En waar is hier?quote:Op donderdag 2 december 2010 23:33 schreef kahaarin het volgende:
Veel verschillen, http://www.buienradar.nl/ , hier is het -3.7.
Daar heb ik ook gekeken maar volgens mij werkt ie niet goed. Ik kon je nl niet vinden.quote:Op donderdag 2 december 2010 23:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh, Groningen, in de OP is een userkaart.
Ik denk dat je vannacht nog iets gaat krijgen. Niet extreem veel, maar gewoon " een bietje "quote:Op donderdag 2 december 2010 23:45 schreef horned_reaper het volgende:
Denken jullie dat het hier in het Oosten van Groningen nog veel gaat sneeuwen de rest van de nacht en morgen ochtend vroeg? ..... of zal dit echt het laatste zijn?
http://www.buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uurquote:Op donderdag 2 december 2010 23:45 schreef horned_reaper het volgende:
Denken jullie dat het hier in het Oosten van Groningen nog veel gaat sneeuwen de rest van de nacht en morgen ochtend vroeg? ..... of zal dit echt het laatste zijn?
quote:Op donderdag 2 december 2010 23:46 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
http://www.buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uur
Aan de linkerkant staan alle namen, ook clickable.quote:Op donderdag 2 december 2010 23:38 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Daar heb ik ook gekeken maar volgens mij werkt ie niet goed. Ik kon je nl niet vinden.
Ik vind t trouwens wel een leuk idee maar als ik iets lees op pagina 5 is het niet handig om eerst op een kaartje te gaan zoeken waar degene woont. Voor dat men dan kan reageren is t topic al weer veel verder.
Zaterdag/Zondag nieuwe kansenquote:Op donderdag 2 december 2010 23:49 schreef horned_reaper het volgende:
Zoiets dacht ik al..... als ik het GFS model ook bekijk zullen er nog wat losse vlokjes vallen morgen in de vroege ochtend, maar zal het daarbij blijven
Oh crap!!quote:Op donderdag 2 december 2010 23:47 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Aan de linkerkant staan alle namen, ook clickable.Als er 1 iemand opgezocht moet worde blijft de kaart bij mij gewoon staan bij de tabbladen.
![]()
Maar om 12.00 was t denk geen -7.8quote:Op donderdag 2 december 2010 23:48 schreef Asgard het volgende:
Hehehe gevoelstemperatuur om 23:50 uur is in R'dam hoger dan het gevoelstemperatuur was om 12:00
Jij wordt teveel verwend. Hier (Drachten) slechts 3,5 cm. Maar het sneeuwt hier ook nog steeds door dus ik mag niet klagenquote:Op vrijdag 3 december 2010 00:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Man opnieuw matige tot zware sneeuwval, het kan niet op!!!! Op naar de 15cm
Zoveel?quote:Op vrijdag 3 december 2010 02:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat wordt dan 13cm, de komende uren zal ik nog even opvoeren naar 15cm![]()
Net rondje gedaan, man man wat een sneeuw. Terug weg kwam ik in een matige tot zware sneeuwval terecht, foto's maken was niet te doen
Dat zal ooit nog wel eens gebeurenquote:
Ja, dat herken ik.quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:18 schreef Schuifpui het volgende:
Hebben jullie dat nou ook, kijk je naar het actuele temperatuur kaartje en staat er -3.8, dat je denkt: shit het warmt snel op. Terwijl het eigenlijk nog gewoon koud is, zeker voor de tijd van het jaar.![]()
Ik las in een snelheid Noord Korea whahahahahahquote:Op vrijdag 3 december 2010 10:05 schreef Co_OL het volgende:
Hier in de Noord Kop begon het vanaf half 8 lekker te sneeuwen, gelukkig kon ik nog normaal rijden naar Hoorn zonder vertraging
eerst zien dan geloven idd.. ga nu maar vast boodschappies doen hehequote:Op vrijdag 3 december 2010 11:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Op Nu.nl waarschuwen ze vanaf 13.00 voor stevige sneeuwbuien in de randstad. Op grote wegen zal misschien 7 cm komen te liggen.
Ik geloof er geen snars van haha!!
Als je kijkt naar de radar zijn er wel gewoon pittige sneeuwbuien aan de kust. Die krengen bewegen ook amper dus ik kan me voorstellen dat zoiets best wel voor overlast kan zorgen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Op Nu.nl waarschuwen ze vanaf 13.00 voor stevige sneeuwbuien in de randstad. Op grote wegen zal misschien 7 cm komen te liggen.
Ik geloof er geen snars van haha!!
Trekt allemaal naar het zuidoosten en dat kan best tot de avondspits duren lijkt me.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:36 schreef Frutsel het volgende:
Hoelang blijft het in het noordwesten nog doorsneeuwen vandaag?
Gaat dat nog problemen voor de avondspits opleveren daar?
zie net ditquote:Waarschuwing voor minder zicht door sneeuw
DEN HAAG - Rijkswaterstaat waarschuwt voor sneeuwbuien die vrijdagmiddag het verkeer in de Randstad parten gaan spelen. Het gaat om stevige sneeuwbuien die vanaf 13.00 uur vooral in het westen van het land voor veel overlast zullen gaan zorgen.
Het vermoeden is dat er op de grote wegen in de loop van de middag tussen de 5 en 7 centimeter sneeuw ligt.
Dat melden Rijkswaterstaat en het KNMI. De sneeuwval gaat gepaard met buien, zodat het zicht op de weg aanzienlijk zal verminderen.
Daarom raadt de wegbeheerder het verkeer aan flink snelheid te minderen en afstand te houden. Dit gaat zeker leiden tot files in de avondspits, voorspelt Rijkswaterstaat.
De avondspits ondervond maandag al flink wat overlast door lichte sneeuwval. "De intensiteit is vrijdagmiddag veel groter", waarschuwt de zegsman. Het is niet duidelijk hoe lang de sneeuwval aanhoudt.
Verraderlijke gladheid
In de avonduren verwachten de wegbeheerder en het KNMI door de lage temperaturen verraderlijke gladheid op lokale wegen. Vooral in Brabant dreigt gladheid, waarschuwt een woordvoerder. Rijkswaterstaat strooit doorlopend preventief op de belangrijkste wegen.
Ook in het weekeinde houden de problemen op de wegen naar verwachting aan. Rijkswaterstaat adviseert automobilisten met klem de actuele verkeersinformatie in de gaten te houde
Ja Jordii, als het goed is gaan wij in NO Brabant nog wat krijgen.. Zal alleen niet veel zijn denk ikquote:
Rond 13.00 t gaan sneeuwen in Den Haag denk. Kijk maar op de buienradar.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb wel weer hoofdpijn. En meestal krijg ik dat als het gaat sneeuwen!!
Dat was niet zo prettig vorig jaar, had het zo'n beetje de hele winter door!
Leukquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:51 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Rond 13.00 t gaan sneeuwen in Den Haag denk. Kijk maar op de buienradar.
Ja zoiets..quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Dus de 'dooi' die vanaf zondag begint zal er met name in het oosten en zuiden voor gaan zorgen dat er juist méér sneeuw gaat vallen?
Zoals ik het al vermeld had in het vorig topicquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Dus de 'dooi' die vanaf zondag begint zal er met name in het oosten en zuiden voor gaan zorgen dat er juist méér sneeuw gaat vallen?
quote:Op donderdag 2 december 2010 19:02 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als ik de 14 daagse (weerplaza) verwachtingen voor Venlo moet geloven.
Dan krijgen we morgen en zaterdag nog sneeuw... zondag een dagje dooi met regen
En daarna gaat het vrolijk door met elke dag sneeuw t/m de 15de.
Maar dat neem ik wel met een paar korreltjes
[ afbeelding ]
quote:Zware avondspits verwacht
DEN HAAG - Rijkswaterstaat waarschuwt voor sneeuwbuien die vanmiddag het verkeer in de Randstad parten gaan spelen. Het gaat om stevige sneeuwbuien die vanaf 13.00 uur vooral in het westen van het land voor veel overlast zullen gaan zorgen.
Het vermoeden is dat er op de grote wegen in de loop van de middag tussen de 5 en 7 centimeter sneeuw ligt.
Dat melden Rijkswaterstaat en het KNMI. De sneeuwval gaat gepaard met buien, zodat het zicht op de weg aanzienlijk zal verminderen. Daarom raadt de wegbeheerder het verkeer aan flink snelheid te minderen en afstand te houden.
Dit gaat zeker leiden tot files in de avondspits, voorspelt Rijkswaterstaat.
Er ligt inmiddels tussen een 20-30 cm sneeuw in Anna Paulownaquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:36 schreef Frutsel het volgende:
Hoelang blijft het in het noordwesten nog doorsneeuwen vandaag?
Gaat dat nog problemen voor de avondspits opleveren daar?
Niet gek aangezien ik patent heb op de #FAIL-verwachtingenquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:14 schreef Drassss het volgende:
[..]
Kahaarin wist het dus alKnap van der.
Lekker dan, ik moet naar Wieringerwerf vanavondquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:16 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Er ligt inmiddels tussen een 20-30 cm sneeuw in Anna Paulowna![]()
Foto's komen straks
Hier in Hoorn ligt zo goed als niksquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lekker dan, ik moet naar Wieringerwerf vanavond
Nee nu!quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:16 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Foto's komen straks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
LOL! Was gewoon mijn poging tot een Telegraaf headline, komisch dat het uit komt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:14 schreef Drassss het volgende:
[..]
Kahaarin wist het dus alKnap van der.
Hier in Alkmaar nog steeds maar 4-5 cm ofzo. Maximaal.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:16 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Foto's komen straks
Óok niet als je richting de zee kijkt?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef TWP het volgende:
[..]
LeukVooralsnog ziet de lucht er niet zo naar uit.
Oh, daar woon je!quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:06 schreef Outpost76 het volgende:
Als ik jullie foto's zo bekijk is t wel eens tijd dat t hier eens goed gaat sneeuwen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan nog gras zien..
Oh, niet gezien, maar herkende het wel meteen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:08 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
kijk eens ietsjes onder mijn nick...
En er zijn nog wakken in het water, hier al een poosje geen van beide meer.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:06 schreef Outpost76 het volgende:
Als ik jullie foto's zo bekijk is t wel eens tijd dat t hier eens goed gaat sneeuwen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan nog gras zien..
Ow hahaha ik dacht dat je juist bedoelde dat je niet wist waar ik woon.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:10 schreef TWP het volgende:
[..]
Oh, niet gezien, maar herkende het wel meteen.
Die wakken komen door het gewicht van het vele sneeuw wat er op is gewaaid. Alles wat hier gevallen is ligt nou op de sloot.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En er zijn nog wakken in het water, hier al een poosje geen van beide meer.
Ah okay, dan is het ijs hier misschien al wel wat dikker oid.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:13 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Die wakken komen door het gewicht van het vele sneeuw wat er op is gewaaid. Alles wat hier gevallen is ligt nou op de sloot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zal idd. Het heeft hier nog niet zo veel en lang gevroren als in het hoge noorden.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:20 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah okay, dan is het ijs hier misschien al wel wat dikker oid.
Frutsel, jeetje, dat is pas een pak sneeuw, het heeft goed doorgesneeuwd daar.
Nu nog niets dan?quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb zo'n naar gevoel dat er niks gaat vallen hier in Den Haag
Comme d'habitude zal er wel weer pas alarm worden gegeven als de eerste kettingbotsingen een feit zijn.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:28 schreef MissHobje het volgende:
Zou wel een stunt zijn dan nu een weer alarm te geven en niemand die er naar luistert en dan wel dramanouja och we zullen het wel zien toch
Neequote:Op vrijdag 3 december 2010 13:30 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat zal idd. Het heeft hier nog niet zo veel en lang gevroren als in het hoge noorden.
[..]
Nu nog niets dan?
quote:Vrouw slaat alarm om diefstal sneeuwpop
KENT - Een Britse vrouw uit Kent heeft alarmnummer 999 gebeld om de diefstal te melden van haar sneeuwpop. De politie noemde de actie van de vrouw „volledig onverantwoordelijk”, berichtten Britse media vrijdag. De vrouw dacht dat ze de politie moest inschakelen, omdat er op de sneeuwpop munten zaten en theelepeltjes, die respectievelijk de ogen en armen voorstelden.
Toen de vrouw het alarmnummer belde, zei ze: „Er is sprake van diefstal bij mijn huis. Ik ben vijf uur niet meer buiten geweest om te kijken of hij er nog was. Maar ik ging een peukje roken en zag dat hij weg was.” Toen de medewerker van het alarmcentrum vroeg wie er dan verdwenen was, reageerde ze met: „Mijn sneeuwpop. Ik dacht, omdat het glad is en niemand naar buiten gaat, dat hij wel veilig zou zijn.”
De politie heeft de vrouw gezegd in welke gevallen mensen de alarmdiensten moeten bellen en in welke niet.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:24 schreef Drassss het volgende:
Mijn sneeuwpop is gejatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:24 schreef Drassss het volgende:
Mijn sneeuwpop is gejatkut, weer zon #FAIL frutselSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
post toch gewoon dat hele bericht man
Ik vond hem zo leuk, moest hem ff in NWS zetten![]()
Eindelijk! Dan zal het over 10 minuten hier ook wel beginnen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Code oranje volgens het knmi!!
Hier begint nu de eerste sneeuw te dalen
Zo te zien komt dat nog wel goed. http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspxquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb zo'n naar gevoel dat er niks gaat vallen hier in Den Haag
quote:KNMI geeft waarschuwing voor extreem weer
DE BILT - en Zuid-Holland. Dat heeft de meteorologische dienst rond half twee gemeld.
Tot aan het eind van de middag zullen flinke sneeuwbuien tot overlast leiden in de twee kustprovincies. In het zuidwesten van het land gaat dit ook gepaard met dichte mist.
Het KNMI beklemtoont dat de code niet geldt voor de overige provincies. Daar geldt wel code geel, een gewone waarschuwing. In het hele land is het plaatselijk glad door sneeuwresten en bevriezing van natte weggedeelten.
Ik dacht al dat je m niet gezien had dus dacht quote m nog ff.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
kut, weer zon #FAIL frutsel
Het is ook briljant.quote:Ik vond hem zo leuk, moest hem ff in NWS zetten
Hehe sorry. Ik vond hem zo slecht dat ik hem uit schaamte maar als spoiler erop knaldequote:Op vrijdag 3 december 2010 13:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
kut, weer zon #FAIL frutsel
Ik vond hem zo leuk, moest hem ff in NWS zetten
Als het maar eerst hier alle sneeuw loost.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:00 schreef INViCTuS het volgende:
Als ik het goed zie trekt het gebied wel naar oost. Dat moet trouwens ook
Jawel maar de snelheid en intensiteit gaat er uit zodra het IJsselmeer wordt berijkt, vond ik een beetje frappant, natuurlijk wordt het niet helemaal tegengehouden en zal het heus wel Oostwaarts trekken, vooral als er meer bewolking komt, het viel me alleen op.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:00 schreef INViCTuS het volgende:
Als ik het goed zie trekt het gebied wel naar oost. Dat moet trouwens ook
Klopt:quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Check buienradar 24u vooruit, komt nogal wat aan vanaf de Noordzee
Er komt nog meer aan.quote:Sneeuwval, later ook kans op ijzel. Geldig: zaterdag 04 december 2010 vanaf ca 12 uur gedurende ca 16 uur
quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:13 schreef INViCTuS het volgende:
Wie doet er mee een sneeuwdans voor waar je maar wilt? Ik zal de zon even een boost geven zodat die hier even wat kan laten opstijgen zodat dat neerslag oplevert
Ja, morgenmiddag wordt er meer verwacht maar dan vooral in oost al sik het goed heb.
Top ik kan niet meer wachten!quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De sneeuw begint steeds meer te worden!
SPOILER: Voor de mensen die willen weten waar hier is. :POm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:16 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Top ik kan niet meer wachten!
Helaas is het hier nog droog....Dan ben ik net wat eerder aan de beurtSPOILER: Voor de mensen die willen weten waar hier is. :POm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
:)
Waar woon je dan?quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:17 schreef TWP het volgende:
[..]
Dan ben ik net wat eerder aan de beurt![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:18 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Waar woon je dan?DellufSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
Ja als de sneeuw in dit tempo blijft aanhouden dan kan ik dat enigzins begrijpen want het gaat aardig los hier....quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:19 schreef Drassss het volgende:
Zozo code oranje voor Noord en Zuid-Holland.
Dan hoop ik dat er nog wat over blijft....quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja als de sneeuw in dit tempo blijft aanhouden dan kan ik dat enigzins begrijpen want het gaat aardig los hier....
Begrijp ik, die buien gaan amper vooruit.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja als de sneeuw in dit tempo blijft aanhouden dan kan ik dat enigzins begrijpen want het gaat aardig los hier....
Enjoy, het bouwt op. Het begint met een paar vlokjes en over een half uurtje gaat het ongeveer losquote:
Hier inm ook al ff. Ik was even naar buiten om nog wat foto's te maken voor het begon en terwijl ik buiten was kwamen de 1e flokjes naar beneden.quote:
Is het inm al weer droog in Den Haag? Volgens de radar zou dat nl zo moeten zijn.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Enjoy, het bouwt op. Het begint met een paar vlokjes en over een half uurtje gaat het ongeveer los![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgens mij was dit het. Het sneeuwt nog maar heel lichtjes nu
Whaha, was dit echt allesquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Wat een timing.
Het komt hier nu behoorlijk naar beneden.![]()
Ja helaas de rest komt zuidelijker aan land.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Whaha, was dit echt alles?
Jeetje, stelde eigenlijk ook niks voor dan.
Vanuit zee komen er nog wat losse buien aan. Geen idee of die overleven of dood sneeuwen op zeequote:Op vrijdag 3 december 2010 15:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Whaha, was dit echt alles?
Jeetje, stelde eigenlijk ook niks voor dan.
Ook is er niet bekent of dat Den Haag treft als ze niet dood sneeuwen op zee.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:07 schreef Drassss het volgende:
[..]
Vanuit zee komen er nog wat losse buien aan. Geen idee of die overleven of dood sneeuwen op zee
Mja, het is wel een hele lijn dat helemaal tot aan Den Helder gaat eigenlijk, maar het zijn wel kleine buien dus ze kunnen maar net een stad gaan missen natuurlijkquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:08 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ook is er niet bekent of dat Den Haag treft als ze niet dood sneeuwen op zee.
Klopt maar als ik zo kijk hoe ze de afgelopen uren bewogen hebben verwacht ik dat t meer richting zee land gaat dan richting Zuid of Noord holland. Al ben ik natuurlijk geen kenner of expert.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:09 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mja, het is wel een hele lijn dat helemaal tot aan Den Helder gaat eigenlijk, maar het zijn wel kleine buien dus ze kunnen maar net een stad gaan missen natuurlijk
Ah okay, dat kan ook, sluis open of dicht gegaan oid?quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:47 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hier inm ook al ff. Ik was even naar buiten om nog wat foto's te maken voor het begon en terwijl ik buiten was kwamen de 1e flokjes naar beneden.
@kahaarin Ik denk niet dat t die wakken zijn gekomen door de sneeuw maar doordat er water onder het ijs is weg gepompt. Het ijs staat nl omhoog langs de kanten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lomp trouwens dat ze zo maar even mijn ijsbaan verpesten....
We zitten hier onder zee niveau hè, dus met regelmaat wordt het water uit de sloten heen en weer gepompt door de gemalen. Vraag me niet waarom.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah okay, dat kan ook, sluis open of dicht gegaan oid?
Ook Randstad hier. Het sneeuwt een half uur nu en behoorlijk flink imo.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:23 schreef UltraBrain het volgende:
Lol. Weeralarm.
Randstad hier. 10 minuten beetje miezeresneeuw gehad, nu weer lekker zonnetje.
Oh, vast de grondwaterstand dan, anders zou het bij jullie al gauw een zwembad zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
We zitten hier onder zee niveau hè, dus met regelmaat wordt het water uit de sloten heen en weer gepompt door de gemalen. Vraag me niet waarom.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:26 schreef Scrummie het volgende:
Waarom denken mensen altijd dat die weer alarmen voor hun persoonlijk geld, en als ze dan niet "genoeg last" er van hebben gelijk gaan klagen.
Als ze zeggen code oranje in randstad dan verwacht je wel iets als je in A'dam zit.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:26 schreef Scrummie het volgende:
Waarom denken mensen altijd dat die weer alarmen voor hun persoonlijk geld, en als ze dan niet "genoeg last" er van hebben gelijk gaan klagen.
Ja als ze dat niet doen kan ik vanaf mn balkon pootje baden.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh, vast de grondwaterstand dan, anders zou het bij jullie al gauw een zwembad zijn natuurlijk.Hier is het 0.2 m boven de zeespiegel.
Ehm...quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:26 schreef Scrummie het volgende:
Idd, ik zag het, de grootste bubs gaat morgen vallen denk ik, naja, vanavond maar de laatste inkopen doen dan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:29 schreef Drassss het volgende:
Ik denk dat we morgenvroeg vanaf 07.00 echt dikke pret gaan krijgen qua sneeuw en dus ellende... ZW wind en pas aan het einde van de avond is het weer voorbij zo te zien.
Hmmm, kan ook leuk zijn, als het 25 graden of warmer is dan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:28 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja als ze dat niet doen kan ik vanaf mn balkon pootje baden.
7u?quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:29 schreef Drassss het volgende:
Ik denk dat we morgenvroeg vanaf 07.00 echt dikke pret gaan krijgen qua sneeuw en dus ellende... ZW wind en pas aan het einde van de avond is het weer voorbij zo te zien.
Lol, quote fail!quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:31 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
7u?Ik dacht te hebben gezien dat dat pas na 11u zou beginnen?
Jah waarom post jij dan ook net wat als ik op t quote linkje druk.quote:
Ja maar ik moet morgen om 11u in Nootdorp zijn met mn scooter....quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:33 schreef Drassss het volgende:
Haha
Ja volgens de buienradar begint het in de ochtend in Zeeland en trekt het ZO-waarts. Gelukkig is het zaterdag dus dan valt het qua verkeer nog mee.
Lekker spollen dusquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:38 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja maar ik moet morgen om 11u in Nootdorp zijn met mn scooter....
Oeh, misschien voor jou dan Nooddorp? Kijk het anders even aan, wat niet kan dat kan niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:38 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja maar ik moet morgen om 11u in Nootdorp zijn met mn scooter....
Ja, want Amsterdam IS natuurlijk de randstad.....quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:28 schreef UltraBrain het volgende:
[..]
Als ze zeggen code oranje in randstad dan verwacht je wel iets als je in A'dam zit.
Spollen??quote:
Ik moet werken dus ik kan dat niet zo maar even afzeggen omdat t sneeuwt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, misschien voor jou dan Nooddorp? Kijk het anders even aan, wat niet kan dat kan niet natuurlijk.
Tja, maar onderweg verongelukken is ook zo wat, is er geen bus/tram/trein mogelijk?quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:42 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Spollen??![]()
[..]
Ik moet werken dus ik kan dat niet zo maar even afzeggen omdat t sneeuwt.
Code is ook ingetrokken ondertussen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:28 schreef UltraBrain het volgende:
[..]
Als ze zeggen code oranje in randstad dan verwacht je wel iets als je in A'dam zit.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:42 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Spollen??![]()
[..]
Ik moet werken dus ik kan dat niet zo maar even afzeggen omdat t sneeuwt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat![]()
krijg nou wat, hier ook!quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:44 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Hier in Amsterdam nu lichte/matige sneeuw.
Ik verongeluk niet.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tja, maar onderweg verongelukken is ook zo wat, is er geen bus/tram/trein mogelijk?
quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:45 schreef Drassss het volgende:
[..]Ah slippen dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DatPraat toch eens abn vent!
Tja, dan moet je het zelf maar weten.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:49 schreef Outpost76 het volgende:
Ik verongeluk niet.Er stopt een metro voor mn deur. Mja van Station Nootdorp naar mn werk is ongeveer een halve kilometer lopen.
Mijn 2e naam is eigenwijs.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tja, dan moet je het zelf maar weten.![]()
Een halve km lopen of het risico dat je de scooter niet meer fatsoenlijk thuis krijgt.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:00 schreef Burnie88 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat het wel eens een chaosje kan worden met de sneeuw morgen.
Mhaw, gaat combinatie van sneeuw/regen vallen met temperaturen net boven 0.. Dat zal ook niet lekker zijn voor het verkeer denk ikquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:06 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hoezo zondag? Zondag gaat t toch dooien?
Jup, natte sneeuw en bevroren ondergrond, volgens mij wordt dit "Nederlanders dansen op het ijs" maar dan op de snelweg....quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:07 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mhaw, gaat combinatie van sneeuw/regen vallen met temperaturen net boven 0.. Dat zal ook niet lekker zijn voor het verkeer denk ik
Stukje van onweer-online. Hun geven ook alvast een waarschuwing aan het verkeer.quote:Morgen wordt het een gevaarlijke dag, vanuit het noordwesten uit wordt de bewolking steeds dikker en zal naarmate de ochtend ook sneeuw gaan opleveren. Volgens de laatste verwachtingen krijgt heel het land te maken met sneeuw en lokaal kan er een mooi laagje sneeuw gaan vallen. Echter in de loop van de middag gaat de sneeuw over in ijzel, dit gaat zeker voor het verkeer problemen brengen. Houdt u alstublieft de berichtgeving hierover goed in de gaten. De temperaturen voor morgen liggen ongeveer rond de -3 graden in het binnenland tot zo'n 1 a 2 graden in het westen.
Ah ja dat kan knap lastig worden ja.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:07 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mhaw, gaat combinatie van sneeuw/regen vallen met temperaturen net boven 0.. Dat zal ook niet lekker zijn voor het verkeer denk ik
Hehehehe zou dat wat zijn als nieuwe tv show?quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jup, natte sneeuw en bevroren ondergrond, volgens mij wordt dit "Nederlanders dansen op het ijs" maar dan op de snelweg....
quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:15 schreef Drassss het volgende:
[..]
Stukje van onweer-online. Hun geven ook alvast een waarschuwing aan het verkeer.
Nouja hoe kan dat nou weer?quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hier in Den Haag inmiddels weer stevige sneeuw!!!
Kan best hoor, als je kijkt dan zie je dat er hier en daar kleine plukjes bewolking zijn, daar kan best even flink wat uit vallen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:24 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Nouja hoe kan dat nou weer?Volgens de radar zit daar heulemaal niets.
Ik zie ze niet boven Den Haag hoor.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Kan best hoor, als je kijkt dan zie je dat er hier en daar kleine plukjes bewolking zijn, daar kan best even flink wat uit vallen.http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspx
kan idd enorm gevaarlijk worden, goed in de gaten houden!quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:15 schreef Drassss het volgende:
[..]
Stukje van onweer-online. Hun geven ook alvast een waarschuwing aan het verkeer.
In mijn Den Haag nietquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hier in Den Haag inmiddels weer stevige sneeuw!!!
Hier hebben ze zo goed gestrooid dat alles wat er valt meteen weer smelt. De wegen + fietspaden zijn dus goed begaanbaar.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:43 schreef zoem het volgende:
Sneeuw hier weer behoorlijk in Delft. Alles is weer wit, zoals maandag
Nu nog naar het station zien te komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit:
Snotverdikkeme :
Zal je net zien dat alles boven en onder het vierkantje voorbij komt.![]()
Mijn vriendin is daar in de buurt nu, op weg naar ouders in Zeeland, en het schijnt prima te gaan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Zo maar eens trachten naar omgeving Rotterdam te reizen met de trein. Schijnt daar erg hard te sneeuwen.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:11 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hier hebben ze zo goed gestrooid dat alles wat er valt meteen weer smelt. De wegen + fietspaden zijn dus goed begaanbaar.
Delft heeft er ook last van ja, denk dat ik maar blij moet zijn met de 2 - 3 cm die er ligt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit:
Snotverdikkeme :
[ afbeelding ]
Zal je net zien dat alles boven en onder het vierkantje voorbij komt.![]()
![]()
Het is inderdaad te weinigquote:Op vrijdag 3 december 2010 17:24 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Delft heeft er ook last van ja, denk dat ik maar blij moet zijn met de 2 - 3 cm die er ligt.
mijn trein reed al niet...quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:22 schreef TWP het volgende:
Volgens mij zijn er nauwelijks vertragingen, had geen probleem met de treinen.
Treinen. Sneeuw schijnt idd tekeer te gaan daar.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Qua vertragingen of sneeuwval?Zag net foto's uit Spijkenisse, waar het met bakken omlaag komt.
Idd...quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:24 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Delft heeft er ook last van ja, denk dat ik maar blij moet zijn met de 2 - 3 cm die er ligt.
Zeker na die waarschuwing. Ik hoop dan toch altijd dat t hier valt ipv ergens anders.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:24 schreef TWP het volgende:
[..]
Het is inderdaad te weinigMaar het ziet er wel mooi uit!
Hahahaha lache gedaan!quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:33 schreef superworm het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals gezegd Soesterduinen.
Dat ze waardeloos zijn was me gister idd al uitgelegd. Ze maken het (vind ik) all1 maar waardelozer als ze een uur geleden beginnen vervolgens maar 1 uur voorspellen terwijl het de 2 uurs voorspelling zou moeten zijn...quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:39 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Omdat je daaruit de richting op kunt maken en de (de-)activatie. Die 2/3 uur prognoses zijn vaak waardeloos.
Wel grappig dat er rondom het IJsselmeer eigenlijk sneeuw ligt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:22 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
Sneeuwhoogtes vanochtend.
Daar klopt na zo een dag als vandaag natuurlijk helemaal niets meer van.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:22 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
Sneeuwhoogtes vanochtend.
In het Midden-Oosten sneeuwt het sowieso niet zo vaak.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:49 schreef Mercer het volgende:
Godver ik wil sneeuw, in het midden-oosten heeft het helemaal niet gesneeuwd vandaag. Ik dacht dat er iets aankwam op buienradar, maar helaas.
Israël buienradar al bekeken dan?quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:49 schreef Mercer het volgende:
Godver ik wil sneeuw, in het midden-oosten heeft het helemaal niet gesneeuwd vandaag. Ik dacht dat er iets aankwam op buienradar, maar helaas.
Ik bedoel Gelderland natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:52 schreef opinionr het volgende:
[..]
Israël buienradar al bekeken dan?
quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:49 schreef Mercer het volgende:
Dat schijnt zwaar te gaan tegenvallen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:44 schreef michiel_merk het volgende:
Word er voor morgen veel neerslag verwacht of gaat dat wel meevallen ?
Ja, temperaturen van +10 gaan we de komende tijd nog niet zien.quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dus de winter gaat gewoon stand houden voorlopig?
Ja een heel klein beetje. Nu nog wat vlokjes, maar dat mag eigenlijk geen naam hebbenquote:Op vrijdag 3 december 2010 20:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Jullie net ook nog sneeuw gehad Drasss? Wij hier in Oss net wel.. klein laagje maar toch, er komt nog meer aan
Rond die tijd schijnt het te gaan sneeuwen in die regio..quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:20 schreef KingOfMars het volgende:
Hmm, morgen met de auto naar Belgie (net over de grens bij Eindhoven). Plan was om op tijd te gaan en dan vlak na etenstijd terug te rijden, is dat ivm sneeuw en ijzel nog een beetje aan of af te raden?
Qua terugreis of heenreis? Eventueel wat eerder weg is niet zo'n heel groot probleem...quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rond die tijd schijnt het te gaan sneeuwen in die regio..
Mhaw de sneeuw/ijzel/regen zal rond 1u tot 5 in het midden/zuiden/oosten van het land zijn. Lijkt me dus niet handig.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:20 schreef KingOfMars het volgende:
Hmm, morgen met de auto naar Belgie (net over de grens bij Eindhoven). Plan was om op tijd te gaan en dan vlak na etenstijd terug te rijden, is dat ivm sneeuw en ijzel nog een beetje aan of af te raden?
Ik vertrouw niets meer. Iedere keer krijg ik weer hoop en iedere keer valt t weer tegen.... Jij hebt nu de mazzel dat t mee valt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind deze dag toch wel verrassend hoor. En een bevestiging dat ik teletekst weerberichten niet meer geloof. Vannochtend stond er een enkele bui en moet je kijken wat de dag ons gebracht heeft. Een partij sneeuw wat voor Haagse begrippen toch vrij veel is hoor:) ook al is het maar 4/5 cm. Ik ben er blij mee! Heerlijk!
Teletekst is te algemeen. Kijk gewoon op wat sites en je weet wat er gaat gebeurenquote:Op vrijdag 3 december 2010 20:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind deze dag toch wel verrassend hoor. En een bevestiging dat ik teletekst weerberichten niet meer geloof. Vannochtend stond er een enkele bui en moet je kijken wat de dag ons gebracht heeft. Een partij sneeuw wat voor Haagse begrippen toch vrij veel is hoor:) ook al is het maar 4/5 cm. Ik ben er blij mee! Heerlijk!
Mja ik ben er sowieso al niet zo'n fan van maar met een kleine in de auto en zomer (all season) bandjes...quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:21 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mhaw de sneeuw/ijzel/regen zal rond 1u tot 5 in het midden/zuiden/oosten van het land zijn. Lijkt me dus niet handig.
Ik kijk ook vaak op die sites maar ik moet eerlijk bekennen ik vind sites als buienradar zeker in de winter ook niet heel betrouwbaar hoor. Want vaak geven ze neerslag aan op een bepaalde plek en dan valt daar niks etc... dus vandaar dat ik het zeker in de winter erg verwarrend vind.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Teletekst is te algemeen. Kijk gewoon op wat sites en je weet wat er gaat gebeuren
Ik volg het nu al een tijdje en ik vind de 24u voorspelling van Buienradar echt geweldig. Ook vandaag was die weer perfect naar mijn mening.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik kijk ook vaak op die sites maar ik moet eerlijk bekennen ik vind sites als buienradar zeker in de winter ook niet heel betrouwbaar hoor. Want vaak geven ze neerslag aan op een bepaalde plek en dan valt daar niks etc... dus vandaar dat ik het zeker in de winter erg verwarrend vind.
Wederom niet echt goed te zien maar aan het schijnsel van de lantarens kan je wel zien dat t zicht slecht was.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:22 schreef Outpost76 het volgende:
het komt hier nou met bakken tegelijk naar beneden!!
Hier in noord-oost Zeeland heeft het vandaag ook niet gesneeuwd.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:49 schreef Mercer het volgende:
Klopt :quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:44 schreef Againzender het volgende:
Volgens buienradar zit er onweer op die sbeeuwbuien?
quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:07 schreef Yakamoz het volgende:
Het gaat hier flink tekeer. Zojuist ook onweer! (omgeving Gouda)
Hier sneeuwt t nog steeds hoor.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:52 schreef Schuifpui het volgende:
Delft toch nog een leuk sneeuwbuitje gehad, geen grote accumulatie, maar wel weer een vers laagje.![]()
Begon met korrelsneeuw, klonk gewoon als regen. De windrichting is wel hard gedraaid afgelopen uren, nu echt ZW. Hoop dat het niet te hard gaat dooien in het westen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die windrichting was vanmiddag al zo.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |