluim dan een politiecel", zegt Teeven in de krant. Hij wil dat slachtoffers niet meer automatisch worden opgepakt. Dat wordt volgens hem als 'buitengewoon onrechtmatig' ervaren.
Het OM en de politie blijven onderzoeken of in zulke gevallen geen buitensporig geweld is gebruikt door het slachtoffer. Officieel is het slachtoffer dan nog steeds verdachte, maar hij kan het onderzoek thuis afwachten. Teeven wijst erop dat mensen buiten hun wil in een situatie zijn gebracht waarin geweld moest worden gebruikt.
Een overvaller is dood, dat hij overvaller is is sowieso bewezen. Als Marc Dutroux in de gevangenis dood wordt geslagen, dan is dat ook zijn verdiende loon.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hee, jij weet meer van deze zaak? Vertel eens wat er precies is gebeurt! Of baseer jij jouw mening gewoon op helemaal niets?
"ik weet niet waarom ik het vind, maar ik vind het gewoon". Dan vind ik jou een konijntjesstampende kinderverkrachter. Geen feiten die daartoe aanleiding geven,maar ja, toch vind ik het.
Ja, en het kan idd gebeuren dat dat misgaat en dat er iemand overlijdt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar als je dat wapen tevoorschijn gaat halen dan zorg je ervoor dat mensen in paniek raken en alles willen doen om je te stoppen.
Zoals je eerder zei is iedereen een potentiele moordenaar.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En we hebben er nog een potentiële moordenaar bij.
Ik ook niet, maar hoorde net bij het nieuws dat ze het personeel bedreigden en 2 keer geschoten hebben. Dan kun je dus raak schieten en dan ben je wél een moordenaar. Dat kun je toch niet goedpraten? Ik begrijp er echt niets van.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een overvaller die een wapen bij zich heeft noem ik geen moordenaar.
Als ze dat gaan doen dan zullen de straffen ook wel redelijk zwaar worden. Overigens zijn de USA en NL niet met elkaar te vergelijken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:57 schreef Stokstaart het volgende:
De volgende overvaller zal zich waarschijnlijk niet bedenken en direct schieten . Net als in Amerika .Verschil alleen hier mogen winkeleigenaren zich niet verdedigen met een shotgun onder de toonbank .
Ook voor de overvaller; er moet dan immers meer aan de hand zijn dan puur handelen uit zelfverdediging. Schop je een overvaller even de dood in nadat je hem zijn wapen afhandig hebt gemaakt ben je psychisch toch niet helemaal in orde.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat je in sommige situaties totale controle verliest. Dat je je volledig laat gaan. En ja, dat is erg voor degene die overvallen wordt, maar zeker niet voor de overvaller.
Er is een aanzienlijk verschil tussen een gewapende overval goedpraten en staan juichen om een incident waarbij iemand de dood heeft gevonden .quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar hoorde net bij het nieuws dat ze het personeel bedreigden en 2 keer geschoten hebben. Dan kun je dus raak schieten en dan ben je wél een moordenaar. Dat kun je toch niet goedpraten? Ik begrijp er echt niets van.
Het winkelpersoneel is weer een trauma rijker, en deze overvaller is dood, en we weten nog niet hoe dat in zijn werk is gegaan.
Iedereen is een potentiële moordenaar, het is maar net hoe ver je gaat. Als ik mijzelf kan redden bij een overval door de overvaller met eigen wapen dood te schieten, zie ik niet in wat daar mis mee is.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En we hebben er nog een potentiële moordenaar bij.
Als het meezit kan je je beroepen op noodweerexcess. Ik vind ook niet dat je ze willens en wetens dood moet gaan slaan, maar ik kan me voorstellen dat mensen doordraaien.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ook voor de overvaller; er moet dan immers meer aan de hand zijn dan puur handelen uit zelfverdediging. Schop je een overvaller even de dood in nadat je hem zijn wapen afhandig hebt gemaakt ben je psychisch toch niet helemaal in orde.
Kom kom wat denk je nu zelfquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar hoorde net bij het nieuws dat ze het personeel bedreigden en 2 keer geschoten hebben. Dan kun je dus raak schieten en dan ben je wél een moordenaar. Dat kun je toch niet goedpraten? Ik begrijp er echt niets van.
Het winkelpersoneel is weer een trauma rijker, en deze overvaller is dood, en we weten nog niet hoe dat in zijn werk is gegaan.
Een overvaller vergelijken met Marc Dutroux; nee, alle gevoel voor nuance ben je echt helemaal kwijt. Dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Een overvaller is dood, dat hij overvaller is is sowieso bewezen. Als Marc Dutroux in de gevangenis dood wordt geslagen, dan is dat ook zijn verdiende loon.
ja we zijn achterlijk en jij niet gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:59 schreef CaptainCookie het volgende:
Al die kortzichtige mensen hier die de dood van de overvaller een gepaste straf vinden.
Het is sowieso gewoon een trieste gebeurtenis. De overvaller zat natuurlijk fout en dat het personeel zich verdedigd heeft is hun goedrecht, maar omdat je nog helemaal niet weet wat er precies gebeurd is kan je niet zeggen dat het terecht is dat de overvaller dood is.
Eigenlijk is het sowieso niet terecht als je sterft voor een overval, maar als dit puur is gekomen door zelfverdediging en dus niet door het nemen van wraak op de overvaller, moet en zal het personeel niet gestraft worden.
Gevalletje teveel nieuws tegelijkquote:Op woensdag 15 december 2010 00:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een overvaller vergelijken met Marc Dutroux; nee, alle gevoel voor nuance ben je echt helemaal kwijt. Dat is duidelijk.
Zeg dat dan ook even tegen die debiele geiteneuker die ik quote. O nee, hij staat aan jouw kant, dan doe je niks.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een overvaller vergelijken met Marc Dutroux; nee, alle gevoel voor nuance ben je echt helemaal kwijt. Dat is duidelijk.
Je doet het weer. Waarom moet het altijd zo zwart/wit zijn bij jullie?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:00 schreef haShem het volgende:
[..]
ja we zijn achterlijk en jij niet gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!
Maar jij staat alvast te juichen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We wonen hier niet in een arm Afrikaans land, waar we de misdaad in moeten om te kunnen overleven.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:59 schreef CaptainCookie het volgende:
Al die kortzichtige mensen hier die de dood van de overvaller een gepaste straf vinden.
Het is sowieso gewoon een trieste gebeurtenis. De overvaller zat natuurlijk fout en dat het personeel zich verdedigd heeft is hun goedrecht, maar omdat je nog helemaal niet weet wat er precies gebeurd is kan je niet zeggen dat het terecht is dat de overvaller dood is.
Eigenlijk is het sowieso niet terecht als je sterft voor een overval, maar als dit puur is gekomen door zelfverdediging en dus niet door het nemen van wraak op de overvaller, moet en zal het personeel niet gestraft worden.
Juist ja .quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:59 schreef CaptainCookie het volgende:
Hoe weet je dat? Ik heb zelf zo'n schijthekel aan misdadigers dat ik misschien wel heel blij zou zijn als ik de maatschappij heb kunnen helpen door er 1 om te brengen.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:02 schreef Stokstaart het volgende:
Reken er op dat die er helemaal doorheen zitten en echt niet trots als een pauw met zeven veren lopen te pronken dat ze een overvaller doodgemaakt hebben .
Wordt misschien tijd eens wat arresten te lezen m.b.t. het noodweerexces.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:59 schreef bijdehand het volgende:
Als het meezit kan je je beroepen op noodweerexcess.
Compleet doordraaien wanneer een overvaller een wapen op je richt vind je... 'logisch'?quote:Ik vind ook niet dat je ze willens en wetens dood moet gaan slaan, maar ik kan me voorstellen dat mensen doordraaien.
Maar ze moeten zich ook vooral niet schuldig gaan voelenquote:Op woensdag 15 december 2010 00:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Juist ja .
Nog buiten het "boontje komt om zijn loontje" aspect kent deze zaak enkel en alleen verliezers . Zowel de nabestaanden van die overvaller als de mensen betrokken bij dit vreselijke voorval .
Reken er op dat die er helemaal doorheen zitten en echt niet trots als een pauw met zeven veren lopen te pronken dat ze een overvaller doodgemaakt hebben .
Hoe kom je daar nu bij? Dat heb ik nergens gezegdquote:Op woensdag 15 december 2010 00:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar jij staat alvast te juichen.
Dus moet je maar sterven voor een overval?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
We wonen hier niet in een arm Afrikaans land, waar we de misdaad in moeten om te kunnen overleven.
Dat kan ik me ook voorstellen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als het meezit kan je je beroepen op noodweerexcess. Ik vind ook niet dat je ze willens en wetens dood moet gaan slaan, maar ik kan me voorstellen dat mensen doordraaien.
Niet iedereen kan compleet rustig blijven als ze een vuurwapen op ze gericht krijgen.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:03 schreef Xa1pt het volgende:
Compleet doordraaien wanneer een overvaller een wapen op je richt vind je... 'logisch'?
Grote bek op een forum , tot je zelf zoiets meemaakt . Zelfs mensen waar het deel uit maakt van hun opleiding zoals agenten en militairen gaan er geestelijk door naar de klote .quote:Op woensdag 15 december 2010 00:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Ik heb zelf zo'n schijthekel aan misdadigers dat ik misschien wel heel blij zou zijn als ik de maatschappij heb kunnen helpen door er 1 om te brengen.
Nee hoor, zolang je geen overval pleegt loop je dat risico ook niet.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:04 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dus moet je maar sterven voor een overval?
Dus je bent niet blij dat die overvaller nu dood is?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij? Dat heb ik nergens gezegd
Nee.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus je bent niet blij dat die overvaller nu dood is?
Lolwut?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zeg dat dan ook even tegen die debiele geiteneuker die ik quote. O nee, hij staat aan jouw kant, dan doe je niks.
Zeg dat dan ook even, -dat je hier niet blij mee bent- voordat mensen hier nog gaan denken dat jij net zo'n ongenuanceerd, zwart/wit wereldbeeld aanhangt dan anderen in dit topic.quote:
quote:Op woensdag 15 december 2010 00:04 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
In dat geval ben je nog al dom, of zit je te trollenquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:51 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Zeker weten, doden recidiveren niet.
Degenen die dat niet kunnen en in een niets ontziende 'bui' even iemand dood schoppen horen dan ook niet thuis in een supermarkt.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Niet iedereen kan compleet rustig blijven als ze een vuurwapen op ze gericht krijgen.
Natuurlijk is het wel noodweer . Je leven is in direct gevaar als iemand een gun op je richt . Alles wat je doet om je uit die levensbedreigende situatie te bevrijden kan en zal gezien worden als noodweer excesquote:Op woensdag 15 december 2010 00:07 schreef SebasM het volgende:
Hoe dom ben je als je als supermarktmedewerker overvallers ook maar een strobreed in de weg legt? Alles in de supermarkt is verzekerd, behalve jouw leven..
Nu loopt het toevallig 'goed' af, voor hetzelfde geld vallen er meer doden en waarvoor?
Ik heb overigens geen medelijden met de overvaller, de tyfus voor dat tuig. Ben alleen wel bang dat er van noodweer niet echt sprake zal zijn.
Alleen zombies blijven doden.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:09 schreef Zith het volgende:
[..]
In dat geval ben je nog al dom, of zit je te trollen
Volgens mij was mijn 'nee' redelijk duidelijk.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zeg dat dan ook even, -dat je hier niet blij mee bent- voordat mensen hier nog gaan denken dat jij net zo'n ongenuanceerd, zwart/wit wereldbeeld aanhangt dan anderen in dit topic.
Nee het is niet nodig om de misdaad in te gaan en als je dan toch een gewapende overval gaat plegen laat je zien dat je compleet schijt hebt aan de rest van de wereld en de veiligheid en psychische gesteldheid van gewone brave burgers!quote:Op woensdag 15 december 2010 00:04 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Net als de overvallers.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Degenen die dat niet kunnen en in een niets ontziende 'bui' even iemand dood schoppen horen dan ook niet thuis in een supermarkt.
Ik ben niet dom en ik meen het heel serieus. Wil je het ontkennen dan?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:09 schreef Zith het volgende:
[..]
In dat geval ben je nog al dom, of zit je te trollen
Allemaal?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:05 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Grote bek op een forum , tot je zelf zoiets meemaakt . Zelfs mensen waar het deel uit maakt van hun opleiding zoals agenten en militairen gaan er geestelijk door naar de klote .
Zeg maar gewoon 'ja'. Een overvaller verdient het volgens jou gedood te worden. Chapeau.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:06 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Nee hoor, zolang je geen overval pleegt loop je dat risico ook niet.
Jouw eerdere bijdrage wekt de indruk dat je eigenlijk wel blij bent hiermee. Eerst dat de overvaller gewond was, later toen hij overleden bleek te zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Volgens mij was mijn 'nee' redelijk duidelijk.
En jij hebt liever dat ze nog meer levens verpesten. Poeh poeh wat ben jij moreel superieur.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zeg maar gewoon 'ja'. Een overvaller verdient het volgens jou gedood te worden. Chapeau.
Dit dus.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:12 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
En jij hebt liever dat ze nog meer levens verpesten. Poeh poeh wat ben jij moreel superieur.
Nuance is niet aan je besteed.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:12 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
En jij hebt liever dat ze nog meer levens verpesten. Poeh poeh wat ben jij moreel superieur.
In Kenya waar ik heb gewoond kan je al de doodstraf krijgen als je iemand omduwt terwijl je z'n tas steelt (=geweldadige roof), met als gevolg dat ipv mensen omduwen en de tas stelen, het tuig gewoon preventief de kop inslaan want in beide gevallen krijg je doodstraf als je gepakt wordt en zo heb je geen getuigen.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Alleen zombies blijven doden.
Kan me ook zo voorstellen dat je dat niet weet van jezelf. Ben ook weleens blind van woede geweest terwijl ik normaal een heel rustig typ ben.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Degenen die dat niet kunnen en in een niets ontziende 'bui' even iemand dood schoppen horen dan ook niet thuis in een supermarkt.
Als ik jou helemaal gelukkig maak door "ja" te zeggen doe ik dat bij deze graagquote:Op woensdag 15 december 2010 00:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zeg maar gewoon 'ja'. Een overvaller verdient het volgens jou gedood te worden. Chapeau.
Dan zou ik toch iets beter lezen voortaan.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jouw eerdere bijdrage wekt de indruk dat je eigenlijk wel blij bent hiermee. Eerst dat de overvaller gewond was, later toen hij overleden bleek te zijn.
Dan nog mag je iemand niet blijven schoppen en beuken als ie al ontwapend is. Ik geef je op een briefje dat dat is gebeurd. Maar goed, zonder alle feiten te kennen kunnen we daar helaas nog niet over oordelen.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:09 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel noodweer . Je leven is in direct gevaar als iemand een gun op je richt . Alles wat je doet om je uit die levensbedreigende situatie te bevrijden kan en zal gezien worden als noodweer exces
De beste hulpverleners zijn zij die werken met een ziel ja . De grootmuilen die denken stoer te zijn en alles opkroppen zijn de eersten die zichzelf opknopen op zolder . Probleem is dat deze mensen simpele supermarktmedewerkers zijn en helemaal niet gekozen hebben voor een beroep waarbij dit soort intens geestelijk trauma relevant is .quote:
'Nee, maar' is gewoon 'ja'.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:13 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Als ik jou helemaal gelukkig maak door "ja" te zeggen doe ik dat bij deze graag
En de realiteit niet aan jou kennelijk.quote:
Maar waarom ben je nu niet blij dat die overvaller dood is dan?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan zou ik toch iets beter lezen voortaan.
Dat weten we dus niet . Er is 2x geschoten dus ik acht het aannemelijker dat het wapen is afgepakt en er op de overvaller is geschoten . Zeker omdat er verder geen doden of gewonden zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:14 schreef SebasM het volgende:
[..]
Dan nog mag je iemand niet blijven schoppen en beuken als ie al ontwapend is. Ik geef je op een briefje dat dat is gebeurd. Maar goed, zonder alle feiten te kennen kunnen we daar helaas nog niet over oordelen.
Ik ben nooit blij als er iemand dood gaat, dus nu ook niet.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar waarom ben je nu niet blij dat die overvaller dood is dan?
Iig dat heb ik nergens gelezen.
Je frustraties en zogenaamde rechtvaardigheidsgevoel =/= de realiteit.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:14 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
En de realiteit niet aan jou kennelijk.
Als die medewerkers het pistool hebben afgepakt en daarmee zijn gaan schieten hebben ze sowieso een probleem. Een veroordeling zal maatschappelijk wel niet zo lekker vallen, dat zal dan hun geluk zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:17 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat weten we dus niet . Er is 2x geschoten dus ik acht het aannemelijker dat het wapen is afgepakt en er op de overvaller is geschoten . Zeker omdat er verder geen doden of gewonden zijn.
Hoe dan ook dom van die medewerkers . Ze hadden betere instructies moeten hebben en daarnaar moeten handelen . Derving door diefstal/overval is voor de meeste grootgrutters gewoon verzekeringswerk . Zit je dan met je goede gedrag bij de Riagg
Nuff said.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:14 schreef Boekenwurm het volgende:
Verdiep je eens in wat overvallers hun slachtoffers aandoen, hoe laag de pakkans is, hoe vaak ze recidiveren.
Je moet wel gek zijn om niet blij te zijn met de dood van dergelijk tuig.
En jouw rechtvaardigheidsgevoel haal je uit een groenlinks-pamflet.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je frustraties en zogenaamde rechtvaardigheidsgevoel =/= de realiteit.
Eng hè, nuance?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:19 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
En jouw rechtvaardigheidsgevoel haal je uit een groenlinks-pamflet.
Neuh die zullen wel terecht worden vrijgesproken .quote:Op woensdag 15 december 2010 00:19 schreef SebasM het volgende:
[..]
Als die medewerkers het pistool hebben afgepakt en daarmee zijn gaan schieten hebben ze sowieso een probleem. Een veroordeling zal maatschappelijk wel niet zo lekker vallen, dat zal dan hun geluk zijn.
Genoeg om te weten dat je geen haar beter bent dan zo'n overvaller, ondanks je verwoede pogingen je superieur te voelen.quote:
Was het nieuws dan? Zie de 23e post in dit topic.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Genoeg om te weten dat je geen haar beter bent dan zo'n overvaller
Ik?quote:, ondanks je verwoede pogingen je superieur te voelen.
Correct. Maar flikker al die idealen maar overboord omdat je gekrenkte ego in de weg staat. Zullen we het vast beter mee gaan doen.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:21 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Naieve idealisten zijn genuanceerd?
Je zou een gebeurtenis ook kunnen betreuren op basis van menselijkheid, waardigheid . De houding die jij hanteert past niet in een Westerse samenleving die de rechtstaat hanteert .quote:Op woensdag 15 december 2010 00:21 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Naieve idealisten zijn genuanceerd?
Het kan niet vaak genoeg benadrukt worden.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:23 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Was het nieuws dan? Zie de 23e post in dit topic.
Nee, je tandenborstel. Waarom zou je anders iemand de dood toewensen? Juist.quote:Ik?
Wat verassend, links & hypocriet...
Nuance zou betekenen dat bij dat wereldvreemde idealisme ook een redelijke dosis realiteit zit, daar heb ik je nog niet op betrapt.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Correct. Maar flikker al die idealen maar overboord omdat je gekrenkte ego in de weg staat. Zullen we het vast beter mee gaan doen.
Helemaal nooit?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ben nooit blij als er iemand dood gaat, dus nu ook niet.
Als ik het goed interpreteer ben je alleen maar niet blij dat die winkelmedewerkers die overvaller hebben moeten doden, niet dat die overvaller an sich dood is... Dus ben je toch wel een beetje blij, iig niet ongelukkig met het resultaat.quote:Vind het wel heel erg dat het winkelpersoneel er weer een trauma bij heeft door deze klootzakken die de winkel hebben overvallen , en ja, ik heb een hekel aan overvallers, mag dat? Of is dat politiek niet correct? Pech dan.
Eensquote:Op woensdag 15 december 2010 00:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het kan niet vaak genoeg benadrukt worden.
Niet zomaar iemand, een crimineel.quote:[..]
Nee, je tandenborstel. Waarom zou je anders iemand de dood toewensen? Juist.
D'oh. Dat komt ook doordat je je frustraties en zogenaamde rechtvaardigheidsgevoel verwart met de realiteit. Dan wordt het vrij lastig om daar erkenning voor te vinden, ja.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:25 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Nuance zou betekenen dat bij dat wereldvreemde idealisme ook een redelijke dosis realiteit zit, daar heb ik je nog niet op betrapt.
Dat bedoel ik. Als het niet zo zielig was had ik er om gelachen.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:26 schreef Boekenwurm het volgende:
Niet zomaar iemand, een crimineel.
Ja, dat zou best kunnen, ik denk het eigenlijk wel.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Helemaal nooit?
Gewetensvraag
[..]
Als ik het goed interpreteer ben je alleen maar niet blij dat die winkelmedewerkers die overvaller hebben moeten doden, niet dat die overvaller an sich dood is... Dus ben je toch wel een beetje blij, iig niet ongelukkig met het resultaat.
Wat doet jou concluderen trouwens dat er mensen zijn die geen hekel hebben aan overvallers en dit doen uit een politiek correcte houding? Kun je dat staven ergens uit? Of trek je nu dingen uit verband?
Zou niet iedereen gewoon een hekel kunnen hebben aan overvallers, denk je?
Toedels.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat zou best kunnen, ik denk het eigenlijk wel.
Maar ik vind het mooi voor vandaag, ben moe en ga slapen als je het niet erg vindt.
Dus truste
Het stemrecht an sich niet. En wrs in werkelijkheid, schat ik ook in van niet.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:32 schreef Stokstaart het volgende:
Het stemrecht van mannetjes als Boekenwurm vormen een grotere bedreiging voor de rechtstaat dan de jongens en meisjes die overvallen plegen .
Er is een beweging actief in Nederland die maling heeft aan welke nuance dan ook. Die openstaat voor het uitzetten van 'straattuig' maar dit in de fractie zelf wel tolereert .quote:Op woensdag 15 december 2010 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het stemrecht an sich niet. En wrs in werkelijkheid, schat ik ook in van niet.
Echter de ideeën erachter; een soort bereidheid tot lynchen, die hij ook in het topic liet zien mbt de ontuchtzaak in Asd, kan natuurlijk nooit geduld worden in de realiteit.
Wie is die chick met die hockeystick die je in dat andere topic poste?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:42 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Er is een beweging actief in Nederland die maling heeft aan welke nuance dan ook. Die openstaat voor het uitzetten van 'straattuig' maar dit in de fractie zelf wel tolereert .
Dan is er nog de beweging die doet alsof het open staat voor suggestieve nuance, maar ondertussen zelf onder de noemer van 'staatsveiligheid' allerlei privacy-inperkende wetten er door heen probeert te loodsen . Wat nou liberaal ?
Alsof een situatie waarin de burger weer voor eigen rechter gaat spelen dit land verder gaat helpen . Eerder terug in de tijd zou men zich terdege moeten realiseren .
Tooske Ragasquote:Op woensdag 15 december 2010 00:43 schreef Joran-Joran het volgende:
[..]
Wie is die chick met die hockeystick die je in dat andere topic poste?
Stel dat dat een feit zou zijn, denk ik wel dat er wel veel minder overvallen zullen gaan plaatsvindenquote:Op woensdag 15 december 2010 00:04 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Als je echt intellectueel zou zijn en niet quasi-intellectueel dan zou je weten dat er een groot verschil is tussen verdediging van lijf en goed en eigen rechter spelen. Afgaande op de informatie in het bericht is het eerste het geval. Of het tweede waar is zal uit onderzoek moeten blijkenquote:Op woensdag 15 december 2010 00:42 schreef Stokstaart het volgende:
Alsof een situatie waarin de burger weer voor eigen rechter gaat spelen dit land verder gaat helpen . Eerder terug in de tijd zou men zich terdege moeten realiseren .
En als jij de rest van dit topic had doorlezen voor je besloot te reageren had je geweten dat het een reactie was op figuren zoals Boekenwurm . Die menen namelijk dat een overvaller doodschieten ten allen tijden een prima optie is .quote:Op woensdag 15 december 2010 00:54 schreef beeer het volgende:
[..]
Als je echt intellectueel zou zijn en niet quasi-intellectueel dan zou je weten dat er een groot verschil is tussen verdediging van lijf en goed en eigen rechter spelen. Afgaande op de informatie in het bericht is het eerste het geval. Of het tweede waar is zal uit onderzoek moeten blijken
is daar bezwaar tegen dan?quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zou wel betekenen dat als ik gelijkwaardig zou moeten knokken, ik een pistool of mes moet dragen.
Ben nu toch niet blij dat hij dood is. Verlamming was mooier geweestquote:Nadat geld uit de kluis aan de overvallers was gegeven, kwam het tot een gevecht. Wat er precies is gebeurd, wordt volgens justitie nog onderzocht. Volgens De Telegraaf duwde een 62-jarige winkelier de 20-jarige gewapende overvaller van zich af, waardoor deze van de trap viel en zijn nek brak.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:19 schreef Stokstaart het volgende:
Het zou mooi zijn als het bontkraagjes waren
Bronquote:MOERKAPPELLE - De 62-jarige Spar-winkelier Dick Pak uit Moerkapelle die gisteren werd overvallen door een 20-jarige Marokkaan, heeft de gewapende dief van zich afgeslagen, waarbij deze van de trap viel en zijn nek brak. De overvaller overleed aan zijn verwondingen.
dan heb ik nog een hele lijst ligggen waar hij dat vergeten is.quote:Op woensdag 15 december 2010 09:02 schreef deedeetee het volgende:
Dit dus...
en verder : God straft onmiddelijk
Dat woord zou eens wat minder gebezigd mogen worden.quote:Op woensdag 15 december 2010 09:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je nuanceert helemaal niet...
was natuurlijk te voorspellen maar nu dus zeker, weer een tyfus marokkaan naar de klote en de medewerkers ongedeerd.quote:Op woensdag 15 december 2010 08:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[..]
Bron
De maatschappij is een hoop ellende bespaard gebleven
Bronquote:Zaadje 15-12-2010, 08:53
Dick (62) heeft nu wel bedreigingen aan zijn adres.
Meid ik ben een echte delftenaar en ben met de 20 jarige jonge slachtoffer opgegroeit, en hier groeien we op met de mentaliteit zit jij aan 1 dan zit je aan ons allemaal!
En geloof mij,
zolang justitie de winkel eigenaar niet oppakt zal Shaab Chopinlaan oftewel Scheme015 er voor zorgen dat dit verhaal een slecht vervolg krijgt!
eigenlijk zou nje dat clubje ook moeten afschieten en net zo lang door moeten gaan tot je al die kutmarokkanen kapot hebt gekregenquote:Op woensdag 15 december 2010 09:17 schreef Wokkel het volgende:
Zijn vriendjes zijn ook wakker geworden.
[..]
Bron
QFTquote:Op woensdag 15 december 2010 09:07 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dat woord zou eens wat minder gebezigd mogen worden.
Chopinlaan in Delft, dat is de Gillisbuurt. 66% van de bevolking is daar een Niet westerse allochtoon volgens CBS definities.quote:Op woensdag 15 december 2010 09:20 schreef blijdatikglij het volgende:
[..]
eigenlijk zou nje dat clubje ook moeten afschieten en net zo lang door moeten gaan tot je al die kutmarokkanen kapot hebt gekregen
Damn.quote:Die arme gozer is in zijn vlucht van de zenuwen gestruikeld en kwam neer op zijn nekkie.
Er is hier absoluut geen sprake van "heldendaad"
Hele verhaal klopt ook gewoon niet, plots word de oude man van 62 hulk hogan en schopt een raam in om vervolgens een van de daders aan te vallen.
Dit soort berichten kunnen we vaker verwachten, de elite (regering) wil monsters van ons maken, ons laten opdraaien voor onze eigen veiligheid.
het aandeel van die groepen in de criminaliteit en de terreur op straat is dan ook buiten proportioneel hoog.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:29 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, want alle Marokkanen zijn criminelen en moeten dood. Ik vind dat nogal een zware uitspraak.
Oh God, Scheme015. Ik moest al aan ze denken toen ik "Delft" las.quote:Zaadje 15-12-2010, 08:53
Dick (62) heeft nu wel bedreigingen aan zijn adres.
Meid ik ben een echte delftenaar en ben met de 20 jarige jonge slachtoffer opgegroeit, en hier groeien we op met de mentaliteit zit jij aan 1 dan zit je aan ons allemaal!
En geloof mij,
zolang justitie de winkel eigenaar niet oppakt zal Shaab Chopinlaan oftewel Scheme015 er voor zorgen dat dit verhaal een slecht vervolg krijgt!
quote:Op woensdag 15 december 2010 09:07 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dat woord zou eens wat minder gebezigd mogen worden.
Wanneer je de zoveelste tuigmarrokaan voor je hebt die voor een paar tientjes een pistool in je gezicht drukt/een mes op je nek zet, vaak samen met minstens 2 matties, zul je er misschien ook anders over gaan denken. Misschien eens gaan werken in een lidl in Zuid-Holland? Daar schijnen ze gek op te zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:29 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, want alle Marokkanen zijn criminelen en moeten dood. Ik vind dat nogal een zware uitspraak.
Wat een chimpansees.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Oh God, Scheme015. Ik moest al aan ze denken toen ik "Delft" las.
<knip>
Leuk dit soort opmerkingen, maar je weet niet waar je over praat. Het is proportioneel hoog, maar nog steeds een ruime, zeer ruime, minderheid van die groep. De Toegevoegde waarde is sowieso een slecht begrip: de aanwezigheid van al deze mensen draagt meer bij aan onze economische groei dan je je waarschijnlijk beseft. Daarnaast: met de vergrijzing zal de druk om meer mensen alleen maar toenemen om economische groei te handhaven.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:31 schreef blijdatikglij het volgende:
[..]
het aandeel van die groepen in de criminaliteit en de terreur op straat is dan ook buiten proportioneel hoog.
de toegevoegde waarde van die groepen in zijn totaliteit is gewoon negatief, die paar goeden kunnen al het negatieve niet neutraliseren.
ik hoop dan ook dat die voorspelling uitkomt en rond 2012 europa al het tuig terug schopt naar eigen land
Beetje simplistisch en wel heel idealistisch gedacht.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:39 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Leuk dit soort opmerkingen, maar je weet niet waar je over praat. Het is proportioneel hoog, maar nog steeds een ruime, zeer ruime, minderheid van die groep. De Toegevoegde waarde is sowieso een slecht begrip: de aanwezigheid van al deze mensen draagt meer bij aan onze economische groei dan je je waarschijnlijk beseft. Daarnaast: met de vergrijzing zal de druk om meer mensen alleen maar toenemen om economische groei te handhaven.
Daarnaast wil ik je meegeven dat de wereld niet als WoW is, er zijn geen goeden en geen kwaden. Het kwade gedijt bij aanwezigheid van factoren, zoals armoede, discriminatie ondergewaardeerde uitgangspositie, die bij elke bevolkingsgroep aanwezig kunnen zijn. Met andere woorden, het weghalen van alle kwaden uit onze samenleving creeert automatisch nieuwe andere kwaden.
Maar goed, blijkbaar denk jij dat de wereld een computerspel is ofzo.
Wat een volk is het toch. Welke welzijnsinstantie heeft die productie trouwens gesponsord, of is het gewoon drugsgeld?quote:Op woensdag 15 december 2010 10:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoe kon ik dit pareltje vergeten:
![]()
waarom?quote:Op woensdag 15 december 2010 10:41 schreef NotYou het volgende:
[..]
Beetje simplistisch en wel heel idealistisch gedacht.
Wat? Geef ik hier kennelijk mijn alomvattende visie op de wereld waaruit een bijna blind geloof blijkt in de maakbaarheid van de mens of geef ik slechts kort aan het ergens niet (geheel) mee eens te zijn?quote:
quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Met die sneeuw zijn die tegelvloeren ook zo glad.
zeer ruime minderheid...quote:Op woensdag 15 december 2010 10:39 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Leuk dit soort opmerkingen, maar je weet niet waar je over praat. Het is proportioneel hoog, maar nog steeds een ruime, zeer ruime, minderheid van die groep. De Toegevoegde waarde is sowieso een slecht begrip: de aanwezigheid van al deze mensen draagt meer bij aan onze economische groei dan je je waarschijnlijk beseft. Daarnaast: met de vergrijzing zal de druk om meer mensen alleen maar toenemen om economische groei te handhaven.
Daarnaast wil ik je meegeven dat de wereld niet als WoW is, er zijn geen goeden en geen kwaden. Het kwade gedijt bij aanwezigheid van factoren, zoals armoede, discriminatie ondergewaardeerde uitgangspositie, die bij elke bevolkingsgroep aanwezig kunnen zijn. Met andere woorden, het weghalen van alle kwaden uit onze samenleving creeert automatisch nieuwe andere kwaden.
Sterker nog, het is een publiek geheim dat de enige goede Marokkanen betreffen: Ali B, BanSheeBoy, Marcouch, Aboutaleb, een paar bekende Marokkaanse acteurs/cabaretiers en die paar eredivisievoetballers.quote:Op woensdag 15 december 2010 10:31 schreef blijdatikglij het volgende:
[..]
het aandeel van die groepen in de criminaliteit en de terreur op straat is dan ook buiten proportioneel hoog.
de toegevoegde waarde van die groepen in zijn totaliteit is gewoon negatief, die paar goeden kunnen al het negatieve niet neutraliseren.
ik hoop dan ook dat die voorspelling uitkomt en rond 2012 europa al het tuig terug schopt naar eigen land
VERGEET MEKI NIET!quote:Op woensdag 15 december 2010 10:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Sterker nog, het is een publiek geheim dat de enige goede Marokkanen betreffen: Ali B, BanSheeBoy, Marcouch, Aboutaleb, een paar bekende Marokkaanse acteurs/cabaretiers en die paar eredivisievoetballers.
Trutquote:Op woensdag 15 december 2010 00:32 schreef Stokstaart het volgende:
Het stemrecht van mannetjes als Boekenwurm vormen een grotere bedreiging voor de rechtstaat dan de jongens en meisjes die overvallen plegen .
Hoe wil je bereidheid tot iets verbieden?quote:Op woensdag 15 december 2010 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het stemrecht an sich niet. En wrs in werkelijkheid, schat ik ook in van niet.
Echter de ideeën erachter; een soort bereidheid tot lynchen, die hij ook in het topic liet zien mbt de ontuchtzaak in Asd, kan natuurlijk nooit geduld worden in de realiteit.
Meer dan 50% van de jonge Marokkaanse mannen in Rotterdam is 'bekende van de politie' toch?quote:Op woensdag 15 december 2010 10:39 schreef Grumpey het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 15 december 2010 11:47 schreef WhateverWhatever het volgende:
Teeven steunt Spar-winkelier Van onze correspondent
...
Lezers van deze krant noemen de actie van de winkeliers typisch noodweer.
..
En zo'n Teeven die daar dan meteen weer zieltjes loopt te winnen, terwijl het onderzoek nog een volle gang is . Tenenkrommendquote:Op woensdag 15 december 2010 11:58 schreef DonJames het volgende:
[..]Telegraaflezers zijn helderziende strafrechtdeskundigen die beschikking hebben over het Grote Boek van Sinterklaas waar alles (en dus ook de relevante feiten die nodig zijn om te bepalen of het noodweer is) in staat?
Dat dus.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
En zo'n Teeven die daar dan meteen weer zieltjes loopt te winnen, terwijl het onderzoek nog een volle gang is . Tenenkrommend
Als het blonde jongen met blauwe ogen uit Volendam was, die ook ging dreigen met een vuurwapen en faalde bij een overval had ik het ook prachtig gevonden.quote:Dat dus.
Daarbij, de mensen die hier racistische uitspraken doen gaan wel in tegen artikel 1 van de grondwet. Ze vertonen crimineel gedrag, dus volgens hun redenatie mogen ze dood.
Dan doelde mijn post niet op jou, maar op dr mensen die hier verkondigen dat alle Marokkanen crimineel zijn en er niet om rouwen dat hij dood is omdat het een Marokkaan is.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:07 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Als het blonde jongen met blauwe ogen uit Volendam was, die ook ging dreigen met een vuurwapen en faalde bij een overval had ik het ook prachtig gevonden.
De meeste mensen hier waren al blij met zijn dood lang voor zijn afkomst bekend werd..quote:Op woensdag 15 december 2010 12:09 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dan doelde mijn post niet op jou, maar op dr mensen die hier verkondigen dat alle Marokkanen crimineel zijn en er niet om rouwen dat hij dood is omdat het een Marokkaan is.
In Moerkapelle? Die hebben waarschijnlijk twee negers die Joost en Henk heten en dat zijn al buitenlanders daar.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:20 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Alhoewel die wel te raden was natuurlijk
Ik woon ook in een regio met relatief weinig niet-westerse allochtonen, maar als er weer een overval-golf wordt opgelost blijken ze wat criminaliteit echt niet ondervertegenwoordigd. Je moet wel heel onwetend zijn als je echt denkt dat dit soort problemen met Marokkanen alleen in de grote steden bestaan.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:25 schreef NJ het volgende:
[..]
In Moerkapelle? Die hebben waarschijnlijk twee negers die Joost en Henk heten en dat zijn al buitenlanders daar..
Lezen druif, overvaller viel van de trap en brak nek.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:29 schreef Zith het volgende:
Ik hoop dat de supermarktwerkers vervolgd worden en onschuldig bevonden worden als het noodweer was en schuldig als het excessief geweld was![]()
Het feit dat ze binnengedrongen zijn en mensen met een wapen bedreigd hebben zal voor de meeste mensen toch wel genoeg reden zijn om te spreken van noodweer. Ongeacht wat er nu over in de wet staat wat precies noodweer is. Ik zou in een dergelijk geval in ieder geval verwachten dat ik vrijgesproken zou worden op basis van noodweer.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:58 schreef DonJames het volgende:
[..]Telegraaflezers zijn helderziende strafrechtdeskundigen die beschikking hebben over het Grote Boek van Sinterklaas waar alles (en dus ook de relevante feiten die nodig zijn om te bepalen of het noodweer is) in staat?
Maar het zijn volgens mij toch vooral de bewoners van jouw soort regio's die bang zijn voor allochtonen. Hier in de grote stad zijn er veel meer allochtonen dan in mijn vorige woonplaats, maar ik hoor er hier veel minder mensen over klagen.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:27 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Ik woon ook in een regio met relatief weinig niet-westerse allochtonen, maar als er weer een overval-golf wordt opgelost blijken ze wat criminaliteit echt niet ondervertegenwoordigd. Je moet wel heel onwetend zijn als je echt denkt dat dit soort problemen met Marokkanen alleen in de grote steden bestaan.
Ik hoop dat de supermarktwerkers vervolgd worden voor het duwen van de trap en onschuldig bevonden worden als het noodweer was of een ongeluk waar ze niets mee te maken hebben en schuldig als het excessief geweld wasquote:Op woensdag 15 december 2010 12:30 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Lezen druif, overvaller viel van de trap en brak nek.
Kom je vaak buiten de grote stad dan dat je die vergelijking kan maken?quote:Op woensdag 15 december 2010 12:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar het zijn volgens mij toch vooral de bewoners van jouw soort regio's die bang zijn voor allochtonen. Hier in de grote stad zijn er veel meer allochtonen dan in mijn vorige woonplaats, maar ik hoor er hier veel minder mensen over klagen.
quote:Op woensdag 15 december 2010 12:35 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik hoop dat de supermarktwerkers vervolgd worden voor het duwen van de trap en onschuldig bevonden worden als het noodweer was of een ongeluk waar ze niets mee te maken hebben en schuldig als het excessief geweld was![]()
Het is een juridisch begrip met een juridische definitie, heeft niets met een mening te maken.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:31 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Het feit dat ze binnengedrongen zijn en mensen met een wapen bedreigd hebben zal voor de meeste mensen toch wel genoeg reden zijn om te spreken van noodweer. Ongeacht wat er nu over in de wet staat wat precies noodweer is.
Ik zou verwachten dat men wacht totdat de feiten bekend zijn voordat men over noodweer spreekt. Maarja, dat ben ik.quote:Ik zou in een dergelijk geval in ieder geval verwachten dat ik vrijgesproken zou worden op basis van noodweer.
Ja, heb er ook lang zat gewoond. Het is ook niet meer dan mijn persoonlijke perceptie, maar ik vind het wel opvallend.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:36 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Kom je vaak buiten de grote stad dan dat je die vergelijking kan maken?
Maar hier in Amsterdam is dat meer dan 15%, en het lijkt er sterk op dat men hier veel minder angst heeft voor buitenlanders. Hoe zou je dat dan verklaren?quote:En ik vind het niet zo gek dat er over die groepen geklaagd wordt als zij het vaakst betrokken zijn bij zaken als overlast en criminaliteit terwijl ze amper 15% van de bevolking hier opmaken.
Juist nietquote:
Bij nuance zou je waarschijnlijkheid in acht nemen...quote:Op woensdag 15 december 2010 12:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Juist nietHet is enige genuanceerde mogelijkheid
Mensen die roepen 'Hij moet vrij!' oid zijn juist de ongenuanceerde trollen
Wat vindt je onwaarschijnlijk aan haar post dan?quote:Op woensdag 15 december 2010 12:49 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Bij nuance zou je waarschijnlijkheid in acht nemen...
Ten eerste zou ik het niet angst noemen, eerder een vooroordeel. En ik heb ook jaren in een grote stad gewoond, en daar merkte ik juist veel meer van xenofobie. Maar dat is ook mijn persoonlijke observatie.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, heb er ook lang zat gewoond. Het is ook niet meer dan mijn persoonlijke perceptie, maar ik vind het wel opvallend.
[..]
Maar hier in Amsterdam is dat meer dan 15%, en het lijkt er sterk op dat men hier veel minder angst heeft voor buitenlanders. Hoe zou je dat dan verklaren?
Dat gezien wat we tot nu toe weten de kans even groot zou zijn dat het excessief geweld zou betreffen.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Wat vindt je onwaarschijnlijk aan haar post dan?
Nee, die neem je niet in acht maar onderzoek je. Voldoet de situatie niet aan de definitie, dan heb je een probleem.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:49 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Bij nuance zou je waarschijnlijkheid in acht nemen...
quote:
Wat je dan ook een troll maakt.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:53 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Dat gezien wat we tot nu toe weten de kans even groot zou zijn dat het excessief geweld zou betreffen.
Maar zoals ik al aangaf vind ik geen enkel geweld tegen overvallers excessief.
De "even grote kans" zie ik niet terug in die post.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:53 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Dat gezien wat we tot nu toe weten de kans even groot zou zijn dat het excessief geweld zou betreffen.
Kennelijk ben je dus voor eigenrichting. En wellicht weet je hoe ik daarover denk, mensen die onze democratische rechtstaat niet onderschrijven zouden zich wat mij betreft ook moeten verwijderen uit diezelfde democratische rechtstaat.quote:Maar zoals ik al aangaf vind ik geen enkel geweld tegen overvallers excessief.
quote:
Afgunst, aldus Marco K. te 's-Hertogenbosch.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom zou je een held willen straffen
Ik onderschrijf de democratische rechtstaat niet maar ik zie niet in waarom verdediging van lijf en goed niet in een democratische rechtstaat zou kunnen thuishorenquote:Op woensdag 15 december 2010 13:02 schreef DonJames het volgende:
Kennelijk ben je dus voor eigenrichting. En wellicht weet je hoe ik daarover denk, mensen die onze democratische rechtstaat niet onderschrijven zouden zich wat mij betreft ook moeten verwijderen uit diezelfde democratische rechtstaat.
Dan moeten ze daar de arbeidsinspectie op af sturen, bedoel je?quote:Op woensdag 15 december 2010 13:35 schreef Scorpie het volgende:
Typisch, die jongen overlijd aan de gevolgen van een bedrijfsongeval en iemand hier roept dat het per definitie geen noodweer kan zijn
"Meer dan 50% van deze subgroep van een subgroep in deze locatie"...leuk he statistiek, altijd in je voordeel te gebruiken.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:20 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Meer dan 50% van de jonge Marokkaanse mannen in Rotterdam is 'bekende van de politie' toch?
Dat linkse geleuter over hoe zielig ze zijn is ook een gotspe, alsof dat je ontslaat van verantwoordelijkheid. Daarbij zijn er ook andere immigrantengroepen die niet massaal de criminaliteit in duiken. Ten slotte is er in Nederland geen echte armoede, alleen hebzucht onder inteelt-pubers die hun uitkering te weinig vinden omdat ze er geen Nickelson jas van kunnen kopen.
En die vergrijzing is een zure appel waar we doorheen moeten bijten, het importeren van laaggeschoolden uit een minderwaardige cultuur die niet of nauwelijks Westerse talen spreken lost echt niets op.
Verdediging is ook geoorloofd, alleen niet meer dan dat.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:52 schreef beeer het volgende:
[..]
Ik onderschrijf de democratische rechtstaat niet maar ik zie niet in waarom verdediging van lijf en goed niet in een democratische rechtstaat zou kunnen thuishoren
Als die kunnen concluderen dat er een onveilige arbeidsomgeving is voor de beroepsspecificatie overvaller, dan kan de supermarkthouder een volledig legitieme boete tegemoet zien ja.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar de arbeidsinspectie op af sturen, bedoel je?
Voor hetzelfde geld dondert een medewerker van die trap af en breekt zijn nek.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als die kunnen concluderen dat er een onveilige arbeidsomgeving is voor de beroepsspecificatie overvaller, dan kan de supermarkthouder een volledig legitieme boete tegemoet zien ja.
En wanneer iemand er met je geld of juwelen vandoor gaat?quote:Op woensdag 15 december 2010 13:57 schreef DonJames het volgende:
Verdediging is ook geoorloofd, alleen niet meer dan dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |