abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 december 2010 @ 08:49:59 #226
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89664593
Goodmornings! Haha, ik moet nog steeds in mijn agenda kijken, maar ik weet niet in welke doos 'ie zit :P Na omze verhuizing warm je maar een eind weg hoor :D Denk alleen dat je zelf liever na de feestdagen warmt..
3!
pi_89664678
Haha ja inderdaad. Heb het -qua afspraken- warm zat in december!

Fijn GWS!
pi_89665479
Morris O+ O+ Hij heeft pijpekrullen! En een heel lief snoetje.

Veel plezier op het kdv vandaag Kobus! :D Lekker spelen met de andere kindjes en doe ze maar voor hoe je je eten op de grond gooit })

Wat fijn GWS dat het slapen in haar eigen bedje zo goed gaat en dat ze gewoon de hele nacht doorgeslapen heeft *O* *O*

Woah! Wat knap dat Ivan "drie" probeert te zeggen :o :D O+

Icantrix blijft Stef vandaag lekker bij jullie? Wat sneu maar ook ontzettend lief dat hij zo goed liet blijken dat hij jullie mist O+

Ik vind het niet nodig om te weten wie de "dader" is bij dreumes/peuter bijt-sla-duw-incidenten. Ook niet wanneer iemand in de vijver wordt geduwd, want daar kijk in dan de leid(st)ers op aan die schijnbaar niet opletten :o!!! Bij de kinderen is het een fase en al is het bij een bepaald kind geen fase dan nog heb ik er niets aan om dat te weten. Wat moet ik met die informatie, de ouders de les lezen? :P Het is de taak van de leiding om de ouders daar met de betreffende ouders over te hebben.
Bij schoolkinderen vind ik het wat anders, dan is er echt sprake van pestgedrag.

Voor de dames die werken, hoeveel dagen werken jullie eigenlijk? Zijn jullie na de bevalling tijdelijk minder gaan werken en wanneer zijn jullie eventueel weer meer gaan werken? Hoeveel dagen gaat/n jullie kind(eren) naar het kdv?
Ik ben nog steeds werkzoekende en banen van 3 dagen zijn schaars en vaak ver beneden mijn niveau, dan solliciteer ik daar wel op maar word afgewezen omdat ik te hoog opgeleid ben.
Ik zou het moeilijk vinden, maar ik ben bang dat ik toch een baan van 4 dagen moet gaan zoeken en dat Niels dan 2 of 3 dagen naar het kdv gaat.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 09:30:38 #229
5428 crew  miss_sly
pi_89665556
Mette O+ wat schattig wickie. Senna geeft geen kusjes op verzoek, hoor, terwijl ze een enorme knuffelkont is. als ik vraag "krijg ik een kusje" dan zegt ze heel resoluut nee :D ze komt ze later wel uit zichzelf brengen O+

oeke, ik heb met Senna zelf nog geen narigheid meegemaakt, en ze heeft dus 1 dag gebeten. Ze gaat nu een dik jaar naar het kdv, dus op zich valt het allemaal best mee, hoor :*

Sorbootje, dat is jammer he dat ze dan zo op zijn. Als ze nou eens lekker willen slapen, heb je iets meer tijd met ze. Ik ben benieuwd hoe Senna het doet vandaag. Die slaapt sinds ze de puckabag heeft (toeval of niet) overdag 3 uur aaneengesloten. Op het kdv afgelopen vrijdag maar 1 uur. Hoop dat ze vandaag wat langer slaapt, want ze is ook al lang genoeg wakker':')

House warmen is leuk, trix :Y maar ik denk dat jullie zelf ook wel willen genieten van rustige feestdagen in je nieuwe huis :P

Ik heb Senna weer huilend moeten achterlaten op het kdv. Zo prima als het op de babygroep vond om achtergelaten te worden, zo naar vindt ze het hier :'( ik hoop zo dat het een beetje bijtrekt als ze de kindjes en leidsters wat beter kent en zich er beter thuis voelt. En wat groter is (fysiek maar vooral mentaal) zodat ze er ook beter past. Ze is de babygroep ontgroeit, maar ook al lijkt ze groot en haar leeftijd een beetje vooruit (zeker met praten) toch is het maar een heel klein dreumesje van nog geen 17 maanden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89665600
Niels doet vrijwel niets op verzoek }:| iegenwiesen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 09:33:55 #231
5428 crew  miss_sly
pi_89665651
Fijn GWS dat ze zo goed in haar bedje geslapen heeft *O*

En knap idd van Ivan, wow!

twinkly, ik werkte 36 uur en werk nu 24 uur, 3 dagen. Ik heb nog tot mei of juni ofzo ouderschapsverlof 12 uur, maar vanaf dan ga ik gewoon 24 uur werken. Als Senna naar school gaat, wil ik weer 5 dagen tijdens schooltijd gaan werken, als ik hier nog werk. Ze ging 1 dag naar het kdv, een dag kwam een oma en een dag was schaap thuis, maar sinds oktober is zijn ouderschapsverlof afgelopen, dus gaat ze nu twee dagen naar het kdv.
pi_89665717
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:27 schreef Twinkly het volgende:

Voor de dames die werken, hoeveel dagen werken jullie eigenlijk? Zijn jullie na de bevalling tijdelijk minder gaan werken en wanneer zijn jullie eventueel weer meer gaan werken? Hoeveel dagen gaat/n jullie kind(eren) naar het kdv?
Ik ben nog steeds werkzoekende en banen van 3 dagen zijn schaars en vaak ver beneden mijn niveau, dan solliciteer ik daar wel op maar word afgewezen omdat ik te hoog opgeleid ben.
Ik zou het moeilijk vinden, maar ik ben bang dat ik toch een baan van 4 dagen moet gaan zoeken en dat Niels dan 2 of 3 dagen naar het kdv gaat.
In welke sector zoek je een baan? Parttime zullen inderdaad op dit moment wel wat moeilijker zijn.
Ik werk zelf gemiddeld 28 uur per week (ene week 3 andere week 4 dagen). Ik werkte dat echter al na Kyllian's geboorte en ben dus bij mn huidige baan waar ik nu 3 jaar werk ook aangenomen voor 28 uur. Dat was wel het minimum wat ze toen wilden, ik vond 3 dagen eigenlijk wel genoeg.
Toen ik na de geboorte van Dyon weer aan het werk ging zijn ze 2 dagen naar het kdv gegaan. Nu Kyllian naar school gaat moet Dyon helaas 3 dagen naar het kdv, omdat ik anders heen en weer blijf rijden (oma pastte anders op). De vrijdag ben ik om de week vrij en papa werkt om de week thuis.
pi_89665771
Miss, niet leuk he je kind zo achterlaten. Ik hoop dat ze snel gewend is.
pi_89665890
twinkly mijn man en ik werken er beide 4. Hij 36 en ik 32. Driekus gaat 3 dagen naar het kdv. Ik val onder de ziekenhuis cao, dus ik werk 90%. Mijn man neemt per week 4 uur ouderschapsverlof op via de levensloopregeling. Ik werkte hiervoor 36, ene week 4 andere week 5.
Mijn baan is op wo niveau en die van mijn man hbo/wo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 8 december 2010 @ 09:46:09 #235
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89665976
Dank voor de complimenten! Morris heeft inderdaad een enorme bos met krullen. Die probeer ik met kokosolie en zulks een beetje in toom te houden, maar als het van dit weer is, dan is dat bijna onmogelijk.

Miss, ik merkte bij Anna (voor Morris geldt dit nog niet) ook dat ze het moeilijk vond wanneer ze van groep wisselde op het kdv. Ineens weer huilen of aan me vastgeplakt zitten. Dat gaat ook echt weer over!

Oeke, het bijten en slaan op het kdv zijn echt incidenten hoor. Ik merk wel dat de kinderen elkaar verbaal echt de oren wassen! Als een kindje roept: "Hee daar heb je scheve Anna" dan breekt mijn hart. Als Anna dan terug roept: "Jij bent zo stom, je mag niet meer op mijn feestje komen en jij bent ook nooit mijn beste vriendje", denk ik: ja, een kind van haar moeder.
Kijk, ze leren er weerbaar te zijn en dat vind ik wel een hele wijze les. Hoeveel pijn dat je al moeder dan ook kan doen. En natuurlijk, als dat verkeerd loopt, dan moet je ingrijpen.
Doet me ook denken aan een keer dat Anna op de peutergroep aankwam en een meisje van 3 (Anna was toen 2,5 ofzo) zei: "Oeeehhhh daar is onze kleine meid!" en Anna op haar afliep, voor haar ging staan en in haar gezicht gilde: 'Ikke benne nie kleine meid!!! Ikke ben Anna" :')
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89666082
Ik heb WO biologie gestudeerd, medische richting, maar vind vrijwel alleen maar banen van 3 dagen in de administratieve sector op MBO niveau (en dan moet je ook nog affiniteit hebben met de bouwsector bijvoorbeeld).
Helaas heb ik weinig werkervaring en is mijn opleiding vaak te hoog of te specifiek (of juist niet).

Arme Senna :'( :* Het is ook niet niks natuurlijk, ze is gehecht aan haar oude leidsters. Hopelijk is ze snel gewend op haar nieuwe groep.
pi_89666119
wij kregen gisteren te horen dat driekus al weer ontsnapt was uit de babygroep. Hij gaat na het samen spelen op de hal telkens naar een verticale groep toe. Hij kent de leidster daar en lijkt het er leuk te vinden. Nou moest ik toch al bellen over de plaats voor kindje 2, dus ik denk dat ik dan ook maar vraag of driekus naar die ene groep kan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 8 december 2010 @ 09:59:24 #238
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89666391
Oh en Twinkly,

Ik werk 4 dagen en eens in de vijf weken 24-uurs oproepdienst. Mijn man werkt full-time (eigenlijk meer dan dat). Kinderen gaan drie dagen in de week naar de creche en op woensdag past mijn moeder op.
Als Anna straks naar school gaat, wil ik eigenlijk minder gaan werken. Het allerliefst zou ik stoppen met werken. Ik werk nu 14 jaar bij mijn huidige werkgever en daar gaat heel veel tijd en stress soms ook inzitten. Ik wil gewoon ook op het schoolplein kunnen staan straks en meedoen aan dingen op school. En ik wil verder met mijn taalcursus en er is nog legio zaken die ik zou willen doen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89666597
Dat is flink veel Memmel, ik kan me goed voorstellen dat je minder wilt werken. Mijn man werkt ook meer dan fulltime, maar wil 1 dag in de week thuiswerken (alsof dat gaat lukken met de rondrennende dreumes ;))
Mij lijkt 28 uur ook wel een goede oplossing, zoals bij Meimeltje.

Het lijkt me zo rot wanneer Niels plotseling een aantal dagen naar het KDV moet, hij is daar helemaal niet aan gewend.
pi_89666614
Twinkly, ik werk 2 dagen, en dat bevalt me heel goed. Er is me wel gevraagd of ik er een dag bij wil, maar gelukkig zijn wij in de situatie dat we het goed kunnen doen als ik 2 dagen werk. Ik vind het fijn om de rest van de week bij de kinderen te zijn.

Oeke, dat komt vast wel goed hoor. Meike gaat nu 2 dagdelen (dus een ochtend en een middag) naar de creche, puur voor haar dat ze leert om in een groep kinderen te zijn. Op beide dagen zijn er andere leidsters, maar ze gaat er met superveel plezier naar toe.
Lars gaat nog niet naar de creche, die is op mijn werkdagen bij oma de tent aan het afbreken.
Whehe ze hebben besloten toch een kerstboom op te zetten, ik wens ze veel succes! :P

Woehoe, Vicky je kleine meisje alweer anderhalf! Leuke leeftijd he!

En een jompel voor de verbeterde nacht bij BE! w/
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89666777
Op zich zouden wij het ook wel kunnen redden wanneer ik twee dagen werk, maar vind maar eens zo'n baan :P Of ik moet me om laten scholen en dat kost ook geld.
Voor Niels vind ik het wel heel leuk als hij meer andere kinderen ontmoet, maar zijn moeder ineens een paar dagen niet zien lijkt me ook wel een hele omslag voor ons beiden.
pi_89666890
Tsja op die leeftijd is dat wel wat lastiger als met een baby natuurlijk, maar ik denk wel dat het uiteindelijk heel leuk voor hem zou zijn!
Lastig zeg, dat je opleiding een baan eigenlijk in de weg staat....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89666946
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:27 schreef Twinkly het volgende:
Ik zou het zelf wel erg veel vinden, om 4 lange dagen van huis te zijn. Als het 4 relatief korte dagen zijn vanwege weinig reistijd en s ochtends en s avonds genoeg tijd hebben voor Ivan dan zou ik het veel beter trekken. Je kunt kijken of je een baan kunt vinden waarbij je 3 dagen buitenshuis werkt en 1 dag thuis zodat je op je thuiswerkdag je tijd flexibeler in kunt delen. Dan kun je Niels bijvoorbeeld besluiten een halve dag naar de opvang te doen of om hem vroeger op te halen.

Ivan zal binnenkort naar het kinderdagverblijf gaan (als we een plaats hebben) en dat is dan voor 2 dagen. Hij gaat straks nog 1 dag naar zijn opa en oma, maar ik zou er ook geen probleem mee hebben om hem 3 dagen naar de opvang te doen. Nou ja, ik vind het wel heel moeilijk om hem naar het kinderdagverblijf te brengen, juist omdat hij zo aan ons gewend is. Maar het lijkt me uiteindelijk ook wel goed voor hem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89666964
Twinkly: ik heb WO biotechnologie en had hetzelfde probleem. Ik zit nu meer in de communicatiehoek, daar zijn wel banen voor 24 h te vinden (werk nu zelfs 12 uur). Ik heb vooral bij ziekenhuizen gesolliciteerd, maar ben ook wel labfuncties voor 24h tegengekomen. Je zou toch zeggen dat er in W. genoeg vraag is, klote zeg. Ik herken ook dat je hoge opleiding tegen je wordt gebruikt, maar volgens mijn dokter moet je dan gewoon zeggen dat je het toch wilt doen. Dan maar onder je niveau, je bouwt tenminste werkervaring op. Bovendien: dat het onder je niveau is wil heel niet zeggen dat je er toch niet blij van kunt worden. Leuke collega's kunnen veel goedmaken, misschien zijn er doorgroeimogelijkheden, je weet het niet.
pi_89667104
Ik werk 36 uur, verdeeld over 4 dagen, dus 4x9. Op het moment nog 4x8 omdat ik ouderschapsverlof opneem. B. werkt ook 4x9, maar die heeft ook nog gemiddeld 4 uur reistijd per dag. Op de KDV dagen ziet hij Isabeau alleen 's ochtends even. B. is op maandag vrij, ik op vrijdag.

Isabeau gaat dinsdag, woensdag en donderdag naar het KDV. Dinsdag en donderdag zijn drukke dagen op het kdv, maar woensdag is heel rustig. Dan zijn ze vaak met maar 3 kindjes. Vind ik wel fijn, zo'n rustpunt tussen die twee drukke dagen, hoewel Isabeau erg goed tegen drukte lijkt te kunnen.

Ik vind het wel prettig om 4 dagen te werken, vooral vanuit het werk gezien. Ik heb het gevoel dat ik mijn werk in drie dagen minder goed zou kunnen doen, dat ik minder goed bij zou kunnen blijven. Maar op zo'n dag als gisteren, als Isabeau zo moe is dat ze na het eten (drie happen, want te moe om te eten) gelijk naar bed gaat... tja dan baal ik er wel even van.
  woensdag 8 december 2010 @ 10:28:16 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89667141
GWS, fijn dat het goed ging vannacht.

Ik ben na de bevalling van Sasha 20 uur gaan werken, verdeeld over 2,5 dag.
Ik ga nu vanaf januari 24 uur werken, 3 x 8. Ik wil evt. wel 4 x 8, maar dat gaat op mijn werk nog even niet. Er is geen budget voor, eerst moet een andere collega met pensioen en dan kan er wat met taken en uren geschoven gaan worden. ;)
Nu gaan de mannen 3 dagen naar het kdv. Mocht ik ooit 4 dagen gaan werken gaat F. 1 dag minder werken, dus blijft dat voor hen gelijk.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 10:31:14 #247
5428 crew  miss_sly
pi_89667260
Vanuit het werk gezien zou ik ook beter 4 dagen kunnen werken. Van de andere kant zou ik het in 4 dagen net zo min redden als nu in 3. Ik redde het immers met 36 uur ook al niet. Er is hier gekozen voor geen extra kracht, omdat het ivm de crisis enzo in onze sector vast ook minder goed zou gaan. Misschien is dat ook wel gedeeltelijk zo, maar ik krijg mijn werk toch gewoonweg nog steeds niet af omdat het te veel is. En dat demotiveert verschrikkelijk, waardoor ik nog minder af krijg -O-

Voor Senna vind ik het zoals het nu is eigenlijk wel de max. Ik vind dat het geod verdeeld is: ma thuis, di oma, woe kdv, do thuis, vrij kdv. Op die manier zit er tussen de drukkere kdv-dagen altijd wat ruimte en rust.
pi_89667286
Twinkly lastige situatie! Ik werkte 24 uur voor de bevalling en het was de bedoeling dat ik dat ook bleef doen, maar ik trok het niet en ben toen gestopt met werken.. Nu werk ik weer, 20 uur per week. Timo gaat 2 dagen naar het kdv en de 4 uur die ik dan overhoud werk ik 's avonds als hij slaapt. Maar ik heb het voordeel dat ik alles vanuit huis kan doen, ga eens in de 2 weken of zo een keertje een dag naar kantoor.

Over het bijten/slaan/duwen: Timo heeft ook wel eens iemand gebeten op het kdv, hele tijd geleden alweer.. vond ik echt heel vervelend om te horen, maar hij was toen precies in de fase dat dat zijn manier van kusjes geven was dus ik was al dagelijks bezig met proberen hem duidelijk te maken dat kusjes zonder tandjes horen.. Hij heeft ook eens iemand gekrabt, en toen ik Timo die dag ophaalde was de vader van het kindje dat hij gekrabt had er ook precies om zn dochter te halen. Nou reageerde hij gelukkig helemaal niet raar of zo, maar toch vond ik dat best lastig.
pi_89667323
Ik denk dat ik mijn vrije dag ook zou veranderen als de woensdag bij ons ook een drukke kdv dag zou zijn Miss. Ik vind een rustige dag ertussen belangrijk.

Maar nu vind ik het aan de andere kant ook wel heel fijn dat ze vier dagen aaneengesloten thuis is.

Vervelend dat je werkdruk zo demotiverend is. Het niet af krijgen is een rotgevoel.
pi_89667400
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:27 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het wel prettig om 4 dagen te werken, vooral vanuit het werk gezien. Ik heb het gevoel dat ik mijn werk in drie dagen minder goed zou kunnen doen, dat ik minder goed bij zou kunnen blijven. Maar op zo'n dag als gisteren, als Isabeau zo moe is dat ze na het eten (drie happen, want te moe om te eten) gelijk naar bed gaat... tja dan baal ik er wel even van.
Daarom ben ik heel blij met mijn werk. Ik werk nu 4 dagen (d.w.z., als ik niet zwanger ben :+) maar ik ben niet 4 volle dagen van huis. In de praktijk betekent dat dat ik overdag minder kan werken als het goed uitkomt en die uren 's avonds (of in het weekeinde, of op een verplichte vrije dag) inhaal. Dat is ook een reden dat ik graag dit soort werk wil blijven doen, want als Ivan straks naar school gaat dan zou ik bijvoorbeeld graag voorleesmoeder worden en op die manier betrokken zijn bij schoolactiviteiten. Maar ik wil ook niet dat dat ten koste gaat van het werk.

Het nadeel hiervan is dat het onderscheid tussen werk en privé niet zo strikt is. Als ik een paar maanden lang tijdens weekeindes door moet werken dan moet dat maar als ik daarmee het werk wel afkrijg. Ook heb ik zo nu en dan drukke periodes waarin ik wel degelijk 4-5 lange dagen van huis ben, maar daar staan ook weer relatief rustige periodes tegenover. Hoe dan ook: voor mij is het ideaal. Ik ben eigenlijk altijd met mijn werk bezig, maar ik kan ook altijd tijd vrijmaken voor de kinderen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')