abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:21:08 #126
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89629513
Och Amélie toch... en Huup.. voor jullie ook heftig! Hopelijk komt er iets uit waar op een simpele manier iets aan te doen is en vooral wat een verklaring voor deze ellende geeft :*

Estrys, mij lijkt het ook praktisch omt e wachten met een 'groot bed' :P . Ik denk dat wij tzt voor een twijfelaar gaan O+ kunnen ze er samenin liggen O+ (denk ik nu ;)). Een stapelbed vind ik doodeng!

En al die slaaptrubbels, bah! Hier heeft de 10 min regel echt efffect gehad. We waren dan ook erg consequent in het toepassen en gebruiken het nog wel eens als ze 's avonds of 's nachts wakker worden. Wij hadden ongeveer 1,5 jaar slaapproblemen (naja, de jongens, en wij ook, daardoor) en dat slooooopt :O je wordt gewoon een ander mens is mijn ervaring
pi_89629538
dr kwam een telefoontje tussendoor dus mn post is bij voorbaat gedoemt spuit 11 te zijn :')

@Mef oh zo ja nouja we vinden het zelf ook verstandig om dingen nu uit te laten sluiten. Je blijft niet bezig zeg maar.

Ik ben wel heel blij dat B. en ik op 1 lijn zitten wat dat betreft en dat we niet maanden geleden zijn gaan aanklooien met zelf op eigen houtje dingen elimineren of juist toevoegen aan het eten. Op deze manier blijft het gevoelsmatig overzichtelijk zeg maar omdat iedere nieuwe stap uitvoerig besproken wordt met iemand die ervoor geleerd heeft en aan dingen denkt waar wij zelf niet per se stil bij staan. Er ligt een concreet dossier bij de huisarts dat teruggaat tot het eerste moment dat we daar kwamen toen ze 12 weken oud was ( :X )
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:23:01 #128
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89629567
Ja, ze heeft bij ons ook altijd in een groot bed gelegen, of eigenlijk: op een éénpersoonsmatras op de grond. Wij lagen op een tweepersoonsmatras dat ernaast lag.

Nu is het nog maar de vraag of ze weer terug wil in haar bed, want ze wilde er vanmorgen al niet eens meer op zitten of staan... :')

Ik geef haar trouwens altijd die kleine nintendo ds met een of ander dom spelletje als ze wakker is en niet meer kan slapen, dan is ze weer happy. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_89629585
Annicka! :o :X
zit er zo'n plankje voor?

Amélie wandelt haar hele bedje door en ze rolt zich met geweld om tegen de spijlen aan, dat zie ik voorlopig dus ook nog niet goed gaan in een bed zonder zijkant :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89629636
oh zo
en een matras op zo'n lattenbodem-bed van ikea? Is dat wat? wat voor bed hebben jullie nu?

Dat is keilaag dus dat dondert wat minder hard uit bed :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:25:57 #131
12913 GreatWhiteSilence
pi_89629672
Het is een oud bed van mijn man, waar hij in sliep toen hij een jaar of vier was (geloof ik). Ik denk dat eerst beer uit bed gevallen was en dat Annicka erachteraan dook toen ze beer weer wilde pakken... :{
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:26:57 #132
12913 GreatWhiteSilence
pi_89629712
Het komt ongeveer even hoog als mijn knie, als ik het me goed herinner.
pi_89629850
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het is een oud bed van mijn man, waar hij in sliep toen hij een jaar of vier was (geloof ik). Ik denk dat eerst beer uit bed gevallen was en dat Annicka erachteraan dook toen ze beer weer wilde pakken... :{
t klinkt wel heel schattig, zo achter beer aan :D :@

nouja misschien eventueel als ze niet wil dat het te proberen is met het matras op de grond in haar kamertje naast het bedje en dan later weer naar het bedje verplaatsen? zoiets? of zelf idd een plankje ernaast maken zodat ze geremd wordt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 13:43:23 #134
5428 crew  miss_sly
pi_89630334
Gooien doet Senna eigenlijk zelden, dus geen tips, Stiemie.

Oei, uit bed vallen :o niet heel fijn. Kan me voorstellen dat ze dan even niet in dat bed wil. Ik zou het niet dwingen, wel aanbieden, if you know what I mean. Hebben wij met zitten in bad ook gedaan, en uiteindelijk is ze gewoon weer gaan zitten :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:47:04 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89630480
mikoxxx, ik wilde idd ook de 5-10-20 gaan doen vannacht, maar na 5 minuten was hij stil, eventjes, om vervolgens 1 minuut later weer te beginnen etc. En dan wel zo zachtjes mieperen dat ik wist dat het alleen maar heel veel erger zou gaan worden als ik wel zou gaan. ;)
Maar het is voor mij ook wel de meest beproefde methode om eea te resetten. :Y
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 13:50:14 #136
5428 crew  miss_sly
pi_89630617
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:07 schreef _Bar_ het volgende:
@ Twinkly, Roy heeft het niet alleen bij ons, bij opa en oma heeft hij het ook.
Dus of het nu echt aan het kamertje ligt dat betwijfel ik eigenlijk een beetje.
Al kan ik wel eens proberen het kamertje iets te veranderen.

Roy is ligt in elk geval nu bij opa en oma te slapen, maar kreeg de mededeling mee dat Roy niet helemaal in zijn sas is, en zelfs niet helemaal lekker is, hij had al gespuugd en was wat hangerig.

Roy brengen we zowiezo naar bed zodra hij in zijn oogjes begint te wrijven en rode wangen en oortjes krijgt, dat is bij ons het moment dat we rustig aan, tandjes poetsen, pyama aan, nog heel even spelen beneden of boven.
Boven lopen we alle beestjes af, zeggen overal netjes weltrusten, leggen Roy op bed, knuffels erbij en ik lees een verhaaltje voor.
Dan een kus een aai over de bol en ik ga weg.
Dan blijft hij een half uurtje stil en braaf, soms speelt hij met zijn knuffeltjes nog wat in bed.
En dan vanuit het niets gehuil, dat laten we altijd even doorgaan, tenzij het echt doordringend gillen word.
Iemand van ons gaat dan rustig naar boven en vraagt rustig Roy kun je niet slapen bla bla bla, geven zijn tuut terug, weer een aai een kus (als hij rustig is) en dan we gaan nu lekker slapen, morgen mag je bv weer naar opa en oma, mama gaat dan werken en is smiddags weer thuis.
en dan ga ik weer weg.

Ik kan hierin wel wat wijzigingen in toepassen, kijken of dat misschien werkt.
niet geschoten is altijd mis (ofzoiets)

Huup vind het zielig dat Amelie er zoveel last van blijft houden, hopelijk worden jullie idd eens doorgestuurd en kan er gerichter gezocht worden naar een oorzaak, sterkte voor jou en je meisje :*

BE, daar waar jullie "last"mee hebben, ken ik niet dus kan helaas geen bruikbare tips overbrengen.
Pyamapapje heb ik nu van de winkel meegenomen eens kijken of dat hier in elk geval wat wilt werken.
Jullie ook s6 met het zoeken hierin.

Stieme ik moest stiekem lachen om het gegooi van je dochter, herken het een klein beetje alleen denkt Roy hier dat al zijn speelgoed hamers zijn.... }:|
Misschien zou je eens kunnen proberen om wel meteen te gaan als hij begint te huilen, de eerste keer dan he. Even laten weten dat jullie er zijn, troosten zoals je zelf vindt dat het bij hem/jullie past, en pas dan de 'we laten je even huilen' tijd in laten gaan? Misschien dat hij, omdat je zo snel reageert, zich niet helemaal wakker en overstuur huilt, maar wee rlekker in slaap valt.
En met meteen bedoel ik dan met 1-2 minuutjes al, niet dezelfde seconde nog ;)
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:58:44 #137
12913 GreatWhiteSilence
pi_89630919
Mocht ze niet in het bed willen, gaat ze wat mij betreft gewoon weer terug naar onze kamer en dan eerst maar eens een valbescherming in elkaar knutselen voor we weer proberen haar op haar eigen kamer te laten slapen.
  dinsdag 7 december 2010 @ 14:05:49 #138
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89631201
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:47 schreef Brighteyes het volgende:
mikoxxx, ik wilde idd ook de 5-10-20 gaan doen vannacht, maar na 5 minuten was hij stil, eventjes, om vervolgens 1 minuut later weer te beginnen etc. En dan wel zo zachtjes mieperen dat ik wist dat het alleen maar heel veel erger zou gaan worden als ik wel zou gaan. ;)
Maar het is voor mij ook wel de meest beproefde methode om eea te resetten. :Y
Wij doen alleen 10 min, dat verlengen we dus niet. En idd, als het stil ljikt te worden, dan wachten wij ook even af wat er gebeurt hoor. Officieel, als je de methode helemaal wilt volgen, moet je ook nog ff gaan kijken als ze al slapen he?
  dinsdag 7 december 2010 @ 14:19:24 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89631780
Dan weet ik bijna zeker dat hij weer wakker springt door het gekraak van de deur, ik luister wel op de overloop. ;) Dat doe ik vaak sws wel als hij 'ineens' stil is... :@ ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien zou je eens kunnen proberen om wel meteen te gaan als hij begint te huilen, de eerste keer dan he. Even laten weten dat jullie er zijn, troosten zoals je zelf vindt dat het bij hem/jullie past, en pas dan de 'we laten je even huilen' tijd in laten gaan? Misschien dat hij, omdat je zo snel reageert, zich niet helemaal wakker en overstuur huilt, maar wee rlekker in slaap valt.
En met meteen bedoel ik dan met 1-2 minuutjes al, niet dezelfde seconde nog ;)
Ja, dat is ook nog wel een idee idd. Voorheen werkte dat 'laat maar even gaan' heel goed, nu niet meer, mss dus anders aanpakken.

Ik had gisteren ook wel even een :X :X momentje toen ik wakker werd om 23.30 en F. zei 'hij is al een half uur bezig'. Waarom dan niet meteen een fles erin gemikt! :X :X Maar goed, we hadden gezegd dat we wilden kijken of we dat af konden bouwen, dus hij had op zich wel gelijk. Maar toch. ;) :X :D

Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. :Y Iig lig ik zelf om 21.30 op bed denk ik, als het niet al eerder is. ;)
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 14:23:50 #140
5428 crew  miss_sly
pi_89631977
schaap begint nu zijn deel mee te moeten doen met het 's nachts troosten. Tot voor kort deed ik dat, zodat ik eventueel nog even kon voeden, maar daar wil ik ook vanaf, dus tja...hij wordt er wel heel erg moe van, geloof ik :')

Ik bedacht me laatst dat we op een bepaald moment voor bepaalde dingen (zoals naar bed gaan) een riueel of regels of structuur bedenken en daar (voor ons gevoel) eindeloos mee door kunnen gaan. Maar onze kindjes worden groter, veranderen, begrijpen meer, communiceren anders/beter, en dus is het helemaal niet raar dat je zo nu en dan eens een (grote of kleine) wijziging moet aanbrengen in hoe je dingen aanpakt. Ze zijn nog aan het groeien, ontwikkelen, leren, dus moeten wij mee groeien en ontwikkelen en leren, bedacht ik me.
  dinsdag 7 december 2010 @ 14:28:02 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89632131
:Y Idd, dat vergeet je nog wel eens.
Bij Sasha gaat dat makkelijker omdat hij beter aan kan geven wat er is.
Zo deden we bij hem altijd de deur dicht als hij ging slapen, dat mocht op een gegeven moment niet meer, maar tegenwoordig juist weer wel, anders komt de tijger en de krab. ;) O+
En zo moet je idd je kindje volgen daarin. :Y Maar da's nog best wel eens lastig. ;) :@
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 14:30:20 #142
5428 crew  miss_sly
pi_89632217
Dat is best wel eens heel lastig :D
Zeker idd als ze nog niet echt kunnen communiceren, zoals Sasha dat inmiddels wel kan. Dan blijft het zoeken, kijken hoe er gereageerd wordt, en verder zoeken als het niet de gewenste reactie is.

En idd vergeet je dat. Dan heb je zo'n lekkere balans, en dan heb je het gevoel dat je zo wel eeeeeeuwig door kunt gaan....alleen denkt kindlief daar anders over :+
pi_89632272
haha ja dat is het voordeel van nachtvoedingen voor de partners, alhoewel ik ook stellen ken waarbij de partner het kind haalt en weer in bed legt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik bedacht me laatst dat we op een bepaald moment voor bepaalde dingen (zoals naar bed gaan) een riueel of regels of structuur bedenken en daar (voor ons gevoel) eindeloos mee door kunnen gaan. Maar onze kindjes worden groter, veranderen, begrijpen meer, communiceren anders/beter, en dus is het helemaal niet raar dat je zo nu en dan eens een (grote of kleine) wijziging moet aanbrengen in hoe je dingen aanpakt. Ze zijn nog aan het groeien, ontwikkelen, leren, dus moeten wij mee groeien en ontwikkelen en leren, bedacht ik me.
Inderdaad! ^O^

Als Niels gaat huilen, als hij daarvoor een tijdje vrolijk en rustig in bed ligt, ga ik altijd direct troosten. Er is dan ook altijd iets mis in zijn ogen, zoals dat zijn hydrofieldoek op de grond ligt (gebruikt hij als knuffel) of Teigetje knuffel uit bed is gesprongen, of Niels ligt 90 graden gedraaid of op zijn rug (met slaapzak aan lukt het hem niet goed om terug te rollen, of hij wordt dan iig heel boos). Het kan heel goed zijn dat er iets mis is wat wij niet zien of begrijpen maar wat in de ogen van zo'n kleintje heel erg is, daarom vind ik het wel zo eerlijk om eerst te troosten en daarna pas met die 5-10 minuten methode te beginnen.
Hij moppert ook wel vaak zachtjes in bed voor hij in slaap valt, maar dat zijn inslaapvalgeluidjes.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89632611
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:31 schreef Twinkly het volgende:
haha ja dat is het voordeel van nachtvoedingen voor de partners, alhoewel ik ook stellen ken waarbij de partner het kind haalt en weer in bed legt.
ja hoi :+
hij haalt, ik voed en verschoon, hij snurkt en legt na het voeden weer terug en snurkt daarna verder :P

9 van de 10 keer merkt(e) hij niet eens dat ze voor een voeding wakker was geworden :D dan schrok B. de volgende ochtend wakker zo van :o ik heb Amélie helemaal niet gehoord vannacht! :o
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89632749
Twinkly, ik ben het helemaal met je eens. Daarnaast is het voor je eigen gemoedsrust toch ook beter om éérst even te gaan kijken.
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 14:48:25 #146
5428 crew  miss_sly
pi_89632865
's nachts voed(de) ik Senna op haar kamertje, niet in bed. 's Ochtends haalt hij haar wel vaak, hoor.

Ik weet nog wel dat in het prille begin, toen ze nog bij ons op de kamer sliep en 's nachts een aantal keer kwam, tegen bezoek 'klaagde' dat de gebroken nachten idd wel zwaar waren, hoor *flinke gaap*. Toen ik beaamde dat ze die nacht idd drie keer was geweest, keek hij me wazig aan en zei: ik dacht dat ze vannacht had doorgeslapen.
Tot zover de gebroken nachten van schaap :+
pi_89633223
Hahaha miss, herkenbaar!

B. heeft vaak pas door dat Isabeau wakker is als ze bij ons in bed aan zijn oor trekt.
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:18:35 #148
12913 GreatWhiteSilence
pi_89633929
Ow, dat hebben wij hier ook wel eens gehad heel in het begin: Annicka werd toen een nachtje ieder uur wakker, maar meneer had het mooi niet doorgehad... :+
pi_89634010
Ah gooien is dus helaas een fase ;( Al doet het Esmee het nu sinds een maandje ofzo. In de box zetten doe ik dan ook regelmatig, maar daar liggen vaak houten blokjes in en dat is dus weer nieuw gooi-materiaal... Nou ja gewoon uitzitten dus...

Oei Annicka uit bed gevallen. Hebben we hier ook eens met Linde gehad. Nu ligt het borstvoedingskussen naast haar in bed als hindernis en dat gaat prima!
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:47:01 #150
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89635037
Ai Annicka, uit je bed vallen is niet leuk.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')