hier een beetje, ik zit bij het gilde en bezoek daarmee weleens een kerk.quote:Op zondag 5 december 2010 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn er überhaupt wel gelovige FOK!kers?
Hoe gelovig dan? Dring je het ook op aan je kinderen? (sorry dat ik het zo ongenuanceerd zeg)quote:Op zondag 5 december 2010 21:01 schreef betyar het volgende:
[..]
hier een beetje, ik zit bij het gilde en bezoek daarmee weleens een kerk.
In feite wel want ze zijn allebei gedoopt.quote:Op zondag 5 december 2010 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe gelovig dan? Dring je het ook op aan je kinderen? (sorry dat ik het zo ongenuanceerd zeg)
True, I got servedquote:Op zondag 5 december 2010 21:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar deze is gemaakt door TitusPullo.
Er is niks mis met een christelijke opvoeding. Zij het ietwat gematigd.quote:Op zondag 5 december 2010 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe gelovig dan? Dring je het ook op aan je kinderen? (sorry dat ik het zo ongenuanceerd zeg)
Ok, maarjah, het is ook hoe je het brengt natuurlijk.quote:Op zondag 5 december 2010 21:06 schreef betyar het volgende:
[..]
In feite wel want ze zijn allebei gedoopt.
Wat ze later daarmee willen doen is hun eigen keuze.
Ha Koos alles goed?quote:Op zondag 5 december 2010 21:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is niks mis met een christelijke opvoeding. Zij het ietwat gematigd.
Heb ik ook niet gezegd. Heb zelf ook op een chr basisschool gezeten.quote:Op zondag 5 december 2010 21:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Egypte?quote:Op zondag 5 december 2010 21:10 schreef phpmystyle het volgende:
Waar heeft koos al die tijd uitgehangen?
Bovengetekende ook. De verhalen van Jezus bevatten wijze lessen dus dat kan geen kwaad voor een kind.quote:Op zondag 5 december 2010 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb ik ook niet gezegd. Heb zelf ook op een chr basisschool gezeten.
We doen er zelf niks mee, als ik in de kerk zit zit ik daar een beetje de schildjes van mijn voorganger te lezen op zijn kazuifel. Ik ken hoogstwaarschijnlijk "onze vader" net mee zingen biechten of hoe heet zoiets.quote:Op zondag 5 december 2010 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok, maarjah, het is ook hoe je het brengt natuurlijk.
Wat zouden kinderen moeten zonder dat een boek volgeschreven door zandmalloten die ze verteld hoe ze moeten leven en dat er geen ontkomen is aan dat geloof, zelfs niet na de dood.quote:Op zondag 5 december 2010 21:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals? Het niet mogen werken op zaterdag, maar het toch wel zelf doen. Yay wijze les.quote:Op zondag 5 december 2010 21:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bovengetekende ook. De verhalen van Jezus bevatten wijze lessen dus dat kan geen kwaad voor een kind.
Yup.quote:Op zondag 5 december 2010 21:19 schreef TitusPullo het volgende:
Is EchtGaaf echt voor een maand geschorst?
Ok, dus een ''klein'' beetje gelovig. Bijna symbolisch zou ik het willen noemenquote:Op zondag 5 december 2010 21:13 schreef betyar het volgende:
[..]
We doen er zelf niks mee, als ik in de kerk zit zit ik daar een beetje de schildjes van mijn voorganger te lezen op zijn kazuifel. Ik ken hoogstwaarschijnlijk "onze vader" net mee zingen biechten of hoe heet zoiets.
Ik ken die verhalen niet echt, al moet ik wel zeggen dat ik deze wijsbegeerte adoreer ''wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet''. Anyway, kerstmarkten, kerst, kerstliedjes, het heeft allemaal wel wat. Alleen vind ik hypothetische Bijbelse verhaaltjes to-taal niet geloofwaardig. Maar de hele entourage + principes vind ik wel mooi.quote:Op zondag 5 december 2010 21:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bovengetekende ook. De verhalen van Jezus bevatten wijze lessen dus dat kan geen kwaad voor een kind.
Waarom?quote:
+ 1 week voor klonen.quote:Op zondag 5 december 2010 21:19 schreef TitusPullo het volgende:
Is EchtGaaf echt voor een maand geschorst?
Bier drinken?quote:Op zondag 5 december 2010 21:16 schreef du_ke het volgende:
was nog een hachelijke onderneming op de fiets net, donders glad en dat met een rugzak met glaswerk bij me.
Ach, wat was zijn nieuwe schuilnaam?quote:
Wmb wel, of misschien pm'en?quote:Op zondag 5 december 2010 21:20 schreef TomLievense het volgende:
Ben aan het tellen voor de EG verkiezingen. Zou ik de stem van de EchtGaaf kloon ook menemen? Ik zit te denken dat wel te doen, dat hij een ban heeft is mijn zaak niet.
Graag jullie inbreng.
Niet gelijk in de stress schietenquote:Op zondag 5 december 2010 21:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zoals? Het niet mogen werken op zaterdag, maar het toch wel zelf doen. Yay wijze les.
The pills that mother give you don't do anything at allquote:
Hij heeft gestemd als kloon: http://forum.fok.nl/user/history/327053quote:
http://forum.fok.nl/user/history/327053quote:Op zondag 5 december 2010 21:21 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ach, wat was zijn nieuwe schuilnaam?
Ik schiet niet in de stress, maar ik ben wel benieuwd naar die wijze lessen.quote:Op zondag 5 december 2010 21:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet gelijk in de stress schietenMisschien denk je dat je te maken hebt met een gevolige, maar dat is absoluut niet het geval.
Wat mij bij staat van hetgeen mij werd verteld op de basisschool is dat je dient te delen, op moet komen voor de zwakkeren blabla enz. Dat gelul over zondagsrust e.d is langs me heen gegaan.
Waarom ben jij dan nog niet geschorst?quote:
Omdat hij niet links is. De modoratie is rechts.quote:Op zondag 5 december 2010 21:25 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waarom ben jij dan nog niet geschorst?
Er staat een hele berg ellende in de bijbel. Maar het meeste wordt gefilterd voor het kleine grut. Zoals ik al zei; wat mij bij staat zijn de verhalen over Jezus die zijn dicipelen leerde om te delen enzo. Het kan geen kwaad om kinderen dergelijke lessen bij te brengen.quote:Op zondag 5 december 2010 21:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik schiet niet in de stress, maar ik ben wel benieuwd naar die wijze lessen.
Ik ken de boeken en ik zie er weinig wijze lessen in.
Omdat ik superlief ben.quote:Op zondag 5 december 2010 21:25 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waarom ben jij dan nog niet geschorst?
Das kapitalquote:Op zondag 5 december 2010 21:30 schreef Arglist het volgende:
De Bijbel is een redelijk boek. Vooral het OT. Het NT vind ik maar saai, volgens mij speelde dat zich ook in de jaren 60 en 70 af. Echter zijn er veel betere boeken.
Nope. Twee keer in mn leven een kerkdienst bijgewoond en daar waren mn ouwelui niet bij. Die zijn allebei atheistisch.quote:Op zondag 5 december 2010 21:31 schreef phpmystyle het volgende:
Ojah, vergeten dat Koosje van de Veluwe komt. Koos kom jij uit een SGP nest?
Waarom dan een chr basisschool?quote:Op zondag 5 december 2010 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. Twee keer in mn leven een kerkdienst bijgewoond en daar waren mn ouwelui niet bij. Die zijn allebei atheistisch.
Das Kapital is er bijvoorbeeld een van inderdaad. Prima handwerk. Maar jij leest alleen boeken die in jouw straatje passen? Dat is niet erg handig kan ik je verzekeren.quote:
Maar trek jij er wijze lessen uit dan?quote:Op zondag 5 december 2010 21:33 schreef Arglist het volgende:
[..]
Das Kapital is er bijvoorbeeld een van inderdaad. Prima handwerk.
Dat is misschien wel waar.quote:
Wijze lessen heb je Jezus niet voor nodig.quote:Op zondag 5 december 2010 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er staat een hele berg ellende in de bijbel. Maar het meeste wordt gefilterd voor het kleine grut. Zoals ik al zei; wat mij bij staat zijn de verhalen over Jezus die zijn dicipelen leerde om te delen enzo. Het kan geen kwaad om kinderen dergelijke lessen bij te brengen.
Uit elk boek kan je wijze lessen trekken. Dat je er geen wijze lessen uit kan trekken kan ook een wijze les zijn. Bij wijze van spreken dan.quote:Op zondag 5 december 2010 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar trek jij er wijze lessen uit dan?
Waarom niet? De school in kwestie bevond zich op steenworp afstand van mijn huis. Waarom dan kiezen voor een andere school. Christenen vreten je niet op.quote:Op zondag 5 december 2010 21:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom dan een chr basisschool?
72 maagden voldoen ook prima.quote:Op zondag 5 december 2010 21:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wijze lessen heb je Jezus niet voor nodig.
Historisch determinisme is door Marx als eerste omschreven om maar specifiek te zijnquote:Op zondag 5 december 2010 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar trek jij er wijze lessen uit dan?
Filosofischquote:Op zondag 5 december 2010 21:35 schreef Arglist het volgende:
[..]
Uit elk boek kan je wijze lessen trekken. Dat je er geen wijze lessen uit kan trekken kan ook een wijze les zijn. Bij wijze van spreke dan.
Maar goed, er staan zinnige dingen in Das Kapital ja, ook voor die tijd, zeker.
Klopt. Maar het kon in ieder geval geen kwaad. Voor mij niet in ieder geval.quote:Op zondag 5 december 2010 21:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wijze lessen heb je Jezus niet voor nodig.
Of door Malthus.quote:Op zondag 5 december 2010 21:36 schreef JoaC het volgende:
[..]
Historisch determinisme is door Marx als eerste omschreven om maar specifiek te zijn
Dat zei ik ook niet.quote:Op zondag 5 december 2010 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom niet? De school in kwestie bevond zich op steenworp afstand van mijn huis. Waarom dan kiezen voor een andere school. Christenen vreten je niet op.
link?quote:
Voornamelijk een demografische theorie, die ook niet geheel nieuw was:quote:
Ik ookquote:
Same, al was het wel katholiekquote:Op zondag 5 december 2010 21:44 schreef TomLievense het volgende:
Ik heb trouwens net als Koos op een christelijke school gezeten. De nadruk ligt niet op het indoctrineren van kinderen, maar op het doorgeven van (vrijwel) algemene waarden. Ik heb op goede scholen gezeten.
Misschien zou Ibn Khaldoen een beter voorbeeld zijn geweest, al komt diens determinisme niet overeen met dat van Marx.quote:Op zondag 5 december 2010 21:42 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Voornamelijk een demografische theorie, die ook niet geheel nieuw was:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Robert_Malthus
Ik heb op een RK les gehad, ik heb daar iets anders meegemaakt dan goede normen en waarden.quote:Op zondag 5 december 2010 21:44 schreef TomLievense het volgende:
Ik heb trouwens net als Koos op een christelijke school gezeten. De nadruk ligt niet op het indoctrineren van kinderen, maar op het doorgeven van (vrijwel) algemene waarden. Ik heb op goede scholen gezeten.
Zouden we Ibn Khaldun als rechts of links kunnen typeren?quote:Op zondag 5 december 2010 21:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Misschien zou Ibn Khaldoen een beter voorbeeld zijn geweest, al komt diens determinisme niet overeen met dat van Marx.
Dat is inderdaad minder jaquote:Op zondag 5 december 2010 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
De familie Wikileaks-oprichter Assange wordt nu ook al bedreigdIk vind dat echt bijzonder ziek.
Vandaar ook dat mijn hart uitgaat naar de onverwrikbare taalkunde.quote:
Hij wordt gedemoniseerd, dus dit viel te verwachten.quote:Op zondag 5 december 2010 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
De familie Wikileaks-oprichter Assange wordt nu ook al bedreigdIk vind dat echt bijzonder ziek.
Waarom ben je een landverrader als je documenten lekt? Sterker, ik zie het eerder als een vorm van vaderlandsliefde.quote:Op zondag 5 december 2010 22:22 schreef Picchia het volgende:
Assange is slechts een boodschapper. Waarschijnlijk één of andere libertaire ICT gekkie. Ik vind het een beetje zwak om juist hem aan te pakken, aangezien iedere andere niet-Amerikaanse journalist of klokkenluider tot publicatie had kunnen overgaan. De enige reden om hem aan te pakken is om een voorbeeld te stellen.
Het eigenlijke probleem is natuurlijk de inadequate beveiliging van zulke documenten en dat Amerika last heeft van een landverraders die documenten lekken. Daar kunnen zij zich beter op richten.
Het is in de regel niet aan reguliere ambtenaren om de staat te controleren of te ondermijnen. Het wordt een beetje een zooitje als de regering niet meer kan rekenen op de integriteit van haar ambtenaren, wanneer zij het oneens zijn met de huidige politiek.quote:Op zondag 5 december 2010 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom ben je een landverrader als je documenten lekt? Sterker, ik zie het eerder als een vorm van vaderlandsliefde.
Als overheden wat meer openheid van zaken zouden geven, dan was er voor de ambtenaren in kwestie geen reden om documenten door te spelen.quote:Op zondag 5 december 2010 22:34 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het is in de regel niet aan reguliere ambtenaren om de staat te controleren of te ondermijnen. Het wordt een beetje een zooitje als de regering niet meer kan rekenen op de integriteit van haar ambtenaren, wanneer zij het oneens zijn met de huidige politiek.
Als je openbaarheid van geheime documenten wilt, dan stap je toch naar de hoofdverantwoordelijke?quote:Op zondag 5 december 2010 22:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als overheden wat meer openheid van zaken zouden geven, dan was er voor de ambtenaren in kwestie geen reden om documenten door te spelen.
Ja, en dan? Dan word je verzoek geweigerd. Next!quote:Op zondag 5 december 2010 22:37 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als je openbaarheid van geheime documenten wilt, dan stap je toch naar de hoofdverantwoordelijke?
Die persoon kun je naar huis sturen. Als dat niet gebeurd is er blijkbaar geen consensus dat zulke documenten openbaar horen te zijn. En dan gaat het feest niet door in een democratie.quote:Op zondag 5 december 2010 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en dan? Dan word je verzoek geweigerd. Next!
Met betrekking tot de verstrekking van informatie is er veeal sprake van een schijndemocratie.Als de hoge heren niet willen dat iets bekend wordt gemaakt, dan gebeurt dat ook niet.quote:Op zondag 5 december 2010 22:40 schreef Picchia het volgende:
[..]
Die persoon kun je naar huis sturen. Als dat niet gebeurd is er blijkbaar geen consensus dat zulke documenten openbaar horen te zijn. En dan gaat het feest niet door in een democratie.
De redenen om transparantie te eisen zijn wel legitiem in mijn ogen. De overheid staat immers in dienst van het volk. Een passende vergelijking is een werknemer die documenten geheim houdt voor zijn werkgever. Of - in mindere mate - doctoren die aandoeningen verborgen houden voor hun cliënt.quote:Op zondag 5 december 2010 22:48 schreef Schnappieter het volgende:
Waarom zou je überhaupt alles perse openbaar willen hebben? Sommige dingen zijn nou eenmaal geheim. Dokters en notarissen hebben beroepsgeheim, anders kunnen ze niet functioneren. Voor diplomaten geld hetzelfde lijkt me. Als je er niet meer op kunt vertrouwen dat je informatie geheim blijft, kun je nauwelijks nog iets mailen naar je collega's op een andere ambassade.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)010657121/index.htmlquote:
Hoe is dat een passende vergelijking? Een patiënt moet erop kunnen vertrouwen dat zijn dokter de informatie geheimhoudt. Als een medewerker in Washington nu iets naar Kabul mailt over spion X, kan dat eigenlijk niet meer omdat die spion dan nu een veel groter risico loopt omdat die mails mogelijk openbaar gemaakt worden.quote:Op zondag 5 december 2010 22:52 schreef Picchia het volgende:
[..]
De redenen voor openbaarheid zijn wel legitiem in mijn ogen. De overheid staat immers in dienst van het volk. Een passende vergelijking is een werknemer die documenten geheim houdt voor zijn werkgever. Of - in mindere mate - doctoren die aandoeningen verborgen houden voor hun cliënt.
Pessimismequote:Op zondag 5 december 2010 22:55 schreef Reya het volgende:
Hoe meer ik over Schopenhauer lees, hoe meer ik mezelf in hem ga herkennen.
A ja, spioneren op overheden is wel gerechtvaardigd, maar transparantie niet.quote:Op zondag 5 december 2010 22:54 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Hoe is dat een passende vergelijking? Een patiënt moet erop kunnen vertrouwen dat zijn dokter de informatie geheimhoudt. Als een medewerker in Washington nu iets naar Kabul mailt over spion X, kan dat eigenlijk niet meer omdat die spion dan nu een veel groter risico loopt omdat die mails mogelijk openbaar gemaakt worden.
Ziet er interessant uit, hoewel ik eigenlijk liever een biografie heb nadat iemand zijn werk gedaan heeft, kun je op het totaal terugblikken zeg maar. Maar het is natuurlijk wel leuk om een inzicht te krijgen in de persoon Rutte.quote:Op zondag 5 december 2010 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/n(...)010657121/index.html
Serieus, hoe meer ik over Rutte lees, hoe meer ik mezelf in hem gaan herkennen. Alhoewel Rutte 100 keer slimmer is natuurlijk.
Ik begreep inderdaad dat vrouwen jou ook niet zo liggen.quote:Op zondag 5 december 2010 22:55 schreef Reya het volgende:
Hoe meer ik over Schopenhauer lees, hoe meer ik mezelf in hem ga herkennen.
Geheime diensten moeten toch hun werk kunnen doen? En waar zeg ik spioneren op overheden? Ik bedoel meer in de zin van een Amerikaanse spion die bij de Taliban/ Al Queda geïnfiltreerd is en mogelijk zijn leven niet meer zeker is dankzij WikiLeaks, dat vind ik toch echt te ver gaan.quote:Op zondag 5 december 2010 22:57 schreef Picchia het volgende:
[..]
A ja, spioneren op overheden is wel gerechtvaardigd, maar transparantie niet.
Geldt hetzelfde voor Ruttequote:Op zondag 5 december 2010 22:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik begreep inderdaad dat vrouwen jou ook niet zo liggen.
Hoe wreed mijn lot, dat ik mijn werkkamer louter met vrouwen dien te delen.quote:Op zondag 5 december 2010 22:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik begreep inderdaad dat vrouwen jou ook niet zo liggen.
Namen van infiltranten worden dan ook gecensureerd door Wikileaks.quote:Op zondag 5 december 2010 22:58 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Geheime diensten moeten toch hun werk kunnen doen? En waar zeg ik spioneren op overheden? Ik bedoel meer in de zin van een Amerikaanse spion die bij de Taliban/ Al Queda geïnfiltreerd is en mogelijk zijn leven niet meer zeker is dankzij WikiLeaks, dat vind ik toch echt te ver gaan.
Dat maar er wordt ook een beeld geschept over wat Rutte wil. Moet zeggen dat ik het daar warmer van krijg dan een glas whisky.quote:Op zondag 5 december 2010 22:57 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Ziet er interessant uit, hoewel ik eigenlijk liever een biografie heb nadat iemand zijn werk gedaan heeft, kun je op het totaal terugblikken zeg maar. Maar het is natuurlijk wel leuk om een inzicht te krijgen in de persoon Rutte.
Dat zou toch niet moeten kunnen.quote:Op zondag 5 december 2010 23:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Hoe wreed mijn lot, dat ik mijn werkkamer louter met vrouwen dien te delen.
quote:Schon der Anblick der weiblichen Gestalt lehrt, daß das Weib weder zu großen geistigen, noch körperlichen Arbeiten bestimmt ist.
Totdat dhr. Assange gearresteerd word, dan plempt hij het in een keer op internet. Die documenten zijn niet openbaar met een reden, zgn. staatsgeheim. Je moet als diplomaat er gewoon op kunnen vertrouwen dat die info geheim blijft, anders is het vertrouwen weg en kun je diplomatiek nauwelijks meer iets regelen.quote:Op zondag 5 december 2010 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Namen van infiltranten worden dan ook gecensureerd door Wikileaks.
Welke types heb je in de aanbieding?quote:Op zondag 5 december 2010 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
Monolith, wat ben jij eigenlijk voor user?
Ze moeten Assange dan ook niet arresteren. En als ambtenaar behoor je te weten dat hetgeen je schrijft openbaar kan worden. In Nederland hebben we bijvoorbeeld de Wet Openbaarheid van Bestuur. Als iemand een verzoek indient voor documenten, dan behoort hij die te ontvangen. Probleem is dat een behandeling van een WOB-verzoek doorgaans erg lang duurt.quote:Op zondag 5 december 2010 23:06 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Totdat dhr. Assange gearresteerd word, dan plempt hij het in een keer op internet. Die documenten zijn niet openbaar met een reden, zgn. staatsgeheim. Je moet als diplomaat er gewoon op kunnen vertrouwen dat die info geheim blijft, anders is het vertrouwen weg en kun je diplomatiek nauwelijks meer iets regelen.
Die observatie zie ik met grote regelmaat herbevestigd.quote:Op zondag 5 december 2010 23:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zou toch niet moeten kunnen.
[..]
Ik wil dat best uiteenzetten maar dat kost zoveel tijd.quote:Op zondag 5 december 2010 23:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welke types heb je in de aanbieding?
Ik ben een beetje een gepensioneerde user.quote:Op zondag 5 december 2010 23:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik wil dat best uiteenzetten maar dat kost zoveel tijd.
De goot ontkomen.quote:Op zondag 5 december 2010 23:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben een beetje een gepensioneerde user.
En waarom zouden ze Assange niet mogen arresteren? Tuurlijk is het feit dat hij op Interpol en Europol lijsten geplaatst is voor verkrachting lachwekkend, elk ander zou daarvoor niet wereldwijd gezocht worden. Waar hij gewoon keihard voor gestraft dient te worden is het illegaal verkrijgen en publiceren van geheime documenten. En ook in Nederland bestaat er geheime informatie die jij nooit via een WOB-verzoek kan krijgen, omdat die zaken in het belang van Nederland niet openbaar gemaakt worden, en het gewoon strafbaar is als je die wel publiceert.quote:Op zondag 5 december 2010 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze moeten Assange dan ook niet arresteren. En als ambtenaar behoor je te weten dat hetgeen je schrijft openbaar kan worden. In Nederland hebben we bijvoorbeeld de Wet Openbaarheid van Bestuur. Als iemand een verzoek indient voor documenten, dan behoort hij die te ontvangen. Probleem is dat een behandeling van een WOB-verzoek doorgaans erg lang duurt.
Is dit een cryptogram?quote:Op zondag 5 december 2010 23:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben een beetje een gepensioneerde user.
En de Nederlandse spionnen? Of die van andere Europese landen? Iedereen die iets met geheime informatie doet moet maar gewoon neergeschoten kunnen worden?quote:Op zondag 5 december 2010 23:10 schreef Picchia het volgende:
Wat mij betreft heeft Assange groot gelijk als hij ze in één keer neerplempt. Ik heb weinig behoefte om oor te hebben voor Amerikaanse dreigementen of om Amerikaanse spionnen te respecteren. Vlieg ze maar weer snel terug naar hun eigen land. Dan kunnen ze daar fijn spioneren.
He's just as cunning as a fox who's just been appointed Professor of Cunning at Oxford University.quote:
Spionnen verrichten per definitie verboden activiteiten. Feitelijk zijn het gewoon een stel oplichters en criminelen.quote:Op zondag 5 december 2010 23:14 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
En de Nederlandse spionnen? Of die van andere Europese landen? Iedereen die iets met geheime informatie doet moet maar gewoon neergeschoten kunnen worden?
Nee hoor, ik post gewoon niet zoveel meer.quote:
Dont shoot the messenger.quote:Op zondag 5 december 2010 23:13 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
En waarom zouden ze Assange niet mogen arresteren? Tuurlijk is het feit dat hij op Interpol en Europol lijsten geplaatst is voor verkrachting lachwekkend, elk ander zou daarvoor niet wereldwijd gezocht worden. Waar hij gewoon keihard voor gestraft dient te worden is het illegaal verkrijgen en publiceren van geheime documenten. En ook in Nederland bestaat er geheime informatie die jij nooit via een WOB-verzoek kan krijgen, omdat die zaken in het belang van Nederland niet openbaar gemaakt worden, en het gewoon strafbaar is als je die wel publiceert.
De soevereiniteit van een volk dien je natuurlijk te respecteren, maar als we het over een terroristische organisatie hebben zoals bijv. Al Queda, dan kun je niet anders dan infiltreren om ook maar een kans te hebben om ze te verslaan. Verder is staatsgeheime informatie publiceren gewoon per definitie strafbaar, elk land heeft dergelijke wetten.quote:Op zondag 5 december 2010 23:18 schreef Picchia het volgende:
[..]
Spionnen verrichten per definitie verboden activiteiten. Het zijn gewoon een stel criminelen.
Ik respecteer de soevereiniteit van het volk. Als je de soevereiniteit van anderen volken niet respecteert dan hebben zij het volste recht om je aan te pakken ja.
Als die messenger zich voordoet als leider en baas van WikiLeaks, een site die staatsgeheimen publiceert, dan dient die messenger gewoon veroordeelt te worden.quote:
Voor welk strafbaar feit dan?quote:Op zondag 5 december 2010 23:23 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Als die messenger zich voordoet als leider en baas van WikiLeaks, een site die staatsgeheimen publiceert, dan dient die messenger gewoon veroordeelt te worden.
Ach, als ze Assenger pakken dan neemt iemand anders het stokje over. Maar diegene zal zich waarschijnlijk gedeisd houden en niet in de openbaarheid treden.quote:Op zondag 5 december 2010 23:23 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Als die messenger zich voordoet als leider en baas van WikiLeaks, een site die staatsgeheimen publiceert, dan dient die messenger gewoon veroordeelt te worden.
Is natuurlijk voor een groot deel afhankelijk over welke specifieke vorm van arbeid we het hier hebben.quote:Op zondag 5 december 2010 23:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zou toch niet moeten kunnen.
[..]
En diegene moeten ze ook gewoon keihard aanpakken.quote:Op zondag 5 december 2010 23:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, als ze Assenger pakken dan neemt iemand anders het stokje over. Maar diegene zal zich waarschijnlijk gedeisd houden en niet in de openbaarheid treden.
Maar fijn dat jij je opwerpt als beschermheer van de machten die je voorliegen en je privacy willen afpakken.
Reya is niet werkzaam in de schoonmaakbranche of prostitutie.quote:Op zondag 5 december 2010 23:25 schreef Arglist het volgende:
[..]
Is natuurlijk voor een groot deel afhankelijk over welke specifieke vorm van arbeid we het hier hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Was alles maar zo simpel.quote:Op zondag 5 december 2010 23:24 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Het publiceren van staatsgeheimen?
Sorry hoor, maar Amerika is niet bevoegd om de Taliban of Assange aan te pakken. Dan kun je hoog of laag gaan springen, maar als zij op eigen initiatief tegen hen optreden gaan ze hun boekje ver te buiten.quote:Op zondag 5 december 2010 23:22 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
De soevereiniteit van een volk dien je natuurlijk te respecteren, maar als we het over een terroristische organisatie hebben zoals bijv. Al Queda, dan kun je niet anders dan infiltreren om ook maar een kans te hebben om ze te verslaan. Verder is staatsgeheime informatie publiceren gewoon per definitie strafbaar, elk land heeft dergelijke wetten.
Is hij dan een arbeider in de wijngaard des heren?quote:Op zondag 5 december 2010 23:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Reya is niet werkzaam in de schoonmaakbranche of prostitutie.
Zie: http://wetboek.net/Sr/98.html?x=1 wat WikiLeaks doet is precies dit, met andere woorden gewoon strafbaar.quote:
quote:Op zondag 5 december 2010 23:31 schreef phpmystyle het volgende:
Psftt! Ik weet iets wat jullie niet weten..
De VVD is wat naar rechts opgeschoven.Ik zal jou wat verklappenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is hij werkzaam aan de UT.quote:Op zondag 5 december 2010 23:33 schreef Arglist het volgende:
[..]
Is hij dan een arbeider in de wijngaard des heren?
Amerika is niet bevoegd om de Taliban aan te pakken, maar als er een VN-mandaat is zijn ze wel degelijk daarvoor bevoegd. En Assange aanpakken mogen ze nu sowieso, aangezien hij Amerikaanse staatsgeheimen publiceert wat dus een strafbaar feit is.quote:Op zondag 5 december 2010 23:32 schreef Picchia het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar Amerika is niet bevoegd om de Taliban of Assange aan te pakken. Dan kun je hoog of laag gaan springen, maar als zij op eigen initiatief tegen hen optreden gaan ze hun boekje ver te buiten. Volgens elke bestaande norm.
Vandaar de afkeer jegens het vrouwmensch.quote:Op zondag 5 december 2010 23:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is hij werkzaam aan de UT.
quote:Op zondag 5 december 2010 23:34 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik zal jou wat verklappenDat kun je nu nog niet inschatten. De eerste hobbel hebben ze al overleefd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Wat er op de UT bij de meer technische studies rondloopt mag de noemer vrouwmensch meestal ook niet dragen.quote:Op zondag 5 december 2010 23:36 schreef Arglist het volgende:
[..]
Vandaar de afkeer jegens het vrouwmensch.
Ja, daarom zei ik op eigen initiatief. Het zal in overleg met andere autoriteiten moeten gebeuren. Maar dan nog vind de verstikkende bemoeienis twijfelachtig. Amerikanen staan er om bekend om onderhandelen niet in vrijheid te laten geschieden, maar erbij te dreigen.quote:Op zondag 5 december 2010 23:35 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Amerika is niet bevoegd om de Taliban aan te pakken, maar als er een VN-mandaat is zijn ze wel degelijk daarvoor bevoegd.
Wellicht is het geen strafbaar feit. Hij wordt niet voor niets gezocht voor verkrachting.quote:En Assange aanpakken mogen ze nu sowieso, aangezien hij Amerikaanse staatsgeheimen publiceert wat dus een strafbaar feit is.
ZIe regeerprogramma en wacht 1 jaarquote:Op zondag 5 december 2010 23:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kun je nu nog niet inschatten. De eerste hobbel hebben ze al overleefd.
Doe aub niet zo zurig om dat D66 bakzeil heeft gehaald.quote:
Lid 1 is sowieso niet van toepassing. Lid 2 zou van toepassing kunnen zijn. Dit komt uit het Nederlands wetboek van strafrecht. Je zit met een aantal problemen als jurisdictie, de gelaagde structuur van de gelekte informatie. Zouden we ook alle kranten en journalen over de hele wereld kunnen vervolgen, aan medeplichtigheid.quote:Op zondag 5 december 2010 23:33 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Zie: http://wetboek.net/Sr/98.html?x=1 wat WikiLeaks doet is precies dit, met andere woorden gewoon strafbaar.
Wiens vrouw zei dit ook vannacht?quote:Op zondag 5 december 2010 23:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat er op de UT bij de meer technische studies rondloopt mag de noemer vrouwmensch meestal ook niet dragen.
Naar ik weet bevestigen de uitzonderingen de regel. Ik houd hoop op een beter studentenklimaat op de UT.quote:Op zondag 5 december 2010 23:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat er op de UT bij de meer technische studies rondloopt mag de noemer vrouwmensch meestal ook niet dragen.
Ik ben niet zuur, ben juist zoet geweest, kijk maar wat er in mijn schoentje ligtquote:Op zondag 5 december 2010 23:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doe aub niet zo zurig om dat D66 bakzeil heeft gehaald.
Dat hij voor verkrachting gezocht wordt is inderdaad dieptriest, lijkt alsof de VS hem gewoon wil oppakken daarvoor en dan ergens wegstoppen ofzo. Mogelijk bang voor een aanval van WikiLeaks ofzo als ze zeggen dat ze hem voor iets anders willen oppakken.quote:Op zondag 5 december 2010 23:38 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ja, daarom zei ik op eigen initiatief. Het zal in overleg met andere autoriteiten moeten gebeuren. Maar dan nog vind de verstikkende bemoeienis twijfelachtig. Amerikanen staan er om bekend om onderhandelen niet in vrijheid te laten geschieden, maar erbij te dreigen.
[..]
Wellicht is het geen strafbaar feit. Hij wordt niet voor niets gezocht voor verkrachting.
De verbreding van het studieassortiment is wat dat betreft een goede zet geweest. Communicatiewetenschappen en onderwijskunde waren prima toevoegingen.quote:Op zondag 5 december 2010 23:42 schreef Arglist het volgende:
[..]
Naar ik weet bevestigen de uitzonderingen de regel. Ik houd hoop op een beter studentenklimaat op de UT.
Ze kunnen ook moeilijk zeggen dat ze 'm gaan pakken voor het publiceren van staatsgeheimen....quote:Op zondag 5 december 2010 23:43 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Dat hij voor verkrachting gezocht wordt is inderdaad dieptriest, lijkt alsof de VS hem gewoon wil oppakken daarvoor en dan ergens wegstoppen ofzo. Mogelijk bang voor een aanval van WikiLeaks ofzo als ze zeggen dat ze hem voor iets anders willen oppakken.
Waarom is lid 1 niet van toepassing? Hij lekt informatie waarvan hij weet dat die staatsgeheim zijn, aan het publiek (een niet gerechtigde persoon). Tuurlijk moet er daarvoor wel bewijs gevonden worden, en is het dan moelijk om een persoon te vervolgenquote:Op zondag 5 december 2010 23:40 schreef Arglist het volgende:
[..]
Lid 1 is sowieso niet van toepassing. Lid 2 zou van toepassing kunnen zijn. Dit komt uit het Nederlands wetboek van strafrecht. Je zit met een aantal problemen als jurisdictie, de gelaagde structuur van de gelekte informatie. Zouden we ook alle kranten en journalen over de hele wereld kunnen vervolgen, aan medeplichtigheid.
Nogmaals zo simpel is dit niet. Juist door de enorme reikwijdte van het internet en de snelheid van de verspreiding voldoet de huidige wetgeving niet. Het is niet een gevalletje ambtenaar X lekt iets aan krant A....
Dat zouden ze wel moeten zeggen, want dat is waarom ze hem gaan pakken en terecht, maar ze zijn bang voor de publieke opinie/media etc.quote:Op zondag 5 december 2010 23:44 schreef Arglist het volgende:
[..]
Ze kunnen ook moeilijk zeggen dat ze 'm gaan pakken voor het publiceren van staatsgeheimen....
Uitmuntende keus en hopelijk niet alleen vanuit seksistisch oogpunt.quote:Op zondag 5 december 2010 23:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
De verbreding van het studieassortiment is wat dat betreft een goede zet geweest. Communicatiewetenschappen en onderwijskunde waren prima toevoegingen.
Omdat het er staat.quote:Op zondag 5 december 2010 23:45 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Waarom is lid 1 niet van toepassing? Hij lekt informatie waarvan hij weet dat die staatsgeheim zijn, aan het publiek (een niet gerechtigde persoon). Tuurlijk moet er daarvoor wel bewijs gevonden worden, en is het dan moelijk om een persoon te vervolgen
Whiskers2009, please save usquote:Op zondag 5 december 2010 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Potverdorie, ik ben er ff een paar dagen niet, en kennelijk slaat ineens heel Fok-POL op hol...
Pardon?quote:
Jij afwezigquote:Op zondag 5 december 2010 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Pardon?
Of denk je soms dat IK denk dat het door mijn afwezigheud komt?? Duh...
Ik constateer gewoon een feit..
Klets niet..quote:
Jij bent gewoon het baken van rust in POL, jouw afwezigheid zorgt voor onrustquote:Op zondag 5 december 2010 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klets niet..
Er valt me gewoon iets op.. Er is kennelijk behoorlijk wat gebeurt dit weekend en in heb het gemist. PUNT.
En ik edit wat ik wil. Daar is die knop voor..![]()
quote:Op zondag 5 december 2010 23:59 schreef JoaC het volgende:
[..]
Jij bent gewoon het baken van rust in POL, jouw afwezigheid zorgt voor onrust
Nee, ik heb niet gewerkt gisteren omdat het vroor.quote:Op maandag 6 december 2010 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoi php, baantje opgezegd of niet?
Ik denk dat je post in het verkeerde topicquote:Op maandag 6 december 2010 00:12 schreef phpmystyle het volgende:
Het zou beter zijn als deze partij voorgoed verdwijnt uit het politieke bestel.
HUH??quote:Op maandag 6 december 2010 00:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ik heb niet gewerkt gisteren omdat het vroor.
Hoe is je surprise (waar je het weeeeeeken over had) ontvangen??quote:
quote:
Wat ga je publiceren en waarover?quote:Op maandag 6 december 2010 17:38 schreef Reya het volgende:
Ik ga binnenkort voor de eerste keer publiceren.
Wat moet daar in vredesnaam moeilijk aan zijn.quote:Op zondag 5 december 2010 20:47 schreef Arglist het volgende:
Ik vind persoonlijk jonge gelovigen erg interessant. Vooral als ze ook nog eens wetenschappelijk onderwijs volgen. Lijkt mij een moeilijke combinatie. Maar suum cuique tribuere natuurlijk.
Logica vs. geloof. Lijkt mij voor de meeste wetenschappen niet echt een probleem, behalve de biologisch- en evolutionairgerelelateerde wetenschappen.quote:Op maandag 6 december 2010 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat moet daar in vredesnaam moeilijk aan zijn.
Omdat in elke wetenschap contradicties met het geloof zitten. Ik kan me er persoonlijk niets bij voorstellen in ieder geval. Verder heb ik nooit iemand voor mij overtuigend horen onderbouwen wat ze er dan aan denken te hebben en waarom, ondanks alles, ze vol blijven vasthouden. Iedereen mag dat voor zichzelf uitmaken en ik snap ook dat het iets persoonlijks is en dat je niet alle facetten van het geloof kan volgen. Daarnaast ben ik dan benieuwd naar de facetten die wel overeind blijven, hoe stabiel ze dan nog daadwerkelijk overeind blijven. Zelf was ik nogal verrast toen ik geconfronteerd werd met een universitair CDJA bestuurslid. Goed, misschien zegt dat ook wel iets over mij natuurlijk. Persoonlijk ken ik 0,0 gelovigen, van welk geloof dan ook. Misschien alleen moslims die het meer uit beleefdheid en traditie doen dan dat ze echt ergens in geloven, wat dat ook moge betekenen.quote:Op maandag 6 december 2010 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat moet daar in vredesnaam moeilijk aan zijn.
Ik ken talloze gelovige en universitair geschoolde mensen. Dus no offence, dat zegt meer over jou inderdaadquote:Op maandag 6 december 2010 18:29 schreef Arglist het volgende:
[..]
Omdat in elke wetenschap contradicties met het geloof zitten. Ik kan me er persoonlijk niets bij voorstellen in ieder geval. Verder heb ik nooit iemand voor mij overtuigend horen onderbouwen wat ze er dan aan denken te hebben en waarom, ondanks alles, ze vol blijven vasthouden. Iedereen mag dat voor zichzelf uitmaken en ik snap ook dat het iets persoonlijks is en dat je niet alle facetten van het geloof kan volgen. Daarnaast ben ik dan benieuwd naar de facetten die wel overeind blijven, hoe stabiel ze dan nog daadwerkelijk overeind blijven. Zelf was ik nogal verrast toen ik geconfronteerd werd met een universitair CDJA bestuurslid. Goed, misschien zegt dat ook wel iets over mij natuurlijk. Persoonlijk ken ik 0,0 gelovigen, van welk geloof dan ook. Misschien alleen moslims die het meer uit beleefdheid en traditie doen dan dat ze echt ergens in geloven, wat dat ook moge betekenen.
Rechten is wat dat betreft ook een veilige studie. Zeker wanneer mensen er meer orthodoxe opvattingen op na houden die niet te rijmen zijn met de stand van zaken in de natuurwetenschappen.quote:Op maandag 6 december 2010 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan talloze gelovige en universitair geschoolde mensen. Dus no offence, dat zegt meer over jou inderdaad. Sterker nog ik ben daar één van en ik verbaas mij dan ook dat je met dit soort verhalen aan komt zetten. Maar mischien zegt dát wel weer wat meer over mij.
Ik had het niet alleen over rechten. Dus mijn reactie blijft gewoon staan. Dat IK rechten gestudeerd heb zegt niets over de mensen die ik zou kennen of wat voor studie zij gevolgd zouden hebben.quote:Op maandag 6 december 2010 18:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Rechten is wat dat betreft ook een veilige studie. Zeker wanneer mensen er meer orthodoxe opvattingen op na houden die niet te rijmen zijn met de stand van zaken in de natuurwetenschappen.
Statistiek, niet te vergeten.quote:Op maandag 6 december 2010 18:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Rechten is wat dat betreft ook een veilige studie. Zeker wanneer mensen er meer orthodoxe opvattingen op na houden die niet te rijmen zijn met de stand van zaken in de natuurwetenschappen.
De vraag is dan, wat precies zegt het over mij? Ik heb op een rooms katholiek gymnasium gezeten, sterker nog het was een oud seminarium, maar had niet echt het gevoel dat er ook iemand in de ban van de heer was, in tegendeel. Bij nader inzien ken ik wel gelovigen, maar dat zijn mensen van voorbije generaties. Daarnaast ben ik ook verbaast dat jij je verbaasd dat ik met dit soort verhalen aan kom zetten. Wederom ben ik dan ook weer benieuwd wat dat dan over jou moet zeggen.quote:Op maandag 6 december 2010 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan talloze gelovige en universitair geschoolde mensen. Dus no offence, dat zegt meer over jou inderdaad. Sterker nog ik ben daar één van en ik verbaas mij dan ook dat je met dit soort verhalen aan komt zetten. Maar mischien zegt dát wel weer wat meer over mij.
Oh dat geloof ik best, maar ik neem aan dat je de gedachte achter zijn reactie toch wel snapt? Een significant aandeel van de gelovigen houdt er opvattingen op na die niet echt stroken met de stand van zaken in de natuurwetenschappen. Je kunt je nog afvragen in hoeverre dat aandeel ook onder hoger opgeleiden significant is. Er zijn genoeg gelovigen die er een meer abstracte interpretatie van geloof op nahouden natuurlijk. Aan de UT kwam ik wel af en toe een wat curieuze dichotomie tegen bij meer fundamentalistische gelovigen. Dat is bij ingenieursopleidingen ook wel weer iets makkelijker dan bij de natuurwetenschappen, omdat en zich daar meer bezighoudt met pragmatische toepassingen en minder met het fundamentele hoe en waarom van zaken.quote:Op maandag 6 december 2010 18:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik had het niet alleen over rechten. Dus mijn reactie blijft gewoon staan. Dat IK rechten gestudeerd heb zegt niets over de mensen die ik zou kennen of wat voor studie zij gevolgd zouden hebben.
Wat het exact zegt? Het zegt dat wij niet buiten ons hok kunnen denken, of in ieder geval in beperkte mate. Dat is niet erg, eerder totaal menselijk.quote:Op maandag 6 december 2010 18:56 schreef Arglist het volgende:
De vraag is dan, wat precies zegt het over mij? Ik heb op een rooms katholiek gymnasium gezeten, sterker nog het was een oud seminarium, maar had niet echt het gevoel dat er ook iemand in de ban van de heer was, in tegendeel. Bij nader inzien ken ik wel gelovigen, maar dat zijn mensen van voorbije generaties. Daarnaast ben ik ook verbaast dat jij je verbaasd dat ik met dit soort verhalen aan kom zetten. Wederom ben ik dan ook weer benieuwd wat dat dan over jou moet zeggen.
Een simpele vraag, denk jij dat hoger opgeleide religieuzen hun geloof altijd kenbaar maken?quote:Op maandag 6 december 2010 19:03 schreef Monolith het volgende:
Oh dat geloof ik best, maar ik neem aan dat je de gedachte achter zijn reactie toch wel snapt? Een significant aandeel van de gelovigen houdt er opvattingen op na die niet echt stroken met de stand van zaken in de natuurwetenschappen. Je kunt je nog afvragen in hoeverre dat aandeel ook onder hoger opgeleiden significant is. Er zijn genoeg gelovigen die er een meer abstracte interpretatie van geloof op nahouden natuurlijk. Aan de UT kwam ik wel af en toe een wat curieuze dichotomie tegen bij meer fundamentalistische gelovigen. Dat is bij ingenieursopleidingen ook wel weer iets makkelijker dan bij de natuurwetenschappen, omdat en zich daar meer bezighoudt met pragmatische toepassingen en minder met het fundamentele hoe en waarom van zaken.
Een andere simpele vraag. Denk je dat het toeval is dat naarmate het opleidingsniveau toeneemt, religiositeit afneemt? Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op maandag 6 december 2010 19:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een simpele vraag, denk jij dat hoger opgeleide religieuzen hun geloof altijd kenbaar maken?
Hij is Australier, maar als dat expres was, is het best hilarisch.quote:Op maandag 6 december 2010 19:21 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat wordt Nieuw-Zeeland binnen vallen.
Hoe meet jij religiositeit? Om het bij mijn eigen "groep" te houden, daar zie ik eerder het tegenovergestelde, maar ook daar blijft die vraag staan.quote:Op maandag 6 december 2010 19:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Een andere simpele vraag. Denk je dat het toeval is dat naarmate het opleidingsniveau toeneemt, religiositeit afneemt? Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Ik denk best dat je kan zeggen dat meer nadenken minder behoefte aan 'magie' veroorzaakt.
Dat valt natuurlijk niet te meten, tenzij je Scientologist bent, dan kunnen we een E-meter tevoorschijn toveren.quote:Op maandag 6 december 2010 19:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe meet jij religiositeit? Om het bij mijn eigen "groep" te houden, daar zie ik eerder het tegenovergestelde, maar ook daar blijft die vraag staan.
Houden meer aan het geloof, alsin ze volgend de teksten letterlijker op? De lageropgeleiden doen wel dat biertje wat niet mag, maar de beter opgeleidde laat het staan? Dat soort dingen?quote:Hogeropgeleiden houden zich in mijn eigen groep meer aan het geloof dan lageropgeleiden.
Exact, en de studies gedaan in de VS betreffen niet dezelfde minderheden of religies zoals wij ze hier kennen.quote:Op maandag 6 december 2010 20:00 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat valt natuurlijk niet te meten, tenzij je Scientologist bent, dan kunnen we een E-meter tevoorschijn toveren.
Maar je ziet binnen jouw 'groep' dat naarmate men meer opgeleid is dat men meer religieus wordt? Dat is in de wetenschappelijke wereld dus echt niet zo, tenminste de studies die gedaan zijn in het vrij gelovige VS.
Bijvoorbeeld, of Halal voedsel. Of gewoon uberhaupt bidden. In ieder geval is naar gebruik de hogeropgeleide (zoals ik het zelf heb ervaren in mijn omgeving i.i.g.) meer "religieus" of houdt zich meer aan zijn of haar religieuze plicht dan bijv. de schoolverlater of de gemiddelde vmbo-er.quote:Houden meer aan het geloof, alsin ze volgend de teksten letterlijker op? De lageropgeleiden doen wel dat biertje wat niet mag, maar de beter opgeleidde laat het staan? Dat soort dingen?
Apart.. misschien. Maar rede moet naar mijn mening niet alles zijn - dan zou het allemaal behoorlijk kil worden in de wereld.quote:Toch is het wel een soort van apart, dat mensen van rede blijkbaar iets nodig hebben wat alles is behalve rede.
Ik doe niets per ongeluk.quote:Op maandag 6 december 2010 19:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij is Australier, maar als dat expres was, is het best hilarisch.
Mja, misschien moet de mensheid maar eens 'kil' proberen. De optie religie heeft tot nu toe weinig goeds gebracht.quote:Op maandag 6 december 2010 20:06 schreef Mutant01 het volgende:
Apart.. misschien. Maar rede moet naar mijn mening niet alles zijn - dan zou het allemaal behoorlijk kil worden in de wereld.
Inderdaad.quote:Op maandag 6 december 2010 20:34 schreef remlof het volgende:
Dit is best grappig: www.cablegateroulette.com
Mwa, dat vind ik vrij strikt. Ik kan best wel buiten mijn hok denken, maar ik kan het niet altijd begrijpen. Het accepteren kan ik weer wel. Ik heb geen problemen met gelovigen, maar ik kan het moeilijk aan toeval wijten dat ik ze niet tot amper ken. Dat komt niet omdat ik ze mijd, maar omdat ze er bijna niet zijn in mijn generatie, zelfs niet op een oud seminarium. Goed, bij levensbeschouwing leerden we in de bijbel bladeren en opzoeken, maar het gaf niet echt nieuwe inzichten of openbaringen. Het is een boek, geschreven door mensen, wat mij betreft, niets meer niets minder. Daarnaast voel ik me wel geroepen om gelovigen die onredelijk of onrechtmatig bejegend worden te verdedigen, maar dat staat los van het feit of ik het ook begrijp.quote:Op maandag 6 december 2010 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat het exact zegt? Het zegt dat wij niet buiten ons hok kunnen denken, of in ieder geval in beperkte mate. Dat is niet erg, eerder totaal menselijk.
Kan ze SBS6 gaan kijken.quote:Op maandag 6 december 2010 21:18 schreef betyar het volgende:
Mijn vrouw heeft de kerstboom is bijna klaar.
Dat telt nietquote:Op maandag 6 december 2010 21:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ook maar eens een boompje halen van de week. Wel een neppe, geen zin in dat gezeik met die dennennaalden.
Ned1.Iets met reizigers kijkt ze tussendoor.quote:Op maandag 6 december 2010 21:19 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Kan ze SBS6 gaan kijken.Oh wacht
Hier ook een nepper, vorig jaar nog ruim 100 kerstbomen omgedaan achter in de tuin. (Waren wel een meter of 10 hoog.) Past zo moeilijk in je huisquote:
Ik weet het. Toen ik nog thuis woonde, wilde ik altijd per se een echte boom. Maar nu ik de boel zelf schoon moeten houden, is mijn enthousiasme tanende.quote:
Misschien als je ooit een vriendinnetje krijgtquote:Op maandag 6 december 2010 21:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet het. Toen ik nog thuis woonde, wilde ik altijd per se een echte boom. Maar nu ik de boel zelf schoon moeten houden, is mijn enthousiasme tanende.
Makkelijk een nepper gewoon van zolder trekken. wel een goeie nepper. Niet zo'n ding van 2 tientjes.quote:Op maandag 6 december 2010 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien als je ooit een vriendinnetje krijgt
Ach, je hebt gelukkig ook vrouwen die niet kicken op kerst.quote:Op maandag 6 december 2010 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien als je ooit een vriendinnetje krijgt
Zo warm knus en burgerlijkquote:Op maandag 6 december 2010 21:31 schreef betyar het volgende:
[ afbeelding ]
De kerstballen en sterren zijn allemaal kindvriendelijk
hij moet effe rechter gezet worden zag ik op de foto.quote:
Nee, ik zie geen reden om aan te nemen dat dat P(x) = 1 in dit geval. Maar wat heeft dit te maken met mijn reactie? Je ontduikt nog steeds de essentie. De gewoontes van een geloof zijn één kant van het verhaal, maar een geloof brengt ook vaak feitelijke (, historische) claims met zich mee. Daar kun je meer of minder dogmatisch mee omspringen. Zoals ik al aangaf zijn er legio academische studies waarbij men zich daar niet om hoeft te bekommeren, aangezien zij geen betrekking hebben op dergelijke fundamentele claims.quote:Op maandag 6 december 2010 19:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een simpele vraag, denk jij dat hoger opgeleide religieuzen hun geloof altijd kenbaar maken?
Niet echt een porno uiterlijk!quote:Op maandag 6 december 2010 22:22 schreef Zolcon het volgende:
Je zou maar zo heten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tiny_Kox
SP-senator die van zijn ouders een pornonaam heeft gekregen
Hebbie z'n foto gezien?quote:Op maandag 6 december 2010 22:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Daar kan de gewone man zich dan toch mee identificeren?
Ha, Sig.quote:Op maandag 6 december 2010 21:38 schreef betyar het volgende:
[..]
hij moet effe rechter gezet worden zag ik op de foto.
[ afbeelding ]
Zo staat ie beter met complete kerststal en hooi. Bijna alle beeldjes hadden de reis naar zolder overleefd alleen de kameel was onthoofd![]()
Gelukkig hebben ze de trein nog om jezus te vervoeren.quote:Op maandag 6 december 2010 21:38 schreef betyar het volgende:
Zo staat ie beter met complete kerststal en hooi. Bijna alle beeldjes hadden de reis naar zolder overleefd alleen de kameel was onthoofd![]()
quote:Op maandag 6 december 2010 22:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze de trein nog om jezus te vervoeren.
Een echte werkgever die voor de knaken gaat en schijt heeft aan het volk op het dek. Die vent vaart het liefst door als er iemand overboord slaat. Pikt wel weer een ander op in de haven.quote:Op maandag 6 december 2010 22:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Sig is een hufter maar ieder jaar wel de meeste krab!
Ben je zo hard genaait door je werkgever?quote:Op maandag 6 december 2010 22:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Een echte werkgever die voor de knaken gaat en schijt heeft aan het volk op het dek. Die vent vaart het liefst door als er iemand overboord slaat. Pikt wel weer een ander op in de haven.
Mijn vorige werkgever probeerde mij te naaien ja, echter probeerde hij het bij de verkeerde.quote:Op maandag 6 december 2010 22:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben je zo hard genaait door je werkgever?
En daarom zijn alle werkgevers zo?quote:Op maandag 6 december 2010 22:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Mijn vorige werkgever probeerde mij te naaien ja, echter probeerde hij het bij de verkeerde.
quote:Op maandag 6 december 2010 21:38 schreef betyar het volgende:
[..]
hij moet effe rechter gezet worden zag ik op de foto.
[ afbeelding ]
geweldige seriequote:Op maandag 6 december 2010 22:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Een echte werkgever die voor de knaken gaat en schijt heeft aan het volk op het dek. Die vent vaart het liefst door als er iemand overboord slaat. Pikt wel weer een ander op in de haven.
Ik heb al wel m'n eerste kerstpakket binnen. In ieder geval weer enige buffer voor als het bier op is.quote:Op maandag 6 december 2010 22:45 schreef du_ke het volgende:
Kreeg gister al m'n eerste kerstkaartje.
Gister? Ik heb een kerstkaart van een klant liggen die ik 3 weken geleden heb gehad, haha.quote:Op maandag 6 december 2010 22:45 schreef du_ke het volgende:
Kreeg gister al m'n eerste kerstkaartje.
Deze begon ook al kuren te vertonen door opeens de reisuren, kilometergeld en de CAO verhogingen "vergeten" over te maken. Als ik vergeet te gaan werken dan hengen ze ook meteen aan de telefoon, ik dus ook en dan ben ik echt niet de konten likkende werknemer hoor.quote:Op maandag 6 december 2010 22:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En daarom zijn alle werkgevers zo?
Yep, was net een stoomboot waar hij op voer.quote:Op maandag 6 december 2010 22:48 schreef Tem het volgende:
[..]
Waren wel soort van vriendjes geloof ik. Phil had kanker toch? rookte ook als een ketter
Nog wat bijzondere presentjes in het pakket van dit jaar?quote:Op maandag 6 december 2010 22:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb al wel m'n eerste kerstpakket binnen. In ieder geval weer enige buffer voor als het bier op is.
Als je het beter kan dan moet je iets voor jezelf gaan beginnen.quote:Op maandag 6 december 2010 22:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Deze begon ook al kuren te vertonen door opeens de reisuren, kilometergeld en de CAO verhogingen "vergeten" over te maken. Als ik vergeet te gaan werken dan hengen ze ook meteen aan de telefoon, ik dus ook en dan ben ik echt niet de konten likkende werknemer hoor.
Die kans is groot ja. Maar dan moet eerst de bouw aantrekken.quote:Op maandag 6 december 2010 22:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je het beter kan dan moet je iets voor jezelf gaan beginnen.
Wijn, voer, het gebruikelijke dus.quote:Op maandag 6 december 2010 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nog wat bijzondere presentjes in het pakket van dit jaar?
Transportsector, de marges zijn klein maar als het eenmaal weer loopt dan is het wel een baken van zekerheidquote:Op maandag 6 december 2010 22:52 schreef betyar het volgende:
[..]
Die kans is groot ja. Maar dan moet eerst de bouw aantrekken.
Je mag dus niet klagen?quote:Op maandag 6 december 2010 22:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wijn, voer, het gebruikelijke dus.
quote:Op maandag 6 december 2010 22:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Kerstpakketten, ... de kansloosheid druipt uit de tot 2037 houdbare patepotjes.
Ik heb wel redelijk wat contact met klanten van ons, dus ik mag inderdaad niet klagen.quote:
Ik heb nog 15 staafmixers liggen in de kelder.quote:Op maandag 6 december 2010 22:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Allemaal prinsesjesquote:Op maandag 6 december 2010 22:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb nog 15 staafmixers liggen in de kelder.
Ach ja, heb je in ieder geval al een voorraad cadeau's voor je vriendinnen.quote:Op maandag 6 december 2010 22:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb nog 15 staafmixers liggen in de kelder.
Lijkt mij nogal bloederig.quote:Op maandag 6 december 2010 22:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ja, heb je in ieder geval al een voorraad cadeau's voor je vriendinnen.
Dat is zo.quote:Op maandag 6 december 2010 22:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ja, heb je in ieder geval al een voorraad cadeau's voor je vriendinnen.
Zou er niet op rekenen. Maar ach, ik krijg ook geen kerstpakket en ik werk nog wel voor een enorm bedrijf.quote:Op maandag 6 december 2010 22:59 schreef phpmystyle het volgende:
Ben benieuwd als uitzendbureaus kerstpakketten geven.
Ach, daar zijn ongetwijfeld opzetstukken voor.quote:
sleep well, als je het nu al weet is het geen excuus om te laat te komen he.quote:Op maandag 6 december 2010 23:04 schreef Boze_Appel het volgende:
Awesome, ze geven nu al waarschuwing uit voor zeer dichte mist en gladheid. Tijd om te maffen en morgenvroeg lekker als een malloot over de snelwegen de glijden.
Dat zou aso zijnquote:Op maandag 6 december 2010 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou er niet op rekenen. Maar ach, ik krijg ook geen kerstpakket en ik werk nog wel voor een enorm bedrijf.
Nou inderdaadquote:Op maandag 6 december 2010 22:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Een broodrooster met een beetje gelukquote:Op maandag 6 december 2010 22:59 schreef phpmystyle het volgende:
Ben benieuwd als uitzendbureaus kerstpakketten geven.
Het leven is oneerlijk.quote:
Hij is leukquote:Op maandag 6 december 2010 23:05 schreef phpmystyle het volgende:
http://pixelman.nl/rutte/installeren.html
een pen en een notitieblokje verpakt in cellofaan met een stickertje van randstad erop.quote:Op maandag 6 december 2010 23:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een broodrooster met een beetje geluk
quote:Op maandag 6 december 2010 23:05 schreef phpmystyle het volgende:
http://pixelman.nl/rutte/installeren.html
Ik kreeg ooit dus zo'n broodrooster waarmee je het logo van de detacheringstoko in een broodje kon roosterenquote:Op maandag 6 december 2010 23:09 schreef betyar het volgende:
[..]
een pen en een notitieblokje verpakt in cellofaan met een stickertje van randstad erop.
[..]
![]()
Hoe triestquote:Op maandag 6 december 2010 23:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit dus zo'n broodrooster waarmee je het logo van de detacheringstoko in een broodje kon roosteren.
Vorig jaar hoe anders een staafmixer, tepanyaki bakplaat en een pannenkoekenpakket.quote:Zal nu ook niet veel bijzonders krijgen, wat lekkers een cadeaubonnetje en wat handigs (vorig jaar een sjaal) maar op zich prima. En nog zo hier en daar een flesje wijn
Van uitzendbureau's / detacheringsburea's zelf hoef je meestal niet veel te verwachten inderdaad. Als je mazzel hebt krijg je van het bedrijf waar je werkt nog wel wat leuks.quote:Op maandag 6 december 2010 23:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit dus zo'n broodrooster waarmee je het logo van de detacheringstoko in een broodje kon roosteren.
Zal nu ook niet veel bijzonders krijgen, wat lekkers een cadeaubonnetje en wat handigs (vorig jaar een sjaal) maar op zich prima. En nog zo hier en daar een flesje wijn
Sinterklaas mochten we 30 euro per kind uitzoeken, en bier drinken.quote:Op maandag 6 december 2010 23:15 schreef remlof het volgende:
Ik kreeg een Irischeque van 125 euro voor sinterklaas en met kerst krijg ik er nog een, schijnt belastingtechnisch handiger te zijn om ze te splitten
Kankervet.quote:Op maandag 6 december 2010 23:15 schreef remlof het volgende:
Ik kreeg een Irischeque van 125 euro voor sinterklaas en met kerst krijg ik er nog een, schijnt belastingtechnisch handiger te zijn om ze te splitten
wat heb je je vrouw gegeven?quote:Op maandag 6 december 2010 23:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Sinterklaas mochten we 30 euro per kind uitzoeken, en bier drinken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
Mwa, verwacht niet dat friki zo gul isquote:Op maandag 6 december 2010 23:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Van uitzendbureau's / detacheringsburea's zelf hoef je meestal niet veel te verwachten inderdaad. Als je mazzel hebt krijg je van het bedrijf waar je werkt nog wel wat leuks.
Die ene 125 gaat bij m'n iPhone, voor die ander twijfel ik nog tussen een Kinect voor m'n Xbox en een Android tabletquote:
quote:Op maandag 6 december 2010 23:18 schreef Zolcon het volgende:
[..]
wat heb je je vrouw gegeven?vanuit mijn werk? Niks, was ik te zat voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 6 december 2010 23:21 schreef betyar het volgende:
[..]
vanuit mijn werk? Niks, was ik te zat voor.
Xbox? Hoe oud ben je man?quote:Op maandag 6 december 2010 23:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Die ene 125 gaat bij m'n iPhone, voor die ander twijfel ik nog tussen een Kinect voor m'n Xbox en een Android tablet
Igadgets.
Vreselijk. Ik zou liever met me meiske/vrouw/vriendin een weekendje parijs nemen.quote:Op maandag 6 december 2010 23:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Die ene 125 gaat bij m'n iPhone, voor die ander twijfel ik nog tussen een Kinect voor m'n Xbox en een Android tablet
Igadgets.
Wil je hanen?Ik heb er nog wel twee over voor je.quote:Op maandag 6 december 2010 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwa, verwacht niet dat friki zo gul is
Ach, misschien krijg je wel een verzameling kipproducten.quote:Op maandag 6 december 2010 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwa, verwacht niet dat friki zo gul is
quote:Op maandag 6 december 2010 23:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, misschien krijg je wel een verzameling kipproducten.
Werken/werkten jullie daar ook?quote:Op maandag 6 december 2010 23:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Wil je hanen?Ik heb er nog wel twee over voor je.
Ik ga een paar dagen naar Düsseldorf tussen kerst en nieuwjaar.quote:Op maandag 6 december 2010 23:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vreselijk. Ik zou liever met me meiske/vrouw/vriendin een weekendje parijs nemen.![]()
Daarbij heb je helemaal geen gadgets nodig, tenminste als je een normaal mobiel hebt.
Nee hoezo? Ik heb 2 hennen en drie hanen dus twee hanen moeten weg die zijn zinloos eten alleen voer, in februari kunnen ze de vriezer in.quote:Op maandag 6 december 2010 23:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Werken/werkten jullie daar ook?
Aaaaww, biertje?quote:Op maandag 6 december 2010 23:25 schreef phpmystyle het volgende:
Tering hee, als ik Remlof zo hoor dan krijg ik bijna de neiging om figuren als Marijnissen Markus Bakker Wouter Bos Den Uyl Drees Paul Rossenmuller in een kabinet te zetten. Ik krijg gvd helemaal niks
geen kerstborrel?quote:Op maandag 6 december 2010 23:25 schreef phpmystyle het volgende:
Tering hee, als ik Remlof zo hoor dan krijg ik bijna de neiging om figuren als Marijnissen Markus Bakker Wouter Bos Den Uyl Drees Paul Rossenmuller in een kabinet te zetten. Ik krijg gvd helemaal niks
Nee, ik heb wel bij Schuitema gewerkt in m'n studententijd en daar was dat prima geregeld. Vast contractje voor een paar uur per week en bij elke bonus e.d. voor de volle mep meeprofiteren.quote:Op maandag 6 december 2010 23:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Werken/werkten jullie daar ook?
Heineken graag, en ik heb zin een ''zwoare vnelle''quote:
Geen idee, sowieso zou ik daar niet heengaan, de helft daar zijn Poolse mensen en de andere helft heeft een IQ beneden de 80.quote:
Misschien komt het omdat Remlof harder werkt, en dus meer geld heeft?quote:Op maandag 6 december 2010 23:25 schreef phpmystyle het volgende:
Of dat remlof 40 is en ervaring heeft, en dat ik net 18 ben en nog op school zit.quote:Op maandag 6 december 2010 23:30 schreef JoaC het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat Remlof harder werkt, en dus meer geld heeft?
Heineken is geen bierquote:Op maandag 6 december 2010 23:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heineken graag, en ik heb zin een ''zwoare vnelle''
[..]
Geen idee, sowieso zou ik daar niet heengaan, de helft daar zijn Poolse mensen en de andere helft heeft een IQ beneden de 80.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |