abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:36:11 #151
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89639455
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:40 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja hoi :+
hij haalt, ik voed en verschoon, hij snurkt en legt na het voeden weer terug en snurkt daarna verder :P

9 van de 10 keer merkt(e) hij niet eens dat ze voor een voeding wakker was geworden :D dan schrok B. de volgende ochtend wakker zo van :o ik heb Amélie helemaal niet gehoord vannacht! :o
Haha, hier hetzelfde :D
En soms had ik het zelf ook niet helemaal door, werd ik wakker van een friemelend handje en bleek er ineens een lief kleintje tussen ons in te liggen in bed O+

Ik hoop dat de onderzoeken niet te belastend zullen zijn voor Amelie en dat er een logische en simpele verklaring is voor haar buikpijn. Succes morgen :*

BE, da's wel heel vroeg :{
Misschien toch maar wat speelgoed in zijn bed leggen? Eventueel als hij al slaapt? Vrienden van ons hebben dat met hun zoontje gedaan die ook altijd zo vroeg wakker werd. Tegenwoordig ligt hij dan rustig nog 'n uurtje te spelen in bed voordat hij van zich laat horen.

Stiemie, de zonnige kant van het geheel: dat blokje vanuit de box was wel mooi raak :P

Nijna, je hebt de wet van Fok onderschat :o

Toby heeft vorige week donderdag de BMR en MenC gekregen. Hij is wel erg weinig aangekomen sinds zijn laatste keer wegen/meten op het CB in augustus. Maar hij is ook ziek geweest, zit geen seconde stil en op deze leeftijd groeien ze natuurlijk minder hard. Geen reden voor paniek dus. Of nou ja... hij leek wel een beetje gekrompen te zijn :P

.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:10:25 #152
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89640655
mijn meisje is gebeten op de kinderopvang ;( hele rode dikke afdruk op dr wangetje...
:'(

en ik ben totaal niet bijgelezen, ben echt zoooo ontzettend kapot.. :O
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_89641056
:o :o :o Het was toch hoop ik Lena niet zeg!! diedoedaniehoor! Wat ontzettend sneu zeg!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:26:18 #154
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89641259
Kersjes, hij is deze keer niet te weinig aangekomen, hij is de vorige keer teveel aangekomen en dat is nu gecorrigeerd... O-)

Aww, BJ, dat is niet leuk... :(

Papa gaat Annicka straks weer naar bed brengen, ik ben benieuwd hoe dat afloopt... :+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:37:36 #155
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89641697
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:21 schreef Poppedein het volgende:
:o :o :o Het was toch hoop ik Lena niet zeg!! diedoedaniehoor! Wat ontzettend sneu zeg!
ik heb geen idee wie het heeft gedaan; maar Lena zal Evie vast niet zomaar bijten??
haha nou je kan de tandafdrukken bijna beoordelen :{ :'( dus was ook wel echt hard bijten...
zo zielig....
en Lena sliep toen ik kwam ;)
pi_89642414
Zeiden ze er ook nog wat van hoe en wat dan of had niemand een idee hoe t gebeurd was? :*
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 7 december 2010 @ 19:29:04 #157
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89644028
Believe it or not: ze is gewoon gaan slapen, geen enkel probleem. :o

Ik denk dat ze de functie van het matras begreep, toen ik uitlegde dat ze als ze valt niet op de grond zal vallen, maar op het matras... :+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 20:27:23 #158
5428 crew  miss_sly
pi_89647359
Evie, arm ding :o

Hier weer een fijn staaltje van mijn schoonmoeder met het geven van eten en tussendoortjes: anderhalve banaan :X terwijl er op de fruitschaal lag: 1 grote appel, 1 kinderappel, een paar mandarijnen (die zijn wat oud dus misschien niet lekker), 2 peren en anderhalve banaan. Dus nadat de halve banaan op was en een halve peer, en Senna nog wat wilde, kreeg ze de andere banaan. Er was genoeg keus, zou je zeggen, maar nee :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:29:00 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89647466
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:55 schreef Poppedein het volgende:
Zeiden ze er ook nog wat van hoe en wat dan of had niemand een idee hoe t gebeurd was? :*
neej jammer genoeg niet.. maar ga morgen wel even vragen of ze het ook met de ouders van het betreffende kindje gaan bespreken, want lijkt me wel handig dat die het weten, en misschien erop inspelen...

gelukkig is het nu niet meer zo dik, maar ziet wel duidelijk een afdrukje..
:{
pi_89647703
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:20 schreef Stiemie het volgende:
Ah gooien is dus helaas een fase ;( Al doet het Esmee het nu sinds een maandje ofzo. In de box zetten doe ik dan ook regelmatig, maar daar liggen vaak houten blokjes in en dat is dus weer nieuw gooi-materiaal... Nou ja gewoon uitzitten dus...
Hoe gaat het eigenlijk met haar taalontwikkeling? Ik heb bij Ivan het idee dat het smijten een manier is om uitdrukking te geven aan een emotie waar hij nog geen andere uitdrukkingsmogelijkheden toe heeft. Het is heel irritant gedrag, maar misschien vaak ook wel begrijpelijk. Hoe we er hier mee omgaan: naar bed doen, eten geven, negeren, speeltjes niet teruggeven, 'nee' zeggen, troosten. Eigenlijk is dat heel gevarieerd en contextafhankelijk.

Oh, Ivan heeft een nieuw woordje geleerd van zijn opa en oma, namelijk 'drie'. Als je 'een... twee...' zegt, zegt hij "drie!". Hij probeert de 'r' ook echt te maken met zijn mond. Zo knap! Ik was eerst niet overtuigd omdat het zoveel op 'die' lijkt (en dat zegt hij de hele dag door), maar door het proberen te maken van die 'r' en de twinkeling in zijn ogen ben ik overstag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89647775
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:29 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

neej jammer genoeg niet.. maar ga morgen wel even vragen of ze het ook met de ouders van het betreffende kindje gaan bespreken, want lijkt me wel handig dat die het weten, en misschien erop inspelen...

gelukkig is het nu niet meer zo dik, maar ziet wel duidelijk een afdrukje..
:{
Een kdv heeft toch een soort geheimhoudingsplicht naar andere ouders toe? Of is dat niet zo streng in NL? Wij hadden hier namelijk laatst een zelfde voorval, en het is dan dus niet toegestaan te zeggen wie het heeft gedaan. Het werd uiteraard met de ouders van desbetreffende bijtende kind besproken, maar niet naar de ouders van het gebeten kind.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:38:22 #162
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89647973
dat bedoel ik ook; ik hoef het verder niet te weten, maar zou wel graag willen weten of ze er actie op ondernemen inderdaad... verder niet.
pi_89648004
Ach jee, BJ, wat sneu voor Evie! Ik kan me voorstellen dat je graag wilt dat het kinderdagverblijf het er toch even over heeft met de ouders.

Zo'n geheimhoudingsplicht zou ik wel heel raar vinden, Roomsnoes. Dat wil zeggen, je zou evengoed kunnen betogen dat er in dit soort situaties een informatieplicht hoort te bestaan. Als iemand mijn kind fysiek iets aandoet (hoe onschuldig dat ook is) dan wil ik graag weten wie dat heeft gedaan.
pi_89648153
Buh, helemaal kapot (we zitten sinds gisteren weer in een verbouwing). Morgen lekker keutelen met Mette O+

Ik las dat Evie is gebeten, altijd zo zielig als je ze gehavend aantreft op het KDV. Mette was ook toegetakeld, een flinke kras op haar gezicht. Maar ze was zelf ook niet helemaal lief geweest, dus dan kan je ook wat terug verwachten.

Ze is heel erg bezig met af en toe los staan, ineens zomaar losse stapjes als ze van A naar B moet, we zijn helemaal happy en Mette ook. Ik mocht haar zelfs bij haar handjes pakken en toen stond ze op en liep ze wat stapjes aan me hand. Volgens mij is het begin er O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 20:42:17 #165
5428 crew  miss_sly
pi_89648192
In wezen doet het er niet toe wie het gedaan heeft, zolang er maar naar de betreffende ouders wordt gereageerd, lijkt me. Jij kunt er toch niets mee, met de wetenschap. Je bent er niet bij als de kinderen samen zijn en je kunt het kind in kwestie ook neit corrigeren, straffen of iets (aan/af)leren.
pi_89648239
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ach jee, BJ, wat sneu voor Evie! Ik kan me voorstellen dat je graag wilt dat het kinderdagverblijf het er toch even over heeft met de ouders.

Zo'n geheimhoudingsplicht zou ik wel heel raar vinden, Roomsnoes. Dat wil zeggen, je zou evengoed kunnen betogen dat er in dit soort situaties een informatieplicht hoort te bestaan. Als iemand mijn kind fysiek iets aandoet (hoe onschuldig dat ook is) dan wil ik graag weten wie dat heeft gedaan.
Maar wat zou je met die info doen? Het verandert de zaak niet voor jouw kind. Wel voor de bijter en ouders, daar zal er iets moeten veranderen. En in die richting wordt er uiteraard wel gecommuniceerd.
Ik weet ook de details niet van de geheimhoudingsplicht hier, en ik vind 'm ook wel wat ver gaan, maar ik mag dus niets wat aan een specifiek kind te koppelen is, doorvertellen. Dus niet aan buitenstaanders als mijn vriend, en dus zeker niet aan andre ouders binnen dezelfde groep.
pi_89648270
Hier werd ook niet verteld wie M. had gebeten, alleen dat het ook met de ouders van het betreffende kindje besproken zou worden. Nog geen maand later was het andersom; kregen wij te horen dat ons engeltje een ander kind aan zijn haar door de kamer had getrokken. :X
(Ik schaamde me kapot)

@Claudia: ik denk trouwens wel dat bijten, slaan etc idd een vorm is voor gevoelens die ze nog niet goed kunnen uiten. Sinds M. goed praat is hij een stuk rustiger, ook op het kdv. Nu horen we juist elke keer dat hij zo lief is voor de andere kindjes. Phew.
pi_89648273
En toch zou ik het willen weten. Het maakt mij niet uit of zoiets op school of op een kinderdagverblijf gebeurt. En natuurlijk zou ik het eerst aan de school of het kinderdagverblijf overlaten om het voorval even te bespreken en in de gaten te houden of het niet nog een keer gebeurt, maar dat neemt niet weg dat ik op de hoogte gehouden wil worden.
pi_89648288
Bij ons wordt daar heel open over gedaan op het KDV, dat vind ik wel erg fijn. Je merkt ook aan de ouders dat het gevoel er ook is daardoor 'het kan gebeuren' ze zijn erg rechtvaardig daarover. Net zoals ik zei. Mette was bijvoorbeeld vandaag ook niet aardig tegen dat jongetje, ze waren aan het stoeien, voordat ze konden ingrijpen had ze een uithaal gekregen.
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 20:44:38 #170
5428 crew  miss_sly
pi_89648327
Jouw theorie over die zj-klank van in jam lijkt wel op te kunnen gaan, Claudia. Senna gaat in bad altijd beestjes laten 'wemmen'. Daar ontbreekt dus ook de z-klank. Misschien is die inderdaad nog wel te moeilijk om te zeggen, want ze zegt ook Nenna ipv Senna. Grappige is dat ze sinds kort de slang wel kan benoemen door sssss te doen :D maar slang zegt ze dan weer niet, alleen het geluid sssss doet ze.
pi_89648372
Precies, wickie. Natuurlijk kan het gebeuren! De kindjes zijn allemaal zo jong en het kan ook zomaar je eigen kind zijn dat iets doet. Maar waarom is het zo erg om te weten welk kindje het heeft gedaan? Die andere ouders gaan toch niet ineens poep door je brievenbus gooien? :Y)
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 20:46:34 #172
5428 crew  miss_sly
pi_89648433
Nou, daar zeg je zoiets, Claudia :o Je hoort toch tegenwoordig soms rare dingen over ouders die verhaal gaan halen ergens om wat hun kind is 'aangedaan' (want in veel gevallen is dat niet eens echt iets).
pi_89648453
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
En toch zou ik het willen weten. Het maakt mij niet uit of zoiets op school of op een kinderdagverblijf gebeurt. En natuurlijk zou ik het eerst aan de school of het kinderdagverblijf overlaten om het voorval even te bespreken en in de gaten te houden of het niet nog een keer gebeurt, maar dat neemt niet weg dat ik op de hoogte gehouden wil worden.
Ik geloof best dat jij er heel redelijk mee omgaat. Maar wat je natuurlijk als kdv wilt voorkomen is dat ouders onderling elkaar gaan aanspreken op gedrag dat op het kdv gebeurt. Dat is in mijn ogen niet juist, dat is de taak van het kdv, die hier dus ook wordt uitgevoerd. Als een kidn vaker bijt, wil dat niet zeggen dat het een rotkind is, en je wilt ook voorkomen dat een kind als rotkind te boek komt te staan op het schoolplein.
pi_89648461
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:41 schreef wickie het volgende:
Ze is heel erg bezig met af en toe los staan, ineens zomaar losse stapjes als ze van A naar B moet, we zijn helemaal happy en Mette ook. Ik mocht haar zelfs bij haar handjes pakken en toen stond ze op en liep ze wat stapjes aan me hand. Volgens mij is het begin er O+
Hoera! Leuk is dat, he? En sterkte met de verbouwing. :*
pi_89648490
Nee maar dat is wat ik bedoel door de openheid en juist niet zo van 'dat kind deed het', denk ik er niet eens over na dat kind B het deed. Mocht het structueel zijn dan geven ze dat aan (dat ze dat constateren) en hebben ze daar gewoon een gesprekje over met je (niet dat het ons al is overkomen).
pi_89648526
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:46 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik geloof best dat jij er heel redelijk mee omgaat. Maar wat je natuurlijk als kdv wilt voorkomen is dat ouders onderling elkaar gaan aanspreken op gedrag dat op het kdv gebeurt. Dat is in mijn ogen niet juist, dat is de taak van het kdv, die hier dus ook wordt uitgevoerd. Als een kidn vaker bijt, wil dat niet zeggen dat het een rotkind is, en je wilt ook voorkomen dat een kind als rotkind te boek komt te staan op het schoolplein.
Dat vind ik de eigen verantwoordelijkheid van de ouders. Er zullen vast overassertieve exemplaren tussen zitten, maar ik weiger te geloven dat dat de regel is in plaats van de uitzondering erop. Ik vind de fysieke integriteit van mijn kind zwaarder wegen.
pi_89648562
Over Hoera gesproken, ze is helemaal in de ban daarvan. Zeg je hoera, gooit ze gelijk haar handjes in de lucht, alsof ze elk kwartier jarig is :')
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:49:24 #178
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89648586
och zo zwaar til ik dr helemaal niet aan; ik vind het heel erg sneu voor mijn meisje. Maar dat zijn wel dingen die soms kunnen gebeuren als kindjes samen zijn...
ik kan mijn handen er ook niet voor in het vuur steken; dat Evie zelf nooit zoiets zou doen.
Ik hoop het natuurlijk niet; maar kan ook uit onhandigheid oid een vinger in iemand zijn oog steken oid.
:@
pi_89648623
Ik zie trouwens veel parallellen met de Wikileaks-kwestie. :+
pi_89649263
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Als een kidn vaker bijt, wil dat niet zeggen dat het een rotkind is, en je wilt ook voorkomen dat een kind als rotkind te boek komt te staan op het schoolplein.
Ik vind hier wel wat inzitten.

Kijk eens naar mijn eigen zoon, die in groep 1 in als lastig bestempeld werd en, in de ogen van andere ouders, nooit meer van dat stempel af komt.
Nog steeds, nu jaren later, komen ze naar school en wijzen ze naar mijn kind als er wat mis is met het hunne. Slaat totaal nergens op volgens de leerkrachten maar het gebeurt wel.

Heel erg vervelend maar ik doe het zelf ook. Toen David een jaar of drie terug nog op het kdv zat werd hij ook vaker gebeten door een meisje van zijn leeftijd (toen 2/3 ofzo).
Ik kon haar meteen niet meer uitstaan terwijl het gewoon kleine kindjes zijn. En toch voelde dat zo...
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 21:02:11 #181
5428 crew  miss_sly
pi_89649368
Ik heb ook een keer te horen gekregen dat Senna had gebeten..vier kindjes meer liefst die dag :@ Vreselijk vond ik dat. Ik had er geen idee van dat ze dat misschien niet zouden bespreken met de andere ouders (met naam dus), maar het idee dat andere ouders nu naar over mijn meisje zouden kunnen denken, vond ik heel vervelend.
pi_89649814
Dat kan ik me voorstellen, miss. Je vindt je eigen kind zo ongelooflijk lief en leuk en wil niet dat anderen daar anders over gaan denken. Zeker niet om voorvalletjes waar ze nog geen weet van hebben.

Leah wordt trouwens omgeduwd op het kdv :P

Ze loopt/kruipt niet, en beweegt zich ook nog niet anders voort dus ze zit op de grond op 1 plek te spelen. Alle andere kinderen bewegen zich om haar heen en af en toe duwt er eentje tegen haar zodat ze omkiept :D
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 21:10:06 #183
5428 crew  miss_sly
pi_89649931
Och gut, arme Leah! Wacht maar als die straks loopt :P
pi_89649980
_O-

dat wordt bijten :+
pi_89650007
Arme Evie. Dat is niet fijn.
Ik snap het wel hoor, dat beleid dat je geen naam krijgt, precies om de reden die Roomsoes aangeeft.
Als ik mijn moeder moet horen heb je best zulke assertieve ouders inderdaad. Zij is juf in de derde groep. Ze heeft momenteel een jongetje waarvan de ouders behoorlijk te keer kunnen gaan, ook tegen andere kindjes. :N

Leah, tuimelaartje. O+

Morgen tweede wendag. Van 9.15 tot 12.30. Met lunch dus.
De vorige keer gooide Ko zijn stuk banaan op de grond. Dat vonden de leidsters niet zo leuk volgens P.
Ik ben benieuwd of hij ditmaal netjes zal eten. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 21:13:30 #186
5428 crew  miss_sly
pi_89650138
Precies, lily, daar komt het vandaan. Het is gewoon een kwestie van terugpakken :D

haha, ja, die leidsters zitten dadelijk door Ko's slechte voorbeeld met een heleboel kindjes die hun banaan op de grond gooien :P Dat is niet de bedoeling natuurlijk! Eten ze een boterham bij de lunch?
pi_89650239
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:00 schreef lily het volgende:

Nog steeds, nu jaren later, komen ze naar school en wijzen ze naar mijn kind als er wat mis is met het hunne. Slaat totaal nergens op volgens de leerkrachten maar het gebeurt wel.
Dat is heel naar, maar dat is wel de verantwoordelijkheid van die ouders. Ik zie niet in waarom de bijter wel 'beschermd' zou moeten worden en de gebetene niet. Je zou evengoed een vervelend verhaal kunnen vertellen over een kindje dat het slachtoffer is van bepaald gedrag en waar de ouders pas heel laat achter komen omdat het kinderdagverblijf/de creche/de school er niet eerder iets over gezegd heeft en bovendien niet alles hoort en ziet.

Met andere woorden: er zitten twee kanten aan het verhaal en het is lastig te bewijzen dat het achterhouden van informatie het beste is voor alle partijen. Ik begrijp dat het bij heel jonge kinderen gevoeliger ligt omdat ze zich echt niet bewust zijn van de consequenties van hun gedrag, maar dat neemt niet weg dat gebeten worden ook gewoon niet leuk is en ik als ouder wil bepalen waar mijn grens ligt. Juist omdat mijn kind nog niet kan vertellen wat er op zo'n plek gebeurt wil ik daar graag openheid over.
pi_89650242
Ja, een boterhammetje met iets te drinken. En 2 keer in de week warm, maar dat is op dagen dat Ko er niet is.
pi_89650375
Maar Claudia, wat verandert eraan, als je weet dat X Ivan heeft gebeten en niet Y? Breng je hem dan niet meer op de dagen dat X er is? Wat is de consequentie of de noodzaak van weten welk kind gebeten heeft.
Het belangrijkste in dit geval is dat er gebeten is en dat je weet hoe de leiding daar mee omgaat, nietwaar?
pi_89650494
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is heel naar, maar dat is wel de verantwoordelijkheid van die ouders.
vertel dat mijn zoon maar als ie voor de zoveelste keer buitengesloten wordt om niks, maar goed; dat is een heel ander verhaal (want hij heeft andere kinderen niet benadeeld verder) en niets voor hier maar het gaat gewoon verder dan je vaak denkt nu
pi_89650520
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is heel naar, maar dat is wel de verantwoordelijkheid van die ouders. Ik zie niet in waarom de bijter wel 'beschermd' zou moeten worden en de gebetene niet. Je zou evengoed een vervelend verhaal kunnen vertellen over een kindje dat het slachtoffer is van bepaald gedrag en waar de ouders pas heel laat achter komen omdat het kinderdagverblijf/de creche/de school er niet eerder iets over gezegd heeft en bovendien niet alles hoort en ziet.

Met andere woorden: er zitten twee kanten aan het verhaal en het is lastig te bewijzen dat het achterhouden van informatie het beste is voor alle partijen. Ik begrijp dat het bij heel jonge kinderen gevoeliger ligt omdat ze zich echt niet bewust zijn van de consequenties van hun gedrag, maar dat neemt niet weg dat gebeten worden ook gewoon niet leuk is en ik als ouder wil bepalen waar mijn grens ligt. Juist omdat mijn kind nog niet kan vertellen wat er op zo'n plek gebeurt wil ik daar graag openheid over.
Ik snap dat je openheid wilt, en die zou je ook moeten krijgen door de situatie uitgelegd te krijgen, indien mogelijk. Maar of kind A bijt, of kind B, dat zou voor jou niet uit hoeven maken. Want wat doe je met die info? In het begin niets, maar als het 4x gebeurt? De ouders van de bijter zijn op de hoogte gesteld, en er wordt op het kdv op gelet. Wat meer kun je verlangen? De stap naar zelf op de ouders afstappen wordt dan steeds kleiner. Of wanneer de bijter met een ander kindje speelt, even tegen die ouder zeggen van: pas op, dat kindje heeft mijn zoon al 4 keer gebeten? Of aan het kdv vragen of het bijtende kind in een andere groep geplaatst kan worden? Dat kan tot echt hele nare situaties leiden, die totaal niets positiefs toevoegen aan het wel en wee op een kdv. En bovengenoemde acties zal jij misschien niet doen als weldenkend mens, maar er zijn echt een hoop mensen die dat soort dingen wel zouden doen.
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 21:26:22 #192
5428 crew  miss_sly
pi_89650903
Als je als ouder op de hoogte wordt gesteld dat je kind gebeten is en aangeeft er met de ouders van het kind dat gebeten heeft over te praten en er goed op te letten dat het niet meer gebeurt, heb je toch alles wat er gebeuren moet? Wat Roomsnoes zegt, vind ik een hele goede!
pi_89650989
Nou, ik denk dat het in de meeste gevallen helemaal niets aan de situatie verandert, oeke, maar ik vind dat dat mijn keuze behoort te zijn en niet de keuze van het kinderdagverblijf. Dat wil zeggen, ik wil zelf kunnen inschatten of het te erg is, of het te vaak voorkomt en of ik in moet grijpen door Ivan bijvoorbeeld op andere dagen naar het kinderdagverblijf te doen.
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 21:28:52 #194
5428 crew  miss_sly
pi_89651058
Maar dat kun je allemaal als je op de hoogte gehouden wordt over het feit dat er gebeten wordt. Nog steeds doet dan de identiteit van de 'dader' niet ter zake.
  dinsdag 7 december 2010 @ 21:28:58 #195
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89651063
Anna is wel eens thuisgekomen met het verhaal dat ene Mika ofzo haar geslagen had. Tegen de juf gezegd, dag later weer hetzelfde verhaal. Toen was Anna idd door een kindje van tafel geduwd. Dus toen zei Anna weer tegen mij dat Mika dat had gedaan. Dat verhaal werd dus door de creche noch bevestigd noch ontkend.
Ik hoef het ook niet te weten, als de juffen het maar weten. Zodra ik merk dat er niets mee gedaan werd door de juf, zou ik er wel een punt van gaan maken.

En ik moest ook eens bij de juf komen, omdat Anna iemand met een speelgoednijptang had bewerkt... :X
Haar verklaring was dat ze alleen maar kappertje wilde spelen :')
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89651095
Je wilt het niet weten Claudia, hoe sommige ouders reageren op het bericht dat hun kind is gebeten...WIE HEEFT DAT GEDAAN!!!!!!!!!! GROMMMMM
Wij vertellen dat dus ook niet.
Juist om het bijtertje te beschermen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89651278
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, ik denk dat het in de meeste gevallen helemaal niets aan de situatie verandert, oeke, maar ik vind dat dat mijn keuze behoort te zijn en niet de keuze van het kinderdagverblijf. Dat wil zeggen, ik wil zelf kunnen inschatten of het te erg is, of het te vaak voorkomt en of ik in moet grijpen door Ivan bijvoorbeeld op andere dagen naar het kinderdagverblijf te doen.
Maar het is dus ook de keuze van de andre ouder om niet het 'slechte gedrag' van de bijter aan de grote klok te hangen en daarmee zijn 'reputatie' te beschermen. Ik zou het niet prettig vinden als mijn kind zou bijten en ouders daar onderling over zouden praten. Want bijten is niet iets dat ik mijn kinderen zou leren, dus dat is al 'erg' genoeg zonder dat dat een rondje schoolplein gaat.
En zolang het op het kdv gebeurt, en zij actie ondernemen, vind ik dat het hun verantwoordelijkheid is. Gebeurt het in een thuissituatie, dan is het de verantwoordelijkheid van ouders onderling.
pi_89651362
Laat ik er wat meer een gedachte-experiment van maken: stel je eens voor dat het kindje niet gebeten was maar in een vijver was geduwd. Het gaat daarbij om de veiligheid van het kind en vooral in een verticale groep is het denk ik van belang om te weten welk kind dat heeft gedaan.

Hoe dan ook: waar trek je de grens? Wat is ernstig genoeg? Wat is te vaak? Wat is een leeftijd waarop je een kind zijn daden aan kunt rekenen? Ik wil zelf zo'n situatie in kunnen schatten in plaats van dat aan een instituut over te laten.
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 21:37:05 #199
5428 crew  miss_sly
pi_89651555
Ook in je gedachte-experiment blijf ik erbij dat voor de ouders de identiteit van de kindjes er niet toe doet. De leidsters moeten weten wie duwt, bijt, haren trekt en wie ergens slachtoffer van was. Zij kunnen corrigeren en voorkomen, daar ter plekke op het moment dat het gebeurt. Ze moeten ouders op de hoogte stellen, maar daar houdt het op.

als jij als ouder te vaak (heel subjectief, dus dat is door jezelf in te vullen hoe vaak dat is) te horen krijgt dat je kind gebeten is, kun je hoogstens vragen of het door hetzelfde kindje is. Nog steeds is identiteit niet belangirjk. Indien het hetzelfde kind is, kun je vragen om je kind te laten overplaatsen naar een andere groep/dag waar datzelfde kindje niet zit. In geen van die gevallen is de identiteit belangrijk en toch kun jij als ouder adequaat reageren zoals je nodig vindt.
pi_89651701
Twee jaar geleden heeft een jongen van 10/11 jaar (BSO), fikkie gestoken op de toiletten. Notabene die naast de babygroep. Hij had een aansteker weten te bemachtigen (thuis?) en het wc papier in brand gestoken.
Nou...toestand uiteraard. Zeer ernstig, brandweer erbij, ouders gebeld. Jongen was niet meer welkom, noem maar op.

Ik weet nog steeds niet om wie het ging. Maakt het uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')