abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89582893
Het vorige deel
De dreumesen

08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
5 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89582936
Daar waren we weer! Aoraki, wil jij niet met je zoon in het lijstje?

Ik herhaal mijn laatste posting nog even:

quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
"De vroeglinguale fase begint wanneer het kind ongeveer een jaar oud is en duurt tot ongeveer twee en een halfjaar. In deze fase maken kinderen de overgang van expressief jargon (brabbelen) naar woordgebruik. Kenmerkend voor deze fase is ook de bewustwording van het feit dat taal gebruikt kan worden om betekenis over te dragen. Opvallend is dat er bij het gebruik van woorden vaak sprake is van overextensie (een kind zegt 'wafwaf' niet alleen tegen honden, maar tegen alle dieren) en onderextensie (alleen de eigen pop wordt 'pop' genoemd).

Binnen de vroeglinguale fase wordt een indeling gemaakt in de éénwoordfase, de tweewoordfase en de meerwoordzin. De woorden die een kind tijdens de éénwoordfase gebruikt, betreffen vooral zelfstandige naamwoorden en werkwoorden, maar ook een klasse van kwalificatoren die eigenschappen, toestanden of plaatsen weergeven. Uit het eerste woordgebruik ontwikkelt zich soms geleidelijk, soms plotseling, een woordenschatexplosie waaruit vrij snel de tweewoordzin ontstaat. Een kind van anderhalfjaar beschikt over een passieve woordenschat van ongeveer zeventig woorden; een kind van twee jaar beschikt echter over zon driehonderd woorden. "Het verschijnen van de tweewoordzin lijkt samen te hangen met het moment van de woordenschatexplosie en wordt gemiddeld gesitueerd rond vijftien a achttien maanden." (Goorhuis en Schaerlaekens, 1994, p. 53)

Het eindstadium van de vroeglinguale fase vormt de meerwoordzin. De zinnen bestaan meestal uit drie tot vijf woorden, maar kunnen ook langer zijn. Het taalgebruik in deze periode wordt ook wel als telegramstijl omschreven; de belangrijkste inhoud wordt met een minimum aan vormverfijning weergegeven."

Bron
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89583458
Interessant Claudia! ^O^

Isabeau maakt al wel eens 'zinnetjes' van twee woorden, maar ik denk niet dat ze echt als zinnetjes bedoeld zijn. Ze merkt gewoon iets op. Als ze een poes hoort mauwen en haar vader hoort mopperen op die poes dan zegt ze: "papa poes" bijvoorbeeld. En gisteren tegen haar broer die vroeg of ze bij hem kwam "Ja doei!" Dat laatste was vooral érg grappig, want ze liep heel demonstratief de andere kant op.

Miss, mooi is het hè, om mee te maken. Ik heb dat ook dat ik dit nog specialer vind dan de motorische ontwikkeling.

Ook een toppertje op het gebied van kletspraatjes afgelopen weekend; Isabeau heeft een ark van noach gekregen, van little people. Ze noemt Noach consequent 'Opa!'
pi_89583684
Zo, slaapt Kootje eindelijk, wil ik me in jullie interessante gesprek mengen, zijn jullie natuurlijk allemaal foetsie. ;(

Over treinen, we reizen best veel, al vanaf zijn geboorte. We hebben niet echt een gebruiksauto namelijk. Naar mijn moeder is het ongeveer anderhalf uur, naar mijn zus ook.
En inderdaad meestal in de boba.
Dat gaat ook best goed moet ik zeggen.
Met de buggy reizen vind ik lastiger, omdat ik het eruit halen ook meer gedoe vind. :D
Nu met de sneeuw reizen we met de buggy en gelijk voel ik me meer beperkt. Het tillen vanwege geen liften, altijd in dat gangpadje staan. En het entertainen.
Ik twijfelde door dat laatste gewoon aan het tijdstip waarop ik reis. Tijdens het wakker zijn wil hij natuurlijk zijn energie kwijt en dat gaat niet goed vastgesnoerd in de buggy, maar als hij eigenlijk moet slapen, blijft hij misschien lang wakker en schrikt misschien vaak wakker.
Ik moet het gewoon eens uit proberen, het zal vast elke keer wel weer anders zijn. :')
Ik wil er alleen niet tegen op gaan zien omdat ik het wel belangrijk vind om te kunnen reizen.

Het leren praten is inderdaad heel leuk om te volgen. Alhoewel Ko zijn woordenschat volgens mij nog erg passief is. ;)
Wel bijzonder vind ik het dan om te merken dat hij in een avond en een ochtend bij mijn moeder van mama naar oma gaat.
Hij noemde haar eerst mama, werd consequent verbeterd, 'nee, dat is oma' en de volgende ochtend was het eerste wat hij zei tegen mij, 'oma, woef woef, aai.'
En ik hoorde hem het woordje 'lekker' zeggen, maar dat is nu weer gewoon 'njam njam'. O+

Ik vind ook het sociale leren zo leuk om te zien. Iedereen mocht hem zaterdag een weltrustenzoen geven en kreeg als dank een lief zwaaitje en een lachje. De honden kregen precies evenveel aandacht.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89583849
Leuk om te lezen dat gebabbel (al dan niet verstaanbaar).
Wat ik wel maf vind is dat blijkbaar sommige klanken lastig zijn. Iris zegt tegen een sok: Lok, maar Iris is dan wel iisjjj dus dan zegt ze de S wel.
Het klinkt wel grappig. Ze begint veel meer te kletsen, voornamelijk nog taal waar ik geen touw aan vast kan knopen ;), maar ook steeds meer herkenbare woorden waar ze echt de betekenis van lijkt te weten.
Fake it till you make it...
pi_89583940
Niels begint nu met korte schreeuwklankjes te praten, zoals Isabeau in een bepaald filmpje ook doet. Dan zeg je iets tegen hem en antwoord hij met "AH!" bijvoorbeeld.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89583958
De S vindt Isabeau ook best moeilijk Nijna, ze slist er erg bij!

SJSJSJSlof!

En de P moet altijd héél nadrukkelijk uitgesproken worden 'oP' 'lamP', hetzelfde geldt voor de k aan het eind van een jaar, 'kloK' 'boeK'
pi_89583971
Grappig is dat Twinkly!
pi_89584050
Jeetje! Hoeveel woordjes kan Isabeau eigenlijk al zeggen Sorbootje?
pi_89584119
Kweenie... tussen de 20 en 30 denk ik?
  maandag 6 december 2010 @ 13:20:28 #11
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89584134
Alexa doet eigenlijk ook niet veel met de S-sen hier :D

Huis is dan Huitttttt, poes is poellll enzo.

ehmm tijd voor Isabeau video lijkt me ;)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_89584146
Jemig, Isabeau kan echt al veel woorden he?

En die schreeuwtjes zijn leuk he? Wij gaan dan altijd mee schreeuwen. :@
Vast niet verantwoord, maar het is zo aanstekelijk enthousiast.

Knap trouwens dat Iris al haar eigen naam kan. Ko heeft nog geen naam voor zichzelf volgens mij.
pi_89584226
bal,boek,papa,mama,boerderij (boejij), boer, hondje waf, doei, hoi, hallo, lapje, fles, slof, paard (paad), klok, lamp, op, poes, opa... dat is wat ik zo even kan bedenken.

Ze is er gewoon heel erg mee bezig..
pi_89584251
Isabeau noemt zichzelf papa :')

Oeke, dat terugschreeuwen doe ik ook :)
  maandag 6 december 2010 @ 13:28:56 #15
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89584387
hier word ook terug geschreeuwd :)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_89584420
Isabeau, papa is een goed woord voor jezelf hoor. O+
leuk dat ze er zo mee bezig is, en veel woorden al hoor. Poeh.
Ko is nog erg met klanken bezig. Tete is bv Teletubbies. Njam njam is lekker. Ei is eten in het algemeen en ei in het bijzonder.
Ooooh-ma is oma. Wuf is hond. krggrrr is welk willekeurig dier.

Haha, wij zijn niet de enige schreeuwers. Alhoewel die fase hier wel zo'n beetje voorbij is, nu ik erover nadenk.
  maandag 6 december 2010 @ 13:37:20 #17
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89584659
hier nog helemaal niks van dat alle, ja een zeldzame mama, maar verder nog helemaal niks.

Echt hoor ik doe niet aan snelle kinders, maar aan hele rustige.
Soms ook wel eens beangstigend Roy is dan qua karakter heel anders dan zijn broer, maar qua ontwikkeling gaan ze aardig gelijk op.
  maandag 6 december 2010 @ 13:40:42 #18
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89584771
Evie heeft een paar woordjes:
Papa, Mama, die, dat, bal, ete (eten),
en ze kopieert een zin:
' wat is dat dan?'
(maar dan minder gearticuleert ;))

haha

en ik ben aan het werk; en moeeeee... vanavond vroeg naar bed dus.
Maar leuk en gezellig weekend achter de rug gelukkig.

en Jeempie; Isabeau heeft een talenknobbel *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 6 december 2010 @ 13:52:29 #19
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89585180
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie heeft een paar woordjes:
Papa, Mama, die, dat, bal, ete (eten),
en ze kopieert een zin:
' wat is dat dan?'
(maar dan minder gearticuleert ;))

Dat gebeurt hier ook!!

Alexa heeft sowieso hele blokken van dagen dat ze bepaalde woorden of delen van zinnen de gehele dag kopieert.

Gisteren was alles "dit is"
of "deze uit"
en "nee nee nee doen"

en wij schreeuwen en gillen hier ook mee :')
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_89585269
Isabeau!! _O_

quote:
11s.gif Op maandag 6 december 2010 13:20 schreef oeke het volgende:
En die schreeuwtjes zijn leuk he? Wij gaan dan altijd mee schreeuwen. :@
Vast niet verantwoord, maar het is zo aanstekelijk enthousiast.
Doe ik ook hoor :P
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 13:56:22 #21
5428 crew  miss_sly
pi_89585345
Isabeau kletstante O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89585608
Meeschreeuwen doe ik ook wel eens ;). Gillende keukenmeiden.

Isabeau, zelfs boerderij O+ heldin!
pi_89585716
Ja boerderij. Lang leve little people :')
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 14:38:57 #24
5428 crew  miss_sly
pi_89586995
Ik denk dat Senna veel woordjes kent door de liedjes die we zingen. Zo kent ze ook al pagaai (papegaai) maar ze is dan ook dol op het liedje papegaaitje leef je nog.

Ik sta ook vaak versteld over het geheugen, of datgene waarvan ik denk dat het met geheugen te maken heeft, maar misschien is er wel een andere trigger. We stapten een keer uit de auto na een kdv-dag, dus dan is het 18.15 u ongeveer en donker inmiddels. Toevallig een hele mooie, heldere donkere lucht met een schitterende bijna volle maan en een paar sterren. Dus die wezen we aan. Maar de volgende keer toen we in het donker uitstapten begon ze dus meteen weer over 'maan' en 'ter' ondertussen naar boven wijzend.
En 'wammer' tegen 'warm' is iets dat veel kindjes doen, las ik eens ergens. De combinatie van die r en m is kennelijk nogal lastig. Het klinkt zo schattig, wammer O+
pi_89587384
Even zonder verder bijgelezen te zijn want ik ben wéér eens ziek :( : Evie nog van harte gefeliciteerd en welkom hier met je mama! *O* *O*
pi_89587506
Jahoor, dat geloof ik ook, dat zelfs die kleintjes dingen goed kunnen onthouden.
Zo stonden we vrijdag voor de deur van de spelotheek, waar hij al 2 weken niet geweest was.
Maar hij stond te trappelen om naar binnen te mogen: 'Ja! Ja! Ja!'
Er is daar ook zo veel te spelen en te doen. O+

En wammer klinkt heel lief. Zoals Julius heel lang jongetje jomme noemde, dat klinkt ook zo heerlijk lief.
Grappig hoed dat werkt, ik vond het ook heel normaal dat Ko mijn moeder ook mama noemde. Gewoon oma en mama lijkt op elkaar. Mooi om te zien dat dat dan na oefening langzaam verandert in ooooh-ma.

Chan, beterschap. Wat vervelend. :* :*
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 14:58:23 #27
5428 crew  miss_sly
pi_89587805
Chan beterschap :*

Ow ja Ko, dat herinner je je dan wel he, als het leuk is O+

Senna heeft nog iets door: 'keer' (nog een keer) en 'meer' zoals meer framboosjes of banaan :D
pi_89598235
Even een praktische vraag: hoelang denken jullie met de autostoel te doen, dus de stoel waar kinderen in kunnen vanaf ongeveer 9 maanden?
pi_89599226
quote:
5s.gif Op maandag 6 december 2010 19:19 schreef Claudia_x het volgende:
Even een praktische vraag: hoelang denken jullie met de autostoel te doen, dus de stoel waar kinderen in kunnen vanaf ongeveer 9 maanden?
"ervaringsdeskundige' meldt

Amber heeft er tot ruim 3 in gezeten!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89599551
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:37 schreef Vicky het volgende:

[..]

"ervaringsdeskundige' meldt

Amber heeft er tot ruim 3 in gezeten!
Ah, dat is nuttig om te weten! En zou je ook eerder over kunnen stappen als je daar belang bij hebt, zeg maar? Ik zie bij dit stoeltje van de Hema bijvoorbeeld dat het geschikt is vanaf 15 kg of 2 jaar (ik vraag me af of dat niet 3 jaar moet zijn).

Als Ivans zusje in de tweede stoel mag dan is Ivan ongeveer 2 jaar oud. We twijfelen of we dan al op een nieuwe stoel voor hem over zullen kunnen gaan. Zo ja, dan kan zijn huidige stoel doorschuiven naar zijn zusje. Zo niet, dan kopen we nu al een tweede stoel zodat mijn schoonouders die kunnen gebruiken.
  maandag 6 december 2010 @ 19:47:07 #31
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89599667
Wij hebben een stoel die bedoelt is voor kinderen van 9 maanden tot 4 jaar, of iets dergelijks.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_89599786
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, dat is nuttig om te weten! En zou je ook eerder over kunnen stappen als je daar belang bij hebt, zeg maar? Ik zie bij dit stoeltje van de Hema bijvoorbeeld dat het geschikt is vanaf 15 kg of 2 jaar (ik vraag me af of dat niet 3 jaar moet zijn).

Als Ivans zusje in de tweede stoel mag dan is Ivan ongeveer 2 jaar oud. We twijfelen of we dan al op een nieuwe stoel voor hem over zullen kunnen gaan. Zo ja, dan kan zijn huidige stoel doorschuiven naar zijn zusje. Zo niet, dan kopen we nu al een tweede stoel zodat mijn schoonouders die kunnen gebruiken.
Ik vind 2 persoonlijk te jong voor zo'n stoeltje. Ze moeten echt wel goed stil kunnen blijven zitten en snappen dat ze niet onder de gordel door moeten duiken :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89599787
Die hebben wij ook: van 9 maanden tot 4 jaar (ongeveer 18 kilo). De opvolgstoel kan echter volgens de meeste sites vanaf 3 jaar of 15 kilo, alleen vermelden ze bij de Hema-site 2 jaar. Aangezien Ivan stevig is verwacht ik dat hij niet heel lang zal doen over het wegen van 15 kilo. En ik weet ook niet zo goed hoe nauw het komt kijken. Misschien passen sommige kinderen al niet meer lekker in de stoel als ze bijvoorbeeld nog maar 14 kilo zijn?
pi_89599852
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:49 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik vind 2 persoonlijk te jong voor zo'n stoeltje. Ze moeten echt wel goed stil kunnen blijven zitten en snappen dat ze niet onder de gordel door moeten duiken :D
Duidelijk! Ik wist niet dat die stoel nieuwe vaardigheden vergde. :Y)
pi_89599932
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Duidelijk! Ik wist niet dat die stoel nieuwe vaardigheden vergde. :Y)
hihi.. Ik weet niet hoe goed Ivan nu in de stoel blijft zitten? Tess speelt regelmatig voor houdini en weet zich uit de meest strakke positie los te wurmen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89600128
Hij wordt tegenwoordig heel apathisch in de kinderstoel, dus dat is wel handig. Maar het is zo lastig in te schatten hoe hij over een jaar zal zijn. Ik denk dat we er verstandig aan doen om niet te snel over te willen stappen. Dit soort veiligheidsdingen kun je maar beter niet te losjes interpreteren. Dan maar de portemonnee opentrekken voor nog een stoel; dat is voor opa en oma ook wel fijn met de naderende bevalling bijvoorbeeld.
pi_89600386
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Hij wordt tegenwoordig heel apathisch in de kinderstoel, dus dat is wel handig. Maar het is zo lastig in te schatten hoe hij over een jaar zal zijn. Ik denk dat we er verstandig aan doen om niet te snel over te willen stappen. Dit soort veiligheidsdingen kun je maar beter niet te losjes interpreteren. Dan maar de portemonnee opentrekken voor nog een stoel; dat is voor opa en oma ook wel fijn met de naderende bevalling bijvoorbeeld.
Wij hebben Amber zo lang mogelijk in de autostoel laten zitten, tot het moment dat de gordels echt niet prettig meer zaten. We hadden de MC Tobi destijds gekocht
voor Amber, daar zit Tess nu in.
Voor Amber hebben we de Romer Kid Plus
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89600541
Die laatste is ook nog eens heel stylish!
pi_89600629
quote:
6s.gif Op maandag 6 december 2010 20:03 schreef Claudia_x het volgende:
Die laatste is ook nog eens heel stylish!
dat is echt een superrelaxte stoel :D Hebben de plus genomen omdat je daar de zijkanten van kan instellen. WIlde eerst de MC maar die vond ik zo zwakjes aan de zijkanten bovenin.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89601114
Hee Vicky, die beide hebben wij ook (maar dan in andere kleuren)
Claudia, ik ben het helemaal met Vicky eens. 2 jaar lijkt me ook nog erg jong voor zo'n stoel,

Tjonge, wat een kletsers hier!
Lars praat nog niet zoveel hoor, en vooral dezelfde klanken hoor je voorbij komen, buh, boe, bah, broem (of iets wat daarvoor door moet gaan)
Verder papa en heel soms mama, en die en dat.
En afgelopen zaterdag zat Meike te klieren en zei ik STOP daarmee, en Lars: "top!"
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89601354
S zit ook nog ruim in die bovenste stoel en ze is best groot voor haar leeftijd. :Y
  maandag 6 december 2010 @ 20:20:05 #42
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_89601541
Isabeau, wat zeg jij al veel! Ik gok dat Joep nu zo;n 10.... misschien 15 woordjes heeft. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet zo op let omdat we gewoon duidelijk communiceren ... hij knikt ja en schud nee en ik geef hem keuzes. Wil je pindakaas op je brood? Dan wordt er nee geschud, wil je worst op je brood? Er wordt heel overdreven (echt met hoofd in zijn nek en daarna kin op de borst) ja geknikt. Ook als ik dingen zeg: raap je dat blokje even op, pak je vast de ruim, hang je pyama maar op, gooi je knuffel in bed, zet je drinken op tafel. Hij doet het allemaal gelijk. Heel soms test ik hem weleens... als hij namelijk iets aanwijst tijdens de lunch wat hij wil eten, dan doe ik soms net ik of het niet meteen snap, ik probeer dan uit te lokken of hij er een woord voor heeft, maar hij zegt dan niets. Tja en ik moet het tuurlijk niet overdrijven, dus dan krijgt hij zijn tomaatje toch wel.

Oeke, hier wordt ook veel met de trein gereisd. Wij hebben geen auto. Sindskort ook veel met de buggy. Joep kan best aardig een tijdje stil zitten. Als hij boos of vervelend word, hoe vervelend ook, dan leg ik uit dat iedereen in de trein zit en dat je er niet kunt lopen. Grappige is dan dat ie rond gaat kijken naar de andere mensen. Echt zo van: Oja... iedereen zit hier stil. Ik neem wel iets van een boekje voor hem mee of wat te knabbelen.

Ik moest net ook zo met hem lachen. We gingen douchen en dan zit hij altijd op de grond, bij mijn voeten, te spelen enzo. Nu lag zijn washandje naast hem en we waren net klaar met wassen. Pakt ie het washandje, steekt zijn hand erin en begint ijverig zijn buik te wassen :D
Niet mieten! Door gieten!
pi_89601833
Heerlijk die kleine kletsertjes. Tess lult ook de oren van je kop :D
papa, mama, Ambi, Tessss, opa, oma, poes, doesuh (douchen), bal, auto, boek, pop, bumba, plop, ja, nee, bed, titten (zitten), kusje, pakken, hebben, die, deze, bij, drinken, eten, dag, doei, hallo, hoi, papoesuh (tandenpoetsen), koek, appel, naan (banaan), aai, neus, oog, ik, mij, ssssssssssssssok...

[ Bericht 1% gewijzigd door Vicky op 06-12-2010 21:25:23 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 december 2010 @ 20:34:03 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89602424
Ik zie dat babbelen weer eens het gespreksonderwerp is :D

Wij waren vandaag bij de kinderarts voor controle; (andere dan normaal overigens) en die vroeg hoe het ging. Ja het gaat prima, hij doet alles wat je van hem vraagt; hij zegt alleen niks. Ja: die, daaa, papa, mama, koe, poes (ik heb 't zelf niet gehoord, dat heeft een vriendin die oppast wel gehoord, ik geloof dr op dr woord). Toen ik aangaf dat ik niet over drie maanden alweer op controle wilde komen want zwanger etc, was ze het met me eens dat over een half jaar prima was, mits ik beloofde op tijd aan de bel te trekken als ik geen verbetering zag in het praten. Over dat half jaar moet hij dus wel een (veel) grotere woordenschat hebben én woordjes kunnen combineren. We shall see. Ik heb geen zin om hoogzwanger heen en weer te draven naar de kinderarts .. wellicht dat ik een bezoekje kan combineren met een bevalling? :') Als ik zelf of de psz over een maand of vier geen verbetering zien schakel ik zelf wel een logopediste in.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89605725
Ruben kletst aardig hij combineert veel met gebaren. Erg leuk om te zien en horen. Af en toe plakt hij 2 woorden aan elkaar maar meestal een woord en een gebaar. Koeke en gebaar voor meer of papa en autogebaar.
claudia,nog een opmerking, zo'n stoeltje heeft geen ligstand die mis ik zelfs voor emma. Emma heeft trouwens een stoeltje van de hema met 5puntsgordel.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 6 december 2010 @ 21:21:39 #46
12913 GreatWhiteSilence
pi_89606221
Woordjes zijn zo leuk. O+ Het leukste is als ze een verhalen met 'woordjes' voortbrengt en dan af en toe verstaanbare woorden zegt. :D

Annicka ligt nu trouwens te slapen op haar eigen kamer, voor het eerst. :o Ik ben benieuwd hoe dat af zal lopen. :+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_89606473
Ik vind het wel grappig hoe ze die woorden op lijken te zuigen. Als ik zie wat ze allemaal verzamelt aan woorden en ook steeds meer gaat gebruiken.
papa, mama, die, dees, toel (stoel), lok (sok), koek, meer (als in: doe mij maar meer eten/drinken), pakkuh (wil je dat pakken?), heppuh (wil je me helpen), beer (tja, dat moet wel met een berenfetish), pip (van woezel en pip), bad, neej, jah, ook, auto, omah, dah (dag), hallo (en dan de telefoon aan je oor houden), lalala (alles wat met woezel en pip te maken heeft zo ongeveer), appel, peer (ze houdt niet van banaan ;)) en dat is het denk ik wel zon beetje.
pi_89607009
Tess heeft gister het Woezel en Pipmuziekboek gekregen.

Maar ze wil alleen maar het lalalalalalal liedje _O- bij de andere liedjes wordt ze boos :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 6 december 2010 @ 21:33:30 #49
12913 GreatWhiteSilence
pi_89607218
Pfff, handig. Word je er niet gek van iedere keer hetzelfde liedje te horen? :P
pi_89607260
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Pfff, handig. Word je er niet gek van iedere keer hetzelfde liedje te horen? :P
:Y :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 6 december 2010 @ 21:35:09 #51
12913 GreatWhiteSilence
pi_89607347
Oordopjes kopen? O-)
pi_89607414
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Oordopjes kopen? O-)
die heb ik al tegen een snurkende echtgenoot :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 6 december 2010 @ 21:45:45 #53
12913 GreatWhiteSilence
pi_89608168
Ow, dan is het helemaal makkelijk, dan kun je ze meteen pakken als je gek dreigt te worden van dat liedje... :P
  maandag 6 december 2010 @ 21:48:33 #54
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89608396
Gewoon even hoi! :) Alles ok hier? Ik kijk érg uit naar zondag, dan hoef ik mijn ventje niet meer zo te missen :)
3!
  maandag 6 december 2010 @ 21:49:51 #55
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89608515
zonderbijgelezen te hebben.

Ik zit er zo doorheen, om iedere avond te "vechten"om ons ventje in bed te krijgen.
Vanmiddag lukte het niet, vanavond weer drama.

ik heb net al een half uur boven gezeten, en nu is m'n vriend boven.
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 21:50:18 #56
5428 crew  miss_sly
pi_89608561
trixje, hoe vordert het huis? Fijn als je hem straks weer lekker om je heen hebt O+

GWS, spannend, voor het eerst in haar eigen kamer.

haha Tess heeft zo haar voorkeur :D
pi_89608595
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 21:49 schreef _Bar_ het volgende:
zonderbijgelezen te hebben.

Ik zit er zo doorheen, om iedere avond te "vechten"om ons ventje in bed te krijgen
klote Bar!
Heeft het CB geen tips?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 21:51:08 #58
5428 crew  miss_sly
pi_89608628
Bar, dat is ook heel naar. Hoe ziet het naar bed brengen bij jullie er uit?
  maandag 6 december 2010 @ 21:52:02 #59
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89608706
zoals elke avond, tandjes poetsen, naar het kamertje, daar langs alle beestjes, langs luchtballon een dikke kus en truste en dan weg.
pi_89608790
zou het helpen als je de dag doorspreekt en heel duidelijk afsluit met: de dag is weer voorbij, morgen is er weer een nieuwe dag!
Dit hebben we bij Amber gedaan en bij Tess doen we het ook.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 21:53:17 #61
5428 crew  miss_sly
pi_89608800
En dan gaat hij huilen en is ontroostbaar?
  maandag 6 december 2010 @ 21:54:46 #62
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89608921
dat hebben we nog niet gedaan al zeggen we wel voordat we naar boven gaan, Roy het is nu bedjes tijd, we gaan nu tandjes poetsen en lekker slapen.
morgen is weer een nieuwe dag.

@miss sly was het maar huilen, dit is echt ontroostbaar gehuil zo sneu maar ook wat door merg en been gaat.
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 22:03:29 #63
5428 crew  miss_sly
pi_89609533
En blijft een van jullie bij hem, of laat je hem huilen en gaat regelmatig even troosten, of niet? Haal je hem er wel eens uit of blijft hij in bed, op zijn kamer?

Weet je, het is lastig en zoeken. En juist met slaap is dat zo moeilijk. Je weet dat je kind slaap nodig heeft en je voelt dat je zelf ook slaap of iig rust nodig hebt. Ik vind het zo rot als ik zie hoe moe Senna is en hoezeer ze slaap nodig heeft, maar als ze het niet doet, houdt het op. Wij zijn ook nog steeds zoekende. We hebben goede avonden/nachten zoals gisteren, maar nu zijn we ook alweer sinds half 8 bezig haar in bed en stil en in slaap te kijgen.

Hebben jullie wel eens goede avonden/nachten of is het altijd slecht?
  maandag 6 december 2010 @ 22:24:08 #64
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89611105
de goede avonden zijn op 1 hand te tellen.
Roy is ook standaard tussen 4 en 5 wakker en wilt daarna ook niet meer slapen.

De ene keer blijven we erbij de andere keer niet.
Ligt er een beetje aan hoe lang het al duurd.

We laten hem in bed, en praten eigenlijk niet met hem, alleen maar troostend.
Lijkt dit allemaal niet te werken, nemen we hem mee naar ons bed, maar dat is dan het zelfde verhaal, huilen huilen

We houden ons voornamelijk bezig met de 5-10 min bezig, alleen dat werkt "nog niet"
  maandag 6 december 2010 @ 22:26:55 #65
95408 Incantrix
pi_89611296
Miss, het huis gaat heel goed, op nog wat prutsdingen (en Stef's kamer :')) na is het klaar voor de verhuizing! *O* Ik kan niet meer wachten zowat, maar vind het tegelijk zó ongeloofwaardig dat we er over 5 dagen al wonen.. En Stef blijft er supervrolijk onder hoor, vanavond na mijn werk hebben we weer vreselijk om hem zitten lachen, hij is zo blij en energiek O+ Maarja, nog eventjes dus..

Bar, wat súpervervelend :'( Stef heeft ook zo'n periode gehad en eerlijkgezegd vond ik dat nog zwaarder als de krampjestijd. Je wordt er zo enórm wanhopig van.. Bij ons heeft het uiteindelijk geholpen om hem heel resoluut naar bed te brengen en zijn ritueeltje te doen, hem in zijn bedje te leggen en hem dan te laten huilen. Ik vond het echt, zonder meer, verschrikkelijk om te doen, maar hij sliep écht door na twee avonden.. Wat voor jullie ook de manier is, sterkte hiermee :*
3!
  maandag 6 december 2010 @ 22:30:00 #66
95408 Incantrix
pi_89611563
Oh, en controlled crying werkt juist averechts bij Stef! Als je hem komt troosten wordt hij alleen al druk van de aanwezigheid van papa of mama en als je wegloopt wordt hij bijkans hysterisch :'( 'Gewoon' laten huilen werkt echt veel beter in zijn geval, die eerste avonden was het met een minuut of 20 niet meer krijsen maar klagen en met een half uur tot 45 min diepe slaap.
3!
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 22:34:07 #67
5428 crew  miss_sly
pi_89611893
Controlled crying werkt hier ook niet en laten huilen ook niet. As we speak is Senna dus kopjes thee aan het uitdelen aan papa en mama in het serviesje dat ze gisteren van de sint gehad heeft O+ hopelijk na een kleine pauze wordt er straks goed geslapen.
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 22:39:09 #68
5428 crew  miss_sly
pi_89612279
Over 5 dagen al, trix? Dat is snel! wow, leuk en spannend *O*

Bar, ik weet niet, maar misschien een andere manier proberen? Kennelijk werkt deze methode niet zo goed bij Roy...mja, ik zou je zo graag een briljante tip willen geven, maar die zoek ik zelf ook nog :')
pi_89612293
Bij jen was is het toch wel flink zat het niet slapen. Dat ze alleen nog maar ging slapen in mijn bed, als ik erbij kwam liggen en dat dan 2 uur lang. Het werd steeds gekker. Ik weer niet meer hoe en wat, maar op een gegeven moment hebben we gewoon gezegd ze kan gillen wat ze wilt, maar ze blijft op haar kamer op haar bed. Dat is een goede week strijd geweest met terugleggen. En is nu vaak ook nog strijd, maar dan blijft ze wel in bed.
En jen is een volhouder, die gilt rustig 2 uur achter elkaar. Niet huilen, gillen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_89612370
Oh, en het is alleen nog maar dat ze perse moet beginnen in gaar bed, ze komt nog elke nacht bij ons liggen.
  maandag 6 december 2010 @ 22:44:52 #71
95408 Incantrix
pi_89612647
Miss, echt he? Niet normaal, zo snel al! We hadden weinig keus, maar uiteindelijk past het ook allemaal prima qua tijd :) Nog eventjes dus :) En grappig dat dat Senna's manier weer is, bij Stef werkte dat juist weer niet, na de onderbreking ging hij zo mogelijk nóg erger uit zijn dak als hij doorkreeg dat hij zijn bed weer inmoest. Soms moest hij dan zo hard huilen dat hij erin bleef en er paarse lippen van kreeg :'( Als ik eraan denk springen de tranen me nog in de ogen, zo naar..

Tico, hot damn, dat is naar.. Pfff..
3!
pi_89612821
Lastig is het, Bar. Helaas geen tips voor je.
Vanavond hadden we ook een strijd hier.
En normaal heb ik er niet zo'n moeite mee. Laten we hem gewoon spelen. Tot hij zelf aangeeft dat hij naar bed wil.
Maar nu was hij eigenlijk wel aan zijn slaap toe en wij wel aan onze rust. Op dat soort momenten vind ik het erg moeilijk. Laat staan als je dat elke avond hebt. :{

Spannend Inca! Zo snel. Niet te geloven eigenlijk! :D
Slaapt hij nu ergens anders? Zie je hem weinig daardoor?
pi_89612882
Yep, en ze is bijna 3 hè. Dus het slaapdrama duurt gewoon al bijna 3 jaar. Reken maar dat het je op een gegeven moment geen reet meer kan schelen of ze gilt. Sterker nog, ik ga gewoon even weg om het niet te hoeven horen.
  maandag 6 december 2010 @ 22:55:54 #74
95408 Incantrix
pi_89613404
Vervelend, Oeke! Hier gaat Stef nu standaard om half 7 al naar bed, omdat hij dan zowat omvalt van de slaap :o Had ik een tijdje terug echt niet durven denken! En Stef is in de avond meestal wel bij ons thuis hoor, maar overdag is hij nu al dik een week bij mijn ouders (en in het weekend logeerde hij ook daar) dus dan is het ineens maar een heel kort momentje samen voor hij naar bed gaat en dat is even jammer :)

Tico, yup, volkomen begrijpelijk! Hell, respect voor jullie hoor..

En nu ga ik slapen lieve mensen, sweet dreams!
3!
  maandag 6 december 2010 @ 22:59:09 #75
12913 GreatWhiteSilence
pi_89613654
Hier heeft papa het op een gegeven moment overgenomen, nadat Annicka niet meer aan de borst in slaap viel. Ik kon en kan niet weglopen zonder drama, papa wel. Mocht ze vannacht wakker worden, haal ik haar denk ik gewoon naar ons bed. Of misschien lukt het wel haar op haar eigen kamer te laten na het drinken, maar dat moet ik gewoon op het moment zelf even bekijken.
pi_89614324
Oh, dan is het inderdaad maar kort, dat je elkaar ziet als hij om half 7 al omdondert van de slaap. O+

Och, ik ervaar het dan vanavond als vervelend, maar we hebben ook een tijd gehad dat hij om 7 uur netjes ging slapen en dan om half 5 al wakker was.
En aangezien ik echt een avondmens ben heb ik dan toch een lichte voorkeur voor uitslapen.
Dat doen we nu al weer een week, slapen we lekker tot 8.30. O+

Poeh Tico, heftig zeg. Al 3 jaar zo'n strijd. :{

Dat herken ik wel GWS, dat in slaap vallen aan de borst is zo makkelijk. En een ritueel. Als dat niet meer gaat, moet het toch op een andere manier.
  maandag 6 december 2010 @ 23:08:26 #77
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89614422
Zo Roy slaapt. En duik zelf nu ook maar m'n bed in.
Probeer morgen even uitgebreider te reageren
pi_89614682
Bar klinkt heftig :* Hopelijk slaapt hij nu lekker door tot morgenochtend!

Wij hebben hier ook al een paar nachten drama ;( Esmee wordt rond 2 uur 's nachts wakker en begint uit het niks te gillen alsof er ik-weet-niet-wat aan de hand is. Iedereen hier wakker en mevrouw helemaal ontroosbaar. Tot ze eruit mag. Dan heeft ze praatjes, kan ze lachen en is alles leuk :( Ernaast gaan zitten als ze in bed ligt heeft echt een averechts effect. Dan gaat ze al haar poppen boos naar je gooien en nog harder gillen }:|

Afgelopen nacht dus maar laten huilen en wel soms gaan kijken, maar dat lukt dus zo anderhalf uur om het vol te houden. Heel driftig en boos dat ze er niet uit mag. Heftig hoor want ik wil gewoon dat ze lekker gaat slapen want overdag is ze doodop...
  maandag 6 december 2010 @ 23:13:40 #79
12913 GreatWhiteSilence
pi_89614723
Slaap lekker, Bar.

's Middags valt ze nog wel aan de borst in slaap, niet in bed, maar op mijn schoot. Dan kan ik even rustig tv kijken en zij ligt op mijn schoot te slapen. O+
pi_89621185
Ingrid, hoe is het met Tyler?
  dinsdag 7 december 2010 @ 06:56:37 #81
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89621247
@Bar; wat ontzettend vervelend dat je er zo doorheen zit, het lijkt me ook dodelijk vermoeiend zo'n strijd om het slapen... ik hoop dat het snel wat beter gaat (misschien door de tips van de mama's die ook ervaring hebben met minder goede slapers).

@Trix; lekker vanaf zondag op jullie nieuwe plekje! wat heerlijk zeg... nog even een paar dagen doorzetten dus :)

Even weer wennen hoor; nieuw topic; en sommige van jullie ken ik helemaal niet.. komt natuurlijk omdat de kleine en grote babietjes maar een half jaar was....
nou ik zal een poging doen om een beetje bij te lezen af en toe. maar heb het enorm druk de laatste 2 weken en ben enorm moe. (veel werken, sinterklaas, 1e verjaardag, sporten, verjaardagen etc).

Evie is verkouden; en tussendoor komen er ook nog tanden door.. gister een spuitluier, en ik voel bovenin tandje 4 en 5 doorkomen.. gelukkig lijkt ze er verder weinig last van te hebben deze keer.
pi_89621367
Icantrix, het lijkt me toch best lastig om Stef zoveel naar je ouders te brengen. Het is natuurlijk nodig, maar dat maakt het er niet leuker op. Ik kijk op dat punt nu al een beetje op tegen de bevalling. Het liefst wil ik Ivan niet langer dan één dag en één nacht naar mijn schoonouders brengen, maar de duur van een bevalling valt tevoren niet te plannen. Ik hoop maar dat het allemaal vlotter verloopt dan de vorige keer.

Anyway, nogmaals succes met verhuizen gewenst! Het zit er bijna op!
  dinsdag 7 december 2010 @ 07:57:45 #83
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89621569
Vannacht vanaf half 3 tot een uur of 4 weer met Roy rondjes gelopen, liedjes gezongen, het vervelende was, in onze armen sliep hij zo, maar zodra we hem in zijn bed legden duurde het geen 10 min en wakker.

Bij ons in bed is helaas ook geen optie want dat is voor Roy feest, van mama naar papa klauteren, aan m'n haren trekken, papa zijn lip opentrekken dit alles en nog veel meer behalve rustig liggen en slapen.

Totaal negeren hebben we ook al geprobeerd, maar snachts na bijna een half uur, en met de wetenschap we hebben weer nieuwe buren, toch maar weer gaan kijken.

@ incantrix *O* nog een paar daagjes en dan jullie eigen huisje *O* :*

quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:48 schreef Ticootje het volgende:
Reken maar dat het je op een gegeven moment geen reet meer kan schelen of ze gilt. Sterker nog, ik ga gewoon even weg om het niet te hoeven horen.
OVerdag tijdens het middagslaapje ga ik ook wel eens weg, zet ik het geluid van de babyfoon uit, of ga rustig stofzuigen om het maar even niet te hoeven horen, ik vind het alleen snachts nogal lastig om ervoor weg te lopen.
pi_89621955
Goedemorgen!

Lastig hoor, niet slapende kindjes. Het ligt me nog maar wat vers in het geheugen hoe zwaar dat is. Ik ben dan ook vreselijk blij dat Isabeau nu op een enkel nachtje na een voorbeeldige slaapster is. Gewoon van 7 tot 7 meestal. Maar ik realiseer me dat dat maarzo weer om kan slaan.
pi_89621959
Trix, spannend hoor! straks in jullie nieuwe huis! :D
pi_89622301
Icantrix, wat spannend!! *O* Wel moeilijk om Stef zo lang te moeten missen hoor :* Gelukkig vindt hij het super leuk bij je ouders.

Bar, wat enorm rot dat Roy zo'n moeite heeft met inslapen. Het klinkt alsof jullie al een tijd met eenzelfde ritueel bezig zijn? En ook alsof hij een negatieve associatie heeft met zijn kamer of bedje? Zou het een optie zijn op zijn kamertje wat te veranderen, zijn bed op een andere plek te zetten bijvoorbeeld, accessoire's te veranderen, en het slaapritueel totaal om te gooien? Dus op een ander tijdstip naar bed, eerst pyjama aan en dan nog even naar beneden, of juist andersom, slaapzak aan op de commode ipv in bed, andere knuffels in bed leggen, etc. Je kunt ook proberen hem niet op een vast tijdstip naar bed te brengen maar hem zelf aan te laten geven wanneer hij moe is.
Als het in zijn eigen kamer niet lukt kun je misschien ook proberen hoe hij slaapt in een campingbedje bij jullie op de kamer of, als dat niet lukt, in een campingbedje in een andere kamer waar hij geen negatieve associatie mee heeft.
Heel veel sterkte en succes :* Niet kunnen slapen is voor jullie allemaal zo verschrikkelijk.
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:13:52 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89622414
Is dit mss herkenbaar voor iemand?

Oscar gaat prima slapen (met een flesje melk) om 19 uur.
Dan wordt hij vrijwel elke dag ergens tussen 23 en 00 wakker, dan gaat hij (of beter ging) heel makkelijk weer slapen met een flesje melk om vervolgens elke dag om exact 05.10 wakker te worden. (Of nou ja, dan hoor ik hem. Ongelogen, elke dag weer 05.10, het voelt een beetje als 'Groundhog-day. ;) ).
Dan krijgt hij weer melk of Brinta en slaapt dan soms door, maar soms is het ook gewoon over dan.

Heeft iemand DE tip om hem gewoon lekker door te laten slapen tot een uur of 6?

Gisteren en vannacht was het helemaal mis, gisteren duurde het een uur van 00 tot 01 voor hij weer sliep en gisteren was het van 23 to 02 feest. :X :X

Ik baal als een stekker, niet alleen voor ons, het hoort er bij, maar vanaf zondag gaan ze bij de opa's en oma's logeren en ik schaam me nu al dood dat ik ze dit aan ga doen... -O-

Deze week dus nog maar even doorbijten en kijken of ik hem weer in het gareel krijg. Is een tijdje terug ook wel gelukt, ik gok dat het met een ontwikkelingssprongetje te maken heeft (praten wrsch) maar mên wat een ongelukkige timing zeg! ;)

Ik ga sws vanavond maar pyjama-papje proberen, nooit gedacht dat ik dat ooit zou doen ;) maar gezien de wonderen bij Tess ga ik het toch ook maar eens proberen.

Oh, ik zie nu dat ik niet de enige ben die slaapproblemen meldt. :P

Ik ben gisteren uiteindelijk ook maar weer terug naar mijn eigen bed gegaan, nadat er bij liggen ook totaal niet hielp. Hij bleef afwisselend mieren, kletsen en stil zijn.
Toen in mijn eigen bed met mijn hoofd onder de dekens gedommeld. Om 2 uur ben ik maar een kop thee gaan zetten voor mezelf, ik was aardig uitgedroogd van het 'shhhhhhhhh'. :')
En toen ineens was hij stil. *O* In bed geslopen en tot 06.40 doorgeslapen met z'n allen! *O*
pi_89622598
Oei BE, lastig -O- Hij zit echt in een ritme van wakker worden en eten willen. Ik herken het heel goed.
Je hebt best kans dat het bij opa en oma wel goed gaat en dat daarna het ritme zo veranderd is dat hij langer doorslaapt (zulk soort verhalen lees ik hier tenminste altijd ;))
Kun je misschien proberen de associatie tussen 'wakker worden en 'melk willen' verbreken door steeds wat minder melk en meer water te geven? Misschien vindt hij het de moeite niet om voor een flesje water wakker te worden en anders kun je dat van te voren al in zijn bed leggen.
Stom ik heb mijn boek Lekker Slapen Zonder Huilen nog steeds niet terug. Daarin staat uitgebreid beschreven hoe je de associatie kunt verbreken. Misschien kan Miss_Sly je daar meer over vertellen!

Bar nog een toevoeging op mijn vorige berichtje.
Als je hem aan een nieuw bedritueel en kamer/bed laat wennen kun je beter wel direct naar hem toegaan wanneer hij huilt. Anders krijgt hij weer een negatieve associatie daarmee. Maak het bed leuk door verhaaltjes voor te lezen als hij in het bed zit, de knuffels te laten dansen en te verstoppen onder een doek, etc. Geef hem een boekje ofzo wat hij alleen in bed krijgt en wat hij erg leuk vindt :D Dat werkt hier erg goed, als we allebei lachen wanneer ik hem alleen laat gaat hij vrijwel altijd lekker slapen.
Als hij wat meer gewend is aan de situatie kun je wel de 5-10-10-10 minuten toepassen, al zou ik dan als hij begint met huilen direct komen en daarna pas weer na 5 minuten etc. Maar misschien is dat niet eens nodig als hij een fijne associatie met zijn bedje en slapen krijgt.
pi_89622835
oh lastig BE, maar je hoort wel eens dat kindjes juist bij iemand anders, uit logeren, ineens wél doorslapen (uiteraaaaard zul je altijd zien :') ) en dat ze daarmee een soort van eh gereset worden ofzo, dat daarmee een patroon doorbroken wordt zeg maar. Misschien gewoon uitleggen aan opa en oma en er het beste van hopen? Zo niet dan lukt het hen vast wel om die week door te bijten en kun jij ff bijtanken, en wie weet slaapt Oscar daarna ineens wel heel anders!

Ik zou denk ik niet teveel gaan morrelen aan dat ritme in die laatste week. Misschien wel zo'n pyjamapapgedoetje proberen of het ritueeltje wat aanpassen ofzo? Maar echt aanpakken van het probleem pas na terugkomst.
Zoiets.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 09:35:51 #90
5428 crew  miss_sly
pi_89622837
Wat een slaapellende allemaal. Zou het ook het weer, de tijd van het jaar, toch de wintertijd, kunnen zijn?

Toen Senna gisteravond uiteindelijk thee voor ons had gezet ( :') ) en even rond had gespeeld en gedaan, bleek ze ook een enorme poepluier te hebben. Ze had al eerder een paar keer 'poep' gezegd, maar ik rook niets en de luier was schoon, dus ik dacht dat ze zich vergiste. Tot het theezetten hadden we haar er wel een paar kee ruitgehaald, maar in de puckabag op schoot proberen rust te creeeren enzo. Maar misschien kan ze niet goed poepen in de puckabag? Anyway, na een verschoning, een dikke kus en knuffel, kon ik haar zo in bed leggen, even een beetje mopperen (dat hoort erbij bij haar) en slapen :o Misschien toch de poep die dwars zat?
Ze werd om half 1 wakker, niet te troosten, ben ik met haar op de bank gaan liggen. In slaap gevallen allebei, werd ik om 2 uur wakker. Senna reageerde niet toen ik ging verliggen, dus haar in haar bed gelegd en toen heeft ze geslapen tot na 7 uur!

Bar, ik vind twinkly's tips wel erg goed! Misschien zoiets eens proberen. Kennelijk is het huidige ritueel en omgaan met het huilen/niet slapen niet de juiste manier (meer) voor Roy.

BE, oe, dat is een lastige. Ik zal vanavond (als ze wel weer goed gaat slapen that is) wel eens kijken in het boekje wat ze daarover zeggen.
pi_89622935
Pff BE dat is helemaal niet fijn als het net zo gaat als je wegmoet. Voel me dan ook altijd zo lullig naar mijn ouders toe, maar op 1 of andere manier slapen ze daar dan vaak ineens wel :?

Bij Esmee komt de onrust volgens mij ook door iets dat ze aan het leren is. Ze kan ineens een pas of 5/6 achter elkaar los lopen en ze gaat veel meer brabbelen. Vaak duurt het een weekje en dan kan ze ineens iets en ze slaapt ineens weer goed :Y

De fokwet is hier vannacht trouwens toegeslagen O-) :Z
pi_89622937
Wij gaan morgen weer een rondje huisarts. Dit keer niet voor het poepen an sich maar voor buikkrampen en zulks.
Amélie wordt bijna elke nacht heel hard huilend wakker met enorme buikpijn. Althans daar lijkt het op, ze vouwt zich helemaal dubbel en dat kronkelen erbij enzo, buikje voelt helemaal hard aangespannen. Soms komt er dan als ik haar dicht tegen me aan hou een hoeveelheid lucht naar buiten waar je als volwassene ook buikkramp van zou krijgen :X Als ze het kwijt is dan is het meestal ook wel weer goed, maar het lukt haar niet altijd om te ontluchten.

Stom vervelend want net als poepen is er maar so much dat wij voor haar kunnen doen op dat gebied. Ik weet niet of ze het nou zelf inhoudt omdat scheetjes laten pijn doet en dat ze daar vervolgens buikpijn van krijgt, of dat ze het niet zelf kán en daardoor lucht vasthoudt ofzo.
Hoe dan ook wil ik het allebei uitgesloten hebben, en ik denk dat k met de HA overleg over een echo ofzo om te zien of er nergens vernauwingen zitten die problemen kunnen geven.

-edit-
voor de beeldvorming, ik heb vannacht dus de hele nacht met haar op schoot in ons bed gezeten, terwijl zij bij mij lag in een soort borstvoedingshouding, dus buik tegen mijn buik bollo, ietsjes gekromd, en dan op het voedingskussen zodat ze in een soort kuil ligt. Dat ligt wel ok blijkbaar en zo komt zo toch nog aan iets van slaap. Ik wat minder :P maar goed, dat geeft op t moment niet zo. Ik ben gewoon zo bang dat er echt een lichamelijk oorzaak is :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:41:52 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89622959
Thanks miss_sly! :*

Ik denk idd ook dat er een associatie ligt, en dat hij moet leren door te slapen als hij wakker wordt ipv echt wakker te worden. Dat ging aardig met 'flesje in bed geven zonder lichten aan' maar de laatste dagen wil hij toch meer dan alleen dat. ;)

Ik wil op zich ook niet te veel veranderen nu Huup, als hij alleen een flesje zou accepteren zou het prima zijn wmb, ook voor bij O&O, maar nu het echt urenlang mis is, vind ik het toch lastiger.
Gekke is, hij is ook niet heel erg overstuur, het is echt mieren en mieperen. Jengelen zeg maar.
Vandaar dat ik vannacht maar over gegaan ben op negeren... Als hij echt zou gaan krijsen zou het anders zijn, dan zou ik dat niet doen hoor. :N :@

En ik hoop idd ook dat het bij O&O mss wel spontaan heel goed gaat ineens. ;)

Huup, zou er niet iets van een spastische darm kunnen zijn oid? Heb je wel eens gekeken of je met bepaalde dingen weglaten uit het eten het mss anders is?
Wel sneu hoor. :Y
pi_89623008
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:41 schreef Brighteyes het volgende:
Thanks miss_sly! :*

Ik denk idd ook dat er een associatie ligt, en dat hij moet leren door te slapen als hij wakker wordt ipv echt wakker te worden. Dat ging aardig met 'flesje in bed geven zonder lichten aan' maar de laatste dagen wil hij toch meer dan alleen dat. ;)

Ik wil op zich ook niet te veel veranderen nu Huup, als hij alleen een flesje zou accepteren zou het prima zijn wmb, ook voor bij O&O, maar nu het echt urenlang mis is, vind ik het toch lastiger.
Gekke is, hij is ook niet heel erg overstuur, het is echt mieren en mieperen. Jengelen zeg maar.
Vandaar dat ik vannacht maar over gegaan ben op negeren... Als hij echt zou gaan krijsen zou het anders zijn, dan zou ik dat niet doen hoor. :N :@
oh maar dan heb ik het verkeerd begrepen! Ik dacht dat het ook om dat 5,10 wakker worden ging enzo, dat uren mutsen heb k overheen gelezen :') :@ :D
Nouja ik hoop voor jullie (en voor opa en oma haha) dat het daar misschien ineens wel goed gaat.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 09:45:05 #95
5428 crew  miss_sly
pi_89623023
huup wat klinkt dat sneu, arm meiske.
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 09:46:06 #96
5428 crew  miss_sly
pi_89623045
BE ik snap heel goed dat je het vervelend vindt als hij bij opa en oma ook zo zou doen, maar van de andere kant (en dat zegt mijn moeder dan dus zelf) voor hun is het maar tijdelijk, dus dat is wel te doen.
pi_89623065
Huup ik heb last van spastische darmen en de symptomen van Amélie klinken precies hetzelfde :o Ik weet niet of dat op zo'n jonge leeftijd al voorkomt? Wat bij mij helpt is heel veel vezels eten, niet een te strakke broek dragen en vooral ontspanning.
pi_89623082
Dingen uit dieet weglaten hebben we besproken maar de HA vindt dat nog niet echt een reëele optie omdat het erg ingrijpend is, met name voor ons. Als je zou denken aan iets van gluten of koemelk ofzo dan zijn er heel erg veel dingen die ineens afvallen.
Daarnaast heeft ze last van obstipatie en juist niet van diarree en dat maakt het anders, ofzo. Volgens hem, dat maakt de opties van 'wat het zou kunnen zijn' een stuk kleiner.

Ik heb er zelf wel over gedacht maar juist omdat het best een ingrijpende verandering is wil ik eigenlijk eerst zeker zijn of er niet echt iets puur lichamelijks is. allergie ofzo is ook lichamelijk natuurlijk maar ik bedoel echt of er iets te zien is in de buik bijvoorbeeld.

Stom gedoe -O-
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89623093
Huup wat zielig voor je meiske ;( Heb je inderdaad eens aan een spastische darm gedacht? Ik heb er zelf last van en reageer heel heftig met krampen op prei en sinaasappel.

Mijn moeder dacht vroeger altijd dat ik niet naar school wilde omdat ik zondagmiddag altijd buikpijn kreeg. Ik vond school juist heel leuk, maar had enorme last van het glas verse jus dat we zondags bij het ontbijt dronken ;(
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:48:22 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89623101
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:44 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh maar dan heb ik het verkeerd begrepen! Ik dacht dat het ook om dat 5,10 wakker worden ging enzo, dat uren mutsen heb k overheen gelezen :') :@ :D
Nouja ik hoop voor jullie (en voor opa en oma haha) dat het daar misschien ineens wel goed gaat.
Nou ja, dat 5.10 is ook wel heel erg irritant, maar dat is met een flesje wel op te lossen vaak, maar nu echt al 2 nachten lang bal...
Oh, en ja... er zijn mensen die dit maandenlang hebben, dus ik moet niet zeuren, maar toch... ik doorbreek het liever zo snel mogelijk. :D :P
pi_89623116
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:46 schreef Twinkly het volgende:
Huup ik heb last van spastische darmen en de symptomen van Amélie klinken precies hetzelfde :o Ik weet niet of dat op zo'n jonge leeftijd al voorkomt? Wat bij mij helpt is heel veel vezels eten, niet een te strakke broek dragen en vooral ontspanning.
ook ernstige obstipatie?

we hebben hier trouwens bovengemiddeld veel pyjama-dagen op t moment :+ met die niet te strakke broeken zit het wel goed.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:50:16 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89623152
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:47 schreef huuphuup het volgende:
Dingen uit dieet weglaten hebben we besproken maar de HA vindt dat nog niet echt een reëele optie omdat het erg ingrijpend is, met name voor ons. Als je zou denken aan iets van gluten of koemelk ofzo dan zijn er heel erg veel dingen die ineens afvallen.
Daarnaast heeft ze last van obstipatie en juist niet van diarree en dat maakt het anders, ofzo. Volgens hem, dat maakt de opties van 'wat het zou kunnen zijn' een stuk kleiner.

Ik heb er zelf wel over gedacht maar juist omdat het best een ingrijpende verandering is wil ik eigenlijk eerst zeker zijn of er niet echt iets puur lichamelijks is. allergie ofzo is ook lichamelijk natuurlijk maar ik bedoel echt of er iets te zien is in de buik bijvoorbeeld.

Stom gedoe -O-
Vorige week was er bij dat tv programma over die rare ziektes, damn, hoe heet dat nou. Het is na The Voice ofzo. Nou ja goed, dat tv programma dus, daar was ook een jong meisje met darm problemen (verstopping, kramp etc.) en die hebben ze onderzocht met een scoop en daar kwam coeliakie uit. Zit je ook niet op te wachten, maar ze konden wel gericht aan de slag met het meiske.
Hoe sneller je er achter bent hoe beter toch? Hier wordt ook niemand blij van.
pi_89623171
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:48 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ook ernstige obstipatie?

we hebben hier trouwens bovengemiddeld veel pyjama-dagen op t moment :+ met die niet te strakke broeken zit het wel goed.
Dat wisselt bij mij... Soms een week niet, de andere keer 6x op een dag... Het is maar net hoe regelmatig en gezond ik eet.
pi_89623199
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:48 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ook ernstige obstipatie?

niet zo erg als Amélie gelukkig, maar ik heb er wel erg veel last van gehad.
Windjes niet kwijt kunnen (dat doet zoveel pijn) en obstipatie of juist niet :P en een gevoelige dikke darm als je erop drukt van de buitenkant, zijn bij mij de symptomen.
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 09:53:08 #105
5428 crew  miss_sly
pi_89623209
Darmproblemen kunnen toch ook wel van veel verschillende dingen komen. Mijn vriendinnetje heeft bijv bepaalde kruiden waar ze niet tegen kan, zoals ve-tsin en kaneel. Zo zijn er natuurlijk tal van dingen. Moeilijk achter te komen, maar het is wel fijn om te weten waar het in zit, lijkt me.
pi_89623244
Och wat vreselijk zielig voor Amélie. Klinkt echt vreselijk naar!
pi_89623261
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:48 schreef Stiemie het volgende:
Huup wat zielig voor je meiske ;( Heb je inderdaad eens aan een spastische darm gedacht? Ik heb er zelf last van en reageer heel heftig met krampen op prei en sinaasappel.

Mijn moeder dacht vroeger altijd dat ik niet naar school wilde omdat ik zondagmiddag altijd buikpijn kreeg. Ik vond school juist heel leuk, maar had enorme last van het glas verse jus dat we zondags bij het ontbijt dronken ;(
:D
denkt je moeder een leuke traditie voor op zondag te hebben :')

Nouja thnx, ik ga het meenemen naar de HA morgen.

Heb met hem wel de mogelijkheid van lactose-overgevoeligheid besproken, omdat ik daar zelf erg last van heb. En ook omdat ik zelf last van eczeem heb die samenhangt met mn lactose-intake, en zij heeft ook last van eczeem enzo. Maar de HA wilde er niet heel erg aan juist omdat er sprake is van obstipatie en niet van diarree (en uit de categorie tmi, obstipatie is bij mij ook niet zo'n issue :') zacht uitgedrukt.)

@Twinks, hm hier wordt wel iedere keer de buik gecontroleerd en er is geen drukpijn en ook geen voelbare verstopping enzo.

Nouja thnx allemaal iig, ik ga t meenemen en bespreken en ik hoop dat er iets heel simpels is wat wij kunnen doen om het aangenamer te maken voor haar. Ook als het glutenvrij eten is ofzo, als het daarmee over is, graag...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89623288
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou ja, dat 5.10 is ook wel heel erg irritant, maar dat is met een flesje wel op te lossen vaak, maar nu echt al 2 nachten lang bal...
Oh, en ja... er zijn mensen die dit maandenlang hebben, dus ik moet niet zeuren, maar toch... ik doorbreek het liever zo snel mogelijk. :D :P
Nouja maar das toch ook logisch :D

Misschien ook wel juist omdat het duidelijk is dat er weinig aan de hand is en juist omdat ie niet hard brult dat je er des te eerder bewust van bent dat het een soort patroon wordt.
Lijkt me niet slecht idd om dat te willen doorbreken.

Je zou wel gek zijn om het nog een paar maanden aan te kijken omdat je niet wilt zeuren :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89623329
Vicky, leuk he ;). Die Tess.

Iris zit te spelen met de houten memory die Mirte op de psz heeft gekregen van Sint. En ze is zowaar al even zoet, maak ik niet vaak mee dat ze zo lang aan tafel zit te spelen. Hmmz risico natuurlijk dat nu de wet van FOK! in werking treedt... nou ja we zien wel...

Huup wat lastig en vooral vervelend voor Amelie!
pi_89624048
Wanneer leer ik het nou eens... het was ook eigenlijk te mooi om waar te zijn, mn dreumes zo zoet aan t spelen...
* Nijna zet piponeus weer op voor entertainment :+
pi_89624233
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:55 schreef huuphuup het volgende:

[..]

denkt je moeder een leuke traditie voor op zondag te hebben :')

Nouja thnx, ik ga het meenemen naar de HA morgen.

Heb met hem wel de mogelijkheid van lactose-overgevoeligheid besproken, omdat ik daar zelf erg last van heb. En ook omdat ik zelf last van eczeem heb die samenhangt met mn lactose-intake, en zij heeft ook last van eczeem enzo. Maar de HA wilde er niet heel erg aan juist omdat er sprake is van obstipatie en niet van diarree (en uit de categorie tmi, obstipatie is bij mij ook niet zo'n issue :') zacht uitgedrukt.)

@Twinks, hm hier wordt wel iedere keer de buik gecontroleerd en er is geen drukpijn en ook geen voelbare verstopping enzo.

Nouja thnx allemaal iig, ik ga t meenemen en bespreken en ik hoop dat er iets heel simpels is wat wij kunnen doen om het aangenamer te maken voor haar. Ook als het glutenvrij eten is ofzo, als het daarmee over is, graag...
Huup, mijn meiske is zwaar allergisch voor melk en had vreselijk obstipatie. Uitzonderingen bevestigen de regel! Nu loopt alles overigens weer prima door :P maar ze krijgt dan ook geen melk.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_89624264
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:53 schreef miss_sly het volgende:
Darmproblemen kunnen toch ook wel van veel verschillende dingen komen. Mijn vriendinnetje heeft bijv bepaalde kruiden waar ze niet tegen kan, zoals ve-tsin en kaneel. Zo zijn er natuurlijk tal van dingen. Moeilijk achter te komen, maar het is wel fijn om te weten waar het in zit, lijkt me.
De raarste combinaties gaan bij mij fout..

Zoals witbrood met hagelslag en melk... Dan moet ik echt rennen.
pi_89625538
Huup, wat naar voor Amelieke dat het nog steeds niet beter gaat. ;(
Ik vind het heel zielig klinken. Hopelijk lukt het om een oorzaak te vinden. Dat zou al zo veel kunnen schelen. :*

BE, hopelijk lukt het om hem gauw te herprogrammeren, het is niet fijn he? Die gebroken nachten. :N :*
pi_89625776
Heeft er iemand nog tips voor een kind dat de hele dag met ALLES gooit?

Speelgoed, rietjesbekers, sloffen, borden (al dan niet vol) als het mevrouw even niet zin, gaat ze gooien. En ik ben het even zo zat. Ze gooit soms ook echt gewoon gericht naar Linde. Die had net dus weer een blokje op haar hoofd vanuit de box ;(
pi_89625803
Huup, ik denk dat je nu op een punt komt dat je huisarts je toch echt moet gaan doorsturen. En dan het liefste naar een arts die gespecialiseerd is in kinderen en ontlastingsproblemen. Dus niet zo maar elke kinderarts. Ik weet dat er speciale ploeppoli's zijn voor kinderen met problemen met plassen of poepen. Ik meen me te heugen in R'dam en Den Haag. Ik hoop dat ze er heel snel achterkomen wat er met haar is, dit is zo zielig.

Slaapproblemen kennen we gelukkig niet, ik kan jullie dus ook niet echt helpen. En nieuws heb ik over Driekus eigenlijk ook al niet. Vrijdag bureau. Ben benieuwd. Ik gok afgevallen of minimaal aangekomen (< 400 gram in goed 2 maanden) en flink gegroeid.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:34:20 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89625866
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:32 schreef Stiemie het volgende:

Speelgoed, rietjesbekers, sloffen, borden (al dan niet vol) als het mevrouw even niet zin, gaat ze gooien. En ik ben het even zo zat. Ze gooit soms ook echt gewoon gericht naar Linde. Die had net dus weer een blokje op haar hoofd vanuit de box ;(
In de box zetten zonder spullen? Even als afkoeling...
Naar he? Oscar heeft er ook zo'n handje van. :Y
pi_89625957
Be, dat was precies wat ik wilde zeggen. En ik moet toegeven dat we het ook wel eens toegepast hebben, dan maar even zo afkoelen.
pi_89625993
Lastig Stiemie! Is dat iets van de laatste tijd?
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:07:37 #119
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89626927
@ Twinkly, Roy heeft het niet alleen bij ons, bij opa en oma heeft hij het ook.
Dus of het nu echt aan het kamertje ligt dat betwijfel ik eigenlijk een beetje.
Al kan ik wel eens proberen het kamertje iets te veranderen.

Roy is ligt in elk geval nu bij opa en oma te slapen, maar kreeg de mededeling mee dat Roy niet helemaal in zijn sas is, en zelfs niet helemaal lekker is, hij had al gespuugd en was wat hangerig.

Roy brengen we zowiezo naar bed zodra hij in zijn oogjes begint te wrijven en rode wangen en oortjes krijgt, dat is bij ons het moment dat we rustig aan, tandjes poetsen, pyama aan, nog heel even spelen beneden of boven.
Boven lopen we alle beestjes af, zeggen overal netjes weltrusten, leggen Roy op bed, knuffels erbij en ik lees een verhaaltje voor.
Dan een kus een aai over de bol en ik ga weg.
Dan blijft hij een half uurtje stil en braaf, soms speelt hij met zijn knuffeltjes nog wat in bed.
En dan vanuit het niets gehuil, dat laten we altijd even doorgaan, tenzij het echt doordringend gillen word.
Iemand van ons gaat dan rustig naar boven en vraagt rustig Roy kun je niet slapen bla bla bla, geven zijn tuut terug, weer een aai een kus (als hij rustig is) en dan we gaan nu lekker slapen, morgen mag je bv weer naar opa en oma, mama gaat dan werken en is smiddags weer thuis.
en dan ga ik weer weg.

Ik kan hierin wel wat wijzigingen in toepassen, kijken of dat misschien werkt.
niet geschoten is altijd mis (ofzoiets)

Huup vind het zielig dat Amelie er zoveel last van blijft houden, hopelijk worden jullie idd eens doorgestuurd en kan er gerichter gezocht worden naar een oorzaak, sterkte voor jou en je meisje :*

BE, daar waar jullie "last"mee hebben, ken ik niet dus kan helaas geen bruikbare tips overbrengen.
Pyamapapje heb ik nu van de winkel meegenomen eens kijken of dat hier in elk geval wat wilt werken.
Jullie ook s6 met het zoeken hierin.

Stieme ik moest stiekem lachen om het gegooi van je dochter, herken het een klein beetje alleen denkt Roy hier dat al zijn speelgoed hamers zijn.... }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door _Bar_ op 07-12-2010 12:08:13 (wel de juiste naam opgeven) ]
pi_89627520
oh Stiemie herkenbaar :D maar ik heb de puf hier nog niet om er echt wat aan te doen eerlijk gezegd. :@

Ik krijg uit sommige posts een beetje het idee dat het lijkt alsof mijn HA me maar wat laat aankloten dat is echt niet zo hoor! Hij handelt juist erg doelgericht en neemt mijn verhaal en Amélie's klachten erg serieus. Doorsturen is al eerder besproken en hij heeft me op t hart gedrukt de vorige keer om direct te bellen of contact op te nemen zodra er iets verandert of als ik nog vragen heb. Dus wat dat betreft ben ik erg blij met de houding van de HA en ik heb ook wel vertrouwen in zijn oordeel en aanpak. :)

Doorsturen zal er wel inzitten dit keer, B. en ik zijn er op zich niet heel erg happig op, hoe sneu dit ook is, je gaat dan wel een bepaald medisch proces in dat niet zomaar stop te zetten is, en het kan ook best belastend zijn voor Amélie.
We hadden eerder gehoopt dat de obstipatie het enige probleem was maar er lijkt nu wel meer aan de hand te zijn en dat obstipatie slechts een van de symptomen is. Bijvoorbeeld ook de groeicurve die iets af begint te nemen, de last van krampen en pijn enzo. Het hoeft niets te zeggen maar het zijn wel dingen die we bekeken willen hebben nu.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89627769
O huup, ik weet dat je huisarts juist goed meedenkt! Het was meer een duwtje richting jullie zelf. Natuurlijk wil je helemaal die medische mallemolen niet in met je meisje, maar het leek me in dit geval wel verstandig.
pi_89628575
Maar dat is dan wel weer zo'n drempel die je over moet he, Huup... :*

Gooien... check :{. Zeker weer zo'n fase...
pi_89628915
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:32 schreef Stiemie het volgende:

Hoort dat niet gewoon bij de 'leren van nieuwe dingen'-fase? Ivan heeft de afgelopen weken veel smijtgedrag vertoond maar is er nu weer mee opgehouden. Hij deed het vooral als hij niet lekker in z'n vel zat en aan het einde van de dag kwam het vaker voor.

Huup, het lijkt me heel zinvol om die medische molen nu in te gaan. Weet je wat het is: hier op het forum krijg je ervaringsverhalen te horen en die zijn anekdotisch. Dat wil zeggen, ze zeggen niet zoveel over wat over het algemeen van toepassing is op de meeste kindjes. Ik zou dus gewoon meegaan met de huisarts. Jullie doen eigenlijk al precies wat ikzelf ook zou doen. Het is helemaal niet leuk voor Amélie dat er onderzoeken zullen komen, en ook niet voor jullie (zowel praktisch als de bijbehorende onzekerheid), maar het lijkt me goed dat jullie de knoop nu doorhakken en uit willen sluiten dat er lichamelijk iets is. Daarna kun je altijd nog overgaan op klooien met eten (bijv. een eliminatiedieet).

Een :* voor jullie alledrie omdat het goed waardeloos is.
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:11:19 #124
12913 GreatWhiteSilence
pi_89629200
Arme Amélie. -O- Vervelend om die molen in te gaan, maar ik hoop dat het wat oplevert als jullie die stap inderdaad nemen.

Ow, Annicka's bed-avontuur: Lekker doorgeslapen tot een uurtje of vier/vijf, toen viel ze het bed uit en was het over. Ik zei nog zo dat er een hekje voor moest... :X
pi_89629353
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Arme Amélie. -O- Vervelend om die molen in te gaan, maar ik hoop dat het wat oplevert als jullie die stap inderdaad nemen.

Ow, Annicka's bed-avontuur: Lekker doorgeslapen tot een uurtje of vier/vijf, toen viel ze het bed uit en was het over. Ik zei nog zo dat er een hekje voor moest... :X
Ligt ze al in een groot bed? Mijn zwager is druk bezig met Seb zijn nieuwe bed maar ik zie hem er de komende drie maanden nog niet in slapen. Ik probeer hem zo lang mogelijk in het ledikantje te houden, want anders staat ie me om vijf uur op mn hoofd te timmeren dat ik op moet staan o|O
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:21:08 #126
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89629513
Och Amélie toch... en Huup.. voor jullie ook heftig! Hopelijk komt er iets uit waar op een simpele manier iets aan te doen is en vooral wat een verklaring voor deze ellende geeft :*

Estrys, mij lijkt het ook praktisch omt e wachten met een 'groot bed' :P . Ik denk dat wij tzt voor een twijfelaar gaan O+ kunnen ze er samenin liggen O+ (denk ik nu ;)). Een stapelbed vind ik doodeng!

En al die slaaptrubbels, bah! Hier heeft de 10 min regel echt efffect gehad. We waren dan ook erg consequent in het toepassen en gebruiken het nog wel eens als ze 's avonds of 's nachts wakker worden. Wij hadden ongeveer 1,5 jaar slaapproblemen (naja, de jongens, en wij ook, daardoor) en dat slooooopt :O je wordt gewoon een ander mens is mijn ervaring
pi_89629538
dr kwam een telefoontje tussendoor dus mn post is bij voorbaat gedoemt spuit 11 te zijn :')

@Mef oh zo ja nouja we vinden het zelf ook verstandig om dingen nu uit te laten sluiten. Je blijft niet bezig zeg maar.

Ik ben wel heel blij dat B. en ik op 1 lijn zitten wat dat betreft en dat we niet maanden geleden zijn gaan aanklooien met zelf op eigen houtje dingen elimineren of juist toevoegen aan het eten. Op deze manier blijft het gevoelsmatig overzichtelijk zeg maar omdat iedere nieuwe stap uitvoerig besproken wordt met iemand die ervoor geleerd heeft en aan dingen denkt waar wij zelf niet per se stil bij staan. Er ligt een concreet dossier bij de huisarts dat teruggaat tot het eerste moment dat we daar kwamen toen ze 12 weken oud was ( :X )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:23:01 #128
12913 GreatWhiteSilence
pi_89629567
Ja, ze heeft bij ons ook altijd in een groot bed gelegen, of eigenlijk: op een éénpersoonsmatras op de grond. Wij lagen op een tweepersoonsmatras dat ernaast lag.

Nu is het nog maar de vraag of ze weer terug wil in haar bed, want ze wilde er vanmorgen al niet eens meer op zitten of staan... :')

Ik geef haar trouwens altijd die kleine nintendo ds met een of ander dom spelletje als ze wakker is en niet meer kan slapen, dan is ze weer happy. :)
pi_89629585
Annicka! :o :X
zit er zo'n plankje voor?

Amélie wandelt haar hele bedje door en ze rolt zich met geweld om tegen de spijlen aan, dat zie ik voorlopig dus ook nog niet goed gaan in een bed zonder zijkant :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89629636
oh zo
en een matras op zo'n lattenbodem-bed van ikea? Is dat wat? wat voor bed hebben jullie nu?

Dat is keilaag dus dat dondert wat minder hard uit bed :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:25:57 #131
12913 GreatWhiteSilence
pi_89629672
Het is een oud bed van mijn man, waar hij in sliep toen hij een jaar of vier was (geloof ik). Ik denk dat eerst beer uit bed gevallen was en dat Annicka erachteraan dook toen ze beer weer wilde pakken... :{
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:26:57 #132
12913 GreatWhiteSilence
pi_89629712
Het komt ongeveer even hoog als mijn knie, als ik het me goed herinner.
pi_89629850
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het is een oud bed van mijn man, waar hij in sliep toen hij een jaar of vier was (geloof ik). Ik denk dat eerst beer uit bed gevallen was en dat Annicka erachteraan dook toen ze beer weer wilde pakken... :{
t klinkt wel heel schattig, zo achter beer aan :D :@

nouja misschien eventueel als ze niet wil dat het te proberen is met het matras op de grond in haar kamertje naast het bedje en dan later weer naar het bedje verplaatsen? zoiets? of zelf idd een plankje ernaast maken zodat ze geremd wordt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 13:43:23 #134
5428 crew  miss_sly
pi_89630334
Gooien doet Senna eigenlijk zelden, dus geen tips, Stiemie.

Oei, uit bed vallen :o niet heel fijn. Kan me voorstellen dat ze dan even niet in dat bed wil. Ik zou het niet dwingen, wel aanbieden, if you know what I mean. Hebben wij met zitten in bad ook gedaan, en uiteindelijk is ze gewoon weer gaan zitten :)
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:47:04 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89630480
mikoxxx, ik wilde idd ook de 5-10-20 gaan doen vannacht, maar na 5 minuten was hij stil, eventjes, om vervolgens 1 minuut later weer te beginnen etc. En dan wel zo zachtjes mieperen dat ik wist dat het alleen maar heel veel erger zou gaan worden als ik wel zou gaan. ;)
Maar het is voor mij ook wel de meest beproefde methode om eea te resetten. :Y
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 13:50:14 #136
5428 crew  miss_sly
pi_89630617
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:07 schreef _Bar_ het volgende:
@ Twinkly, Roy heeft het niet alleen bij ons, bij opa en oma heeft hij het ook.
Dus of het nu echt aan het kamertje ligt dat betwijfel ik eigenlijk een beetje.
Al kan ik wel eens proberen het kamertje iets te veranderen.

Roy is ligt in elk geval nu bij opa en oma te slapen, maar kreeg de mededeling mee dat Roy niet helemaal in zijn sas is, en zelfs niet helemaal lekker is, hij had al gespuugd en was wat hangerig.

Roy brengen we zowiezo naar bed zodra hij in zijn oogjes begint te wrijven en rode wangen en oortjes krijgt, dat is bij ons het moment dat we rustig aan, tandjes poetsen, pyama aan, nog heel even spelen beneden of boven.
Boven lopen we alle beestjes af, zeggen overal netjes weltrusten, leggen Roy op bed, knuffels erbij en ik lees een verhaaltje voor.
Dan een kus een aai over de bol en ik ga weg.
Dan blijft hij een half uurtje stil en braaf, soms speelt hij met zijn knuffeltjes nog wat in bed.
En dan vanuit het niets gehuil, dat laten we altijd even doorgaan, tenzij het echt doordringend gillen word.
Iemand van ons gaat dan rustig naar boven en vraagt rustig Roy kun je niet slapen bla bla bla, geven zijn tuut terug, weer een aai een kus (als hij rustig is) en dan we gaan nu lekker slapen, morgen mag je bv weer naar opa en oma, mama gaat dan werken en is smiddags weer thuis.
en dan ga ik weer weg.

Ik kan hierin wel wat wijzigingen in toepassen, kijken of dat misschien werkt.
niet geschoten is altijd mis (ofzoiets)

Huup vind het zielig dat Amelie er zoveel last van blijft houden, hopelijk worden jullie idd eens doorgestuurd en kan er gerichter gezocht worden naar een oorzaak, sterkte voor jou en je meisje :*

BE, daar waar jullie "last"mee hebben, ken ik niet dus kan helaas geen bruikbare tips overbrengen.
Pyamapapje heb ik nu van de winkel meegenomen eens kijken of dat hier in elk geval wat wilt werken.
Jullie ook s6 met het zoeken hierin.

Stieme ik moest stiekem lachen om het gegooi van je dochter, herken het een klein beetje alleen denkt Roy hier dat al zijn speelgoed hamers zijn.... }:|
Misschien zou je eens kunnen proberen om wel meteen te gaan als hij begint te huilen, de eerste keer dan he. Even laten weten dat jullie er zijn, troosten zoals je zelf vindt dat het bij hem/jullie past, en pas dan de 'we laten je even huilen' tijd in laten gaan? Misschien dat hij, omdat je zo snel reageert, zich niet helemaal wakker en overstuur huilt, maar wee rlekker in slaap valt.
En met meteen bedoel ik dan met 1-2 minuutjes al, niet dezelfde seconde nog ;)
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:58:44 #137
12913 GreatWhiteSilence
pi_89630919
Mocht ze niet in het bed willen, gaat ze wat mij betreft gewoon weer terug naar onze kamer en dan eerst maar eens een valbescherming in elkaar knutselen voor we weer proberen haar op haar eigen kamer te laten slapen.
  dinsdag 7 december 2010 @ 14:05:49 #138
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89631201
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:47 schreef Brighteyes het volgende:
mikoxxx, ik wilde idd ook de 5-10-20 gaan doen vannacht, maar na 5 minuten was hij stil, eventjes, om vervolgens 1 minuut later weer te beginnen etc. En dan wel zo zachtjes mieperen dat ik wist dat het alleen maar heel veel erger zou gaan worden als ik wel zou gaan. ;)
Maar het is voor mij ook wel de meest beproefde methode om eea te resetten. :Y
Wij doen alleen 10 min, dat verlengen we dus niet. En idd, als het stil ljikt te worden, dan wachten wij ook even af wat er gebeurt hoor. Officieel, als je de methode helemaal wilt volgen, moet je ook nog ff gaan kijken als ze al slapen he?
  dinsdag 7 december 2010 @ 14:19:24 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89631780
Dan weet ik bijna zeker dat hij weer wakker springt door het gekraak van de deur, ik luister wel op de overloop. ;) Dat doe ik vaak sws wel als hij 'ineens' stil is... :@ ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien zou je eens kunnen proberen om wel meteen te gaan als hij begint te huilen, de eerste keer dan he. Even laten weten dat jullie er zijn, troosten zoals je zelf vindt dat het bij hem/jullie past, en pas dan de 'we laten je even huilen' tijd in laten gaan? Misschien dat hij, omdat je zo snel reageert, zich niet helemaal wakker en overstuur huilt, maar wee rlekker in slaap valt.
En met meteen bedoel ik dan met 1-2 minuutjes al, niet dezelfde seconde nog ;)
Ja, dat is ook nog wel een idee idd. Voorheen werkte dat 'laat maar even gaan' heel goed, nu niet meer, mss dus anders aanpakken.

Ik had gisteren ook wel even een :X :X momentje toen ik wakker werd om 23.30 en F. zei 'hij is al een half uur bezig'. Waarom dan niet meteen een fles erin gemikt! :X :X Maar goed, we hadden gezegd dat we wilden kijken of we dat af konden bouwen, dus hij had op zich wel gelijk. Maar toch. ;) :X :D

Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. :Y Iig lig ik zelf om 21.30 op bed denk ik, als het niet al eerder is. ;)
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 14:23:50 #140
5428 crew  miss_sly
pi_89631977
schaap begint nu zijn deel mee te moeten doen met het 's nachts troosten. Tot voor kort deed ik dat, zodat ik eventueel nog even kon voeden, maar daar wil ik ook vanaf, dus tja...hij wordt er wel heel erg moe van, geloof ik :')

Ik bedacht me laatst dat we op een bepaald moment voor bepaalde dingen (zoals naar bed gaan) een riueel of regels of structuur bedenken en daar (voor ons gevoel) eindeloos mee door kunnen gaan. Maar onze kindjes worden groter, veranderen, begrijpen meer, communiceren anders/beter, en dus is het helemaal niet raar dat je zo nu en dan eens een (grote of kleine) wijziging moet aanbrengen in hoe je dingen aanpakt. Ze zijn nog aan het groeien, ontwikkelen, leren, dus moeten wij mee groeien en ontwikkelen en leren, bedacht ik me.
  dinsdag 7 december 2010 @ 14:28:02 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89632131
:Y Idd, dat vergeet je nog wel eens.
Bij Sasha gaat dat makkelijker omdat hij beter aan kan geven wat er is.
Zo deden we bij hem altijd de deur dicht als hij ging slapen, dat mocht op een gegeven moment niet meer, maar tegenwoordig juist weer wel, anders komt de tijger en de krab. ;) O+
En zo moet je idd je kindje volgen daarin. :Y Maar da's nog best wel eens lastig. ;) :@
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 14:30:20 #142
5428 crew  miss_sly
pi_89632217
Dat is best wel eens heel lastig :D
Zeker idd als ze nog niet echt kunnen communiceren, zoals Sasha dat inmiddels wel kan. Dan blijft het zoeken, kijken hoe er gereageerd wordt, en verder zoeken als het niet de gewenste reactie is.

En idd vergeet je dat. Dan heb je zo'n lekkere balans, en dan heb je het gevoel dat je zo wel eeeeeeuwig door kunt gaan....alleen denkt kindlief daar anders over :+
pi_89632272
haha ja dat is het voordeel van nachtvoedingen voor de partners, alhoewel ik ook stellen ken waarbij de partner het kind haalt en weer in bed legt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik bedacht me laatst dat we op een bepaald moment voor bepaalde dingen (zoals naar bed gaan) een riueel of regels of structuur bedenken en daar (voor ons gevoel) eindeloos mee door kunnen gaan. Maar onze kindjes worden groter, veranderen, begrijpen meer, communiceren anders/beter, en dus is het helemaal niet raar dat je zo nu en dan eens een (grote of kleine) wijziging moet aanbrengen in hoe je dingen aanpakt. Ze zijn nog aan het groeien, ontwikkelen, leren, dus moeten wij mee groeien en ontwikkelen en leren, bedacht ik me.
Inderdaad! ^O^

Als Niels gaat huilen, als hij daarvoor een tijdje vrolijk en rustig in bed ligt, ga ik altijd direct troosten. Er is dan ook altijd iets mis in zijn ogen, zoals dat zijn hydrofieldoek op de grond ligt (gebruikt hij als knuffel) of Teigetje knuffel uit bed is gesprongen, of Niels ligt 90 graden gedraaid of op zijn rug (met slaapzak aan lukt het hem niet goed om terug te rollen, of hij wordt dan iig heel boos). Het kan heel goed zijn dat er iets mis is wat wij niet zien of begrijpen maar wat in de ogen van zo'n kleintje heel erg is, daarom vind ik het wel zo eerlijk om eerst te troosten en daarna pas met die 5-10 minuten methode te beginnen.
Hij moppert ook wel vaak zachtjes in bed voor hij in slaap valt, maar dat zijn inslaapvalgeluidjes.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89632611
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:31 schreef Twinkly het volgende:
haha ja dat is het voordeel van nachtvoedingen voor de partners, alhoewel ik ook stellen ken waarbij de partner het kind haalt en weer in bed legt.
ja hoi :+
hij haalt, ik voed en verschoon, hij snurkt en legt na het voeden weer terug en snurkt daarna verder :P

9 van de 10 keer merkt(e) hij niet eens dat ze voor een voeding wakker was geworden :D dan schrok B. de volgende ochtend wakker zo van :o ik heb Amélie helemaal niet gehoord vannacht! :o
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89632749
Twinkly, ik ben het helemaal met je eens. Daarnaast is het voor je eigen gemoedsrust toch ook beter om éérst even te gaan kijken.
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 14:48:25 #146
5428 crew  miss_sly
pi_89632865
's nachts voed(de) ik Senna op haar kamertje, niet in bed. 's Ochtends haalt hij haar wel vaak, hoor.

Ik weet nog wel dat in het prille begin, toen ze nog bij ons op de kamer sliep en 's nachts een aantal keer kwam, tegen bezoek 'klaagde' dat de gebroken nachten idd wel zwaar waren, hoor *flinke gaap*. Toen ik beaamde dat ze die nacht idd drie keer was geweest, keek hij me wazig aan en zei: ik dacht dat ze vannacht had doorgeslapen.
Tot zover de gebroken nachten van schaap :+
pi_89633223
Hahaha miss, herkenbaar!

B. heeft vaak pas door dat Isabeau wakker is als ze bij ons in bed aan zijn oor trekt.
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:18:35 #148
12913 GreatWhiteSilence
pi_89633929
Ow, dat hebben wij hier ook wel eens gehad heel in het begin: Annicka werd toen een nachtje ieder uur wakker, maar meneer had het mooi niet doorgehad... :+
pi_89634010
Ah gooien is dus helaas een fase ;( Al doet het Esmee het nu sinds een maandje ofzo. In de box zetten doe ik dan ook regelmatig, maar daar liggen vaak houten blokjes in en dat is dus weer nieuw gooi-materiaal... Nou ja gewoon uitzitten dus...

Oei Annicka uit bed gevallen. Hebben we hier ook eens met Linde gehad. Nu ligt het borstvoedingskussen naast haar in bed als hindernis en dat gaat prima!
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:47:01 #150
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89635037
Ai Annicka, uit je bed vallen is niet leuk.
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:36:11 #151
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89639455
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:40 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja hoi :+
hij haalt, ik voed en verschoon, hij snurkt en legt na het voeden weer terug en snurkt daarna verder :P

9 van de 10 keer merkt(e) hij niet eens dat ze voor een voeding wakker was geworden :D dan schrok B. de volgende ochtend wakker zo van :o ik heb Amélie helemaal niet gehoord vannacht! :o
Haha, hier hetzelfde :D
En soms had ik het zelf ook niet helemaal door, werd ik wakker van een friemelend handje en bleek er ineens een lief kleintje tussen ons in te liggen in bed O+

Ik hoop dat de onderzoeken niet te belastend zullen zijn voor Amelie en dat er een logische en simpele verklaring is voor haar buikpijn. Succes morgen :*

BE, da's wel heel vroeg :{
Misschien toch maar wat speelgoed in zijn bed leggen? Eventueel als hij al slaapt? Vrienden van ons hebben dat met hun zoontje gedaan die ook altijd zo vroeg wakker werd. Tegenwoordig ligt hij dan rustig nog 'n uurtje te spelen in bed voordat hij van zich laat horen.

Stiemie, de zonnige kant van het geheel: dat blokje vanuit de box was wel mooi raak :P

Nijna, je hebt de wet van Fok onderschat :o

Toby heeft vorige week donderdag de BMR en MenC gekregen. Hij is wel erg weinig aangekomen sinds zijn laatste keer wegen/meten op het CB in augustus. Maar hij is ook ziek geweest, zit geen seconde stil en op deze leeftijd groeien ze natuurlijk minder hard. Geen reden voor paniek dus. Of nou ja... hij leek wel een beetje gekrompen te zijn :P

.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:10:25 #152
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89640655
mijn meisje is gebeten op de kinderopvang ;( hele rode dikke afdruk op dr wangetje...
:'(

en ik ben totaal niet bijgelezen, ben echt zoooo ontzettend kapot.. :O
pi_89641056
:o :o :o Het was toch hoop ik Lena niet zeg!! diedoedaniehoor! Wat ontzettend sneu zeg!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:26:18 #154
12913 GreatWhiteSilence
pi_89641259
Kersjes, hij is deze keer niet te weinig aangekomen, hij is de vorige keer teveel aangekomen en dat is nu gecorrigeerd... O-)

Aww, BJ, dat is niet leuk... :(

Papa gaat Annicka straks weer naar bed brengen, ik ben benieuwd hoe dat afloopt... :+
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:37:36 #155
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89641697
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:21 schreef Poppedein het volgende:
:o :o :o Het was toch hoop ik Lena niet zeg!! diedoedaniehoor! Wat ontzettend sneu zeg!
ik heb geen idee wie het heeft gedaan; maar Lena zal Evie vast niet zomaar bijten??
haha nou je kan de tandafdrukken bijna beoordelen :{ :'( dus was ook wel echt hard bijten...
zo zielig....
en Lena sliep toen ik kwam ;)
pi_89642414
Zeiden ze er ook nog wat van hoe en wat dan of had niemand een idee hoe t gebeurd was? :*
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:29:04 #157
12913 GreatWhiteSilence
pi_89644028
Believe it or not: ze is gewoon gaan slapen, geen enkel probleem. :o

Ik denk dat ze de functie van het matras begreep, toen ik uitlegde dat ze als ze valt niet op de grond zal vallen, maar op het matras... :+
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 20:27:23 #158
5428 crew  miss_sly
pi_89647359
Evie, arm ding :o

Hier weer een fijn staaltje van mijn schoonmoeder met het geven van eten en tussendoortjes: anderhalve banaan :X terwijl er op de fruitschaal lag: 1 grote appel, 1 kinderappel, een paar mandarijnen (die zijn wat oud dus misschien niet lekker), 2 peren en anderhalve banaan. Dus nadat de halve banaan op was en een halve peer, en Senna nog wat wilde, kreeg ze de andere banaan. Er was genoeg keus, zou je zeggen, maar nee :')
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:29:00 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89647466
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:55 schreef Poppedein het volgende:
Zeiden ze er ook nog wat van hoe en wat dan of had niemand een idee hoe t gebeurd was? :*
neej jammer genoeg niet.. maar ga morgen wel even vragen of ze het ook met de ouders van het betreffende kindje gaan bespreken, want lijkt me wel handig dat die het weten, en misschien erop inspelen...

gelukkig is het nu niet meer zo dik, maar ziet wel duidelijk een afdrukje..
:{
pi_89647703
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:20 schreef Stiemie het volgende:
Ah gooien is dus helaas een fase ;( Al doet het Esmee het nu sinds een maandje ofzo. In de box zetten doe ik dan ook regelmatig, maar daar liggen vaak houten blokjes in en dat is dus weer nieuw gooi-materiaal... Nou ja gewoon uitzitten dus...
Hoe gaat het eigenlijk met haar taalontwikkeling? Ik heb bij Ivan het idee dat het smijten een manier is om uitdrukking te geven aan een emotie waar hij nog geen andere uitdrukkingsmogelijkheden toe heeft. Het is heel irritant gedrag, maar misschien vaak ook wel begrijpelijk. Hoe we er hier mee omgaan: naar bed doen, eten geven, negeren, speeltjes niet teruggeven, 'nee' zeggen, troosten. Eigenlijk is dat heel gevarieerd en contextafhankelijk.

Oh, Ivan heeft een nieuw woordje geleerd van zijn opa en oma, namelijk 'drie'. Als je 'een... twee...' zegt, zegt hij "drie!". Hij probeert de 'r' ook echt te maken met zijn mond. Zo knap! Ik was eerst niet overtuigd omdat het zoveel op 'die' lijkt (en dat zegt hij de hele dag door), maar door het proberen te maken van die 'r' en de twinkeling in zijn ogen ben ik overstag.
pi_89647775
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:29 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

neej jammer genoeg niet.. maar ga morgen wel even vragen of ze het ook met de ouders van het betreffende kindje gaan bespreken, want lijkt me wel handig dat die het weten, en misschien erop inspelen...

gelukkig is het nu niet meer zo dik, maar ziet wel duidelijk een afdrukje..
:{
Een kdv heeft toch een soort geheimhoudingsplicht naar andere ouders toe? Of is dat niet zo streng in NL? Wij hadden hier namelijk laatst een zelfde voorval, en het is dan dus niet toegestaan te zeggen wie het heeft gedaan. Het werd uiteraard met de ouders van desbetreffende bijtende kind besproken, maar niet naar de ouders van het gebeten kind.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:38:22 #162
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89647973
dat bedoel ik ook; ik hoef het verder niet te weten, maar zou wel graag willen weten of ze er actie op ondernemen inderdaad... verder niet.
pi_89648004
Ach jee, BJ, wat sneu voor Evie! Ik kan me voorstellen dat je graag wilt dat het kinderdagverblijf het er toch even over heeft met de ouders.

Zo'n geheimhoudingsplicht zou ik wel heel raar vinden, Roomsnoes. Dat wil zeggen, je zou evengoed kunnen betogen dat er in dit soort situaties een informatieplicht hoort te bestaan. Als iemand mijn kind fysiek iets aandoet (hoe onschuldig dat ook is) dan wil ik graag weten wie dat heeft gedaan.
pi_89648153
Buh, helemaal kapot (we zitten sinds gisteren weer in een verbouwing). Morgen lekker keutelen met Mette O+

Ik las dat Evie is gebeten, altijd zo zielig als je ze gehavend aantreft op het KDV. Mette was ook toegetakeld, een flinke kras op haar gezicht. Maar ze was zelf ook niet helemaal lief geweest, dus dan kan je ook wat terug verwachten.

Ze is heel erg bezig met af en toe los staan, ineens zomaar losse stapjes als ze van A naar B moet, we zijn helemaal happy en Mette ook. Ik mocht haar zelfs bij haar handjes pakken en toen stond ze op en liep ze wat stapjes aan me hand. Volgens mij is het begin er O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 20:42:17 #165
5428 crew  miss_sly
pi_89648192
In wezen doet het er niet toe wie het gedaan heeft, zolang er maar naar de betreffende ouders wordt gereageerd, lijkt me. Jij kunt er toch niets mee, met de wetenschap. Je bent er niet bij als de kinderen samen zijn en je kunt het kind in kwestie ook neit corrigeren, straffen of iets (aan/af)leren.
pi_89648239
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ach jee, BJ, wat sneu voor Evie! Ik kan me voorstellen dat je graag wilt dat het kinderdagverblijf het er toch even over heeft met de ouders.

Zo'n geheimhoudingsplicht zou ik wel heel raar vinden, Roomsnoes. Dat wil zeggen, je zou evengoed kunnen betogen dat er in dit soort situaties een informatieplicht hoort te bestaan. Als iemand mijn kind fysiek iets aandoet (hoe onschuldig dat ook is) dan wil ik graag weten wie dat heeft gedaan.
Maar wat zou je met die info doen? Het verandert de zaak niet voor jouw kind. Wel voor de bijter en ouders, daar zal er iets moeten veranderen. En in die richting wordt er uiteraard wel gecommuniceerd.
Ik weet ook de details niet van de geheimhoudingsplicht hier, en ik vind 'm ook wel wat ver gaan, maar ik mag dus niets wat aan een specifiek kind te koppelen is, doorvertellen. Dus niet aan buitenstaanders als mijn vriend, en dus zeker niet aan andre ouders binnen dezelfde groep.
pi_89648270
Hier werd ook niet verteld wie M. had gebeten, alleen dat het ook met de ouders van het betreffende kindje besproken zou worden. Nog geen maand later was het andersom; kregen wij te horen dat ons engeltje een ander kind aan zijn haar door de kamer had getrokken. :X
(Ik schaamde me kapot)

@Claudia: ik denk trouwens wel dat bijten, slaan etc idd een vorm is voor gevoelens die ze nog niet goed kunnen uiten. Sinds M. goed praat is hij een stuk rustiger, ook op het kdv. Nu horen we juist elke keer dat hij zo lief is voor de andere kindjes. Phew.
pi_89648273
En toch zou ik het willen weten. Het maakt mij niet uit of zoiets op school of op een kinderdagverblijf gebeurt. En natuurlijk zou ik het eerst aan de school of het kinderdagverblijf overlaten om het voorval even te bespreken en in de gaten te houden of het niet nog een keer gebeurt, maar dat neemt niet weg dat ik op de hoogte gehouden wil worden.
pi_89648288
Bij ons wordt daar heel open over gedaan op het KDV, dat vind ik wel erg fijn. Je merkt ook aan de ouders dat het gevoel er ook is daardoor 'het kan gebeuren' ze zijn erg rechtvaardig daarover. Net zoals ik zei. Mette was bijvoorbeeld vandaag ook niet aardig tegen dat jongetje, ze waren aan het stoeien, voordat ze konden ingrijpen had ze een uithaal gekregen.
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 20:44:38 #170
5428 crew  miss_sly
pi_89648327
Jouw theorie over die zj-klank van in jam lijkt wel op te kunnen gaan, Claudia. Senna gaat in bad altijd beestjes laten 'wemmen'. Daar ontbreekt dus ook de z-klank. Misschien is die inderdaad nog wel te moeilijk om te zeggen, want ze zegt ook Nenna ipv Senna. Grappige is dat ze sinds kort de slang wel kan benoemen door sssss te doen :D maar slang zegt ze dan weer niet, alleen het geluid sssss doet ze.
pi_89648372
Precies, wickie. Natuurlijk kan het gebeuren! De kindjes zijn allemaal zo jong en het kan ook zomaar je eigen kind zijn dat iets doet. Maar waarom is het zo erg om te weten welk kindje het heeft gedaan? Die andere ouders gaan toch niet ineens poep door je brievenbus gooien? :Y)
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 20:46:34 #172
5428 crew  miss_sly
pi_89648433
Nou, daar zeg je zoiets, Claudia :o Je hoort toch tegenwoordig soms rare dingen over ouders die verhaal gaan halen ergens om wat hun kind is 'aangedaan' (want in veel gevallen is dat niet eens echt iets).
pi_89648453
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
En toch zou ik het willen weten. Het maakt mij niet uit of zoiets op school of op een kinderdagverblijf gebeurt. En natuurlijk zou ik het eerst aan de school of het kinderdagverblijf overlaten om het voorval even te bespreken en in de gaten te houden of het niet nog een keer gebeurt, maar dat neemt niet weg dat ik op de hoogte gehouden wil worden.
Ik geloof best dat jij er heel redelijk mee omgaat. Maar wat je natuurlijk als kdv wilt voorkomen is dat ouders onderling elkaar gaan aanspreken op gedrag dat op het kdv gebeurt. Dat is in mijn ogen niet juist, dat is de taak van het kdv, die hier dus ook wordt uitgevoerd. Als een kidn vaker bijt, wil dat niet zeggen dat het een rotkind is, en je wilt ook voorkomen dat een kind als rotkind te boek komt te staan op het schoolplein.
pi_89648461
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:41 schreef wickie het volgende:
Ze is heel erg bezig met af en toe los staan, ineens zomaar losse stapjes als ze van A naar B moet, we zijn helemaal happy en Mette ook. Ik mocht haar zelfs bij haar handjes pakken en toen stond ze op en liep ze wat stapjes aan me hand. Volgens mij is het begin er O+
Hoera! Leuk is dat, he? En sterkte met de verbouwing. :*
pi_89648490
Nee maar dat is wat ik bedoel door de openheid en juist niet zo van 'dat kind deed het', denk ik er niet eens over na dat kind B het deed. Mocht het structueel zijn dan geven ze dat aan (dat ze dat constateren) en hebben ze daar gewoon een gesprekje over met je (niet dat het ons al is overkomen).
pi_89648526
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:46 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik geloof best dat jij er heel redelijk mee omgaat. Maar wat je natuurlijk als kdv wilt voorkomen is dat ouders onderling elkaar gaan aanspreken op gedrag dat op het kdv gebeurt. Dat is in mijn ogen niet juist, dat is de taak van het kdv, die hier dus ook wordt uitgevoerd. Als een kidn vaker bijt, wil dat niet zeggen dat het een rotkind is, en je wilt ook voorkomen dat een kind als rotkind te boek komt te staan op het schoolplein.
Dat vind ik de eigen verantwoordelijkheid van de ouders. Er zullen vast overassertieve exemplaren tussen zitten, maar ik weiger te geloven dat dat de regel is in plaats van de uitzondering erop. Ik vind de fysieke integriteit van mijn kind zwaarder wegen.
pi_89648562
Over Hoera gesproken, ze is helemaal in de ban daarvan. Zeg je hoera, gooit ze gelijk haar handjes in de lucht, alsof ze elk kwartier jarig is :')
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:49:24 #178
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89648586
och zo zwaar til ik dr helemaal niet aan; ik vind het heel erg sneu voor mijn meisje. Maar dat zijn wel dingen die soms kunnen gebeuren als kindjes samen zijn...
ik kan mijn handen er ook niet voor in het vuur steken; dat Evie zelf nooit zoiets zou doen.
Ik hoop het natuurlijk niet; maar kan ook uit onhandigheid oid een vinger in iemand zijn oog steken oid.
:@
pi_89648623
Ik zie trouwens veel parallellen met de Wikileaks-kwestie. :+
pi_89649263
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Als een kidn vaker bijt, wil dat niet zeggen dat het een rotkind is, en je wilt ook voorkomen dat een kind als rotkind te boek komt te staan op het schoolplein.
Ik vind hier wel wat inzitten.

Kijk eens naar mijn eigen zoon, die in groep 1 in als lastig bestempeld werd en, in de ogen van andere ouders, nooit meer van dat stempel af komt.
Nog steeds, nu jaren later, komen ze naar school en wijzen ze naar mijn kind als er wat mis is met het hunne. Slaat totaal nergens op volgens de leerkrachten maar het gebeurt wel.

Heel erg vervelend maar ik doe het zelf ook. Toen David een jaar of drie terug nog op het kdv zat werd hij ook vaker gebeten door een meisje van zijn leeftijd (toen 2/3 ofzo).
Ik kon haar meteen niet meer uitstaan terwijl het gewoon kleine kindjes zijn. En toch voelde dat zo...
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 21:02:11 #181
5428 crew  miss_sly
pi_89649368
Ik heb ook een keer te horen gekregen dat Senna had gebeten..vier kindjes meer liefst die dag :@ Vreselijk vond ik dat. Ik had er geen idee van dat ze dat misschien niet zouden bespreken met de andere ouders (met naam dus), maar het idee dat andere ouders nu naar over mijn meisje zouden kunnen denken, vond ik heel vervelend.
pi_89649814
Dat kan ik me voorstellen, miss. Je vindt je eigen kind zo ongelooflijk lief en leuk en wil niet dat anderen daar anders over gaan denken. Zeker niet om voorvalletjes waar ze nog geen weet van hebben.

Leah wordt trouwens omgeduwd op het kdv :P

Ze loopt/kruipt niet, en beweegt zich ook nog niet anders voort dus ze zit op de grond op 1 plek te spelen. Alle andere kinderen bewegen zich om haar heen en af en toe duwt er eentje tegen haar zodat ze omkiept :D
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 21:10:06 #183
5428 crew  miss_sly
pi_89649931
Och gut, arme Leah! Wacht maar als die straks loopt :P
pi_89649980
_O-

dat wordt bijten :+
pi_89650007
Arme Evie. Dat is niet fijn.
Ik snap het wel hoor, dat beleid dat je geen naam krijgt, precies om de reden die Roomsoes aangeeft.
Als ik mijn moeder moet horen heb je best zulke assertieve ouders inderdaad. Zij is juf in de derde groep. Ze heeft momenteel een jongetje waarvan de ouders behoorlijk te keer kunnen gaan, ook tegen andere kindjes. :N

Leah, tuimelaartje. O+

Morgen tweede wendag. Van 9.15 tot 12.30. Met lunch dus.
De vorige keer gooide Ko zijn stuk banaan op de grond. Dat vonden de leidsters niet zo leuk volgens P.
Ik ben benieuwd of hij ditmaal netjes zal eten. :D
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 21:13:30 #186
5428 crew  miss_sly
pi_89650138
Precies, lily, daar komt het vandaan. Het is gewoon een kwestie van terugpakken :D

haha, ja, die leidsters zitten dadelijk door Ko's slechte voorbeeld met een heleboel kindjes die hun banaan op de grond gooien :P Dat is niet de bedoeling natuurlijk! Eten ze een boterham bij de lunch?
pi_89650239
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:00 schreef lily het volgende:

Nog steeds, nu jaren later, komen ze naar school en wijzen ze naar mijn kind als er wat mis is met het hunne. Slaat totaal nergens op volgens de leerkrachten maar het gebeurt wel.
Dat is heel naar, maar dat is wel de verantwoordelijkheid van die ouders. Ik zie niet in waarom de bijter wel 'beschermd' zou moeten worden en de gebetene niet. Je zou evengoed een vervelend verhaal kunnen vertellen over een kindje dat het slachtoffer is van bepaald gedrag en waar de ouders pas heel laat achter komen omdat het kinderdagverblijf/de creche/de school er niet eerder iets over gezegd heeft en bovendien niet alles hoort en ziet.

Met andere woorden: er zitten twee kanten aan het verhaal en het is lastig te bewijzen dat het achterhouden van informatie het beste is voor alle partijen. Ik begrijp dat het bij heel jonge kinderen gevoeliger ligt omdat ze zich echt niet bewust zijn van de consequenties van hun gedrag, maar dat neemt niet weg dat gebeten worden ook gewoon niet leuk is en ik als ouder wil bepalen waar mijn grens ligt. Juist omdat mijn kind nog niet kan vertellen wat er op zo'n plek gebeurt wil ik daar graag openheid over.
pi_89650242
Ja, een boterhammetje met iets te drinken. En 2 keer in de week warm, maar dat is op dagen dat Ko er niet is.
pi_89650375
Maar Claudia, wat verandert eraan, als je weet dat X Ivan heeft gebeten en niet Y? Breng je hem dan niet meer op de dagen dat X er is? Wat is de consequentie of de noodzaak van weten welk kind gebeten heeft.
Het belangrijkste in dit geval is dat er gebeten is en dat je weet hoe de leiding daar mee omgaat, nietwaar?
pi_89650494
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is heel naar, maar dat is wel de verantwoordelijkheid van die ouders.
vertel dat mijn zoon maar als ie voor de zoveelste keer buitengesloten wordt om niks, maar goed; dat is een heel ander verhaal (want hij heeft andere kinderen niet benadeeld verder) en niets voor hier maar het gaat gewoon verder dan je vaak denkt nu
pi_89650520
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is heel naar, maar dat is wel de verantwoordelijkheid van die ouders. Ik zie niet in waarom de bijter wel 'beschermd' zou moeten worden en de gebetene niet. Je zou evengoed een vervelend verhaal kunnen vertellen over een kindje dat het slachtoffer is van bepaald gedrag en waar de ouders pas heel laat achter komen omdat het kinderdagverblijf/de creche/de school er niet eerder iets over gezegd heeft en bovendien niet alles hoort en ziet.

Met andere woorden: er zitten twee kanten aan het verhaal en het is lastig te bewijzen dat het achterhouden van informatie het beste is voor alle partijen. Ik begrijp dat het bij heel jonge kinderen gevoeliger ligt omdat ze zich echt niet bewust zijn van de consequenties van hun gedrag, maar dat neemt niet weg dat gebeten worden ook gewoon niet leuk is en ik als ouder wil bepalen waar mijn grens ligt. Juist omdat mijn kind nog niet kan vertellen wat er op zo'n plek gebeurt wil ik daar graag openheid over.
Ik snap dat je openheid wilt, en die zou je ook moeten krijgen door de situatie uitgelegd te krijgen, indien mogelijk. Maar of kind A bijt, of kind B, dat zou voor jou niet uit hoeven maken. Want wat doe je met die info? In het begin niets, maar als het 4x gebeurt? De ouders van de bijter zijn op de hoogte gesteld, en er wordt op het kdv op gelet. Wat meer kun je verlangen? De stap naar zelf op de ouders afstappen wordt dan steeds kleiner. Of wanneer de bijter met een ander kindje speelt, even tegen die ouder zeggen van: pas op, dat kindje heeft mijn zoon al 4 keer gebeten? Of aan het kdv vragen of het bijtende kind in een andere groep geplaatst kan worden? Dat kan tot echt hele nare situaties leiden, die totaal niets positiefs toevoegen aan het wel en wee op een kdv. En bovengenoemde acties zal jij misschien niet doen als weldenkend mens, maar er zijn echt een hoop mensen die dat soort dingen wel zouden doen.
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 21:26:22 #192
5428 crew  miss_sly
pi_89650903
Als je als ouder op de hoogte wordt gesteld dat je kind gebeten is en aangeeft er met de ouders van het kind dat gebeten heeft over te praten en er goed op te letten dat het niet meer gebeurt, heb je toch alles wat er gebeuren moet? Wat Roomsnoes zegt, vind ik een hele goede!
pi_89650989
Nou, ik denk dat het in de meeste gevallen helemaal niets aan de situatie verandert, oeke, maar ik vind dat dat mijn keuze behoort te zijn en niet de keuze van het kinderdagverblijf. Dat wil zeggen, ik wil zelf kunnen inschatten of het te erg is, of het te vaak voorkomt en of ik in moet grijpen door Ivan bijvoorbeeld op andere dagen naar het kinderdagverblijf te doen.
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 21:28:52 #194
5428 crew  miss_sly
pi_89651058
Maar dat kun je allemaal als je op de hoogte gehouden wordt over het feit dat er gebeten wordt. Nog steeds doet dan de identiteit van de 'dader' niet ter zake.
  dinsdag 7 december 2010 @ 21:28:58 #195
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89651063
Anna is wel eens thuisgekomen met het verhaal dat ene Mika ofzo haar geslagen had. Tegen de juf gezegd, dag later weer hetzelfde verhaal. Toen was Anna idd door een kindje van tafel geduwd. Dus toen zei Anna weer tegen mij dat Mika dat had gedaan. Dat verhaal werd dus door de creche noch bevestigd noch ontkend.
Ik hoef het ook niet te weten, als de juffen het maar weten. Zodra ik merk dat er niets mee gedaan werd door de juf, zou ik er wel een punt van gaan maken.

En ik moest ook eens bij de juf komen, omdat Anna iemand met een speelgoednijptang had bewerkt... :X
Haar verklaring was dat ze alleen maar kappertje wilde spelen :')
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89651095
Je wilt het niet weten Claudia, hoe sommige ouders reageren op het bericht dat hun kind is gebeten...WIE HEEFT DAT GEDAAN!!!!!!!!!! GROMMMMM
Wij vertellen dat dus ook niet.
Juist om het bijtertje te beschermen
pi_89651278
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, ik denk dat het in de meeste gevallen helemaal niets aan de situatie verandert, oeke, maar ik vind dat dat mijn keuze behoort te zijn en niet de keuze van het kinderdagverblijf. Dat wil zeggen, ik wil zelf kunnen inschatten of het te erg is, of het te vaak voorkomt en of ik in moet grijpen door Ivan bijvoorbeeld op andere dagen naar het kinderdagverblijf te doen.
Maar het is dus ook de keuze van de andre ouder om niet het 'slechte gedrag' van de bijter aan de grote klok te hangen en daarmee zijn 'reputatie' te beschermen. Ik zou het niet prettig vinden als mijn kind zou bijten en ouders daar onderling over zouden praten. Want bijten is niet iets dat ik mijn kinderen zou leren, dus dat is al 'erg' genoeg zonder dat dat een rondje schoolplein gaat.
En zolang het op het kdv gebeurt, en zij actie ondernemen, vind ik dat het hun verantwoordelijkheid is. Gebeurt het in een thuissituatie, dan is het de verantwoordelijkheid van ouders onderling.
pi_89651362
Laat ik er wat meer een gedachte-experiment van maken: stel je eens voor dat het kindje niet gebeten was maar in een vijver was geduwd. Het gaat daarbij om de veiligheid van het kind en vooral in een verticale groep is het denk ik van belang om te weten welk kind dat heeft gedaan.

Hoe dan ook: waar trek je de grens? Wat is ernstig genoeg? Wat is te vaak? Wat is een leeftijd waarop je een kind zijn daden aan kunt rekenen? Ik wil zelf zo'n situatie in kunnen schatten in plaats van dat aan een instituut over te laten.
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 21:37:05 #199
5428 crew  miss_sly
pi_89651555
Ook in je gedachte-experiment blijf ik erbij dat voor de ouders de identiteit van de kindjes er niet toe doet. De leidsters moeten weten wie duwt, bijt, haren trekt en wie ergens slachtoffer van was. Zij kunnen corrigeren en voorkomen, daar ter plekke op het moment dat het gebeurt. Ze moeten ouders op de hoogte stellen, maar daar houdt het op.

als jij als ouder te vaak (heel subjectief, dus dat is door jezelf in te vullen hoe vaak dat is) te horen krijgt dat je kind gebeten is, kun je hoogstens vragen of het door hetzelfde kindje is. Nog steeds is identiteit niet belangirjk. Indien het hetzelfde kind is, kun je vragen om je kind te laten overplaatsen naar een andere groep/dag waar datzelfde kindje niet zit. In geen van die gevallen is de identiteit belangrijk en toch kun jij als ouder adequaat reageren zoals je nodig vindt.
pi_89651701
Twee jaar geleden heeft een jongen van 10/11 jaar (BSO), fikkie gestoken op de toiletten. Notabene die naast de babygroep. Hij had een aansteker weten te bemachtigen (thuis?) en het wc papier in brand gestoken.
Nou...toestand uiteraard. Zeer ernstig, brandweer erbij, ouders gebeld. Jongen was niet meer welkom, noem maar op.

Ik weet nog steeds niet om wie het ging. Maakt het uit?
pi_89651755
M
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Laat ik er wat meer een gedachte-experiment van maken: stel je eens voor dat het kindje niet gebeten was maar in een vijver was geduwd. Het gaat daarbij om de veiligheid van het kind en vooral in een verticale groep is het denk ik van belang om te weten welk kind dat heeft gedaan.

Hoe dan ook: waar trek je de grens? Wat is ernstig genoeg? Wat is te vaak? Wat is een leeftijd waarop je een kind zijn daden aan kunt rekenen? Ik wil zelf zo'n situatie in kunnen schatten in plaats van dat aan een instituut over te laten.
Maar alleen al het feit dat je je kind naar een instituut brengt, geef je hen de verantwoordelijkheid voor wat er zich daar afspeelt, en hoe daarnaar te handelen. En voor mij verandert de vijver weinig aan het verhaal. Ik zou dat als leidster opnemen med de ouders van de duwer, en uiteraard de duwer zelf, en tegen de ouders van het natte kindje zeggen wat er gebeurt is. En dan de hele situatie, want vak komt zo'n duw ook niet uit het niets.
En wanneer je kinderen wel iets aan kan rekenen... tja, niet binnen dit topic in elk geval. Die grens is uiteraard heel vaag en lastig te defineren. Niet strict aan leeftijd te koppelen. Maar binnen dit topic is er bij de kinderen geen bewuste kwaad in de zin. Dat is denk ik iets dat vanaf een jaar of 5-6 gaat spelen, maar dat zeg ik op gevoel, niet uit ervaring of vanuit documentatie.
  dinsdag 7 december 2010 @ 21:45:55 #202
95408 Incantrix
pi_89652018
Hullo :) Alles k? Even een dikke :* voor Evie en Amélie en een dikke *O* voor Mette! Discussies hou ik me maar even buiten, ik ben op dit moment verre van helder. Stef is soms wel echt heel lomp, hij heeft ook wel eens een kindje geslagen en is nogal goed in het pikken van eten en speeltjes van andere kindjes :') Wij corrigeren dat gedrag zeker, maar ik heb niet altijd het gevoel dat het aankomt. Ow, en Lily, ik moest hardop lachen :D

Vanmorgen moest ik Stef wegbrengen naar het KDV en hij was zo dwars! Brood op de grond gooien en alleen het beleg opeten, wel 800 keer zijn slofjes en sokjes uittrekken (leuk, terwijl je ruiten aan het krabben bent met min drie ofzo :P ).. Maar ik snap het wel, ik denk dat hij ons gewoon mist en ja, negatieve aandacht is tenslotte ook aandacht. Vandaag bij het KDV legde hij, toen ik hem kwam halen, ook echt zijn hoofdje op mijn schouder en knuffelde me echt O+ Was wel even een tearjerker hoor, pfff.. Gelukkig hoeven we hem morgen niet weg te brengen, ben ik érg blij mee! En dan ga ik nu pitten, wachten tot lief thuis is van zijn werk doe ik wel een andere keer :') Wish me luck, ik ga in mijn eentje 2 katten van een pil voorzien ;)
3!
pi_89652072
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:40 schreef Roomsnoes het volgende:

Maar alleen al het feit dat je je kind naar een instituut brengt, geef je hen de verantwoordelijkheid voor wat er zich daar afspeelt, en hoe daarnaar te handelen.
Nou dat zie ik anders. Ik vestig zeker een groot vertrouwen in zo'n instituut (al heb ik daar moeite mee, want het zal me niet makkelijk vallen Ivan naar een kinderdagverblijf te doen), maar ik ben de ultieme beschermer van mijn kind.

Ik begrijp je standpunt wel, hoor, maar ik vind het vooral bij kinderen die zelf niet kunnen communiceren zo'n ontzettend delicate kwestie. Aan de ene kant hebben we het er in dit topic over dat de kindjes al veel meer begrijpen dan we zelf doorhebben, dat ze heel gevoelig zijn, dat wij daar oog voor dienen te hebben - en de keerzijde daarvan is dat we zo weinig weten over hetgeen zich in hun hoofd afspeelt en ze vaak nog beperkte mogelijkheden hebben het voor zichzelf op te nemen.
pi_89652281
Het lijkt mij de verantwoordelijkheid van kdv/bso/school om in te schatten wat voor straf/maatregel er nodig is mocht er iets gebeurd zijn.
Ik heb van Kyllian ook weleens gehoord dat hij een kindje geduwd had (omdat iemand niet aan zn tekening mocht komen) en in het strafhoekje moest zitten. Andersom hoorde ik ook weleens dat een ander kindje geduwd had en die straf kreeg.
Het is nooit in me opgekomen om te gaan achterhalen wie dat geweest is. Zulke dingen gebeuren op die leeftijd en door correcties/ straffen leren ze als het goed is wel wat wel en niet kan ;)
  dinsdag 7 december 2010 @ 21:55:07 #205
95408 Incantrix
pi_89652604
Meimeltje, ik heb nog een serie foto's liggen waarvan ik je er een paar wilde sturen, maar dat komt denk ik pas na de verhuizing :) Er is een jongetje héél blij met een zeker Sinterklaascadeau O+
3!
pi_89652680
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou dat zie ik anders. Ik vestig zeker een groot vertrouwen in zo'n instituut (al heb ik daar moeite mee, want het zal me niet makkelijk vallen Ivan naar een kinderdagverblijf te doen), maar ik ben de ultieme beschermer van mijn kind.

Ik begrijp je standpunt wel, hoor, maar ik vind het vooral bij kinderen die zelf niet kunnen communiceren zo'n ontzettend delicate kwestie. Aan de ene kant hebben we het er in dit topic over dat de kindjes al veel meer begrijpen dan we zelf doorhebben, dat ze heel gevoelig zijn, dat wij daar oog voor dienen te hebben - en de keerzijde daarvan is dat we zo weinig weten over hetgeen zich in hun hoofd afspeelt en ze vaak nog beperkte mogelijkheden hebben het voor zichzelf op te nemen.
En dat laatste wat je noemt is juist de kern van wat ik bedoel. Want naast communicatie naar ouders toe is het de belangrijkste taak om wanneer zoiets gebeurt naar de kinderen te communiceren wat acceptabel gedrag is en wat niet. En dat is dus niet alleen naar de bijter toe, maar juist ook naar de gebetene. En ook leren dat er andere manier van communiceren zijn dan bijten. Want de context is vaak nogal doorslaggevend. Misschien is het gebeten kindje al een half uur bezig potloden af te pakken, en was de bijter het ineens zat. Dat maakt bijten nog niet acceptabel, maar met weinig andere communicatiemiddelen wel begrijpelijk.
Maar goed, dit soort kwesties zijn uiteraard niet zwart wit, en voor beide partijen gewoon niet leuk. Maar er wordt op schoolpleinen best geroddeld door ouders, en daar zijn kinderen helaas soms de dupe van. En dat wil je ten alle tijde voorkomen.
pi_89653826
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:55 schreef Incantrix het volgende:
Meimeltje, ik heb nog een serie foto's liggen waarvan ik je er een paar wilde sturen, maar dat komt denk ik pas na de verhuizing :) Er is een jongetje héél blij met een zeker Sinterklaascadeau O+
Ow wat leuk :D Wat weet Sint toch leuke cadeaus te bedenken O+
Sterkte met de verhuizing! Dacht dat jullie voor sinterklaas wilden verhuizen, maar dat wordt iets later?
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 22:17:14 #208
5428 crew  miss_sly
pi_89654018
BE, ik heb nog even specifiek gekeken naar manieren om het flesje af te leren. Wat er in dat boekje dat ik heb aangeraden wordt, is om heel goed op te letten hoe het met het drinken gaat. Dus in eerste instantie als hij een fles wil, wel aanbieden, maar zodra het drinken/slikken minder wordt, de speen ook verwijderen dmv het verbreken van het vacuum met een vinger/pink. Niet zo uit zijn mond trekken, want dan schrikt ie te erg, waarschijnlijk :P Sowieso is het waarschijnlijk dat hij de eerste keren wel zal protesteren, en dus ga je verder met het flesje geven. Op een bepaald moment (maar daar kan dus wel enige tijd, dus nachten, overheen gaan) zal hij steeds minder drinken en zul je steeds eerder de fles uit zijn mond kunnen halen. Zo kan hij de fles helemaal ontwennen.
pi_89654095
Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar het boek, ookal hebben we het hier niet nodig. Ik denk dat ik het als kraamcadeau ga vragen!
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:20:59 #210
62233 Jelief
ikke lief!
pi_89654260
Een goed kdv heeft een protocol waarin ze dit soort dingen in vastleggen. Zo kunnen ze een plan van aanpak opstellen bus blijkt dat het om een 'veelpleger' gaat. Mijn ervaring is dat het zo is dat je het voorval meldt aan de ouders van beide kinderen ,de dader wordt niet bij naam genoemd het is aan de ouders om Eventueel naar de ouders van het slachtoffer toe te gaan. Een beetje pedagogisch medewerkster kan dat heel tactisch doen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:36:02 #211
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89655236
Zo, een plaatje van mijn dreumes. Gewoon, omdat het kan!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:37:54 #212
95408 Incantrix
pi_89655367
quote:
Op dinsdag 7 december 2010 22:13 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ow wat leuk :D Wat weet Sint toch leuke cadeaus te bedenken O+
Sterkte met de verhuizing! Dacht dat jullie voor sinterklaas wilden verhuizen, maar dat wordt iets later?
Nou he? :D O+ En dank je wel!! Met sinterklaas hadden we al wel de sleutel, maar verhuizen stond eigenlijk voor de 18/19e op de planning, maar wordt uiteindelijk aanstaande zaterdag al :o

Memmel! O+ Wat een lieve krulletjes O+ En dat snoetje! O+

En nu zijn mijn smileys op dus ik ga slapen. Dahag!
3!
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:54:49 #213
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89656488
Doei Incantrix :W :* :Z
Die van mij waren nog niet op :P

Devin is ook weleens gebeten op het kdv, in zijn rug nog wel. Hij was natuurlijk ouder, kon het zelf ook benoemen en wilde sindsdien niet meer met dat bewuste jongetje spelen. Toen dat jochie 2 weken terug afscheid nam omdat ze gingen verhuizen zei Devin blij te zijn want "X had me in mijn rug gebeten en dat deed heel erg zeer, ik vind hem stom" }:|
Hele kleintjes kunnen dat nog niet zeggen, maar daarentegen onthouden ze dat soort dingen ook nog niet zo. Wrok koesteren leren ze later pas.

Verder vind ik dat bijten, slaan, duwen enzo altijd en overal kan gebeuren. Sneu en zielig als het net jouw kind overkomt, maar op deze leeftijd reageren kindjes gewoon heel impulsief.
Jij pakt het speeltje dat ik wil? Ik pak het van je af, kruip ervoor over je heen en misschien sla ik je er nog wel mee op je hoofd ook! (al dan niet expres)
Blijft zoiets zich continu herhalen, steeds bij en met hetzelfde kind, dan is het een ander verhaal. Maar hou er rekening mee dat ze de komende jaren heus nog wel zullen gaan strijden met leeftijdsgenootjes (en broertjes en zusjes), meestal om de meest onzinnige dingen :Y
pi_89659002
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe gaat het eigenlijk met haar taalontwikkeling? Ik heb bij Ivan het idee dat het smijten een manier is om uitdrukking te geven aan een emotie waar hij nog geen andere uitdrukkingsmogelijkheden toe heeft. Het is heel irritant gedrag, maar misschien vaak ook wel begrijpelijk. Hoe we er hier mee omgaan: naar bed doen, eten geven, negeren, speeltjes niet teruggeven, 'nee' zeggen, troosten. Eigenlijk is dat heel gevarieerd en contextafhankelijk.

Oh, Ivan heeft een nieuw woordje geleerd van zijn opa en oma, namelijk 'drie'. Als je 'een... twee...' zegt, zegt hij "drie!". Hij probeert de 'r' ook echt te maken met zijn mond. Zo knap! Ik was eerst niet overtuigd omdat het zoveel op 'die' lijkt (en dat zegt hij de hele dag door), maar door het proberen te maken van die 'r' en de twinkeling in zijn ogen ben ik overstag.
Wat knap zeg van Ivan!

Ik denk ook zeker dat ze erg druk bezig is met taal/lopen en dat er zeker ook frustratie bij komt kijken :Y Overigens heeft ze sinds vandaag ook een nieuw woordje geleerd "Evalluh" =gevallen. Voor die hele voorraad zooi die steeds om de box en kinderstoel heenligt omdat ze het weggegooid heeft :D Als ik dan vraag of het misschien niet gevallen maar gegooid is zegt ze heel trots: Jah! :')
pi_89659227
Oh! Dat snoetje van Morris! En die beginnende pijpekrullen. O+

Door alle bijt en duw en sla verhalen, heb ik helemaal geen zin meer in het kdv. }:|
Bluh.

Ko wilde weer niet slapen vanavond. Sinds Sinterklaas zijn zijn avonden in de war. -O-
Uiteindelijk ging hij wel naar bed, en heb ik snel de kerstversiering opgehangen.
Wilde eigenlijk wachten tot na het weekend want dan vieren we nog een keer Sinterklaas met de hele familie, maar P. kon niet meer wachten. O+

Ik ben zo benieuwd wat ons jongetje van al die lichtjes gaat vinden. O+
pi_89659450
Oh Oeke niet tegen het kdv op gaan zien hoor :* Linde had altijd verhalen over jongetje X. "Ja want X is stom die gaat mij altijd duwen/slaan/omgooien" en nu vroeg ik haar laatst naar X en toen kreeg ze hele rode wangetjes en zei ze dat X eigenlijk best lief was O+
pi_89659738
Haha, dat klinkt als een klassiek geval van 'Meisjes plagen, zoentjes vragen'. O+

Weet ik wel hoor, het zijn uitzonderingen, maar ik vind het wel spannend hoe Ko zich daar gaat houden, ook omdat hij maar 1 dag in de week gaat. Of hij dan wel vriendjes krijgt en zich aan de leidsters kan hechten etc.
Ach we zien het wel. Komt helemaal goed.
pi_89659822
Dat komt vast helemaal goed hoor. Linde gaat 2 dagen en op de ene dag is haar ene vriendinnetje er en op de andere een ander vriendinnetje. Die ziet ze ook allebei maar 1 dag maar ze is met allebei erg dikke vriendinnen. Zo leuk om te zien dat ze haar eigen ding daar heeft.
pi_89663713
O+ Morris O+ was ie nou al uitgehuwelijkt of maakt Tess nog een kansje? ;)

minifeestje vandaag:
*O* Tess is precies 1,5 vandaag! *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 8 december 2010 @ 07:28:09 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89663812
Morris! Knappe vent! O+

Dank je Miss_sly! We laten het nu maar even gaan zoals het gaat tot na de logeeerpartij maar dan zullen we er eens naar gaan kijken.
Vannacht was iig al heel wat beter dan gisteren. Om 00.00 nog wel een fles gegeven, om 2 uur was Sasha heel verdrietig en heb ik die bij ons gelegd en daar is Oscar doorheen geslapen. Om 4.55 hoorde ik Oscar, toen heb ik hem een aai over zijn bol gegeven, muis aangegeven, klein flesje water en zijn muziekje aan, en toen was hij zomaar stil! *O* Heel even een mopperen om tien voor 6, maar hij viel weer in slaap tot tien voor 7. Echt super!
Maar goed, we zllen zien hoe het vannacht gaat. ;)
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 07:56:46 #221
5428 crew  miss_sly
pi_89663989
Morris O+ wat een mooie krullebol!

Gefeliciteerd met Tess Vicky *O*

BE, klinkt idd helemaal niet slecht, fijn!

Senna ging op zich prima slapen gisteravond en heeft de hele nacht geslapen....tot half 5. toen was het klaar. Bij ons in bed, wat drinken, maar nee, ze was wakker en ze wilde 'minnen' (binnen) naar de kamer.
pi_89664404
Morris O+ wauw wat een mooie krullen, wat een enorme bos zeg.

Tess 1,5 *O*

Oeke, je niet af laten schrikken door alle verhalen hoor. Het zijn incidenten. En ook al gaat Ko 1 dagje, hij went er naar een tijdje aan. Mette gaat wel 2 dagen (niet helemaal vergelijkbaar), de maandag en de dinsdag en ze weet precies wat ze gaat doen, heeft haar favo leidster. Kent de kindjes, speelt graag met ze samen (in hoeverre dat samenspelen is).
Ze gaat ook om de week naar haar opa en oma, ook dat ritueel is helemaal vertrouwd.

Ik kreeg gisteren voor het eerst een glimlach en daarna een kus toen ik haar ging ophalen op het KDV. Vooral het kusjes geven is zo leuk. Dan vraag je of je een kusje mag, dan komt ze naar je toe met een getuit mondje en dan krijg je een kusje op je mond (kusje op de wang snapt ze nog niet).
pi_89664493
Die nacht klinkt al een stuk beter BE. Nu hopen dat dit zich doorzet en dat je zonder je schuldig te voelen Oscar en Sasha uit logeren kunt laten gaan!

Miss, wat klinkt dat schattig 'Minnen', hoewel ik me voor kan stellen dat je daar om die tijd wat minder oog voor hebt :)

Trix, deze zaterdag al verhuizen...spannend! Wanneer mogen Isabeau en ik je huis komen warmen? :P

Wickie, een getuit mondje zelfs! Dat doet Mette goed zeg, Isabeau spert haar mond wagenwijd open als ze een kusje geeft :')

Tess, grote meid! (in mijn gedachten was ze trouwens nóg iets ouder!)

Memmel, mooi man heb je daar! Die krullen <3

Stiekem had ik ook een beetje op een krullenkindje gehoopt. Mijn vader, moeder en broertje hebben alle drie donker, supersterk krullend haar (en ik lichtblond golvend)... ik hoopte dat ik toch iets van die genen door zou geven :') Helaasch! Maar ik vind de lokken van Isabeautje ook wel mooi hoor :D
pi_89664530
Gisteren had Isabeau bij elkaar opgeteld nog geen half uur geslapen op het KDV. Ze vertikte het gewoon. Toen we thuis waren was ze zo moe dat ze niet eens meer wilde eten. Ze lag om 18.15u al in bed. Zo jammer vind ik dat dan... op zulke momenten baal ik echt dat ik het van die paar uurtjes aan het eind van de dag moet hebben door mijn werk.
  woensdag 8 december 2010 @ 08:49:47 #225
12913 GreatWhiteSilence
pi_89664591
Hier is het ook goed gegaan met slapen, ze werd om 10 over 7 wakker.
Ze heeft dus het klokje rond geslapen. :D
  woensdag 8 december 2010 @ 08:49:59 #226
95408 Incantrix
pi_89664593
Goodmornings! Haha, ik moet nog steeds in mijn agenda kijken, maar ik weet niet in welke doos 'ie zit :P Na omze verhuizing warm je maar een eind weg hoor :D Denk alleen dat je zelf liever na de feestdagen warmt..
3!
pi_89664678
Haha ja inderdaad. Heb het -qua afspraken- warm zat in december!

Fijn GWS!
pi_89665479
Morris O+ O+ Hij heeft pijpekrullen! En een heel lief snoetje.

Veel plezier op het kdv vandaag Kobus! :D Lekker spelen met de andere kindjes en doe ze maar voor hoe je je eten op de grond gooit })

Wat fijn GWS dat het slapen in haar eigen bedje zo goed gaat en dat ze gewoon de hele nacht doorgeslapen heeft *O* *O*

Woah! Wat knap dat Ivan "drie" probeert te zeggen :o :D O+

Icantrix blijft Stef vandaag lekker bij jullie? Wat sneu maar ook ontzettend lief dat hij zo goed liet blijken dat hij jullie mist O+

Ik vind het niet nodig om te weten wie de "dader" is bij dreumes/peuter bijt-sla-duw-incidenten. Ook niet wanneer iemand in de vijver wordt geduwd, want daar kijk in dan de leid(st)ers op aan die schijnbaar niet opletten :o!!! Bij de kinderen is het een fase en al is het bij een bepaald kind geen fase dan nog heb ik er niets aan om dat te weten. Wat moet ik met die informatie, de ouders de les lezen? :P Het is de taak van de leiding om de ouders daar met de betreffende ouders over te hebben.
Bij schoolkinderen vind ik het wat anders, dan is er echt sprake van pestgedrag.

Voor de dames die werken, hoeveel dagen werken jullie eigenlijk? Zijn jullie na de bevalling tijdelijk minder gaan werken en wanneer zijn jullie eventueel weer meer gaan werken? Hoeveel dagen gaat/n jullie kind(eren) naar het kdv?
Ik ben nog steeds werkzoekende en banen van 3 dagen zijn schaars en vaak ver beneden mijn niveau, dan solliciteer ik daar wel op maar word afgewezen omdat ik te hoog opgeleid ben.
Ik zou het moeilijk vinden, maar ik ben bang dat ik toch een baan van 4 dagen moet gaan zoeken en dat Niels dan 2 of 3 dagen naar het kdv gaat.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 09:30:38 #229
5428 crew  miss_sly
pi_89665556
Mette O+ wat schattig wickie. Senna geeft geen kusjes op verzoek, hoor, terwijl ze een enorme knuffelkont is. als ik vraag "krijg ik een kusje" dan zegt ze heel resoluut nee :D ze komt ze later wel uit zichzelf brengen O+

oeke, ik heb met Senna zelf nog geen narigheid meegemaakt, en ze heeft dus 1 dag gebeten. Ze gaat nu een dik jaar naar het kdv, dus op zich valt het allemaal best mee, hoor :*

Sorbootje, dat is jammer he dat ze dan zo op zijn. Als ze nou eens lekker willen slapen, heb je iets meer tijd met ze. Ik ben benieuwd hoe Senna het doet vandaag. Die slaapt sinds ze de puckabag heeft (toeval of niet) overdag 3 uur aaneengesloten. Op het kdv afgelopen vrijdag maar 1 uur. Hoop dat ze vandaag wat langer slaapt, want ze is ook al lang genoeg wakker':')

House warmen is leuk, trix :Y maar ik denk dat jullie zelf ook wel willen genieten van rustige feestdagen in je nieuwe huis :P

Ik heb Senna weer huilend moeten achterlaten op het kdv. Zo prima als het op de babygroep vond om achtergelaten te worden, zo naar vindt ze het hier :'( ik hoop zo dat het een beetje bijtrekt als ze de kindjes en leidsters wat beter kent en zich er beter thuis voelt. En wat groter is (fysiek maar vooral mentaal) zodat ze er ook beter past. Ze is de babygroep ontgroeit, maar ook al lijkt ze groot en haar leeftijd een beetje vooruit (zeker met praten) toch is het maar een heel klein dreumesje van nog geen 17 maanden.
pi_89665600
Niels doet vrijwel niets op verzoek }:| iegenwiesen
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 09:33:55 #231
5428 crew  miss_sly
pi_89665651
Fijn GWS dat ze zo goed in haar bedje geslapen heeft *O*

En knap idd van Ivan, wow!

twinkly, ik werkte 36 uur en werk nu 24 uur, 3 dagen. Ik heb nog tot mei of juni ofzo ouderschapsverlof 12 uur, maar vanaf dan ga ik gewoon 24 uur werken. Als Senna naar school gaat, wil ik weer 5 dagen tijdens schooltijd gaan werken, als ik hier nog werk. Ze ging 1 dag naar het kdv, een dag kwam een oma en een dag was schaap thuis, maar sinds oktober is zijn ouderschapsverlof afgelopen, dus gaat ze nu twee dagen naar het kdv.
pi_89665717
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:27 schreef Twinkly het volgende:

Voor de dames die werken, hoeveel dagen werken jullie eigenlijk? Zijn jullie na de bevalling tijdelijk minder gaan werken en wanneer zijn jullie eventueel weer meer gaan werken? Hoeveel dagen gaat/n jullie kind(eren) naar het kdv?
Ik ben nog steeds werkzoekende en banen van 3 dagen zijn schaars en vaak ver beneden mijn niveau, dan solliciteer ik daar wel op maar word afgewezen omdat ik te hoog opgeleid ben.
Ik zou het moeilijk vinden, maar ik ben bang dat ik toch een baan van 4 dagen moet gaan zoeken en dat Niels dan 2 of 3 dagen naar het kdv gaat.
In welke sector zoek je een baan? Parttime zullen inderdaad op dit moment wel wat moeilijker zijn.
Ik werk zelf gemiddeld 28 uur per week (ene week 3 andere week 4 dagen). Ik werkte dat echter al na Kyllian's geboorte en ben dus bij mn huidige baan waar ik nu 3 jaar werk ook aangenomen voor 28 uur. Dat was wel het minimum wat ze toen wilden, ik vond 3 dagen eigenlijk wel genoeg.
Toen ik na de geboorte van Dyon weer aan het werk ging zijn ze 2 dagen naar het kdv gegaan. Nu Kyllian naar school gaat moet Dyon helaas 3 dagen naar het kdv, omdat ik anders heen en weer blijf rijden (oma pastte anders op). De vrijdag ben ik om de week vrij en papa werkt om de week thuis.
pi_89665771
Miss, niet leuk he je kind zo achterlaten. Ik hoop dat ze snel gewend is.
pi_89665890
twinkly mijn man en ik werken er beide 4. Hij 36 en ik 32. Driekus gaat 3 dagen naar het kdv. Ik val onder de ziekenhuis cao, dus ik werk 90%. Mijn man neemt per week 4 uur ouderschapsverlof op via de levensloopregeling. Ik werkte hiervoor 36, ene week 4 andere week 5.
Mijn baan is op wo niveau en die van mijn man hbo/wo.
  woensdag 8 december 2010 @ 09:46:09 #235
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89665976
Dank voor de complimenten! Morris heeft inderdaad een enorme bos met krullen. Die probeer ik met kokosolie en zulks een beetje in toom te houden, maar als het van dit weer is, dan is dat bijna onmogelijk.

Miss, ik merkte bij Anna (voor Morris geldt dit nog niet) ook dat ze het moeilijk vond wanneer ze van groep wisselde op het kdv. Ineens weer huilen of aan me vastgeplakt zitten. Dat gaat ook echt weer over!

Oeke, het bijten en slaan op het kdv zijn echt incidenten hoor. Ik merk wel dat de kinderen elkaar verbaal echt de oren wassen! Als een kindje roept: "Hee daar heb je scheve Anna" dan breekt mijn hart. Als Anna dan terug roept: "Jij bent zo stom, je mag niet meer op mijn feestje komen en jij bent ook nooit mijn beste vriendje", denk ik: ja, een kind van haar moeder.
Kijk, ze leren er weerbaar te zijn en dat vind ik wel een hele wijze les. Hoeveel pijn dat je al moeder dan ook kan doen. En natuurlijk, als dat verkeerd loopt, dan moet je ingrijpen.
Doet me ook denken aan een keer dat Anna op de peutergroep aankwam en een meisje van 3 (Anna was toen 2,5 ofzo) zei: "Oeeehhhh daar is onze kleine meid!" en Anna op haar afliep, voor haar ging staan en in haar gezicht gilde: 'Ikke benne nie kleine meid!!! Ikke ben Anna" :')
pi_89666082
Ik heb WO biologie gestudeerd, medische richting, maar vind vrijwel alleen maar banen van 3 dagen in de administratieve sector op MBO niveau (en dan moet je ook nog affiniteit hebben met de bouwsector bijvoorbeeld).
Helaas heb ik weinig werkervaring en is mijn opleiding vaak te hoog of te specifiek (of juist niet).

Arme Senna :'( :* Het is ook niet niks natuurlijk, ze is gehecht aan haar oude leidsters. Hopelijk is ze snel gewend op haar nieuwe groep.
pi_89666119
wij kregen gisteren te horen dat driekus al weer ontsnapt was uit de babygroep. Hij gaat na het samen spelen op de hal telkens naar een verticale groep toe. Hij kent de leidster daar en lijkt het er leuk te vinden. Nou moest ik toch al bellen over de plaats voor kindje 2, dus ik denk dat ik dan ook maar vraag of driekus naar die ene groep kan.
  woensdag 8 december 2010 @ 09:59:24 #238
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89666391
Oh en Twinkly,

Ik werk 4 dagen en eens in de vijf weken 24-uurs oproepdienst. Mijn man werkt full-time (eigenlijk meer dan dat). Kinderen gaan drie dagen in de week naar de creche en op woensdag past mijn moeder op.
Als Anna straks naar school gaat, wil ik eigenlijk minder gaan werken. Het allerliefst zou ik stoppen met werken. Ik werk nu 14 jaar bij mijn huidige werkgever en daar gaat heel veel tijd en stress soms ook inzitten. Ik wil gewoon ook op het schoolplein kunnen staan straks en meedoen aan dingen op school. En ik wil verder met mijn taalcursus en er is nog legio zaken die ik zou willen doen.
pi_89666597
Dat is flink veel Memmel, ik kan me goed voorstellen dat je minder wilt werken. Mijn man werkt ook meer dan fulltime, maar wil 1 dag in de week thuiswerken (alsof dat gaat lukken met de rondrennende dreumes ;))
Mij lijkt 28 uur ook wel een goede oplossing, zoals bij Meimeltje.

Het lijkt me zo rot wanneer Niels plotseling een aantal dagen naar het KDV moet, hij is daar helemaal niet aan gewend.
pi_89666614
Twinkly, ik werk 2 dagen, en dat bevalt me heel goed. Er is me wel gevraagd of ik er een dag bij wil, maar gelukkig zijn wij in de situatie dat we het goed kunnen doen als ik 2 dagen werk. Ik vind het fijn om de rest van de week bij de kinderen te zijn.

Oeke, dat komt vast wel goed hoor. Meike gaat nu 2 dagdelen (dus een ochtend en een middag) naar de creche, puur voor haar dat ze leert om in een groep kinderen te zijn. Op beide dagen zijn er andere leidsters, maar ze gaat er met superveel plezier naar toe.
Lars gaat nog niet naar de creche, die is op mijn werkdagen bij oma de tent aan het afbreken.
Whehe ze hebben besloten toch een kerstboom op te zetten, ik wens ze veel succes! :P

Woehoe, Vicky je kleine meisje alweer anderhalf! Leuke leeftijd he!

En een jompel voor de verbeterde nacht bij BE! w/
pi_89666777
Op zich zouden wij het ook wel kunnen redden wanneer ik twee dagen werk, maar vind maar eens zo'n baan :P Of ik moet me om laten scholen en dat kost ook geld.
Voor Niels vind ik het wel heel leuk als hij meer andere kinderen ontmoet, maar zijn moeder ineens een paar dagen niet zien lijkt me ook wel een hele omslag voor ons beiden.
pi_89666890
Tsja op die leeftijd is dat wel wat lastiger als met een baby natuurlijk, maar ik denk wel dat het uiteindelijk heel leuk voor hem zou zijn!
Lastig zeg, dat je opleiding een baan eigenlijk in de weg staat....
pi_89666946
quote:
Ik zou het zelf wel erg veel vinden, om 4 lange dagen van huis te zijn. Als het 4 relatief korte dagen zijn vanwege weinig reistijd en s ochtends en s avonds genoeg tijd hebben voor Ivan dan zou ik het veel beter trekken. Je kunt kijken of je een baan kunt vinden waarbij je 3 dagen buitenshuis werkt en 1 dag thuis zodat je op je thuiswerkdag je tijd flexibeler in kunt delen. Dan kun je Niels bijvoorbeeld besluiten een halve dag naar de opvang te doen of om hem vroeger op te halen.

Ivan zal binnenkort naar het kinderdagverblijf gaan (als we een plaats hebben) en dat is dan voor 2 dagen. Hij gaat straks nog 1 dag naar zijn opa en oma, maar ik zou er ook geen probleem mee hebben om hem 3 dagen naar de opvang te doen. Nou ja, ik vind het wel heel moeilijk om hem naar het kinderdagverblijf te brengen, juist omdat hij zo aan ons gewend is. Maar het lijkt me uiteindelijk ook wel goed voor hem.
pi_89666964
Twinkly: ik heb WO biotechnologie en had hetzelfde probleem. Ik zit nu meer in de communicatiehoek, daar zijn wel banen voor 24 h te vinden (werk nu zelfs 12 uur). Ik heb vooral bij ziekenhuizen gesolliciteerd, maar ben ook wel labfuncties voor 24h tegengekomen. Je zou toch zeggen dat er in W. genoeg vraag is, klote zeg. Ik herken ook dat je hoge opleiding tegen je wordt gebruikt, maar volgens mijn dokter moet je dan gewoon zeggen dat je het toch wilt doen. Dan maar onder je niveau, je bouwt tenminste werkervaring op. Bovendien: dat het onder je niveau is wil heel niet zeggen dat je er toch niet blij van kunt worden. Leuke collega's kunnen veel goedmaken, misschien zijn er doorgroeimogelijkheden, je weet het niet.
pi_89667104
Ik werk 36 uur, verdeeld over 4 dagen, dus 4x9. Op het moment nog 4x8 omdat ik ouderschapsverlof opneem. B. werkt ook 4x9, maar die heeft ook nog gemiddeld 4 uur reistijd per dag. Op de KDV dagen ziet hij Isabeau alleen 's ochtends even. B. is op maandag vrij, ik op vrijdag.

Isabeau gaat dinsdag, woensdag en donderdag naar het KDV. Dinsdag en donderdag zijn drukke dagen op het kdv, maar woensdag is heel rustig. Dan zijn ze vaak met maar 3 kindjes. Vind ik wel fijn, zo'n rustpunt tussen die twee drukke dagen, hoewel Isabeau erg goed tegen drukte lijkt te kunnen.

Ik vind het wel prettig om 4 dagen te werken, vooral vanuit het werk gezien. Ik heb het gevoel dat ik mijn werk in drie dagen minder goed zou kunnen doen, dat ik minder goed bij zou kunnen blijven. Maar op zo'n dag als gisteren, als Isabeau zo moe is dat ze na het eten (drie happen, want te moe om te eten) gelijk naar bed gaat... tja dan baal ik er wel even van.
  woensdag 8 december 2010 @ 10:28:16 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89667141
GWS, fijn dat het goed ging vannacht.

Ik ben na de bevalling van Sasha 20 uur gaan werken, verdeeld over 2,5 dag.
Ik ga nu vanaf januari 24 uur werken, 3 x 8. Ik wil evt. wel 4 x 8, maar dat gaat op mijn werk nog even niet. Er is geen budget voor, eerst moet een andere collega met pensioen en dan kan er wat met taken en uren geschoven gaan worden. ;)
Nu gaan de mannen 3 dagen naar het kdv. Mocht ik ooit 4 dagen gaan werken gaat F. 1 dag minder werken, dus blijft dat voor hen gelijk.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 10:31:14 #247
5428 crew  miss_sly
pi_89667260
Vanuit het werk gezien zou ik ook beter 4 dagen kunnen werken. Van de andere kant zou ik het in 4 dagen net zo min redden als nu in 3. Ik redde het immers met 36 uur ook al niet. Er is hier gekozen voor geen extra kracht, omdat het ivm de crisis enzo in onze sector vast ook minder goed zou gaan. Misschien is dat ook wel gedeeltelijk zo, maar ik krijg mijn werk toch gewoonweg nog steeds niet af omdat het te veel is. En dat demotiveert verschrikkelijk, waardoor ik nog minder af krijg -O-

Voor Senna vind ik het zoals het nu is eigenlijk wel de max. Ik vind dat het geod verdeeld is: ma thuis, di oma, woe kdv, do thuis, vrij kdv. Op die manier zit er tussen de drukkere kdv-dagen altijd wat ruimte en rust.
pi_89667286
Twinkly lastige situatie! Ik werkte 24 uur voor de bevalling en het was de bedoeling dat ik dat ook bleef doen, maar ik trok het niet en ben toen gestopt met werken.. Nu werk ik weer, 20 uur per week. Timo gaat 2 dagen naar het kdv en de 4 uur die ik dan overhoud werk ik 's avonds als hij slaapt. Maar ik heb het voordeel dat ik alles vanuit huis kan doen, ga eens in de 2 weken of zo een keertje een dag naar kantoor.

Over het bijten/slaan/duwen: Timo heeft ook wel eens iemand gebeten op het kdv, hele tijd geleden alweer.. vond ik echt heel vervelend om te horen, maar hij was toen precies in de fase dat dat zijn manier van kusjes geven was dus ik was al dagelijks bezig met proberen hem duidelijk te maken dat kusjes zonder tandjes horen.. Hij heeft ook eens iemand gekrabt, en toen ik Timo die dag ophaalde was de vader van het kindje dat hij gekrabt had er ook precies om zn dochter te halen. Nou reageerde hij gelukkig helemaal niet raar of zo, maar toch vond ik dat best lastig.
pi_89667323
Ik denk dat ik mijn vrije dag ook zou veranderen als de woensdag bij ons ook een drukke kdv dag zou zijn Miss. Ik vind een rustige dag ertussen belangrijk.

Maar nu vind ik het aan de andere kant ook wel heel fijn dat ze vier dagen aaneengesloten thuis is.

Vervelend dat je werkdruk zo demotiverend is. Het niet af krijgen is een rotgevoel.
pi_89667400
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:27 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het wel prettig om 4 dagen te werken, vooral vanuit het werk gezien. Ik heb het gevoel dat ik mijn werk in drie dagen minder goed zou kunnen doen, dat ik minder goed bij zou kunnen blijven. Maar op zo'n dag als gisteren, als Isabeau zo moe is dat ze na het eten (drie happen, want te moe om te eten) gelijk naar bed gaat... tja dan baal ik er wel even van.
Daarom ben ik heel blij met mijn werk. Ik werk nu 4 dagen (d.w.z., als ik niet zwanger ben :+) maar ik ben niet 4 volle dagen van huis. In de praktijk betekent dat dat ik overdag minder kan werken als het goed uitkomt en die uren 's avonds (of in het weekeinde, of op een verplichte vrije dag) inhaal. Dat is ook een reden dat ik graag dit soort werk wil blijven doen, want als Ivan straks naar school gaat dan zou ik bijvoorbeeld graag voorleesmoeder worden en op die manier betrokken zijn bij schoolactiviteiten. Maar ik wil ook niet dat dat ten koste gaat van het werk.

Het nadeel hiervan is dat het onderscheid tussen werk en privé niet zo strikt is. Als ik een paar maanden lang tijdens weekeindes door moet werken dan moet dat maar als ik daarmee het werk wel afkrijg. Ook heb ik zo nu en dan drukke periodes waarin ik wel degelijk 4-5 lange dagen van huis ben, maar daar staan ook weer relatief rustige periodes tegenover. Hoe dan ook: voor mij is het ideaal. Ik ben eigenlijk altijd met mijn werk bezig, maar ik kan ook altijd tijd vrijmaken voor de kinderen.
pi_89667475
Lijkt me een prettige manier van werken Claudia! Helaas is dat bij mijn werk uitgesloten. Ik kan niet thuiswerken. B. wel en dat doet hij ook regelmatig. Dat zijn doordeweekse dagen dat we met zijn drieën kunnen eten bv. Daar geniet ik dan dubbel van! Helaas is dat namelijk zeldzaam.
pi_89667748
Chan, ik wist helemaal niet dat je weer was gaan werken! Was je daar zelf aan toe?

Ik begin mijn werk echt te missen. Voor een aantal van mijn naaste collega's komt hun promotiedatum in zicht en dat zal betekenen dat er veel verandert qua werksfeer. Ook heb ik straks na de bevalling alleen nog maar schrijfwerk te verrichten, dus ik kan niet meer op pad naar scholen en het werk zal veel eenzamer worden. Ik word er gewoon wat verdrietig van, weer het einde van een tijdperk... En dan moet ik ander werk gaan vinden. Dat voelt wel als een grote verantwoordelijkheid als moeder van twee kinderen. Ik ben blij dat we een huis gekocht hebben dat we ook nog lange tijd kunnen betalen als één van ons niet werkt.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 10:48:42 #253
5428 crew  miss_sly
pi_89667868
Thuiswerken is voor mij ook echt niet mogelijk. Ja, wat administratief uitzoekwerk eventueel, maar de bulk moet echt op kantoor. En dan ga ik wel eens in het weekend een paar uurtjes om wat te archiveren of uit te zoeken, maar dat zet geen zoden aan de dijk.

Heel eerlijk zou ik het liefste stoppen. Niet omdat ik niet van werken hou, want dat heb ik altijd met plezier gedaan, maar omdat er nu zo'n verplichting achter zit die me ervan weerhoudt andere dingen te doen die leuker zijn. Nog steeds vind ik Senna het allerleukste wat er is en zou ik het liefste niets missen. Dat neemt niet weg dat ik haar misschien toch wel een dag naar een kdv zou doen als ik niet weg zou hoeven, maar dan is het toch anders.
pi_89667908
Heb je wel eens overwogen ander werk te zoeken, miss_sly? Ik begrijp dat het niet eenvoudig is in deze tijd, maar je hebt in ieder geval een baan achter de hand.
pi_89667933
Nou ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er niet aan moet denken om niet te werken en elke dag met Isabeau thuis te zijn. Dat klinkt misschien naar, maar zo bedoel ik het niet.

Claudia, kan me voorstellen dat je daar wat verdrietig van kunt worden. Werk is een heel wezenlijk deel van je leven en als dat verandert en minder leuk wordt... da's niet fijn.
pi_89668065
Ik was er vooral aan toe weer wat te doen te hebben. Timo is al die tijd wel gewoon naar het kdv gegaan zodat ik de tijd had om bij te komen (ben er hier verder nooit open over geweest, maar zat met burnout thuis) Eigenlijk ben ik wat aan de vroege kant weer gaan werken, maar het scheelt wel dat ik mn werkgever ook privé al lange tijd ken dus daarom durfde ik het wel aan al. Ik werk nu sinds 1 september weer en het begint zowaar een beetje te wennen al :)
En wat ik ook heel belangrijk vond, gewoon het hebben van een baan. Inderdaad die verantwoordelijkheid die je hebt als je kinderen hebt om voor te zorgen. Opdoen van werkervaring. En het huis dat we nu hebben is ook met alleen het salaris van mijn man wel te betalen, maar als we een tuin en wat meer slaapkamers willen dan is dat gewoon niet te doen van alleen zijn salaris. Bovendien gaat hij vanaf volgend jaar een dag minder werken, ouderschapsverlof, zodat hij wat meer met Timo kan zijn en het ook op werkgebied gewoon even wat rustiger aan kan doen.

Het is wel een rottig vooruitzicht als je baan op zo'n niet leuke manier verandert..
  woensdag 8 december 2010 @ 10:55:29 #257
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89668073
Dat is het Sly. Ik wil ook wel stoppen, niet omdat ik mijn werk niet leuk vind, maar omdat ik mijn kinderen véél leuker vind! Dan heeft Morris mij ook nog een poosje voor zichzelf, zoals Anna dat in het begin ook had.
Ik werk dan ook in de communicatie, maar mijn baan zou niet in 24 uur kunnen. Met die crisisdiensten en de plv manager rol moet het gewoon. Ik doe ook regelmatig iets in het weekend en 's avonds, maar ik merk dat het me zwaarder valt om die grens niet duidelijk te trekken.
En als ik 's nachts gepiept word en weg moet en J. is niet thuis, nou dan is voor mij de stress helemaal compleet hoor.
Ik wil eigenlijk gewoon van de stress af om van hot naar her te rennen en idd mijn kinderen net drie happen kunnen geven omdat ze te moe zijn om te eten.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 10:55:42 #258
5428 crew  miss_sly
pi_89668078
Heb ik overwogen, Claudia :Y
Paar redenen om het niet te doen: ik vind het kantoor en de werkzaamheden erg leuk. De sector waarin ik werk vind ik echt interessant, ik kan het over het algemeen prima met mijn collega's vinden, ze zijn hier tamelijk flexibel en ik verdien niet slecht. Bovendien kan ik hier over een paar jaar idd tijdens schooltijd gaan werken als ik dat wil.
Soms spiek ik wel eens bij de vacatures, maar dan zie ik toch niet echt iets wat ik leuk vind, dus dan doe ik het maar niet.

Ik zou ook het liefste gaan studeren, dus niet per se de hele dag thuis met Senna, Sorbootje. Dat klinkt namelijk wel heel erg geweldig, maar ik weet ook al wel dat ik dat ook niet iedere dag, elke dag leuk ga vinden ;) het lijkt alleen erg leuk nu, omdat het niet kan :P
  woensdag 8 december 2010 @ 10:56:56 #259
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89668119
Conclusie: eigenlijk wil ik gewoon blijven werken en een nanny OF stoppen met werken.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 10:57:30 #260
5428 crew  miss_sly
pi_89668138
Conclusie: ik wil eigenlijk blijven werken, maar dan minder werk, zodat het allemaal af komt :D
Of ik wil studeren!
pi_89668182
Haha ik wil ook studeren! En ik wil een eigen (catering)bedrijfje. En ik wil tegelijkertijd ook de hele wereld over reizen met B en Isabeau en dat combineren met een leuke, uitdagende baan die niet te veel tijd kost. :Y)

Oh en de hoofdprijs in de loterij zou ook wel fijn zijn.
pi_89668276
Studeren zou ik ook best graag weer willen, maar ik heb al zoveel geprobeerd en nooit wat afgemaakt, ik weet nog steeds niet wat ik leuk vind.. Misschien over 10 jaar :P
pi_89668384
Bekend probleem.

Als ik mijn studies (niet afgemaakt) zou combineren dan zou ik bij wijze van creatieve therapie Röntgenfoto's van dieren kunnen maken. :')
  woensdag 8 december 2010 @ 11:06:11 #264
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89668424
Ik zou ook wel weer willen studeren. Ik overweeg óók nog steeds om de pabo te gaan doen.
Maar nu ik, gewoon vanuit het oogpunt weer eens écht te moeten nadenken, Arabisch ben gaan leren, vind ik dat ook weer heel leuk.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 11:06:46 #265
5428 crew  miss_sly
pi_89668444
Ow ja, reizen met schaap en Senna O+ de hele wereld rond, cultuur en historie ervaren, eten en drinken...

Ik doe niet voor niets mee met de staatsloterij :P

En studies: ik wil al sinds mijn VWO (waarvoor ik destijds zakte) iets met Kunstgeschiedenis en dat staat nog steeds. maar ja...
pi_89668502
Oeh of mijn eigen winkeltje met Italiaanse delicatessen en maaltijden <3

Maar volgens mij dwalen we af,

Dreumesen!
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 11:10:25 #267
5428 crew  miss_sly
pi_89668576
Nou, ik zit ook wel eens te denken over zo'n schriftelijke opleiding bij LOI ofzo over ontwikkeling van kinderen. Ik vond dat altijd wel interessant, maar nu ik zelf ene kind heb, vind ik dat nog veel interessanter! Dat is wel het nadeel van een kind: mijn interesses zijn ineens vreselijk uitgebreid, dat krijg ik nooit allemaal gestudeerd. Van de andere kant is juist misschien iets niet kind-gerelateerd dan wel erg goed om eens ergens anders mee bezig te zijn./
  woensdag 8 december 2010 @ 11:15:22 #268
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89668739
Sly! Hetzelfde probleem hier!
Ik denk dat ik helemaal gek zou worden als ik 24/7 voor de kinderen zou zorgen. Om het maar even bij de dreumesen te houden.
Vandaar Arabisch. Overzichtelijk, want geen 4-jarige studie. Uitdagend, want niets met kinderen en geen enkele verdere referentie aan wat ik dan ook heb geleerd of gestudeerd.
  woensdag 8 december 2010 @ 11:15:44 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89668756
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:33 schreef Sorbootje het volgende:
Ik denk dat ik mijn vrije dag ook zou veranderen als de woensdag bij ons ook een drukke kdv dag zou zijn Miss. Ik vind een rustige dag ertussen belangrijk.

Maar nu vind ik het aan de andere kant ook wel heel fijn dat ze vier dagen aaneengesloten thuis is.

Vervelend dat je werkdruk zo demotiverend is. Het niet af krijgen is een rotgevoel.
Ik ga dus juist ietsje meer werken en meer spreiden omdat ik die 4 dagen dus zelf heel moeilijk vind. :@ Het is zo druk met die 2 mannen en op dit moment is het heel veel politie-agentje spelen en sussen enzo, en ik ben echt op na 4 dagen aaneen. :@
Nu dus ma-di werken, wo vrij (alvast met het oog op school en woensdagmiddagen vrij straks) do werken, vrij vrij.

Ik wil nog steeds heel graag iets anders doen, en dat ga ik ook echt nog wel doen, alleen is dat werk (uitvaartverzorging) niet tot nauwelijks part time te doen, dus dat komt wel als de mannen groter zijn.
Tot die tijd blijf ik denk ik zitten waar ik zit. Ik heb het nu goed naar mijn zin, het is alleen lastig goochelen met opvang als ik op reis moet enzo.
Straks in februari moet ik echt heel veel weg, 1 keer een week, dan een week thuis en dan weer een dag of 10.

Ik heb afgelopen zomer 3 maanden lang 6 uur erbij gekregen om thuis te doen, en dat ging... maar maar net aan. Werken als de 2 mannen wakker zijn is bij mij niet mogelijk, dan kom ik nergens aan toe, en dus moest het overal tussendoor, in de avonden of in het weekend als F. thuis was. Ik vond dat heel pittig en ben dus heel blij dat ik er nu structureel 4 uur bij heb gekregen.
pi_89668804
Ik werk 3 dagen (voorheen 4 en daarnaast freelance lesgeven). Eigenlijk zou je voor het werk wat ik doe in de commerciele sector 4 of 5 dagen moeten werken. Ik merk dat ik nu sneller het rotwerk zit te doen omdat ik gewoon geen volle, grote projecten kan draaien vanwege de 3 dagen dat ik maar aanwezig ben. Aan de ene kant is dat jammer, maar aan de andere kant is minder verantwoordelijkheid momenteel ook wel fijn.
Ik ben wel op zoek naar een baan die beter past bij 3 dagen werken. Maar aangezien we verhuisplannen hebben naar een ander deel van het land zoek ik nu niet meer hard.
Misschien ga ik straks wel weer helemaal freelance, we zien wel.

Ik vind 3 dagen erg fijn, zou eigenlijk niet meer willen werken. Misschien wat freelance cursussen geven 's avonds, dat zou wel kunnen.

Mijn vriend werkt 4 om 5, dus om de week is hij op donderdag vrij, de andere week gaat Mette naar haar opa en oma. Hij werkte eerst 4 dagen. Ik zou op een gegeven moment wel weer er na toe willen dat hij weer 4 dagen werkt. Of toch misschien 4 om 5 en die 5de dag dan thuis werken.

Het is wel fijn dat je in onze sector (creatief) ook nog wel freelance aan de slag kan. Mijn vriend heeft jarenlang freelance gewerkt (als illustrator) en krijgt nog steeds veel aanvragen maar heeft bewust gekozen voor een baan bij een bureau om zichzelf meer te kunnen verdiepen en wat meer vastigheid toen we een huis kochten. Maar hij sluit niet uit later misschien toch weer te kiezen voor het freelance wezen.

Maar Twinkly, wat een moeilijke situatie. Het zal waarschijnlijk niet financieel mogelijk zijn, maar is het niet een idee om Niels nu al een dag in de week naar de KDV te doen, zodat hij eraan kan wennen en jij ook meer tijd hebt m te kunnen solliciteren. Mocht je dan ineens een baan hebben dan is de overstap niet zo heftig.
pi_89668812
Een LOI cursus over de ontwikkeling van dreumesjes is hier wel toegestaan :D
Maar ik denk dat werken, kinderopvang en de invloed daarvan op onze kinderen hier best wel hoort toch.

Ik heb van mijn afstudeerbegeleidster als advies gekregen om iets met wetenschapscommunicatie te gaan doen, omdat ik blijkbaar goed kan schrijven ;) Maar ik wilde eerst iets zoeken waarvoor ik geen extra opleiding hoef te doen, juist omdat we zuinig aan moeten doen.
Heb jij een extra opleiding gedaan Bodpa?
pi_89668817
ik heb wel vaak het gevoe me te moeten verdedigen voor mijn vier dagen. Stel, ik zou drie dagen werken, dan ging ik die ene dag studeren. En ik merk ook dat een groot deel van mijn werk eigenlijk niet bij mijn persoonlijkheid past, daardoor kost het veel energie en loop ik er steeds op vast. Ik zou best gram het roer omgooien, maar zou niet weten hoe.
pi_89668896
BE, dat snap ik ook wel! Het is alleen zo dat ik de weekenddagen helemaal niet zwaar vind, omdat B. er dan is. En die heeft dan nogal wat in te halen en is dus veel met Isabeau bezig. Ik denk ook wel dat het met meerdere kinderen anders is, zwaarder.

Hoewel, wij hebben natuurlijk om het weekend 4 kinderen :D
pi_89668916
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:16 schreef wickie het volgende:
Maar Twinkly, wat een moeilijke situatie. Het zal waarschijnlijk niet financieel mogelijk zijn, maar is het niet een idee om Niels nu al een dag in de week naar de KDV te doen, zodat hij eraan kan wennen en jij ook meer tijd hebt m te kunnen solliciteren. Mocht je dan ineens een baan hebben dan is de overstap niet zo heftig.
Dat zou echt ideaal zijn inderdaad!
Maar helaas lukt dat financieel niet. Niels is toen hij 3 maanden was naar het KDV geweest, maar dat ging niet goed. Daarna is hij bij een gastouder geweest, maar we konden dat niet meer betalen.
Ik ga hem zometeen weer inschrijven bij een KDV, ik heb er een gevonden die de Gordon methode toepast :) We staan nog ingeschreven bij het gastouderbureau, maar nu zie ik hem wel gedijen op een KDV, lekker spelen met andere kinderen.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 11:22:39 #275
5428 crew  miss_sly
pi_89668990
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:15 schreef Memmel het volgende:
Sly! Hetzelfde probleem hier!
Ik denk dat ik helemaal gek zou worden als ik 24/7 voor de kinderen zou zorgen. Om het maar even bij de dreumesen te houden.
Vandaar Arabisch. Overzichtelijk, want geen 4-jarige studie. Uitdagend, want niets met kinderen en geen enkele verdere referentie aan wat ik dan ook heb geleerd of gestudeerd.
MIsschien he, heeel misschien, ga ik toch eens werk maken van een cursusje :Y
pi_89669101
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:17 schreef Twinkly het volgende:
Een LOI cursus over de ontwikkeling van dreumesjes is hier wel toegestaan :D
Maar ik denk dat werken, kinderopvang en de invloed daarvan op onze kinderen hier best wel hoort toch.

Ik heb van mijn afstudeerbegeleidster als advies gekregen om iets met wetenschapscommunicatie te gaan doen, omdat ik blijkbaar goed kan schrijven ;) Maar ik wilde eerst iets zoeken waarvoor ik geen extra opleiding hoef te doen, juist omdat we zuinig aan moeten doen.
Heb jij een extra opleiding gedaan Bodpa?
Ik heb tijdens mijn opleiding een cursus wetenschapsjournalistiek gedaan bij de Universiteit Leiden, en wat extra communicatievakken tijdens mijn studie. Verder ben ik er vooral een beetje ingerold, heb folders geschreven voor het Reumafonds en websites gemaakt voor ziekenhuizen en KWF enzo. Misschien dat je eens een balletje op kunt gooien in het plaatselijke ziekenhuis, gewoon een afdeling bellen of ze nog iemand zoeken die de voorlichtingsfolders schrijft. Is vaak een ondergeschoven kindje, verpleegkundigen en artsen hebben daar de pest aan. Ik ken ook mensen die alle gezondheidsfondsen hebben aangeschreven en zo bij de Hartstichting of het Astmafonds aan de bak kwamen. Ik weet niet of jij je in mag schrijven bij KLV, maar die geven ook cursussen wetenschapsjournalistiek dacht ik. Gratizzzzzzzz.
pi_89669104
Ik kom nu al niet toe aan wat ik allemaal zou willen doen. Mijn schilderspullen staan te verstoffen, mijn tuin vertoont overeenkomsten met een regenwoud (op de hoge temperaturen na) en de kast ligt vol met ongekeken films...

Cursus doe ik dus maar even niet. Niets zo frustrerend als aan een cursus beginnen en domweg de tijd niet hebben om er mee bezig te zijn.
  woensdag 8 december 2010 @ 11:29:32 #278
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89669283
Sly, kom Arabisch doen! which reminds me....huiswerk moet nog af voor vanavond (dat is dan weer een nare bijkomstigheid, hè...huiswerk).
Heb net even naar huis gebeld: Morris is Anna het leven zuur aan het maken: pop afpakken, kinderwagen verstoppen, op haar gaan zitten enzo. Arme Anna.
pi_89669334
Bijt Anna een beetje van zich af Memmel?
pi_89669355
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:30 schreef Sorbootje het volgende:

Anna is gaaf!
pi_89669412
Daar twijfel ik niet aan :)
  woensdag 8 december 2010 @ 11:33:10 #282
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89669424
Mooie dromen hebben jullie O+
Zelf zou ik ook graag willen stoppen met werken, het staat me allemaal zo tegen...
Ik werk 3 dagen in de week en alles stress en geregel en gerace dat het met zich meebrengt vind ik vreselijk. Maar ja, het is niet anders en ik moet nou eenmaal :{

Mijlpaal: Toby hoefde vanmorgen niet te huilen toen ik hem naar het kdv bracht *O*
Wel 2x zielig "maaahmaahhh" geroepen, maar dus geen traantjes.
pi_89669534
/egopost.

Tyler is uit het ziekenhuis ontslagen! *O* Hij is nu bij opa en oma.
En hij is vandaag jarig. 2 alweer *O*
Dus we schuiven een topic op. Bedankt allemaal! :W
pi_89669610
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:25 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ik heb tijdens mijn opleiding een cursus wetenschapsjournalistiek gedaan bij de Universiteit Leiden, en wat extra communicatievakken tijdens mijn studie. Verder ben ik er vooral een beetje ingerold, heb folders geschreven voor het Reumafonds en websites gemaakt voor ziekenhuizen en KWF enzo. Misschien dat je eens een balletje op kunt gooien in het plaatselijke ziekenhuis, gewoon een afdeling bellen of ze nog iemand zoeken die de voorlichtingsfolders schrijft. Is vaak een ondergeschoven kindje, verpleegkundigen en artsen hebben daar de pest aan. Ik ken ook mensen die alle gezondheidsfondsen hebben aangeschreven en zo bij de Hartstichting of het Astmafonds aan de bak kwamen. Ik weet niet of jij je in mag schrijven bij KLV, maar die geven ook cursussen wetenschapsjournalistiek dacht ik. Gratizzzzzzzz.
Wow, bedankt voor die tip van het KLV! Ik heb een jaar ingeschreven gestaan als student om hier mijn afstudeerproject te kunnen doen, dan moet het mogen toch :D
En folders schrijven lijkt me leuk.
pi_89669670
*O* *O* Gefeliciteerd met Tyler Ingrid!!!! *O* *O*
Komt hij vandaag nog thuis om het te vieren?

Ik heb helemaal niet meegekregen dat hij in het ziekenhuis lag :o fijn dat hij weer ontslagen is. Is zijn luieruitslag al wat verbeterd?
pi_89669677
Ingrid, wat fijn! En gefeliciteerd met je grote man!

Kersjes da's een mooie mijlpaal!
  woensdag 8 december 2010 @ 11:44:22 #287
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89669917
quote:

Ik werk ma di do en vrij en een zaterdagochtend.
Ma is om de 14 dagen een hele dag, de andere dagen zijn hele dagen.
Ik werk in m'n woonplaats kan alles te voet en op de fiets af, en kan tussen de middag gewoon thuis eten.
Roy is al die dagen bij oma en opa en dat gaat prima.
volgend jaar gaat Roy 1 dag naar een kdv.
  woensdag 8 december 2010 @ 11:44:57 #288
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89669951
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:30 schreef Sorbootje het volgende:
Laat 'een beetje' maar weg, Sorbo :')
Maar ze is een beetje ellendig vandaag, vandaar dat ik het zielig vind.
pi_89670026
Ingrid gefeliciteerd! *O* *O*
zowel met Tyler's ontslag als zijn verjaardag. Fijne dag vandaag.

Als ik de 10 miljoen had werd ik eeuwige student :P
Op het moment werk ik niet, ik werkte wel, vanuit huis voornamelijk en in principe wilde ik dat graag blijven doen maar de baan/het tijdschrift werd opgeheven dus nja dan houdt het op.
We hebben besloten dat ik ook voor baby2 voorlopig de eerste 6 maanden minimaal nog thuis zal blijven, wellicht (bijna) het hele eerste jaar. Ik wil dat zelf graag, het voelt prettiger voor mij.

We zijn net terug van de huisarts, hij heeft mn verhaal weer eens aangehoord, de groeicurven bekeken en wat notities gemaakt. Uiteindelijk besloten dat er een doorverwijzing komt voor de kinderarts zodat we bepaalde dingen uit kunnen sluiten zoals malabsorptie-stoornissen enzo en er verder inderdaad vanuit kunnen gaan dat het 'slechts' een rottig obstipatie probleem is.

morgen dus de verwijzing ophalen en dan eens een afspraak maken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 8 december 2010 @ 11:49:23 #290
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89670125
Tyler, dubbel en dwars gefeliciteerd *O*

Malabsorptie, ik hoop het niet voor jullie Huup...
pi_89670215
'Fijn' dat je een doorverwijzing krijgt Huup. Altijd goed om dingen uit te sluiten. Het mooist is het natuurlijk als er een duidelijk reden naar voren komt, die gemakkelijk te verhelpen is.
pi_89670347
Ingrid ontzettend gefeliciteerd met Tyler!

Jeetje Huup wat is het toch een narigheid... Maar naar de kinderarts, hopelijk is het niet iets ernstigs maar een richting van wat het zou kunnen zij en wat jullie er aan zouden kunnen doen om het beter te laten gaan, zou wel fijn zijn.

Twinkly is misschien webredacteur in jou sector misschien wat? Bij een wetenschappelijk tijdschrift of bij het ziekenhuis ofzo?
Daar zie ik wel regelmatig banen voor voorbij komen uit jou sector die ook niet fulltime zijn.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 11:56:20 #293
5428 crew  miss_sly
pi_89670446
Gefeliciteerd Ingrid! En fijn dat Tyler weer uit het ziekenhuis is!

huup, maak je je ook zorgen om haar groei/gewichtstoename? Is dat niet ook een beetje de leeftijd? k heb het idee dat Senna ook bepaald niet aangekomen is, integendeel. Ik zie ook dat haar voormalige O+ spekbeentjes O+ een stuk minder spekkig worden. En ze voelt ook veel breekbaarder dan pak 'em beet 2 maanden geleden.
pi_89670562
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:56 schreef miss_sly het volgende:
Gefeliciteerd Ingrid! En fijn dat Tyler weer uit het ziekenhuis is!

huup, maak je je ook zorgen om haar groei/gewichtstoename? Is dat niet ook een beetje de leeftijd? k heb het idee dat Senna ook bepaald niet aangekomen is, integendeel. Ik zie ook dat haar voormalige O+ spekbeentjes O+ een stuk minder spekkig worden. En ze voelt ook veel breekbaarder dan pak 'em beet 2 maanden geleden.
Daar heb je dus weegschalen en curves voor.. Amelie blijft nu achter op haar lijntje.. Dat is wel wat anders dan dat jij vindt dat de spekbeentje verdwijnen.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 11:59:53 #295
5428 crew  miss_sly
pi_89670597
nevermind, geen zin in.
pi_89670649
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:59 schreef miss_sly het volgende:
nevermind, geen zin in.
:')
pi_89670695
Nee het gaat me absoluut niet om het gewicht, het is juist een stagnatie van de lengtegroei. En an sich maak ik me daar ook geen zorgen om, het zou heel prima bij haar kunnen passen.
Eigenlijk maak ik me helemaal geen (erge) zorgen. Maar ik wil hier niet mee tobben om er over 2 jaar achter te komen dat er toch sprake is van bijvoorbeeld malabsorptie en dergelijke.

Juist een achterblijvende groei (lengte dus, niet gewicht) kan daar op wijzen. Dat dus gecombineerd met wat andere dingen zoals eczeem en krampen enzo zorgt ervoor dat B. en ik allebei zoiets hebben van nouja, beter maar wat dingen uit laten sluiten zodat je in elk geval zeker bent dat er niets relatief ernstigs is.

Kortom, meer voor mn eigen gemoedsrust enzo ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89670706
Driekus moet vrijdag naar het bureau...ik denk dat er hier ook wat gaat schorten aan de gewichtsgroei. Maar ja, meneer is gewoon erg bewegelijk en is nooit breed geweest. Dus tja.
Miss, ze is nu toch ook veel meer aan het bewegen dan eerst? Logisch dan toch dat ze niet meer zo hard groeit?
pi_89670721
Tess dr spekkies zijn ook aan het verdwijnen maar dat komt omdat ze zo actief is. Ik heb alleen niet het idee dat Tess dr gewicht terugloopt, stagneren ws wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89670730
Huup, kijkt de huisarts nou ook nog even naar welke kinderarts of mag je dat zelf uitzoeken?
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 12:03:18 #301
5428 crew  miss_sly
pi_89670738
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:')
Als je niets fatsoenlijks te melden hebt, hou dan gewoon je mond.

Ik ben eht echt zat, die stomme opmerkingen van jou als ik gewoon iets vraag. Als het je neit bevalt, lees je er toch gewoon overheen en reageer je toch gewoon niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')