abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89569890
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:57 schreef Picchia het volgende:

[..]

A ja, spioneren op overheden is wel gerechtvaardigd, maar transparantie niet.
Geheime diensten moeten toch hun werk kunnen doen? En waar zeg ik spioneren op overheden? Ik bedoel meer in de zin van een Amerikaanse spion die bij de Taliban/ Al Queda geïnfiltreerd is en mogelijk zijn leven niet meer zeker is dankzij WikiLeaks, dat vind ik toch echt te ver gaan.
pi_89569906
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik begreep inderdaad dat vrouwen jou ook niet zo liggen.
Geldt hetzelfde voor Rutte ;)
  zondag 5 december 2010 @ 23:00:04 #103
66825 Reya
Fier Wallon
pi_89569941
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik begreep inderdaad dat vrouwen jou ook niet zo liggen.
Hoe wreed mijn lot, dat ik mijn werkkamer louter met vrouwen dien te delen.
pi_89570024
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:58 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Geheime diensten moeten toch hun werk kunnen doen? En waar zeg ik spioneren op overheden? Ik bedoel meer in de zin van een Amerikaanse spion die bij de Taliban/ Al Queda geïnfiltreerd is en mogelijk zijn leven niet meer zeker is dankzij WikiLeaks, dat vind ik toch echt te ver gaan.
Namen van infiltranten worden dan ook gecensureerd door Wikileaks.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 5 december 2010 @ 23:03:07 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89570086
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:57 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Ziet er interessant uit, hoewel ik eigenlijk liever een biografie heb nadat iemand zijn werk gedaan heeft, kun je op het totaal terugblikken zeg maar. Maar het is natuurlijk wel leuk om een inzicht te krijgen in de persoon Rutte.
Dat maar er wordt ook een beeld geschept over wat Rutte wil. Moet zeggen dat ik het daar warmer van krijg dan een glas whisky.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_89570102
quote:
2s.gif Op zondag 5 december 2010 23:00 schreef Reya het volgende:

[..]

Hoe wreed mijn lot, dat ik mijn werkkamer louter met vrouwen dien te delen.
Dat zou toch niet moeten kunnen.

quote:
Schon der Anblick der weiblichen Gestalt lehrt, daß das Weib weder zu großen geistigen, noch körperlichen Arbeiten bestimmt ist.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 5 december 2010 @ 23:06:19 #107
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89570250
Monolith, wat ben jij eigenlijk voor user?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89570258
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Namen van infiltranten worden dan ook gecensureerd door Wikileaks.
Totdat dhr. Assange gearresteerd word, dan plempt hij het in een keer op internet. Die documenten zijn niet openbaar met een reden, zgn. staatsgeheim. Je moet als diplomaat er gewoon op kunnen vertrouwen dat die info geheim blijft, anders is het vertrouwen weg en kun je diplomatiek nauwelijks meer iets regelen.
pi_89570338
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
Monolith, wat ben jij eigenlijk voor user?
Welke types heb je in de aanbieding?
pi_89570385
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:06 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Totdat dhr. Assange gearresteerd word, dan plempt hij het in een keer op internet. Die documenten zijn niet openbaar met een reden, zgn. staatsgeheim. Je moet als diplomaat er gewoon op kunnen vertrouwen dat die info geheim blijft, anders is het vertrouwen weg en kun je diplomatiek nauwelijks meer iets regelen.
Ze moeten Assange dan ook niet arresteren. En als ambtenaar behoor je te weten dat hetgeen je schrijft openbaar kan worden. In Nederland hebben we bijvoorbeeld de Wet Openbaarheid van Bestuur. Als iemand een verzoek indient voor documenten, dan behoort hij die te ontvangen. Probleem is dat een behandeling van een WOB-verzoek doorgaans erg lang duurt.
  zondag 5 december 2010 @ 23:09:21 #111
66825 Reya
Fier Wallon
pi_89570396
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

Die observatie zie ik met grote regelmaat herbevestigd.
  zondag 5 december 2010 @ 23:10:27 #112
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89570441
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welke types heb je in de aanbieding?
Ik wil dat best uiteenzetten maar dat kost zoveel tijd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89570467
Wat mij betreft heeft Assange groot gelijk als hij ze in één keer neerplempt. Ik heb weinig behoefte om oor te hebben voor Amerikaanse dreigementen of om Amerikaanse spionnen te respecteren. Vlieg ze maar weer snel terug naar hun eigen land. Dan kunnen ze daar fijn spioneren.
pi_89570477
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik wil dat best uiteenzetten maar dat kost zoveel tijd.
Ik ben een beetje een gepensioneerde user.
  zondag 5 december 2010 @ 23:12:18 #115
66825 Reya
Fier Wallon
pi_89570532
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

De goot ontkomen.
pi_89570580
quote:
2s.gif Op zondag 5 december 2010 23:12 schreef Reya het volgende:

[..]

De goot ontkomen.
Voorlopig.
pi_89570598
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze moeten Assange dan ook niet arresteren. En als ambtenaar behoor je te weten dat hetgeen je schrijft openbaar kan worden. In Nederland hebben we bijvoorbeeld de Wet Openbaarheid van Bestuur. Als iemand een verzoek indient voor documenten, dan behoort hij die te ontvangen. Probleem is dat een behandeling van een WOB-verzoek doorgaans erg lang duurt.
En waarom zouden ze Assange niet mogen arresteren? Tuurlijk is het feit dat hij op Interpol en Europol lijsten geplaatst is voor verkrachting lachwekkend, elk ander zou daarvoor niet wereldwijd gezocht worden. Waar hij gewoon keihard voor gestraft dient te worden is het illegaal verkrijgen en publiceren van geheime documenten. En ook in Nederland bestaat er geheime informatie die jij nooit via een WOB-verzoek kan krijgen, omdat die zaken in het belang van Nederland niet openbaar gemaakt worden, en het gewoon strafbaar is als je die wel publiceert.
  zondag 5 december 2010 @ 23:14:26 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89570639
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is dit een cryptogram? :+
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89570652
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:10 schreef Picchia het volgende:
Wat mij betreft heeft Assange groot gelijk als hij ze in één keer neerplempt. Ik heb weinig behoefte om oor te hebben voor Amerikaanse dreigementen of om Amerikaanse spionnen te respecteren. Vlieg ze maar weer snel terug naar hun eigen land. Dan kunnen ze daar fijn spioneren.
En de Nederlandse spionnen? Of die van andere Europese landen? Iedereen die iets met geheime informatie doet moet maar gewoon neergeschoten kunnen worden?
pi_89570770
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

He's just as cunning as a fox who's just been appointed Professor of Cunning at Oxford University.
pi_89570814
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:14 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

En de Nederlandse spionnen? Of die van andere Europese landen? Iedereen die iets met geheime informatie doet moet maar gewoon neergeschoten kunnen worden?
Spionnen verrichten per definitie verboden activiteiten. Feitelijk zijn het gewoon een stel oplichters en criminelen.

Ik respecteer de soevereiniteit van het volk. Als je de soevereiniteit van anderen volken niet respecteert dan hebben zij het volste recht om je aan te pakken ja.
pi_89570841
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee hoor, ik post gewoon niet zoveel meer.
pi_89570962
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:13 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

En waarom zouden ze Assange niet mogen arresteren? Tuurlijk is het feit dat hij op Interpol en Europol lijsten geplaatst is voor verkrachting lachwekkend, elk ander zou daarvoor niet wereldwijd gezocht worden. Waar hij gewoon keihard voor gestraft dient te worden is het illegaal verkrijgen en publiceren van geheime documenten. En ook in Nederland bestaat er geheime informatie die jij nooit via een WOB-verzoek kan krijgen, omdat die zaken in het belang van Nederland niet openbaar gemaakt worden, en het gewoon strafbaar is als je die wel publiceert.
Dont shoot the messenger.
pi_89570967
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:18 schreef Picchia het volgende:

[..]

Spionnen verrichten per definitie verboden activiteiten. Het zijn gewoon een stel criminelen.

Ik respecteer de soevereiniteit van het volk. Als je de soevereiniteit van anderen volken niet respecteert dan hebben zij het volste recht om je aan te pakken ja.
De soevereiniteit van een volk dien je natuurlijk te respecteren, maar als we het over een terroristische organisatie hebben zoals bijv. Al Queda, dan kun je niet anders dan infiltreren om ook maar een kans te hebben om ze te verslaan. Verder is staatsgeheime informatie publiceren gewoon per definitie strafbaar, elk land heeft dergelijke wetten.
pi_89570997
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dont shoot the messenger.
Als die messenger zich voordoet als leider en baas van WikiLeaks, een site die staatsgeheimen publiceert, dan dient die messenger gewoon veroordeelt te worden.
  zondag 5 december 2010 @ 23:23:45 #126
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89571028
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:23 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Als die messenger zich voordoet als leider en baas van WikiLeaks, een site die staatsgeheimen publiceert, dan dient die messenger gewoon veroordeelt te worden.
Voor welk strafbaar feit dan?
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
pi_89571061
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:23 schreef Arglist het volgende:

[..]

Voor welk strafbaar feit dan?
Het publiceren van staatsgeheimen?
pi_89571087
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:23 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Ach, als ze Assenger pakken dan neemt iemand anders het stokje over. Maar diegene zal zich waarschijnlijk gedeisd houden en niet in de openbaarheid treden.

Maar fijn dat jij je opwerpt als beschermheer van de machten die je voorliegen en je privacy willen afpakken.
  zondag 5 december 2010 @ 23:25:57 #129
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89571136
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

Is natuurlijk voor een groot deel afhankelijk over welke specifieke vorm van arbeid we het hier hebben.
pi_89571210
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, als ze Assenger pakken dan neemt iemand anders het stokje over. Maar diegene zal zich waarschijnlijk gedeisd houden en niet in de openbaarheid treden.

Maar fijn dat jij je opwerpt als beschermheer van de machten die je voorliegen en je privacy willen afpakken.
En diegene moeten ze ook gewoon keihard aanpakken.

Die machten die ons voorliegen zit zeker een kern van waarheid in, en ik sta dan ook niet te springen om deze regering die onze privacy verder wil beperken, maar publicatie van staatsgeheimen heeft helemaal niets met mijn privacy te maken.
pi_89571269
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:25 schreef Arglist het volgende:

[..]

Is natuurlijk voor een groot deel afhankelijk over welke specifieke vorm van arbeid we het hier hebben.
Reya is niet werkzaam in de schoonmaakbranche of prostitutie.
  zondag 5 december 2010 @ 23:31:12 #132
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89571380
Psftt! Ik weet iets wat jullie niet weten..

De VVD is wat naar rechts opgeschoven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 5 december 2010 @ 23:31:47 #133
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89571403
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:24 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Het publiceren van staatsgeheimen?
Was alles maar zo simpel.
pi_89571445
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:22 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

De soevereiniteit van een volk dien je natuurlijk te respecteren, maar als we het over een terroristische organisatie hebben zoals bijv. Al Queda, dan kun je niet anders dan infiltreren om ook maar een kans te hebben om ze te verslaan. Verder is staatsgeheime informatie publiceren gewoon per definitie strafbaar, elk land heeft dergelijke wetten.
Sorry hoor, maar Amerika is niet bevoegd om de Taliban of Assange aan te pakken. Dan kun je hoog of laag gaan springen, maar als zij op eigen initiatief tegen hen optreden gaan ze hun boekje ver te buiten.
  zondag 5 december 2010 @ 23:33:16 #135
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89571480
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Reya is niet werkzaam in de schoonmaakbranche of prostitutie.
Is hij dan een arbeider in de wijngaard des heren?
pi_89571488
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:31 schreef Arglist het volgende:

[..]

[..]

Was alles maar zo simpel.
Zie: http://wetboek.net/Sr/98.html?x=1 wat WikiLeaks doet is precies dit, met andere woorden gewoon strafbaar.
  zondag 5 december 2010 @ 23:34:01 #137
177885 JoaC
Het is patat
pi_89571510
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:31 schreef phpmystyle het volgende:
Psftt! Ik weet iets wat jullie niet weten..

De VVD is wat naar rechts opgeschoven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal jou wat verklappen

SPOILER
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_89571556
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:33 schreef Arglist het volgende:

[..]

Is hij dan een arbeider in de wijngaard des heren?
Voor zover ik weet is hij werkzaam aan de UT.
pi_89571569
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:32 schreef Picchia het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar Amerika is niet bevoegd om de Taliban of Assange aan te pakken. Dan kun je hoog of laag gaan springen, maar als zij op eigen initiatief tegen hen optreden gaan ze hun boekje ver te buiten. Volgens elke bestaande norm.
Amerika is niet bevoegd om de Taliban aan te pakken, maar als er een VN-mandaat is zijn ze wel degelijk daarvoor bevoegd. En Assange aanpakken mogen ze nu sowieso, aangezien hij Amerikaanse staatsgeheimen publiceert wat dus een strafbaar feit is.
  zondag 5 december 2010 @ 23:36:35 #140
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89571626
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is hij werkzaam aan de UT.
Vandaar de afkeer jegens het vrouwmensch.
  zondag 5 december 2010 @ 23:37:33 #141
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89571676
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:34 schreef JoaC het volgende:

[..]

Ik zal jou wat verklappen

SPOILER
Dat kun je nu nog niet inschatten. De eerste hobbel hebben ze al overleefd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89571715
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:36 schreef Arglist het volgende:

[..]

Vandaar de afkeer jegens het vrouwmensch.
Wat er op de UT bij de meer technische studies rondloopt mag de noemer vrouwmensch meestal ook niet dragen.
pi_89571746
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:35 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Amerika is niet bevoegd om de Taliban aan te pakken, maar als er een VN-mandaat is zijn ze wel degelijk daarvoor bevoegd.
Ja, daarom zei ik op eigen initiatief. Het zal in overleg met andere autoriteiten moeten gebeuren. Maar dan nog vind de verstikkende bemoeienis twijfelachtig. Amerikanen staan er om bekend om onderhandelen niet in vrijheid te laten geschieden, maar erbij te dreigen.
quote:
En Assange aanpakken mogen ze nu sowieso, aangezien hij Amerikaanse staatsgeheimen publiceert wat dus een strafbaar feit is.
Wellicht is het geen strafbaar feit. Hij wordt niet voor niets gezocht voor verkrachting.
  zondag 5 december 2010 @ 23:38:48 #144
177885 JoaC
Het is patat
pi_89571750
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat kun je nu nog niet inschatten. De eerste hobbel hebben ze al overleefd.
ZIe regeerprogramma en wacht 1 jaar
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 5 december 2010 @ 23:40:00 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89571808
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:38 schreef JoaC het volgende:

[..]

ZIe regeerprogramma en wacht 1 jaar
Doe aub niet zo zurig om dat D66 bakzeil heeft gehaald.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 5 december 2010 @ 23:40:37 #146
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89571833
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:33 schreef Schnappieter het volgende:

[..]

Zie: http://wetboek.net/Sr/98.html?x=1 wat WikiLeaks doet is precies dit, met andere woorden gewoon strafbaar.
Lid 1 is sowieso niet van toepassing. Lid 2 zou van toepassing kunnen zijn. Dit komt uit het Nederlands wetboek van strafrecht. Je zit met een aantal problemen als jurisdictie, de gelaagde structuur van de gelekte informatie. Zouden we ook alle kranten en journalen over de hele wereld kunnen vervolgen, aan medeplichtigheid.
Nogmaals zo simpel is dit niet. Juist door de enorme reikwijdte van het internet en de snelheid van de verspreiding voldoet de huidige wetgeving niet. Het is niet een gevalletje ambtenaar X lekt iets aan krant A....
  zondag 5 december 2010 @ 23:40:42 #147
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_89571840
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat er op de UT bij de meer technische studies rondloopt mag de noemer vrouwmensch meestal ook niet dragen.
Wiens vrouw zei dit ook vannacht?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 5 december 2010 @ 23:42:48 #148
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89571933
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Naar ik weet bevestigen de uitzonderingen de regel. Ik houd hoop op een beter studentenklimaat op de UT.
  zondag 5 december 2010 @ 23:42:55 #149
177885 JoaC
Het is patat
pi_89571940
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Doe aub niet zo zurig om dat D66 bakzeil heeft gehaald.
Ik ben niet zuur, ben juist zoet geweest, kijk maar wat er in mijn schoentje ligt
[..]
pi_89571956
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:38 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ja, daarom zei ik op eigen initiatief. Het zal in overleg met andere autoriteiten moeten gebeuren. Maar dan nog vind de verstikkende bemoeienis twijfelachtig. Amerikanen staan er om bekend om onderhandelen niet in vrijheid te laten geschieden, maar erbij te dreigen.

[..]

Wellicht is het geen strafbaar feit. Hij wordt niet voor niets gezocht voor verkrachting.
Dat hij voor verkrachting gezocht wordt is inderdaad dieptriest, lijkt alsof de VS hem gewoon wil oppakken daarvoor en dan ergens wegstoppen ofzo. Mogelijk bang voor een aanval van WikiLeaks ofzo als ze zeggen dat ze hem voor iets anders willen oppakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')