ook ernstige obstipatie?quote:Op dinsdag 7 december 2010 09:46 schreef Twinkly het volgende:
Huup ik heb last van spastische darmen en de symptomen van Amélie klinken precies hetzelfdeIk weet niet of dat op zo'n jonge leeftijd al voorkomt? Wat bij mij helpt is heel veel vezels eten, niet een te strakke broek dragen en vooral ontspanning.
Vorige week was er bij dat tv programma over die rare ziektes, damn, hoe heet dat nou. Het is na The Voice ofzo. Nou ja goed, dat tv programma dus, daar was ook een jong meisje met darm problemen (verstopping, kramp etc.) en die hebben ze onderzocht met een scoop en daar kwam coeliakie uit. Zit je ook niet op te wachten, maar ze konden wel gericht aan de slag met het meiske.quote:Op dinsdag 7 december 2010 09:47 schreef huuphuup het volgende:
Dingen uit dieet weglaten hebben we besproken maar de HA vindt dat nog niet echt een reëele optie omdat het erg ingrijpend is, met name voor ons. Als je zou denken aan iets van gluten of koemelk ofzo dan zijn er heel erg veel dingen die ineens afvallen.
Daarnaast heeft ze last van obstipatie en juist niet van diarree en dat maakt het anders, ofzo. Volgens hem, dat maakt de opties van 'wat het zou kunnen zijn' een stuk kleiner.
Ik heb er zelf wel over gedacht maar juist omdat het best een ingrijpende verandering is wil ik eigenlijk eerst zeker zijn of er niet echt iets puur lichamelijks is. allergie ofzo is ook lichamelijk natuurlijk maar ik bedoel echt of er iets te zien is in de buik bijvoorbeeld.
Stom gedoe
Dat wisselt bij mij... Soms een week niet, de andere keer 6x op een dag... Het is maar net hoe regelmatig en gezond ik eet.quote:Op dinsdag 7 december 2010 09:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ook ernstige obstipatie?
we hebben hier trouwens bovengemiddeld veel pyjama-dagen op t momentmet die niet te strakke broeken zit het wel goed.
niet zo erg als Amélie gelukkig, maar ik heb er wel erg veel last van gehad.quote:Op dinsdag 7 december 2010 09:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ook ernstige obstipatie?
we hebben hier trouwens bovengemiddeld veel pyjama-dagen op t momentmet die niet te strakke broeken zit het wel goed.
quote:Op dinsdag 7 december 2010 09:48 schreef Stiemie het volgende:
Huup wat zielig voor je meiskeHeb je inderdaad eens aan een spastische darm gedacht? Ik heb er zelf last van en reageer heel heftig met krampen op prei en sinaasappel.
Mijn moeder dacht vroeger altijd dat ik niet naar school wilde omdat ik zondagmiddag altijd buikpijn kreeg. Ik vond school juist heel leuk, maar had enorme last van het glas verse jus dat we zondags bij het ontbijt dronken
Nouja maar das toch ook logischquote:Op dinsdag 7 december 2010 09:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou ja, dat 5.10 is ook wel heel erg irritant, maar dat is met een flesje wel op te lossen vaak, maar nu echt al 2 nachten lang bal...
Oh, en ja... er zijn mensen die dit maandenlang hebben, dus ik moet niet zeuren, maar toch... ik doorbreek het liever zo snel mogelijk.![]()
Huup, mijn meiske is zwaar allergisch voor melk en had vreselijk obstipatie. Uitzonderingen bevestigen de regel! Nu loopt alles overigens weer prima doorquote:Op dinsdag 7 december 2010 09:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
denkt je moeder een leuke traditie voor op zondag te hebben
Nouja thnx, ik ga het meenemen naar de HA morgen.
Heb met hem wel de mogelijkheid van lactose-overgevoeligheid besproken, omdat ik daar zelf erg last van heb. En ook omdat ik zelf last van eczeem heb die samenhangt met mn lactose-intake, en zij heeft ook last van eczeem enzo. Maar de HA wilde er niet heel erg aan juist omdat er sprake is van obstipatie en niet van diarree (en uit de categorie tmi, obstipatie is bij mij ook niet zo'n issuezacht uitgedrukt.)
@Twinks, hm hier wordt wel iedere keer de buik gecontroleerd en er is geen drukpijn en ook geen voelbare verstopping enzo.
Nouja thnx allemaal iig, ik ga t meenemen en bespreken en ik hoop dat er iets heel simpels is wat wij kunnen doen om het aangenamer te maken voor haar. Ook als het glutenvrij eten is ofzo, als het daarmee over is, graag...
De raarste combinaties gaan bij mij fout..quote:Op dinsdag 7 december 2010 09:53 schreef miss_sly het volgende:
Darmproblemen kunnen toch ook wel van veel verschillende dingen komen. Mijn vriendinnetje heeft bijv bepaalde kruiden waar ze niet tegen kan, zoals ve-tsin en kaneel. Zo zijn er natuurlijk tal van dingen. Moeilijk achter te komen, maar het is wel fijn om te weten waar het in zit, lijkt me.
In de box zetten zonder spullen? Even als afkoeling...quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:32 schreef Stiemie het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor een kind dat de hele dag met ALLES gooit?
Speelgoed, rietjesbekers, sloffen, borden (al dan niet vol) als het mevrouw even niet zin, gaat ze gooien. En ik ben het even zo zat. Ze gooit soms ook echt gewoon gericht naar Linde. Die had net dus weer een blokje op haar hoofd vanuit de box
Hoort dat niet gewoon bij de 'leren van nieuwe dingen'-fase? Ivan heeft de afgelopen weken veel smijtgedrag vertoond maar is er nu weer mee opgehouden. Hij deed het vooral als hij niet lekker in z'n vel zat en aan het einde van de dag kwam het vaker voor.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:32 schreef Stiemie het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor een kind dat de hele dag met ALLES gooit?
Speelgoed, rietjesbekers, sloffen, borden (al dan niet vol) als het mevrouw even niet zin, gaat ze gooien. En ik ben het even zo zat. Ze gooit soms ook echt gewoon gericht naar Linde. Die had net dus weer een blokje op haar hoofd vanuit de box
Ligt ze al in een groot bed? Mijn zwager is druk bezig met Seb zijn nieuwe bed maar ik zie hem er de komende drie maanden nog niet in slapen. Ik probeer hem zo lang mogelijk in het ledikantje te houden, want anders staat ie me om vijf uur op mn hoofd te timmeren dat ik op moet staanquote:Op dinsdag 7 december 2010 13:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Arme Amélie.Vervelend om die molen in te gaan, maar ik hoop dat het wat oplevert als jullie die stap inderdaad nemen.
Ow, Annicka's bed-avontuur: Lekker doorgeslapen tot een uurtje of vier/vijf, toen viel ze het bed uit en was het over. Ik zei nog zo dat er een hekje voor moest...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |