Whut..? Ik ben weer wakker, heb zelfs een goedgenummerd nieuw topic geopend.quote:
Nu ben je weer braafquote:Op vrijdag 3 december 2010 21:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Whut..? Ik ben weer wakker, heb zelfs een goedgenummerd nieuw topic geopend.
Westen juist toch?quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:15 schreef randomosity het volgende:
Hier (Arnhem) nog geen sneeuwbui gehad vandaag.
Gaat er morgen nou veel neerslag vallen? In het oosten van het land?
hoort bij een storing, dus verder landinwaarts meer kans op sneeuw. Buien vandaag komen van het warme zeewater, dus die verpieteren wat landinwaarts.quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:15 schreef randomosity het volgende:
Hier (Arnhem) nog geen sneeuwbui gehad vandaag.
Gaat er morgen nou veel neerslag vallen? In het oosten van het land?
quote:vrijdag 03 en zaterdag 04 december 2010
Eerst nog een enkele sneeuwbui.
Het is half tot zwaar bewolkt en er trekken nog enkele sneeuwbuien over hetland. De zuidwestenwind is overwegend zwak tot matig, 3 of 4 Bft. De temperatuur ligt tussen +2 graden langs de westkust en -10 plaatselijk in opklaringen landinwaarts.
In de nacht naar zaterdag zijn er opklaringen en is het op de meeste plaatsen droog. Verder landinwaarts vriest het meest matig, terwijl de temperatuur aan de westkust rond het vriespunt ligt. De wind is zuidelijk, matig rond kracht 3, langs de kust is de wind matig tot vrij krachtig, 4 tot 5 Bft.
Zaterdagochtend neemt van het zuidwesten uit de bewolking toe, later in de ochtend trekt een gebied met sneeuw van het westen uit over het land. Er valt 2-5 cm, het meeste waarschijnlijk in het zuiden. Later in de avond komt er van het zuidwesten uit opnieuw neerslag, waarschijnlijk ijzel. De temperatuur ligt langs de kust rond het vriespunt, maar in het binnenland blijft het licht vriezen. De wind draait naar zuid tot zuidoost en neemt toe naar matig, 4 Bft, boven het IJsselmeer en in het Waddengebied (vrij) krachtig, 5 tot 6 Bft.
Kerstquote:Op vrijdag 3 december 2010 21:21 schreef Jor_Dii het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=fDoDUC9M0Svandeweek komtie weer op tv
Ik heb de kerstboom staanquote:Op vrijdag 3 december 2010 21:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kerst![]()
Dr heb iemand aan de overkant hiero allemaal van die lampjes in een 90 gradenhoek voor t raam staan en 1 of ander knipper ding. T is goffer nog niet eens 5 december geweest.![]()
Die buienradar vertrouw ik niet voor meer dan een paar uur. Tot nu toe elke keer ernaast gezeten.quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:32 schreef randomosity het volgende:
[..]
Jamaar daar woon ik niet
Voorspelling van Buienradar geeft net een uurtje sneeuw ofzo.
Ik ook niet XD KNMI ook niet echt, iemand die daar werkt heeft een hekel aan sneeuw denk ik - KNMI voorspelt nooit sneeuw voor hier, ook niet voor maandag of gisteren..quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:34 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die buienradar vertrouw ik niet voor meer dan een paar uur. Tot nu toe elke keer ernaast gezeten.
LOL! Jouw username in deze: randomosity...quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:36 schreef randomosity het volgende:
[..]
Ik ook niet XD KNMI ook niet echt, iemand die daar werkt heeft een hekel aan sneeuw denk ik - KNMI voorspelt nooit sneeuw voor hier, ook niet voor maandag of gisteren..
Enfin, iedere voorspelling zegt weer wat anders voor morgen.
Inderdaadquote:Op vrijdag 3 december 2010 21:40 schreef kahaarin het volgende:
LOL! Jouw username in deze: randomosity...![]()
Mooie foto's Speedy.quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zojuist aantal foto's online gezet. Beetje tijdgebrek dus zal het even via een snelle weg doen
36 sneeuw foto's @ 14cm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lau en Tini?quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kerst![]()
Dr heb iemand aan de overkant hiero allemaal van die lampjes in een 90 gradenhoek voor t raam staan en 1 of ander knipper ding. T is goffer nog niet eens 5 december geweest.![]()
FOTO'S!quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:37 schreef Co_OL het volgende:
Nog meer sneeuw hier in de Kop van Noord Holland. me auto staat op de oprit tot aan de onderkant van de auto in de sneeuw
Je bent de 2e al:quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:51 schreef Frutsel het volgende:
lekker dan... zware onweersklap net hier
das wel het laatste dat ik verwacht
Toch zijn de tophoogtes niet dermate dat je dat zou verwachten.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:07 schreef Yakamoz het volgende:
Het gaat hier flink tekeer. Zojuist ook onweer! (omgeving Gouda)
Onderweg meende ik al een flits te zien in de omgeving van Alkmaar rond een uur of 9... toen dacht ik aan vuurwerk. Maar nu was het hier (omgeving Wieringerwerf) vlak bovenquote:Op vrijdag 3 december 2010 22:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Je bent de 2e al:
[..]
Toch zijn de tophoogtes niet dermate dat je dat zou verwachten.
Die had ik al gezien. Van je auto bedoel ikquote:Op vrijdag 3 december 2010 22:42 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
van vanochtend :
De atmosfeer staat op ontploffen #377 Op naar een nieuwe recordspits?
Ik heb geen auto.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:00 schreef superworm het volgende:
[..]
Die had ik al gezien. Van je auto bedoel ik
Wat een foto's zeg!quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:01 schreef Co_OL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zegt degene die morgen op de scooter wil....quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Wat een foto's zeg!
Ik mag trouwens toch hopen dat je niet zo (met all1 het raam schoon gemaakt) gaat rijden hè!
Dat is de auto van me vrouw, mijne staat er zo goed als schoon achterquote:Op vrijdag 3 december 2010 23:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Wat een foto's zeg!
Ik mag trouwens toch hopen dat je niet zo (met all1 het raam schoon gemaakt) gaat rijden hè!
quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zegt degene die morgen op de scooter wil....![]()
![]()
Levensgevaarlijk voor de medeweggebruikers.
Ah top!quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:15 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Dat is de auto van me vrouw, mijne staat er zo goed als schoon achter
Klopt, hebben wij eens gehad met een Poolse vrachtwagen, we hebben zo'n glazen dak op de auto en er waaide een immens pakket sneeuw van de vrachtwagen, heel even zagen we echt helemaal niets meer, da's wel spannend.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:18 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik rij rustig en beheerst.Die sneeuw op zijn dak kan schrik reacties geven bij auto's achter hem en is imo veel gevaarlijker.
Das zo gevaarlijk!quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:20 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, hebben wij eens gehad met een Poolse vrachtwagen, we hebben zo'n glazen dak op de auto en er waaide een immens pakket sneeuw van de vrachtwagen, heel even zagen we echt helemaal niets meer, da's wel spannend.
Die hebbik hier ookquote:Op vrijdag 3 december 2010 21:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik kon vanmorgen precies zien dat de kat van de buren was langsgeweest voor een knuffel maar mij niet thuis trof. Er kwamen poezenpootjes in de sneeuw uit de achtertuin naar de achterdeur, maakten toen een bocht van 90 graden naar links, een meter verder wéér een bocht naar links en toen liepen de pootjes weer terug naar de achtertuin.
Komt zo een kat dan elke dag even hallo zeggen?quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:25 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Die heb ik hier ook![]()
die staat elke ochtend voor mn deur en wil ff aandacht
nu idd pootjes die rechtsomkeer deden
Absoluut, het is ook zo'n kleine moeite, even een veger eroverheen om het losliggende spul er af te halen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Das zo gevaarlijk!
Toen t pas was gaan sneeuwen hoorde ik al meteen dat er bekeuringen waren uit gedeeld aan bestuurders die hun auto niet hadden schoon gemaakt. Ik zeg : TERECHT!!
de rest van de buren(polen en mocro's) kijken er niet naar omquote:Op vrijdag 3 december 2010 23:29 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Komt zo een kat dan elke dag even hallo zeggen?
Lijkt me zo ief!!![]()
Ik heb zelf ook een knuffelbeest die het liefst 24\7 aan het knuffelen is maar de kat van de buren die even gedag komt zeggen vind ik wel heel erg geniaal.![]()
Precies! Je hebt ze tegenwoordig inclusief krabber. Ok het krabben is wat meer werk maar je gaat toch niet de weg op zonder dat je auto vrij is van zooi? Ik ben zelf een keer een gast tegen gekomen die te belabbert was om te krabben en dus kou verkoos boven krabben. Zijn oplossing? Je kop uit t raam steken en dan zo rijden.....quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Absoluut, het is ook zo'n kleine moeite, even een veger eroverheen om het losliggende spul er af te halen.
Mja als jij m geen aandacht geeft komt ie ook niet.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:31 schreef marcel-o het volgende:
[..]
de rest van de buren(polen en mocro's) kijken er niet naar omvandaar denk k
Klopt had even flink gesneeuwd net. Precies toen ik op de weg zat. Gelijk weer mensen die 10 gaan rijdenquote:Op vrijdag 3 december 2010 21:58 schreef braddofiel het volgende:
Wow, ik keek net even naar buiten, ligt er een hele verse laag van ~7cm!
@ Haarlem-Noord
Veger en ontdooispray, ga echt de weg niet op met dichte ruiten/rotzooi op het dak.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:34 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Precies! Je hebt ze tegenwoordig inclusief krabber. Ok het krabben is wat meer werk maar je gaat toch niet de weg op zonder dat je auto vrij is van zooi? Ik ben zelf een keer een gast tegen gekomen die te belabbert was om te krabben en dus kou verkoos boven krabben. Zijn oplossing? Je kop uit t raam steken en dan zo rijden.....![]()
![]()
![]()
Ik ben trouwens jaren chauffeur geweest dus t is niet dat ik niet weet waar ik over praat. Omdat ik nu op een scooter rij
Ontdooispray.....quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Veger en ontdooispray, ga echt de weg niet op met dichte ruiten/rotzooi op het dak.
Sommigen nemen hun verantwoordelijkheid niet, jammer dan, boete is idd terecht.
Nope, meest alcohol als je de goeie hebt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ontdooispray.....Chemische zooi....
![]()
Gewoon met de krabber is veul beter.Ok het is ff koud maar dat overleef je echt wel.
De kat van mijn buren dacht het ijs op te lopen (wsl een paar dagen geleden) Die hebben we uit de vijver kunnen bikken.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:25 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Die hebbik hier ook![]()
die staat elke ochtend voor mn deur en wil ff aandacht
nu idd pootjes die rechtsomkeer deden
Giester met mn pa en ma naar Alphen aan de Rijn geweest. Mn pa rijd gewoon (terwijl het al uren achter elkaar sneeuwde) 120 op een weg waar je 80 mag..... Dat is ff t tegenovergestelde... Ik kan je vertellen dat ik dat echt niet leuk vond.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Klopt had even flink gesneeuwd net. Precies toen ik op de weg zat. Gelijk weer mensen die 10 gaan rijden
Die was doodgevroren?quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
De kat van mijn buren dacht het ijs op te lopen (wsl een paar dagen geleden) Die hebben we uit de vijver kunnen bikken.
Ahhh dat meen je niet?quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
De kat van mijn buren dacht het ijs op te lopen (wsl een paar dagen geleden) Die hebben we uit de vijver kunnen bikken.
Midden in de vijver, dus met het eerste de beste laagje ijs er doorheen gezakt en kon er niet meer uitkomen. Kat was weg, buren zoeken, todat de eerste waaghalzen (kinderen) een paar oortjes boven het ijs uit zagen steken...quote:
Ok alcohol is een natuur product maar neem van mij aan dat de meeste spray's chemische rotzooi is.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nope, meest alcohol als je de goeie hebt.
Leuk he sneeuw.. dat zien ze meestal nietquote:Op vrijdag 3 december 2010 23:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Erg sneu, de katten zijn haar kinderen zeg maar.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Leuk he sneeuw.. dat zien ze meestal niet
Even opletten wat je koopt scheelt wel.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:48 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ok alcohol is een natuur product maar neem van mij aan dat de meeste spray's chemische rotzooi is.
Ah man hou AUB op met zulke details!!!!quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Midden in de vijver, dus met het eerste de beste laagje ijs er doorheen gezakt en kon er niet meer uitkomen. Kat was weg, buren zoeken, todat de eerste waaghalzen (kinderen) een paar oortjes boven het ijs uit zagen steken...
Kan jij zien op de ingrediënten lijst of de alcohol de chemische versie is of de natuurlijke dan?quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Even opletten wat je koopt scheelt wel.
Ik kap al, vond het zelf ook triest genoeg voor het beestje en voor de eigenaars.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:51 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ah man hou AUB op met zulke details!!!!![]()
![]()
Dat maakt niet zoveel uit toch? Alcohol is C2H5OH, niet schadelijk vvor het milieu, er zitten soms ook heel veel hulpstoffen en zelfs soms kleurstoffen in, die laat ik dan ook netjes staan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:53 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kan jij zien op de ingrediënten lijst of de alcohol de chemische versie is of de natuurlijke dan?
* Outpost76 Meld een plas en bier haal pauze.
Ook vast wel idd, dat doet ongetwijfeld hetzelfde.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:58 schreef Mercer het volgende:
Je kan ook gewoon ruitenvloeistof -20 in een spuitbus doen lijkt me.
Nee ok daar heb je gelijk in. Ik vraag me all1 af of de chemische alcohol ook echt is wat ze zeggen dat t is.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat maakt niet zoveel uit toch? Alcohol is C2H5OH, niet schadelijk vvor het milieu, er zitten soms ook heel veel hulpstoffen en zelfs soms kleurstoffen in, die laat ik dan ook netjes staan.
Dat kan idd ook maar weet je wat je dan op je ruiten spuit voor chemische rotzooi? Ik namelijk niet. Daarom hield ik het altijd bij krabben.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:58 schreef Mercer het volgende:
Je kan ook gewoon ruitenvloeistof -20 in een spuitbus doen lijkt me en daarmee de voorruit inspuiten, wel eerst sneeuw weghalen natuurlijk.
Ik heb sinds ik geboren ben katten om me heen. Als je dan details zoals jij ze beschreef post ga je imo veel te ver. Maar goed dat ben ik.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik kap al, vond het zelf ook triest genoeg voor het beestje en voor de eigenaars.
Zou zomaar kunnen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:21 schreef kahaarin het volgende:
Hmm, bui onderweg naar Groningen? http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspx
Het is jouw verantwoording om er voor te zorgen dat je geen gevaar oplevert voor je medeweggebruikers, afwaaiende sneeuw die op de voorruit van iemand die achter je rijdt kan gevaar opleveren.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:24 schreef Coelho het volgende:
Spuit 11 meldt zich: Ik lees hierboven net dat je een bekeuring kunt krijgen als je je auto niet sneeuwvrij maakt. Ik was er heilig van overtuigd dat je alleen voldoende zicht moest hebben, dus ruiten en spiegels sneeuwvrij. Dan doe ik ook nog mijn lampen, maar mijn dak doe ik bijvoorbeeld nooit. Dat waait er toch gewoon vanaf? Bovendien zit het vaak vastgevroren en komt het pas los als je in je auto gaat stoken.
Kijk, dat het bij een vrachtwagen gevaarlijk kan zijn, omdat het uit de hoogte komt, kan ik me voorstellen. Met name die ijsscherven die soms van het dekzeil neer komen zeilen. Maar die 5cm poedersneeuw op mijn dak...
Ik zal een bezem klaarzetten, was me echt van geen kwaad bewust. In 14 jaar rijden ben ik er ook nog nooit over aangesproken.
Ja die laatste is wel kut met dit weer. Als je even eens stukje rijdt is je hele kentekenplaat weer zwartquote:Op zaterdag 4 december 2010 00:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het is jouw verantwoording om er voor te zorgen dat je geen gevaar oplevert voor je medeweggebruikers, afwaaiende sneeuw die op de voorruit van iemand die achter je rijdt kan gevaar opleveren.Oh, en een niet leesbare nummerplaat is ook een boete van 110 euro, die moet je ook ff meenemen.
Ah, ook diesel zeker.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ja die laatste is wel kut met dit weer. Als je even eens stukje rijdt is je hele kentekenplaat weer zwart
Die 5 cm poedersneeuw zal idd niet veel gevaar opleveren maar je zegt zelf al dat t vaak zit vast gevroren. Dus dan komt t niet in poeder vorm van je dak af en dat is nou juist waar je gevaarlijk wordt als je het er niet vanaf haalt voor je gaat rijden en dus een bekeuring kan krijgen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:24 schreef Coelho het volgende:
Spuit 11 meldt zich: Ik lees hierboven net dat je een bekeuring kunt krijgen als je je auto niet sneeuwvrij maakt. Ik was er heilig van overtuigd dat je alleen voldoende zicht moest hebben, dus ruiten en spiegels sneeuwvrij. Dan doe ik ook nog mijn lampen, maar mijn dak doe ik bijvoorbeeld nooit. Dat waait er toch gewoon vanaf? Bovendien zit het vaak vastgevroren en komt het pas los als je in je auto gaat stoken.
Kijk, dat het bij een vrachtwagen gevaarlijk kan zijn, omdat het uit de hoogte komt, kan ik me voorstellen. Met name die ijsscherven die soms van het dekzeil neer komen zeilen. Maar die 5cm poedersneeuw op mijn dak...
Ik zal een bezem klaarzetten, was me echt van geen kwaad bewust. In 14 jaar rijden ben ik er ook nog nooit over aangesproken.
Hmmm, lastig, doekje in je auto leggen dan maar.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:37 schreef Tinos85 het volgende:
Nee gewoon benzine.Stationwagonvorm trekt die zwarte troep gewoon aan.
Ach, als het goed is past iedereen op zijn dieren die (af en toe) buiten zijn, maar een ongeluk kan natuurlijk altijd gebeuren..ik heb ook wel eens een verdronken egeltje onder het ijs gevonden..quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:11 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb sinds ik geboren ben katten om me heen. Als je dan details zoals jij ze beschreef post ga je imo veel te ver. Maar goed dat ben ik.
Als er echt een berg zooi van de weg op je nummer plaat zit gaat de politie echt geen bekeuring geven met dit weer.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ja die laatste is wel kut met dit weer. Als je even eens stukje rijdt is je hele kentekenplaat weer zwart
Dat is idd heel erg rot zeg!quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:39 schreef Maron het volgende:
[..]
Ach, als het goed is past iedereen op zijn dieren die (af en toe) buiten zijn, maar een ongeluk kan natuurlijk altijd gebeuren..ik heb ook wel eens een verdronken egeltje onder het ijs gevonden..
Normaal gesproken kan een dier er wel uitkomen, maar met deze temperaturen ben je als drenkeling snel onderkoeld, en is het snel over als je er geen erg in hebt..
Vorig jaar zat er bij ons steeds een reiger op het ijs op onze vijver, te loeren vanaf het wak van de luchtpomp, op onze koi-karpers..mijn man dacht hem te slim af te zijn door het ijs stuk te hakken zodat die (*&*%*)reiger door het ijs zou zakken..
Helaas dreven er een uur daarna drie grote koi's stuurloos door vijver, die , nadat ik heb geprobeerd ze te reanimeren in het ligbad, toch zijn doodgegaan..dan baal je wel even, en voel je je echt schuldig...
Zoals nu inderdaad. Alleen met dit weer heb je er last van.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als er echt een berg zooi van de weg op je nummer plaat zit gaat de politie echt geen bekeuring geven met dit weer.
Klopt en daarom zal de politie met dit weer er ook niet al te moeilijk over doen. Als je m maar ff schoon veegt als je weg rijd. Zodra er te zien is dat t er al dagen op zit kan je wel een bekeuring verwachten.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:50 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zoals nu inderdaad. Alleen met dit weer heb je er last van.
Tsja, dat is triest maar ook de harde werkelijkheid..je zal maar een vermiste schaatser vinden onder het ijs, en dat gebeurt ook ieder jaar..of die arme grote grazers op de Veluwe, die door de voedselschaarste uitgemergeld en dood worden gevonden..maar ja, dat is natuurbeleid..(zegt men, maar naar mijn mening is dat de grootste schande van 'dierminnend' wildbeheer)quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:43 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat is idd heel erg rot zeg!Je zou bijna een buks pakken om die reiger er een paar te geven....
Ik doelde all1 niet op het dood gaan van de kat maar op de details die hij erbij haalde die ik niet kon behappen.
Ik weet dat dat realiteit is en dat dat zo hoort en gaat in de natuur maar als je er dan details bij gaat halen als ingevroren oortjes die boven het ijs uitsteken ga je imo veel te ver. Zonder dat hadden we t ook wel begrepen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:56 schreef Maron het volgende:
[..]
Tsja, dat is triest maar ook de harde werkelijkheid..je zal maar een vermiste schaatser vinden onder het ijs, en dat gebeurt ook ieder jaar..of die arme grote grazers op de Veluwe, die door de voedselschaarste uitgemergeld en dood worden gevonden..maar ja, dat is natuurbeleid..(zegt men, maar naar mijn mening is dat de grootste schande van 'dierminnend' wildbeheer)
Klopt, wat is nu de moeite om ze bij te voeren, dat gebeurt overal met herten en ander wild. Zouden ze daar ook gewoon moeten doen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:56 schreef Maron het volgende:
[..]
Tsja, dat is triest maar ook de harde werkelijkheid..je zal maar een vermiste schaatser vinden onder het ijs, en dat gebeurt ook ieder jaar..of die arme grote grazers op de Veluwe, die door de voedselschaarste uitgemergeld en dood worden gevonden..maar ja, dat is natuurbeleid..(zegt men, maar naar mijn mening is dat de grootste schande van 'dierminnend' wildbeheer)
Yup..ranzige detaïls..hebben geen meerwaarde..quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik weet dat dat realiteit is en dat dat zo hoort en gaat in de natuur maar als je er dan details bij gaat halen als ingevroren oortjes die boven het ijs uitsteken ga je imo veel te ver. Zonder dat hadden we t ook wel begrepen.![]()
Snappie?
Dat is alles wat ik bedoelde. Alle andere details qua natuur ed had ik het niet eens over. En dan heb ik het niet eens over de kinderen die die oortjes gevonden hadden.quote:Op zaterdag 4 december 2010 01:02 schreef Maron het volgende:
[..]
Yup..ranzige detaïls..hebben geen meerwaarde..
Helemaal met je eens @Kahaarin..quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:59 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, wat is nu de moeite om ze bij te voeren, dat gebeurt overal met herten en ander wild. Zouden ze daar ook gewoon moeten doen.
Het is natuurlijk zo dat die grazers geen kant op kunnen, die zitten vast op de Veluwe, ze hebben het over faunabeheer maar vergeten dat die dieren vroeger veel meer ruimte hadden om eten te zoeken. Als je grazers hebt rondlopen moet je er ook voor zorgen, vooral met dit weer.quote:Op zaterdag 4 december 2010 01:08 schreef Maron het volgende:
[..]
Helemaal met je eens @Kahaarin..
Wilde ik gewoon even zeggen @Outpost76..
Dat snap ik en dat kan toch ook gewoon. Mijn mening is geen regel dus iedereen die er anders over denkt of een soort gelijk verhaal heeft moet dat gewoon kunnen melden.quote:Op zaterdag 4 december 2010 01:08 schreef Maron het volgende:
[..]
Helemaal met je eens @Kahaarin..
Wilde ik gewoon even zeggen @Outpost76..
Mwah, ik woon in Zandvoort, vind het eigenlijk "gewone" sneeuw, en er is in een uur tijd echt al dik 5 centimeter gevallen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:31 schreef kahaarin het volgende:
Sneeuwradar geeft natte sneeuw aan de Westkust, klopt dit? http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspx
Ja die ijzel vanavond en vannacht zit ik niet echt op te wachtenquote:Op zaterdag 4 december 2010 10:35 schreef kahaarin het volgende:
Okay mooi, dat dacht ik al, het is overal nog lekker koud:
http://www.buienradar.nl/wb.aspx?bron=2
Dus, wij houden sneeuw en jullie krijgen mogelijk ijzel, spannend, lijkt me niet leuk voor de mensen die elders sinterklaas gaan vieren.
Hier nog een lekker zonnetje.
Alles valt en staat met de temperatuur dus, ben benieuwd.....quote:Overdag sneeuw, vanavond mogelijk ook IJZEL
In het oosten en zuidoosten zijn er nog opklaringen, maar in het noordwesten is er meer bewolking en valt heel lokaal wat lichte sneeuw. De temperatuur ligt tussen -2 graden in het Waddengebied en -7 plaatselijk landinwaarts. Vanochtend neemt van het zuidwesten uit de bewolking verder toe, later in de ochtend en in de middag trekt een gebied met sneeuw van het westen uit over het land. Er valt 1-4 cm, het meeste sneeuw wordt in het zuiden verwacht. Vanavond komt er van het zuidwesten uit een actief neerslaggebied opzetten. De neerslag begint als sneeuw of ijsregen, maar gaat in de avond in het zuidwesten over in regen met IJZEL. De temperatuur loopt langzaam op en komt in de avond in het zuidwesten boven nul. De wind is zuidelijk, matig, kracht 3 of 4. Langs de kust en op het IJsselmeer is de wind (vrij)krachtig, 5-6, later mogelijk hard, 7.
Komende nacht valt de dooi geleidelijk in. In het noordoosten sneeuwt het nog tot tegen de ochtend, elders valt van tijd tot tijd regen, die op de koude ondergrond kan bevriezen. De temperatuur loopt op naar ongeveer 2 graden in het oosten, langs de westkust wordt het 6 graden. De wind is zuidwest, vrij krachtig tot krachtig, aan de kust hard.
Zondag overdag is het wisselend bewolkt, in het noorden komen enkele buien voor, mogelijk met hagel. In het zuidoosten valt tot in de middag waarschijnlijk nog van tijd tot tijd (natte) sneeuw. De temperatuur ligt tussen 2 graden in het zuidoosten en 7 graden aan de kust. In de avond zakt de temperatuur landinwaarts snel richting het vriespunt en kan het door bevriezing en opvriezing verraderlijk glad worden. De wind is matig uit zuidwest tot west, aan de kust eerst nog vrij krachtig. In de avond draait de wind naar zuidwest en neemt af.
Met een beetje geluk krijgen we daar in Groningen geen last van, alleen kans op nog meer sneeuw.quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:38 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ja die ijzel vanavond en vannacht zit ik niet echt op te wachten
Volgens mij blijft het ook wel even doorgaan.quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:38 schreef Mercer het volgende:
Zoooo, dat is een groot gebied! Maar het trekt richting noorden.Jullie hebben mazzel langs de kust!!!
Eindelijkquote:Op zaterdag 4 december 2010 10:38 schreef Mercer het volgende:
Zoooo, dat is een groot gebied! Maar het trekt richting noorden.Jullie hebben mazzel langs de kust!!!
Da's beter dan ijzel....quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:43 schreef Mercer het volgende:
Zal je zien dat het oosten net drie vlokken krijgt.
Nu nog sneeuw als het goed is, dat KAN in ijzel overgaan vannacht, dan wordt het een zooitje natuurlijk.....quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:47 schreef Mercer het volgende:
Dus er valt echt dikke sneeuw uit die wolk langs de kust nu? Of ijzel? Ook spannend!
Echt dikke sneeuwquote:Op zaterdag 4 december 2010 10:47 schreef Mercer het volgende:
Dus er valt echt dikke sneeuw uit die wolk langs de kust nu? Of ijzel? Ook spannend!
Jij zit in Turkije?quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:58 schreef seasushi het volgende:
Tssss.... Hier schijnt de zon vol op.. Geloof nooit dat er hier vandaag nog wat valt. Ik hoef niet naar buiten vandaag, dus hoopte op een flinke berg
Hij staat hier niet bij: http://www.9292ov.nl/9292ov4.aspquote:Op zaterdag 4 december 2010 10:57 schreef braddofiel het volgende:
Maar zal me bus nog rijden met dit weer?
LIjn 4 in omgeving Haarlem.
Groningen is zonnig hoor.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:00 schreef Mercer het volgende:
[..]
Jij zit in Turkije?Hier valt ook niets in het oosten. Ik vind het gemeen dit.
Dankjequote:Op zaterdag 4 december 2010 11:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hij staat hier niet bij: http://www.9292ov.nl/9292ov4.asp
Even in de gaten houden.
Volgens de sneeuwprognose krijgt het Oosten juist het meest: De atmosfeer staat op ontploffen #378 Winterwonderland!quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:13 schreef JohnFoK het volgende:
krijgt het oosten nog wat mee? of gaat het er net allemaal langs?
Ik zou gewoon gaan (sinterklaas neem ik aan?) overmacht is overmacht, als je niet terug kunt dan snapt iedereen dat toch?quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:13 schreef Schuifpui het volgende:
sneeuw in Delft.![]()
Ik zou vandaag eigenlijk met de trein naar m'n ouders vlakbij Utrecht gaan en dan morgenavond met de auto terug. Verstandig? Met eventuele ijzel e.d. in gedacht?
Geen sinterklaas, gewoon zomaar. Maandag heb ik wel weer verplichtingen, dus ik moet eigenlijk wel weer hier zijn dan. Ik kijk het nog wel even aan denk ik.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik zou gewoon gaan (sinterklaas neem ik aan?) overmacht is overmacht, als je niet terug kunt dan snapt iedereen dat toch?
Het is wel een mooi excuus natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:26 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Geen sinterklaas, gewoon zomaar. Maandag heb ik wel weer verplichtingen, dus ik moet eigenlijk wel weer hier zijn dan. Ik kijk het nog wel even aan denk ik.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:31 schreef INViCTuS het volgende:
hier gaat het tegenvallen in oost vanmiddag...:s
Ligt het aan mijn twee browsers, of gaat die link echt alleen maar naar het hoofd-topic?quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:14 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Volgens de sneeuwprognose krijgt het Oosten juist het meest: De atmosfeer staat op ontploffen #378 Winterwonderland!
Precies, hier ontdooit de grond echt niet, aan de Westkust verwachten ze 6 graden, daar wordt het wel precair.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:35 schreef INViCTuS het volgende:
dat scheelt dan weerdat krijg ik in oost ook wel. Zoals de buienradar aangeeft lijkt het vanmiddag tegen te gaan vallen. De structuur van dat complex verandert toch wel weer dus uiteindelijk krijgen we vast wel wat
morgen minimaal boven nul, maandag rond nul en dinsdag en woensdag vriest het hier alweer...
Hij zou naar deze post moeten gaan:quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:36 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ligt het aan mijn twee browsers, of gaat die link echt alleen maar naar het hoofd-topic?
Groningen stad zit ergens tussen die 3 lijntjes, grensgevalletje dus.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kortom het noorden krijgt nog amper wat
Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? :Squote:Op zaterdag 4 december 2010 11:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kortom het noorden krijgt nog amper wat
Het is er bijna trouwens: http://www.buienradar.nl/quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:46 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? :S
Wat er nu over Nederland trekt raakt ook het noorden, en daar zouden we heel dankbaar om mogen zijn ^^
Ja, helemaal kut dit. Ik moet er zo met de auto naartoe...quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:56 schreef Asgard het volgende:
Rotterdam = helemaal wit en nog steeds veel sneeuw
Wat is eigenlijk een goede goedkope noodoplossing qua verwarming als de stroom uitvalt? Een open haard, maar die heb ik hier niet....quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:59 schreef seasushi het volgende:
Pffff, hoop alleen dat niet net als vanmorgen vroeg de stroom in de hele omgeving uitvalt
Petroleum kacheltjequote:Op zaterdag 4 december 2010 12:01 schreef Mercer het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk een goede goedkope noodoplossing qua verwarming als de stroom uitvalt? Een open haard, maar die heb ik hier niet....![]()
Omgekeerde bloempot op het gas.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:01 schreef Mercer het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk een goede goedkope noodoplossing qua verwarming als de stroom uitvalt? Een open haard, maar die heb ik hier niet....![]()
kampvuurtje in je woonkamer.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:01 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dan valt dat verpieteren toch nog enorm mee. hier nu ook sneeuwjachtquote:Op zaterdag 4 december 2010 12:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dikke sneeuwjacht nu![]()
Klein beetje naar onderen scrollen voor live stream
Veel stuifsneeuw door de wind maar komt ook met bakken uit de hemel bij 5 a 6bft
quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zag hem al op skyscrapercity.
Een grote pan water aan de kook berengen, op laag gas zetten met de deksel er op doet hetzelfde, sommige aardewerken potten zijn hier niet helemaal op berekend en kunnen barsten of zelfs knappen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:05 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Omgekeerde bloempot op het gas.
Gaat goed in Drachten nuquote:Op zaterdag 4 december 2010 12:06 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Dan valt dat verpieteren toch nog enorm mee. hier nu ook sneeuwjacht
Indd, maar wat een verstuiving..beginnen nu letterlijke sneeuwduinen te vormen, straks effe naar de dijk om te kijken hoe het daar is, zal wel bar en boos zijn met 6bft.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:06 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Dan valt dat verpieteren toch nog enorm mee. hier nu ook sneeuwjacht
En terecht! Gister viel hier ook al nix. heel langzaam en aarzelend begint het hier nu ook te vlokken. Wo rieseln die flocken?quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:35 schreef kahaarin het volgende:
Gaat nog wel een poosje sneeuwen als ik dit zo zie: http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspx
Kjoet!quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En terecht! Gister viel hier ook al nix. heel langzaam en aarzelend begint het hier nu ook te vlokken. Wo rieseln die flocken?immer mehr und mehr scnhee schnee schnee
Wel erg matig, maar toch. Ik hoop op veel meer.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:33 schreef leroytje het volgende:
Nijmegen meldt ook de eerste sneeuw van vandaag
Biothanol haardquote:Op zaterdag 4 december 2010 12:01 schreef Mercer het volgende:
[..]
Als ik die troep kon weggeven, had je alles mogen hebben.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wel erg matig, maar toch. Ik hoop op veel meer.
Eibergen wel bewolkt, maar nog geen sneeuw...quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:10 schreef Pino112 het volgende:
Sneeuwintensiteit neemt hier in Raalte continu toe![]()
Raalte :-) Daar ga ik zo heen (ouders) hopelijk is de A1 en de weg Deventer - Raalte een beetje sneeuwvrij.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:10 schreef Pino112 het volgende:
Sneeuwintensiteit neemt hier in Raalte continu toe![]()
Groningen ook white-out nu. Wind is idd harder, sorry te vroeg op invoeren gedrukt.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:05 schreef henkde_j het volgende:
Hier in de kop van Drenthe sneeuwt en waait het nu ook lekker
Jij kan tenminste nog naar buiten.... Ik lig hier te genieten van een vleugje griepquote:Op zaterdag 4 december 2010 13:40 schreef Burnie88 het volgende:
Natuurlijk, je hoopt de hele week op sneeuw en op het moment dat je 's middags iets belangrijks hebt op sportgebied gaat het als een gek sneeuwen.. Desalniettemin wel mooi om te zien, er valt hier in Gelderland minstens 5 cm bij denk ik. En more is on it's way.
Idd, die pluk die nu over komt is niets vergeleken met wat onderweg is: http://www.sat24.com/quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:40 schreef Burnie88 het volgende:
Natuurlijk, je hoopt de hele week op sneeuw en op het moment dat je 's middags iets belangrijks hebt op sportgebied gaat het als een gek sneeuwen.. Desalniettemin wel mooi om te zien, er valt hier in Gelderland minstens 5 cm bij denk ik. En more is on it's way.
Maar die grote bui gaat dus gepaard met hogere temperaturen waardoor het kan gaan regenen ofzo?quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Idd, die pluk die nu over komt is niets vergeleken met wat onderweg is: http://www.sat24.com/
ik woon in de achterhoek dus ook prima. chaos en wanordequote:Op zaterdag 4 december 2010 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Buienradar 24u vooruit lijkt aan te geven dat dat gebied vooral landinwaarts voor flink wat sneeuw kan gaan zorgen..
utrechtquote:Op zaterdag 4 december 2010 12:16 schreef INViCTuS het volgende:
waar Hobbelicious?hier bijna denk ik...als het aan mij ligt non-stop tot morgenavond.
Ik denk dat ze Noord Frankrijk bedoelen, dat is een redelijk groot gebied met een boel neerslag.quote:
Dat zie je op sat24? Ik vind die kaartjes een beetje onduidelijk....quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik denk dat ze Noord Frankrijk bedoelen, dat is een redelijk groot gebied met een boel neerslag.
die komt idd volgens de 24 uur vooruit nog over ons land heen jaquote:Op zaterdag 4 december 2010 13:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik denk dat ze Noord Frankrijk bedoelen, dat is een redelijk groot gebied met een boel neerslag.
Kijk hier maar eens, dit komt er aan: http://www.sat24.nl/frquote:Op zaterdag 4 december 2010 13:59 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat zie je op sat24? Ik vind die kaartjes een beetje onduidelijk....
Ja, voor het Zuid-Westen wel, de rest van het land is afwachten hoe het zich ontwikkelt.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:59 schreef MissHobje het volgende:
en als je die radar mag geloven vanavond uur of 22 de 1e ijzel/regen?dem nasty is dat.
Ben er ook bang voor, KNMI geeft al temp in de plus aan de westkust, als dat op gaat vriezen vannacht gaat er echt niets helpen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:04 schreef Burnie88 het volgende:
Vannacht kunnen we schaatsen op de wegen, let maar op.
OMG dat wordt ernstige shizzle dan.. ga het tjekken vannacht, heeft ook wel weer iets.. en nee ik ga niet met de auto maar met de benenwagen danquote:Op zaterdag 4 december 2010 14:04 schreef Burnie88 het volgende:
Vannacht kunnen we schaatsen op de wegen, let maar op.
Ik durf er wel wat op in te zetten!quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:14 schreef INViCTuS het volgende:
Ik wil een sneeuwdrama! ijzel is ook niet overal mogelijk in eerste instantie want als er zoveel sneeuw ligt en het regent dan dan is het echt niet meteen spekglad lijkt me. Hoop gewoon niet dat het gaat regenen in oost.
Pittig zal het zeker worden! De lucht is wel iets warmer, maar het binnenland zal slecht weer kregen met veel sneeuw. Die rode pitten zou ik niet op hopen, want al die dagen tot nu toe ging het aller-allerzwaarste eruit.quote:Op buienradar zie je nu ook dat gebied aankomen boven noord west frankrijk. Met rode stukjes erin?
http://www.buienradar.nl/buienradar-3-uur-vooruit.aspx
Hehe hier is het net wat rustigerquote:
Nog een paar uurtjes inderdaad.quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:08 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hehe hier is het net wat rustiger
1ste sneeuwaanval heeft het zuiden iig gehad. We kunnen ons vanavond opmaken voor " aanval " 2.
Als er nu voor de nachtvorst regen gaat vallen, dan wordt het spekglad.quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:18 schreef viagraap het volgende:
Aardig wat sneeuw hierzo, 15 cm. Ik hoop dat die buien pas komen als de nachtvorst weer inzet.
Daarom. En omdat ik meer sneeuw wil zienquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:26 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Als er nu voor de nachtvorst regen gaat vallen, dan wordt het spekglad.
Nou, toch wel enkele centimeters hierquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:34 schreef Drassss het volgende:
Hier in NO-Brabant niet meer dan 1cm denk ik.
Inderdaad, stel paupers!quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)land?p=1160724828566
Ja hoor, winterklaar!
Ik zie niksquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Gebied #2 bereikt nu in rap tempo België iig.
0 graden preciesquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:40 schreef pinine het volgende:
de hele westkust heeft nu temperaturen boven nul dus later regen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |