abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 mei 2013 @ 10:01:05 #201
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_126714823
Wil een van de mods de driedubbele quote in deze post verwijden: F&L / Klassieke Filosofie.

[ Bericht 3% gewijzigd door deelnemer op 19-05-2013 10:50:51 ]
The view from nowhere.
  zondag 19 mei 2013 @ 11:26:38 #202
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_126716141
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 10:01 schreef deelnemer het volgende:
Wil een van de mods de driedubbele quote in deze post verwijden: F&L / Klassieke Filosofie.
done ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 mei 2013 @ 15:57:59 #203
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_126724860
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 11:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

done ;)
Bedankt.
The view from nowhere.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:13:40 #204
401956 _Dido_
Remember me!
pi_127286070
Hallo :W

Er staat me iets van bij dat er ooit een Bijbelleestopic was. Klopt dat, of zit ik ernaast? Anders zou ik er graag eentje willen openen. Ik wil de Bijbel van kaft tot kaft gaan lezen en dat is samen leuker dan alleen ;)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:42:47 #205
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_127292181
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:13 schreef _Dido_ het volgende:
Hallo :W

Er staat me iets van bij dat er ooit een Bijbelleestopic was. Klopt dat, of zit ik ernaast? Anders zou ik er graag eentje willen openen. Ik wil de Bijbel van kaft tot kaft gaan lezen en dat is samen leuker dan alleen ;)
Er zijn wel meerdere topics over geweest.. maar allemaal redelijk oud inmiddels.

Voel je vrij om een nieuwe te openen. :)

Edit: meest recente topic in dit genre is zo te zien deze:

F&L / Best leesbare n meest complete bijbel (ebook)

[ Bericht 8% gewijzigd door Molurus op 02-06-2013 00:56:46 ]
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:06:09 #206
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127398290
Kan deze post worden verwijderd?
The view from nowhere.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 17:50:54 #207
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_127408902
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:06 schreef deelnemer het volgende:
Kan deze post worden verwijderd?
Bij deze.
pi_128431477
De islamitische geloof is gekaapt..
F&L / De islamitische geloof is gekaapt..

moet worden

Het islamitische geloof is gekaapt.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_128994091
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:25 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
De islamitische geloof is gekaapt..
F&L / Het islamitische geloof is gekaapt.

moet worden

Het islamitische geloof is gekaapt.
Ietwat laat, maar alsnog verbeterd.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:14:20 #210
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_129824332
Dienstmededeling: sinds vandaag kun je behalve bij Molurus en speknek ook bij mij terecht voor F&L-moderatie ~O>
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:49:18 #211
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129825452
Veel succes Perrin! Zoals bij andere modjes veracht ik een PM-etje met je omkoop tarieven + je rekeningnummer binnen een weekje in mijn inbox. Gaat helemaal goed komen. ;)

[ Bericht 22% gewijzigd door SpecialK op 08-08-2013 11:57:01 (knipoog erbij voor paranoide BNW gangers) ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:44:16 #212
38496 Perrin
pi_129831171
quote:
14s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:49 schreef SpecialK het volgende:
Veel succes Perrin! Zoals bij andere modjes veracht ik een PM-etje met je omkoop tarieven + je rekeningnummer binnen een weekje in mijn inbox. Gaat helemaal goed komen. ;)

_O- Even kijken of ik Molurus' tarieven bij hem kan lospeuteren zodat ik er 10% onder kan gaan zitten :P
  † In Memoriam † donderdag 8 augustus 2013 @ 15:51:30 #213
137949 Disana
pi_129833606
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:14 schreef Perrin het volgende:
Dienstmededeling: sinds vandaag kun je behalve bij Molurus en speknek ook bij mij terecht voor F&L-moderatie ~O>
Succes Perrin ^O^
pi_130281039
Normaal doe ik dit niet, maar ik vraag een gesprek aan over Molurus. Deze mod misbruikt zijn macht als moderator op een enorme manier. Ik heb hem hierover al een dm gestuurd maar toen dreigde hij met een banreqeust of zo. Zo'n mod is het, open uw ogen.

Waarom denk ik dat hij zijn macht misbruikt? Omdat hij in bepaalde topics heeft ingegrepen door allerlei teksten van mensen of te verwijderen of nog een woordje te laten staan.

F&L / Was Adam perfect? #2

Dit topic is wel het toppunt. Allerlei mensen komen daar om zonder kennis van zaken te discussiren en als je hier wat van zegt is het niet goed. Men laat wel de trollteksten staan, maar mijn teksten niet. En die van aton ook niet (toevallig ook iemand met verstand van zaken). Vervolgens krijg ik een waarschuwing van hem om ontopic te gaan, in een dm overigens (maar toen ik hem dus dm'de om te klagen mocht dit niet :'( ).
Dit is overigens allemaal op eigen initiatief van Molurus (dit bekende hij in de beruchte dm) en niet omdat mensen hierover geklaagd hebben. Dat is overigens nog het slechte aan de hele zaak. Als ik een probleem heb moet ik klagen, maar niemand klaagt over mijn berichten en toch gaat hij hiermee aan de slag (dus eigenlijk moet ik helemaal niet klagen, maar Molurus vindt het nodig met twee maten te meten).
Normaal ben ik niet zo van het melden van klachten, en ik probeerde het persoonlijk te doen met een persoonlijk bericht. Maar vooral zijn reactie heeft mijn bloed doen koken. "als je niet ophoudt dan zal ik een ban reqeust voor je aanvragen" "dit is op eigen initiatief, dat is de voordeel van het mod zijn", "het doet er niet OF en door WIE er geklaagd wordt", wat wel het geval zou zijn aangezien ik wel moet klagen of de mods kunnen zogenaamd niet ingrijpen, begrijpt men dit nog?).

Ook hoop ik dat neutrale moderators hier naar kunnen kijken en dat Molurus deze zaak niet zelf beoordelen moet.

In afwachting van de afwijzing schrijf ik dit.

p.s.: ik heb net gezegd dat ik hier geklaagd heb en dat ik benieuwd ben hoelang hij mod zou mogen blijven. Krijg ik het volgende antwoord: "Ik wens je sterkte en succes daarmee (aardig he). De vorige die dat probeerde had in no time een permanente ban aan z'n broek". (ah, een verkapt dreigement, of werkt het echt zo?)

[ Bericht 12% gewijzigd door BerjanII op 20-08-2013 18:15:55 ]
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man rgert sich ihnen zu geben und rgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:27:07 #215
8369 speknek
Another day another slay
pi_130281804
De taak van de moderator is niet (enkel) die van arbiter die ingaat op klachten van gebruikers, maar moderators kunnen ook optreden als discussieleiders (hence de term moderator), en actief ingrijpen op discussies om ze de, naar hun idee, juiste richting op te sturen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_130281926
Wat speknek al zegt. Bovendien heb ik jullie beide er meermalen op gewezen dat als je iets te klagen hebt over andere gebruikers dat de topics zelf niet de plek zijn om dat te doen. Daar zijn topic reports en dit feedback topic voor.

Ik heb van jullie nog geen enkele melding gezien in noch dit topic noch in topic report. In plaats daarvan slagen jullie erin om elke keer weer, dit keer in samenwerking met bianconeri, er een volledig zooitje van te maken. Dat houdt ergens op.

Persoonlijk ben ik helemaal klaar met jullie alledrie.
pi_130282286
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:27 schreef speknek het volgende:
De taak van de moderator is niet (enkel) die van arbiter die ingaat op klachten van gebruikers, maar moderators kunnen ook optreden als discussieleiders (hence de term moderator), en actief ingrijpen op discussies om ze de, naar hun idee, juiste richting op te sturen.
En welke goede richting zou dit dan moeten zijn speknek. Ga dat topic eens langs, dan zul je zien dat bepaalde mensen gewoon enorm aan het trollen waren. Maar als ik daar wat van zei moest ik ontopic gaan, terwijl die trollen juist niet ontopic gingen.
Dit is gewoon meten met twee maten.

En ik moet zeggen dat ik hierover contact heb met iemand anders die precies hetzelfde is opgevallen. Ook die persoon werd ineens bedreigd met een ban, maar anderen laat Molurus met rust.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man rgert sich ihnen zu geben und rgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_130282453
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:43 schreef BerjanII het volgende:

En ik moet zeggen dat ik hierover contact heb met iemand anders die precies hetzelfde is opgevallen. Ook die persoon werd ineens bedreigd met een ban, maar anderen laat Molurus met rust.
Ik heb bianconeri net zo goed aangesproken op zijn gedrag, maar belangrijker: het is voor jou en ATON niet relevant. Het gedrag van anderen is geen excuus voor jullie eigen gedrag in die topics.

Nogmaals: als je problemen hebt met andere gebruikers dan kun je dat melden in topic reports en dit feedback topic. Leer ze gebruiken.
pi_130282703
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:31 schreef Molurus het volgende:
Wat speknek al zegt. Bovendien heb ik jullie beide er meermalen op gewezen dat als je iets te klagen hebt over andere gebruikers dat de topics zelf niet de plek zijn om dat te doen. Daar zijn topic reports en dit feedback topic voor.
nogmaals: als je mij kan terecht wijzen zonder dat iemand geklaagd heeft kun je dit ook bij regelrechte trollen doen. Maar die laat je gewoon hun gang gaan (en nee, ik heb het niet over Bianconerie want die wordt wel steeds gewaarschuwd). Over mij heeft ook niemand geklaagd, dat is gewoon op eigen initiatief geweest. Dus waarom zou je niet op eigen initiatief teksten van anderen verwijderen of aanpassen.

Ik heb begrepen dat je het zelfs nodig vond om een tekst "BEWIJS en BRON" aan te passen. Van degene over wie ik het heb (en jij weet wel wie ik bedoel, anderen hier hoeven dat niet).
Nogmaals een bewijs dat jij met twee maten meet, en dat is niet de bedoeling van een moderator.
Tevens neem ik het jou heel kwalijk dat je mij (en die andere ook) bedreigd met een ban. Dat je zelfs mijn dm naar jou beantwoordde met de woorden "degene die dit het laatst probeerde had al snel een permanente ban aan z'n broek".
Dit is misbruik maken van een "machtspositie". Als dit het niet is, dan kunnen we dat woord wel uit het woordenboek schrappen.

quote:
Ik heb van jullie nog geen enkele melding gezien in noch dit topic noch in topic report. In plaats daarvan slagen jullie erin om elke keer weer, dit keer in samenwerking met bianconeri, er een volledig zooitje van te maken. Dat houdt ergens op.
Nogmaals: Dat is klaarblijkelijk niet nodig aangezien jij wel zonder klachten aan onze posts gaat zitten verwijderen en veranderen. Dus verstop je niet zo soft achter het argument dat wij geen klachten hebben ingediend. Dat argument kan zo de prullenbak in als men de hele zaak een beetje gevolgd heeft. Maar helaas, ik denk dat de meeste moderators dit niet gedaan hebben en dan zullen ze jouw kant wel kiezen. Maar ik hoop dat ik mij vergis.

quote:
Persoonlijk ben ik helemaal klaar met jullie alledrie.
Zo'n idee had ik al ja, en jouw persoonlijke grieven maken nu dat je de ene zijn posts laat staan en de posts van anderen niet. Precies wat ik bedoel.

Je zegt ook nog dat ik (samen met biancoreni en die ander) de topics om zeep help. Maar dat is een regelrechte leugen. A kom ik hier zelden nog B ben ik altijd ontopic gebleven.
Om een mooi voorbeeld te geven dat topic van de zondeval van Adam en Eva. Ik was degene die steeds bij de slang bleef terwijl de troll (ook diens naam noem ik niet, dat vinden mensen wel als ze het topic doorlezen) ineens vroeg "waarom kom je steeds met een slang". Terwijl iedereen weet dat het geval van de zondeval van Adam en Eva juist alles met een slang te maken had.
Die troll kwam met allerlei andere dieren aanzetten die juist zo offtopic waren dat het niet mooi meer was. Maar nee, dan ben ik degene zeker die offtopic ging?

Ik hoop dat de overige mods de betreffende topic eens doornemen en ook andere topics. Dan zullen ze zien dat ik hierin gelijk heb.

Groeten
Friedrich Nietzsche
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:34:35 #220
38496 Perrin
pi_130286691
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:59 schreef BerjanII het volgende:
Normaal doe ik dit niet, maar ik vraag een gesprek aan over Molurus. Deze mod misbruikt zijn macht als moderator op een enorme manier. Ik heb hem hierover al een dm gestuurd maar toen dreigde hij met een banreqeust of zo. Zo'n mod is het, open uw ogen.

Waarom denk ik dat hij zijn macht misbruikt? Omdat hij in bepaalde topics heeft ingegrepen door allerlei teksten van mensen of te verwijderen of nog een woordje te laten staan.
Allereerst: fijn dat je dit topic gebruikt voor feedback!

Daarnaast: Het is de taak van een mod om posts te editten of te verwijderen wanneer ze het forum of het topic ontregelen. Als je je niet aan de forumregels houdt, loop je de kans dat dit gebeurt. Zolang je je aan de forumregels houdt, laten we je posts met rust.

De eerste mod die het leuk vindt om te moeten ingrijpen moet denk ik nog uitgevonden worden. Het liefst zien we een constructieve, inhoudelijke discussie waar iedereen elkaar in zijn waarde laat. Het minst graag zien we gescheld en boze forumleden die elkaar affakkelen.

quote:

Dit topic is wel het toppunt. Allerlei mensen komen daar om zonder kennis van zaken te discussiren en als je hier wat van zegt is het niet goed. Men laat wel de trollteksten staan, maar mijn teksten niet. En die van aton ook niet (toevallig ook iemand met verstand van zaken). Vervolgens krijg ik een waarschuwing van hem om ontopic te gaan, in een dm overigens (maar toen ik hem dus dm'de om te klagen mocht dit niet :'( ).
Dit is overigens allemaal op eigen initiatief van Molurus (dit bekende hij in de beruchte dm) en niet omdat mensen hierover geklaagd hebben. Dat is overigens nog het slechte aan de hele zaak. Als ik een probleem heb moet ik klagen, maar niemand klaagt over mijn berichten en toch gaat hij hiermee aan de slag (dus eigenlijk moet ik helemaal niet klagen, maar Molurus vindt het nodig met twee maten te meten).
Normaal ben ik niet zo van het melden van klachten, en ik probeerde het persoonlijk te doen met een persoonlijk bericht. Maar vooral zijn reactie heeft mijn bloed doen koken. "als je niet ophoudt dan zal ik een ban reqeust voor je aanvragen" "dit is op eigen initiatief, dat is de voordeel van het mod zijn", "het doet er niet OF en door WIE er geklaagd wordt", wat wel het geval zou zijn aangezien ik wel moet klagen of de mods kunnen zogenaamd niet ingrijpen, begrijpt men dit nog?).
Ik begrijp vooral dat je je erg boos voelt doordat er door Molurus flink is ingegrepen. Zowel ikzelf als Molurus heb in dat Adam-topic al meedere malen gewaarschuwd en een paar posts ge-edit omdat de discussie telkens uit de hand dreigde te lopen (elkaar trollen, op elkaar schelden).
Waarschuwing 1: F&L / Was Adam perfect?
nummer 2: F&L / Was Adam perfect? #2
en nummer 3: F&L / Was Adam perfect? #2

quote:
Ook hoop ik dat neutrale moderators hier naar kunnen kijken en dat Molurus deze zaak niet zelf beoordelen moet.

In afwachting van de afwijzing schrijf ik dit.

p.s.: ik heb net gezegd dat ik hier geklaagd heb en dat ik benieuwd ben hoelang hij mod zou mogen blijven. Krijg ik het volgende antwoord: "Ik wens je sterkte en succes daarmee (aardig he). De vorige die dat probeerde had in no time een permanente ban aan z'n broek". (ah, een verkapt dreigement, of werkt het echt zo?)
Toen je Molurus meldde dat je wat in Klaagbaak erover had gepost moest hij hieraan denken:
KLB / Molorus misbruikt zijn positie als Moderator!!

(en die user heeft idd vanwege zijn totale gedrag een ban gehad)

Als het goed is dreigen mods zelden of nooit met bans, maar als je het te bont maakt kun je er dus wel een verwachten. Er zit een grens aan het aantal waarschuwingen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:54 schreef BerjanII het volgende:

[..]

nogmaals: als je mij kan terecht wijzen zonder dat iemand geklaagd heeft kun je dit ook bij regelrechte trollen doen. Maar die laat je gewoon hun gang gaan (en nee, ik heb het niet over Bianconerie want die wordt wel steeds gewaarschuwd). Over mij heeft ook niemand geklaagd, dat is gewoon op eigen initiatief geweest. Dus waarom zou je niet op eigen initiatief teksten van anderen verwijderen of aanpassen.

Ik heb begrepen dat je het zelfs nodig vond om een tekst "BEWIJS en BRON" aan te passen. Van degene over wie ik het heb (en jij weet wel wie ik bedoel, anderen hier hoeven dat niet).
Nogmaals een bewijs dat jij met twee maten meet, en dat is niet de bedoeling van een moderator.
Tevens neem ik het jou heel kwalijk dat je mij (en die andere ook) bedreigd met een ban. Dat je zelfs mijn dm naar jou beantwoordde met de woorden "degene die dit het laatst probeerde had al snel een permanente ban aan z'n broek".
Dit is misbruik maken van een "machtspositie". Als dit het niet is, dan kunnen we dat woord wel uit het woordenboek schrappen.

Nogmaals: Dat is klaarblijkelijk niet nodig aangezien jij wel zonder klachten aan onze posts gaat zitten verwijderen en veranderen. Dus verstop je niet zo soft achter het argument dat wij geen klachten hebben ingediend. Dat argument kan zo de prullenbak in als men de hele zaak een beetje gevolgd heeft. Maar helaas, ik denk dat de meeste moderators dit niet gedaan hebben en dan zullen ze jouw kant wel kiezen. Maar ik hoop dat ik mij vergis.
Misschien moet je machtsmisbruik nog even opzoeken in het woordenboek ;) FOK!-moderators zijn vrijwilligers die graag meehelpen om FOK!-discussiefora een leuke plek te houden voor iedereen die wil meekletsen. Het bestrijden van persoonlijke aanvallen, gebagger en anderssoortige topicvervuiling is een van de hoofdtaken. Het gebeurt zelden dat degene die gewaarschuwd, ge-edit, verwijderd of zelfs gebanned wordt daar erg vrolijk op reageert, verrassend genoeg :P

Als je bepaalde specifieke posts in strijd met de forumregels vindt, dan kun je zo'n post 'reporten' met het driehoekje naast de edit knop. Als je het hele topic grote bagger vindt, kun je het hele topic reporten met het driehoekje bovenaan de topic-pagina, naast de print- en bookmarkknop.

Moderators kunnen inderdaad ook ingrijpen zonder topicreports (sterker nog: dat doen ze vaak) maar moderators kunnen geen gedachten lezen van forumgebruikers. Dus ook wij weten niet wanneer je je groen en geel ergert aan bepaalde specifieke posts.

We doen iig ons best om te zorgen dat niet elk topic verzandt in heen-en-weer gescheld of een loopgravenoorlog. Zowel gelovigen als ongelovigen moeten hier met elkaar van gedachten kunnen wisselen zonder telkens persoonlijk aangevallen te worden. Als dan niet ook nog eens elk topic in welles-nietes over evolutie versus creationisme verzandt, zijn wij moderators helemaal blij.

quote:
[..]

Zo'n idee had ik al ja, en jouw persoonlijke grieven maken nu dat je de ene zijn posts laat staan en de posts van anderen niet. Precies wat ik bedoel.

Je zegt ook nog dat ik (samen met biancoreni en die ander) de topics om zeep help. Maar dat is een regelrechte leugen. A kom ik hier zelden nog B ben ik altijd ontopic gebleven.
Om een mooi voorbeeld te geven dat topic van de zondeval van Adam en Eva. Ik was degene die steeds bij de slang bleef terwijl de troll (ook diens naam noem ik niet, dat vinden mensen wel als ze het topic doorlezen) ineens vroeg "waarom kom je steeds met een slang". Terwijl iedereen weet dat het geval van de zondeval van Adam en Eva juist alles met een slang te maken had.
Die troll kwam met allerlei andere dieren aanzetten die juist zo offtopic waren dat het niet mooi meer was. Maar nee, dan ben ik degene zeker die offtopic ging?

Ik hoop dat de overige mods de betreffende topic eens doornemen en ook andere topics. Dan zullen ze zien dat ik hierin gelijk heb.

Groeten
Je kunt je eigen reacties hier nalezen:
http://fok.nl/sherlock/?by=BerjanII&about=¬intopic=0

Voor zover ik kan zien blijf je idd ontopic, al zou je wel kunnen proberen die paar persoonlijke aanvallen toch achterwege te laten. Niet iedereen is even slim of ingelezen, maar ook dat soort mensen zijn hier meer dan welkom om van gedachten te komen wisselen.

Met dit soort reacties maak je moderators niet zo blij trouwens:

Wat mij betreft hoor je niet tot de groep forumposters die de neiging heeft discussies te laten ontsporen. Verder hoop ik dat ik je enigszins heb kunnen geruststellen dat moderators er niet zijn om dictatortje te spelen, maar om het forum gezellig en toegankelijk te houden en de discussies enigszins vruchtbaar - dus zonder heen-en-weer gescheld, persoonlijke aanvallen en (al te) off-topic gedoe.

En ten slotte, de forumregels zijn hier na te lezen:
F&L / Forumregels en -informatie

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 20-08-2013 20:40:14 ]
pi_130295880
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Allereerst: fijn dat je dit topic gebruikt voor feedback!

Daarnaast: Het is de taak van een mod om posts te editten of te verwijderen wanneer ze het forum of het topic ontregelen. Als je je niet aan de forumregels houdt, loop je de kans dat dit gebeurt. Zolang je je aan de forumregels houdt, laten we je posts met rust.

De eerste mod die het leuk vindt om te moeten ingrijpen moet denk ik nog uitgevonden worden. Het liefst zien we een constructieve, inhoudelijke discussie waar iedereen elkaar in zijn waarde laat. Het minst graag zien we gescheld en boze forumleden die elkaar affakkelen.
Hoi,

het kan zijn dat dit voor de gemiddelde mod wel geldt maar ik heb het hier over molurus. Dus ik heb niks aan jouw generalisatie van het "modvak".

quote:
Ik begrijp vooral dat je je erg boos voelt doordat er door Molurus flink is ingegrepen. Zowel ikzelf als Molurus heb in dat Adam-topic al meedere malen gewaarschuwd en een paar posts ge-edit omdat de discussie telkens uit de hand dreigde te lopen (elkaar trollen, op elkaar schelden).
Waarschuwing 1: F&L / Was Adam perfect?
nummer 2: F&L / Was Adam perfect? #2
en nummer 3: F&L / Was Adam perfect? #2
Klopt, vooral omdat hij het selectief deed. Mijn posts werden verwijderd of aangepast en ik kreeg een waarschuwing, atons postings zijn aangepast en hij kreeg een waarschuwing. Maar de posts van natural-cool bleven onaangetast terwijl hij steeds offtopic ging.
Dan werd er gezegd "je moet het aankaarten" maar ik wist nog niet hoe dat moest. En het hoogtepunt van de woede is ook nog dat molurus op eigen initiatief onze posts aanpast maar wel het smoesje gebruikt dat wij moeten klagen bij de mods omdat hij anders niks kon doen! Dat klopt niet, als ik mijn logica hierover laat schijnen.

quote:
Toen je Molurus meldde dat je wat in Klaagbaak erover had gepost moest hij hieraan denken:
KLB / Molorus misbruikt zijn positie als Moderator!!

(en die user heeft idd vanwege zijn totale gedrag een ban gehad)
Leuk voor hem, maar ik kan geen gedachten lezen. Ook slaat het nergens op het tegen mij te zeggen, want ik ben kingdom34 niet. Dus het is gewoon een dreigement. Zo stond het er, en zo vat ik het op. Helaas mag ik het niet online zetten.

quote:
Als het goed is dreigen mods zelden of nooit met bans, maar als je het te bont maakt kun je er dus wel een verwachten. Er zit een grens aan het aantal waarschuwingen.
Ik heb niks aan "als het goed is" want ik ben zelf twee keer (minimaal) bedreigd door molurus, en aton ook. Ook heb ik niks aan moderators aangezien ik het hier maar over een mod heb.

quote:
Misschien moet je machtsmisbruik nog even opzoeken in het woordenboek ;) FOK!-moderators zijn vrijwilligers die graag meehelpen om FOK!-discussiefora een leuke plek te houden voor iedereen die wil meekletsen. Het bestrijden van persoonlijke aanvallen, gebagger en anderssoortige topicvervuiling is een van de hoofdtaken. Het gebeurt zelden dat degene die gewaarschuwd, ge-edit, verwijderd of zelfs gebanned wordt daar erg vrolijk op reageert, verrassend genoeg :P
Machtsmisbruik kunnen vrijwilligers ook doen hoor, heeft niks met vrijwilligers of werknemers te maken.

quote:
Als je bepaalde specifieke posts in strijd met de forumregels vindt, dan kun je zo'n post 'reporten' met het driehoekje naast de edit knop. Als je het hele topic grote bagger vindt, kun je het hele topic reporten met het driehoekje bovenaan de topic-pagina, naast de print- en bookmarkknop.
Dat weet ik nu, toen nog niet. Meestal pak ik het persoonlijk aan, vandaar dat ik het eerst via dm wilde doen maar toen werd hij arrogant.

quote:
Moderators kunnen inderdaad ook ingrijpen zonder topicreports (sterker nog: dat doen ze vaak) maar moderators kunnen geen gedachten lezen van forumgebruikers. Dus ook wij weten niet wanneer je je groen en geel ergert aan bepaalde specifieke posts.
Iedereen die de postings van ons las weet wel wie de troll was en wie niet. Dat heeft met gedachtenlezen weinig te maken.

quote:
We doen iig ons best om te zorgen dat niet elk topic verzandt in heen-en-weer gescheld of een loopgravenoorlog. Zowel gelovigen als ongelovigen moeten hier met elkaar van gedachten kunnen wisselen zonder telkens persoonlijk aangevallen te worden. Als dan niet ook nog eens elk topic in welles-nietes over evolutie versus creationisme verzandt, zijn wij moderators helemaal blij.
Weer een wij versie, terwijl ik het over een individu heb. Dit is het verschuiven van doelpalen.

quote:
Je kunt je eigen reacties hier nalezen:
http://fok.nl/sherlock/?by=BerjanII&about=¬intopic=0

Voor zover ik kan zien blijf je idd ontopic, al zou je wel kunnen proberen die paar persoonlijke aanvallen toch achterwege te laten. Niet iedereen is even slim of ingelezen, maar ook dat soort mensen zijn hier meer dan welkom om van gedachten te komen wisselen.
Natural-Cool heeft geen last van weinig intelligentie. Het is gewoon trollen van de bovenste plank. En ik ben moeder Theresa niet, in het begin was de discussie redelijk. Daarna ging hij teveel door met domme vragen stellen en domme opmerkingen en werd ik persoonlijk. Oorzaak en gevolg.

quote:
Met dit soort reacties maak je moderators niet zo blij trouwens:
Toen wist ik nog niets van het moderator knopje.

quote:
Wat mij betreft hoor je niet tot de groep forumposters die de neiging heeft discussies te laten ontsporen. Verder hoop ik dat ik je enigszins heb kunnen geruststellen dat moderators er niet zijn om dictatortje te spelen, maar om het forum gezellig en toegankelijk te houden en de discussies enigszins vruchtbaar - dus zonder heen-en-weer gescheld, persoonlijke aanvallen en (al te) off-topic gedoe.

En ten slotte, de forumregels zijn hier na te lezen:
Nogmaals, ik heb niks tegen moderators in het algemeen maar tegen molurus.

Het schijnt zo te zijn dat ik geen kritiek mag hebben op molurus en dat je ineens gaat veralgemeniseren. Dat vind ik jammer. Het lijkt een beetje op een gevangene die verkracht wordt door een bewaker en dat de gevangenisdirecteur dan zegt "dat doen bewakers over het algemeen niet" en dat hiermee de kous af is. Om zo de bewaker het hand boven het hoofd te houden.

Misschien wat scherp gezegd maar ik hoop dat je de symboliek erin herkend.
Friedrich Nietzsche
pi_130696326
<knip>

DMs / PMs posten doen we dus niet.

[ Bericht 96% gewijzigd door Molurus op 01-09-2013 17:18:34 ]
  zondag 1 september 2013 @ 20:09:40 #223
16305 Jappie
parttime reverend
pi_130716662
Nu weet ik dat bans doorgaans niet besproken worden op het forum maar een user die gebanned wordt voor het nette verweer van een andere user in het daarvoor bestemde feedback topic kan niet anders dan op zijn minst bij mij de behoefte oproepen om er minimaal een post aan te besteden.

In een subforum waar regelmatig offtopic gepost wordt en tevens onnodig op de man wordt gespeeld of het nou subtiel is of minder subtiel door de leiding van het subforum zelf moet men niet vreemd opkijken wanneer de gasten(users) aldaar dit gedrag als "normaal" beschouwen.

Het eenzijdig bepalen waar en wanneer de regels opeens wel hard van kracht zijn is welliswaar op Fok een mogelijkheid (we zijn tenslotte geen democratie nietwaar ? ) maar tevens een enorm zwaktebod.
pi_130716934
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:09 schreef Jappie het volgende:
Nu weet ik dat bans doorgaans niet besproken worden op het forum maar een user die gebanned wordt voor het nette verweer van een andere user in het daarvoor bestemde feedback topic kan niet anders dan op zijn minst bij mij de behoefte oproepen om er minimaal een post aan te besteden.
Dat bans niet worden besproken klopt als een bus. Maar laten we het erop houden dat niemand om deze reden is geband.
  zondag 1 september 2013 @ 20:21:01 #225
16305 Jappie
parttime reverend
pi_130717277
<knip>

Ook refereren aan de inhoud van PMs doen we niet.

[ Bericht 88% gewijzigd door Molurus op 01-09-2013 20:25:11 ]
  zondag 1 september 2013 @ 20:33:33 #226
16305 Jappie
parttime reverend
pi_130718005
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:21 schreef Jappie het volgende:
<knip>

Ook refereren aan de inhoud van PMs doen we niet.
Ik refereer aan de inhoud van een post die hier de hele dag gestaan heeft.
Overigens is de inhoud van de post nou niet dermate doorspekt met persoonlijke details dat je het je hier beroepen op de policy voor pm privacy gevoelige informatie van toepassing kunt noemen.

Anyway..je reactie zegt genoeg. Ondanks de uitdagende topictitel die deze feedback draagt blijkt er vrij weinig ruimte voor tuchtigen of feedback zelf.

p.s. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik niet kan reageren op pm's die je me nu stuurt daar ik mijzelf in dat geval policywise zou diskwalificeren voor verdere reacties in dit voor feedback bestemde topic.
pi_130718299
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:33 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ik refereer aan de inhoud van een post die hier de hele dag gestaan heeft.
Overigens is de inhoud van de post nou niet dermate doorspekt met persoonlijke details dat je het je hier beroepen op de policy voor pm privacy gevoelige informatie van toepassing kunt noemen.

Anyway..je reactie zegt genoeg. Ondanks de uitdagende topictitel die deze feedback draagt blijkt er vrij weinig ruimte voor tuchtigen of feedback zelf.

p.s. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik niet kan reageren op pm's die je me nu stuurt daar ik mijzelf in dat geval policywise zou diskwalificeren voor verdere reacties in dit voor feedback bestemde topic.
Dit topic is sowieso niet voor het bespreken van bans bedoeld, dus dat maakt het heel simpel.

Dit topic is bedoeld voor het melden van huishoudelijke zaken en eventueel je beklag te doen ten aanzien van het gedrag van andere posters en vragen te stellen ten aanzien van moderatie.
pi_130755171
ik ben weer even terug om aan te geven hoe debiel het er hier aan toe gaat. Zoals men kan zien heb ik mijn klacht netjes uitgelegd in zake jou. Vervolgens krijg ik deels gelijk van een andere mod.Dat ik bijvoorbeeld niet op de man speelde. Kom ik een dag later weer online ben ik voor 96 uur geband?!Voor de rest is er bar weinig met mijn klacht gedaan (behalve een ban dan). Het topic zegt dat je hier mods mag tuchtigen maar voor kietelen kun je al een straf krijgen.
Friedrich Nietzsche
pi_130755507
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:40 schreef BerjanII het volgende:
ik ben weer even terug om aan te geven hoe debiel het er hier aan toe gaat. Zoals men kan zien heb ik mijn klacht netjes uitgelegd in zake jou. Vervolgens krijg ik deels gelijk van een andere mod.Dat ik bijvoorbeeld niet op de man speelde. Kom ik een dag later weer online ben ik voor 96 uur geband?!Voor de rest is er bar weinig met mijn klacht gedaan (behalve een ban dan). Het topic zegt dat je hier mods mag tuchtigen maar voor kietelen kun je al een straf krijgen.
Je mag hier huishoudelijke zaken melden en je beklag doen ten aanzien van mede-fokkers. (Dat laatste kan beter in topic-report.)

Voor klachten ten aanzien van moderatie en vragen ten aanzien van bans kun je mailen met forum@fok.nl.

Verder raad ik je aan om eventuele problemen in topics gewoon op een normale manier te melden voordat je begint te krijsen. Want ondanks herhaalde verzoeken in die richting heb je dat tot op heden niet gedaan.

Dat je eerste bijdrage in dit topic gaat over vermeend machtsmisbruik van moderators word je niet in dank afgenomen.

Aanvullend:

De algemene voorwaarden.

Forumregels en -informatie F&L.

[ Bericht 6% gewijzigd door Molurus op 02-09-2013 21:01:01 ]
pi_130756434
doe eens niet alsof je neus man, ik kan daar erg slecht tegen. er staat heel duidelijk datje hier de mods mag tuchtigen. en ik weet wel redelijk wat tuchtigen is. Dat is wat anders dan zoete koekjes bakken. Toen ik hier mijn beklag deed vond jij dit ook goed volgens jouw pb althans, dan moet je nu niet ineens doen alsof het niet goed is. Toen ik mijn beklag deed liet ik jouw schrijven in een pb zien via een screen, jij zei dat dit niet mocht en ik verwijderde alles meteen. Stond dit toch in de dingen die ik allemaal gedaan zou hebben! Terwijl ik gewoon netjes naar jou luisterde?

Dat mijn bijdrage niet in dank wordt aangenomen was al duidelijk toen je mij een ban gaf. Maar dan moet men hier niet neerzetten: tuchtig hier de mods en als men dat hier doet ineens op de teentjes getrapt zijn. Voor de rest heb ik al meermalen aangegeven dat het mij niet om andere gebruikers te doen maar om het feit dat je mij wel bestrafte voor 'offtopic' gaan terwijl je anderen niet straftte omdat ik dan eerst moest klagen.

[ Bericht 27% gewijzigd door BerjanII op 02-09-2013 21:11:03 ]
Friedrich Nietzsche
pi_130756563
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:01 schreef BerjanII het volgende:
doe eens niet alsof je neus man, ik kan daar erg slecht tegen. er staat heel duidelijk datje hier de mods mag tuchtigen. en ik weet wel redelijk wat tuchtigen is. Dat is wat anders dan zoete koekjes bakken. Toen ik hier mijn beklag deed vond jij dit ook goed volgens jouw pb althans, dan moet je nu niet ineens doen alsof het niet goed is. Toen ik mijn beklag deed liet ik jouw schrijven in een pb zien via een screen, jij zei dat dit niet mocht en ik verwijderde alles meteen. Stond dit toch in de dingen die ik allemaal gedaan zou hebben! Terwijl ik gewoon netjes naar jou luisterde?
Kennelijk begrijp je de grappig bedoelde titel niet. Dat is jouw probleem. (Deel 1 heette 'voor boetedoening en genade', ik bedoel maar.)

Je ban heb je gekregen omdat je de DM niet had verwijderd maar had overgetypt. Dat maakt werkelijk geen verschil.

Ik stel voor dat je vanaf hier dit topic gaat gebruiken waar dit topic voor is bedoeld, en je eventuele onvrede richt aan forum@fok.nl.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 02-09-2013 21:11:23 ]
pi_130757155
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:01 schreef BerjanII het volgende:
Voor de rest heb ik al meermalen aangegeven dat het mij niet om andere gebruikers te doen maar om het feit dat je mij wel bestrafte voor 'offtopic' gaan terwijl je anderen niet straftte omdat ik dan eerst moest klagen.
Dan meld je maar dat anderen off topic gaan. Dit is op zijn best een "hullie doen het ook" argument. Dat is geen excuus voor je eigen gedrag. Al zeker niet voor zeiken over moderatie in de topics zelf zonder ooit in dit topic te posten.
pi_130758091
Haha dus nu is het een grappig bedoelde tekst? Als er ergens staat dat je mods mag tuchtigen moet ik zeker weten dat het eigelijk over leden ging? Je maakt je steeds ongeloofwaardiger. En weer doe je alsof je mijn klacht niet begrijpt.Nogmaals het gaat mij niet om gedrag van anderen.Het ging mij erom dat je mij(en aton en biancoreni) wel zonder dat men van buitenaf klaagde kan straffen maar dat je anderen zogenaamd een klacht nodig had, anders kon je niks doen. Dat terwijl ik tot die tijd nooit problemen veroorzaakte.
Friedrich Nietzsche
pi_130758335
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:28 schreef BerjanII het volgende:
Haha dus nu is het een grappig bedoelde tekst? Als er ergens staat dat je mods mag tuchtigen moet ik zeker weten dat het eigelijk over leden ging? Je maakt je steeds ongeloofwaardiger.
Ik heb de titel niet bedacht, maar dat is hoe ik hem - ook in het licht van de titel van deel 1 - uitleg. Doe ermee wat je wilt. Dit soort subtitels zijn heel gebruikelijk in het forum van Fok (met name in topic chains), dus wen er maar aan.

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:28 schreef BerjanII het volgende:
En weer doe je alsof je mijn klacht niet begrijpt.Nogmaals het gaat mij niet om gedrag van anderen.Het ging mij erom dat je mij(en aton en biancoreni) wel zonder dat men van buitenaf klaagde kan straffen maar dat je anderen zogenaamd een klacht nodig had, anders kon je niks doen. Dat terwijl ik tot die tijd nooit problemen veroorzaakte.
Dat moderators ook zonder klacht kunnen ingrijpen is hierboven al gezegd. Ik heb nergens beweerd dat een klacht hiervoor nodig is. Maar als je meent dat er ergens ingegrepen moet worden dan kun je dat hier melden.

Als er echter niet wordt ingegrepen op een moment dat dat wel zou moeten is dat geen vrijbrief voor andere fokkers om maar hetzelfde te gaan doen. "Zij gaan ook off topic" kan dus nooit een argument zijn om te gaan mopperen wanneer er ingegrepen wordt wanneer jij off topic gaat.

Overigens zijn het in de praktijk eerder inhoudsloze persoonlijke aanvallen waarop ik ingrijp dan gewoon goede inhoudelijke maar wel off topic posts. Wat dat betreft heb ik van jou heel weinig verwijderd als je het mij vraagt. (Anders hoor ik dat graag.) Ik heb op een aantal momenten wel reeksen van recent geplaatste berichten verwijderd omdat het voornamelijk schreeuwen en schelden zonder enige vorm van inhoud was.

Voor alle duidelijkheid: ik heb niet de indruk dat het betreffende topic veel interesse heeft van de moderators (ook niet van mij). De kans is groot dat wanneer anderen off topic gaan (of zich anderszins misdragen) dat het gewoon wordt gemist.

Als ik echter zo nu en dan een blik werp in dat topic, niet vanuit interesse maar puur vanuit mijn taak als moderator, en ik tref daar lange reeksen van persoonlijke aanvallen en de reacties daarop aan, dan kan ik als moderator niet anders dan daar op dat moment direct ingrijpen. Dat betekent niet dat ik alles zie. Het grootste deel van dat topic heb ik helemaal niet gevolgd. Het zal me worst zijn of Adam perfect was.

Dus niet zeiken, maar gewoon netjes melden als je denkt dat de moderators iets hebben gemist. That's it. (Geen DMs posten helpt natuurlijk ook.) En in de topics zelf: inhoudelijk, geen persoonlijke aanvallen, en bij voorkeur on topic. (Dat laatste vind ik nog het minst belangrijk eigenlijk.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 02-09-2013 22:44:58 ]
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:30:57 #235
16305 Jappie
parttime reverend
pi_130771014
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:33 schreef Molurus het volgende:

Ik heb de titel niet bedacht, maar dat is hoe ik hem - ook in het licht van de titel van deel 1 - uitleg. Doe ermee wat je wilt. Dit soort subtitels zijn heel gebruikelijk in het forum van Fok (met name in topic chains), dus wen er maar aan.

Het is al sinds jaar en dag gebruikelijk dat in de feedback topics van de respectievelijke subfora ook de moderatie zelf onder de loep wordt gelegd. Soms gaat dit netjes soms gaat dit wat minder netjes wanneer de emoties wat hoger zijn opgelopen. Ik kan niet anders dan zeggen dat ondanks de emoties die er spelen toch gewoon fatsoenlijke reacties en teksten hebben gestaan.

Dit soort titels zijn dus inderdaad gebruikelijk op FOk maar niet als loze geintjes..het zijn humorvolle verwijzingen naar de mogelijkheid om ook moderatie en moderators van feedback te kunnen voorzien!
pi_130782178
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:30 schreef Jappie het volgende:

[..]

Het is al sinds jaar en dag gebruikelijk dat in de feedback topics van de respectievelijke subfora ook de moderatie zelf onder de loep wordt gelegd. Soms gaat dit netjes soms gaat dit wat minder netjes wanneer de emoties wat hoger zijn opgelopen. Ik kan niet anders dan zeggen dat ondanks de emoties die er spelen toch gewoon fatsoenlijke reacties en teksten hebben gestaan.
Wat er hierboven is weggehaald betreft uitsluitend posts / herposts van DMs en PMs. Daar is in mijn ogen niets fatsoenlijk aan.

Hier binnen komen vallen met verwijten ten aanzien van machtsmisbruik is wat mij betreft op het randje. Ik kan dat niet uitleggen als opbouwende kritiek, maar soi... het staat er nog.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:30 schreef Jappie het volgende:

Dit soort titels zijn dus inderdaad gebruikelijk op FOk maar niet als loze geintjes..het zijn humorvolle verwijzingen naar de mogelijkheid om ook moderatie en moderators van feedback te kunnen voorzien!
Het betreft hier een eenmalige titel van 1 specifiek feedback topic, namelijk dat van F&L. Deel 1 heette 'voor boetedoening en genade'. Het is puur geestig bedoeld, en geen verwijzing naar wat dan ook.
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:33:18 #237
16305 Jappie
parttime reverend
pi_130786428
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat er hierboven is weggehaald betreft uitsluitend posts / herposts van DMs en PMs. Daar is in mijn ogen niets fatsoenlijk aan.

Hier binnen komen vallen met verwijten ten aanzien van machtsmisbruik is wat mij betreft op het randje. Ik kan dat niet uitleggen als opbouwende kritiek, maar soi... het staat er nog.

Op het moment dat ik hier een opmerking maakte in feedback stuurde jij me een pm of dm whatever; was ik daar verder in alle rust en privacy met je gaan discuseren had ik volgens jouw eigen uitleg van de policy op het gebied van pm's en dm's openbaar maken geen poot meer gehad om op te staan. Vandaar ook dat ik niet op je pm gereageerd heb.

Nu kan ik mij zo voorstellen dat niet iedereen wat dat betreft op zijn hoede is wanneer de aard van de pm's en dm's niet dusdanig persoonlijk zijn maar juist inhoudelijk op de casus gericht en dus dat men eerst netjes antwoord en vervolgens toch besluit om dit op een andere meer openbare manier te bespreken.

De aard van de posts die hier zijn weggehaald welke pm's bevatten waren zulks zoals ik hierboven beschrijf. Wanneer je je dan desondanks beroept op policy voor het plaatsen van pm's dm's is dat een zwaktebod, je hebt daarmee eigenlijk gevoelsmatig al je ongelijk toegegeven.

Buiten dit alles had ik het in mijn reactie niet uitsluitend over weggehaalde berichten maar meer over de trend waarin de discussie werd gevoerd in zijn totaliteit.

quote:
Het betreft hier een eenmalige titel van 1 specifiek feedback topic, namelijk dat van F&L. Deel 1 heette 'voor boetedoening en genade'. Het is puur geestig bedoeld, en geen verwijzing naar wat dan ook.
Ook hier heeft een goed verstaander maar een half woord nodig maar heb ik er bij jou meer dan 2 tot 3 reacties voor nodig om duidelijk te maken wat er wordt bedoeld.

Niet alle humoristische teksten welke aan een feedbacktopic worden meegegeven zijn een verwijzing naar de mogelijkheid tot feedback geven op moderatie en moderators...relatief gezien gebeurd dit echter best wel vaak. De titel van deze feedback mag dus prima beschouwd worden als een humoristische manier van duidelijk maken waar de feedback o.a. voor bedoeld is maar bovenal geeft de humoristische manier van schrijven iets weg van de persoonlijkheid van de topic opener.

Anyway, ik denk dat we het hier verder maar bij moeten laten; ik vind je geen sterke moderator maar ik heb verder geen hekel aan je ofzo. Ook vind ik dat er inderdaad af en toe wel eens wat vaker kan worden ingegrepen op het gebied van onderhuids bashen etcetera. Ik heb dit meen ik ook direct duidelijk gemaakt toen ik hier in f&l wat regelmatiger ging meeposten. Dat beide heren dus zijn aangesproken kan ik me iets bij voorstellen maar gezien het feit dat jijzelf en ook anderen hier regelmatig de draak steken met andersdenkenden is het mijn inziens volkomen misplaatst om nu in een keer van niet ingrijpen zo direct door naar het zware geschut te gaan.

Ik koester helaas niet langer de hoop dat ook maar iets van wat ik hier neergetypt hebt tot je door zal dringen maar desalniettemin voelde ik mij toch nogmaals geroepen om te reageren.

vr gr
Jappie
pi_131304933
Hallo :W,

Zou een van de mods onderstaande (zonder spoiler) in de OP van dit topic: F&L / Dilemma kunnen zetten, onder de huidige tekst? Alvast bedankt :*!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door DonnieDarkno op 18-09-2013 08:17:44 ]
  woensdag 18 september 2013 @ 08:26:30 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_131305063
Sure, maar je had ook zelf op de edit knop van je bericht kunnen drukken (het edit.png icoontje aan de rechterbovenkant van je bericht)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_131305701
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 08:26 schreef speknek het volgende:
Sure, maar je had ook zelf op de edit knop van je bericht kunnen drukken (het [ afbeelding ] icoontje aan de rechterbovenkant van je bericht)
H, verdraaid. Ik weet zeker dat het edit-knopje een uur geleden niet zichtbaar was. In elk geval bedankt!
  maandag 23 september 2013 @ 20:50:05 #241
16305 Jappie
parttime reverend
pi_131492144
Vandaag heeft de de F&L moderatie zich wederom van een van haar slechtste kanten laten zien, mensen monddood maken door topics te kicken bij gebrek aan fatsoenlijk argumentatie....diep triest dit.
pi_131493141
quote:
13s.gif Op maandag 23 september 2013 20:50 schreef Jappie het volgende:
Vandaag heeft de de F&L moderatie zich wederom van een van haar slechtste kanten laten zien, mensen monddood maken door topics te kicken bij gebrek aan fatsoenlijk argumentatie....diep triest dit.
Er is helemaal niemand monddood gemaakt, en het topic is op verzoek van TS verplaatst naar TRU - waar het naar mijn mening ook veel beter past.

Daar kunnen jullie weer naar hartelust verder discussieren. ;)
  maandag 23 september 2013 @ 21:22:45 #243
38496 Perrin
pi_131493675
quote:
13s.gif Op maandag 23 september 2013 20:50 schreef Jappie het volgende:
Ik vrees/hoop dat je er een beetje naast zit. De enige moderatie-actie was de kick, en die was nog op verzoek van TS ook.
  maandag 23 september 2013 @ 21:32:00 #244
16305 Jappie
parttime reverend
pi_131494192
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik vrees/hoop dat je er een beetje naast zit. De enige moderatie-actie was de kick, en die was nog op verzoek van TS ook.
Je hoop is ongegrond, als iemand zo duidelijk gemaakt wordt dat hij hier niet welkom is met z'n topic en meerdere malen de suggestie aan de hand wordt gedaan te verkassen dan kun je niet of nauwelijks spreken van "op eigen verzoek". Waar je dan wel van kunt spreken is gezond verstand bij de TS die inziet dat het weinig zin heeft om tegen zich als windmolens gedragende moderators te blijven vechten en daarmee feitelijk het topic onderwerp ondergeschikt te maken.

Waar ik getuige van ben geweest zit gevaarlijk dicht aan tegen bully gedrag plain and simple.
  maandag 23 september 2013 @ 21:37:38 #245
38496 Perrin
pi_131494491
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:32 schreef Jappie het volgende:

[..]

Je hoop is ongegrond, als iemand zo duidelijk gemaakt wordt dat hij hier niet welkom is met z'n topic en meerdere malen de suggestie aan de hand wordt gedaan te verkassen dan kun je niet of nauwelijks spreken van "op eigen verzoek". Waar je dan wel van kunt spreken is gezond verstand bij de TS die inziet dat het weinig zin heeft om tegen zich als windmolens gedragende moderators te blijven vechten en daarmee feitelijk het topic onderwerp ondergeschikt te maken.

Waar ik getuige van ben geweest zit gevaarlijk dicht aan tegen bully gedrag plain and simple.
*geeft Jappie een zakdoekje*

Ik hoop dat je er een beetje van bijkomt.
  maandag 23 september 2013 @ 21:39:45 #246
38496 Perrin
pi_131494611
Beneden deze lijn alleen reacties betreffende moderaties. Overige onzin wordt verwijderd. (voorbeelden hierboven)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  vrijdag 27 september 2013 @ 09:14:23 #247
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_131610537
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:03:46 #248
8369 speknek
Another day another slay
pi_131611405
Tenks.
  vrijdag 27 september 2013 @ 12:38:03 #249
66444 Lord_Vetinari
pi_131615143
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:13:30 #250
38496 Perrin
pi_131616076
Dank u!
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:25:42 #251
66444 Lord_Vetinari
pi_131616390
Ik zou de OP nog even leeghalen....
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:37:35 #252
38496 Perrin
pi_131616760
Welke OP? O-)
pi_131739558
Een vraag over "Een top boek/naslagwerk als cadeau geven over de grootste filosofen die wij ooit gekend hebben"

In de #SC of een nieuw topic voor deze vraag openen?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 13:51:09 #254
8369 speknek
Another day another slay
pi_131740495
Hebben we een SC? :o

Wat mij part maak je een topic.
pi_132642201
@molurus : Ik ben niet onder de indruk van je antwoord. Je bent gerriteerd omdat ik een aantal gevoelige snaren heb geraakt.

Maar als elke speler zijn eigen spelregels mag bepalen, dan wordt het toch een rommeltje ?
pi_132644769
Ik ben duidelijk geweest, Natural-Cool: reageer inhoudelijk, on topic, en quote alleen als dat functioneel is en doe dat op een manier die duidelijk is voor iedereen.

quote:
Maar als elke speler zijn eigen spelregels mag bepalen, dan wordt het toch een rommeltje ?
Die vrijheid heb je dan ook niet.
pi_132660299
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 08:10 schreef Molurus het volgende:
Ik ben duidelijk geweest, Natural-Cool: reageer inhoudelijk, on topic, en quote alleen als dat functioneel is en doe dat op een manier die duidelijk is voor iedereen.

[..]

Die vrijheid heb je dan ook niet.
Jij ook niet, Je greep onnodig en gehaast naar de schaar...
pi_132662377
quote:
12s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:47 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Jij ook niet, Je greep onnodig en gehaast naar de schaar...
Die vrijheid heb ik wel degelijk. Fok regel 1: moderators hebben altijd gelijk.
pi_132664450
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 17:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die vrijheid heb ik wel degelijk. Fok regel 1: moderators hebben altijd gelijk.
Je weet donders goed dat zulke grenzen bijzonder moeilijk te bepalen zijn.

-Het probleem is nu vooral dat ik niet begrijp waar uw kritiek zich op richt in mijn laatste post en waarom het niet heropend is...

Ik heb reeds ingestemd met je verplichte bronvermelding bij voorbaat ( geldt dit voor iedereen ? )
en verplicht je mij nu om op ad hominems in te gaan van andere medefokkers?
pi_132665020
quote:
10s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:46 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Je weet donders goed dat zulke grenzen bijzonder moeilijk te bepalen zijn.
Je weet dondersgoed dat moderators hier de dienst uitmaken. Dat heb ik je namelijk al drie keer verteld.

quote:

-Het probleem is nu vooral dat ik niet begrijp waar uw kritiek zich op richt in mijn laatste post en waarom het niet heropend is...
Er is niets gesloten, de content van 1 van je posts is door mij verwijderd omdat het off topic was en je het postte nadat ik daar specifiek voor had gewaarschuwd. (Ook dat wist je al.)

quote:

Ik heb reeds ingestemd met je verplichte bronvermelding bij voorbaat ( geldt dit voor iedereen ? )
Copy-paste werk: met mate, functioneel en zorg ervoor dat het duidelijk is dat je het niet zelf hebt geschreven.

Dat lijkt mij vanzelfsprekend - maar kennelijk moeten zulke dingen voor jou nadrukkelijk worden uitgelegd: als je dat niet vermeldt denken mensen dat je het zelf hebt geschreven en dat je daarmee op hen reageert. Dat laatste is regelrecht onwenselijk.

Ja, dat geldt voor iedereen.

quote:

en verplicht je mij nu om op ad hominems in te gaan van andere medefokkers?
Reageren is nooit een verplichting. Persoonlijk zou ik er de voorkeur aan geven om ad hominems geheel te negeren, maar het is geen gebod of verbod. Wel zou ik graag zien dan het zoveel mogelijk inhoudelijk en on topic blijft.

Voor jou betekent dat concreet dat dit het einde is van je off topic copy-paste bijdragen zonder bronvermelding.
pi_132666030
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:59 schreef Molurus het volgende:
Je weet dondersgoed dat moderators hier de dienst uitmaken. Dat heb ik je namelijk al drie keer verteld.
De omloopsnelheid van onzin is dankzij internet wel geweldig verhoogd, maar die van normale informatie toch ook.

quote:
Er is niets gesloten, de content van 1 van je posts is door mij verwijderd omdat het off topic was en je het postte nadat ik daar specifiek voor had gewaarschuwd. (Ook dat wist je al.
De raadselen worden eigenlijk alleen maar groter, ik heb je eerste "waarschuwing" niet genegeerd, lees het maar na, luie donder.

quote:
Copy-paste werk: met mate, functioneel en zorg ervoor dat het duidelijk is dat je het niet zelf hebt geschreven.

Dat lijkt mij vanzelfsprekend - maar kennelijk moeten zulke dingen voor jou nadrukkelijk worden uitgelegd: als je dat niet vermeldt denken mensen dat je het zelf hebt geschreven en dat je daarmee op hen reageert. Dat laatste is regelrecht onwenselijk.

Ja, dat geldt voor iedereen.

Het is maar goed dat de werkelijkheid niet afhangt van het menselijk redeneervermogen, maar dat het andersom is. Ik heb grote delen van mijn reacties zelf herschreven en mijn aantekeningen onderschreven. Indien gewenst of nodig had ik naar mijn bron kunnen wijzen.

quote:
0s.gif
Reageren is nooit een verplichting. Persoonlijk zou ik er de voorkeur aan geven om ad hominems geheel te negeren, maar het is geen gebod of verbod. Wel zou ik graag zien dan het zoveel mogelijk inhoudelijk en on topic blijft.

Voor jou betekent dat concreet dat dit het einde is van je off topic copy-paste bijdragen zonder bronvermelding.
En er is denk ik inderdaad nog iets anders dan persoonlijke meningen; namelijk beargumenteerde standpunten. Maar als je dat onhelder is, zonder bronverwijzing, is mij dat prima. Waar het mij om ging was de combinatie van noties m.b.t. het topic.
pi_132666361
quote:
12s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:21 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

De raadselen worden eigenlijk alleen maar groter, ik heb je eerste "waarschuwing" niet genegeerd, lees het maar na, luie donder.
:Z

quote:
12s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:21 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Het is maar goed dat de werkelijkheid niet afhangt van het menselijk redeneervermogen, maar dat het andersom is. Ik heb grote delen van mijn reacties zelf herschreven en mijn aantekeningen onderschreven. Indien gewenst of nodig had ik naar mijn bron kunnen wijzen.
Dat is geen kwestie van kunnen maar moeten. Tekst copy-pasten waarbij je de indruk wekt dat je het zelf hebt geschreven is gewoon not done.

Kennelijk moet jou dat verteld worden, soi. Bij deze is je dat verteld.
pi_132666547
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

:Z

[..]

Dat is geen kwestie van kunnen maar moeten. Tekst copy-pasten waarbij je de indruk wekt dat je het zelf hebt geschreven is gewoon not done.

Kennelijk moet jou dat verteld worden, soi. Bij deze is je dat verteld.
Laat ik het nog eens heel anders zeggen: ik ben groot fan van nadenken, maar graag over interessante thema's waarbij ik aantekeningen maak van bruikbare teksten en die mogelijkheden zijn ruimer dan je zou vermoeden.
pi_132747089
F&L / Zou verkrachting legaal moeten worden?

Waarom dicht? Zo beschouw ik het leven.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_132827506
@ Perrin.

Goedemiddag Perrin,

Wil je zo vriendelijk zijn om mij de algeme gedragsregels van het moderatie-team, in het bijzonder van het F&L topic per PM door te sturen of te verwijzen waar ik het kan nalezen ?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,

Naturaal-Cool
pi_132828410
De richtlijnen voor moderators zijn zover ik weet niet openbaar maar staan in een besloten forum voor forum crew.

Wat voor jou relevant is kun je hier terugvinden:

en

http://forum.fok.nl/rde/faq/policy
  zaterdag 2 november 2013 @ 18:46:45 #267
38496 Perrin
pi_132829376
Hoi :)

Wat Molurus zegt idd. Er zijn weinig echt harde regels voor mods. Het meeste is gewoon gezond boerenverstand. Als ik het zou samenvatten is het doel van mods vooral het forum zoveel mogelijk een leuke plek om te discussieren te houden.

(en gecopypaste OPs willen we dus echt niet, het is wel de bedoeling dat je met een OP zelf een eigen mening verwoordt of een mooie aanzet tot discussie neerzet. Als je vindt dat ergens anders op internet een leuke mening ofzo staat die je graag in F&L bediscussieerd ziet, dan kun je die mening of dat idee best in eigen woorden verwoorden, of desnoods linken naar de bron)

Zo vind ik 't zelf bijvoorbeeld leuk om interessante nieuwsartikelen of columns die ik op mijn dagelijkse browserondjes op het internet tegenkom te linken in relevante topics in NWS, POL of AEX (en dan hopelijk interessante reacties erop te krijgen). Dan quote ik een stukje uit het artikel en plaats ik het als quote met een linkje als reactie in een topic.

Af en toe open ik er ook een nieuw topic mee (ook met quote en link naar de bron), maar dan probeer ik altijd een eigen mening of een aanzet tot discussie eraan toe te voegen.

Dus kortom:
• je kunt best zaken elders op internet aanhalen, maar doe het dan duidelijk met bronvermelding
• alleen een quote van elders is nog te mager voor een OP

[ Bericht 21% gewijzigd door Perrin op 02-11-2013 19:04:13 ]
pi_132879917
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 18:46 schreef Perrin het volgende:
Hoi :)

Wat Molurus zegt idd. Er zijn weinig echt harde regels voor mods. Het meeste is gewoon gezond boerenverstand. Als ik het zou samenvatten is het doel van mods vooral het forum zoveel mogelijk een leuke plek om te discussieren te houden.

(en gecopypaste OPs willen we dus echt niet, het is wel de bedoeling dat je met een OP zelf een eigen mening verwoordt of een mooie aanzet tot discussie neerzet. Als je vindt dat ergens anders op internet een leuke mening ofzo staat die je graag in F&L bediscussieerd ziet, dan kun je die mening of dat idee best in eigen woorden verwoorden, of desnoods linken naar de bron)

Zo vind ik 't zelf bijvoorbeeld leuk om interessante nieuwsartikelen of columns die ik op mijn dagelijkse browserondjes op het internet tegenkom te linken in relevante topics in NWS, POL of AEX (en dan hopelijk interessante reacties erop te krijgen). Dan quote ik een stukje uit het artikel en plaats ik het als quote met een linkje als reactie in een topic.

Af en toe open ik er ook een nieuw topic mee (ook met quote en link naar de bron), maar dan probeer ik altijd een eigen mening of een aanzet tot discussie eraan toe te voegen.

Dus kortom:
• je kunt best zaken elders op internet aanhalen, maar doe het dan duidelijk met bronvermelding
• alleen een quote van elders is nog te mager voor een OP
Hoi,

Bedankt voor je informatie Perrin.

Een vraagje : indien ik een klacht wil indienen, zou je mij willen assisteren bij het formuleren van mijn
klacht over een persoon op dit forum ?

Edit: Ik denk namelijk dat een verklaring van beide kanten wel op zijn plaats is :)

De toon van het alleerste DM was niet echt beleefd, was ik van mening...

[ Bericht 6% gewijzigd door Natural-Cool op 04-11-2013 03:40:31 ]
  maandag 4 november 2013 @ 12:10:23 #269
38496 Perrin
pi_132884668
quote:
5s.gif Op maandag 4 november 2013 02:34 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

Een vraagje : indien ik een klacht wil indienen, zou je mij willen assisteren bij het formuleren van mijn
klacht over een persoon op dit forum ?
Geen idee wat je precies van plan bent, maar waarom zou ik je helpen klagen? Er is een Feedback-forum als je denkt dat je hier in F&L-feedback je ei niet kwijt kunt: Feedback
pi_132889791
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

Geen idee wat je precies van plan bent, maar waarom zou ik je helpen klagen? Er is een Feedback-forum als je denkt dat je hier in F&L-feedback je ei niet kwijt kunt: Feedback
Klagen ?

Ik stel een aantal vragen aan het moderatie-team van het betreffende topic.

Indien ik tijdens een ( slot) aan een Mod, vraag : ik zou graag de mening van een andere Mod willen weten.

- is een andere mod, genoodzaakt om de kwestie even in te zien ?
- of Is het gamen in de tijd van je werkgever belangrijker ?

Zijn hier totaal geen reglementen over ?

Wie houdt er toezicht op het gedrag van de Moderators, daar mag je mij wel naar verwijzen.
pi_132889895
hehe :')
  maandag 4 november 2013 @ 16:14:23 #272
8369 speknek
Another day another slay
pi_132892247
Antwoorden op je vragen:

quote:
5s.gif Op maandag 4 november 2013 15:02 schreef Natural-Cool het volgende:
- is een andere mod, genoodzaakt om de kwestie even in te zien ?
Nee.
quote:
Altijd.
Sowieso doe ik wetenschappelijk onderzoek naar games, dus word ik daarvoor betaald, en gaat een baan voor een vrijwillige bijdrage aan een hobby.
quote:
Zijn hier totaal geen reglementen over ?
Nope.
quote:
Wie houdt er toezicht op het gedrag van de Moderators, daar mag je mij wel naar verwijzen.
De Forum-Admins (donkerblauw) en eventueel Administrators (rood). Als ze in een feedback topic niet reageren kun je overwegen een mail te sturen naar forum@fok.nl.
Ik kan niet garanderen dat ze er iets mee doen; dit is een hobbyforum dat draait op vrijwillige hulp van mensen, veelal degene die hun sporen hebben verdiend; als je lange tijd krediet opbouwt kun je na verloop van tijd gevraagd worden moderator te worden. Dat gezegd hebbende, als er veel klachten binnenkomen wordt de moderator weer uit zijn of haar functie ontheven.
pi_132898294
quote:

:')

Voor alle duidelijkheid: moderators worden niet betaald. Van 'tijd van de werkgever' is dan ook geen enkele sprake.

Verder: wat speknek zegt.
  maandag 4 november 2013 @ 20:06:04 #274
38496 Perrin
pi_132901251
quote:
5s.gif Op maandag 4 november 2013 02:34 schreef Natural-Cool het volgende:

Een vraagje : indien ik een klacht wil indienen, zou je mij willen assisteren bij het formuleren van mijn klacht..

quote:

[..]

Klagen ?
Als je een klacht indient, klaag je. Klagen - klacht. Dragen - dracht. Jagen - jacht.
pi_132915893
@Speknek

Wil je zo vriendelijk zijn, je te identificeren met je volledige naam en functie ?
pi_132916521
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 november 2013 08:28 schreef Natural-Cool het volgende:
@Speknek

Wil je zo vriendelijk zijn, je te identificeren met je volledige naam en functie ?
Wat moet jij met die informatie?
  dinsdag 5 november 2013 @ 09:35:43 #277
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_132916680
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 november 2013 08:28 schreef Natural-Cool het volgende:
@Speknek

Speknek heet in het echt Winston Smit en werkt bij het Ministerie van Waarheid als historische documenten rectificator.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 5 november 2013 @ 09:46:03 #278
38496 Perrin
pi_132916823
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 09:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Speknek heet in het echt Winston Smit en werkt bij het Ministerie van Waarheid als historische documenten rectificator.
Wilde speknek dat niet een beetje onder de pet houden? Volgens mij mogen MvW-medewerkers dat ook helemaal niet publiek maken.
  dinsdag 5 november 2013 @ 09:49:00 #279
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_132916869
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 november 2013 09:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wilde speknek dat niet een beetje onder de pet houden? Volgens mij mogen MvW-medewerkers dat ook helemaal niet publiek maken.
Aha! Maar ik heet in het weekend Eduard Sneeuwden.
pi_132922349
@Speknek.

Ik zou graag een leuke voorstel willen doen.

Indien je het wil weten, stuur mij aub een PM.
Laat het daarna weten wat het forum.fok.nl team erover denkt.

hoi hoi :)
pi_132923891
@Natural-Cool:

Al je algemene ideeen en suggesties kun je hier kwijt: Feedback
Klachten en aanverwante zaken kun je mailen aan forum@fok.nl

Ik heb geen idee hoe vaak je dit nu al is verteld, maar ik vertel je hier niets nieuws. Ik zou zeggen: ga er iets mee doen.
pi_132938353
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 09:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat moet jij met die informatie?
-knip-

[ Bericht 46% gewijzigd door Perrin op 05-11-2013 20:46:31 (zo issie wel weer mooi geweest) ]
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:47:25 #283
38496 Perrin
pi_132938734
Zo heel openbaar is dit domein dus niet.

PM me maar als je een beetje helder kunt uitleggen wat je probleem nu precies is?
pi_132947831
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:47 schreef Perrin het volgende:
Zo heel openbaar is dit domein dus niet.

PM me maar als je een beetje helder kunt uitleggen wat je probleem nu precies is?
Hoi,

Waarom mag ik niet onbeleefd zijn, indien een ander wel onbeleefd is begonnen met een verplichting ?

Edit : Andermaal, wilt u zo vriendelijk zijn mijn "doorgeknipte" verzoek door de sturen naar het gehele forum.fok.nl team.

Nogmaals wil ik u allen bij voorbaat bedanken voor eventuele complimenten.

Voorts : Ik heb nog een aantal vraagjes, helaas even niet de tijd ervoor, wees er van verzekerd dat ik op alle puntjes terugkom.

Vriendelijk groet.
N-C

[ Bericht 23% gewijzigd door Natural-Cool op 06-11-2013 12:57:48 ]
pi_133327835
Wil n van de mods de onderste video in de post F&L / [CENTRAAL] Het grote F&L video topic #2 vervangen door deze:

Hierin wordt namelijk de bespreking van de inhoud van het college gegeven. Het college is een goede introductie van de confuciaanse teksten. TU Weiming is inmiddels (na Harvard) Professor aan de Peking Universiteit.

[ Bericht 2% gewijzigd door deelnemer op 16-11-2013 21:51:25 ]
The view from nowhere.
pi_133328199
Done. Maar volgens mij kun je hem zelf ook aanpassen? :)
pi_133328243
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:51 schreef Molurus het volgende:
Done. Maar volgens mij kun je hem zelf ook aanpassen? :)
Als een post te oud is niet meer. De post was 'over de datum'. Bedankt Molurus.
The view from nowhere.
pi_133330269
Ah, zo. Graag gedaan!
pi_134058245
Ik heb een tweede topic geopend : F&L / Religieuze mensen? , mischien handiger om deel 2 erbij te zetten? Ik weet niet hoe dit moet, dus of een mod dit kan doen??
  zondag 8 december 2013 @ 20:54:54 #290
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_134060194
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:20 schreef Skillsy het volgende:
Ik heb een tweede topic geopend : F&L / Religieuze mensen? , mischien handiger om deel 2 erbij te zetten? Ik weet niet hoe dit moet, dus of een mod dit kan doen??
Er waren twee vervolgtopics. Ik heb de andere gekoppeld:

F&L / Religieuze mensen? #2

Je kunt je reactie in het tweede topic eventueel daar herplaatsen. ;)
pi_134060318
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 20:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er waren twee vervolgtopics. Ik heb de andere gekoppeld:

F&L / Religieuze mensen? #2

Je kunt je reactie in het tweede topic eventueel daar herplaatsen. ;)
Thanks
pi_134249538
Het christelijk en geloven in de evolutietheorie topic ontspoort een beetje, lijkt het.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_134250182
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 23:51 schreef Monolith het volgende:
Het christelijk en geloven in de evolutietheorie topic ontspoort een beetje, lijkt het.
Monolith, ik heb alleen mijn quotes verwijderd omdat, zoals verwacht, het niks opbracht en niet begrepen wordt. Dat is alles. Verder schreef ik dat het tijd is om te gaan (voor mij). Wat ik eerder van plan was, maar werkt verslavend FOK!

Dit is alles. Verder niks aan de hand. Geen paniek :)
  zaterdag 14 december 2013 @ 01:22:38 #294
38496 Perrin
pi_134252758
Zelfmoderatie *;
pi_134681596
Fijne kerst aan alle modjes O+
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:59:03 #296
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134947737
Ja halleau. Mogen wij weer uit deze zweverige contorijen, en terug naar bit?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 1 januari 2014 @ 11:59:18 #297
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134947740
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 1 januari 2014 @ 13:14:31 #298
38496 Perrin
pi_134948887
quote:
Ah, al gebeurd zie ik.

En uiteraard iedereen een overpeinzenswaardig 2014 toegewenst!
  zondag 6 juli 2014 @ 11:05:09 #299
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
  zondag 6 juli 2014 @ 11:19:50 #300
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141962422
quote:
Dank voor het melden. :)