Nee ok daar heb je gelijk in. Ik vraag me all1 af of de chemische alcohol ook echt is wat ze zeggen dat t is.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat maakt niet zoveel uit toch? Alcohol is C2H5OH, niet schadelijk vvor het milieu, er zitten soms ook heel veel hulpstoffen en zelfs soms kleurstoffen in, die laat ik dan ook netjes staan.
Dat kan idd ook maar weet je wat je dan op je ruiten spuit voor chemische rotzooi? Ik namelijk niet. Daarom hield ik het altijd bij krabben.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:58 schreef Mercer het volgende:
Je kan ook gewoon ruitenvloeistof -20 in een spuitbus doen lijkt me en daarmee de voorruit inspuiten, wel eerst sneeuw weghalen natuurlijk.
Ik heb sinds ik geboren ben katten om me heen. Als je dan details zoals jij ze beschreef post ga je imo veel te ver. Maar goed dat ben ik.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik kap al, vond het zelf ook triest genoeg voor het beestje en voor de eigenaars.
Zou zomaar kunnen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:21 schreef kahaarin het volgende:
Hmm, bui onderweg naar Groningen? http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspx
Het is jouw verantwoording om er voor te zorgen dat je geen gevaar oplevert voor je medeweggebruikers, afwaaiende sneeuw die op de voorruit van iemand die achter je rijdt kan gevaar opleveren.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:24 schreef Coelho het volgende:
Spuit 11 meldt zich: Ik lees hierboven net dat je een bekeuring kunt krijgen als je je auto niet sneeuwvrij maakt. Ik was er heilig van overtuigd dat je alleen voldoende zicht moest hebben, dus ruiten en spiegels sneeuwvrij. Dan doe ik ook nog mijn lampen, maar mijn dak doe ik bijvoorbeeld nooit. Dat waait er toch gewoon vanaf? Bovendien zit het vaak vastgevroren en komt het pas los als je in je auto gaat stoken.
Kijk, dat het bij een vrachtwagen gevaarlijk kan zijn, omdat het uit de hoogte komt, kan ik me voorstellen. Met name die ijsscherven die soms van het dekzeil neer komen zeilen. Maar die 5cm poedersneeuw op mijn dak...
Ik zal een bezem klaarzetten, was me echt van geen kwaad bewust. In 14 jaar rijden ben ik er ook nog nooit over aangesproken.
Ja die laatste is wel kut met dit weer. Als je even eens stukje rijdt is je hele kentekenplaat weer zwartquote:Op zaterdag 4 december 2010 00:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het is jouw verantwoording om er voor te zorgen dat je geen gevaar oplevert voor je medeweggebruikers, afwaaiende sneeuw die op de voorruit van iemand die achter je rijdt kan gevaar opleveren.Oh, en een niet leesbare nummerplaat is ook een boete van 110 euro, die moet je ook ff meenemen.
Ah, ook diesel zeker.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ja die laatste is wel kut met dit weer. Als je even eens stukje rijdt is je hele kentekenplaat weer zwart
Die 5 cm poedersneeuw zal idd niet veel gevaar opleveren maar je zegt zelf al dat t vaak zit vast gevroren. Dus dan komt t niet in poeder vorm van je dak af en dat is nou juist waar je gevaarlijk wordt als je het er niet vanaf haalt voor je gaat rijden en dus een bekeuring kan krijgen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:24 schreef Coelho het volgende:
Spuit 11 meldt zich: Ik lees hierboven net dat je een bekeuring kunt krijgen als je je auto niet sneeuwvrij maakt. Ik was er heilig van overtuigd dat je alleen voldoende zicht moest hebben, dus ruiten en spiegels sneeuwvrij. Dan doe ik ook nog mijn lampen, maar mijn dak doe ik bijvoorbeeld nooit. Dat waait er toch gewoon vanaf? Bovendien zit het vaak vastgevroren en komt het pas los als je in je auto gaat stoken.
Kijk, dat het bij een vrachtwagen gevaarlijk kan zijn, omdat het uit de hoogte komt, kan ik me voorstellen. Met name die ijsscherven die soms van het dekzeil neer komen zeilen. Maar die 5cm poedersneeuw op mijn dak...
Ik zal een bezem klaarzetten, was me echt van geen kwaad bewust. In 14 jaar rijden ben ik er ook nog nooit over aangesproken.
Hmmm, lastig, doekje in je auto leggen dan maar.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:37 schreef Tinos85 het volgende:
Nee gewoon benzine.Stationwagonvorm trekt die zwarte troep gewoon aan.
Ach, als het goed is past iedereen op zijn dieren die (af en toe) buiten zijn, maar een ongeluk kan natuurlijk altijd gebeuren..ik heb ook wel eens een verdronken egeltje onder het ijs gevonden..quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:11 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb sinds ik geboren ben katten om me heen. Als je dan details zoals jij ze beschreef post ga je imo veel te ver. Maar goed dat ben ik.
Als er echt een berg zooi van de weg op je nummer plaat zit gaat de politie echt geen bekeuring geven met dit weer.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ja die laatste is wel kut met dit weer. Als je even eens stukje rijdt is je hele kentekenplaat weer zwart
Dat is idd heel erg rot zeg!quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:39 schreef Maron het volgende:
[..]
Ach, als het goed is past iedereen op zijn dieren die (af en toe) buiten zijn, maar een ongeluk kan natuurlijk altijd gebeuren..ik heb ook wel eens een verdronken egeltje onder het ijs gevonden..
Normaal gesproken kan een dier er wel uitkomen, maar met deze temperaturen ben je als drenkeling snel onderkoeld, en is het snel over als je er geen erg in hebt..
Vorig jaar zat er bij ons steeds een reiger op het ijs op onze vijver, te loeren vanaf het wak van de luchtpomp, op onze koi-karpers..mijn man dacht hem te slim af te zijn door het ijs stuk te hakken zodat die (*&*%*)reiger door het ijs zou zakken..
Helaas dreven er een uur daarna drie grote koi's stuurloos door vijver, die , nadat ik heb geprobeerd ze te reanimeren in het ligbad, toch zijn doodgegaan..dan baal je wel even, en voel je je echt schuldig...
Zoals nu inderdaad. Alleen met dit weer heb je er last van.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als er echt een berg zooi van de weg op je nummer plaat zit gaat de politie echt geen bekeuring geven met dit weer.
Klopt en daarom zal de politie met dit weer er ook niet al te moeilijk over doen. Als je m maar ff schoon veegt als je weg rijd. Zodra er te zien is dat t er al dagen op zit kan je wel een bekeuring verwachten.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:50 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zoals nu inderdaad. Alleen met dit weer heb je er last van.
Tsja, dat is triest maar ook de harde werkelijkheid..je zal maar een vermiste schaatser vinden onder het ijs, en dat gebeurt ook ieder jaar..of die arme grote grazers op de Veluwe, die door de voedselschaarste uitgemergeld en dood worden gevonden..maar ja, dat is natuurbeleid..(zegt men, maar naar mijn mening is dat de grootste schande van 'dierminnend' wildbeheer)quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:43 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dat is idd heel erg rot zeg!Je zou bijna een buks pakken om die reiger er een paar te geven....
Ik doelde all1 niet op het dood gaan van de kat maar op de details die hij erbij haalde die ik niet kon behappen.
Ik weet dat dat realiteit is en dat dat zo hoort en gaat in de natuur maar als je er dan details bij gaat halen als ingevroren oortjes die boven het ijs uitsteken ga je imo veel te ver. Zonder dat hadden we t ook wel begrepen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:56 schreef Maron het volgende:
[..]
Tsja, dat is triest maar ook de harde werkelijkheid..je zal maar een vermiste schaatser vinden onder het ijs, en dat gebeurt ook ieder jaar..of die arme grote grazers op de Veluwe, die door de voedselschaarste uitgemergeld en dood worden gevonden..maar ja, dat is natuurbeleid..(zegt men, maar naar mijn mening is dat de grootste schande van 'dierminnend' wildbeheer)
Klopt, wat is nu de moeite om ze bij te voeren, dat gebeurt overal met herten en ander wild. Zouden ze daar ook gewoon moeten doen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:56 schreef Maron het volgende:
[..]
Tsja, dat is triest maar ook de harde werkelijkheid..je zal maar een vermiste schaatser vinden onder het ijs, en dat gebeurt ook ieder jaar..of die arme grote grazers op de Veluwe, die door de voedselschaarste uitgemergeld en dood worden gevonden..maar ja, dat is natuurbeleid..(zegt men, maar naar mijn mening is dat de grootste schande van 'dierminnend' wildbeheer)
Yup..ranzige detaïls..hebben geen meerwaarde..quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:58 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik weet dat dat realiteit is en dat dat zo hoort en gaat in de natuur maar als je er dan details bij gaat halen als ingevroren oortjes die boven het ijs uitsteken ga je imo veel te ver. Zonder dat hadden we t ook wel begrepen.![]()
Snappie?
Dat is alles wat ik bedoelde. Alle andere details qua natuur ed had ik het niet eens over. En dan heb ik het niet eens over de kinderen die die oortjes gevonden hadden.quote:Op zaterdag 4 december 2010 01:02 schreef Maron het volgende:
[..]
Yup..ranzige detaïls..hebben geen meerwaarde..
Helemaal met je eens @Kahaarin..quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:59 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, wat is nu de moeite om ze bij te voeren, dat gebeurt overal met herten en ander wild. Zouden ze daar ook gewoon moeten doen.
Het is natuurlijk zo dat die grazers geen kant op kunnen, die zitten vast op de Veluwe, ze hebben het over faunabeheer maar vergeten dat die dieren vroeger veel meer ruimte hadden om eten te zoeken. Als je grazers hebt rondlopen moet je er ook voor zorgen, vooral met dit weer.quote:Op zaterdag 4 december 2010 01:08 schreef Maron het volgende:
[..]
Helemaal met je eens @Kahaarin..
Wilde ik gewoon even zeggen @Outpost76..
Dat snap ik en dat kan toch ook gewoon. Mijn mening is geen regel dus iedereen die er anders over denkt of een soort gelijk verhaal heeft moet dat gewoon kunnen melden.quote:Op zaterdag 4 december 2010 01:08 schreef Maron het volgende:
[..]
Helemaal met je eens @Kahaarin..
Wilde ik gewoon even zeggen @Outpost76..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |