Daar was Opstelten tegen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:19 schreef Red_85 het volgende:
Let op, de uitkomst wordt dat de overvaller vrijuit gaat en het winkelpersoneel de bak in gaat wegens mishandeling. Zo werkt dat hier dacht ik.....
Nee, is aangepast sinds gister.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:19 schreef Red_85 het volgende:
Let op, de uitkomst wordt dat de overvaller vrijuit gaat en het winkelpersoneel de bak in gaat wegens mishandeling. Zo werkt dat hier dacht ik.....
dat zou wel betekenen dat als ik gelijkwaardig zou moeten knokken, ik een pistool of mes moet dragen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:24 schreef shmoopy het volgende:
Het zal allemaal wel not done zijn qua eigenrichting en zulks, maar het stemt me toch erg optimistisch dat men blijkbaar niet meer met zich laat sollen.
Wat mij betreft luidt dit een nieuwe tijd in, gewoon terugknokken, klaar.
*hoest*quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
In een supermarkt kan je al snel een blik perziken op zware siroop in een plastic tasje stoppen en die met een slinger beweging op het hoofd van de snoodaards laten neerkomen.
"Ik weet ook niet waarom hij naar perzik op zware siroop ruikt meneer de diender"quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
*hoest*
Nee hoor, in een supermarkt liggen tegels en zo een overvaller is gewoon een paar keer uitgegleden en op zijn achterhoofd gevallen.
![]()
Crocodile Dundeequote:Op dinsdag 14 december 2010 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
In een supermarkt kan je al snel een blik perziken op zware siroop in een plastic tasje stoppen en die met een slinger beweging op het hoofd van de snoodaards laten neerkomen.
"that's not a knife... thís is a knife!".quote:
Zou het kunnen zijn dat hij uitgegleden is daar wat die pot met perzikken is gevallen? Toen moet die fles in zijn gezicht zijn gevallen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
"Ik weet ook niet waarom hij naar perzik op zware siroop ruikt meneer de diender"
And that's not English...quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
"that's not a knive. thís is a knive!".
oops.quote:
Gedreigd met een vuurwapen, en twee keer schieten. Het moet toch wel heel raar gelopen zijn voordat ik afzie van mijn mening dat meer overvallers dit resultaat zouden moeten meemaken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:33 schreef zoalshetis het volgende:
Gewapende overvaller supermarkt zwaargewond
(Novum) - Een 20-jarige man uit Delft is dinsdagochtend zwaargewond geraakt toen hij een gewapende overval pleegde op een supermarkt in Moerkapelle. Het Openbaar Ministerie kan niet zeggen hoe de man aan verwondingen komt. Hij ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
De man drong de supermarkt binnen samen met een 19-jarige Delftenaar. De twee bedreigden de vier winkelmedewerkers en dwongen hen de kluis te openen. Hierbij werd twee keer geschoten met een vuurwapen.
Toen een van de medewerkers geld aan de overvallers had gegeven, kwam het volgens justitie tot een confrontatie tussen de overvallers en de medewerkers. Het OM wil in het belang van het onderzoek niets zeggen over de aard van de verwondingen van de overvaller.
volgens binnenlands.nieuws.
misschien een medewerker met wat krav skills?
Zat er precies ook aan te denken. Gister zegt die Pauw (ook al karma?) nog tegen Teeven:quote:
Teenage Mugger: [Dundee and Sue are approached by a black youth stepping out from the shadows, followed by some others] You got a light, buddy?quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
"that's not a knife... thís is a knife!".
Wat is er precies erg aan als een overvaller gewond raakt?quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:58 schreef Perox het volgende:
[..]
Zat er precies ook aan te denken. Gister zegt die Pauw (ook al karma?) nog tegen Teeven:
"Wat nou als ik het wapen van een overvaller ontfutsel en hem neerschiet?"...
Of het nou ook verstandig is geweest... geen idee. En natuurlijk vind ik het als linkse hond wel erg dat die overvaller zwaargewond is. En ook vind ik het erg dat het personeel dit allemaal heeft moeten meemaken. Over schuld valt in dit stadium niets te zeggen, er zijn alleen nog wat (uitgelekte) verklaringen.
Dat het duur is om hem op te lappenquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:03 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Wat is er precies erg aan als een overvaller gewond raakt?
Nee, dat vind ik ook niet erg, dat vind ik zelfs zijn écht verdiende loon .quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:03 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Wat is er precies erg aan als een overvaller gewond raakt?
http://www.nu.nl/binnenla(...)verleden-wonden.htmlquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:25 schreef Oom_Agent het volgende:
Inmiddels is de overvaller overleden in het ziekenhuis.
Ik blijf erbij dat het risico van het vak isquote:Een 20-jarige Delftenaar die dinsdagochtend zwaargewond was geraakt tijdens een gewapende overval op een supermarkt in Moerkapelle, is dinsdagavond overleden. Dat heeft het Openbaar Ministerie laten weten.
De overvaller was zwaargewond geraakt na een confrontatie met aanwezige winkelmedewerkers. De 20-jarige man drong met een 19-jarige plaatsgenoot rond half acht - voor opening - de supermarkt binnen. Zij bedreigden de vier aanwezige personeelsleden.
Hoe de man vervolgens gewond raakte, kon het OM nog niet zeggen omdat deze vraag deel uitmaakt van het onderzoek. Ook over de aard van de verwondingen kan het OM in het belang van het onderzoek nog geen mededelingen doen.
Hart van goud, hielp oma's met oversteken, bladiebla!quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:32 schreef Boekenwurm het volgende:
Nu is het wachten op rellende familie en vrienden die bij hoog en laag beweren dat het een lieve jongen was.
Ja hoor, als je dit soort gewapende overvallen doet, hoef je niet op medelijden te rekenen als het zich tegen je keert en je zelf het slachtoffer wordt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het risico van het vak is
Nee, immers: noodweer.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
En degenen die die jongen gedood hebben verdienen natuurlijk geen straf?
.
Waarom zou je een held willen straffenquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
.
Dat is nog helemaal niet duidelijk.quote:
Held? Echt mensen, denk na.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom zou je een held willen straffen
Nee. Eerder een lintjequote:Op dinsdag 14 december 2010 23:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
.
Het is een overvaller, achterlijke lamme trut.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is nog helemaal niet duidelijk.
[..]
Held? Echt mensen, denk na.
Ok, een vuurwapen bij je hebben is vragen om problemen, de ene of de andere kant op, maar ga niet direct roepen dat ie terecht dood is zonder dat je de feiten kent.
Dan spreken we af dat ik het zielig ga vinden als blijkt dat hij het geld stal omdat z'n zieke oma anders haar medicijnen niet zou kunnen betalen. Anders: verdiende loon.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
[..]
Ok, een vuurwapen bij je hebben is vragen om problemen, de ene of de andere kant op, maar ga niet direct roepen dat ie terecht dood is zonder dat je de feiten kent.
O nee, een overvaller, jeetje, laten we de doodstraf invoeren voor overvallenquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:41 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Het is een overvaller, achterlijke lamme trut.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)verleden-wonden.html
NICE
Prima.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
O nee, een overvaller, jeetje, laten we de doodstraf invoeren voor overvallen
Ik heb het niet over zielig, ik heb het over nuance, maar goed, das vrij lastig voor veel mensen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan spreken we af dat ik het zielig ga vinden als blijkt dat hij het geld stal omdat z'n zieke oma anders haar medicijnen niet zou kunnen betalen. Anders: verdiende loon.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over zielig, ik heb het over nuance, maar goed, das vrij lastig voor veel mensen.
Ze deden een gewapende overval, dát is al een duidelijk feit.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
[..]
Sommige mensen hebben daar inderdaad grote moeite mee.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over zielig, ik heb het over nuance, maar goed, das vrij lastig voor veel mensen.
Hij is DOODquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze deden een gewapende overval, dát is al een duidelijk feit.
Personeel heeft zich verdedigd, wat volgens mij hun goed recht is.
Hoe het verder gegaan is weten we nog niet, misschien onhandig met het v uurwapen omgesprongen?
Waarom die behoefte om het voor de overvallers op te nemen?
Ja. Als je risico's met je eigen en met andermans leven gaat nemen ben je sowieso al een gevaar voor de samenleving en jezelf.quote:
Ja, die vinden het fijn als overvallers een mooie overal gepleegd hebben.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben daar inderdaad grote moeite mee.
Two wrongs don't make a right. De overvaller was fout, maar dat wil niet per definitie zeggen dat het personeel niet fout zat, mogelijk (maar dat zal moeten blijken) hebben ze te veel geweld gebruikt en dat mag niet. Is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe het verder gegaan is weten we nog niet, misschien onhandig met het v uurwapen omgesprongen?
Ik knuffel niemand.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef Boekenwurm het volgende:
[..]
Jij bent achterlijk aan het doen met je naieve geknuffel van dit soort zuurstofverspillingen.
Met een wapen ben je fout, de overvallers zijn zeker fout.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daaromquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja. Als je risico's met je eigen en met andermans leven gaat nemen ben je sowieso al een gevaar voor de samenleving en jezelf.
Hee, je zit op Fok hèquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Omdat we de tijd dat we in lendendoekjes rondliepen en iedere neanderthaler die ook maar in de buurt kwam doodknuppelden, al ver vooruit zijn. Of toch niet?quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het geeft een beetje aan hoe de gewone man denkt over het tuig van de wereld.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, die vinden het fijn als overvallers een mooie overal gepleegd hebben.
Nuance is niet aan je besteed.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:47 schreef Lindstrøm. het volgende:
Haha hij is dood!
Trollen of mensen die overvallers verdedigen
'Zoiets deed ie normaal nooit'quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:32 schreef Boekenwurm het volgende:
Nu is het wachten op rellende familie en vrienden die bij hoog en laag beweren dat het een lieve jongen was.
De winnaar is de maatschappij, die van een potentiele moordenaar af is.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Daarom
Iemand die een enorme misstap begaat en dit met zijn leven moet bekopen . Getraumatiseerde supermarktmedewerkers . Een moeder haar kind kwijt is .
Deze situatie kent geen "winnaars" pauper .
Idd. T is een mooie avond zoquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De winnaar is de maatschappij, die van een potentiele moordenaar af is.
Maar wat bedoel je dan?quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Klopt, is vechten tegen de bierkaai.
Ach rot op man hypocriete naarling . Met je enge denkbeelden . Maatschappij mag straks weer zorg dragen voor de getraumatiseerde medewerkers . Moeten die ook dood als ze problemen gaan opleveren ?quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarmee de maatschappij er ook meteen één rijker is geworden. Hoezee.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vind dit soort opmerkingen meer getuigen van 'doosheid'quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:48 schreef Boekenwurm het volgende:
Ah, de linkse dozen zijn gearriveerd. Ik ga met een glimlach naar bed.
Door een overal raak je sowieso getraumatiseerd. Een wapen naar je gericht krijgen, niet weten wat er gaat gebeuren, elk moment kan je neergeschoten worden. Vind je het gek dat ze dan iets terugdoen? Jij zou natuurlijk met een glimlach geld geven maar niet iedereen kan dat.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ach rot op man hypocriete naarling . Met je enge denkbeelden . Maatschappij mag straks weer zorg dragen voor de getraumatiseerde medewerkers . Moeten die ook dood als ze problemen gaan opleveren ?
Nee maar je zou tenminste het incident an sig kunnen betreuren . Dat die daders er niet meer zijn is nog wel het minst schrijnende aan het hele incident .quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:50 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Zou ze er om moeten treuren dan?
Nou, om te beginnen is blij zijn dat een 20 jarige jongen dood is nou niet bepaald een gewenste reactie. (door mij, genoeg televaag-lezers die hun lipen hierbij aflikken)Ook niet in het geval dat het een overval betrof. Degenen die hem hebben gedood zijn daar vast zelf ook niet blij mee...quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je dan?
Hoe zou jij willen dat mensen reageren en welke nuances moeten volgens jou aangebracht worden?
Voldoening geeft dit soort aflopen in ieder geval welquote:Op dinsdag 14 december 2010 23:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind dit soort opmerkingen meer getuigen van 'doosheid'
Jij bent vast iemand die gelooft dat strengere straffen helpen?
Ach, een uit de hand gelopen zelfverdediginkje noem ik geen moord. Eerder zelfmoord van de aanvaller.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarmee de maatschappij er ook meteen één rijker is geworden. Hoezee.
Zeker weten, doden recidiveren niet.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind dit soort opmerkingen meer getuigen van 'doosheid'
Jij bent vast iemand die gelooft dat strengere straffen helpen?
Een overvaller die een wapen bij zich heeft noem ik geen moordenaar.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ach, een uit de hand gelopen zelfverdediginkje noem ik geen moord. Eerder zelfmoord van de aanvaller.
Als hij afgetuigd was en daarna overgedragen aan de politie had het wat mij betreft voldoende geweest .quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Door een overal raak je sowieso getraumatiseerd. Een wapen naar je gericht krijgen, niet weten wat er gaat gebeuren, elk moment kan je neergeschoten worden. Vind je het gek dat ze dan iets terugdoen? Jij zou natuurlijk met een glimlach geld geven maar niet iedereen kan dat.
Voldoening voor de slachtoffers? De familie / kennissen van betrokkenen?quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:51 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Voldoening geeft dit soort aflopen in ieder geval wel
Ja, je doet iets terug, kan.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Door een overal raak je sowieso getraumatiseerd. Een wapen naar je gericht krijgen, niet weten wat er gaat gebeuren, elk moment kan je neergeschoten worden. Vind je het gek dat ze dan iets terugdoen? Jij zou natuurlijk met een glimlach geld geven maar niet iedereen kan dat.
Ik ook niet. Maar als je dat wapen tevoorschijn gaat halen dan zorg je ervoor dat mensen in paniek raken en alles willen doen om je te stoppen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een overvaller die een wapen bij zich heeft noem ik geen moordenaar.
Als hij helemaal afgetuigd was dan was dat imho ook voldoende geweest. Maar nu die vent dood is vind ik het ook niet erg. Sterker nog, hij verdient het. Alleen jammer dat hij nu niet voor het gerecht moet komen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:53 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als hij afgetuigd was en daarna overgedragen aan de politie had het wat mij betreft voldoende geweest .
Zowel voor daders <=> slachtoffers .
Ben zelf ook een keer overvallen toen ik bij het GWK werkte . Idd erg traumatisch . Toch ben ik blij dat ik niet de dood van die overvallers op mijn geweten zou hebben .
Dat tekent je namelijk wél voor het leven . Een overval niet .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |