abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89667475
Lijkt me een prettige manier van werken Claudia! Helaas is dat bij mijn werk uitgesloten. Ik kan niet thuiswerken. B. wel en dat doet hij ook regelmatig. Dat zijn doordeweekse dagen dat we met zijn drieën kunnen eten bv. Daar geniet ik dan dubbel van! Helaas is dat namelijk zeldzaam.
pi_89667748
Chan, ik wist helemaal niet dat je weer was gaan werken! Was je daar zelf aan toe?

Ik begin mijn werk echt te missen. Voor een aantal van mijn naaste collega's komt hun promotiedatum in zicht en dat zal betekenen dat er veel verandert qua werksfeer. Ook heb ik straks na de bevalling alleen nog maar schrijfwerk te verrichten, dus ik kan niet meer op pad naar scholen en het werk zal veel eenzamer worden. Ik word er gewoon wat verdrietig van, weer het einde van een tijdperk... En dan moet ik ander werk gaan vinden. Dat voelt wel als een grote verantwoordelijkheid als moeder van twee kinderen. Ik ben blij dat we een huis gekocht hebben dat we ook nog lange tijd kunnen betalen als één van ons niet werkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 10:48:42 #253
5428 crew  miss_sly
pi_89667868
Thuiswerken is voor mij ook echt niet mogelijk. Ja, wat administratief uitzoekwerk eventueel, maar de bulk moet echt op kantoor. En dan ga ik wel eens in het weekend een paar uurtjes om wat te archiveren of uit te zoeken, maar dat zet geen zoden aan de dijk.

Heel eerlijk zou ik het liefste stoppen. Niet omdat ik niet van werken hou, want dat heb ik altijd met plezier gedaan, maar omdat er nu zo'n verplichting achter zit die me ervan weerhoudt andere dingen te doen die leuker zijn. Nog steeds vind ik Senna het allerleukste wat er is en zou ik het liefste niets missen. Dat neemt niet weg dat ik haar misschien toch wel een dag naar een kdv zou doen als ik niet weg zou hoeven, maar dan is het toch anders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89667908
Heb je wel eens overwogen ander werk te zoeken, miss_sly? Ik begrijp dat het niet eenvoudig is in deze tijd, maar je hebt in ieder geval een baan achter de hand.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89667933
Nou ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er niet aan moet denken om niet te werken en elke dag met Isabeau thuis te zijn. Dat klinkt misschien naar, maar zo bedoel ik het niet.

Claudia, kan me voorstellen dat je daar wat verdrietig van kunt worden. Werk is een heel wezenlijk deel van je leven en als dat verandert en minder leuk wordt... da's niet fijn.
pi_89668065
Ik was er vooral aan toe weer wat te doen te hebben. Timo is al die tijd wel gewoon naar het kdv gegaan zodat ik de tijd had om bij te komen (ben er hier verder nooit open over geweest, maar zat met burnout thuis) Eigenlijk ben ik wat aan de vroege kant weer gaan werken, maar het scheelt wel dat ik mn werkgever ook privé al lange tijd ken dus daarom durfde ik het wel aan al. Ik werk nu sinds 1 september weer en het begint zowaar een beetje te wennen al :)
En wat ik ook heel belangrijk vond, gewoon het hebben van een baan. Inderdaad die verantwoordelijkheid die je hebt als je kinderen hebt om voor te zorgen. Opdoen van werkervaring. En het huis dat we nu hebben is ook met alleen het salaris van mijn man wel te betalen, maar als we een tuin en wat meer slaapkamers willen dan is dat gewoon niet te doen van alleen zijn salaris. Bovendien gaat hij vanaf volgend jaar een dag minder werken, ouderschapsverlof, zodat hij wat meer met Timo kan zijn en het ook op werkgebied gewoon even wat rustiger aan kan doen.

Het is wel een rottig vooruitzicht als je baan op zo'n niet leuke manier verandert..
  woensdag 8 december 2010 @ 10:55:29 #257
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89668073
Dat is het Sly. Ik wil ook wel stoppen, niet omdat ik mijn werk niet leuk vind, maar omdat ik mijn kinderen véél leuker vind! Dan heeft Morris mij ook nog een poosje voor zichzelf, zoals Anna dat in het begin ook had.
Ik werk dan ook in de communicatie, maar mijn baan zou niet in 24 uur kunnen. Met die crisisdiensten en de plv manager rol moet het gewoon. Ik doe ook regelmatig iets in het weekend en 's avonds, maar ik merk dat het me zwaarder valt om die grens niet duidelijk te trekken.
En als ik 's nachts gepiept word en weg moet en J. is niet thuis, nou dan is voor mij de stress helemaal compleet hoor.
Ik wil eigenlijk gewoon van de stress af om van hot naar her te rennen en idd mijn kinderen net drie happen kunnen geven omdat ze te moe zijn om te eten.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 10:55:42 #258
5428 crew  miss_sly
pi_89668078
Heb ik overwogen, Claudia :Y
Paar redenen om het niet te doen: ik vind het kantoor en de werkzaamheden erg leuk. De sector waarin ik werk vind ik echt interessant, ik kan het over het algemeen prima met mijn collega's vinden, ze zijn hier tamelijk flexibel en ik verdien niet slecht. Bovendien kan ik hier over een paar jaar idd tijdens schooltijd gaan werken als ik dat wil.
Soms spiek ik wel eens bij de vacatures, maar dan zie ik toch niet echt iets wat ik leuk vind, dus dan doe ik het maar niet.

Ik zou ook het liefste gaan studeren, dus niet per se de hele dag thuis met Senna, Sorbootje. Dat klinkt namelijk wel heel erg geweldig, maar ik weet ook al wel dat ik dat ook niet iedere dag, elke dag leuk ga vinden ;) het lijkt alleen erg leuk nu, omdat het niet kan :P
  woensdag 8 december 2010 @ 10:56:56 #259
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89668119
Conclusie: eigenlijk wil ik gewoon blijven werken en een nanny OF stoppen met werken.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 10:57:30 #260
5428 crew  miss_sly
pi_89668138
Conclusie: ik wil eigenlijk blijven werken, maar dan minder werk, zodat het allemaal af komt :D
Of ik wil studeren!
pi_89668182
Haha ik wil ook studeren! En ik wil een eigen (catering)bedrijfje. En ik wil tegelijkertijd ook de hele wereld over reizen met B en Isabeau en dat combineren met een leuke, uitdagende baan die niet te veel tijd kost. :Y)

Oh en de hoofdprijs in de loterij zou ook wel fijn zijn.
pi_89668276
Studeren zou ik ook best graag weer willen, maar ik heb al zoveel geprobeerd en nooit wat afgemaakt, ik weet nog steeds niet wat ik leuk vind.. Misschien over 10 jaar :P
pi_89668384
Bekend probleem.

Als ik mijn studies (niet afgemaakt) zou combineren dan zou ik bij wijze van creatieve therapie Röntgenfoto's van dieren kunnen maken. :')
  woensdag 8 december 2010 @ 11:06:11 #264
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89668424
Ik zou ook wel weer willen studeren. Ik overweeg óók nog steeds om de pabo te gaan doen.
Maar nu ik, gewoon vanuit het oogpunt weer eens écht te moeten nadenken, Arabisch ben gaan leren, vind ik dat ook weer heel leuk.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 11:06:46 #265
5428 crew  miss_sly
pi_89668444
Ow ja, reizen met schaap en Senna O+ de hele wereld rond, cultuur en historie ervaren, eten en drinken...

Ik doe niet voor niets mee met de staatsloterij :P

En studies: ik wil al sinds mijn VWO (waarvoor ik destijds zakte) iets met Kunstgeschiedenis en dat staat nog steeds. maar ja...
pi_89668502
Oeh of mijn eigen winkeltje met Italiaanse delicatessen en maaltijden <3

Maar volgens mij dwalen we af,

Dreumesen!
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 11:10:25 #267
5428 crew  miss_sly
pi_89668576
Nou, ik zit ook wel eens te denken over zo'n schriftelijke opleiding bij LOI ofzo over ontwikkeling van kinderen. Ik vond dat altijd wel interessant, maar nu ik zelf ene kind heb, vind ik dat nog veel interessanter! Dat is wel het nadeel van een kind: mijn interesses zijn ineens vreselijk uitgebreid, dat krijg ik nooit allemaal gestudeerd. Van de andere kant is juist misschien iets niet kind-gerelateerd dan wel erg goed om eens ergens anders mee bezig te zijn./
  woensdag 8 december 2010 @ 11:15:22 #268
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89668739
Sly! Hetzelfde probleem hier!
Ik denk dat ik helemaal gek zou worden als ik 24/7 voor de kinderen zou zorgen. Om het maar even bij de dreumesen te houden.
Vandaar Arabisch. Overzichtelijk, want geen 4-jarige studie. Uitdagend, want niets met kinderen en geen enkele verdere referentie aan wat ik dan ook heb geleerd of gestudeerd.
  woensdag 8 december 2010 @ 11:15:44 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89668756
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:33 schreef Sorbootje het volgende:
Ik denk dat ik mijn vrije dag ook zou veranderen als de woensdag bij ons ook een drukke kdv dag zou zijn Miss. Ik vind een rustige dag ertussen belangrijk.

Maar nu vind ik het aan de andere kant ook wel heel fijn dat ze vier dagen aaneengesloten thuis is.

Vervelend dat je werkdruk zo demotiverend is. Het niet af krijgen is een rotgevoel.
Ik ga dus juist ietsje meer werken en meer spreiden omdat ik die 4 dagen dus zelf heel moeilijk vind. :@ Het is zo druk met die 2 mannen en op dit moment is het heel veel politie-agentje spelen en sussen enzo, en ik ben echt op na 4 dagen aaneen. :@
Nu dus ma-di werken, wo vrij (alvast met het oog op school en woensdagmiddagen vrij straks) do werken, vrij vrij.

Ik wil nog steeds heel graag iets anders doen, en dat ga ik ook echt nog wel doen, alleen is dat werk (uitvaartverzorging) niet tot nauwelijks part time te doen, dus dat komt wel als de mannen groter zijn.
Tot die tijd blijf ik denk ik zitten waar ik zit. Ik heb het nu goed naar mijn zin, het is alleen lastig goochelen met opvang als ik op reis moet enzo.
Straks in februari moet ik echt heel veel weg, 1 keer een week, dan een week thuis en dan weer een dag of 10.

Ik heb afgelopen zomer 3 maanden lang 6 uur erbij gekregen om thuis te doen, en dat ging... maar maar net aan. Werken als de 2 mannen wakker zijn is bij mij niet mogelijk, dan kom ik nergens aan toe, en dus moest het overal tussendoor, in de avonden of in het weekend als F. thuis was. Ik vond dat heel pittig en ben dus heel blij dat ik er nu structureel 4 uur bij heb gekregen.
pi_89668804
Ik werk 3 dagen (voorheen 4 en daarnaast freelance lesgeven). Eigenlijk zou je voor het werk wat ik doe in de commerciele sector 4 of 5 dagen moeten werken. Ik merk dat ik nu sneller het rotwerk zit te doen omdat ik gewoon geen volle, grote projecten kan draaien vanwege de 3 dagen dat ik maar aanwezig ben. Aan de ene kant is dat jammer, maar aan de andere kant is minder verantwoordelijkheid momenteel ook wel fijn.
Ik ben wel op zoek naar een baan die beter past bij 3 dagen werken. Maar aangezien we verhuisplannen hebben naar een ander deel van het land zoek ik nu niet meer hard.
Misschien ga ik straks wel weer helemaal freelance, we zien wel.

Ik vind 3 dagen erg fijn, zou eigenlijk niet meer willen werken. Misschien wat freelance cursussen geven 's avonds, dat zou wel kunnen.

Mijn vriend werkt 4 om 5, dus om de week is hij op donderdag vrij, de andere week gaat Mette naar haar opa en oma. Hij werkte eerst 4 dagen. Ik zou op een gegeven moment wel weer er na toe willen dat hij weer 4 dagen werkt. Of toch misschien 4 om 5 en die 5de dag dan thuis werken.

Het is wel fijn dat je in onze sector (creatief) ook nog wel freelance aan de slag kan. Mijn vriend heeft jarenlang freelance gewerkt (als illustrator) en krijgt nog steeds veel aanvragen maar heeft bewust gekozen voor een baan bij een bureau om zichzelf meer te kunnen verdiepen en wat meer vastigheid toen we een huis kochten. Maar hij sluit niet uit later misschien toch weer te kiezen voor het freelance wezen.

Maar Twinkly, wat een moeilijke situatie. Het zal waarschijnlijk niet financieel mogelijk zijn, maar is het niet een idee om Niels nu al een dag in de week naar de KDV te doen, zodat hij eraan kan wennen en jij ook meer tijd hebt m te kunnen solliciteren. Mocht je dan ineens een baan hebben dan is de overstap niet zo heftig.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89668812
Een LOI cursus over de ontwikkeling van dreumesjes is hier wel toegestaan :D
Maar ik denk dat werken, kinderopvang en de invloed daarvan op onze kinderen hier best wel hoort toch.

Ik heb van mijn afstudeerbegeleidster als advies gekregen om iets met wetenschapscommunicatie te gaan doen, omdat ik blijkbaar goed kan schrijven ;) Maar ik wilde eerst iets zoeken waarvoor ik geen extra opleiding hoef te doen, juist omdat we zuinig aan moeten doen.
Heb jij een extra opleiding gedaan Bodpa?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89668817
ik heb wel vaak het gevoe me te moeten verdedigen voor mijn vier dagen. Stel, ik zou drie dagen werken, dan ging ik die ene dag studeren. En ik merk ook dat een groot deel van mijn werk eigenlijk niet bij mijn persoonlijkheid past, daardoor kost het veel energie en loop ik er steeds op vast. Ik zou best gram het roer omgooien, maar zou niet weten hoe.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89668896
BE, dat snap ik ook wel! Het is alleen zo dat ik de weekenddagen helemaal niet zwaar vind, omdat B. er dan is. En die heeft dan nogal wat in te halen en is dus veel met Isabeau bezig. Ik denk ook wel dat het met meerdere kinderen anders is, zwaarder.

Hoewel, wij hebben natuurlijk om het weekend 4 kinderen :D
pi_89668916
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:16 schreef wickie het volgende:
Maar Twinkly, wat een moeilijke situatie. Het zal waarschijnlijk niet financieel mogelijk zijn, maar is het niet een idee om Niels nu al een dag in de week naar de KDV te doen, zodat hij eraan kan wennen en jij ook meer tijd hebt m te kunnen solliciteren. Mocht je dan ineens een baan hebben dan is de overstap niet zo heftig.
Dat zou echt ideaal zijn inderdaad!
Maar helaas lukt dat financieel niet. Niels is toen hij 3 maanden was naar het KDV geweest, maar dat ging niet goed. Daarna is hij bij een gastouder geweest, maar we konden dat niet meer betalen.
Ik ga hem zometeen weer inschrijven bij een KDV, ik heb er een gevonden die de Gordon methode toepast :) We staan nog ingeschreven bij het gastouderbureau, maar nu zie ik hem wel gedijen op een KDV, lekker spelen met andere kinderen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 11:22:39 #275
5428 crew  miss_sly
pi_89668990
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:15 schreef Memmel het volgende:
Sly! Hetzelfde probleem hier!
Ik denk dat ik helemaal gek zou worden als ik 24/7 voor de kinderen zou zorgen. Om het maar even bij de dreumesen te houden.
Vandaar Arabisch. Overzichtelijk, want geen 4-jarige studie. Uitdagend, want niets met kinderen en geen enkele verdere referentie aan wat ik dan ook heb geleerd of gestudeerd.
MIsschien he, heeel misschien, ga ik toch eens werk maken van een cursusje :Y
pi_89669101
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:17 schreef Twinkly het volgende:
Een LOI cursus over de ontwikkeling van dreumesjes is hier wel toegestaan :D
Maar ik denk dat werken, kinderopvang en de invloed daarvan op onze kinderen hier best wel hoort toch.

Ik heb van mijn afstudeerbegeleidster als advies gekregen om iets met wetenschapscommunicatie te gaan doen, omdat ik blijkbaar goed kan schrijven ;) Maar ik wilde eerst iets zoeken waarvoor ik geen extra opleiding hoef te doen, juist omdat we zuinig aan moeten doen.
Heb jij een extra opleiding gedaan Bodpa?
Ik heb tijdens mijn opleiding een cursus wetenschapsjournalistiek gedaan bij de Universiteit Leiden, en wat extra communicatievakken tijdens mijn studie. Verder ben ik er vooral een beetje ingerold, heb folders geschreven voor het Reumafonds en websites gemaakt voor ziekenhuizen en KWF enzo. Misschien dat je eens een balletje op kunt gooien in het plaatselijke ziekenhuis, gewoon een afdeling bellen of ze nog iemand zoeken die de voorlichtingsfolders schrijft. Is vaak een ondergeschoven kindje, verpleegkundigen en artsen hebben daar de pest aan. Ik ken ook mensen die alle gezondheidsfondsen hebben aangeschreven en zo bij de Hartstichting of het Astmafonds aan de bak kwamen. Ik weet niet of jij je in mag schrijven bij KLV, maar die geven ook cursussen wetenschapsjournalistiek dacht ik. Gratizzzzzzzz.
pi_89669104
Ik kom nu al niet toe aan wat ik allemaal zou willen doen. Mijn schilderspullen staan te verstoffen, mijn tuin vertoont overeenkomsten met een regenwoud (op de hoge temperaturen na) en de kast ligt vol met ongekeken films...

Cursus doe ik dus maar even niet. Niets zo frustrerend als aan een cursus beginnen en domweg de tijd niet hebben om er mee bezig te zijn.
  woensdag 8 december 2010 @ 11:29:32 #278
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89669283
Sly, kom Arabisch doen! which reminds me....huiswerk moet nog af voor vanavond (dat is dan weer een nare bijkomstigheid, hè...huiswerk).
Heb net even naar huis gebeld: Morris is Anna het leven zuur aan het maken: pop afpakken, kinderwagen verstoppen, op haar gaan zitten enzo. Arme Anna.
pi_89669334
Bijt Anna een beetje van zich af Memmel?
pi_89669355
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:30 schreef Sorbootje het volgende:
:D

Anna is gaaf!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_89669412
Daar twijfel ik niet aan :)
  woensdag 8 december 2010 @ 11:33:10 #282
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89669424
Mooie dromen hebben jullie O+
Zelf zou ik ook graag willen stoppen met werken, het staat me allemaal zo tegen...
Ik werk 3 dagen in de week en alles stress en geregel en gerace dat het met zich meebrengt vind ik vreselijk. Maar ja, het is niet anders en ik moet nou eenmaal :{

Mijlpaal: Toby hoefde vanmorgen niet te huilen toen ik hem naar het kdv bracht *O*
Wel 2x zielig "maaahmaahhh" geroepen, maar dus geen traantjes.
.... met gevoel voor drama....
pi_89669534
/egopost.

Tyler is uit het ziekenhuis ontslagen! *O* Hij is nu bij opa en oma.
En hij is vandaag jarig. 2 alweer *O*
Dus we schuiven een topic op. Bedankt allemaal! :W
pi_89669610
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:25 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ik heb tijdens mijn opleiding een cursus wetenschapsjournalistiek gedaan bij de Universiteit Leiden, en wat extra communicatievakken tijdens mijn studie. Verder ben ik er vooral een beetje ingerold, heb folders geschreven voor het Reumafonds en websites gemaakt voor ziekenhuizen en KWF enzo. Misschien dat je eens een balletje op kunt gooien in het plaatselijke ziekenhuis, gewoon een afdeling bellen of ze nog iemand zoeken die de voorlichtingsfolders schrijft. Is vaak een ondergeschoven kindje, verpleegkundigen en artsen hebben daar de pest aan. Ik ken ook mensen die alle gezondheidsfondsen hebben aangeschreven en zo bij de Hartstichting of het Astmafonds aan de bak kwamen. Ik weet niet of jij je in mag schrijven bij KLV, maar die geven ook cursussen wetenschapsjournalistiek dacht ik. Gratizzzzzzzz.
Wow, bedankt voor die tip van het KLV! Ik heb een jaar ingeschreven gestaan als student om hier mijn afstudeerproject te kunnen doen, dan moet het mogen toch :D
En folders schrijven lijkt me leuk.
pi_89669670
*O* *O* Gefeliciteerd met Tyler Ingrid!!!! *O* *O*
Komt hij vandaag nog thuis om het te vieren?

Ik heb helemaal niet meegekregen dat hij in het ziekenhuis lag :o fijn dat hij weer ontslagen is. Is zijn luieruitslag al wat verbeterd?
pi_89669677
Ingrid, wat fijn! En gefeliciteerd met je grote man!

Kersjes da's een mooie mijlpaal!
  woensdag 8 december 2010 @ 11:44:22 #287
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89669917
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:27 schreef Twinkly het volgende:

Voor de dames die werken, hoeveel dagen werken jullie eigenlijk? Zijn jullie na de bevalling tijdelijk minder gaan werken en wanneer zijn jullie eventueel weer meer gaan werken? Hoeveel dagen gaat/n jullie kind(eren) naar het kdv?
Ik ben nog steeds werkzoekende en banen van 3 dagen zijn schaars en vaak ver beneden mijn niveau, dan solliciteer ik daar wel op maar word afgewezen omdat ik te hoog opgeleid ben.
Ik zou het moeilijk vinden, maar ik ben bang dat ik toch een baan van 4 dagen moet gaan zoeken en dat Niels dan 2 of 3 dagen naar het kdv gaat.
Ik werk ma di do en vrij en een zaterdagochtend.
Ma is om de 14 dagen een hele dag, de andere dagen zijn hele dagen.
Ik werk in m'n woonplaats kan alles te voet en op de fiets af, en kan tussen de middag gewoon thuis eten.
Roy is al die dagen bij oma en opa en dat gaat prima.
volgend jaar gaat Roy 1 dag naar een kdv.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 8 december 2010 @ 11:44:57 #288
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89669951
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:30 schreef Sorbootje het volgende:
Laat 'een beetje' maar weg, Sorbo :')
Maar ze is een beetje ellendig vandaag, vandaar dat ik het zielig vind.
pi_89670026
Ingrid gefeliciteerd! *O* *O*
zowel met Tyler's ontslag als zijn verjaardag. Fijne dag vandaag.

Als ik de 10 miljoen had werd ik eeuwige student :P
Op het moment werk ik niet, ik werkte wel, vanuit huis voornamelijk en in principe wilde ik dat graag blijven doen maar de baan/het tijdschrift werd opgeheven dus nja dan houdt het op.
We hebben besloten dat ik ook voor baby2 voorlopig de eerste 6 maanden minimaal nog thuis zal blijven, wellicht (bijna) het hele eerste jaar. Ik wil dat zelf graag, het voelt prettiger voor mij.

We zijn net terug van de huisarts, hij heeft mn verhaal weer eens aangehoord, de groeicurven bekeken en wat notities gemaakt. Uiteindelijk besloten dat er een doorverwijzing komt voor de kinderarts zodat we bepaalde dingen uit kunnen sluiten zoals malabsorptie-stoornissen enzo en er verder inderdaad vanuit kunnen gaan dat het 'slechts' een rottig obstipatie probleem is.

morgen dus de verwijzing ophalen en dan eens een afspraak maken.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 8 december 2010 @ 11:49:23 #290
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_89670125
Tyler, dubbel en dwars gefeliciteerd *O*

Malabsorptie, ik hoop het niet voor jullie Huup...
.... met gevoel voor drama....
pi_89670215
'Fijn' dat je een doorverwijzing krijgt Huup. Altijd goed om dingen uit te sluiten. Het mooist is het natuurlijk als er een duidelijk reden naar voren komt, die gemakkelijk te verhelpen is.
pi_89670347
Ingrid ontzettend gefeliciteerd met Tyler!

Jeetje Huup wat is het toch een narigheid... Maar naar de kinderarts, hopelijk is het niet iets ernstigs maar een richting van wat het zou kunnen zij en wat jullie er aan zouden kunnen doen om het beter te laten gaan, zou wel fijn zijn.

Twinkly is misschien webredacteur in jou sector misschien wat? Bij een wetenschappelijk tijdschrift of bij het ziekenhuis ofzo?
Daar zie ik wel regelmatig banen voor voorbij komen uit jou sector die ook niet fulltime zijn.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 11:56:20 #293
5428 crew  miss_sly
pi_89670446
Gefeliciteerd Ingrid! En fijn dat Tyler weer uit het ziekenhuis is!

huup, maak je je ook zorgen om haar groei/gewichtstoename? Is dat niet ook een beetje de leeftijd? k heb het idee dat Senna ook bepaald niet aangekomen is, integendeel. Ik zie ook dat haar voormalige O+ spekbeentjes O+ een stuk minder spekkig worden. En ze voelt ook veel breekbaarder dan pak 'em beet 2 maanden geleden.
pi_89670562
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:56 schreef miss_sly het volgende:
Gefeliciteerd Ingrid! En fijn dat Tyler weer uit het ziekenhuis is!

huup, maak je je ook zorgen om haar groei/gewichtstoename? Is dat niet ook een beetje de leeftijd? k heb het idee dat Senna ook bepaald niet aangekomen is, integendeel. Ik zie ook dat haar voormalige O+ spekbeentjes O+ een stuk minder spekkig worden. En ze voelt ook veel breekbaarder dan pak 'em beet 2 maanden geleden.
Daar heb je dus weegschalen en curves voor.. Amelie blijft nu achter op haar lijntje.. Dat is wel wat anders dan dat jij vindt dat de spekbeentje verdwijnen.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 11:59:53 #295
5428 crew  miss_sly
pi_89670597
nevermind, geen zin in.
pi_89670649
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:59 schreef miss_sly het volgende:
nevermind, geen zin in.
:')
pi_89670695
Nee het gaat me absoluut niet om het gewicht, het is juist een stagnatie van de lengtegroei. En an sich maak ik me daar ook geen zorgen om, het zou heel prima bij haar kunnen passen.
Eigenlijk maak ik me helemaal geen (erge) zorgen. Maar ik wil hier niet mee tobben om er over 2 jaar achter te komen dat er toch sprake is van bijvoorbeeld malabsorptie en dergelijke.

Juist een achterblijvende groei (lengte dus, niet gewicht) kan daar op wijzen. Dat dus gecombineerd met wat andere dingen zoals eczeem en krampen enzo zorgt ervoor dat B. en ik allebei zoiets hebben van nouja, beter maar wat dingen uit laten sluiten zodat je in elk geval zeker bent dat er niets relatief ernstigs is.

Kortom, meer voor mn eigen gemoedsrust enzo ;)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89670706
Driekus moet vrijdag naar het bureau...ik denk dat er hier ook wat gaat schorten aan de gewichtsgroei. Maar ja, meneer is gewoon erg bewegelijk en is nooit breed geweest. Dus tja.
Miss, ze is nu toch ook veel meer aan het bewegen dan eerst? Logisch dan toch dat ze niet meer zo hard groeit?
pi_89670721
Tess dr spekkies zijn ook aan het verdwijnen maar dat komt omdat ze zo actief is. Ik heb alleen niet het idee dat Tess dr gewicht terugloopt, stagneren ws wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89670730
Huup, kijkt de huisarts nou ook nog even naar welke kinderarts of mag je dat zelf uitzoeken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')