Haha, hier hetzelfdequote:Op dinsdag 7 december 2010 14:40 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja hoi![]()
hij haalt, ik voed en verschoon, hij snurkt en legt na het voeden weer terug en snurkt daarna verder![]()
9 van de 10 keer merkt(e) hij niet eens dat ze voor een voeding wakker was gewordendan schrok B. de volgende ochtend wakker zo van
ik heb Amélie helemaal niet gehoord vannacht!
ik heb geen idee wie het heeft gedaan; maar Lena zal Evie vast niet zomaar bijten??quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:21 schreef Poppedein het volgende:
![]()
![]()
Het was toch hoop ik Lena niet zeg!! diedoedaniehoor! Wat ontzettend sneu zeg!
neej jammer genoeg niet.. maar ga morgen wel even vragen of ze het ook met de ouders van het betreffende kindje gaan bespreken, want lijkt me wel handig dat die het weten, en misschien erop inspelen...quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:55 schreef Poppedein het volgende:
Zeiden ze er ook nog wat van hoe en wat dan of had niemand een idee hoe t gebeurd was?
Hoe gaat het eigenlijk met haar taalontwikkeling? Ik heb bij Ivan het idee dat het smijten een manier is om uitdrukking te geven aan een emotie waar hij nog geen andere uitdrukkingsmogelijkheden toe heeft. Het is heel irritant gedrag, maar misschien vaak ook wel begrijpelijk. Hoe we er hier mee omgaan: naar bed doen, eten geven, negeren, speeltjes niet teruggeven, 'nee' zeggen, troosten. Eigenlijk is dat heel gevarieerd en contextafhankelijk.quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:20 schreef Stiemie het volgende:
Ah gooien is dus helaas een faseAl doet het Esmee het nu sinds een maandje ofzo. In de box zetten doe ik dan ook regelmatig, maar daar liggen vaak houten blokjes in en dat is dus weer nieuw gooi-materiaal... Nou ja gewoon uitzitten dus...
Een kdv heeft toch een soort geheimhoudingsplicht naar andere ouders toe? Of is dat niet zo streng in NL? Wij hadden hier namelijk laatst een zelfde voorval, en het is dan dus niet toegestaan te zeggen wie het heeft gedaan. Het werd uiteraard met de ouders van desbetreffende bijtende kind besproken, maar niet naar de ouders van het gebeten kind.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
neej jammer genoeg niet.. maar ga morgen wel even vragen of ze het ook met de ouders van het betreffende kindje gaan bespreken, want lijkt me wel handig dat die het weten, en misschien erop inspelen...
gelukkig is het nu niet meer zo dik, maar ziet wel duidelijk een afdrukje..
Maar wat zou je met die info doen? Het verandert de zaak niet voor jouw kind. Wel voor de bijter en ouders, daar zal er iets moeten veranderen. En in die richting wordt er uiteraard wel gecommuniceerd.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ach jee, BJ, wat sneu voor Evie! Ik kan me voorstellen dat je graag wilt dat het kinderdagverblijf het er toch even over heeft met de ouders.
Zo'n geheimhoudingsplicht zou ik wel heel raar vinden, Roomsnoes. Dat wil zeggen, je zou evengoed kunnen betogen dat er in dit soort situaties een informatieplicht hoort te bestaan. Als iemand mijn kind fysiek iets aandoet (hoe onschuldig dat ook is) dan wil ik graag weten wie dat heeft gedaan.
Ik geloof best dat jij er heel redelijk mee omgaat. Maar wat je natuurlijk als kdv wilt voorkomen is dat ouders onderling elkaar gaan aanspreken op gedrag dat op het kdv gebeurt. Dat is in mijn ogen niet juist, dat is de taak van het kdv, die hier dus ook wordt uitgevoerd. Als een kidn vaker bijt, wil dat niet zeggen dat het een rotkind is, en je wilt ook voorkomen dat een kind als rotkind te boek komt te staan op het schoolplein.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
En toch zou ik het willen weten. Het maakt mij niet uit of zoiets op school of op een kinderdagverblijf gebeurt. En natuurlijk zou ik het eerst aan de school of het kinderdagverblijf overlaten om het voorval even te bespreken en in de gaten te houden of het niet nog een keer gebeurt, maar dat neemt niet weg dat ik op de hoogte gehouden wil worden.
Hoera! Leuk is dat, he? En sterkte met de verbouwing.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:41 schreef wickie het volgende:
Ze is heel erg bezig met af en toe los staan, ineens zomaar losse stapjes als ze van A naar B moet, we zijn helemaal happy en Mette ook. Ik mocht haar zelfs bij haar handjes pakken en toen stond ze op en liep ze wat stapjes aan me hand. Volgens mij is het begin er
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |