donequote:Op zondag 19 mei 2013 10:01 schreef deelnemer het volgende:
Wil een van de mods de driedubbele quote in deze post verwijden: F&L / Klassieke Filosofie.
Er zijn wel meerdere topics over geweest.. maar allemaal redelijk oud inmiddels.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:13 schreef _Dido_ het volgende:
Hallo
Er staat me iets van bij dat er ooit een Bijbelleestopic was. Klopt dat, of zit ik ernaast? Anders zou ik er graag eentje willen openen. Ik wil de Bijbel van kaft tot kaft gaan lezen en dat is samen leuker dan alleen
Ietwat laat, maar alsnog verbeterd.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:25 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
De islamitische geloof is gekaapt..
F&L / Het islamitische geloof is gekaapt.
moet worden
Het islamitische geloof is gekaapt.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:49 schreef SpecialK het volgende:
Veel succes Perrin! Zoals bij andere modjes veracht ik een PM-etje met je omkoop tarieven + je rekeningnummer binnen een weekje in mijn inbox. Gaat helemaal goed komen.![]()
Succes Perrinquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:14 schreef Perrin het volgende:
Dienstmededeling: sinds vandaag kun je behalve bij Molurus en speknek ook bij mij terecht voor F&L-moderatie
En welke goede richting zou dit dan moeten zijn speknek. Ga dat topic eens langs, dan zul je zien dat bepaalde mensen gewoon enorm aan het trollen waren. Maar als ik daar wat van zei moest ik ontopic gaan, terwijl die trollen juist niet ontopic gingen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:27 schreef speknek het volgende:
De taak van de moderator is niet (enkel) die van arbiter die ingaat op klachten van gebruikers, maar moderators kunnen ook optreden als discussieleiders (hence de term moderator), en actief ingrijpen op discussies om ze de, naar hun idee, juiste richting op te sturen.
Ik heb bianconeri net zo goed aangesproken op zijn gedrag, maar belangrijker: het is voor jou en ATON niet relevant. Het gedrag van anderen is geen excuus voor jullie eigen gedrag in die topics.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:43 schreef BerjanII het volgende:
En ik moet zeggen dat ik hierover contact heb met iemand anders die precies hetzelfde is opgevallen. Ook die persoon werd ineens bedreigd met een ban, maar anderen laat Molurus met rust.
nogmaals: als je mij kan terecht wijzen zonder dat iemand geklaagd heeft kun je dit ook bij regelrechte trollen doen. Maar die laat je gewoon hun gang gaan (en nee, ik heb het niet over Bianconerie want die wordt wel steeds gewaarschuwd). Over mij heeft ook niemand geklaagd, dat is gewoon op eigen initiatief geweest. Dus waarom zou je niet op eigen initiatief teksten van anderen verwijderen of aanpassen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:31 schreef Molurus het volgende:
Wat speknek al zegt. Bovendien heb ik jullie beide er meermalen op gewezen dat als je iets te klagen hebt over andere gebruikers dat de topics zelf niet de plek zijn om dat te doen. Daar zijn topic reports en dit feedback topic voor.
Nogmaals: Dat is klaarblijkelijk niet nodig aangezien jij wel zonder klachten aan onze posts gaat zitten verwijderen en veranderen. Dus verstop je niet zo soft achter het argument dat wij geen klachten hebben ingediend. Dat argument kan zo de prullenbak in als men de hele zaak een beetje gevolgd heeft. Maar helaas, ik denk dat de meeste moderators dit niet gedaan hebben en dan zullen ze jouw kant wel kiezen. Maar ik hoop dat ik mij vergis.quote:Ik heb van jullie nog geen enkele melding gezien in noch dit topic noch in topic report. In plaats daarvan slagen jullie erin om elke keer weer, dit keer in samenwerking met bianconeri, er een volledig zooitje van te maken. Dat houdt ergens op.
Zo'n idee had ik al ja, en jouw persoonlijke grieven maken nu dat je de ene zijn posts laat staan en de posts van anderen niet. Precies wat ik bedoel.quote:Persoonlijk ben ik helemaal klaar met jullie alledrie.
Allereerst: fijn dat je dit topic gebruikt voor feedback!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:59 schreef BerjanII het volgende:
Normaal doe ik dit niet, maar ik vraag een gesprek aan over Molurus. Deze mod misbruikt zijn macht als moderator op een enorme manier. Ik heb hem hierover al een dm gestuurd maar toen dreigde hij met een banreqeust of zo. Zo'n mod is het, open uw ogen.
Waarom denk ik dat hij zijn macht misbruikt? Omdat hij in bepaalde topics heeft ingegrepen door allerlei teksten van mensen of te verwijderen of nog een woordje te laten staan.
Ik begrijp vooral dat je je erg boos voelt doordat er door Molurus flink is ingegrepen. Zowel ikzelf als Molurus heb in dat Adam-topic al meedere malen gewaarschuwd en een paar posts ge-edit omdat de discussie telkens uit de hand dreigde te lopen (elkaar trollen, op elkaar schelden).quote:F&L / Was Adam perfect? #2
Dit topic is wel het toppunt. Allerlei mensen komen daar om zonder kennis van zaken te discussiren en als je hier wat van zegt is het niet goed. Men laat wel de trollteksten staan, maar mijn teksten niet. En die van aton ook niet (toevallig ook iemand met verstand van zaken). Vervolgens krijg ik een waarschuwing van hem om ontopic te gaan, in een dm overigens (maar toen ik hem dus dm'de om te klagen mocht dit niet).
Dit is overigens allemaal op eigen initiatief van Molurus (dit bekende hij in de beruchte dm) en niet omdat mensen hierover geklaagd hebben. Dat is overigens nog het slechte aan de hele zaak. Als ik een probleem heb moet ik klagen, maar niemand klaagt over mijn berichten en toch gaat hij hiermee aan de slag (dus eigenlijk moet ik helemaal niet klagen, maar Molurus vindt het nodig met twee maten te meten).
Normaal ben ik niet zo van het melden van klachten, en ik probeerde het persoonlijk te doen met een persoonlijk bericht. Maar vooral zijn reactie heeft mijn bloed doen koken. "als je niet ophoudt dan zal ik een ban reqeust voor je aanvragen" "dit is op eigen initiatief, dat is de voordeel van het mod zijn", "het doet er niet OF en door WIE er geklaagd wordt", wat wel het geval zou zijn aangezien ik wel moet klagen of de mods kunnen zogenaamd niet ingrijpen, begrijpt men dit nog?).
Toen je Molurus meldde dat je wat in Klaagbaak erover had gepost moest hij hieraan denken:quote:Ook hoop ik dat neutrale moderators hier naar kunnen kijken en dat Molurus deze zaak niet zelf beoordelen moet.
In afwachting van de afwijzing schrijf ik dit.
p.s.: ik heb net gezegd dat ik hier geklaagd heb en dat ik benieuwd ben hoelang hij mod zou mogen blijven. Krijg ik het volgende antwoord: "Ik wens je sterkte en succes daarmee (aardig he). De vorige die dat probeerde had in no time een permanente ban aan z'n broek". (ah, een verkapt dreigement, of werkt het echt zo?)
Misschien moet je machtsmisbruik nog even opzoeken in het woordenboekquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:54 schreef BerjanII het volgende:
[..]
nogmaals: als je mij kan terecht wijzen zonder dat iemand geklaagd heeft kun je dit ook bij regelrechte trollen doen. Maar die laat je gewoon hun gang gaan (en nee, ik heb het niet over Bianconerie want die wordt wel steeds gewaarschuwd). Over mij heeft ook niemand geklaagd, dat is gewoon op eigen initiatief geweest. Dus waarom zou je niet op eigen initiatief teksten van anderen verwijderen of aanpassen.
Ik heb begrepen dat je het zelfs nodig vond om een tekst "BEWIJS en BRON" aan te passen. Van degene over wie ik het heb (en jij weet wel wie ik bedoel, anderen hier hoeven dat niet).
Nogmaals een bewijs dat jij met twee maten meet, en dat is niet de bedoeling van een moderator.
Tevens neem ik het jou heel kwalijk dat je mij (en die andere ook) bedreigd met een ban. Dat je zelfs mijn dm naar jou beantwoordde met de woorden "degene die dit het laatst probeerde had al snel een permanente ban aan z'n broek".
Dit is misbruik maken van een "machtspositie". Als dit het niet is, dan kunnen we dat woord wel uit het woordenboek schrappen.
Nogmaals: Dat is klaarblijkelijk niet nodig aangezien jij wel zonder klachten aan onze posts gaat zitten verwijderen en veranderen. Dus verstop je niet zo soft achter het argument dat wij geen klachten hebben ingediend. Dat argument kan zo de prullenbak in als men de hele zaak een beetje gevolgd heeft. Maar helaas, ik denk dat de meeste moderators dit niet gedaan hebben en dan zullen ze jouw kant wel kiezen. Maar ik hoop dat ik mij vergis.
Je kunt je eigen reacties hier nalezen:quote:[..]
Zo'n idee had ik al ja, en jouw persoonlijke grieven maken nu dat je de ene zijn posts laat staan en de posts van anderen niet. Precies wat ik bedoel.
Je zegt ook nog dat ik (samen met biancoreni en die ander) de topics om zeep help. Maar dat is een regelrechte leugen. A kom ik hier zelden nog B ben ik altijd ontopic gebleven.
Om een mooi voorbeeld te geven dat topic van de zondeval van Adam en Eva. Ik was degene die steeds bij de slang bleef terwijl de troll (ook diens naam noem ik niet, dat vinden mensen wel als ze het topic doorlezen) ineens vroeg "waarom kom je steeds met een slang". Terwijl iedereen weet dat het geval van de zondeval van Adam en Eva juist alles met een slang te maken had.
Die troll kwam met allerlei andere dieren aanzetten die juist zo offtopic waren dat het niet mooi meer was. Maar nee, dan ben ik degene zeker die offtopic ging?
Ik hoop dat de overige mods de betreffende topic eens doornemen en ook andere topics. Dan zullen ze zien dat ik hierin gelijk heb.
Groeten
Hoi,quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allereerst: fijn dat je dit topic gebruikt voor feedback!
Daarnaast: Het is de taak van een mod om posts te editten of te verwijderen wanneer ze het forum of het topic ontregelen. Als je je niet aan de forumregels houdt, loop je de kans dat dit gebeurt. Zolang je je aan de forumregels houdt, laten we je posts met rust.
De eerste mod die het leuk vindt om te moeten ingrijpen moet denk ik nog uitgevonden worden. Het liefst zien we een constructieve, inhoudelijke discussie waar iedereen elkaar in zijn waarde laat. Het minst graag zien we gescheld en boze forumleden die elkaar affakkelen.
Klopt, vooral omdat hij het selectief deed. Mijn posts werden verwijderd of aangepast en ik kreeg een waarschuwing, atons postings zijn aangepast en hij kreeg een waarschuwing. Maar de posts van natural-cool bleven onaangetast terwijl hij steeds offtopic ging.quote:Ik begrijp vooral dat je je erg boos voelt doordat er door Molurus flink is ingegrepen. Zowel ikzelf als Molurus heb in dat Adam-topic al meedere malen gewaarschuwd en een paar posts ge-edit omdat de discussie telkens uit de hand dreigde te lopen (elkaar trollen, op elkaar schelden).
Waarschuwing 1: F&L / Was Adam perfect?
nummer 2: F&L / Was Adam perfect? #2
en nummer 3: F&L / Was Adam perfect? #2
Leuk voor hem, maar ik kan geen gedachten lezen. Ook slaat het nergens op het tegen mij te zeggen, want ik ben kingdom34 niet. Dus het is gewoon een dreigement. Zo stond het er, en zo vat ik het op. Helaas mag ik het niet online zetten.quote:Toen je Molurus meldde dat je wat in Klaagbaak erover had gepost moest hij hieraan denken:
KLB / Molorus misbruikt zijn positie als Moderator!!
(en die user heeft idd vanwege zijn totale gedrag een ban gehad)
Ik heb niks aan "als het goed is" want ik ben zelf twee keer (minimaal) bedreigd door molurus, en aton ook. Ook heb ik niks aan moderators aangezien ik het hier maar over een mod heb.quote:Als het goed is dreigen mods zelden of nooit met bans, maar als je het te bont maakt kun je er dus wel een verwachten. Er zit een grens aan het aantal waarschuwingen.
Machtsmisbruik kunnen vrijwilligers ook doen hoor, heeft niks met vrijwilligers of werknemers te maken.quote:Misschien moet je machtsmisbruik nog even opzoeken in het woordenboekFOK!-moderators zijn vrijwilligers die graag meehelpen om FOK!-discussiefora een leuke plek te houden voor iedereen die wil meekletsen. Het bestrijden van persoonlijke aanvallen, gebagger en anderssoortige topicvervuiling is een van de hoofdtaken. Het gebeurt zelden dat degene die gewaarschuwd, ge-edit, verwijderd of zelfs gebanned wordt daar erg vrolijk op reageert, verrassend genoeg
Dat weet ik nu, toen nog niet. Meestal pak ik het persoonlijk aan, vandaar dat ik het eerst via dm wilde doen maar toen werd hij arrogant.quote:Als je bepaalde specifieke posts in strijd met de forumregels vindt, dan kun je zo'n post 'reporten' met het driehoekje naast de edit knop. Als je het hele topic grote bagger vindt, kun je het hele topic reporten met het driehoekje bovenaan de topic-pagina, naast de print- en bookmarkknop.
Iedereen die de postings van ons las weet wel wie de troll was en wie niet. Dat heeft met gedachtenlezen weinig te maken.quote:Moderators kunnen inderdaad ook ingrijpen zonder topicreports (sterker nog: dat doen ze vaak) maar moderators kunnen geen gedachten lezen van forumgebruikers. Dus ook wij weten niet wanneer je je groen en geel ergert aan bepaalde specifieke posts.
Weer een wij versie, terwijl ik het over een individu heb. Dit is het verschuiven van doelpalen.quote:We doen iig ons best om te zorgen dat niet elk topic verzandt in heen-en-weer gescheld of een loopgravenoorlog. Zowel gelovigen als ongelovigen moeten hier met elkaar van gedachten kunnen wisselen zonder telkens persoonlijk aangevallen te worden. Als dan niet ook nog eens elk topic in welles-nietes over evolutie versus creationisme verzandt, zijn wij moderators helemaal blij.
Natural-Cool heeft geen last van weinig intelligentie. Het is gewoon trollen van de bovenste plank. En ik ben moeder Theresa niet, in het begin was de discussie redelijk. Daarna ging hij teveel door met domme vragen stellen en domme opmerkingen en werd ik persoonlijk. Oorzaak en gevolg.quote:Je kunt je eigen reacties hier nalezen:
http://fok.nl/sherlock/?by=BerjanII&about=¬intopic=0
Voor zover ik kan zien blijf je idd ontopic, al zou je wel kunnen proberen die paar persoonlijke aanvallen toch achterwege te laten. Niet iedereen is even slim of ingelezen, maar ook dat soort mensen zijn hier meer dan welkom om van gedachten te komen wisselen.
Toen wist ik nog niets van het moderator knopje.quote:Met dit soort reacties maak je moderators niet zo blij trouwens:
F&L / Was Adam perfect? #2
Nogmaals, ik heb niks tegen moderators in het algemeen maar tegen molurus.quote:Wat mij betreft hoor je niet tot de groep forumposters die de neiging heeft discussies te laten ontsporen. Verder hoop ik dat ik je enigszins heb kunnen geruststellen dat moderators er niet zijn om dictatortje te spelen, maar om het forum gezellig en toegankelijk te houden en de discussies enigszins vruchtbaar - dus zonder heen-en-weer gescheld, persoonlijke aanvallen en (al te) off-topic gedoe.
En ten slotte, de forumregels zijn hier na te lezen:
F&L / Forumregels en -informatie
Dat bans niet worden besproken klopt als een bus. Maar laten we het erop houden dat niemand om deze reden is geband.quote:Op zondag 1 september 2013 20:09 schreef Jappie het volgende:
Nu weet ik dat bans doorgaans niet besproken worden op het forum maar een user die gebanned wordt voor het nette verweer van een andere user in het daarvoor bestemde feedback topic kan niet anders dan op zijn minst bij mij de behoefte oproepen om er minimaal een post aan te besteden.
Ik refereer aan de inhoud van een post die hier de hele dag gestaan heeft.quote:Op zondag 1 september 2013 20:21 schreef Jappie het volgende:
<knip>
Ook refereren aan de inhoud van PMs doen we niet.
Dit topic is sowieso niet voor het bespreken van bans bedoeld, dus dat maakt het heel simpel.quote:Op zondag 1 september 2013 20:33 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik refereer aan de inhoud van een post die hier de hele dag gestaan heeft.
Overigens is de inhoud van de post nou niet dermate doorspekt met persoonlijke details dat je het je hier beroepen op de policy voor pm privacy gevoelige informatie van toepassing kunt noemen.
Anyway..je reactie zegt genoeg. Ondanks de uitdagende topictitel die deze feedback draagt blijkt er vrij weinig ruimte voor tuchtigen of feedback zelf.
p.s. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik niet kan reageren op pm's die je me nu stuurt daar ik mijzelf in dat geval policywise zou diskwalificeren voor verdere reacties in dit voor feedback bestemde topic.
Je mag hier huishoudelijke zaken melden en je beklag doen ten aanzien van mede-fokkers. (Dat laatste kan beter in topic-report.)quote:Op maandag 2 september 2013 20:40 schreef BerjanII het volgende:
ik ben weer even terug om aan te geven hoe debiel het er hier aan toe gaat. Zoals men kan zien heb ik mijn klacht netjes uitgelegd in zake jou. Vervolgens krijg ik deels gelijk van een andere mod.Dat ik bijvoorbeeld niet op de man speelde. Kom ik een dag later weer online ben ik voor 96 uur geband?!Voor de rest is er bar weinig met mijn klacht gedaan (behalve een ban dan). Het topic zegt dat je hier mods mag tuchtigen maar voor kietelen kun je al een straf krijgen.
Kennelijk begrijp je de grappig bedoelde titel niet. Dat is jouw probleem. (Deel 1 heette 'voor boetedoening en genade', ik bedoel maar.)quote:Op maandag 2 september 2013 21:01 schreef BerjanII het volgende:
doe eens niet alsof je neus man, ik kan daar erg slecht tegen. er staat heel duidelijk datje hier de mods mag tuchtigen. en ik weet wel redelijk wat tuchtigen is. Dat is wat anders dan zoete koekjes bakken. Toen ik hier mijn beklag deed vond jij dit ook goed volgens jouw pb althans, dan moet je nu niet ineens doen alsof het niet goed is. Toen ik mijn beklag deed liet ik jouw schrijven in een pb zien via een screen, jij zei dat dit niet mocht en ik verwijderde alles meteen. Stond dit toch in de dingen die ik allemaal gedaan zou hebben! Terwijl ik gewoon netjes naar jou luisterde?
Dan meld je maar dat anderen off topic gaan. Dit is op zijn best een "hullie doen het ook" argument. Dat is geen excuus voor je eigen gedrag. Al zeker niet voor zeiken over moderatie in de topics zelf zonder ooit in dit topic te posten.quote:Op maandag 2 september 2013 21:01 schreef BerjanII het volgende:
Voor de rest heb ik al meermalen aangegeven dat het mij niet om andere gebruikers te doen maar om het feit dat je mij wel bestrafte voor 'offtopic' gaan terwijl je anderen niet straftte omdat ik dan eerst moest klagen.
Ik heb de titel niet bedacht, maar dat is hoe ik hem - ook in het licht van de titel van deel 1 - uitleg. Doe ermee wat je wilt. Dit soort subtitels zijn heel gebruikelijk in het forum van Fok (met name in topic chains), dus wen er maar aan.quote:Op maandag 2 september 2013 21:28 schreef BerjanII het volgende:
Haha dus nu is het een grappig bedoelde tekst? Als er ergens staat dat je mods mag tuchtigen moet ik zeker weten dat het eigelijk over leden ging? Je maakt je steeds ongeloofwaardiger.
Dat moderators ook zonder klacht kunnen ingrijpen is hierboven al gezegd. Ik heb nergens beweerd dat een klacht hiervoor nodig is. Maar als je meent dat er ergens ingegrepen moet worden dan kun je dat hier melden.quote:Op maandag 2 september 2013 21:28 schreef BerjanII het volgende:
En weer doe je alsof je mijn klacht niet begrijpt.Nogmaals het gaat mij niet om gedrag van anderen.Het ging mij erom dat je mij(en aton en biancoreni) wel zonder dat men van buitenaf klaagde kan straffen maar dat je anderen zogenaamd een klacht nodig had, anders kon je niks doen. Dat terwijl ik tot die tijd nooit problemen veroorzaakte.
Het is al sinds jaar en dag gebruikelijk dat in de feedback topics van de respectievelijke subfora ook de moderatie zelf onder de loep wordt gelegd. Soms gaat dit netjes soms gaat dit wat minder netjes wanneer de emoties wat hoger zijn opgelopen. Ik kan niet anders dan zeggen dat ondanks de emoties die er spelen toch gewoon fatsoenlijke reacties en teksten hebben gestaan.quote:Op maandag 2 september 2013 21:33 schreef Molurus het volgende:
Ik heb de titel niet bedacht, maar dat is hoe ik hem - ook in het licht van de titel van deel 1 - uitleg. Doe ermee wat je wilt. Dit soort subtitels zijn heel gebruikelijk in het forum van Fok (met name in topic chains), dus wen er maar aan.
Wat er hierboven is weggehaald betreft uitsluitend posts / herposts van DMs en PMs. Daar is in mijn ogen niets fatsoenlijk aan.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:30 schreef Jappie het volgende:
[..]
Het is al sinds jaar en dag gebruikelijk dat in de feedback topics van de respectievelijke subfora ook de moderatie zelf onder de loep wordt gelegd. Soms gaat dit netjes soms gaat dit wat minder netjes wanneer de emoties wat hoger zijn opgelopen. Ik kan niet anders dan zeggen dat ondanks de emoties die er spelen toch gewoon fatsoenlijke reacties en teksten hebben gestaan.
Het betreft hier een eenmalige titel van 1 specifiek feedback topic, namelijk dat van F&L. Deel 1 heette 'voor boetedoening en genade'. Het is puur geestig bedoeld, en geen verwijzing naar wat dan ook.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:30 schreef Jappie het volgende:
Dit soort titels zijn dus inderdaad gebruikelijk op FOk maar niet als loze geintjes..het zijn humorvolle verwijzingen naar de mogelijkheid om ook moderatie en moderators van feedback te kunnen voorzien!
Op het moment dat ik hier een opmerking maakte in feedback stuurde jij me een pm of dm whatever; was ik daar verder in alle rust en privacy met je gaan discuseren had ik volgens jouw eigen uitleg van de policy op het gebied van pm's en dm's openbaar maken geen poot meer gehad om op te staan. Vandaar ook dat ik niet op je pm gereageerd heb.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat er hierboven is weggehaald betreft uitsluitend posts / herposts van DMs en PMs. Daar is in mijn ogen niets fatsoenlijk aan.
Hier binnen komen vallen met verwijten ten aanzien van machtsmisbruik is wat mij betreft op het randje. Ik kan dat niet uitleggen als opbouwende kritiek, maar soi... het staat er nog.
Ook hier heeft een goed verstaander maar een half woord nodig maar heb ik er bij jou meer dan 2 tot 3 reacties voor nodig om duidelijk te maken wat er wordt bedoeld.quote:Het betreft hier een eenmalige titel van 1 specifiek feedback topic, namelijk dat van F&L. Deel 1 heette 'voor boetedoening en genade'. Het is puur geestig bedoeld, en geen verwijzing naar wat dan ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door DonnieDarkno op 18-09-2013 08:17:44 ]
H, verdraaid. Ik weet zeker dat het edit-knopje een uur geleden niet zichtbaar was. In elk geval bedankt!quote:Op woensdag 18 september 2013 08:26 schreef speknek het volgende:
Sure, maar je had ook zelf op de edit knop van je bericht kunnen drukken (het [ afbeelding ] icoontje aan de rechterbovenkant van je bericht)
Er is helemaal niemand monddood gemaakt, en het topic is op verzoek van TS verplaatst naar TRU - waar het naar mijn mening ook veel beter past.quote:Op maandag 23 september 2013 20:50 schreef Jappie het volgende:
Vandaag heeft de de F&L moderatie zich wederom van een van haar slechtste kanten laten zien, mensen monddood maken door topics te kicken bij gebrek aan fatsoenlijk argumentatie....diep triest dit.
Ik vrees/hoop dat je er een beetje naast zit. De enige moderatie-actie was de kick, en die was nog op verzoek van TS ook.quote:Op maandag 23 september 2013 20:50 schreef Jappie het volgende:
Vandaag heeft de de F&L moderatie zich wederom van een van haar slechtste kanten laten zien, mensen monddood maken door topics te kicken bij gebrek aan fatsoenlijk argumentatie....diep triest dit.
Je hoop is ongegrond, als iemand zo duidelijk gemaakt wordt dat hij hier niet welkom is met z'n topic en meerdere malen de suggestie aan de hand wordt gedaan te verkassen dan kun je niet of nauwelijks spreken van "op eigen verzoek". Waar je dan wel van kunt spreken is gezond verstand bij de TS die inziet dat het weinig zin heeft om tegen zich als windmolens gedragende moderators te blijven vechten en daarmee feitelijk het topic onderwerp ondergeschikt te maken.quote:Op maandag 23 september 2013 21:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vrees/hoop dat je er een beetje naast zit. De enige moderatie-actie was de kick, en die was nog op verzoek van TS ook.
*geeft Jappie een zakdoekje*quote:Op maandag 23 september 2013 21:32 schreef Jappie het volgende:
[..]
Je hoop is ongegrond, als iemand zo duidelijk gemaakt wordt dat hij hier niet welkom is met z'n topic en meerdere malen de suggestie aan de hand wordt gedaan te verkassen dan kun je niet of nauwelijks spreken van "op eigen verzoek". Waar je dan wel van kunt spreken is gezond verstand bij de TS die inziet dat het weinig zin heeft om tegen zich als windmolens gedragende moderators te blijven vechten en daarmee feitelijk het topic onderwerp ondergeschikt te maken.
Waar ik getuige van ben geweest zit gevaarlijk dicht aan tegen bully gedrag plain and simple.
Die vrijheid heb je dan ook niet.quote:Maar als elke speler zijn eigen spelregels mag bepalen, dan wordt het toch een rommeltje ?
Jij ook niet, Je greep onnodig en gehaast naar de schaar...quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:10 schreef Molurus het volgende:
Ik ben duidelijk geweest, Natural-Cool: reageer inhoudelijk, on topic, en quote alleen als dat functioneel is en doe dat op een manier die duidelijk is voor iedereen.
[..]
Die vrijheid heb je dan ook niet.
Die vrijheid heb ik wel degelijk. Fok regel 1: moderators hebben altijd gelijk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:47 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Jij ook niet, Je greep onnodig en gehaast naar de schaar...
Je weet donders goed dat zulke grenzen bijzonder moeilijk te bepalen zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die vrijheid heb ik wel degelijk. Fok regel 1: moderators hebben altijd gelijk.
Je weet dondersgoed dat moderators hier de dienst uitmaken. Dat heb ik je namelijk al drie keer verteld.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:46 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Je weet donders goed dat zulke grenzen bijzonder moeilijk te bepalen zijn.
Er is niets gesloten, de content van 1 van je posts is door mij verwijderd omdat het off topic was en je het postte nadat ik daar specifiek voor had gewaarschuwd. (Ook dat wist je al.)quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:46 schreef Natural-Cool het volgende:
-Het probleem is nu vooral dat ik niet begrijp waar uw kritiek zich op richt in mijn laatste post en waarom het niet heropend is...
Copy-paste werk: met mate, functioneel en zorg ervoor dat het duidelijk is dat je het niet zelf hebt geschreven.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:46 schreef Natural-Cool het volgende:
Ik heb reeds ingestemd met je verplichte bronvermelding bij voorbaat ( geldt dit voor iedereen ? )
Reageren is nooit een verplichting. Persoonlijk zou ik er de voorkeur aan geven om ad hominems geheel te negeren, maar het is geen gebod of verbod. Wel zou ik graag zien dan het zoveel mogelijk inhoudelijk en on topic blijft.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:46 schreef Natural-Cool het volgende:
en verplicht je mij nu om op ad hominems in te gaan van andere medefokkers?
De omloopsnelheid van onzin is dankzij internet wel geweldig verhoogd, maar die van normale informatie toch ook.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:59 schreef Molurus het volgende:
Je weet dondersgoed dat moderators hier de dienst uitmaken. Dat heb ik je namelijk al drie keer verteld.
De raadselen worden eigenlijk alleen maar groter, ik heb je eerste "waarschuwing" niet genegeerd, lees het maar na, luie donder.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:59 schreef Molurus het volgende:
Er is niets gesloten, de content van 1 van je posts is door mij verwijderd omdat het off topic was en je het postte nadat ik daar specifiek voor had gewaarschuwd. (Ook dat wist je al.
Het is maar goed dat de werkelijkheid niet afhangt van het menselijk redeneervermogen, maar dat het andersom is. Ik heb grote delen van mijn reacties zelf herschreven en mijn aantekeningen onderschreven. Indien gewenst of nodig had ik naar mijn bron kunnen wijzen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:59 schreef Molurus het volgende:
Copy-paste werk: met mate, functioneel en zorg ervoor dat het duidelijk is dat je het niet zelf hebt geschreven.
Dat lijkt mij vanzelfsprekend - maar kennelijk moeten zulke dingen voor jou nadrukkelijk worden uitgelegd: als je dat niet vermeldt denken mensen dat je het zelf hebt geschreven en dat je daarmee op hen reageert. Dat laatste is regelrecht onwenselijk.
Ja, dat geldt voor iedereen.
En er is denk ik inderdaad nog iets anders dan persoonlijke meningen; namelijk beargumenteerde standpunten. Maar als je dat onhelder is, zonder bronverwijzing, is mij dat prima. Waar het mij om ging was de combinatie van noties m.b.t. het topic.quote:![]()
Reageren is nooit een verplichting. Persoonlijk zou ik er de voorkeur aan geven om ad hominems geheel te negeren, maar het is geen gebod of verbod. Wel zou ik graag zien dan het zoveel mogelijk inhoudelijk en on topic blijft.
Voor jou betekent dat concreet dat dit het einde is van je off topic copy-paste bijdragen zonder bronvermelding.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:21 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
De raadselen worden eigenlijk alleen maar groter, ik heb je eerste "waarschuwing" niet genegeerd, lees het maar na, luie donder.
Dat is geen kwestie van kunnen maar moeten. Tekst copy-pasten waarbij je de indruk wekt dat je het zelf hebt geschreven is gewoon not done.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:21 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Het is maar goed dat de werkelijkheid niet afhangt van het menselijk redeneervermogen, maar dat het andersom is. Ik heb grote delen van mijn reacties zelf herschreven en mijn aantekeningen onderschreven. Indien gewenst of nodig had ik naar mijn bron kunnen wijzen.
Laat ik het nog eens heel anders zeggen: ik ben groot fan van nadenken, maar graag over interessante thema's waarbij ik aantekeningen maak van bruikbare teksten en die mogelijkheden zijn ruimer dan je zou vermoeden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
[..]
Dat is geen kwestie van kunnen maar moeten. Tekst copy-pasten waarbij je de indruk wekt dat je het zelf hebt geschreven is gewoon not done.
Kennelijk moet jou dat verteld worden, soi. Bij deze is je dat verteld.
Hoi,quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:46 schreef Perrin het volgende:
Hoi
Wat Molurus zegt idd. Er zijn weinig echt harde regels voor mods. Het meeste is gewoon gezond boerenverstand. Als ik het zou samenvatten is het doel van mods vooral het forum zoveel mogelijk een leuke plek om te discussieren te houden.
(en gecopypaste OPs willen we dus echt niet, het is wel de bedoeling dat je met een OP zelf een eigen mening verwoordt of een mooie aanzet tot discussie neerzet. Als je vindt dat ergens anders op internet een leuke mening ofzo staat die je graag in F&L bediscussieerd ziet, dan kun je die mening of dat idee best in eigen woorden verwoorden, of desnoods linken naar de bron)
Zo vind ik 't zelf bijvoorbeeld leuk om interessante nieuwsartikelen of columns die ik op mijn dagelijkse browserondjes op het internet tegenkom te linken in relevante topics in NWS, POL of AEX (en dan hopelijk interessante reacties erop te krijgen). Dan quote ik een stukje uit het artikel en plaats ik het als quote met een linkje als reactie in een topic.
Af en toe open ik er ook een nieuw topic mee (ook met quote en link naar de bron), maar dan probeer ik altijd een eigen mening of een aanzet tot discussie eraan toe te voegen.
Dus kortom:
• je kunt best zaken elders op internet aanhalen, maar doe het dan duidelijk met bronvermelding
• alleen een quote van elders is nog te mager voor een OP
Geen idee wat je precies van plan bent, maar waarom zou ik je helpen klagen? Er is een Feedback-forum als je denkt dat je hier in F&L-feedback je ei niet kwijt kunt: Feedbackquote:Op maandag 4 november 2013 02:34 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Een vraagje : indien ik een klacht wil indienen, zou je mij willen assisteren bij het formuleren van mijn
klacht over een persoon op dit forum ?
Klagen ?quote:Op maandag 4 november 2013 12:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen idee wat je precies van plan bent, maar waarom zou ik je helpen klagen? Er is een Feedback-forum als je denkt dat je hier in F&L-feedback je ei niet kwijt kunt: Feedback
Nee.quote:Op maandag 4 november 2013 15:02 schreef Natural-Cool het volgende:
- is een andere mod, genoodzaakt om de kwestie even in te zien ?
Altijd.quote:- of Is het gamen in de tijd van je werkgever belangrijker ?
Nope.quote:Zijn hier totaal geen reglementen over ?
De Forum-Admins (donkerblauw) en eventueel Administrators (rood). Als ze in een feedback topic niet reageren kun je overwegen een mail te sturen naar forum@fok.nl.quote:Wie houdt er toezicht op het gedrag van de Moderators, daar mag je mij wel naar verwijzen.
quote:Op maandag 4 november 2013 15:02 schreef Natural-Cool het volgende:
- of Is het gamen in de tijd van je werkgever belangrijker ?
quote:Op maandag 4 november 2013 02:34 schreef Natural-Cool het volgende:
Een vraagje : indien ik een klacht wil indienen, zou je mij willen assisteren bij het formuleren van mijn klacht..
Als je een klacht indient, klaag je. Klagen - klacht. Dragen - dracht. Jagen - jacht.quote:
Wat moet jij met die informatie?quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:28 schreef Natural-Cool het volgende:
@Speknek
Wil je zo vriendelijk zijn, je te identificeren met je volledige naam en functie ?
Speknek heet in het echt Winston Smit en werkt bij het Ministerie van Waarheid als historische documenten rectificator.quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:28 schreef Natural-Cool het volgende:
@Speknek
Wil je zo vriendelijk zijn, je te identificeren met je volledige naam en functie ?
Wilde speknek dat niet een beetje onder de pet houden? Volgens mij mogen MvW-medewerkers dat ook helemaal niet publiek maken.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Speknek heet in het echt Winston Smit en werkt bij het Ministerie van Waarheid als historische documenten rectificator.
Aha! Maar ik heet in het weekend Eduard Sneeuwden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wilde speknek dat niet een beetje onder de pet houden? Volgens mij mogen MvW-medewerkers dat ook helemaal niet publiek maken.
-knip-quote:
Hoi,quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:47 schreef Perrin het volgende:
Zo heel openbaar is dit domein dus niet.
PM me maar als je een beetje helder kunt uitleggen wat je probleem nu precies is?
Als een post te oud is niet meer. De post was 'over de datum'. Bedankt Molurus.quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:51 schreef Molurus het volgende:
Done. Maar volgens mij kun je hem zelf ook aanpassen?
Er waren twee vervolgtopics. Ik heb de andere gekoppeld:quote:Op zondag 8 december 2013 20:20 schreef Skillsy het volgende:
Ik heb een tweede topic geopend : F&L / Religieuze mensen? , mischien handiger om deel 2 erbij te zetten? Ik weet niet hoe dit moet, dus of een mod dit kan doen??
Thanksquote:Op zondag 8 december 2013 20:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er waren twee vervolgtopics. Ik heb de andere gekoppeld:
F&L / Religieuze mensen? #2
Je kunt je reactie in het tweede topic eventueel daar herplaatsen.
Monolith, ik heb alleen mijn quotes verwijderd omdat, zoals verwacht, het niks opbracht en niet begrepen wordt. Dat is alles. Verder schreef ik dat het tijd is om te gaan (voor mij). Wat ik eerder van plan was, maar werkt verslavend FOK!quote:Op vrijdag 13 december 2013 23:51 schreef Monolith het volgende:
Het christelijk en geloven in de evolutietheorie topic ontspoort een beetje, lijkt het.
Ah, al gebeurd zie ik.quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:59 schreef SosuaCafe het volgende:
BIT / [SC] Cryptocurrencies #144 Happy new year, bitches!
Dank voor het melden.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
F&L / Uiterlijke vs. innerlijke schoonheid
Spam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |