abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89878971

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.

jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.

marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.

ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200

Wombcat
Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

090601%20DK%20Maassluis%2014%20klein.jpg

FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad
Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

Gripper
Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Licentie: Nee
Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.

Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt
Leeftijd: 22 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P
Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: lekker fietsen

Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek
Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets

Najr
Leeftijd: 20
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent
Leeftijd: 17
BMI: 18 (173 cm, 53 kg)
Regio: Midden-Limburg
Fiets: Trek 1.2

rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues
Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon
Leeftijd: 21 Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl
Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh
Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen

Mascleta
Leeftijd: 21
BMI: 19 (176cm, 59kg )
Regio: Zeeland
Fiets: Mardini instapfietsje.
Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Fiets: Moser instapfietsje
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cube Agree Pro SL
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Marurk
Leeftijd: 21
BMI: 20 (183 cm, 66 kg)
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra
Licentie: -
Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging.

Aardengel
Leeftijd: 24
BMI: 23 (186 cm, 81kg)
Regio: Noord-Holland ('t Gooi)
Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra
Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd
Leeftijd: 31
BMI: 20.1 (184 cm, 68kg)
Regio: Zuid-Holland
Fiets: Ilson Dura-Ace
Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
Haters gonna hate.
pi_89878986
Nou ik heb wel eens op de kerstmarkt in Dordt warm bier op en dat was best lekker. Nu weet ik niet zeker of het alleen bier was :)
Haters gonna hate.
pi_89879332
Slecht plan .
Nou ja , uit de bidon drinken terwijl je thuis zit maar hier in Rozenburg sneeuwt het inmiddels weer
  maandag 13 december 2010 @ 19:12:43 #4
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_89884964
:7
.
pi_89885192
Zo te zien morgen de fietst met spijkerbanden nemen om naar de ijsbaan te fietsen.
pi_89888039
Stiekem ben ik wel een beetje jaloers op Ivo :@

En CyclingGirl: Gadverdamme... Warm bier :r
pi_89896319
Even ter ondersteuning, ik vond dit nog op m'n pc. Foto van 2 jaar geleden.

pi_89896375
Ik ga trouwens m'n oude trouwe Renault aan de kant zetten ;(

Met een beetje mazzel komt er een Trek 2.5! :D
  maandag 13 december 2010 @ 22:19:25 #9
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_89896513
Ik rij nog een Renault 5, uit 87 ofzo :P.

Morgen hoogstwaarschijnlijk weer de bossen in.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 13 december 2010 @ 22:19:38 #10
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_89896528
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:16 schreef Tommeke het volgende:

[ afbeelding ]
Whah, ik zag een Renault ATB bij ons i/d fietsenkelder...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_89897489
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:16 schreef Tommeke het volgende:

[ afbeelding ]
Je kunt 't ook wat minder openlijk doen:

pi_89898227
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:19 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Whah, ik zag een Renault ATB bij ons i/d fietsenkelder...
Heb ik hier ook nog staan, staat wel te koop!
pi_89900897
quote:
Op maandag 13 december 2010 16:48 schreef Martinovibes het volgende:
Slecht plan .
Nou ja , uit de bidon drinken terwijl je thuis zit maar hier in Rozenburg sneeuwt het inmiddels weer
Rozenburg _O_
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 14 december 2010 @ 06:29:00 #14
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_89905546
Mogguh, lekker fietsen zo. Brrr
pi_89905574
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 december 2010 06:29 schreef kaasplankje het volgende:
Mogguh, lekker fietsen zo. Brrr
Succes daarmee :) Het is wel koud, maar blijft iig droog.
En ik ga me eens laten nakijken op Raynauds...
pi_89908122
Ik wil eens op de crosser naar de zaak maar dan moet het eerst iets warmer zijn -4 vind ik te koud. Ik heb hier geen warm water anders had ik het wel gedaan.

Ik heb trouwens ander nieuws! Ik heb een nieuwe baan! En daar hebben ze een douche! maar ik weet nog niet zeker of ik daar gebruik van kan maken omdat ik niet zeker weet of die op slot kan dat moet ik nog uitzoeken en anders kan het alsnog in het toilet waar ook een warm water kraan is!! En ik werk tot 4 uur ipv 5 uur en ik rij tegen de files in.
Haters gonna hate.
pi_89908225
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 09:58 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik wil eens op de crosser naar de zaak maar dan moet het eerst iets warmer zijn -4 vind ik te koud. Ik heb hier geen warm water anders had ik het wel gedaan.

Ik heb trouwens ander nieuws! Ik heb een nieuwe baan! En daar hebben ze een douche! maar ik weet nog niet zeker of ik daar gebruik van kan maken omdat ik niet zeker weet of die op slot kan dat moet ik nog uitzoeken en anders kan het alsnog in het toilet waar ook een warm water kraan is!! En ik werk tot 4 uur ipv 5 uur en ik rij tegen de files in.
Wat gaaf :D In Breda of Tilburg ofzo dan?
pi_89914793
Iedereen kent waarschijnlijk legio voorbeelden van muziek die beelden uit het verleden oproept. Het overkomt mij regelmatig dat ik bij het horen van een nostalgisch deuntje een wielergebeurtenis voor ogen krijg.
Vanaf het prille begin van mijn wielerloopbaan, toen ik met rugzak op de maat van Ricky Nelson's "Hello Mary Lou"door België zwervend er lustig oplos trapte en Johnny Hoes zijn "Oh, was ik maar bij moeder thuis gebleven" ten gehore bracht, tot aan mijn topjaren was er altijd wel een deuntje die een sportief hoogtepunt begeleidde.
Onze Caballero vriendenploeg uit 1966 klinkt het "I'm the Pied Piper" van Crispian St Peter nog regelmatig in de oren. We logeerden tijdens Olympia's Toer door Nederland een keer in het zelfde hotel als de sterke Trio Buble Gum ploeg van Eef Dolman. Als psychologische oorlogsvoering draaiden we snoeihard steeds maar dat zelfde liedje. In witte lakens gehuld liepen Gerard Vianen, Gaby Minneboo, Wiel Geraeds, Henk Vogels en ik polonaise langs de concurrent.

Ik voel me in deze tijd met alle luxe om mij heen soms weleens gevangen in een leven zonder zulke uitspattingen. Dus ik wil gewoon weer eens avonturen beleven. Ik ga weer zwerven!
Mijn tot transportfiets omgebouwde racefiets lacht me in het schuurtje al uitnodigend toe en eigenlijk kan ik niet wachten tot het voorjaar is.
Een van mijn fietsvrienden zal me vergezellen. Voor hem is het ook niet de eerste keer dat hij een dergelijk zwerftocht onderneemt.

Als militair ben ik opgeleid om te kunnen overleven in de jungle van het toenmalige Nederlands Nieuw-Guinea. Zes wekenlang wist ik in de bush-bush met een minimum aan voedsel in leven te blijven.
Nu is een fietstocht door Frankrijk niet te vergelijken met overleven in een oerwoud. Echte wildernis heb je in Europa niet veel meer en als die er al is, is het vaak een beschermd natuurpark, waar toegang en gebruik strikt geregeld is. Buiten de parken is land vrijwel altijd domein van iemand en heb je overal toestemming voor nodig. Het zal dus niet eenvoudig worden om je helemaal vrij te bewegen.

Zwerven doe je zonder doel, maar toch zou ik graag net als ruim 50 jaar terug eerst even de bedevaartsplaats Scherpenheuvel in België aan willen doen. Niet om in de OLV-basiliek vergiffenis af te smeken voor de frauduleuze handeling die ik destijds verrichtte door een vervalste licentie te tonen aan de inrichters van de wielerkoers daar, maar als ode aan de stad waar mijn echte wielerleven begon. Zo is de cirkel rond.

Half mei 2011 is het Grand Départ, dan vertrekken we met stille trom vanuit huis. Onze vrouwen zullen ons uitzwaaien tot we op de hoek van de straat uit het gezicht verdwenen zijn. Regelmatig verwachten zij een reisverslag van ons en daar verschilt deze zwerftocht met die van vroeger. Mijn ouders hadden nog geen telefoon, waardoor zij destijds geen enkel besef hadden waar ik mij bevond of hoelang ik zou wegblijven en bij thuiskomst veranderden de verhalen van mijn belevenissen van deur tot deur zo vaak, dat ik ze zelf na verloop van tijd niet meer herkende.
Bij het beluisteren van de bijbehorende deuntjes kreeg ik echter het hele verhaal weer in zijn oorspronkelijke verband.

Het avontuur van nu, zal niet meer van deur tot deur gaan. Mijn familie zal er wellicht niet eens om vragen, blij dat ze zijn als ze ons op Freddy Quinns Junge, komm bald wieder, bald wieder nach Haus,
Junge, fahr nie wieder, nie wieder hinaus! in de armen kunnen sluiten. Of ben ik nu wat al te euforisch?

[ Bericht 0% gewijzigd door horstjan op 14-12-2010 17:57:11 ]
janneman
pi_89915585
Wederom leuk geschreven horstjan _O_
Toffe onderneming ook!
pi_89915744
Net even een rondje op souplesse getraind, dat gaat echt steeds beter!

In iets meer dan een uur fietsen, iets meer dan 30 km gefietst, dikke prima dus :)
Alleen werd ik op het laatst bijna van m'n sokken gereden door een of andere ouwe lul :(

De straat bij mij om de hoek is net geen 3 auto's breed. Aan een kant staan altijd een paar geparkeerde auto's, ik kwam van de andere kant en heb dus voorrang, de obstakels zijn immers niet aan mijn kant. Nu besloot die halve gare toch door te rijden, en opzich kan dat ook wel, als je maar goed rechts blijft rijden. Dat deed hij niet, en ik moest nog net niet de stoep opspringen om hem te ontwijken. Ik heb toen maar een tikkie tegen z'n zijraam gegeven uit alle adrenaline, t ging echt net goed.
pi_89915768
@horstjan, hoe wil je dat trouwens met overnachten doen?
pi_89916691
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:02 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Wat gaaf :D In Breda of Tilburg ofzo dan?
Gorinchem
Haters gonna hate.
pi_89919041
Da's inderdaad ook tegen de file in. Lekker zeg! :D
pi_89920494
Ja ik kijk er wel naar uit, morgen tekenen. Ik weet alleen nog niet goed hoe ik dat mijn manager ga vertellen.
Haters gonna hate.
pi_89922067
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja ik kijk er wel naar uit, morgen tekenen. Ik weet alleen nog niet goed hoe ik dat mijn manager ga vertellen.
Heb je lang bij deze werkgever gewerkt?
Altijd moeilijk zo'n boodschap, vooral als je huidige werk nog wel leuk is.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')