Mwah, ik woon in Zandvoort, vind het eigenlijk "gewone" sneeuw, en er is in een uur tijd echt al dik 5 centimeter gevallen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:31 schreef kahaarin het volgende:
Sneeuwradar geeft natte sneeuw aan de Westkust, klopt dit? http://www.buienradar.nl/sneeuw.aspx
Ja die ijzel vanavond en vannacht zit ik niet echt op te wachtenquote:Op zaterdag 4 december 2010 10:35 schreef kahaarin het volgende:
Okay mooi, dat dacht ik al, het is overal nog lekker koud:
http://www.buienradar.nl/wb.aspx?bron=2
Dus, wij houden sneeuw en jullie krijgen mogelijk ijzel, spannend, lijkt me niet leuk voor de mensen die elders sinterklaas gaan vieren.
Hier nog een lekker zonnetje.
Alles valt en staat met de temperatuur dus, ben benieuwd.....quote:Overdag sneeuw, vanavond mogelijk ook IJZEL
In het oosten en zuidoosten zijn er nog opklaringen, maar in het noordwesten is er meer bewolking en valt heel lokaal wat lichte sneeuw. De temperatuur ligt tussen -2 graden in het Waddengebied en -7 plaatselijk landinwaarts. Vanochtend neemt van het zuidwesten uit de bewolking verder toe, later in de ochtend en in de middag trekt een gebied met sneeuw van het westen uit over het land. Er valt 1-4 cm, het meeste sneeuw wordt in het zuiden verwacht. Vanavond komt er van het zuidwesten uit een actief neerslaggebied opzetten. De neerslag begint als sneeuw of ijsregen, maar gaat in de avond in het zuidwesten over in regen met IJZEL. De temperatuur loopt langzaam op en komt in de avond in het zuidwesten boven nul. De wind is zuidelijk, matig, kracht 3 of 4. Langs de kust en op het IJsselmeer is de wind (vrij)krachtig, 5-6, later mogelijk hard, 7.
Komende nacht valt de dooi geleidelijk in. In het noordoosten sneeuwt het nog tot tegen de ochtend, elders valt van tijd tot tijd regen, die op de koude ondergrond kan bevriezen. De temperatuur loopt op naar ongeveer 2 graden in het oosten, langs de westkust wordt het 6 graden. De wind is zuidwest, vrij krachtig tot krachtig, aan de kust hard.
Zondag overdag is het wisselend bewolkt, in het noorden komen enkele buien voor, mogelijk met hagel. In het zuidoosten valt tot in de middag waarschijnlijk nog van tijd tot tijd (natte) sneeuw. De temperatuur ligt tussen 2 graden in het zuidoosten en 7 graden aan de kust. In de avond zakt de temperatuur landinwaarts snel richting het vriespunt en kan het door bevriezing en opvriezing verraderlijk glad worden. De wind is matig uit zuidwest tot west, aan de kust eerst nog vrij krachtig. In de avond draait de wind naar zuidwest en neemt af.
Met een beetje geluk krijgen we daar in Groningen geen last van, alleen kans op nog meer sneeuw.quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:38 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ja die ijzel vanavond en vannacht zit ik niet echt op te wachten
Volgens mij blijft het ook wel even doorgaan.quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:38 schreef Mercer het volgende:
Zoooo, dat is een groot gebied! Maar het trekt richting noorden.Jullie hebben mazzel langs de kust!!!
Eindelijkquote:Op zaterdag 4 december 2010 10:38 schreef Mercer het volgende:
Zoooo, dat is een groot gebied! Maar het trekt richting noorden.Jullie hebben mazzel langs de kust!!!
Da's beter dan ijzel....quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:43 schreef Mercer het volgende:
Zal je zien dat het oosten net drie vlokken krijgt.
Nu nog sneeuw als het goed is, dat KAN in ijzel overgaan vannacht, dan wordt het een zooitje natuurlijk.....quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:47 schreef Mercer het volgende:
Dus er valt echt dikke sneeuw uit die wolk langs de kust nu? Of ijzel? Ook spannend!
Echt dikke sneeuwquote:Op zaterdag 4 december 2010 10:47 schreef Mercer het volgende:
Dus er valt echt dikke sneeuw uit die wolk langs de kust nu? Of ijzel? Ook spannend!
Jij zit in Turkije?quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:58 schreef seasushi het volgende:
Tssss.... Hier schijnt de zon vol op.. Geloof nooit dat er hier vandaag nog wat valt. Ik hoef niet naar buiten vandaag, dus hoopte op een flinke berg
Hij staat hier niet bij: http://www.9292ov.nl/9292ov4.aspquote:Op zaterdag 4 december 2010 10:57 schreef braddofiel het volgende:
Maar zal me bus nog rijden met dit weer?
LIjn 4 in omgeving Haarlem.
Groningen is zonnig hoor.quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:00 schreef Mercer het volgende:
[..]
Jij zit in Turkije?Hier valt ook niets in het oosten. Ik vind het gemeen dit.
Dankjequote:Op zaterdag 4 december 2010 11:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hij staat hier niet bij: http://www.9292ov.nl/9292ov4.asp
Even in de gaten houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |